BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
tomson
 tomson - woensdag 30 april 2014 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 17:28 schreef freduc het volgende:
ff rijnmond kijken
En ?
Nick4F
 Nick4F - woensdag 30 april 2014 - 18:42   quote  deeplink  
Wat mij meteen opviel bij het verhaal van vd Kraan: De mens is sinds 1937 een stuk groter (en dikker) geworden. In een nieuw stadion wordt de zitruimte een stuk comfortabeler dan nu het geval is. Dat zijn nu de accenten die je met een geheel nieuw stadion kunt meenemen. En we worden nog steeds alsmaar groter. Onze kleinkinderen moeten t.z.t. maar zien waar ze hun benen laten in RDK.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door Nick4F --
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 30 april 2014 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 18:03 schreef freduc het volgende:
net ff fc rijnmond gekeken en moet zeggen dat ik die marcel v/d kraan groot gelijk geef
het VW heeft totaal geen kans gekregen en is als de andere 5 partijen terzijde geschoven
het had beter geweest om nieuwbouw VW en renovatie RDK en BAM naast elkaar te leggen en door te rekenen om zo tot de juiste keuze te komen , zo zouden de meesten supporters tevreden zijn wat voor keuze het ook zou worden
Feyenoord moet gewoon 'ballen' tonen en het advies van de troika mee nemen.
Dat advies en de plannen van VolkerWessels laten bekijken en berekenen en dan een goed en wel overwogen beslissing nemen ... Desnoods zonder de gemeente !

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door lijdensweg --
Nick4F
 Nick4F - woensdag 30 april 2014 - 18:49   quote  deeplink  
Helemaal mee eens.
tomson
 tomson - woensdag 30 april 2014 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 18:42 schreef Nick4F het volgende:
Wat mij meteen opviel bij het verhaal van vd Kraan: De mens is sinds 1937 een stuk groter (en dikker) geworden. In een nieuw stadion wordt de zitruimte een stuk comfortabeler dan nu het geval is. Dat zijn nu de accenten die je met een geheel nieuw stadion kunt meenemen. En we worden nog steeds alsmaar groter. Onze kleinkinderen moeten t.z.t. maar zien waar ze hun benen laten in RDK.
Dat vonden ze in de sixties ook zo erg toen ze met 75.000 man een wedstrijdje bekeken. Waar kan ik mijn benen kwijt ? Zo kun je overal wel een probleem in zien natuurlijk. Veel van de moderne eisen of verwachtingen die er aan een nieuw ontwerp hangen brengen ons mi steeds verder van de charme die in het verleden zo vanzelfsprekend was.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door tomson --
Leonidas
 Leonidas - woensdag 30 april 2014 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 18:47 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Feyenoord moet gewoon 'ballen' tonen en het advies van de troika mee nemen.
Dat advies en de plannen van VolkerWessels laten bekijken en berekenen en dan een goed en wel overwogen beslissing nemen ... Desnoods zonder de gemeente !
Ik ben het niet vaak met je eens maar deze keer zeer zeker wel. Laat de VW-variant ook doorrekenen zodat voor iedereen duidelijk is dat het al of niet een luchtkasteel/stadion is.
tomson
 tomson - woensdag 30 april 2014 - 18:59   quote  deeplink  
BAM houdt de kaarten ook stijf tegen de borst. Is RdK nu de enigste die werkelijk alles compleet beargumenteerd en doorgerekend heeft moeten presenteren ?
Nick4F
 Nick4F - woensdag 30 april 2014 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 18:53 schreef tomson het volgende:

[..]

