BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  Jong Ajax speelt gelijk in besloten oefenduel, doelpunt Dolberg
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 01 augustus 2013 - 02:27   quote  deeplink  
Jong Ajax zal dit seizoen actief zijn in de Jupiler League. Samen met Jong PSV, Jong Twente en Achilles 29 zijn zij toegelaten tot deze competitie. Op 5 augustus trappen de Amsterdammers in eigen huis af tegen Telstar.

De selectie

Sam Hendriks, Marvin Höner en Stanislav Lobotka kwamen in de zomerstop over en zullen dit jaar hun kunsten vertonen in de selectie van Jong Ajax. De naam van Lucas Andersen prijkt nu nog in de selectie van Jong Ajax, maar mogelijk maakt hij nog de overstap naar het eerste elftal. Jody Lukoki heeft van trainer Frank de Boer te horen gekregen dat hij dit seizoen geen speeltijd zal krijgen in de eerste selectie en is in afwachting van een eventuele transfer bij de selectie van Jong Ajax gezet. Mocht hij geen nieuwe ploeg vinden dan zal hij dit seizoen voor Jong Ajax uitkomen.

Keepers: Norbert Alblas, Peter Leeuwenburgh, Maurits Schmitz en Mickey van der Hart.

Verdedigers: Danzell Gravenberch, Bas Kuipers, Stefan Marinkovic, Derwin Martina, Sven Nieuwpoort en Fabian Sporkslede.

Middenvelders: Emran Barakzai, Riechedly Bazoer, Ilan Boccara, Joeri De Kamps, Abdel Malek El Hasnaoui, Sinan Keskin en Stanislav Lobotka.

Aanvallers: Lucas Andersen, Jordi Bitter, Nick De Bondt, Lesly De Sa, Sam Hendriks, Marvin Höner, Boban Lazic en Vincent Vermeij.

4a5281ae-0876-4bc5-8fb5-bc2477dc577d_jongAjax_1314_600.jpg

* Jody Lukoki, nog wel op de elftalfoto, is inmiddels verhuurd aan Cambuur Leeuwarden.

De staf

Alfons Groenendijk is aangesteld als trainer van Jong Ajax. De oud-speler van Ajax stond vorig seizoen nog als trainer van de A1 voor de groep. Overigens is Groenendijk geen onbekende. Na zijn actieve loopbaan was Groenendijk gedurende het seizoen 2005/06 assistent-trainer van Jong Ajax en vanaf seizoen 2006/2007 assistent-trainer bij het eerste. In 2008 verliet hij Ajax voor een werkverband bij Willem II, maar op 22 oktober 2012 maakte Ajax bekend dat Groenendijk weer terugkeerde bij de Amsterdammers als trainer van de A1.

Groenendijk zal worden bijgestaan door assistent-trainer John Bosman en teammanager Herman Arendse. Als fysiotherapeut is Peter Hoogland aangesteld.

Het programma

Onderstaand vind u het competitieprogramma van Jong Ajax.

Jong Ajax - Telstar 2-0
FC Oss - Jong Ajax 2-0
MVV - Jong Ajax 1-0
Jong Ajax - Emmen 1-1
Jong Ajax - Jong FC Twente 2-1
Jong PSV - Jong Ajax 2-4
Achilles 29 - Jong Ajax 2-1
Jong Ajax - Willem II 1-1
FC Eindhoven - Jong Ajax 1-2
Jong Ajax - FC Volendam 2-3
Excelsior - Jong Ajax 3-1
Jong Ajax - Fortuna Sittard 0-3
VVV-Venlo - Jong Ajax 5-1
Jong Ajax - FC Dordrecht 0-4
Helmond Sport - Jong Ajax 3-2
Jong Ajax - De Graafschap 1-2
Jong Ajax - Sparta Rotterdam 2-1
FC Den Bosch - Jong Ajax 4-1
Jong Ajax - Almere City 1-1
Jong Ajax - Jong PSV 2-2
Jong FC Twente - Jong Ajax 0-1
Jong Ajax - MVV 3-1

Wedstrijden na de winterstop

FC Emmen - Jong Ajax 4-0
Jong Ajax - FC Oss 2-1
Telstar - Jong Ajax 3-1
Jong Ajax - VVV-Venlo 4-1
FC Dordrecht - Jong Ajax 1-1
Sparta Rotterdam - Jong Ajax 2-4
Jong Ajax - FC Den Bosch 3-2
Almere City - Jong Ajax 0-3

Jong Ajax - Achilles 29 (16 maart 2014, 14.30 uur)
Fortuna Sittard - Jong Ajax (21 maart 2014, 20.00 uur)
Willem II - Jong Ajax (30 maart 2014, 14.30 uur)
Jong Ajax - FC Eindhoven (7 april, 20.00 uur)
FC Volendam - Jong Ajax (11 april 2014, 20.00 uur)
Jong Ajax - Excelsior (18 april 2014, 20.00 uur)
Jong Ajax - Helmond Sport (21 april 2014, 20.00 uur)
De Graafschap - Jong Ajax (25 april 2014, 20.00 uur)

Stand

P830_01.gif?v=1375946230

In dit topic kunnen we discussiëren over de opstellingen, wedstrijden en het belangrijkste nieuws.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 09 maart 2014 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 01 augustus 2013 - 02:47   quote  deeplink  
Fans Jong Ajax betalen hoofdprijs voor Oss-uit

Ga even rustig zitten. En lees dan pas verder. De prijzen voor het uitduel van Jong Ajax met FC Oss zijn namelijk bekend. Nee, niet lachen en denken dat het wel meevalt. Het is eerder om te huilen. Een kaartje kost 30,43 euro.

