BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Sven van Beek Topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - maandag 09 december 2013 - 22:54   quote  deeplink  
ghe ghe...zo is dat!!!!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 10 december 2013 - 00:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 22:51 schreef van geil het volgende:
speelde aardig ,maar zat goed mis met de goal.
Was aan het zwemmen bij de goal. Vilhena en Mathijsen probeerden beiden de voorzet te onderscheppen, waardoor Van Beek met 2 man stond. Hij moest overkomen van Finnbogason. Vilhena loopt met Otigba mee, maar geeft hem aan niemand over. Je ziet Mathijsen vlak voordat Vilhena Otigba laat lopen ook kijken, maar omdat Vilhena dan nog meeloopt stapt Joris uit, om Indi eventueel rugdekking te kunnen geven of de voorzet te onderscheppen. Vilhena doet dus vervolgens hetzelfde. Mathijsen of Vilhena had bij Otigba moeten staan, dan had Van Beek bij Finnbogason kunnen blijven, nu stond ie er zo'n beetje tussenin. Wie dat precies had moeten coachen ligt aan de afspraken die gemaakt zijn. Lastig om daar nou een schuldige voor aan te wijzen.
JanM
 JanM - dinsdag 10 december 2013 - 00:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 00:45 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Was aan het zwemmen bij de goal. Vilhena en Mathijsen probeerden beiden de voorzet te onderscheppen, waardoor Van Beek met 2 man stond. Hij moest overkomen van Finnbogason. Vilhena loopt met Otigba mee, maar geeft hem aan niemand over. Je ziet Mathijsen vlak voordat Vilhena Otigba laat lopen ook kijken, maar omdat Vilhena dan nog meeloopt stapt Joris uit, om Indi eventueel rugdekking te kunnen geven of de voorzet te onderscheppen. Vilhena doet dus vervolgens hetzelfde. Mathijsen of Vilhena had bij Otigba moeten staan, dan had Van Beek bij Finnbogason kunnen blijven, nu stond ie er zo'n beetje tussenin. Wie dat precies had moeten coachen ligt aan de afspraken die gemaakt zijn. Lastig om daar nou een schuldige voor aan te wijzen.
We hebben dankzij Mulder///HELD! toch gewonnen ?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Slaap lekker!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 10 december 2013 - 01:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 00:58 schreef JanM het volgende:

[..]

We hebben dankzij Mulder///HELD! toch gewonnen ?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Slaap lekker!
Ontopic blijven graag. ;)
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 december 2013 - 07:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 22:51 schreef van geil het volgende:
speelde aardig ,maar zat goed mis met de goal.
Moest kiezen, maakte geen keuze. Maar stond tussen 2 man
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 december 2013 - 09:27   quote  deeplink  
Van Beek: 'Werd tijd voor overwinning als basisspeler'

61357355235.jpg

Sven van Beek maakte zondagmiddag indruk in het duel met SC Heerenveen. De talentvolle verdediger van Feyenoord moest de zieke Stefan de Vrij vervangen en kreeg direct de lastige opgave toebedeeld om spits Alfred Finnbogason af te stoppen. Met de hulp van doelman Erwin Mulder lukte hem dat.

De Rotterdammers hebben de vervanger van vice-aanvoerder De Vrij al onder contract. 'Ik probeer de kansen die ik krijg met beide handen aan te pakken. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat De Vrij gewoon weer speelt als hij beter is. En volgend seizoen, dat is nog heel ver weg', zwakt Van Beek die gedachte echter af in het Algemeen Dagblad.

In de jeugd waren er nog grote twijfels over de rechtbenige speler uit Gouda. 'Er is vaak gezegd dat ik het eerste elftal niet zou halen', beaamt hij. 'De mensen die dachten dat ik het toch nooit zou redden? Daar heb ik schijt aan.'