Dat vonden ze in de sixties ook zo erg toen ze met 75.000 man een wedstrijdje bekeken. Waar kan ik mijn benen kwijt ? Zo kun je overal wel een probleem in zien natuurlijk. Veel van de moderne eisen of verwachtingen die er aan een nieuw ontwerp hangen brengen ons mi steeds verder van de charme die in het verleden zo vanzelfsprekend was.
Ik zie het gewoon om me heen; de jeugd wordt steeds langer. Dat gaat echt een serieus probleem worden. Idem voor de ellende wanneer je nu je vak uit wilt om een biertje te kopen: Moet je langs al die stoeltjes. Dat is in 2020 echt geen charme meer denk ik. Het gaat mij erom dat je een nieuw stadion helemaal aan kunt passen aan de huidige normen en comforteisen. Van de Kraan gaf ook aan dat het om honderden evenementen per jaar gaat (zie AZ, 220 evenem. per jaar). En alleen de beste en meest comfortabele kunnen de accomodatie het hele jaar door vol boeken. We moeten met z'n allen begrijpen dat het nieuwe stadion zodanig moet worden gebouwd dat het niets minder dan een geldmachine wordt. Er is geen tijd en geen plaats meer voor sentimenten.
Leonidas
 Leonidas - woensdag 30 april 2014 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 09:17 schreef Nick4F het volgende:

[..]

Helemaal met je eens Van Geil. Dat die geweldige oude Kuip nu uitloopt op een tragedie is de wet van de omgekeerde sentimentele krachten. We kieperen een nieuw stadion met geweldige mogelijkheden maar zo in de gierput vanwege opportunistisch sentiment. In het AZ stadion vinden 220(!) festiviteiten per jaar plaats. Daar moeten we zeker niet in de laatste plaats op begroten! Niet alleen op zo'n 25 wedstrijden per jaar. Wat wil je dan nog meer dan een gloednieuwe ruimte aanbieden met 1500 parkeerplaatsen onder het stadion! Bij iedere beurs, tentoonstelling, bruiloft of wat dan ook, loopt iedereen droog en fris HNS in. Storm, sneeuw, stortregens - het maakt allemaal niets uit. Het eerstvolgende nieuwbouw stadion in Nederland met dat geweldige, permanente gemak, gaat al meteen over de oude RDK (77 jaar oud!) heen, en lopen wij weer achter de feiten aan. Terwijl we nu de kans hebben om de toon aan te geven!
Als ik het goed begrijp vindt de Arena directie de VW-variant bedreigend voor de Arena terwijl ze zich niet druk maken over de andere varianten.
tomson
 tomson - woensdag 30 april 2014 - 19:12   quote  deeplink  
@Nick : Van alle ontwerpen wordt verwacht dat het flexibel is en " on the fly" nog aangepast kan worden. Als het idd een issue is (en ik snap het punt heus ook wel) dan moet dat bij RdK toch ook wel aangepast kunnen worden ? Maar wat mij verontrust is dat BAM niet bereid is volledig openheid te geven, en dat VW uit het niets een substantieel deel van de kosten zomaar even kon schrappen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door tomson --
Leonidas
 Leonidas - woensdag 30 april 2014 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 19:12 schreef tomson het volgende:
@Nick : Van alle ontwerpen wordt verwacht dat het flexibel is en " on the fly" nog aangepast kan worden. Als het idd een issue is (en ik snap het punt heus ook wel) dan moet dat bij RdK toch ook wel aangepast kunnen worden ? Maar wat mij verontrust is dat BAM niet bereid is volledig openheid te geven, en dat VW uit het niets een substantieel deel van de kosten zomaar even kon schrappen.
Om dat helder te krijgen lijkt het mij verstandig om de vernieuw- en nieuwbouw varianten te laten doorrekenen door deskundigen en dat openbaar te laten maken zodat transparant wordt aan de hand van welke argumenten er keuzes gemaakt zijn.
freduc
 freduc - woensdag 30 april 2014 - 19:29   quote  deeplink  
ik heb geen zin om elke keer weer uit te leggen , kijk die uitzending maar terug op internet , die vd kraan zegt echt dingen wat feitelijk klopt , ben het roerend met die man eens
hij zegt ook niet dat bam of rdk of vw het beste is , nee hij zegt dat alle 3 serieus uitgerekent dient te worden en naast elkaar te leggen om zo tot de beste keus te komen , die hele troika zijn wat mijn aangaat neppers die het liefst voor het rdk gaan uit angst voor een gedeelte van de achterban