Daar gaan de ogen wel een van knipperen. Nog een keer goed kijken. Het staat er echt. Nogmaals: een kaartje kost 30,43 euro. Dat is zelfs voor eredivisiebegrippen best een prijzige awayday. Er is trouwens ook sprake van een verplichte buscombi. Ajax meldt op de infopagina al dat er wel voldoende animo moet zijn. Anders gaat de bus niet eens rijden.

Het komt er in feite op neer dat niemand erop zit te wachten dat Jong Ajax supporters meeneemt naar zijn uitwedstrijden. De verwachting is al niet dat er ongelooflijk grote uitvakken meereizen, maar zo neemt de animo snel af. Bij Jong PSV is het op voorhand al de bedoeling van veel clubs uitsupporters te weren.

Ajax kan er overigens weinig aan doen. De burgemeester van Oss legt een verplichte buscombi op, met als startpunt Amsterdam. Er is wel een opstapmogelijkheid bij tankstation De Lucht. Die plek kennen we inmiddels maar al te goed. Hoe dan ook, Ajax moet bussen huren, extra en langer stewards inzetten en ga maar door. Alleen omdat het stempel 'risicowedstrijd' erop is geplakt.

Het drijft de prijs van een kaartje op tot 30,43 euro. FC Oss meldt op zijn website namelijk dat een kaartje voor het uitvak 14 euro kost. De prijs voor andere vakken scheelt hier en daar een paar euro, dat zijn verder de verschillen niet. Oss heeft zelf trouwens ook een buscombi aan de broek, naar Jong FC Twente! Ossfans moeten 28 euro neertellen...

Oss - Jong Ajax wordt 9 augustus gespeeld. De aftrap in het Frans Heesen Stadion is om 20.00 uur. Er zijn 320 kaarten beschikbaar.

BRON
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 01 augustus 2013 - 02:47   quote  deeplink  
Dit is gewoon pure schande. Je betaald nu bijna net zoveel geld als voor een uitwedstrijd van het eerste elftal. Dit slaat werkelijk helemaal door.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 augustus 2013 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 01 augustus 2013 - 22:24   quote  deeplink  
Jong Ajax maandag in Arena door verbouwing

Jong Ajax speelt de eerste competitiewedstrijd in de Jupiler League niet op het eigen complex. Op de Toekomst zijn de werkzaamheden aan de nieuwe tribunes nog niet klaar.

Daarom moet het beloftenteam van de landskampioen voor de wedstrijd tegen Telstar noodgedwongen uitwijken naar de accommodatie van de 'grote broer': de Amsterdam Arena. Het duel tussen Jong Ajax en Telstar is maandag 5 augustus.

Voor Jong Ajax is het duel met de Velsenaren het eerste optreden in de Jupiler League ooit. Door de nieuwe opzet van de eerste divisie kreeg Ajax de mogelijkheid het beloftenelftal van trainer Alfons Groenendijk (foto) deel te laten nemen aan de competitie.

BRON
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 01 augustus 2013 - 22:30   quote  deeplink  
Op de een of andere manier vind ik het historisch wel leuk dat het Telstar is hoewel ik liever Haarlem had
soccer
 soccer - donderdag 01 augustus 2013 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 augustus 2013 - 02:47 schreef Ajax Warrior het volgende:
Dit is gewoon pure schande. Je betaald nu bijna net zoveel geld als voor een uitwedstrijd van het eerste elftal. Dit slaat werkelijk helemaal door.
Dan kom je toch mooi niet naar Oss toe. Niemand verplicht je er toe.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 02 augustus 2013 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 augustus 2013 - 22:36 schreef soccer het volgende:

[..]

Dan kom je toch mooi niet naar Oss toe. Niemand verplicht je er toe.
Ajax-hater?? Het zijn gewoon abnormale prijzen voor een wedstrijd in de JL en door de komst van clubs als Ajax, PSV en Twente worden de prijzen gewoon omhoog gegooid.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 02 augustus 2013 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 augustus 2013 - 20:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ajax-hater?? Het zijn gewoon abnormale prijzen voor een wedstrijd in de JL en door de komst van clubs als Ajax, PSV en Twente worden de prijzen gewoon omhoog gegooid.
eens, beetje rare reactie van die man.
je mag daar toch gewoon wat van zeggen lijkt me...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 augustus 2013 - 10:55   quote  deeplink  
Jong Ajax trapt af in de Arena

Stevige duels, meer publiek en ook meer media-aandacht. Dat is wat Jong Ajax dit seizoen onder andere staat te wachten in de Jupiler League. Maandagavond is het zover. Dan trapt Jong Ajax af tegen Telstar. Het duel wordt in de Amsterdam ArenA gespeeld. Trainer Fons Groenendijk blikt vooruit.

