BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - vrijdag 07 maart 2014 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 23:06 schreef Eide het volgende:
Hoezo, wat maakt het uit? Het doel is spelers klaar stomen voor Ajax 1. Dit seizoen hebben Veltman, Klaassen, Denswil en nu dus ook Kishna de overstap van Jong Ajax naar Ajax 1 gemaakt. En dat is de enige taak van Jong Ajax.
Klopt helemaal. Al vind ik wel dat er weinig spelers echt goed speelden bij Jong Ajax. En dus daar ook niet beter werden. Ik denk ook dat een Veltman Denswill en Klaassen eerder de overstap hebben gemaakt op basis wat de Boer van ze wist dan dat Groenendijk deze jongens echt beter heeft gemaakt. Kishna heeft er ook maar even gezeten maar daar lijkt het wel een goede tussenstap geweest te zijn.

Toch denk ik dat Groenendijk de boel na de winter echt heel goed op de rit heeft gekregen, Jong Ajax speelt nu gewoon betere wedstrijden en maken veel goals, al geven ze er ook genoeg weg. Een aantal gasten waaronder Meleg en Andersen bloeien echt op nu bij Jong Ajax..

Of dat toe te schrijven valt aan Groenendijk weet ik niet, maar het is wel te makkelijk om te zeggen dat dit niet het geval zou zijn..

Ik heb de beste man ook vervloekt om bepaalde dingen die hij deed en dan met name het opstellen van jongens als Castilijon en Enoh..

Erg benieuwd wie het gaat worden. Zoals jij al aangeeft zou Trustfull ook een prima optie zijn... Die groeit dan ook met dezelfde jongens mee.. En doet het ook nu weer erg goed..
remco k
 remco k - zaterdag 08 maart 2014 - 18:56   quote  deeplink  
Jong Ajax net met 3-0 gewonnen.. Twee goals van Meleg die wel geblesseerd uitviel. Hoe erg het is weet ik niet..

Jong Ajax is erg goed bezig..
Eide
 Eide - zaterdag 08 maart 2014 - 23:24   quote  deeplink  
Die blessure van Meleg zag er niet zomaar onschuldig uit. Hoop dat het meevalt maar zouden zomaar de bandjes in de knie kunnen zijn. Keshkin trouwens weer opvallend aanwezig tijdens z'n invalbeurt.

Verder is het fijn te zien dat Jong Ajax kansen creëert. Voorheen was het zo kansloos, letterlijk. Elke tegengoal was dodelijk omdat ze zelf zo moeilijk scoorden maar er zit steeds meer schwung in.
remco k
 remco k - zondag 09 maart 2014 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 maart 2014 - 23:24 schreef Eide het volgende:
Die blessure van Meleg zag er niet zomaar onschuldig uit. Hoop dat het meevalt maar zouden zomaar de bandjes in de knie kunnen zijn. Keshkin trouwens weer opvallend aanwezig tijdens z'n invalbeurt.

Verder is het fijn te zien dat Jong Ajax kansen creëert. Voorheen was het zo kansloos, letterlijk. Elke tegengoal was dodelijk omdat ze zelf zo moeilijk scoorden maar er zit steeds meer schwung in.
1 ding begrijp ik niet, als je daar ziet hoe leuk en frivool Sana daar speelt, en ook nog eens met rendement, dat hij geen kansen meer krijgt..
Eide
 Eide - zondag 09 maart 2014 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 maart 2014 - 13:16 schreef remco k het volgende:

[..]