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door freduc --
tomson
 tomson - woensdag 30 april 2014 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 19:29 schreef freduc het volgende:
ik heb geen zin om elke keer weer uit te leggen , kijk die uitzending maar terug op internet , die vd kraan zegt echt dingen wat feitelijk klopt , ben het roerend met die man eens
hij zegt ook niet dat bam of rdk of vw het beste is , nee hij zegt dat alle 3 serieus uitgerekent dient te worden en naast elkaar te leggen om zo tot de beste keus te komen , die hele troika zijn wat mijn aangaat neppers die het liefst voor het rdk gaan uit angst voor een gedeelte van de achterban
"Jij bent beu om het elke keer maar weer uit te leggen" hoor jezelf nou eens joh..
En afgeven op mensen die dan voor RdK gaan "uit angst voor voorstanders" ? Kunnen wij wel zeggen dat voorstanders van VW " met oogkleppen op achter de Telegraafpropaganda hoempapapa aanlopen" en dat terwijl ik mijn voorkeur nog nergens aan vastgepind heb. Is voor mij hetzelfde als verkiezingen, zwevend tot het bittere eind....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door tomson --
Leonidas
 Leonidas - woensdag 30 april 2014 - 19:44   quote  deeplink  
'Verkenners hadden ook nieuwbouw moeten doorrekenen'

30-04-2014 | 19:19

Bron: Radio Rijnmond

Donderdag maken de verkenners Wim van Sluis, Hans Vervat en Jos van der Vegt bekend welk definitief advies zij geven aan Feyenoord met betrekking tot het stadion van de club. BAM en Red de Kuip zijn de twee overgebleven partijen die nog in de race zijn, maar beide varianten gaan uit van een renovatieplan.

Telegraaf-journalist Marcel van der Kraan is van mening dat de verkenners ook een nieuwbouwplan in hun laatste oordeel hadden moeten meenemen: 'Je moet jezelf afvragen wat het beste is voor Feyenoord. Wat ik wil is topvoetbal in Rotterdam. De vraag is of je dat doet met renoveren of met een nieuwbouwstadion. Ik heb een aantal dingen laten berekenen, en daaruit blijkt dat een nieuwbouwstadion 10 miljoen euro per jaar meer oplevert dan renovatie,' zegt Van der Kraan.

Volgens de Maassluizer is er niet maar één optie. 'Wat mij tegen de borst heeft gestuit is dat de verkenners niet een nieuwbouwmodel tegenover een renovatieproject hebben gelegd. Dan maak je het inzichtelijk voor de supporters. Ik vind De Kuip een fantastisch stadion, maar er moet gekeken worden naar wat het oplevert voor Feyenoord. Het gaat erom hoeveel er onderaan de streep overblijft, dus ik vraag me af waarom er niet doorgerekend is hoeveel nieuwbouw oplevert.'

Van der Kraan zegt dat er genoeg voorbeelden zijn in het buitenland waar succesvol voor nieuwbouw is gekozen: 'In heel Europa wordt voor 95 procent nieuwbouw gepleegd. Kijk naar de Bundesliga in Duitsland. Daar heeft de afgelopen jaren alleen maar nieuwbouw plaatsgevonden en daardoor is het één van de financieel gezondste competities van Europa. Ik heb met een brok in mijn keel gekeken naar het vertrek van Arsenal uit Highbury naar het Emirates Stadium. Maar als je nu kijkt naar Arsenal, dan is het één van de gezondste clubs in Engeland.'

'Er heeft altijd een fanatieke groep supporters zich hard gemaakt voor het voortbestaan van De Kuip. Ze stonden blij op de Coolsingel toen er geen nieuw stadion kwam. Maar er is volgens mij ook een grote groep supporters die voorstander is van nieuwbouw. Uit opiniepeilingen blijkt dat 60/70 procent voor nieuwbouw is. Ik denk dat heel veel propaganda voor waar is aangenomen door de verkenners. Er is gekeken naar draagvlak, maar daar heb ik mijn vraagtekens bij, want er zijn veel meer supporters dan die paar fanatiekelingen,' aldus Van der Kraan in FC Rijnmond.
neliz
 neliz - woensdag 30 april 2014 - 19:50   quote  deeplink  
gek trouwens dat iedereen het over 60/70% "voor nieuwbouw" heeft, maar afgelopen zondag weer bij de NOS blijkt dat de DAADWERKELIJKE bezoekers van de wedstrijden van Feyenoord voor RDK zijn.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 16:13 schreef Nick4F het volgende:

[..]