,,Betaald voetbal is wel wat anders dan de beloftencompetitie. Er komt heel wat bij kijken. Kijk alleen al naar het aantal vergaderingen dat ik de afgelopen tijd achter de rug heb. Van toekomstige risicowedstrijden en dispensatiespelers tot aan aandacht van de media en de inzet van spelers uit de hoofdmacht; vrijwel alles kwam aan bod. Groenendijk: ,,We nemen het bloedserieus."

Hoewel het een hoop organisatie vergt, is Groenendijk zeer te spreken over de stap naar de Jupiler League. Volgens hem is de eerste divisie een ideaal podium voor talent. Hij kan het weten. Voordat hij oktober vorig jaar Ajax A1 onder zijn hoede nam, was hij vier jaar hoofdtrainer op het één na hoogste niveau bij FC Den Bosch. Tevens was hij assistent-trainer bij Sparta. ,,In de Jupiler League is de weerstand een stuk hoger, stelt hij. ,,Er wordt heel anders gevoetbald dan in de beloftencompetities. Het komt voor een groot deel aan op duelkracht en strijd. Je hebt veel meer één-tegen-één-duels en het is heel belangrijk om de tweede bal te winnen. Dat kan doorslaggevend zijn. Ook zullen veel ploegen flink druk zetten, waardoor je soms moeilijk aan voetballen toekomt.

Het is een speelstijl die vooral voor jeugdspelers nieuw zal zijn. En juist dat maakt de eerste divisie tot een goede leerschool, denkt Groenendijk. ,,Die facetten zijn ze nauwelijks tegengekomen in de jeugd. Strijd zit vaak nog niet in hun bagage. Bij Jong Ajax krijgen ze meer dan ooit de mogelijkheid om volledig tot wasdom te komen. Ze doen er broodnodige ervaring op, zowel op als buiten het veld. ,,Ze krijgen ook te maken met aandacht van de media, vooral van de tv. Sommige duels worden live uitgezonden. Dat zijn allerlei facetten waar ze aan kunnen wennen. En hoe houden ze zich staande als ze straks voor bijna tienduizend man spelen bij De Graafschap of Willem II? Ook dat is nieuw voor ze.

Voor veel spelers wordt het aanpoten in de Jupiler League. Vooral voor voormalige A-junioren. Groenendijk: ,,Voor hen is het een heel grote stap. Dat heb je in het verleden ook kunnen zien. Spelers uit de A1 gingen dan in de eerste divisie voetballen, maar dat was lang niet altijd een succes. Vaak kwamen ze nog te kort. De coach houdt er daarom rekening mee dat niet elke speler meteen klaar is voor de stap. In dergelijke gevallen moeten zogenoemde optrainprogrammas uitkomst bieden. Spelers die moeite hebben om direct aan te haken, leren zich daarbij te wapenen tegen de zware weerstand die hen te wachten staat.

Niet alleen voor spelers, ook voor de coach is de eerste divisie een interessant podium om op te acteren. Groenendijk was er dus al eerder actief, maar hij heeft niet het gevoel dat hij terug van weggeweest is. Dan lijkt het alsof hij vorig seizoen noodgedwongen een stap terug deed door Ajax A1 te trainen. En dat was niet het geval, benadrukt hij. ,,Het is niet iets waar ik mee te koop wil lopen, maar genoeg clubs hebben belangstelling getoond. Ook uit de Eredivisie. Hij koos voor Ajax omdat hij in Amsterdam veel mogelijkheden zag om zichzelf te ontwikkelen. ,,De Toekomst is een heel leerzame omgeving en bovendien is Ajax een prachtige club. Als je ziet wat hier aan voetbalkennis aanwezig is, kan ik daar alleen maar mijn voordeel mee doen. Ook de nieuwe werkwijze is voor mij als trainer interessant om bij betrokken te zijn. In de toekomst zie ik mijzelf nog wel als hoofdtrainer, maar ik zit hier voorlopig op mijn plek.

Jong Ajax - Telstar begint maandagavond om 20:00 uur in de Amsterdam ArenA. Kinderen tot en met 12 jaar betalen slechts 1 euro toegang. Een ideaal uitje tijdens de zomervakantie voor het hele gezin!

AJAX.NL

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 augustus 2013 door Ajax Warrior --
Robinho
 Robinho - maandag 05 augustus 2013 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 augustus 2013 - 22:36 schreef soccer het volgende:

[..]

