BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nora
 nora - maandag 02 december 2013 - 22:05   quote  deeplink  
Het is gewoon dramatisch wat een slecht voetbal mijn god !!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 02 december 2013 - 23:10   quote  deeplink  
mijn god...ziet Cruyff dit ook ???
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 03 december 2013 - 06:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 23:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:
mijn god...ziet Cruyff dit ook ???
Er zullen er toch een aantal het eerste nooit gaan halen ben ik bang. .
nora
 nora - dinsdag 03 december 2013 - 07:47   quote  deeplink  
inderdaad ik denk de meeste niet
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 03 december 2013 - 08:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 december 2013 - 21:57 schreef Eide het volgende:
Nou, puntje voor Jong Ajax maar weer een draak van een pot. Waar Ajax het balletje makkelijk laat rondgaan is de bal langer als 5 contacten in de ploeg houden bij Jong Ajax een utopie. Hotsenknotsen voetbal, veel lange ballen en passjes die met name het probleem bij een ander leggen. Al het goeds kont uit individuele acties, als team onwaarschijnlijk zwak.
Sorry hoor, maar dat krijg je met zo'n trainer. Ik ben al een aantal wedstrijden helemaal klaar met Groenendijk. Van mij part flikkeren ze hem eruit en zetten ze een actievere coach daar neer. Hij brengt totaal het gevoel niet over en trekt zichzelf elke keer in de slachtofferrol.
Eide
 Eide - dinsdag 03 december 2013 - 08:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 december 2013 - 08:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat krijg je met zo'n trainer. Ik ben al een aantal wedstrijden helemaal klaar met Groenendijk. Van mij part flikkeren ze hem eruit en zetten ze een actievere coach daar neer. Hij brengt totaal het gevoel niet over en trekt zichzelf elke keer in de slachtofferrol.
Die slachtofferrol irriteert mij ook mateloos. Of het ondermaats presteren aan Groenendijk ligt weet ik echter niet. Deels heeft het ook te maken met het seizoen van Ajax 1. Denswil en Klaassen hadden de grote mannen moeten worden, nu basisspelers bij 1. Zomaar een voorbeeld.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 03 december 2013 - 08:36   quote  deeplink  
Zelfs op Ajax.nl weten ze niet hoe Groenendijk echt van zijn voornaam heet, gezien onderstaand bericht en het vetgedrukte gedeelte.

Jong Ajax deelt punten met Almere City.

Jong Ajax heeft de thuiswedstrijd tegen Almere City met 1-1 gelijk gespeeld. De thuisploeg kwam via Lucas Andersen op voorsprong, maar zag in de blessuretijd van de eerste helft Almere langszij komen via Fabian Serrarens. Ruben Ligeon maakte zijn rentree na een enkelblessure en hij speelde een uur.

In de eerste helft ontliepen beide ploegen elkaar niet heel veel, maar was Jong Ajax wel de formatie die zich het meeste in scoringspositie wist te manoeuvreren. Zo kreeg Sam Hendriks enkele aardige kansen, maar de spits promoveerde geen enkele van die mogelijkheden tot doelpunt. Nadat oud-Ajacied Marco van Duin met een knappe redding Kenny Tete van scoren had gehouden, moest hij in de 28e minuut het antwoord schuldig blijven op een prachtig schot van Lucas Andersen, 1-0.

Grim moest bij zijn Almere City al voor rust twee gedwongen wissels doorvoeren. Lars Nieuwpoort raakte na een botsing met oud-Ajacied Ricardo Kip geblesseerd aan het hoofd en werd vervangen door ook al een voormalige Ajax-speler Mike Busse. In de slotfase van de eerste helft moest ook Charles Dissels geblesseerd van het veld. Hij zag vanuit de dug-out hoe zijn ploeg in de blessuretijd van de eerste helft alsnog gelijk kwam. Fabian Serrarens schoot de bal diagonaal langs Kenneth Vermeer, 1-1.

