BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Waar gaat dit nog over joh?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
hjf
 hjf - maandag 18 augustus 2014 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja hummel, nee hummel.. Tering man..

Wat ben je toch nog een kind man. Wil alleen maar even weten of ik de essentie van de topic begrijp. En dan moet je toch echt bij degene zijn die de topic plaatst.
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 22:03   quote  deeplink  
Ik een kind?? Spiegeltje??
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 21:29 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer Ajax Blind behoudt en er komt nog 1 of 2 spelers bij met ervaring en kwaliteit. Dan kun je zomaar een keer duidelijk een stap maken t.o.v. een jaar geleden. En dat moet je niet nalaten. Dan krijgt het publiek een aantrekkelijker Ajax en wordt er met meer doelpunten wedstrijden gewonnen. En komen we wel een ronde verder in de CL.
Die stap zullen we op deze manier inderdaad weer niet maken.
Toch zie ik wel een lichte vooruitgang ten opzichte van vorig seizoen.
Cilissen, Veltman, Blind zijn door het Wk weer stukje meer ervaren,
Schöne heeft zijn vorm weten te behouden, Viergever
lijkt zich moeiteloos aan te passen, El Ghazi ziet er veelbelovend uit.
Zivkovic kan een topper worden
Dus denk dat we wel iets verder zijn nu.

Verkoop je Blind dan ben dan ben je imo weer geen steek verder dan vorig seizoen..
Zijn vertrek zal dan wel opgevangen kunnen worden met Viergever maar
die is ook niet gelijk beter dan Blind op die positie..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 augustus 2014 door Hummel10 --
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 22:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Die stap zullen we op deze manier inderdaad weer niet maken.
Toch zie ik wel een lichte vooruitgang ten opzichte van vorig seizoen.
Cilissen, Veltman, Blind zijn door het Wk weer stukje meer ervaren,
Schöne heeft zijn vorm weten te behouden, Viergever
lijkt zich moeiteloos aan te passen, El Ghazi ziet er veelbelovend uit.
Zivkovic kan een topper worden
Dus denk dat we wel iets verder zijn nu.

Verkoop je Blind dan ben dan ben je imo weer geen steek verder dan vorig seizoen..
Zijn vertrek zal dan wel opgevangen kunnen worden met Viergever maar
die is ook niet gelijk beter dan Blind op die positie..
Nou mooi, zijn we daaruit, op een haar na vorig jaar de tweede ronde CL gemist. En we zijn nu een stapje verder.. Dan kunnen we ons dus plaatsen..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 22:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Verkoop je Blind dan ben dan ben je imo weer geen steek verder dan vorig seizoen..
Zijn vertrek zal dan wel opgevangen kunnen worden met Viergever maar
die is ook niet gelijk beter dan Blind op die positie..
En dat zal ieder jaar hetzelfde zijn, en is altijd ook al zo geweest.. Toen Bergkamp en Jonk vertrokken vervloekte iedereen ook Ajax, en Litmanen was eerst ook maar niks volgens aardig wat mensen die ik toen sprak.. De rest is geschiedenis, en het verhaal Litmanen kreeg ook best een leuke wending..

Maar dat is altijd al zo geweest..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 22:23   quote  deeplink  
2 september kun je de balans opmaken......
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 22:24   quote  deeplink  
Jep, maar als we moeten wachten met onze mening geven tot dan, is er niets te ouwehoeren hier...
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 22:49   quote  deeplink  
Genoeg gespreksstof over Ajax. Zeker door de wedstrijd tegen PSV. Ik heb er erg veel zin in......
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 17:18 schreef madretsma het volgende:

[..]

Blind die Spanje en Brazilie zoek speelde heeft alles te zoeken in 2de ronde ChamL
dat mensen hem nog steeds onderschatten...

kijk in mijn topic Ajax resultaten laatste 5jaar..
we waren er vaak dichtbij ondanks dat we aan het einde van de transfer periode
steeds onze beste speler kwijt raakte, Blind kan het verschil zijn als dit keer niet één
van onze beste speler weggaat.
Blind heeft misschien wel iets te zoeken in de 2de ronde van CL maar we spelen met 10 andere spelers.
Daarom zeg ik Ajax heeft met blind niks te zoeken in de 2de ronde, waar staat dat blind niks te zoeken heeft. Blind wordt toch gevolgd door clubs, die andere toch niet.
Dat is altijd al het geval, haal je het niveau van 2de ronde dan ben je vertrokken.