Het was de vierde maal dat Van Beek aan de aftrap mocht verschijnen voor Feyenoord. 'Behalve voor het team was ik zondag na afloop ook blij voor mezelf. Het werd echt tijd voor een overwinning als basisspeler in het eerste', verwijst de 19-jarige voetballer na drie eerdere nederlagen tegen Kuban, PSV (beker) en Ajaks.
Bron:AD
Nick4F
 Nick4F - dinsdag 10 december 2013 - 09:31   quote  deeplink  
Kongolo en Van Beek; daar kunnen we in het centrum weer jaren mee vooruit. Beiden hebben bovendien laten zien ook als back uitstekend uit de voeten te kunnen. Waar ik nog het meest van geniet: De onbevangenheid waarmee al die kereltjes van Varkenoord de Kuip instappen.
MMM
 MMM - dinsdag 10 december 2013 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 december 2013 - 22:51 schreef van geil het volgende:
speelde aardig ,maar zat goed mis met de goal.
Was niet zijn man. Moest kiezen tussen Finnbogason (wel zijn man) en Otigba.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 10 december 2013 - 15:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 00:45 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Was aan het zwemmen bij de goal. Vilhena en Mathijsen probeerden beiden de voorzet te onderscheppen, waardoor Van Beek met 2 man stond. Hij moest overkomen van Finnbogason. Vilhena loopt met Otigba mee, maar geeft hem aan niemand over. Je ziet Mathijsen vlak voordat Vilhena Otigba laat lopen ook kijken, maar omdat Vilhena dan nog meeloopt stapt Joris uit, om Indi eventueel rugdekking te kunnen geven of de voorzet te onderscheppen. Vilhena doet dus vervolgens hetzelfde. Mathijsen of Vilhena had bij Otigba moeten staan, dan had Van Beek bij Finnbogason kunnen blijven, nu stond ie er zo'n beetje tussenin. Wie dat precies had moeten coachen ligt aan de afspraken die gemaakt zijn. Lastig om daar nou een schuldige voor aan te wijzen.
Nee, hoor. Zo lastig is dat niet, want Vilhena had gewoon om zich heen moeten kijken. Dan had hij gezien dat er nog een mannetje vrij stond. Die had hij moeten dekken, zodat Van Beek die achterste kon pakken. Nu deed hij dat niet waardoor Van Beek er maar tussen in stond.... Duidelijke fout van Vilhena. Heeft nog niet eens direct te maken met coaching, hoewel dat veel had kunnen voorkomen, maar feit is dat Vilhena alleen maar naar de man met de bal keek. Hij had totaal geen oog voor de aanvallers die vrij stonden.... Van Beek treft in dezen dus geen blaam. Je ziet hem dan ook direct om zich heen kijken wie nou verzaakte.... Kijk het nog maar eens na...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door Arie.Klooster --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 10 december 2013 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 15:22 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Nee, hoor. Zo lastig is dat niet, want Vilhena had gewoon om zich heen moeten kijken. Dan had hij gezien dat er nog een mannetje vrij stond. Die had hij moeten dekken, zodat Van Beek die achterste kon pakken. Nu deed hij dat niet waardoor Van Beek er maar tussen in stond.... Duidelijke fout van Vilhena. Heeft nog niet eens direct te maken met coaching, hoewel dat veel had kunnen voorkomen, maar feit is dat Vilhena alleen maar naar de man met de bal keek. Hij had totaal geen oog voor de aanvallers die vrij stonden.... Van Beek treft in dezen dus geen blaam. Je ziet hem dan ook direct om zich heen kijken wie nou verzaakte.... Kijk het nog maar eens na...
Ik heb het al nagekeken, zoveel details had ik natuurlijk niet onthouden. ;)

En natuurlijk gaat Vilhena de fout in door zijn man te laten lopen zomaar te laten lopen, maar ik heb het idee dat hij die man wil overgeven aan een ander. Jij interpreteert dat als zodanig dat hij alleen maar op de bal let en daarom zijn man laat lopen. Dat is een mogelijkheid, maar er zijn meer mogelijkheden. Ik zie eigenlijk een soort automatisme. Hij weet dat Van Beek en Mathijsen bij Finnbogason staan en er dus 1 geen man heeft. Dus het kan zijn dat de afspraak is dat opkomende mensen (vanuit de verdediging van Heerenveen) worden opgepakt door de vrije CV. Mathijsen in dit geval. Dat zou ook wel logisch zijn anders staat Pellè in zijn eigen 16 te verdedigen.

En dan nog hadden bijvoorbeeld Mulder en Van Beek Vilhena of Mathijsen kunnen corrigeren, aangezien zijn overzicht van de situatie hadden. Ik zeg niet dat het Mathijsen zijn fout was of die van Vilhena. Of van een ander, maar je moet denk ik ook wel in het achterhoofd houden dat het niet logisch is dat Vilhena de CV van de tegenstander opvangt, als die 3 koppen groter is..

Maar goed, om echt te weten wie er nou fout zat, moeten we denk ik kennis hebben van de afspraken binnen Feyenoord. Daarom zei ik in mijn vorige post dat het lastig was om nou een schuldige aan te wijzen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 10 december 2013 - 15:57   quote  deeplink  
Ik denk dat hij wel degelijk zag dat Mathijsen naar voren stapte omdat Vilhena Otigba niet kon bijbenen. Op dat moment zijn Mathijsen en Vilhena dus gewisseld van mandekker/vrije man en daarom had Vilhena om zich heen moeten kijken of hij misschien ook een mannetje moest pakken. En zoals we beiden reeds aangaven had er beter gecoacht kunnen worden, want Van Beek had moeten zien dat Vilhena niemand pakte, oftewel hij had Vilhena op zijn plek moeten zetten.... Eventueel had Mathijsen dat ook kunnen roepen, terwijl hij zelf juist een stap naar voren deed. Over die drie koppen verschil, lijkt het mij in dezen dat er geen andere keuze meer voorhanden was dan een kereltje die veel kleiner is...., maar kleintjes kunnen vaak veel hoger springen....

Automatisme geloof ik in dit geval niet in, want hij mag zelf gerust uit zijn doppen kijken... Je moet jezelf, maar ook anderen altijd op de goede plek neerzetten....
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 10 december 2013 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 15:57 schreef Arie.Klooster het volgende:
Ik denk dat hij wel degelijk zag dat Mathijsen naar voren stapte omdat Vilhena Otigba niet kon bijbenen. Op dat moment zijn Mathijsen en Vilhena dus gewisseld van mandekker/vrije man en daarom had Vilhena om zich heen moeten kijken of hij misschien ook een mannetje moest pakken. En zoals we beiden reeds aangaven had er beter gecoacht kunnen worden, want Van Beek had moeten zien dat Vilhena niemand pakte, oftewel hij had Vilhena op zijn plek moeten zetten.... Eventueel had Mathijsen dat ook kunnen roepen, terwijl hij zelf juist een stap naar voren deed. Over die drie koppen verschil, lijkt het mij in dezen dat er geen andere keuze meer voorhanden was dan een kereltje die veel kleiner is...., maar kleintjes kunnen vaak veel hoger springen....