Wat nou? Groet je uiterst vriendelijk en gemeend, en nu ben je verdwenen?
"Spreken is zilver, zwijgen is goud" bedacht ik me na het posten.

Maar om je enigszins tegemoet te komen; ja, ik geloof het team van verkenners inderdaad eerder dan een willekeurige forumganger.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 20:02   quote  deeplink  
Naar aanleiding van de uitzending kun je wellicht wel zeggen wat lijdensweg al eerder aangaf, als het VW-plan niet zo uitgebreid is doorgerekend als de vernieuwbouw varianten, verdient dat een eerlijke kans naast de andere finalisten.

Dus steek 'm maar in je reet lijdensweg, gaat niet snel nog eens gebeuren :')
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 20:03   quote  deeplink  
Overigens vond ik het optreden van v/d Kraan niet echt heel sterk. Mensen hier hebben het over gissen, hij doet ook niets anders.
tomson
 tomson - woensdag 30 april 2014 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 19:57 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

"Spreken is zilver, zwijgen is goud" bedacht ik me na het posten
Pfff story of my life.. maar dat zal wel terecht wezen ook :p
Leonidas
 Leonidas - woensdag 30 april 2014 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 20:03 schreef Bosifyable het volgende:
Overigens vond ik het optreden van v/d Kraan niet echt heel sterk. Mensen hier hebben het over gissen, hij doet ook niets anders.
Wat was er niet sterk aan?

Ik vond het eerlijk gezegd nogal een goed beargumenteerd verhaal. Hij denkt dat de nieuwbouw variant veel meer geld voor Feyenoord zal genereren dan de vernieuwbouw varianten.

Zijn boodschap is volgens mij:
- doe het beste voor Feyenoord
- laat de nieuwbouw variant doorrekenen
- luister ook naar de supporters die niet zo'n grote mond hebben.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 30 april 2014 - 20:30   quote  deeplink  
Vind dit wel een sterke passage:

"Volgens de Maassluizer is er niet maar één optie. 'Wat mij tegen de borst heeft gestuit is dat de verkenners niet een nieuwbouwmodel tegenover een renovatieproject hebben gelegd. Dan maak je het inzichtelijk voor de supporters."

http://www.fr-fanatic.com/verkenners-hadden-ook-nieuwbouw-moeten-doorrekenen/

----------

Voor de rest: eens met bosi.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 20:22 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Wat was er niet sterk aan?

Ik vond het eerlijk gezegd nogal een goed beargumenteerd verhaal. Hij denkt dat de nieuwbouw variant veel meer geld voor Feyenoord zal genereren dan de vernieuwbouw varianten.

Zijn boodschap is volgens mij:
- doe het beste voor Feyenoord
- laat de nieuwbouw variant doorrekenen
- luister ook naar de supporters die niet zo'n grote mond hebben.
Ja, dat was de boodschap. Maar daar had je die man niet een half uur voor in je uitzending hoeven hebben. Met z'n zuchten, steunen en kreunen als ze het niet met hem eens waren. Sowieso is zijn 'goed beargumenteerde verhaal' net zo makkelijk te weerleggen.

Klein voorbeeld; nieuwbouw in Köln en Düsseldorf. Nou bedankt, spelen nu in de 2. Bundesliga.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door Bosifyable --
Leonidas
 Leonidas - woensdag 30 april 2014 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 20:32 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ja, dat was de boodschap. Maar daar had je die man niet een half uur voor in je uitzending hoeven hebben. Met z'n zuchten, steunen en kreunen als ze het niet met hem eens waren. Sowieso is zijn 'goed beargumenteerde verhaal' net zo makkelijk te weerleggen.