Om te winnen moet je scoren, blind scoort amper. Als niemand dat doet winnen we nooit.
Dus ook met blind zijn we kansloos.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Alles valt of staat met de loting. Je kan simpelweg niet stellen dat je er niets te zoeken hebt..

Dacht dat jij de gene was die zei dat je overal verassingen hebt..
Ja, dat klopt. Loting is alles bepalend. Maar de afgelopen 4 jaar zijn we ingedeeld in een poule des doods.
Volgens mij is dat eigenlijke niet mogelijk, tenminste als het eerlijk is.

Ik zie het niet zo positief in, met betreft de loting.
Maar ja we zullen zien of daar een verrassing in zit.
madretsma
 madretsma - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Blind heeft misschien wel iets te zoeken in de 2de ronde van CL maar we spelen met 10 andere spelers.
Daarom zeg ik Ajax heeft met blind niks te zoeken in de 2de ronde, waar staat dat blind niks te zoeken heeft. Blind wordt toch gevolgd door clubs, die andere toch niet.
Dat is altijd al het geval, haal je het niveau van 2de ronde dan ben je vertrokken.

Om te winnen moet je scoren, blind scoort amper. Als niemand dat doet winnen we nooit.
Dus ook met blind zijn we kansloos.
Op die manier bedoel je het daar las ik een beetje overheen..
Ik vind met Blind dat we meer kans hebben de andere 10 zijn
geen koekenbakkers;-) Blind zijn kracht is niet het scoren zag je
die geweldige voorzetten niet tegen Az? hij speelde geweldig
mooie assist op Klaassen, Klaassen is de middenvelder die moet
scoren en Blind net als Viergever hebben laten zien zo nu en dan
ook te kunnen scoren.. Het liefst komt er nog wel een spits bij die
Niet veel kansen nodig heeft om te scoren..dat missen we nog.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:09   quote  deeplink  
Ajax maakt altijd kans, tegen iedere ploeg al altijd..
hjf
 hjf - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 22:24 schreef remco k het volgende:
Jep, maar als we moeten wachten met onze mening geven tot dan, is er niets te ouwehoeren hier...
En in ouwehoeren daar ben jij de allerbeste in. Dat heb je tenminste bewezen, want verder kom je niet.
hjf
 hjf - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:09 schreef remco k het volgende:
Ajax maakt altijd kans, tegen iedere ploeg al altijd..
Uhm. Real Madrid, Barcelona en moet ik nog verder gaan? Denk het niet.
freakie
 freakie - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:31 schreef hjf het volgende:

[..]

Uhm. Real Madrid, Barcelona en moet ik nog verder gaan? Denk het niet.
Barcalona? Kijk eens naar die van een tijdje terug;) Ja we maken kans, de kans is klein maar t is net als Cuijk tegen iemand in de eredivisie. Je maakt kans.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:29 schreef hjf het volgende:

[..]

En in ouwehoeren daar ben jij de allerbeste in. Dat heb je tenminste bewezen, want verder kom je niet.
Whahaha, onderbouw eigenlijk altijd mijn mening. Zou je ook eens moeten proberen.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:31 schreef hjf het volgende:

[..]

Uhm. Real Madrid, Barcelona en moet ik nog verder gaan? Denk het niet.
In de wedstrijden tegen Madrid kregen wij bijna iedere wedstrijd de eerste grote kans. Kijk de potjes maar terug.

Moet ik je nog herinneren aan de grote kans die Hoessen kreeg tegen Madrid in de Arena? Op dat moment speelden we Madrid volledig van de mat.

Barca thuis van de mat gespeeld. City uit en thuis van de mat gespeeld. Milan uit en thuis de veel betere ploeg.. United uit van de mat gespeeld..

Of was je dat vergeten..
hjf
 hjf - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:41 schreef remco k het volgende:

[..]

In de wedstrijden tegen Madrid kregen wij bijna iedere wedstrijd de eerste grote kans. Kijk de potjes maar terug.

Moet ik je nog herinneren aan de grote kans die Hoessen kreeg tegen Madrid in de Arena? Op dat moment speelden we Madrid volledig van de mat.

Barca thuis van de mat gespeeld. City uit en thuis van de mat gespeeld. Milan uit en thuis de veel betere ploeg.. United uit van de mat gespeeld..

Of was je dat vergeten..
Je kunt ook overdrijven.
hjf
 hjf - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Whahaha, onderbouw eigenlijk altijd mijn mening. Zou je ook eens moeten proberen.
En in de onderbouwing gaat het al mis bij jou. Kun je nog van Hummel en Bobby veel leren.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:52 schreef hjf het volgende:

[..]