Automatisme geloof ik in dit geval niet in, want hij mag zelf gerust uit zijn doppen kijken... Je moet jezelf, maar ook anderen altijd op de goede plek neerzetten....
Had de indruk dat Vilhena Otigba wel kon bijhouden. Hij liep er maar een metertje achter en zo snel is die Otigba niet.

Maar goed, situatie maakt meerdere verklaringen mogelijk. Hoe dan ook, de goal had voorkomen moeten worden, zeker op dat moment in de wedstrijd.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 10 december 2013 - 16:46   quote  deeplink  
Kijk maar eens goed, hij liep hem gewoon voorbij. Vilhena kon hem niet houden....
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 10 december 2013 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 16:46 schreef Arie.Klooster het volgende:
Kijk maar eens goed, hij liep hem gewoon voorbij. Vilhena kon hem niet houden....
Nee, Tonny blijft er naast lopen. De eerste versnelling verrast hem, maar daarna lopen ze praktisch gelijk op totdat Otigba de bal afgeeft.
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 10 december 2013 - 17:40   quote  deeplink  
Sven van Beek: deze jongen rustig brengen en af en toe bij een positieve stand
in laten vallen, dan kan hij het volgend seizoen in de basis beginnen
van geil
 van geil - dinsdag 10 december 2013 - 19:25   quote  deeplink  
hij had altijd de man bij de eerste paal moeten pakken.
ongeacht hoe die man daar komt.

hij liep nu tussen twee man in.
dus fout.leerzaam

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 december 2013 door van geil --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 december 2013 - 20:44   quote  deeplink  
Die had ie ook, kopte m knap in.
Eigen goal
Milo
 Milo - woensdag 11 december 2013 - 11:44   quote  deeplink  
Laten we nou niet gaan zeiken als we elke "fout" moeten beoordelen van spelers zijn we vanavond nog niet klaar! Prima pot!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - woensdag 11 december 2013 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 december 2013 - 19:25 schreef van geil het volgende:
hij had altijd de man bij de eerste paal moeten pakken.
ongeacht hoe die man daar komt.

hij liep nu tussen twee man in.
dus fout.leerzaam
Was niet Van Beek's fout. Hij had niet hoeven kiezen als Vilhena direct die eerste man had gepakt... Vilhena liet hem zwemmen. Laten we hopen dat het een goede leer is voor de volgende keer...
van geil
 van geil - woensdag 11 december 2013 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 december 2013 - 11:44 schreef Milo het volgende:
Laten we nou niet gaan zeiken als we elke "fout" moeten beoordelen van spelers zijn we vanavond nog niet klaar! Prima pot!
t forum kan op slot
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 12 december 2013 - 10:22   quote  deeplink  
Oké, van geil heeft beslist... het forum kan op slot...
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 12 december 2013 - 17:36   quote  deeplink  
Sven van Beek geeft nooit op

sven_van_beek.jpg

De nu 19-jarige Sven van Beek bokste in zijn jeugdjaren vrijwel dagelijks op tegen de twijfels over zijn voetbalkwaliteiten. Door niet op te geven overwon hij diverse tegenslagen, waarna dit jaar de beloning volgde in de vorm van een profcontract en zijn debuut in het eerste elftal. 'De dag dat ik mijn contract tekende bij Feyenoord was de mooiste van mijn leven.'

Kan het jaar 2013 nog kapot voor jou?
'Nee, dit jaar zal ik nooit meer vergeten. Het begon al met het nieuws dat ik in januari met het eerste elftal mee mocht op trainingskamp naar Marbella. Mooi om te horen, maar ik wilde niet voor de lol mee. Mijn doel was om tijdens die week een profcontract eruit te slepen. Dat lukte en voelde als een beloning. Bovendien maakte ik nog dezelfde maand in de bekerwedstrijd tegen PSV mijn debuut in Feyenoord 1 en in de zomer volgde het EK met Oranje onder 19. Nu zit ik vast bij de eerste selectie en heb ik inmiddels ook mijn debuut gemaakt in de eredivisie en zelfs in de Europa League. Het is snel gegaan.'

Wat was voor jou het mooiste moment uit dat rijtje?
'De dag dat ik mijn contract ondertekende in De Kuip was de mooiste van mijn leven. Vanaf het moment dat ik als klein jongetje begon met voetballen, was dat het doel dat ik voor ogen had. Het shirt dat ik tijdens de contractondertekening cadeau kreeg van de club, hangt thuis ingelijst aan de muur. Mijn debuut tegen PSV was bijzonder omdat het totaal onverwacht kwam. Ik wist dat ik bij de selectie zat, maar omdat ik de dag ervoor een wedstrijd had gespeeld met Jong Feyenoord/Excelsior dacht ik geen moment dat ik zou gaan spelen. Toen ik me 's ochtends op de club meldde, hoorde ik dat Daryl Janmaat ziek was. Ronald Koeman, Jean-Paul van Gastel en Giovanni van Bronckhorst namen me mee naar hun kantoor en vertelden me dat ik in de basis zou beginnen.'

Aan wie heb je het nieuws vervolgens verteld?
'Alleen aan mijn ouders. Hoe meer mensen ik zou inlichten, hoe meer druk dat op mezelf zou leggen. Ik wilde me in alle rust voorbereiden op de wedstrijd. In de bus op weg naar Eindhoven werd ik stil, maar de andere jongens stelden me op mijn gemak door te zeggen dat ik in mezelf moest geloven. Eenmaal op het veld dacht ik alleen maar hoe mooi alles was. Voor mijn ouders was het heel spannend om de wedstrijd thuis voor de televisie te volgen, maar na afloop waren ze blij en trots. Ze vonden dat ik het verdiend had.'