In de tweede helft mocht Ruben Ligeon nog een kwartier meespelen voordat hij het veld moest verlaten. Hij werd vervangen door Derwin Martina. In het kwartier waarin de rechtsback nog meedeed, had Jong Ajax wel een penalty mogen krijgen toen Sander Keller hands maakte in het strafschopgebied. De scheidsrechter besloot die niet toe te kennen. Ook later weigerde de leidsman te fluiten toen Lesly de Sa een flinke zet in de rug kreeg op het moment dat hij wilde uithalen. Over die beslissingen mocht Jong Ajax zich wel beklagen.

Almere City was via Ricardo Kip dicht bij een voorsprong, maar het schot van de middenvelder eindigde hard tegen de lat. Ook invaller Boldewijn was kansrijk, maar Kenneth Vermeer redde prima op de doorgebroken speler. In de slotfase kwam Jong Ajax er eveneens nog een aantal keren gevaarlijk uit. In de allerlaatste minuut leek Lucas Andersen alsnog 2-1 te maken, maar zijn inzet ging hard voorlangs.

Trainer Frons Groenendijk berustte in het gelijkspel: ,,Ik vond het aan onze kant bij vlagen aardig, maar ook waren er momenten dat het niet goed was. Ik denk dat we meer aandeel hadden in de wedstrijd dan Almere, maar in de omschakeling op middenveld was het uitkijken." Over het moment van de tegengoal zei Groenendijk: ,,Je moet een paar minuten zien te overleven met elkaar, maar je ziet dan dat we niet zakelijk genoeg zijn. Dan komt vrij gemakkelijk vlak voor rust die gelijkmaker. Dat is een kwestie van ervaring. Ik vond onze spelopvatting wel oké, maar we hebben verzuimd deze wedstrijd te winnen. Ook hadden we twee strafschoppen moeten hebben. Dat we die niet kregen, is jammer."

Opstelling Jong Ajax: Vermeer; Ligeon (63. Martina), Van der Hoorn, Kuipers, Tete; Bazoer, Andersen, Lobotka; De Sa, Hendriks (70. Meleg), Sana

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 december 2013 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 december 2013 - 08:53   quote  deeplink  
De start van het topic even helemaal bijgewerkt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 december 2013 - 08:55   quote  deeplink  
KNVB wijzigt regel wedstrijden Jupiler League rond interlands

Mocht Jong Ajax het avontuur in de Jupiler League volgend seizoen vervolgen, dan is er ook voor de Amsterdammers iets om rekening mee te houden. Tijdens interlandsperiodes zal er, in tegenstelling tot dit seizoen, geen wedstrijdschema meer zijn in de Eerste Divisie. Dit zal vooral voor de beloftenelftallen goed nieuws zijn, aangezien zij veel spelers en jeugdspelers kwijt zijn aan nationale elftallen.

Tekst: Ajaxshowtime.nl
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 december 2013 - 08:56   quote  deeplink  
Dit vind ik heel goed nieuws voor Jong Ajax. Dat betekent dat je veel meer in een vaste samenstelling kan spelen en je dus veel beter kan zien waar je als team, maar ook als club staat.
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 20 december 2013 - 09:04   quote  deeplink  
Dan moeten ze eerst nog maar voor elkaar krijgen om hier te blijven, want nog even en die prutsers staan onderaan...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 20 december 2013 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 december 2013 - 09:04 schreef Peterhs het volgende:
Dan moeten ze eerst nog maar voor elkaar krijgen om hier te blijven, want nog even en die prutsers staan onderaan...
Volgens mij is er geen degradatieregeling op dit moment en gaat deze pas vanaf het seizoen 2015/2016 in. Maar ik ben het met je eens dat de resultaten wel een stuk beter mogen.

De enige mogelijkheid op degradatie dit moment is wanneer Ajax, psv of twente zou degraderen. Dan zou hun beloftenelftal automatisch terugkeren naar de beloftencompetitie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 december 2013 door Ajax Warrior --
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 20 december 2013 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 december 2013 - 09:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen degradatieregeling op dit moment en gaat deze pas vanaf het seizoen 2015/2016 in. Maar ik ben het met je eens dat de resultaten wel een stuk beter mogen.