Dan kom je toch mooi niet naar Oss toe. Niemand verplicht je er toe.
Slap gelul, Warrior heeft gelijk man. Uitje Oss 200 pleuro, maakt niks uit je bent toch niet verplicht om te komen? Voetbal moet voor iedereen toegankelijk blijven
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 augustus 2013 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 12:11 schreef Robinho het volgende:

[..]

Slap gelul, Warrior heeft gelijk man. Uitje Oss 200 pleuro, maakt niks uit je bent toch niet verplicht om te komen? Voetbal moet voor iedereen toegankelijk blijven
Thanks Robinho, dat is dus wat ik bedoel. Kijk eens naar vanavond. Kinderen tot 12 jaar betalen 1 euro voor de wedstrijd Jong Ajax - Telstar. Een mooi initiatief.
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 05 augustus 2013 - 12:57   quote  deeplink  
Buiten het feit dat ik het zelf ook duur vind om dus een kaartje te kopen voor 30 euro en je verplichten om een busticket te kopen. Moet ik ook nog is helemaal naar Amsterdam terwijl Oss bij me om de hoek is. Dan ben ik idd zo 200 euro kwijt voor 1 uitwedstrijd Jong Ajax, belachelijk. Wat wel weer logisch is: een steward bij Ajax of bij Jong Ajax inzetten is net zo duur, daardoor kan ik de prijs wel begrijpen, maar laat dan iedereen op eigen gelegenheid komen.
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 05 augustus 2013 - 13:08   quote  deeplink  
Verder klopt de selectie die hier staat niet meer. Jody Lukoki is naar sc Cambuur en Danny Hoesen maakt deel uit van de selectie.
Peterhs
 Peterhs - maandag 05 augustus 2013 - 13:08   quote  deeplink  
Simpel gewoon een kaartje kopen via Oss zijn site. Kan je veel goedkoper naar binnen :-P
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 augustus 2013 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 13:08 schreef VladPavlov het volgende:
Verder klopt de selectie die hier staat niet meer. Jody Lukoki is naar sc Cambuur en Danny Hoesen maakt deel uit van de selectie.
Wordt nog aangepast. Bedankt voor de mededeling.
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 05 augustus 2013 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 13:10 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wordt nog aangepast. Bedankt voor de mededeling.
Jaa niet om je daarop te pakken ofz ;) wat ik wel raar vind is dat Danny Hoesen niet op de foto staat, maar ik toch duidelijk gelezen heb dat de Boer hem niet heeft ingezet vrijdag omdat Danny ingezet gaat worden bij jong Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 augustus 2013 door VladPavlov --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 augustus 2013 - 13:38   quote  deeplink  
1146708_550170168363669_46097570_n.jpg

Entree: 5 euro! Voor kinderen tot en met 13 jaar: 1 euro.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 augustus 2013 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 augustus 2013 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 13:13 schreef VladPavlov het volgende:

[..]

Jaa niet om je daarop te pakken ofz ;) wat ik wel raar vind is dat Danny Hoesen niet op de foto staat, maar ik toch duidelijk gelezen heb dat de Boer hem niet heeft ingezet vrijdag omdat Danny ingezet gaat worden bij jong Ajax.
Vermoedelijk omdat Danny sowieso tot de eerste selectie behoort? De bovenstaande spelers zijn vermoedelijk de spelers die sowieso tot Jong Ajax behoren.
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 05 augustus 2013 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 13:38 schreef Ajax Warrior het volgende:
[ afbeelding ]

Entree: 5 euro! Voor kinderen tot en met 13 jaar: 1 euro.
Like!
Robinho
 Robinho - maandag 05 augustus 2013 - 17:18   quote  deeplink  
mooi prijsje 5 euro! Beter 5000 man voor 5 euro op de tribune als 2000 voor 12,50!
Anders krijg je van die Top Oss toestanden; halfleeg stadion en af en toe het geluid van wat overvliegende kraaien en een loeiende koe op de achtergrond.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 augustus 2013 door Robinho --
remco k
 remco k - maandag 05 augustus 2013 - 22:16   quote  deeplink  
Prima wedstrijd trouwens..

Vind wel dat de scheids heel kinderachtig fluiten.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 05 augustus 2013 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 22:16 schreef remco k het volgende:
Prima wedstrijd trouwens..