Heb je een goede band met je ouders?
'Mijn ouders zijn de belangrijkste mensen in mijn leven. Zonder hen had ik dit allemaal niet bereikt. Voor mijn gevoel betaal ik hen nu terug voor wat zij allemaal voor mij hebben gedaan. Toen ik in de jeugdopleiding van Sparta speelde, bracht mijn moeder me dagelijks van Gouda naar Rotterdam. Mijn broer voetbalde ook, terwijl mijn vader jeugdtrainer was. Voor mijn moeder was dat niet altijd makkelijk, maar ze deed het graag. Alles stond bij ons thuis in het teken van voetbal. Daardoor zaten we zelden samen aan tafel, maar ons gezin is altijd heel hecht gebleven.'

Je groeide als kind op met de bal?
'Ja, ik was altijd buiten aan het voetballen. Soms moest ik echt naar binnen gesleurd worden, omdat het anders ten koste ging van school. Je zag mij niet zonder bal, maar ik moest eerst mijn zwemdiploma halen voordat ik op voetbal mocht. Dat was moeilijk, want mijn broer voetbalde al bij sv Donk en ik moest mee als mijn moeder hem bracht en ophaalde. Toen heb ik stiekem aan de trainers gevraagd of ik een keer mee mocht doen. Na de eerste training vroegen ze of ik vaker kwam en voor ik het wist zat ik in de F-jes. Of ik op mijn donder kreeg van mijn ouders? Haha, nee. Zij zijn nooit erg streng geweest voor me, behalve op de avond voor een wedstrijd. Dan mocht ik niet uit en moest ik op tijd naar bed.'

Duurde het lang voordat ook anderen jouw talent ontdekten?
'Ik heb meegedaan aan een Talentendag bij Sparta en werd vervolgens uitgenodigd voor een stage. Dat werd een succes en ik mocht blijven. Ik kwam terecht in E1 en later de E-top. Ik had het erg naar mijn zin, maar Sparta had op dat moment geen geld om met de hogere jeugdteams betaald voetbal te spelen. Veel jongens zijn toen vertrokken, waaronder Memphis Depay die nu bij PSV speelt. Feyenoord klopte voor mij aan, eigenlijk op precies het juiste moment. Ik was blij dat ik de overstap kon maken.'

Wat was het grootste verschil tussen de jeugdopleiding van Feyenoord en die van Sparta?
'Bij Feyenoord heerst een hardere cultuur. Het is ieder voor zich en daar heb ik aan moeten wennen. De eerste jaren op Varkenoord verliepen moeizaam, ik zat elk jaar in spanning of ik bij Feyenoord mocht blijven. Ook omdat ik tijdens mijn eerste seizoen in D2 niet op mijn eigen positie mocht spelen. Ik was een behendige en snelle rechtsbuiten, maar bij Feyenoord werd ik overal neergezet behalve op die positie. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik wilde laten zien wat ik kon, maar uiteindelijk stond ik zelfs rechtsback.'

Achteraf hebben de trainers het goed gezien.
'Ja, zij zagen een verdediger in mij, al moest ik wennen aan dat idee. Het moeilijkste aan verdedigen is om goed te staan, maar ik leerde steeds meer om me vast te bijten in een tegenstander. Als een aanvaller me voorbij is, moet 'ie me nog een keer tegenkomen. Ik schroom daarbij niet om bikkelhard te zijn, dat hoort bij een goede verdediger. Je directe tegenstander uitschakelen, dáár gaat het om.'

Heb je getwijfeld of je het zou redden bij Feyenoord?
'Dat ik twee jaar op rij in B2 moest spelen was een grote klap. Daar was ik het niet mee eens, ik vond mezelf niet minder dan andere jongens. Ik ging twijfelen of ik bij Feyenoord wilde blijven. Mijn vader heeft toen op me ingepraat. Hij sprak zijn geloof uit in mij, maar zei dat ik het vaker moest laten zien. Hij vond dat ik harder moest worden. Toen is bij mij de knop omgegaan. De boodschap dat ik in B2 moest blijven was voor mij een waarschuwing waar ik achteraf blij mee ben.'

Hoe ben je met die waarschuwing omgegaan?
'Ik wist dat het tweede jaar in B2 cruciaal zou worden. Nu of nooit, zo voelde het voor mij. Ik was ouder dan de rest van het team, als je dan nog steeds over je heen laat lopen is het afgelopen. Ik liet mezelf steeds meer gelden. Als we een vrije trap kregen aan mijn kant, liet ik 'm niet meer door een ander nemen. Ik nam het team op sleeptouw. Mijn zelfvertrouwen werd groter, het geloof in mezelf nam toe. Vanaf dat moment wist ik zeker dat ik niets anders wilde dan profvoetballer worden en dat dat ook echt mogelijk was.'

Hoe keken je teamgenoten naar jouw ontwikkeling?
'Toen ik in A2 werd herenigd met de jongens van mijn eigen lichting, zagen ze direct dat ik stappen had gemaakt. Bij een toernooi aan het begin van het seizoen merkte ik dat ook trainer Jan Gösgens het in me zag zitten. Hij zag waar mijn zwakke plekken lagen in voetballend opzicht en is daar dagelijks mee aan de slag gegaan. Daardoor ging ik simpeler voetballen en vond ik makkelijker de oplossing. Bovendien liet hij me nog meer in mezelf geloven. Daar ben ik hem nog steeds erg dankbaar voor.'