1 ding begrijp ik niet, als je daar ziet hoe leuk en frivool Sana daar speelt, en ook nog eens met rendement, dat hij geen kansen meer krijgt..
Hij kreeg aan het begin van het seizoen een kans en verprutste die. Misschien is Sana in de Jupiler League gewoon op z'n niveau.
Eide
 Eide - zaterdag 15 maart 2014 - 20:04   quote  deeplink  
1-1 tot zover tegen Achilles. Weer Dejan Meleg, dit maal met de gelijkmaker.
Eide
 Eide - zaterdag 15 maart 2014 - 20:14   quote  deeplink  
Lucas Andersen met de 2-1
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 15 maart 2014 - 20:17   quote  deeplink  
Hm.. Helaas niet uitgezonden.
Eide
 Eide - zaterdag 15 maart 2014 - 20:27   quote  deeplink  
Nope, volg het via Twitter. Ajax schijnt wat kansjes op de 3-1 te laten liggen.
Eide
 Eide - zaterdag 15 maart 2014 - 20:39   quote  deeplink  
Jong Ajax met 2-1 gewonnen van Achilles '29.
Hendriks (54') 0-1
Meleg (61') 1-1
Andersen ('72) 2-1
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 15 maart 2014 - 20:44   quote  deeplink  
Kunnen zomaar straks linkerrijtje staan.
Eide
 Eide - zaterdag 15 maart 2014 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 20:44 schreef Hasjkoph het volgende:
Kunnen zomaar straks linkerrijtje staan.
Nog belangrijker is de ontwikkeling van Meleg en Andersen die lekker in hun vel zitten en momenteel Jong Ajax op sleeptouw nemen.

Beide goals van jong Ajax trouwens van grote schoonheid. Meleg plukt op de wreef een hoge bal uit de lucht die van de rechtshalf positie wordt gegeven.Hij zet meteen een verdediger te kijken door de aanname en tikt beheerst binnen. Andersen dolt 4 spelers van Achilles en schiet daarna met wat geluk binnen (bal wordt van richting veranderd). De actie was briljant.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 maart 2014 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 15 maart 2014 - 23:21   quote  deeplink  
Meleg komt er aan......
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 15 maart 2014 - 23:23   quote  deeplink  
Volgend seizoen inbrengen. Misschien eventueel eind van het seizoen laten debuteren.
Eide
 Eide - zaterdag 15 maart 2014 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 23:23 schreef Hasjkoph het volgende:
Volgend seizoen inbrengen. Misschien eventueel eind van het seizoen laten debuteren.
Het is trouwens eigenlijk een aanvallende middenvelder. De andere spitsen zijn echter dusdanig "goed" dat hij het mag proberen. En hij doet het goed.
remco k
 remco k - zondag 16 maart 2014 - 00:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 23:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Het is trouwens eigenlijk een aanvallende middenvelder. De andere spitsen zijn echter dusdanig "goed" dat hij het mag proberen. En hij doet het goed.
Ik dacht dat hij toen hij gehaald werd aangaf op de 4 aanvallende posities goed te kunnen spelen maar het liefst als linksvoor.. Of heb ik nu een andere speler voor me?
remco k
 remco k - zondag 16 maart 2014 - 00:44   quote  deeplink  
Gaat nu prima..

Maar er zijn maar 3 ploegen met meer tegengoals dan Ajax. En 10 ploegen die meer gescoord hebben.. Dat laatste is niet zo erg met de ploeg, maar verdedigend is het flink beroerd geweest..
Eide
 Eide - zondag 16 maart 2014 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 maart 2014 - 00:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij toen hij gehaald werd aangaf op de 4 aanvallende posities goed te kunnen spelen maar het liefst als linksvoor.. Of heb ik nu een andere speler voor me?
Op alle profielen die ik over hem zie staat aanvallende middenvelder.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 16 maart 2014 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 maart 2014 - 00:44 schreef remco k het volgende:
Gaat nu prima..

Maar er zijn maar 3 ploegen met meer tegengoals dan Ajax. En 10 ploegen die meer gescoord hebben.. Dat laatste is niet zo erg met de ploeg, maar verdedigend is het flink beroerd geweest..
Tsja, maar dat heb je als je Kuipers en Martina als backs hebt. Die zijn nu eenmaal niet goed genoeg.
remco k
 remco k - zondag 16 maart 2014 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 maart 2014 - 10:56 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Tsja, maar dat heb je als je Kuipers en Martina als backs hebt. Die zijn nu eenmaal niet goed genoeg.
Dat klopt, ook het centrum is heel veel gewisseld.. Pas na de winterstop is er wat vastigheid en dat zie je terug.. Ik geloof dat Jong Ajax na de winterstop de best presterende ploeg is van de JL>..
remco k
 remco k - zondag 16 maart 2014 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 maart 2014 - 08:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Op alle profielen die ik over hem zie staat aanvallende middenvelder.
Oke zou kunnen..