Vind wel dat de scheids heel kinderachtig fluiten.
Ga het ff niet terug zoeken....maar warrior kan het wat Hoesen betreft wel even bijstellen
remco k
 remco k - maandag 05 augustus 2013 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 22:18 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ga het ff niet terug zoeken....maar warrior kan het wat Hoesen betreft wel even bijstellen
Was niet best..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 05 augustus 2013 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 22:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Was niet best..
Nope...althans viel mij tegen,is niet beter als Sigi
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 05 augustus 2013 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 22:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Nope...althans viel mij tegen,is niet beter als Sigi
joh, die had er al 11 gemaakt!
nora
 nora - maandag 05 augustus 2013 - 22:50   quote  deeplink  
Hoesen slechtste man van Ajax vanavond
Ajax speelde wel goed met uitblinkers Veltman en Andersen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 augustus 2013 door nora --
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 05 augustus 2013 - 22:50   quote  deeplink  
Hoesen miste helaas scherpte. Normaal maakt hij ze wel.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 05 augustus 2013 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 22:41 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

joh, die had er al 11 gemaakt!
Hehehehehe....mag jou wel....bij deze stel ik me op als jou adoptie vader....no offence naar jou pa en ma gap
iAmsterdam
 iAmsterdam - maandag 05 augustus 2013 - 23:07   quote  deeplink  
Word een mooi en interessant jaar voor ons Ajax
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 augustus 2013 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 22:18 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ga het ff niet terug zoeken....maar warrior kan het wat Hoesen betreft wel even bijstellen
Ach ja, elke speler mag wel eens een off-day hebben. Dat werd althans ook gezegd over Sigi. ;-)

Toch blijf ik voorstander van Hoesen, gewoon omdat hij een stuk beweeglijker is dan Sigi.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 augustus 2013 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 05 augustus 2013 - 23:51   quote  deeplink  
Historische zege debutant Jong Ajax

5 augustus 2013 is sinds maandag een historische dag in de clubgeschiedenis van Ajax. Het was de dag waarop Jong Ajax officieel debuteerde in de Jupiler League. De Beloftenploeg van trainer Fons Groenendijk beloonde zichzelf na het eerste profoptreden met een verdiende 2-0 zege op Telstar.

Liefst 7.000 toeschouwers waren maandag getuige van Jong Ajax eerste échte schreden op het professionele voetbalpad. In de Amsterdam ArenA de Toekomst is wegens verbouwingen nog niet geschikt voor de duels van Jong Ajax deden de Beloften even terugdenken aan een selectie Jong Ajacieden van ruim een decennium terug. Jong Ajax liet zich in de eerste jaren van de 21ste eeuw vooral gelden in het KNVB Bekertoernooi. Telstar werd elf jaar terug al eens geklopt om het echie. FC Utrecht ontsnapte ooit na het (iets) beter nemen van strafschoppen. Het waren zeldzame, maar memorabele optredens op professioneel niveau van de Jong Ajacieden.

Vanaf dit seizoen acteert Jong Ajax permanent op professioneel voetbalniveau. Het biedt de grootste talenten uit de Ajax-selectie de kans om zich versneld te ontwikkelen. Juist dat laatste is het grootste verschil met vroegere selecties van Jong Ajax. De Beloftenploeg was decennialang vooral een halte tussen jeugd en A-selectie. Met de Eredivisie voor Beloftenteams als weinig aansprekend podium. Met de deelname aan de voormalige Eerste Divisie neemt ook de aantrekkelijkheid van profploeg Jong Ajax toe. Talentvolle Ajacieden hoeven in principe niet meer worden verhuurd om ervaring op te doen als professional. De ambiance rondom de thuis- en uitduels van Jong Ajax wordt als vanzelf aantrekkelijker. Vooral dat laatste was maandag al goed te merken in de roerige ArenA.

De basiself van Groenendijk het eerste elftal professionele Jong Ajacieden had aan ervaring en veelbelovend talent geen gebrek. De elf Ajacieden waren gezamenlijk goed voor honderd optredens en 9 goals in de Eredivisie. Keeper Jasper Cillessen kon van het gezelschap zelfs bogen op ervaring in de selectie van het grote Nederlands elftal. In samenspraak met zijn collega-trainers kan Groenendijk ook dit seizoen weer rekenen op krachten uit de A-selectie. Naast de Amsterdammers traden dit seizoen ook Jong PSV en Jong FC Twente toe tot de Jupiler League.

De kern van het elftal dat Telstar bedwong had afgelopen week in de trainingswedstrijd tegen Jupiler League-club Willem II (3-1-winst op de Toekomst) al een geslaagde generale repetitie. Het gemak waarmee de Tilburgers werden verslagen, was er bijna in dezelfde mate tegen de Witte Leeuwen (die overigens in sponsorloos zwart aantraden). Cillessen kreeg twee helften lang weinig ballen te verwerken. Zijn keepende collega Cor Varkevisser zag de meeste ballen zijn richting op komen. Zes minuten nadat spits Danny Hoesen zijn schot op de de lat mikte, sloeg Lucas Andersen onberispelijk toe. De sierlijke Deen was het scorende eindstation na een prima uitgespeelde aanval. Andersen was een van de smaakmakers en uitblinkers bij Jong Ajax.

Ook vlak na rust hielp Andersen zijn ploeg aan een treffer. Opnieuw stond de linksbuiten op precies de juiste plek, ditmaal nadat Lesley de Sa met een indrukwekkende solo alle voorwerk had verricht. Iets later mikte Davy Klaassen zijn inzet op de vuisten van Varkevisser. De 2-0-voorsprong was slechts een magere afspiegeling van de krachtsverhoudingen in de ArenA.