Trek jij een lange neus naar degenen die het niet in jou zagen zitten?
'Nee, zo zit ik niet in elkaar. Er is vaak tegen mij gezegd dat ik het eerste elftal niet zou halen, maar misschien moet ik daar achteraf blij mee zijn. Voor mij waren die woorden een extra stimulans. Ik geef nooit op. Mentaal ben ik daardoor de laatste jaren in positieve zin veranderd.'

Word jij anders benaderd nu je deel uitmaakt van Feyenoord 1?
'Ja, sommige mensen benaderen mij niet meer als persoon, maar als voetballer. Iedereen wil iets van je en soms is het lastig in te schatten welke bedoeling erachter zit. Laatst vroeg een meisje aan mij of ik vrijgezel was. Dan denk ik: had ze dat ook gevraagd als ik geen speler van Feyenoord was geweest? Ik zoek het ook niet op. Als mensen vragen wat ik doe, antwoord ik dat ik voetbal. Pas als ze doorvragen vertel ik dat ik bij Feyenoord speel.'

Wat is de meest voorkomende vraag die je krijgt?
'Of het niet raar is om dagelijks met de grote jongens te trainen. Mijn vrienden vragen wel eens wat ik ervan vind dat supporters een shirt dragen met mijn naam erop. Dat went snel, ondanks dat ik pas een paar maanden bij de selectie zit. Op straat word ik sneller herkend en ik word steeds vaker gevraagd om op de foto te gaan.'

Hoe ga jij om met die aandacht?
'Ik vind het soms erg leuk, maar er kleven ook nadelen aan. Op sociale media zie ik soms overal mijn foto voorbij komen. Ook mijn vriendin ziet dat de aandacht voor mij toeneemt en dat vindt ze niet altijd makkelijk. Bovendien ben ik veel weg, soms zelfs naar het buitenland. Het moeilijkst vindt ze dat ik soms geen tijd voor haar heb en dat ze niet altijd op de eerste plaats komt, maar dat wist ze toen ze aan de relatie begon. Dat klinkt misschien hard, maar ik heb niet voor niets van jongs af aan keihard gewerkt om dit te bereiken. Ik focus mezelf volledig op Feyenoord, slagen bij deze club staat bij mij met afstand op de eerste plaats.'

Voel je dat je op de goede weg bent?
'Ja, maar ik ben er nog lang niet. Voor mijn gevoel ben ik nog steeds een beetje nieuw bij het eerste elftal. Na de wedstrijden tegen Ajaks en Kuban Krasnodar stap ik met een lekkerder gevoel de kleedkamer in. Ik gedraag me niet anders, maar ik weet dat het goed zit. Het blijft bijzonder om elke dag vanaf de Brienenoord De Kuip te zien en te beseffen dat ik daar speel. Uiteindelijk moet dat normaal gaan voelen. Eerst was het vreemd om deel uit te maken van een selectie met internationals en spelers die ik eerst alleen van televisie kende. In het begin keek ik tegen hen op, nu niet meer. Het helpt dat we een hechte groep hebben, met normale jongens die elkaar niet laten vallen. Het maakt maakt me trots dat ik nu één van hen ben, maar ik wil meer. Ik wil hier mijn naam vestigen als voetballer.'
Bron:Feyenoordnet
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 13 december 2013 - 16:44   quote  deeplink  
Van Beek: 'Bevestiging Koeman heb ik nodig'



In de gewonnen wedstrijd van Feyenoord bij sc Heerenveen moest trainer Ronald Koeman noodgedwongen een beroep doen op Sven van Beek. De centrale verdediger verving de zieke Stefan de Vrij in de achterhoede en maakte een solide indruk. Eerder in het seizoen deed Van Beek dat al als rechtsback in de Rotterdamse formatie.

'Ik bereidde me gewoon voor op de wedstrijd, ongeacht of ik zou spelen,' zegt Van Beek. 'Het is hartstikke mooi dat ik uiteindelijk negentig minuten mocht maken. Deze week kon ik een beetje nagenieten van de manier waarop ik gespeeld heb en ben ik lekker wat gaan eten met mijn moeder. Ik kreeg ook veel leuke reacties van de mensen om mij heen. Dat is alleen maar mooi.'

Na afloop van het duel in Friesland kreeg Van Beek de nodige complimenten van Koeman. De oefenmeester gaf aan dat hij niet wakker hoeft te liggen om de jonge verdediger op te stellen. 'Die bevestiging heb ik wel nodig. Jonge jongens zijn vaak gevoelig voor dat soort dingen. Als je dan een mooi compliment krijgt dan voelt dat goed en dan ga je met een lekker warm hart hier elke dag naar toe,' vervolgt de jeugdinternational van Jong Oranje.

'Ik vind dat ik één op één sterk mijn tegenstander kan uitschakelen en hem een beetje onzichtbaar kan maken. Finnbogason kreeg wel twee kansen, maar hij heeft niet gescoord. Dat was het belangrijkste voor mezelf. Verder heb ik een goede pass en kan ik het spelletje voor en achter mij goed inschatten. Ik weet wat mijn taken zijn en die voer ik uit,' zegt de 19-jarige Rotterdammer over zichzelf. 'Als het kan wil ik wel wat extra geven, maar de mooie dingetjes moet je aan de middenvelders en aanvallers over laten.'