Klein voorbeeld; nieuwbouw in Köln en Düsseldorf. Nou bedankt, spelen nu in de 2. Bundesliga.
Ach ja maar wat kan mij het nou schelen of zijn presentatie al of niet goed is en of er nog andere voorbeelden te verzinnen zijn. Waar het om gaat is dat het beste voor Feyenoord er moet komen. En laten we dan open en eerlijk alle varianten een eerlijke kans gunnen met behulp van een transparante procedure.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 20:38 schreef Leonidas het volgende:

[..]

Ach ja maar wat kan mij het nou schelen of zijn presentatie al of niet goed is en of er nog andere voorbeelden te verzinnen zijn. Waar het om gaat is dat het beste voor Feyenoord er moet komen. En laten we dan open en eerlijk alle varianten een eerlijke kans gunnen met behulp van een transparante procedure.
Dat staat voorop. Het lijk me dat zelfs de mannen achter RdK zullen hun plannen niet door proberen te zetten als blijkt dat er onder de streep tientallen miljoenen per jaar minder inkomsten zijn voor Feyenoord vergeleken met een ander plan. Maar zo overdreven als in De Telegraaf gesteld werd (ook zonder enige onderbouwing) zal het wel niet zijn.
Nick4F
 Nick4F - woensdag 30 april 2014 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 19:12 schreef tomson het volgende:
@Nick : Van alle ontwerpen wordt verwacht dat het flexibel is en " on the fly" nog aangepast kan worden. Als het idd een issue is (en ik snap het punt heus ook wel) dan moet dat bij RdK toch ook wel aangepast kunnen worden ? Maar wat mij verontrust is dat BAM niet bereid is volledig openheid te geven, en dat VW uit het niets een substantieel deel van de kosten zomaar even kon schrappen.
Ben ik met je eens: VW heeft heel wat uit te leggen.
Leonidas
 Leonidas - woensdag 30 april 2014 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 20:46 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Dat staat voorop. Het lijk me dat zelfs de mannen achter RdK zullen hun plannen niet door proberen te zetten als blijkt dat er onder de streep tientallen miljoenen per jaar minder inkomsten zijn voor Feyenoord vergeleken met een ander plan. Maar zo overdreven als in De Telegraaf gesteld werd (ook zonder enige onderbouwing) zal het wel niet zijn.
Oke, we wachten maar af wat er morgen geadviseerd zal worden.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 30 april 2014 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 19:44 schreef Leonidas het volgende:
'Er heeft altijd een fanatieke groep supporters zich hard gemaakt voor het voortbestaan van De Kuip. Ze stonden blij op de Coolsingel toen er geen nieuw stadion kwam. Maar er is volgens mij ook een grote groep supporters die voorstander is van nieuwbouw. Uit opiniepeilingen blijkt dat 60/70 procent voor nieuwbouw is. Ik denk dat heel veel propaganda voor waar is aangenomen door de verkenners. Er is gekeken naar draagvlak, maar daar heb ik mijn vraagtekens bij, want er zijn veel meer supporters dan die paar fanatiekelingen,' aldus Van der Kraan in FC Rijnmond.
Helemaal gelijk heeft die man.
Gewoon alle 3 de plannen openbaar laten doorrekenen en dan zien waar het schip strandt. Hopelijk heeft Feyenoord meer verstand dan de trojka (er vanuit gaande dat morgen alleen BAM en RdK worden aanbevolen)
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 30 april 2014 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 19:50 schreef neliz het volgende:
gek trouwens dat iedereen het over 60/70% "voor nieuwbouw" heeft, maar afgelopen zondag weer bij de NOS blijkt dat de DAADWERKELIJKE bezoekers van de wedstrijden van Feyenoord voor RDK zijn.
De mensen die nu naar het stadion komen, zullen ook naar een nieuwbouw stadion komen.
Mensen die nu NIET naar het stadion komen zullen dan veel waarschijnlijker WEL naar een nieuwbouw stadion komen maar een renovatie stadion links laten liggen gezien de onderzoeken.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 20:52 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Helemaal gelijk heeft die man.
Gewoon alle 3 de plannen openbaar laten doorrekenen en dan zien waar het schip strandt. Hopelijk heeft Feyenoord meer verstand dan de trojka (er vanuit gaande dat morgen alleen BAM en RdK worden aanbevolen)
Manmanman :')
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 30 april 2014 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 20:02 schreef Bosifyable het volgende:
Naar aanleiding van de uitzending kun je wellicht wel zeggen wat lijdensweg al eerder aangaf, als het VW-plan niet zo uitgebreid is doorgerekend als de vernieuwbouw varianten, verdient dat een eerlijke kans naast de andere finalisten.