Maar ik vind hem wel goed op 9, erg balvast, oog voor de goal en medespelers.. En een goed actie..
remco k
 remco k - woensdag 19 maart 2014 - 20:29   quote  deeplink  
Voor de liefhebbers..

http://www.youtube.com/watch?v=0aleo89F6Js&feature=player_embedded
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 maart 2014 - 14:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Oke zou kunnen..

Maar ik vind hem wel goed op 9, erg balvast, oog voor de goal en medespelers.. En een goed actie..
Ik vind hem daar eigenlijk voor het eerst overtuigen. Op andere posities was hij toch minder. Misschien dat hij nu pas voor het eerst in vorm is, of zich thuis voelt, maar het is het beste wat ik van hem heb gezien bij Ajax.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 19 maart 2014 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
het is maar een samenvatting natuurlijk, maar zeker hele goede momenten van Becker en Meleg, maar ook Andersen mag er zijn hoor. In mijn optiek zeker op de deur kloppend van ajax1, misschien nog wat te licht, met name Andersen dan, maar laat maar aansluiten en misschien zelfs speelminuten in 1 geven.
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 21:51   quote  deeplink  
Wat mij bij Andersen opvalt is dat hij niet zo heel vaak een lekkere combinatie opzet of een steekpass geeft. Het is vaak een beetje pingelen en dan afronden. Op zich prima maar dan moet je dat wel ala Suarez elke wedstrijd een paar keer kunnen en dat heeft hij nog niet.
remco k
 remco k - woensdag 19 maart 2014 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 21:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind hem daar eigenlijk voor het eerst overtuigen. Op andere posities was hij toch minder. Misschien dat hij nu pas voor het eerst in vorm is, of zich thuis voelt, maar het is het beste wat ik van hem heb gezien bij Ajax.
Klopt wat je zegt..

Maar ik vind hem dan ook wel meteen gewoon erg goed spelen.. Ik hoop dat ie dat doortrekt. Dan gaan we ook bij ajax 1 van hem genieten..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 21 maart 2014 - 22:00   quote  deeplink  
Jong ajax sleept 0-1 overwinning uit het vuur bij Fortuna! Echt met de hakken over de sloot, maar wel 3 punten ...

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/77799/live-20-00u-fortuna-jong-ajax.html
remco k
 remco k - vrijdag 21 maart 2014 - 22:17   quote  deeplink  
Echt knap hoor, afgelopen week en deze week twee mindere wedstrijden gespeeld, maar wel gewonnen..

De juiste mentaliteit toch in de ploeg gekregen zoals het lijkt..
remco k
 remco k - vrijdag 21 maart 2014 - 22:19   quote  deeplink  
Staan ook ineens 8e..
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 21 maart 2014 - 22:19   quote  deeplink  
Linkerrijtje zitten we al weer in.
Eide
 Eide - vrijdag 21 maart 2014 - 22:39   quote  deeplink  
15 uit 5 voor de periodetitel. Zou wat zijn als 2 van de periodetitel naar de belofteteams gaan. Toont toch de klasse van de belofteteams maar ook de instabiliteit.
Eide
 Eide - zaterdag 22 maart 2014 - 00:11   quote  deeplink  
Beloftenteams Ajax, PSV en Twente gebruikten al 133 spelers in Jupiler League

De beloftenelftallen van Ajax, PSV en FC Twente spelen in de Jupiler League vaak in een verschillende samenstelling en het Eindhovens Dagblad besloot eens uit te zoeken hoeveel spelers die clubs tot op heden hebben gebruikt. In totaal komen Jong Ajax, Jong PSV en Jong FC Twente uit op 133 spelers.

Jong Ajax is koploper in het klassement van het aantal gebruikte spelers. Hoofdtrainer Alfons Groenendijk stelde in totaal 53 verschillende spelers op. Het Jong PSV van Darije Kalezic staat tweede met 41 spelers en Jong FC Twente gebruikte er 39.

De krant besloot vervolgens ook nog te kijken hoeveel spelers hun debuut in het betaalde voetbal hebben gemaakt. De beloftenelftallen maken zo nu en dan gebruik van spelers van het eerste elftal, maar het merendeel van de spelers is bezig aan het eerste seizoen in het betaalde voetbal. Jong Ajax kwam tot 28 debutanten, Jong PSV heeft er 26 en Jong FC Twente zestien.