Momenteel heeft Van Beek nog concurrentie van De Vrij, maar hij realiseert zich dat hij een onbetwiste basisspeler is. 'Ik gun het hem van harte. Hij mag de beste speler van de eredivisie en het WK worden, maar ik ben nog jong en wacht gewoon op mijn kans. Ik ben aardig op weg maar ik ben er nog lang niet. Ik vind het niet erg als ik tegen FC Groningen niet speel. Als ik er moet staan, dan sta ik er. Dat weet de trainer misschien ook al,' aldus Van Beek.
Bron:Rijnmond
van geil
 van geil - donderdag 23 januari 2014 - 19:31   quote  deeplink  
UP
piet de paler
 piet de paler - donderdag 23 januari 2014 - 19:40   quote  deeplink  
Ouderwetse verdediger weg is weg geen risico wordt een goede verdediger
kraaitje
 kraaitje - donderdag 23 januari 2014 - 19:45   quote  deeplink  
heeft nog veel te leren maar zit er wel in, stond gisteren wel een paar keer verkeerd
piet de paler
 piet de paler - donderdag 23 januari 2014 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 19:45 schreef kraaitje het volgende:
heeft nog veel te leren maar zit er wel in, stond gisteren wel een paar keer verkeerd
Uuuuuuuuh Joris met zijn ervaring ook
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 23 januari 2014 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 januari 2014 - 19:45 schreef kraaitje het volgende:
heeft nog veel te leren maar zit er wel in, stond gisteren wel een paar keer verkeerd
Klopt.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 30 mei 2014 - 16:25   quote  deeplink  
Van Beek: 'Feyenoord is eigenlijk een virus'

600x400-vanbeek.jpg

Sven van Beek (19) staat op het punt van doorbreken en kijkt nu al weer uit naar het nieuwe seizoen. Op 12 mei jl. werd hij als aanvoerder met het belofteteam Feyenoord/Excelsior in De Kuip kampioen van Nederland. In de selectie van Feyenoord-1 spelend werd hij dit jaar tweede in de nationale competitie. Het magazine van de Feyenoord Supportersvereniging 'Hand in Hand' maakt nader kennis met de robuuste verdediger die zowel uiterlijk als qua veldspel veel trekjes vertoont van oud-speler en oer-Feyenoorder Gerard Kerkum.

"Wie was Gerard Kerkum ook alweer? Oh ja, die roemruchte verdediger van Feyenoord in de jaren '60. Ja, inderdaad lijk ik daar wel wat op. En hij was ook een stoere, echte verdediger hè? Nou, goede vergelijking", aldus Van Beek. Die kan terugkijken op een mooi seizoen.
De Rotterdamse Gouwenaar groeide op in Gouda, maar zag het daglicht op 28 juli 1994 in Rotterdam, waar hij de middelbare school doorliep. Met voetballen begon hij bij DONK. Via een talentendag kwam hij bij de jeugdopleiding van Sparta terecht. Daar werd hij gescout door Feyenoord waar hij vanaf de de D-jeugd al speelt.

"Bij Donk ben ik begonnen in de F4 en daarna doorgegaan naar F2 en F1. Van daaruit naar de E2 en dat was het moment dat ik naar de jeugd van Sparta ging. Mijn ouders zagen, toen ze met iemand uit eten waren, in de stad een poster hangen van een Talentendag bij Sparta. Als geintje zeiden ze 'zou dat wat voor jou zijn?' Maar wat als grapje bedoeld werd, is werkelijkheid geworden. Ik ben naar die Talentendag gegaan en mocht een half jaar op stage komen en ben daarna gebleven bij de jeugdopleiding van Sparta. Dat heeft echter niet lang geduurd want ik werd al snel gescout door Feyenoord en kwam daar in de D2 terecht. Bij Sparta was ik nog rechtsbuiten, bij Feyenoord hebben ze me meteen rechtsback gemaakt, en later centrale verdediger. Het is nooit vanzelf gegaan in de jeugd bij Feyenoord. Elk jaar was het maar de vraag of ik mocht blijven.

Toen ik eenmaal bij de B kwam heb ik de knop voor mezelf omgezet. Na het tweede jaar in de B2 stond ik op het punt weg te gaan om naar een andere club over te stappen. Ik ben toch gebleven en dat heeft goed uitgepakt. Uiteindelijk ging ik van de B2 naar de A2 en kreeg daar enorm veel vertrouwen van trainer Jan Gösgens. Ik ben echt in mezelf gaan geloven waardoor ik de stap naar de A1 maakte onder trainer Damiën Hertog. Van daaruit probeer je dan de stap te maken naar de overkant. Ik mocht met de selectie mee naar Marbella op trainingskamp en zo heb ik mijn eerste contract afgedwongen. Natuurlijk moet je in de jeugd ook een beetje geluk hebben, maar ik denk dat ik het toch allemaal zelf heb afgedwongen.

Mijn sterke punt is denk ik dat ik heel goed weet wat ik wel en niet goed kan. Ik zou mezelf willen omschrijven als een echte verdediger en ik ben ook een goede kopper. Mijn voetenwerk kan nog wel wat verbeteren, maar ik ben vrij rustig aan de bal. Ik ben een type verdediger dat zich helemaal probeert vast te bijten in een spits, hem geen enkele kans te geven. Het niveau in Nederland is inderdaad misschien niet van internationaal niveau.