Je kunt ook overdrijven.
Waarmee dan?
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:54 schreef hjf het volgende:

[..]

En in de onderbouwing gaat het al mis bij jou. Kun je nog van Hummel en Bobby veel leren.
Whahahaha ja dat zal het zijn..

Je bent het misschien niet met me eens, maar mijn onderbouwing is prima.. Vergeet 1 ding niet he. Het is een mening die men hier verkondigd..

Maar als je me zo graag de les wilt lezen. Ik ben wel benieuwd naar jouw onderbouwing waarom mijn onderbouwing nooit goed is..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 augustus 2014 door remco k --
hjf
 hjf - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Whahahaha ja dat zal het zijn..

Je bent het misschien niet met me eens, maar mijn onderbouwing is prima.. Vergeet 1 ding niet he. Het is een mening die men hier verkondigd..

Maar als je me zo graag de les wilt lezen. Ik ben wel benieuwd naar jouw onderbouwing waarom mijn onderbouwing nooit goed is..
Ik vind dat je altijd voor de top moet gaan. Jij bent van mening, dat we vorig jaar zo geweldig waren. Hoe kom je er bij. Een kampioen van de ED is nog nooit met zo weinig punten kampioen geworden. Ajax onwaardig. Bovendien was het spel vaak te om aan te zien. Gemis aan creatieve spelers. Als Daley Blind en Lasse Schone je beste spelers zijn, dan wordt het tijd om eens achter je oren te krabben. Ik vind dat je met een bankrekening wat richting de € 150 mln. gaat, je hebt lef moet hebben om het grootste Nederlandse talent in huis moet halen. En kom nu niet met ja maar Suljemani. Die mag nog eens de kicksen van Depay poetsen. Dus hoezo het is allemaal zo geweldig? Ik kan mij ook herinneren dat je Daley Blind 2 jaar geleden helemaal afzeek. Je zult dat natuurlijk weer ontkennen. Maar ik heb een geweldig geheugen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:28   quote  deeplink  
Precies jongen jij snapt het. Ajax moet kritischer worden en meer van zichzelf gaan eisen. En dat kost in eerste instantie meer geld. Wanneer je zo behoudend blijft zoals je nu doet blijf je steken waar je nu bent. Je maakt enkel en alleen een goede kans om 1ste of 2e te worden. Met de begroting, spelers en geld moet je toch willen groeien. Cruyff had toch de woorden; om uiteindelijk weer aansluiting te vinden bij de europese top.

Met deze behouden werkwijze blijf je waar je nu staat. Ondernemen is ook risico durven nemen. Ajax moet eens wat meer lef gaan tonen. Wanneer je dan verder komt in de CL, heb je investering reeds terug. Wat Overmars doet is zeer behoudend zijn met zo weinig mogelijk risico. Hij moet meer durf laten zien dat hij en Ajax meer wil dan wat ze nu bieden. Dat ben je je supporters verschuldigd en ook jezelf.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 augustus 2014 door Bobby1972 --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 15:07 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik vind dat je altijd voor de top moet gaan. Jij bent van mening, dat we vorig jaar zo geweldig waren. Hoe kom je er bij. Een kampioen van de ED is nog nooit met zo weinig punten kampioen geworden. Ajax onwaardig. Bovendien was het spel vaak te om aan te zien. Gemis aan creatieve spelers. Als Daley Blind en Lasse Schone je beste spelers zijn, dan wordt het tijd om eens achter je oren te krabben. Ik vind dat je met een bankrekening wat richting de € 150 mln. gaat, je hebt lef moet hebben om het grootste Nederlandse talent in huis moet halen. En kom nu niet met ja maar Suljemani. Die mag nog eens de kicksen van Depay poetsen. Dus hoezo het is allemaal zo geweldig? Ik kan mij ook herinneren dat je Daley Blind 2 jaar geleden helemaal afzeek. Je zult dat natuurlijk weer ontkennen. Maar ik heb een geweldig geheugen.
Blind werd door de halve achterban afgezeken en toen de tijd ook terecht, die jongen heeft zich geweldig ontwikkeld.
Wat jij wil is terug naar '95.....dat zal nooit meer gebeuren, al heb je 500 miljoen, want je zal het altijd verliezen van de grote clubs, die hebben meer aantrekkings kracht op de grote spelers
madretsma
 madretsma - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 15:28 schreef Bobby1972 het volgende:
Precies jongen jij snapt het. Ajax moet kritischer worden en meer van zichzelf gaan eisen. En dat kost in eerste instantie meer geld. Wanneer je zo behoudend blijft zoals je nu doet blijf je steken waar je nu bent. Je maakt enkel en alleen een goede kans om 1ste of 2e te worden. Met de begroting, spelers en geld moet je toch willen groeien. Cruyff had toch de woorden; om uiteindelijk weer aansluiting te vinden bij de europese top.