De enige mogelijkheid op degradatie dit moment is wanneer Ajax, psv of twente zou degraderen. Dan zou hun beloftenelftal automatisch terugkeren naar de beloftencompetitie.
Begin van het jaar ging het heel goed met Jong Ajax en stonden ze niet ver van de bovenste plekken. Het is begonnen met al die interland wedstrijden en talenten zoals Klaassen en Denswil die ineens naar het eerste gingen. Ze verloren geloof ik 8 wedstrijden op rij.

Ik vind dat de knvb de opzet iets anders moet doen. Als je minder dan een half uur heb gespeeld bij 1, mag je meedoen met de beloftes. Dan houdt iedereen wedstrijdritme en hoef je niet noodzakelijk terug te vallen op jongens uit de b-jeugd.

Maar kijk naar Real II, die staan ook stijf onderaan en Barca II ook onderaan terug te vinden in Segunda division.
Eide
 Eide - zaterdag 21 december 2013 - 16:22   quote  deeplink  
Opstelling Jong Ajax - MVV

1 Mickey van der Hart
4 Danzell Gravenberch
3 Kenny Tete
2 Derwin Martina
5 Bas Kuipers
10 Lucas Andersen
8 Eyong Enoh
6 Riechedly Bazoer
9 Dejan Meleg
7 Lesly de Sa
11 Tobias Sana

Geen Lobotka en met zowel Enoh als Bazoer? Punt naar voren?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 16:22 schreef Eide het volgende:
Opstelling Jong Ajax - MVV

1 Mickey van der Hart
4 Danzell Gravenberch
3 Kenny Tete
2 Derwin Martina
5 Bas Kuipers
10 Lucas Andersen
8 Eyong Enoh
6 Riechedly Bazoer
9 Dejan Meleg
7 Lesly de Sa
11 Tobias Sana

Geen Lobotka en met zowel Enoh als Bazoer? Punt naar voren?
Lobotka, misschien bij de selectie morgen?
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 21 december 2013 - 16:48   quote  deeplink  
Pffff voor de zoveeeeeelste keer achter elkaar geen El Hasnaoui waar we in moeten inversteren in zijn talent door laten ontwikkelen maar nee hoor alweer Sana die geen toekomst heeft bij ons..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 16:58   quote  deeplink  
Goal Sana. 1-0 Ajax!
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 21 december 2013 - 16:59   quote  deeplink  
En wat voor èèn! Lekker hoor!
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 21 december 2013 - 16:59   quote  deeplink  
Al scoort Sana 8keer;-) spelers met geen toekomst bij Ajax moeten de talenten niet in de weg zitten iig niet elke week
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 21 december 2013 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 16:59 schreef jiskefet het volgende:
Al scoort Sana 8keer;-) spelers met geen toekomst bij Ajax moeten de talenten niet in de weg zitten iig niet elke week
Lololol
Tegenwoordig is 7 goals al genoeg voor de award beste voetballer van het jaar;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 16:59 schreef jiskefet het volgende:
Al scoort Sana 8keer;-) spelers met geen toekomst bij Ajax moeten de talenten niet in de weg zitten iig niet elke week
Lekker boeiend, ik wil Jong Ajax zien voetballen en ga nu geen discussie voeren over wie wel en niet in het elftal horen.

En 2-0 voor Ajax door De Sa
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 21 december 2013 - 17:01   quote  deeplink  
Boem 2-0
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 21 december 2013 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:01 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Lololol
Tegenwoordig is 7 goals al genoeg voor de award beste voetballer van het jaar;-)
Haha !

Zul je net zien dat Sana mooi scoort maar blijf bij mijn mening;-)

Snap het opstellen van Sana opzich wel maar niet hem elke week de voorkeur boven een geweldig talent

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 december 2013 door jiskefet --
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 21 december 2013 - 17:08   quote  deeplink  
Voor de gewone supporter geen leuke week voor ze

Voor de randdebielen is het alleen maar een reden om te misdragen

MVV zit ff in de hoek waar de klappen vallen..
remco k
 remco k - zaterdag 21 december 2013 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:04 schreef jiskefet het volgende:

[..]

Haha !

Zul je net zien dat Sana mooi scoort maar blijf bij mijn mening;-)

Snap het opstellen van Sana opzich wel maar niet hem elke week de voorkeur boven een geweldig talent
El Hasnaoui speelt op het middenveld, Sana speelt dus ook helemaal niet i.p.v. El Hasnaoui.