Dus steek 'm maar in je reet lijdensweg, gaat niet snel nog eens gebeuren :')
We zullen zien wat Feyenoord gaat beslissen :-)
neliz
 neliz - woensdag 30 april 2014 - 21:19   quote  deeplink  
Nog een voorbeeldje, Twente dat "Feyenoord voorbij is" heeft geen cent te makken op dit moment.
dobias
 dobias - woensdag 30 april 2014 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 21:19 schreef neliz het volgende:
Nog een voorbeeldje, Twente dat "Feyenoord voorbij is" heeft geen cent te makken op dit moment.
Als je goed het verhaal hebt gelezen van twente dan heb je ook gelezen dat het wel meevalt.
Twente is feyenoord voorbijgestreefd de begroting is hoger en heeft meer inkomsten uit een kleiner stadion. Kan hogere salarissen betalen. Twente heeft alleen een probleem het is geen feyenoord dus veel minder achterban dus minder interessant voor sponsoren. En veel minder industrie rond twente. Twente zit aan het plafond.

Feyenoord is slapende reus die langzaam wakker wordt. Feyenoord zal twente Vitesse en psv voorbij gaan met renovatie en dichter bij 020 komen en zeker ook gelijkwaardig worden. Met nieuwbouw ga je er dik overheen.

Het is een keuze die je maakt. RDK vind ik persoonlijk helemaal niks. Mooi initiatief maar niet goed genoeg. Bam daar in tegen lijkt er meer op. Kan je mee thuis komen maar vraag me af of het genoeg is. Tijd zal het leren.
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 30 april 2014 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 21:19 schreef neliz het volgende:
Nog een voorbeeldje, Twente dat "Feyenoord voorbij is" heeft geen cent te makken op dit moment.
Jaja, jij vergelijkt Feyenoord met Fc Twente? Hahahaha ...
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 30 april 2014 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 21:45 schreef dobias het volgende:

[..]

Als je goed het verhaal hebt gelezen van twente dan heb je ook gelezen dat het wel meevalt.
Twente is feyenoord voorbijgestreefd de begroting is hoger en heeft meer inkomsten uit een kleiner stadion. Kan hogere salarissen betalen. Twente heeft alleen een probleem het is geen feyenoord dus veel minder achterban dus minder interessant voor sponsoren. En veel minder industrie rond twente. Twente zit aan het plafond.

Feyenoord is slapende reus die langzaam wakker wordt. Feyenoord zal twente Vitesse en psv voorbij gaan met renovatie en dichter bij 020 komen en zeker ook gelijkwaardig worden. Met nieuwbouw ga je er dik overheen.