Bron

En dit is precies waarom er toch een vorm van competitievervalsing is door de toetreding van de belofteteams.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 22 maart 2014 - 01:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 maart 2014 - 22:00 schreef Ronald 1960 het volgende:
Jong ajax sleept 0-1 overwinning uit het vuur bij Fortuna! Echt met de hakken over de sloot, maar wel 3 punten ...

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/77799/live-20-00u-fortuna-jong-ajax.html
Voetballen ze tegenwoordig op hakken? Vandaar dat het eerste zo slecht speelt! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 22 maart 2014 - 01:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 maart 2014 - 00:11 schreef Eide het volgende:
Beloftenteams Ajax, PSV en Twente gebruikten al 133 spelers in Jupiler League

De beloftenelftallen van Ajax, PSV en FC Twente spelen in de Jupiler League vaak in een verschillende samenstelling en het Eindhovens Dagblad besloot eens uit te zoeken hoeveel spelers die clubs tot op heden hebben gebruikt. In totaal komen Jong Ajax, Jong PSV en Jong FC Twente uit op 133 spelers.

Jong Ajax is koploper in het klassement van het aantal gebruikte spelers. Hoofdtrainer Alfons Groenendijk stelde in totaal 53 verschillende spelers op. Het Jong PSV van Darije Kalezic staat tweede met 41 spelers en Jong FC Twente gebruikte er 39.

De krant besloot vervolgens ook nog te kijken hoeveel spelers hun debuut in het betaalde voetbal hebben gemaakt. De beloftenelftallen maken zo nu en dan gebruik van spelers van het eerste elftal, maar het merendeel van de spelers is bezig aan het eerste seizoen in het betaalde voetbal. Jong Ajax kwam tot 28 debutanten, Jong PSV heeft er 26 en Jong FC Twente zestien.

Bron

En dit is precies waarom er toch een vorm van competitievervalsing is door de toetreding van de belofteteams.
Sinds Ajax de afgelopen weken met een vaste basis speelt zijn de resultaten een stuk beter, dus eigenlijk niet eens competitievervalsing maar jezelf in je knie schieten door zoveel verloop in je elftal te hebben.
Eide
 Eide - zaterdag 22 maart 2014 - 01:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 maart 2014 - 01:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sinds Ajax de afgelopen weken met een vaste basis speelt zijn de resultaten een stuk beter, dus eigenlijk niet eens competitievervalsing maar jezelf in je knie schieten door zoveel verloop in je elftal te hebben.
Dat is ook wel weer zo.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 22 maart 2014 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 maart 2014 - 01:12 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sinds Ajax de afgelopen weken met een vaste basis speelt zijn de resultaten een stuk beter, dus eigenlijk niet eens competitievervalsing maar jezelf in je knie schieten door zoveel verloop in je elftal te hebben.
precies het zelfde als ajax 1 dus. ;)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 28 maart 2014 - 09:29   quote  deeplink  
Ajax laat opnieuw twee spelers vertrekken

LEEGLOOP JONG AJAX - Ajax neemt na dit seizoen afscheid van Jordi Bitter en Maurits Schmitz. De aanvaller en doelman uit Jong Ajax komen niet in aanmerking voor contractverlenging en gaan daarom op zoek naar een andere club.

Bitter lijkt slachtoffer te zijn geworden van zijn eigen lichaam. Dit seizoen kampte de dribbelaar met onder meer een schouderblessure en ook in het verleden lag hij er al eens uit. 'Wij hebben zelf contact opgenomen met het technisch hart en van Marc Overmars te horen gekregen dat ze onvoldoende zicht op mijn kwaliteiten hebben om tot verlenging over te gaan', laat Bitter weten aan Ajax Showtime.

De aanvaller baalt, maar kijkt ook vooruit: 'Helaas heb ik mezelf te weinig kunnen laten zien. Ik werd topscorer bij AZ, Haarlem en Ajax, maar na het WK-U17 in Mexico ging het helaas wat minder. Ik ben nu weer blessure vrij en ben mezelf aan het optrainen. Ik heb de komende tijd behoefte aan speeltijd. Het ideale plaatje voor mij is nu een eredivisieclub met een tweede elftal, waarin ik weer lekker veel kan spelen. Ik ben ervan overtuigd dat ik mijn oude niveau weer snel kan oppakken.'