Met deze behouden werkwijze blijf je waar je nu staat. Ondernemen is ook risico durven nemen. Ajax moet eens wat meer lef gaan tonen. Wanneer je dan verder komt in de CL, heb je investering reeds terug. Wat Overmars doet is zeer behoudend zijn met zo weinig mogelijk risico. Hij moet meer durf laten zien dat hij en Ajax meer wil dan wat ze nu bieden. Dat ben je je supporters verschuldigd.
Ze willen nu toch risico nemen met Eto'o

En verder heeft dit beleid ervoor gezorgd dat 14 jaar wanbeleid met Financiele tegenvallers
Verleden tijd is met 4 titels en financieel zeer gezond voor de toekomst.. dit is een meer jaren plan
toppers uit de opleiding komen eraan zoals El Ghazi.. ik juich ons Ajax beleid toe eerst in de eigen
keuken kijken voor je met miljoenen gaat smijten.. Ik snap jouw inhoud maar in alle eerlijkheid vind
ik dat supporter praat die het grote Ajax plaatje niet voor zich ziet. Dit is een meer jaren plan dit is de
werkwijze van Ajax voor de toekomst met die werkwijze is Ajax groot geworden..

En zo slecht hebben we het ook weer niet gedaan in de ChamL kijk naar de topic Ajax laatste 5jaar europees.
je moet soms ook wat geluk hebben...
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:37   quote  deeplink  
Ook al is het maar een kleine stap vooruit. Ajax heeft de middelen om meer kwaliteit en ervaring aan te trekken i.p.v. jonge onervaren spelers. De focus ligt teveel op de toekomst. Ook moet maar blijken of deze spelers het uiteindelijk waarmaken.

Persoonlijk denk ik dat wanneer Blind blijft en je 1 of 2 ervaren spelers erbij krijgt je meer kans maak op groei dan de behouden denkwijze van nu. Die keuze heb jezelf in de hand. Wanneer Ajax wil, kan dat. En daar gaat het nu om. Durf het verschil te maken met een jaar ervoor. En nee dat kost niet eens zoveel geld. Die kleine verschillen kunnen nu juist dat stukje groei bieden wat je zou wensen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:42   quote  deeplink  
Pas wanneer Eto'o er echt komt laat Ajax zien dat ze risico durven nemen. Zolang hij er niet is, kan het ook net zo goed een afleiding zijn naar de supporters. Het gaat erom wat staat er voor ploeg op 2 september. Wanneer er niks bij komt, laat dat zien dat Ajax zeer behoudend is. Dan kun je en mag je ook weinig groei verwachten. En dat is op dat moment wel de keuze die Ajax maakt.

Dan blijf je waar je nu bent. Dan moet Ajax ook zo eerlijk zijn dat ze dat aan haar supporters kenbaar maken.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 15:07 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik vind dat je altijd voor de top moet gaan. Jij bent van mening, dat we vorig jaar zo geweldig waren. Hoe kom je er bij. Een kampioen van de ED is nog nooit met zo weinig punten kampioen geworden. Ajax onwaardig. Bovendien was het spel vaak te om aan te zien. Gemis aan creatieve spelers. Als Daley Blind en Lasse Schone je beste spelers zijn, dan wordt het tijd om eens achter je oren te krabben. Ik vind dat je met een bankrekening wat richting de € 150 mln. gaat, je hebt lef moet hebben om het grootste Nederlandse talent in huis moet halen. En kom nu niet met ja maar Suljemani. Die mag nog eens de kicksen van Depay poetsen. Dus hoezo het is allemaal zo geweldig? Ik kan mij ook herinneren dat je Daley Blind 2 jaar geleden helemaal afzeek. Je zult dat natuurlijk weer ontkennen. Maar ik heb een geweldig geheugen.
Laat ik voorop stellen dat dit helemaal geen antwoord is op de vraag die ik je stel en dat dit helemaal niets te maken heeft met iets al dan niet kunnen onderbouwen.

Maar goed, ik heb nergens gezegd dat we vorig jaar geweldig waren, leg een ander dus geen woorden in de mond..

Ik ben altijd al fan van Blind geweest, maar als hij slecht gespeeld heeft zal ik daar zeker over geklaagd hebben hier, wat is daar mis mee..