Vind dat overigens ook geen geweldig talent, denk ook niet dat die vaste waarde voor Ajax 1 kan worden..

Lobotka vind ik wel raar dat die niet speelt i.p.v. Enoh..
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 21 december 2013 - 17:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:22 schreef remco k het volgende:

[..]

El Hasnaoui speelt op het middenveld, Sana speelt dus ook helemaal niet i.p.v. El Hasnaoui.

Vind dat overigens ook geen geweldig talent, denk ook niet dat die vaste waarde voor Ajax 1 kan worden..

Lobotka vind ik wel raar dat die niet speelt i.p.v. Enoh..
Lobotka vind ik ook heel goed,
Maar als El Hasnaoui speelt dan Sana niet dus de keus is steeds tussen die 2
Ik vind hem echt veel potentie hebben zeker weten doe je nooit natuurlijk
remco k
 remco k - zaterdag 21 december 2013 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:28 schreef jiskefet het volgende:

[..]

Lobotka vind ik ook heel goed,
Maar als El Hasnaoui speelt dan Sana niet dus de keus is steeds tussen die 2
Ik vind hem echt veel potentie hebben zeker weten doe je nooit natuurlijk
Nou heb ze anders veel samen zien spelen. Sana heeft een paar keer dit seizoen op het middenveld gespeeld, en toen speelde El Hasnaoui niet, maar verder hebben die twee niet zo veel met elkaar te maken.

Lobotka komt er nu in voor Bazoer..
Eide
 Eide - zaterdag 21 december 2013 - 17:32   quote  deeplink  
Knappe goals van Sana en De Sa. Die van de Sa was eigenlijk nog wel mooier door de combinatie.

Zou de aankomende periode inderdaad El Hasnaoui wel willen zien, maar toch ook Kishna.
remco k
 remco k - zaterdag 21 december 2013 - 17:32   quote  deeplink  
Overigens speelde Sana, de Sa Bazoer erg goed, Andersen en Meleg vond ik tegen vallen.
remco k
 remco k - zaterdag 21 december 2013 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:32 schreef Eide het volgende:
Knappe goals van Sana en De Sa. Die van de Sa was eigenlijk nog wel mooier door de combinatie.

Zou de aankomende periode inderdaad El Hasnaoui wel willen zien, maar toch ook Kishna.
Zit niet bij Jong toch? Speelt in de A1 toch.
Eide
 Eide - zaterdag 21 december 2013 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Zit niet bij Jong toch? Speelt in de A1 toch.
Jawel, mar in het kader van doorselecteren zou ik hem toch wel eens op een niveau hoger willen zien.
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 21 december 2013 - 17:35   quote  deeplink  
Ik vind Andersen en Meleg sowiezo al heel lang tegenvallen, die hebben nog een lange weg te gaan
Eide
 Eide - zaterdag 21 december 2013 - 17:42   quote  deeplink  
Andersen loopt er echt verloren bij. Het lijkt ook alsof hij er helemaal geen plezier in heeft.
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 21 december 2013 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:42 schreef Eide het volgende:
Andersen loopt er echt verloren bij. Het lijkt ook alsof hij er helemaal geen plezier in heeft.
Lijkt er echt op dat hij al weken niet lekker in zijn vel zit..
Miss 1,5 verhuren aan Kopenhagen...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou heb ze anders veel samen zien spelen. Sana heeft een paar keer dit seizoen op het middenveld gespeeld, en toen speelde El Hasnaoui niet, maar verder hebben die twee niet zo veel met elkaar te maken.

Lobotka komt er nu in voor Bazoer..
Kutzooi, dat betekent dat hij morgen niet mee gaat naar Kerkrade.
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 21 december 2013 - 17:55   quote  deeplink  
Gravenberch scoort 2 keer in 2 minuten eentje in eigen goal een record?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 17:59   quote  deeplink  
Sana's laatste wedstrijd in het Ajax-shirt? Heb ik ergens wat gemist? Volgens mij nog geen gerucht geweest dat er een club geïnteresseerd is toch?
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 21 december 2013 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:59 schreef Ajax Warrior het volgende:
Sana's laatste wedstrijd in het Ajax-shirt? Heb ik ergens wat gemist? Volgens mij nog geen gerucht geweest dat er een club geïnteresseerd is toch?
Waren dacht ik meerdere clubs uit Zweden en Denemarken geinterresseerd..