Ook Schmitz kijkt verder. 'Ik heb nog niks officieels gehoord. Maar de intentie is, en volgens mij is die intentie er van beide kanten, dat ik wegga bij Ajax. Dat lijkt me voor mijzelf ook de beste oplossing, omdat ik wedstrijden wil gaan spelen. Over een nieuwe club kan ik nog niks zeggen, het maakt mij ook niet zoveel uit, als ik maar aan spelen toekom.'

Bitter en Schmitz zijn twee in een rij van vertrekkende spelers bij Jong Ajax. Zo werd eerder al bekend dat Branco van den Boomen, Emran Barakzai en waarschijnlijk ook Derwin Martina op zoek gaan naar een andere club. Norbert Alblas, Nick de Bondt en Sheraldo Becker beschikken daarnaast over een aflopend contract en moeten afwachten. Verder is het de vraag of Ajax de opties in de contracten van Abdelhak El Hasnaoui (extra twee jaar) en Stanislav Lobotka (contract na huur) licht.

BRON
remco k
 remco k - zondag 30 maart 2014 - 18:29   quote  deeplink  
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=210685&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
remco k
 remco k - zondag 30 maart 2014 - 18:29   quote  deeplink  
Niet zo'n beste wedstrijd van Jong Ajax dus..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 30 maart 2014 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 maart 2014 - 18:29 schreef remco k het volgende:
Niet zo'n beste wedstrijd van Jong Ajax dus..
Gewoon een schande!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 31 maart 2014 - 10:18   quote  deeplink  
7-1 is wel heeel erg hoor. Gadverdamme
remco k
 remco k - zondag 11 mei 2014 - 11:14   quote  deeplink  
De A1 trouwens heel dom puntverlies geleden in de laatste wedstrijd van de reguliere competitie.. Bij winst was men kampioen geweest.

Nu moet er een beslissingswedstrijd gespeeld worden tegen PSV..
nora
 nora - zondag 11 mei 2014 - 11:49   quote  deeplink  
Ze misten natuurlijk wel 2 tppertjes die met Oranje mee zijn.
remco k
 remco k - zondag 11 mei 2014 - 12:25   quote  deeplink  
Dat klopt..

Maar onderdeel van individuele training is ook weten wanneer er gepiekt moet worden..
remco k
 remco k - dinsdag 01 december 2015 - 08:15   quote  deeplink  
De KNVB startte vorig seizoen met een nieuwe competitieopzet bij de jeugd. In het najaar moest worden bepaald wie er in het voorjaar herverdeeld zouden worden. Nu, anderhalf jaar later, plukt Ajax de vruchten van die opzet. Alle ploegen spelen straks na de winterstop in de hoogste divisie, op zoek naar eremetaal. De jeugdteams gaan als een malle.

Nog even in het kort: de KNVB wil met de nieuwe competitieopzet graag het niveau omhoog krikken. De best presterende teams spelen door een najaar- en voorjaarscompetitie niet twee, maar drie keer tegen elkaar. Iedere club speelt na de winter tegen teams van hun eigen niveau. Dat leverde Ajax vorig seizoen diverse kampioenschappen en spannende competitiepotjes op.

Ajax A1
Dat scenario ligt ook in 2016 weer in het verschiet voor Ajax A1. De ploeg presteert prima, staat fier bovenaan en heeft zich in de Eredivisie Najaar reeds gekwalificeerd voor de Eredivisie Voorjaar. Daarin spelen de Amsterdammers na de winter tegen de zeven andere clubs die eind december bij de top-acht staan. Naast Ajax kreeg alleen Feyenoord A1 het voor elkaar om twee speelrondes voor het einde al 'veilig' te zijn. In elf wedstrijden won Ajax negen keer en werd er twee keer verloren. Het doelsaldo is indrukwekkend; 37 voor, 12 tegen.