Depay zal helemaal niet naar Ajax willen komen verwacht i, en PSV zal al helemaal niet aan Ajax willen verkopen.Daarnaast zal Ajax zo'n bedrag ook simpelweg nooit meer uitgeven voor een speler. En daarnaast hebben wij daar jongens als Kishna Fischer en el Ghazi lopen welke ik alle drie zeker net zo veel potentie toedicht.

Volgens mij heeft Ajax trouwens nog geen 100 miljoen, hoe je aan richting de 150 komt vraag ik me dan af, misschien dat je iets hebt gelezen dat ik nog niet weet.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 15:31 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Blind werd door de halve achterban afgezeken en toen de tijd ook terecht, die jongen heeft zich geweldig ontwikkeld.
Wat jij wil is terug naar '95.....dat zal nooit meer gebeuren, al heb je 500 miljoen, want je zal het altijd verliezen van de grote clubs, die hebben meer aantrekkings kracht op de grote spelers
Hij wil niet terug naar 95, ook toen werd ie namelijk uitgelachen bij een transfer van 20 miljoen..
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 15:37 schreef Bobby1972 het volgende:
Ook al is het maar een kleine stap vooruit. Ajax heeft de middelen om meer kwaliteit en ervaring aan te trekken i.p.v. jonge onervaren spelers. De focus ligt teveel op de toekomst. Ook moet maar blijken of deze spelers het uiteindelijk waarmaken.

Persoonlijk denk ik dat wanneer Blind blijft en je 1 of 2 ervaren spelers erbij krijgt je meer kans maak op groei dan de behouden denkwijze van nu. Die keuze heb jezelf in de hand. Wanneer Ajax wil, kan dat. En daar gaat het nu om. Durf het verschil te maken met een jaar ervoor. En nee dat kost niet eens zoveel geld. Die kleine verschillen kunnen nu juist dat stukje groei bieden wat je zou wensen.
Inderdaad, het moet nog maar blijken of die spelers het waar maken. Hetzelfde geld voor iedere aankoop die er maar gedaan zal worden.
madretsma
 madretsma - dinsdag 19 augustus 2014 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 15:42 schreef Bobby1972 het volgende:
Pas wanneer Eto'o er echt komt laat Ajax zien dat ze risico durven nemen. Zolang hij er niet is, kan het ook net zo goed een afleiding zijn naar de supporters. Het gaat erom wat staat er voor ploeg op 2 september. Wanneer er niks bij komt, laat dat zien dat Ajax zeer behoudend is. Dan kun je en mag je ook weinig groei verwachten. En dat is op dat moment wel de keuze die Ajax maakt.

Dan blijf je waar je nu bent. Dan moet Ajax ook zo eerlijk zijn dat ze dat aan haar supporters kenbaar maken.
Ajax laat zien soms een uitzondering te maken, Ook lukt Eto'o niet dan nog heeft
Overmars laten zien een uitzondering op het beleid te willen maken, Overmars en
Ajax heeft het niet nodig om de supporters af te leiden, sorry maar dat vind ik onzin.
Bij V Ginkel wilde Ajax zelfs meer betalen dan Chelsea, Maar V Ginkel had niks te vertellen,
Vanwege de Chelsea/Vitesse connectie.. Wel vreemd Ginkel had ook nee kunnen zeggen
maar hij kon blijkbaar niet op tegen de druk die op hem werd uitgeoefend.

Dus Overmars wil soms risico nemen, maar het beleid blijft leidend en daar sta ik ook achter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 augustus 2014 door madretsma --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 16:01   quote  deeplink  
Viergever is een speler met ervaring die bewust gekocht is omdat hij wat ouder is en veel wedstrijden heeft gespeeld. Van dat soort spelers zijn er veel meer. Dat is minder risico nemen dan jonge spelers kopen met weinig ervaring. Ervaren spelers kosten alleen meer geld. dat is het enige verschil.

Ajax moet een durven om meer van dat soort spelers te kopen i.p.v. goedkope jonge talenten. Wil je groeien, dan moet je het anders doen. Omdat je op deze wijze blijft waar je staat.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 16:04   quote  deeplink  
Praten met Eto'o en een aanbieding doen is heel wat anders dan hem ook echt uiteindelijk aantrekken. Overmars was vorig jaar op de laatste dag feitelijk te laat om nog een ervaren speler erbij aan te trekken. Daarin heeft hij gefaald. Hij nam de keuze om zo lang te wachten. Met als uitkomst dat hij 0 op zijn rekest kreeg!
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 16:01 schreef Bobby1972 het volgende:
Viergever is een speler met ervaring die bewust gekocht is omdat hij wat ouder is en veel wedstrijden heeft gespeeld. Van dat soort spelers zijn er veel meer. Dat is minder risico nemen dan jonge spelers kopen met weinig ervaring. Ervaren spelers kosten alleen meer geld. dat is het enige verschil.