De allereerste stap in de Jupiler League leverde Jong Ajax direct een zege op. De Velsenaren, gesteund door een klein groepje getrouwen in het gelegenheidsuitvak, waren geen moment bij machte om een vuist te ballen tegen Jong Ajax. Wie weet wacht de Jong Ajacieden een leuk en historisch seizoen op het podium van de Jupiler League. Voor Joël Veltman begon het competitiejaar niettemin met een valse start. De verdediger liep in de slotminuten een knieblessure op. De werkelijke schade aan de binnenband van de linkerknie van Veltman wordt later deze week na een MRI-scan duidelijk.

Jong Ajax SC Telstar 2-0 (1-0)
Scoreverloop: 37. Andersen 1-0, 49. Andersen 2-0.
Scheidsrechter: Martens. Gele kaart: Denswil (Jong Ajax), Mac Intosh (SC Telstar).

Jong Ajax: Cillessen; Ligeon, Veltman (89. Sporkslede), Denswil, Tete; Bazoer (66. De Kamps), Klaassen, Serero; De Sa (76. Höner), Hoesen, Andersen.

Niet ingezette wissels: Leeuwenburgh, Nieuwpoort, Gravenberch, Hendriks.

SC Telstar: Varkevisser; Correia, Mac Intosh, Ket (83. Rifai), Keurntjes; Van Essen (59. Klos), Lettinga, Van Huizen; Kulhan, Van Mieghem, Ondaan (76. Marveggio).

Tekst: Ajax.nl/Ronald Jonges
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 06 augustus 2013 - 00:05   quote  deeplink  
"Mogelijk zware knieblessure Veltman

Joël Veltman zal zijn debuut in de Jupiler League hoogstwaarschijnlijk snel willen vergeten. De verdediger van Jong Ajax viel in het thuisduel met Telstar (2-0 zege) uit met een vervelende knieblessure en dreigt maandenlang buitenspel te staan.

Veltman verliet de Amsterdam ArenA maandagavond op krukken, schrijft De Telegraaf. De komende week moet er meer duidelijk worden over de kwetsuur van de centrumverdediger. Volgens Ajax heeft hij de binnenkant van zijn linkerknie verrekt, maar de kans bestaat dat de band ingescheurd is. Een MRI-scan moet antwoord geven op deze vraag.

Voor Veltman komt de blessure op een uiterst vervelend moment. Concurrent Toby Alderweireld dreigt Ajax deze maand nog te verlaten. In dat geval komen Veltman en Mike van der Hoorn in aanmerking voor een basisplaats.

BRON
iAmsterdam
 iAmsterdam - dinsdag 06 augustus 2013 - 00:14   quote  deeplink  
In de eerste plaats Sterkte Joël..

Echt klote dit! Heb ook meer vertrouwen in zijn capaciteiten dan van Vd Hoorn,
Nu zou een vertrek van Aldeweireld veel zwaarder wegen...
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 06 augustus 2013 - 06:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 augustus 2013 - 22:50 schreef nora het volgende:
Hoesen slechtste man van Ajax vanavond
Ajax speelde wel goed met uitblinkers Veltman en Andersen.
Vond bazoer ook wel aardig spelen en die ligeon, sorrero, klaassen en tete zijn ook wel ok..
De sa zie ik het niet echt in.
VladPavlov
 VladPavlov - dinsdag 06 augustus 2013 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2013 - 06:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vond bazoer ook wel aardig spelen en die ligeon, sorrero, klaassen en tete zijn ook wel ok..
De sa zie ik het niet echt in.
Andersen, Ligeon en Veltman waren goed, een 7,5 voor Ligeon, Andersen en Veltman waren top natuurlijk met een 8.
Tete, Bazoer, Denswil een 6,5/7. Lieten met vlagen wat zien.
Serero en Klaassen vond ik teveel fouten maken, de Sa kreeg de bal denk ik 2 a 3x voor uit 10 acties en Danny Hoesen was te onopvallend en schoot 1x op doel uit 9 schoten, dus deze onder gemiddeld, een 6-. 5,5 voor Danny.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 augustus 2013 door VladPavlov --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 06 augustus 2013 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2013 - 08:13 schreef VladPavlov het volgende:

[..]

Andersen, Ligeon en Veltman waren goed, een 7,5 voor Ligeon, Andersen en Veltman waren top natuurlijk met een 8.
Tete, Bazoer, Denswil een 6,5/7. Lieten met vlagen wat zien.
Serero en Klaassen vond ik teveel fouten maken, de Sa kreeg de bal denk ik 2 a 3x voor uit 10 acties en Danny Hoesen was te onopvallend en schoot 1x op doel uit 9 schoten, dus deze onder gemiddeld, een 6-. 5,5 voor Danny.
Potentie genoeg.. Andersen-Hoessen-Meleg best aardig mits Hoessen
beter speelt honer is volgens mij ook redelijk speelde te kort voor oordeel.
Vond de Kamps ook wel redelijk invallen
VladPavlov
 VladPavlov - dinsdag 06 augustus 2013 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2013 - 09:14 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Potentie genoeg.. Andersen-Hoessen-Meleg best aardig mits Hoessen
beter speelt honer is volgens mij ook redelijk speelde te kort voor oordeel.
Vond de Kamps ook wel redelijk invallen
Yeah dat zeker, al met al is het niet onaardig voor zo'n eerste competitiewedstrijd in de Jupiler League van het beloftenteam. Jong Ajax is een leuk team en zal verder in de competitie leuker voetbal gaan brengen is mijn verwachting.
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 06 augustus 2013 - 12:03   quote  deeplink  