Misschien dat verdedigers in het buitenland toch anders worden opgeleid. In Nederland zijn we toch soms wat te zachtaardig. Je moet als verdediger ook meedogenloos kunnen zijn. Daarin kan ik nog stappen maken. Ik kijk graag kijk naar Pèpe van Real Madrid, of van Jaap Stam in zijn beste jaren. Echte verdedigers waar ik graag op zou willen lijken.

Onder trainer Ronald Koeman brak de verdediger door. Zijn officiële debuut maakte hij in de bekerwedstrijd tegen PSV. Zijn eerste officiële eredivisiewedstrijd was de Klassieker tegen Ajaks. "Ik heb erg veel aan Koeman gehad. Hij speelde zelf op dezelfde positie als ik, als centrale verdediger. Hij heeft me altijd zonder twijfels opgesteld. Als hij aan het woord is heeft iedereen respect en luistert iedereen. Hij heeft Feyenoord, samen met anderen, weer op de kaart gezet. Zijn opdracht is goed gelukt. Hij heeft mij persoonlijk heel goed geholpen. Hij heeft mij vertrouwen gegeven en de keuze voor mij gemaakt in grote wedstrijden. Door hem heb ik mijn eerste kansen bij Feyenoord gehad en dat heeft tot nu toe goed uitgepakt. Koeman geeft jonge spelers veel vertrouwen.

Natuurlijk hoop ik dat volgend seizoen het jaar van mijn grote doorbraak wordt, maar je weet nooit wat een nieuwe trainer gaat doen. Ik zal me eerst moeten bewijzen bij Fred Rutten en dan hoop ik dat ik een kans afdwing. Volgens de jongens in onze selectie die hem nog kennen van PSV, is het een trainer die jonge spelers een kans geeft. Als dat zo is ben ik blij. Maar ik ken hem verder helemaal nog niet. Maar dat geldt eigenlijk voor iedere andere trainer. Iedereen is redelijk nieuw voor mij, want ik ben nog jong.

Natuurlijk heb ook ik ambities, maar laat ik eerst maar eens proberen een aantal jaar vast in het eerste van Feyenoord te komen. Dan komt wellicht het moment om te gaan. Ik wil eerst hier in De Kuip een groot iemand worden en pas dan weggaan. Maar daar ben ik totaal niet mee bezig. Feyenoord is nu mijn hoofddoel en al jarenlang mijn club.

Toen ik in de jeugd speelde ging ik bijna elke wedstrijd kijken in De Kuip. Thuis was de familie oorspronkelijk voor Ajaks, maar mijn ouders zijn helemaal omgeturnd. Als je bij deze club komt en je voelt de adem van Feyenoord, dan ben je verkocht. Feyenoord is eigenlijk een soort virus, waar je mee besmet raakt. Ik zou geen andere club in Nederland willen supporteren. Door het Legioen voel ik me iedere dag gesteund en ik denk dat dit komt omdat ik een gewone nuchtere jongen uit Rotterdam ben die hard werkt."
Bron:FSV
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 juli 2014 - 18:30   quote  deeplink  
Van Beek: 'De één zijn dood is de ander zijn brood'

600x400-vanbeek2.JPG

De verdediging van Feyenoord ziet er totaal anders uit dan in het vorige voetbalseizoen. Daryl Janmaat en Bruno Martins Indi zijn reeds vertrokken en iedereen in De Kuip gaat ervan uit dat Stefan de Vrij ook nog voor september vertrekt.

Dat is goed nieuws voor Sven van Beek. Het 19-jarige talent is eerlijk en realistisch genoeg om te beseffen dat hij daardoor kan rekenen op veel speelminuten. 'Voor mij is het goed dat er veel spelers verkocht worden. De één zijn dood is de ander zijn brood', zei hij tegenover RTV Rijnmond.

Voor Ruud Vormer lijkt dat niet te gelden, want Feyenoord wil aanvoerder Jordy Clasie koste wat het kost behouden. De middenvelder hoopt in de voorbereiding de nieuwe trainer Fred Rutten echter te overtuigen. 'Het wordt tijd dat ik dit seizoen meer ga spelen en daar ga ik alles aan doen. Een nieuwe trainer helpt daar wel bij.'
Bron:Rijnmond
van geil
 van geil - zondag 20 juli 2014 - 18:35   quote  deeplink  
ook verkopen.,
cashen
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 juli 2014 - 18:45   quote  deeplink  
Jij geilt op knaken zeker..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 augustus 2014 - 17:14   quote  deeplink  
'Van Beek kan betere uitgave van De Vrij worden'

600x400-vanbeek2.JPG

Aad de Mos is niet zo'n fan van de duelkracht van de eredivisie. Tegenover de NOS vertelt hij dat dat een stuk beter kan bij de Nederlandse clubs en verwijst daarbij naar het duel tussen Feyenoord en Besiktas. De Rotterdammers voetbalde leuk, maar de Turken waren ze fysiek de baas. Maar... Er zijn altijd uitzonderingen.

"Toch staan er altijd weer jongens op die het tegendeel bewijzen", stelt De Mos. "Sven van Beek stak er bij Feyenoord tegen Besiktas met kop en schouders bovenuit. Een nieuwe groeibriljant, kan een betere uitgave van Stefan de Vrij en Ron Vlaar worden. Ik had weinig tijd nodig om dat te zien. Ballen over veertig meter op de stropdas, niet één keer, maar vijf keer gezien. Heel positief. Eigenlijk gedwongen door omstandigheden, financieel wanbeleid, krijgt de jeugd de afgelopen jaren een kans."