Ajax moet een durven om meer van dat soort spelers te kopen i.p.v. goedkope jonge talenten. Wil je groeien, dan moet je het anders doen. Omdat je op deze wijze blijft waar je staat.
Ervaren spelers die haalbaar zijn voor Ajax zijn niet de topspelers van de ploeg, anders zouden ze namelijk wel ergens anders spelen.

Ik zou voor de grap eens de gemiddelde leeftijd van het basis elftal van afgelopen weekend uitrekenen. Ik denk dat je verbaasd zult zijn.

Ajax doet het ook voledig anders, daar is het nu een paar jaar maar bezig en dat is niet iets dat in twee jaar geregeld is..
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 16:04 schreef Bobby1972 het volgende:
Praten met Eto'o en een aanbieding doen is heel wat anders dan hem ook echt uiteindelijk aantrekken. Overmars was vorig jaar op de laatste dag feitelijk te laat om nog een ervaren speler erbij aan te trekken. Daarin heeft hij gefaald. Hij nam de keuze om zo lang te wachten. Met als uitkomst dat hij 0 op zijn rekest kreeg!
Nee, hij heeft bedacht dat als er nog wat te halen valt op de laatste dag voor weinig geld dat men daar van wou proberen te profiteren, eventueel een buitenspeler was een optie geweest voor Ajax, maar niet perse nodig.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 18:17   quote  deeplink  
Je houd je eigen supporters zo een worst voor, maar waarschijnlijk gebeurd er niks. Koop je waarschijnlijk niks voor.

Wanneer Blind weggaat en er komt niks meer bij, dan kan PSV zomaar kampioen worden.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 19 augustus 2014 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 18:17 schreef Bobby1972 het volgende:
Je houd je eigen supporters zo een worst voor, maar waarschijnlijk gebeurd er niks. Koop je waarschijnlijk niks voor.

Wanneer Blind weggaat en er komt niks meer bij, dan kan PSV zomaar kampioen worden.
Dat kunnen ze met Blind ook.....ook Feijenoord geef ik kansen......nivellering noemen ze dat, welkom in de eredivisie Bobby, en weet je wat ouwe, doe je geen hol aan
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 18:40   quote  deeplink  
Twente en ook Vitesse schat ik hoger in op dit moment dan Feyenoord. Ook hier; het is nog geen 2 september.

Wanneer Ajax zou willen hebben ze geld om meer ervaren spelers net als Viergever te kopen. En ja die kosten meer. Kijk naar Viergever; die doet het beter. Hoe kan dat? Meer ervaring en meer kwaliteit.

Eto'o wil je ook kopen op basis van ervaring en kwaliteit. Wanneer Ajax echt zou willen zouden ze best spelers kunnen kopen die meer ervaring hebben en waarschijnlijk op kortere termijn meer kwaliteit inbrengen.

Dan kun je niet gaan zeggen; we hebben erg ons best gedaan om Eto'o te krijgen. Er zijn meer spitsen dan alleen Eto'o.

Toornstra kost ook meer geld. Meer ervaring en doet het goed in ons land. Feyenoord komt niet met nog een speler op die positie die minder ervaring heeft. Is een bewuste keuze. En ja die kost dus meer geld.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 18:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Twente en ook Vitesse schat ik hoger in op dit moment dan Feyenoord. Ook hier; het is nog geen 2 september.

Wanneer Ajax zou willen hebben ze geld om meer ervaren spelers net als Viergever te kopen. En ja die kosten meer. Kijk naar Viergever; die doet het beter. Hoe kan dat? Meer ervaring en meer kwaliteit.

Eto'o wil je ook kopen op basis van ervaring en kwaliteit. Wanneer Ajax echt zou willen zouden ze best spelers kunnen kopen die meer ervaring hebben en waarschijnlijk op kortere termijn meer kwaliteit inbrengen.

Dan kun je niet gaan zeggen; we hebben erg ons best gedaan om Eto'o te krijgen. Er zijn meer spitsen dan alleen Eto'o.

Toornstra kost ook meer geld. Meer ervaring en doet het goed in ons land. Feyenoord komt niet met nog een speler op die positie die minder ervaring heeft. Is een bewuste keuze. En ja die kost dus meer geld.
Huh??

Die doet het beter?? Dan wie?? NIet dan Blind in ieder geval. En Blind is zelf opgeleid..