Die actie van Andersen bij zijn eerste goal... Pfffh. Het is misschien wel tegen Telstar, maar die jongen kan wel ballen zeg.
iAmsterdam
 iAmsterdam - dinsdag 06 augustus 2013 - 12:20   quote  deeplink  
Een geweldig talent!
Ik denk dat hij zelfs beter word dan Eriksen en Fischer..
Hij heeft veel weg van B Laudrup in zijn spel, als hij leert om zich nog meer te doen laten gelden op het veld dan gaat hij snel hele
Grote stappen maken..

Denemarken zit in een periode waar Belgie 2 a 3 jaar geleden zat.. De Dene hebben geweldig veel talent
En ze zullen over een paar jaar echt een team zijn om rekening mee te houden, In de toekomst zie ik Denemarken zomaar naar
De laatste 4 gaan van een EK en laatste 8 van een WK.. Zoveel potentie hebben ze echt heel goed!

Ik zie bij Nederland een stagnering
Ik zie geen toekomstige Robben of V Persie..
De Feyenoord jeugd in het NL Elftal is aardig maar gebrek aan beter want zo goed zijn ze ook weer niet

Bazoer vind ik nu een van de grootste talenten.. we hebben heust wel veel talent
Maar weinig echte toppers van een hoog Kwaliteits niveau zoals Robben en V Persie
Ook geen Sneijder,Vd Vaarts Niveau.. en ook niet een goaltjesdief zoals Huntlaar..

De volgende generatie word minder dat die van in de tijd van Kluivert,De Boertjes
En van de genaratie Robben,Sneijder...
VladPavlov
 VladPavlov - dinsdag 06 augustus 2013 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2013 - 12:20 schreef iAmsterdam het volgende:
Een geweldig talent!
Ik denk dat hij zelfs beter word dan Eriksen en Fischer..
Hij heeft veel weg van B Laudrup in zijn spel, als hij leert om zich nog meer te doen laten gelden op het veld dan gaat hij snel hele
Grote stappen maken..

Denemarken zit in een periode waar Belgie 2 a 3 jaar geleden zat.. De Dene hebben geweldig veel talent
En ze zullen over een paar jaar echt een team zijn om rekening mee te houden, In de toekomst zie ik Denemarken zomaar naar
De laatste 4 gaan van een EK en laatste 8 van een WK.. Zoveel potentie hebben ze echt heel goed!

Talent is op een gegeven moment op....in ieder geval minder op den duur. Het komt en gaat met vlagen
Ik zie bij Nederland een stagnering
Ik zie geen toekomstige Robben of V Persie..
De Feyenoord jeugd in het NL Elftal is aardig maar gebrek aan beter want zo goed zijn ze ook weer niet

Bazoer vind ik nu een van de grootste talenten.. we hebben heust wel veel talent
Maar weinig echte toppers van een hoog Kwaliteits niveau zoals Robben en V Persie
Ook geen Sneijder,Vd Vaarts Niveau.. en ook niet een goaltjesdief zoals Huntlaar..

De volgende generatie word minder dat die van in de tijd van Kluivert,De Boertjes
En van de genaratie Robben,Sneijder...
Eide
 Eide - dinsdag 06 augustus 2013 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2013 - 12:20 schreef iAmsterdam het volgende:
Ik zie bij Nederland een stagnering
Maher, Bazoer, Van Ginkel, Boetius... zomaar wat namen die echt de potentie hebben heel goed te worden.

Neem Wesley Sneijder: Sneijder debuteerde als 19 jarige in het jaar dat hij 20 werd. Hij was toen net zo oud als Maher nu is. Sneijder zat toen nog niet bij Oranje en werd ook pas in de navolgende jaren echt goed.

Ik zie echt wel progressie. Er zit gewoon een hele aardige generatie aan te komen hoewel het altijd maar zien is hoe jongens het stadium van talent ontgroeien. Bij Ajax zullen we nog wel even moeten wachten op "eigen" toptalent. Pas in de generatie 2e jaars B junioren zitten weer jongens waarvan ik denk dat ze echt heel goed kunnen worden.