Van Beek is de natuurlijke opvolger van Stefan de Vrij bij Feyenoord. Vorig seizoen mocht hij al ruiken aan het grote werk en was Ronald Koeman al lovend over hem. ''Samen met Kongolo kan Feyenoord met hem tien jaar vooruit'', zo zei hij toen. Van Beek maakte als een van de weinige indruk in het Champions League-treffen met Besiktas.
Bron:Clubwatcher.nl
van geil
 van geil - maandag 04 augustus 2014 - 19:51   quote  deeplink  
Prima begin.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 09 augustus 2014 - 10:01   quote  deeplink  
'Dit is Feyenoord, na twee nederlagen móet je winnen'

600x400-vanbeek2.JPG

Sven van Beek speelt zondag met Feyenoord de eerste competitie wedstrijd van het seizoen, na twee verlies partijen in Europees verband wordt het tijd voor een overwinning voor de Rotterdammers. Na twee verliespartijen mag er natuurlijk geen derde tegenvaller volgen. Dit is Feyenoord, hier moet je altijd resultaat boeken. Zegt de verdediger tegen het Algemeen Dagblad.

Afgelopen woensdag was Van Beek met balverlies verantwoordelijk voor de eerste tegentreffer tegen de Turken. 'De dag na de wedstrijd voelde ik me zwaar kloten. Het was toch mijn fout waardoor we op 1-0 achter kwamen in Istanbul. En we wilden zo graag verder in de Champions League, Maar de trainer gaf al snel aan: de volgende wedstrijd staat alweer voor de deur.'
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 09 augustus 2014 - 15:57   quote  deeplink  
Verdediger Sven van Beek in gesprek met Jan Dirk Stouten

http://youtu.be/NOFhJRaKUtY
van geil
 van geil - zaterdag 09 augustus 2014 - 15:58   quote  deeplink  
Hoofd koel houden Sven.
een Puike partij. en een zeer ongelukkige , dat kan.
anderzijds moeten die RUKMIDDENVELDERS niet zo vaak die bal terugspelen, maar opendraaien.
Dat scheelt n hoop fouten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 augustus 2014 door van geil --
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 09 augustus 2014 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 augustus 2014 - 15:58 schreef van geil het volgende:
Hoofd koel houden Sven.
een Puike partij. en een zeer ongelukkige , dat kan.
anderzijds moeten die RUKMIDDENVELDERS niet zo vaak die bal terugspelen, maar opendraaien.
Dat scheelt n hoop fouten.
Ik zie vooral Immers continu terugdraaien.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 augustus 2014 - 23:40   quote  deeplink  
'Van mij mocht Stefan de Vrij deze zomer vertrekken'

600x400-01703985.JPG

Sven van Beek startte zondagmiddag in de basisopstelling van Feyenoord in de wedstrijd tegen ADO Den Haag. De verdediger moest de afgelopen seizoenen genoegen nemen met een plaats op de reservebank van de Rotterdamse club. Sinds het vertrek van Stefan de Vrij ziet de plaats van Van Beek bij de club er anders uit.

Van Beek nam deze zomer de plaats van Stefan de Vrij in de basisopstelling van de Rotterdammers over, maar dit had anders kunnen lopen. 'Van mij mocht Stefan de Vrij vertrekken, dan had ik ook kans om te spelen', zegt hij in gesprek met NUsport. 'Als hij was gebleven, dan had ik nu waarschijnlijk op de bank gezeten.'

De 20-jarige verdediger maakte in de wedstrijd tijdens de voorronde van de Champions League een fout, waardoor Besiktas op voorsprong kwam. De verdediger heeft de fout inmiddels achter zich gelaten. 'Je kunt wel blijven treuren, maar daar heb ik niks aan', aldus Van Beek. 'Je moet om leren gaan met het maken van fouten. Je moet er gelijk weer staan. Dat is voor een jonge speler als ik niet altijd even makkelijk, omdat je altijd alles goed wil doen in andermans ogen', besluit hij.
Bron:NUSport
van geil
 van geil - donderdag 14 augustus 2014 - 18:23   quote  deeplink  
ik verwacht nu wel eens n goal.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 14 augustus 2014 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 augustus 2014 - 18:23 schreef van geil het volgende:
ik verwacht nu wel eens n goal.
Dan moet dat uit een corner zijn..
van geil
 van geil - zondag 17 augustus 2014 - 13:51   quote  deeplink  
Cashen
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 augustus 2014 - 13:52   quote  deeplink  
Nee man dat word de nieuwe sterkhouder..
Barabas
 Barabas - zondag 17 augustus 2014 - 13:54   quote  deeplink  
Contract verlengen en opwaarderen! Meer talent en inzicht dan bijvoorbeeld De Vrij.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 augustus 2014 - 13:55   quote  deeplink  
En die pass van hem he..
van geil
 van geil - zondag 17 augustus 2014 - 13:56   quote  deeplink  
jullie denken als n voetbalclub
???
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 17 augustus 2014 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 13:56 schreef van geil het volgende:
jullie denken als n voetbalclub
???
Ik spreek als voetbalgenieter..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 september 2014 - 19:10   quote  deeplink  
Heeft zich afgemeld voor jong oranje..(transfer?)
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 september 2014 - 19:12   quote  deeplink  
hamstring.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 01 september 2014 - 19:15   quote  deeplink  
(Geintje)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Sven van Beek Topic









0.0086579