Fijn dat je Feyenoord als een voorbeeld ziet..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 19:15   quote  deeplink  
Je moet beter leren lezen remco!! Nenam dicht Feyenoord ook kansen toe. Ik zie alleen PSV als grote concurrent voor Ajax. Twente en Vitesse zie ik hoger eindigen dan Feyenoord dit jaar.

Spelers die meer ervaring hebben en al het 1 en ander hebben laten zien zijn duurder dan jonge spelers die nog weinig hebben kunnen laten zien. Viergever is ook een aanschaf die duurder is dan een jonge spleler. Ajax koop niet alleen hem voor de positie, maar ook omdat hij ervaring heeft. Bewuste keuze, zit een hoger prijskaartje aan.

Er zijn diverse spelers te koop op de posities waar Ajax splers nodig heeft. Ajax kiest vaak voor jonger en minder dure spelers.

Dus kwam ik met het voorbeeld dat Feyenoord nu bewust Toornstra koopt, omdat hij meer ervaring heeft. Ze kiezen niet voor een jonge speler voor die positie die goedkoper zou zijn.

Ajax kan wanneer ze zouden willen ook spelers kunnen kopen die meer ervaring hebben en al het 1 en ander hebben laten zien. Voor de posities die ze nodig achten. Die kosten meer.

Dan kun je zeggen van: die spelers geven niet de garantie dat ze het beter doen dan een goedkope jonge speler. De kans op meer rendement en kwaliteit is wel gerelateerd aan ervaring en wat je hebt laten zien.

Kwaliteit kun je kopen, kijk naar Man. City.
Eide
 Eide - dinsdag 19 augustus 2014 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 19:15 schreef Bobby1972 het volgende:
Kwaliteit kun je kopen, kijk naar Man. City.
Alleen als je een vrijwel bodemloos diepe portemonnee hebt. En zelfs toen duurde het jaren voordat er resultaat kwam.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 19 augustus 2014 - 19:30   quote  deeplink  
+1
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 19:33   quote  deeplink  
Wanneer Blind wegvalt en er komt niks bij, is de keuze in de breedte er niet beter op geworden. En lever je bij blessures duidelijk kwaliteit in en dat gaat je punten kosten. Dat noem ik risico nemen. Wanneer je spelers koopt met meer ervaring neem je minder risico. Zo simpel is het. Ajax heeft het geld om kwalitatief betere spelers te kopen. Wanneer Blind verkocht wordt, komt er ook opnieuw veel geld binnen. Ik zeg niet dat je alles moet uitgeven, maar je hebt wel de keuze tussen niks kopen en een speler erbij kopen op die positie.(s) Als dat je keuze hebt om een goedkope onervaren talent te kopen of een duurdere meer ervaren speler. Balans is belangrijk in een team. Dus is ervaring ook belangrijk voor de jongere spelers.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 augustus 2014 door Bobby1972 --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 augustus 2014 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 16:01 schreef Bobby1972 het volgende:
Viergever is een speler met ervaring die bewust gekocht is omdat hij wat ouder is en veel wedstrijden heeft gespeeld. Van dat soort spelers zijn er veel meer. Dat is minder risico nemen dan jonge spelers kopen met weinig ervaring. Ervaren spelers kosten alleen meer geld. dat is het enige verschil.

Ajax moet een durven om meer van dat soort spelers te kopen i.p.v. goedkope jonge talenten. Wil je groeien, dan moet je het anders doen. Omdat je op deze wijze blijft waar je staat.
Viergever was ook niet duur degelijke speler met Europese ervaring.
Nuttig dat wel maar top nog niet helemaal. Vind het wel een prima aankoop en denk
dat er nog wel wat rek in zit..

Mokotjo 1,5 Ziyech 2/2,5 miljoen Toornstra 4 miljoen het zijn toch echt
niet de hoofdprijzen die momenteel gevraagd worden.

De eredivisie is momenteel een geplukte kip bijna alle leuke spelers zitten bij
Ajax of Psv en een paar bij Feyenoord echt veel zijn verdwenen helaas..
Pelle, Indy, Tadic, De Jong, Bojan, De vrij, Kostic ect. Ect. wel zonde voor het niveau
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 19 augustus 2014 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 19:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

De eredivisie is momenteel een geplukte kip bijna alle leuke spelers zitten bij
Ajax of Psv en een paar bij Feyenoord echt veel zijn verdwenen helaas..
Pelle, Indy, Tadic, De Jong, Bojan, De vrij, Kostic ect. Ect. wel zonde voor het niveau
Vanuit gaande dat Ajax, Feijenoord en PSV de topclubs zijn in NL en hun beste spelers verkopen.....die spelers gaan naar de subtop in het buitenland

Blind en die Feijenoorders hebben het geluk gehad met een goede WK....
Zonder dat WK had niemand Blind opgehaal(mocht dat gebeuren)....
Pelle heeft mazzel dat hij met Koeman mee kon, anders had hij bij een Turkse subtop gezeten en dat geld voor al die spelers die jij noemt, misschien op Tadic na

Incidenteel zullen er een paar spelers per x jaar naar de echte grote clubs verkassen en die zullen uit de jeugd moeten komen.