Dat betekent dat Ajax A1 na de winterstop op nul begint in een nieuwe competitie om de landstitel van vorig seizoen (en het jaar daarvoor) te prolongeren. In een competitie met acht teams zal er uit en thuis worden gespeeld tegen clubs als Feyenoord, PSV en AZ. In de huidige competitie van veertien clubs werd er slechts één keer tegen iedere tegenstander gespeeld. Ajax A1 speelt straks in 2016 ook nog in de halve finale van de Nike Cup en de play-offs van de Youth League.

FILE-20151130-1900EUUSEZK198AL.jpg

Ajax A2
Ook Ajax A2 (alias Ajax U18) presteert prima en wel in de Eerste Divisie Najaar. Met nog slechts één wedstrijd op het programma staan de Amsterdammers op een knappe tweede plaats. Daarmee heeft de ploeg zich al verzekerd van een plekje in de Eerste Divisie Voorjaar Hoog na de winterstop. Dit wordt een competitie met tien clubs: de nummers negen tot en met veertien uit de Eredivisie Najaar én de nummers één tot en met vier uit de huidige Eerste Divisie.

Daarin staat Ajax dus tweede en het kan in punten al niet meer achterhaald worden door nummer vijf Zeeburgia A1. En dus krijgt net als A1 ook A2 na de winterstop de hoogste weerstand in een nieuwe competitie. Veel staat er helaas dan niet meer op het spel voor U18. Geeft een plekje bij de top-zes na de winterstop normaal gesproken recht op een ticket voor de Eredivisie A-jeugd voor volgend jaar, Ajax A2 kan door de aanwezigheid van Ajax A1 niet promoveren naar die Eredivisie. Ontwikkeling en prestige staan dus voorop. Dat geldt overigens ook voor Feyenoord A2, dat ook in de Eerste Divisie actief zal zijn in 2016.

FILE-20151130-1933S7H4MJM8MXS5.jpg

Ajax B1
Voor Ajax B1 geldt precies hetzelfde als voor Ajax A1 en net als A1 is ook B1 al verzekerd van een plekje in de Eredivisie Voorjaar. De talentvolle lichting staat derde in de competitie, vlak achter de goed presterende teams Feyenoord B1 en PSV B1. Met nog twee wedstrijden op het programma zit een eerste plek er niet meer in, zeges op PSV B1 (2-1) en nummer vier AZ B1 (7-1) boden echter wel genoeg aanknopingspunten om na de winter vol voor de titel te gaan.

Dat landskampioenschap ging vorig seizoen nog net aan de neus van Ajax B1 voorbij. In een spannend competitieslot ging FC Utrecht B1 er knap met de titel vandoor, B1 (met onder andere Donyell Malen, Ché Nunnely en Reda Boultam) bleef beteuterd achter. De nieuwe lichting zal niet per se uit zijn op revanche, een landstitel is wel degelijk realistisch. Na een moeizaam begin raakte B1 de laatste maanden langzaam op volle toeren. Daar moet wel bij gezegd worden dat het zeer waarschijnlijk is dat enkele sterkhouders zullen doorstromen naar de A-jeugd. Maar ook zonder bijvoorbeeld Noa Lang en Justin Kluivert blijft er voldoende talent over.

FILE-20151130-1948RQV4LHPFJWEB.jpg

Ajax B2
Ajax B2 is na de winterstop ook waar het thuishoort, in de hoogst denkbare divisie. In de U16-competitie Noord staat Ajax U16 momenteel tweede, één puntje achter koploper AZ. Mede dankzij goalgetter Daishawn Redan (vijftien treffers so far) werd er zeer regelmatig ruim gewonnen, maar er werden ook enkele (dikke) nederlagen geslikt. Genoeg ruimte voor verbetering dus.

Dat kan allemaal gaan plaatsvinden in de U16-competitie Hoog na de winterstop. De eerste vier ploegen uit de 'Noord'-competitie spelen in een nieuwe competitie tegen de eerste vier ploegen uit de 'Zuid'-competitie. Ajax B2 en AZ B2 zijn met nog twee speelrondes te gaan al zeker van een plekje, nummer vijf Vitesse B2 staat op veilige afstand. Dat is een knappe prestatie, helemaal omdat de B2 van vorig seizoen er niet in slaagde na de winterstop in de beste competitie te spelen. De U16 van toen werd overigens wel kampioen in de U16-competitie Laag.