Ten slotte is Nederland klein. Het duurde na de jaren 70 tot eind jaren 80, begin aren 90 voordat er weer echt een hele goede generatie stond. Wij hebben niet de luxe van landen als Duitsland waar de keuze gewoon veel groter is. Dat is iets wat je ook moet accepteren denk ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 augustus 2013 door Eide --
nora
 nora - dinsdag 06 augustus 2013 - 15:18   quote  deeplink  
Klopt en als klein voetballand zo mee te tellen in Europa is al een prestatie op zich.
iAmsterdam
 iAmsterdam - dinsdag 06 augustus 2013 - 15:43   quote  deeplink  
Dat we een klein land zijn dat is tegenwoordig een dooddoener.. want we tellen al tientalle jaren mee door onze visie en opleiding
Dat was vroeger opmerkelijk als klein landje maar dat kun je niet nog steeds zeggen omdat we structueel Top Nederlandse elftallen hebben gehad...

We hebben veel jeugdig talent en in de toekomst zullen we echt wel top ploegen blijven hebben in Oranje

Alleen wereldvedettes als V Basten,Gullit,Bergkamp,Kluivert,Robben enz ik zie ze nog niet...
Robinho
 Robinho - dinsdag 06 augustus 2013 - 16:57   quote  deeplink  
Als Ajax maar talent heeft, de rest boeit niet....Tenminste mij niet. En op dit moment al helemaal niet, als een Verhaegh al wordt geselecteerd dan vraag ik me af waarom Klaassen nog geen international is. Of komt dat omdat ie geblesseerd was ;-)
Eide
 Eide - dinsdag 06 augustus 2013 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2013 - 15:43 schreef iAmsterdam het volgende:
Dat we een klein land zijn dat is tegenwoordig een dooddoener.. want we tellen al tientalle jaren mee door onze visie en opleiding
Ach welnee. Heel de jaren 80 telde Nederland niet mee, and tussen 2000 en 2010 telde Nederland ook niet mee en sinds 2010 ook alleen door een WK finale. Daartussen stelde Nederland alleen in de jaren 70 en jaren 90 echt iets voor.

Het is makkelijk het verleden rooskleurig te maken dan dat die daadwerkelijk is. De architect van het Ajax van de jaren 90 was toevallig een Fin om maar eens iets te noemen. Ik zie echt wel wat spelers die de potentie hebben om de nieuwe Sneijder, Robben of Rijkaard te worden, maar potentie en werkelijkheid zijn 2 verschillende dingen.

Robin van Persie is een aardig voorbeeld. Wie had een stuiver gegeven voor RVP toen hij naar Arsenal ging? Nu, JAREN later is hij de beste speler in de Engelse competitie en wordt hij in 1 adem genoemd met Dennis Bergkamp. Daar zijn wel jaren overheen gegaan.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 06 augustus 2013 - 17:54   quote  deeplink  
En nog altijd vind het een een te grote arrogante kwal. Zal nooit fan worden van die dwaas.
iAmsterdam
 iAmsterdam - dinsdag 06 augustus 2013 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2013 - 17:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Ach welnee. Heel de jaren 80 telde Nederland niet mee, and tussen 2000 en 2010 telde Nederland ook niet mee en sinds 2010 ook alleen door een WK finale. Daartussen stelde Nederland alleen in de jaren 70 en jaren 90 echt iets voor.

Het is makkelijk het verleden rooskleurig te maken dan dat die daadwerkelijk is. De architect van het Ajax van de jaren 90 was toevallig een Fin om maar eens iets te noemen. Ik zie echt wel wat spelers die de potentie hebben om de nieuwe Sneijder, Robben of Rijkaard te worden, maar potentie en werkelijkheid zijn 2 verschillende dingen.

Robin van Persie is een aardig voorbeeld. Wie had een stuiver gegeven voor RVP toen hij naar Arsenal ging? Nu, JAREN later is hij de beste speler in de Engelse competitie en wordt hij in 1 adem genoemd met Dennis Bergkamp. Daar zijn wel jaren overheen gegaan.
Inhoudelijk maak je een goed punt, bijvb over V Persie..

Maar dat is wel een speler opzich, maar natuurlijk kan dat herhaald worden..

Ik kan ook alleen op dit moment oordelen en ik zie niet echt een goude generatie..
remco k
 remco k - dinsdag 06 augustus 2013 - 19:24   quote  deeplink  
Iedere speler is een speler op zich.
iAmsterdam
 iAmsterdam - dinsdag 06 augustus 2013 - 19:48   quote  deeplink  
Iedere speler is opzich, maar een groei wat V Persie heeft doorgemaakt van zijn eerste jaar tot nu dat gebeurd niet vaak
Een wereldster is hij geworden
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 06 augustus 2013 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2013 - 19:48 schreef iAmsterdam het volgende:
Iedere speler is opzich, maar een groei wat V Persie heeft doorgemaakt van zijn eerste jaar tot nu dat gebeurd niet vaak
Een wereldster is hij geworden
Robben ook gegroeid maar kuijt, sneijder vd vaart zijn toch aardig aan
het terugvallen helaas maar gelukkig staan van ginkel maher alweer klaar

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5979
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League









0.0082058