Het is een keuze die je maakt. RDK vind ik persoonlijk helemaal niks. Mooi initiatief maar niet goed genoeg. Bam daar in tegen lijkt er meer op. Kan je mee thuis komen maar vraag me af of het genoeg is. Tijd zal het leren.
Als het geen nieuwbouw wordt dan maar inderdaad voor BAM gaan en niet dat lelijk misbaksel van ReddeKuip ...
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 30 april 2014 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 20:52 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Helemaal gelijk heeft die man.
Gewoon alle 3 de plannen openbaar laten doorrekenen en dan zien waar het schip strandt. Hopelijk heeft Feyenoord meer verstand dan de trojka (er vanuit gaande dat morgen alleen BAM en RdK worden aanbevolen)
Ja en dan zitten er 2 van die blijkbaar 'domme' mensen van rijnmond die niet begrijpen wat vd Kraan bedoelde! Gewoon RdK, BAM en Volkerwessels alle drie uitgebreid laten onderzoeken en niet alleen BAM en RdK ... Dat is precies wat ik al eens eerder heb aan gegeven. Zo'n onderzoek onder die 3 partijen had voor veel minder 'onrust' gezorgd !! Zoals ik al eerder heb gezegd: een gemiste kans voor open doel van de troika ...
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 30 april 2014 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 21:54 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Ja en dan zitten er 2 van die blijkbaar 'domme' mensen van rijnmond die niet begrijpen wat vd Kraan bedoelde! Gewoon RdK, BAM en Volkerwessels alle drie uitgebreid laten onderzoeken en niet alleen BAM en RdK ... Dat is precies wat ik al eens eerder heb aan gegeven. Zo'n onderzoek onder die 3 partijen had voor veel minder 'onrust' gezorgd !! Zoals ik al eerder heb gezegd: een gemiste kans voor open doel van de troika ...
Belangwekkender nog is de reden WAAROM VolkerWessels niet als optie is meegenomen in de doorberekening.
Mistig vooralsnog.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 30 april 2014 - 22:11   quote  deeplink  
HNS vind ik het mooiste.....Maar jammer genoeg ook het meest onbetrouwbaarste..
Dus doe mij RDK maar
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 30 april 2014 - 22:32   quote  deeplink  
Jan Dirk Stouten þ@JanDirkStouten · 5m
En de winnaar is de ..... de BAM. #stadion #Feyenoord
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 30 april 2014 - 22:33   quote  deeplink  
Jan Dirk Stouten þ@JanDirkStouten · 2m
Wim van Sluis en de zijnen zullen de keuze voor variant van BAM morgen op de persconferentie toelichten. Live op TV Rijnmond.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 22:39   quote  deeplink  
Nja, goede keuze. Complimenten aan RdK dat ze het zover geschopt hebben! Voor een stel nutteloze amateurs dan natuurlijk..? :')
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 30 april 2014 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 21:57 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Belangwekkender nog is de reden WAAROM VolkerWessels niet als optie is meegenomen in de doorberekening.
Mistig vooralsnog.
Dat bedoel ik! Een gemiste kans. Had aan alle onduidelijkheid een einde kunnen maken.
Nu blijft het gissen en moeten we de troika maar op hun woord geloven ... Gewoonweg dom van de troika.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 30 april 2014 - 22:42   quote  deeplink  
Alleen jammer dat het stadion van BAM wel een goede/slechte kopie van het stadion in Warschau is;

images?q=tbn:ANd9GcR03wwpQH_7d3k3kmmKe6FyyBfVFR1N8Uq5WE4gsqUPsCiHLMm1

bam-feyenoord_01a.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 april 2014 door Bosifyable --
neliz
 neliz - woensdag 30 april 2014 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 april 2014 - 22:42 schreef Bosifyable het volgende:
Alleen jammer dat het stadion van BAM wel een goede/slechte kopie van het stadion in Warschau is;

Gaat toch door polen gebouwd worden, dus die hebben dan mooi ervaring!
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 30 april 2014 - 22:47   quote  deeplink  
Boeit me niet. Als het maar functioneel, stevig, efficiënt en financieel zwaar winstgevend wordt.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 30 april 2014 - 22:48   quote  deeplink  
Plaatje.
ar
 ar - woensdag 30 april 2014 - 22:57   quote  deeplink  
Mooi man,laat maar gebeuren.
tomson
 tomson - woensdag 30 april 2014 - 23:13   quote  deeplink  
So BAM it is..
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - woensdag 30 april 2014 - 23:18   quote  deeplink  
Dag Kuip! Hallo nieuwe Kuip!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 april 2014 - 23:29   quote  deeplink  
RIP de Kuip..
neliz
 neliz - woensdag 30 april 2014 - 23:33   quote  deeplink  
Hopen dat ze geen joods shirt onder de middenstip stoppen, maar ik kan er mee leven

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Kogel door de Kuip : Arup / OMA de bouwers van het nieuwe stadion ?









0.0574548