FILE-20151130-1905RJFT1XFM1HTN.jpg

Ajax C1
In tegenstelling tot vorig seizoen is bij Ajax C1 dit seizoen alles anders. De ploeg van onder meer Hossein Zamani en Ryan Gravenberch speelt in tegenstelling tot veel andere Ajax-teams een volledige competitie 2015/2016. Dat betekent dat er geen onderscheid is tussen najaar en voorjaar, we gaan na de winterstop gewoon lekker door met de dan dertien speelrondes oude Eredivisie C-junioren.

Daarin had Ajax C1 het lange tijd allerminst makkelijk, maar de laatste weken is de ploeg van Peter van der Veen op dreef. In de laatste drie wedstrijden werden er negen punten gepakt met dertien treffers voor en twee tegen. Danzkij die zeges klommen de Amsterdammers op de ranglijst naar plek drie, met vijf punten achterstand op koploper Feyenoord. Die ploeg heeft echter ook nog eens een wedstrijd tegoed. En dus moet Ajax na de winterstop in de achtervolging om te flikken wat de laatste twee C1-lichtingen flikten: kampioen worden van Nederland.

FILE-20151130-19238CW364879XBC.jpg

Ajax C2
De jonge talenten van Ajax C2 spelen wél weer in een najaar- en voorjaaropzet. Dankzij een indrukwekkende vier maanden staat Ajax U14 op de eerste plaats in de U14-competitie Noord. In negen wedstrijden won het negen keer, het maakte 32 goals en kreeg er slechts zeven tegen. Tijd dus ook om de boel te mengen met de clubs uit het zuiden voor iets meer weerstand.

De bovenste zes ploegen uit 'Noord' en 'Zuid' spelen na de winterstop in een competitie van twaalf ploegen om de titel. De overige ploegen spelen in een andere poule van elf. Ajax C2 zal tegen iedere tegenstander één keer in actie komen om vervolgens na elf speelrondes de balans op te maken. Is hier na een indrukwekkend najaar een landstitel in de maak?

FILE-20151130-1939J9H1WSUZ4YP9.jpg

Ajax D1
Tot slot de allerjongsten uit de middenbouw: Ajax D1. Op De Toekomst door velen 'een prachtige lichting' genoemd en dat blijkt wel uit de resultaten. Ook de D-junioren spelen een hele competitie met in totaal veertien clubs. In die Eerste Divisie A staat Ajax D1 momenteel tweede. Het speelde elf wedstrijden, won er acht, speelde er twee gelijk en verloor er eentje. De achterstand op koploper AZ D1 is twee punten.

Genoeg om voor te strijden dus na de winterstop. Helemaal als we ons bedenken dat de kampioenen in de Eerste Divisies A en B na dit seizoen tegen elkaar strijden om het landelijke kampioenschap. Deze was vorig seizoen een prooi voor D1, dit seizoen opnieuw? De krakers in december tegen nummers vier en vijf FC Twente D1 en SC Heerenveen D1 zullen gewonnen moeten worden om na de winterstop nog alles in eigen hand te houden.

FILE-20151130-1954J8YU68HYDU62.jpg

AJAXSHOWTIME

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 december 2015 door remco k --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 04 december 2015 - 20:44   quote  deeplink  
Jong Ajax binnen 40 minuten al 0-4 voor in Waalwijk! Doelpunten van Clement, Cerny, Azzouzi en Muric!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 04 december 2015 - 21:32   quote  deeplink  
Ongelooflijk 0-4 voorstaan bij rust en binnen 30 minuten in de 2e helft RKC laten terugkomen tot 3-4. Nu nog 15 spannende minuten!
Loetje
 Loetje - vrijdag 04 december 2015 - 21:33   quote  deeplink  
Vorig jaar ook al een 3-0 en 4-1 voorsprong weggegeven daar
Loetje
 Loetje - vrijdag 04 december 2015 - 21:45   quote  deeplink  
Nu in ieder geval 3-5. El Azzouzi
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 04 december 2015 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 december 2015 - 21:45 schreef Loetje het volgende:
Nu in ieder geval 3-5. El Azzouzi
Inderdaad een geluk! Het is gewoon schandalig dat zoiets gebeurt!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5128
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League









0.0206999