Voor beide partijen het beste..

Al zou hij miss wel voor clubs als Groningen,Heerenveen,Utrecht iets toe kunnen voegen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 18:08   quote  deeplink  
Lekkere redding van Mickey. Ajax laat het allemaal een beetje lopen nu.
Eide
 Eide - zaterdag 21 december 2013 - 18:09   quote  deeplink  
Buitenlandse speler die het niet gaat redden. Dan loopt hij dus momenteel alleen maar talenten in de weg. Dus is een vertrek waarschijnlijk het beste.

P.s.: Ik prijs hem al een week aan als DE versterking voor PSV in de stop.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 18:09 schreef Eide het volgende:
Buitenlandse speler die het niet gaat redden. Dan loopt hij dus momenteel alleen maar talenten in de weg. Dus is een vertrek waarschijnlijk het beste.

P.s.: Ik prijs hem al een week aan als DE versterking voor PSV in de stop.
Dat begrijp ik, maar die commentator zei het zo overtuigend dat ik dacht dat er al een geinteresseerde club was.
Eide
 Eide - zaterdag 21 december 2013 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 18:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar die commentator zei het zo overtuigend dat ik dacht dat er al een geinteresseerde club was.
Zal vast PSV zijn nadat ze mijn reclame op het PSV forum hebben gelezen :D
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 18:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Zal vast PSV zijn nadat ze mijn reclame op het PSV forum hebben gelezen :D
Hahahaha of heb jij je soms voorgedaan als scout van die lampenclub en dat je geinteresseerd was?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 21 december 2013 - 18:19   quote  deeplink  
Ik gun Enoh overigens wel een leuke transfer. Die jongen is altijd netjes gebleven en heeft geaccepteerd dat hij niet meer in het eerste van Ajax hoort.
remco k
 remco k - zaterdag 21 december 2013 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 17:59 schreef Ajax Warrior het volgende:
Sana's laatste wedstrijd in het Ajax-shirt? Heb ik ergens wat gemist? Volgens mij nog geen gerucht geweest dat er een club geïnteresseerd is toch?
Nee dat niet, maar wil zelf geloof ik nu weg...
remco k
 remco k - zaterdag 21 december 2013 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 december 2013 - 18:19 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik gun Enoh overigens wel een leuke transfer. Die jongen is altijd netjes gebleven en heeft geaccepteerd dat hij niet meer in het eerste van Ajax hoort.
En toch vind ik dat laatste best apart. Hij krijgt vaak commentaar dat ie met de bal niet goed is, ik vind dat niet juist, hij is inderdaad niet geweldig aan de bal, maar kan erg goed verdedigen, is positioneel erg goed en speelt vrijwel alles naar de juiste kleur, daarnaast zoals je al aangaf een correcte en goede prof.. Volgens mij niks mis mee om zon gast in je selectie te hebben..
jiskefet
 jiskefet - zaterdag 21 december 2013 - 18:34   quote  deeplink  
Een goede winst 3-1 alleen sommige talenten maken geen stappen vooruit zoals Andersen en Meleg
huidige ajax
 huidige ajax - zaterdag 21 december 2013 - 18:47   quote  deeplink  
Dus zijn deze 3 punten ook weer binnen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 24 januari 2014 - 02:38   quote  deeplink  
Oei, eerstvolgende wedstrijd is tegen Oss. Is gelijk een degradatieduel. En ja, ik weet dat Jong Ajax niet kan degraderen. En inderdaad, alleen in geval het grote Ajax naar de Jupiler League zou degraderen, dan degradeert Jong Ajax ook.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 27 januari 2014 - 20:36   quote  deeplink  
Gooooooooaaaaaaaaaaaaaaallllllllllll! Meleg zet Jong Ajax op 1-0.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jong Ajax en de Jupiler League









0.0126519