We zullen het hiermee moeten doen, het binnenhalen van grote jongens is voorbij, dus shopen de clubs in de marge.....ik heb het niet over the hill spelers als Eto'o, daar moet je gewoon niet aan beginnen, die gozer is klaar en moet lekker gaan golfen
Eide
 Eide - dinsdag 19 augustus 2014 - 20:04   quote  deeplink  
Voor die jongens die jij noemt staan ook weer leuke voetballers op. Ziyech om er een te noemen, maar ook Blind, Depay, Wijnaldum, Klaassen, Propper, Boetius en zo nog een paar. En dan hebben we het nog niets eens over de jongens die dit seizoen gaan opstaan. El Ghazi lijkt bijvoorbeeld een pareltje te zijn.

De Eredivisie is een kip die elk jaar geplukt wordt maar steeds weer een prachtig pak veren terug groeit. Dat is wat onze competitie zo mooi maakt.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 augustus 2014 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 20:04 schreef Eide het volgende:
Voor die jongens die jij noemt staan ook weer leuke voetballers op. Ziyech om er een te noemen, maar ook Blind, Depay, Wijnaldum, Klaassen, Propper, Boetius en zo nog een paar. En dan hebben we het nog niets eens over de jongens die dit seizoen gaan opstaan. El Ghazi lijkt bijvoorbeeld een pareltje te zijn.

De Eredivisie is een kip die elk jaar geplukt wordt maar steeds weer een prachtig pak veren terug groeit. Dat is wat onze competitie zo mooi maakt.
Maakt het wel mooi alleen helaas kan onze top 3 bijna niks meer klaarspelen in europa..
Ach ja inderdaad er staan gelukkig altijd weer nieuwe op
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 augustus 2014 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 20:04 schreef Eide het volgende:
Voor die jongens die jij noemt staan ook weer leuke voetballers op. Ziyech om er een te noemen, maar ook Blind, Depay, Wijnaldum, Klaassen, Propper, Boetius en zo nog een paar. En dan hebben we het nog niets eens over de jongens die dit seizoen gaan opstaan. El Ghazi lijkt bijvoorbeeld een pareltje te zijn.

De Eredivisie is een kip die elk jaar geplukt wordt maar steeds weer een prachtig pak veren terug groeit. Dat is wat onze competitie zo mooi maakt.
Tot 2 september zijn veel van de namen die jij noemt nog niet veilig hoor..
riveco
 riveco - dinsdag 19 augustus 2014 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 19:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Wanneer Blind wegvalt en er komt niks bij, is de keuze in de breedte er niet beter op geworden. En lever je bij blessures duidelijk kwaliteit in en dat gaat je punten kosten. Dat noem ik risico nemen. Wanneer je spelers koopt met meer ervaring neem je minder risico. Zo simpel is het. Ajax heeft het geld om kwalitatief betere spelers te kopen. Wanneer Blind verkocht wordt, komt er ook opnieuw veel geld binnen. Ik zeg niet dat je alles moet uitgeven, maar je hebt wel de keuze tussen niks kopen en een speler erbij kopen op die positie.(s) Als dat je keuze hebt om een goedkope onervaren talent te kopen of een duurdere meer ervaren speler. Balans is belangrijk in een team. Dus is ervaring ook belangrijk voor de jongere spelers.
Het spijt me dat ik moet reageren, maar Bobby jij hebt er geen enkel jaar vertrouwen in en vraagt altijd om de raarste namen. Je wil meer ervaring, vertel eens voor welke positie? Als Eto ó komt heb je ervaring, mocht hij niet komen dan hebben ze nog even tijd om iets te halen ( als het voorradig en betaalbaar is ) En een Toornstra zou meer ervaring moeten hebben? Volgens mijn speelde hij bij Den-Haag en nu bij Utrecht dus zou de ervaring europees wel meevallen. Verder heb je het over balans, waar wil je Toornstra dan kwijt? Het middenveld zag er zondag toch wel redelijk uit dacht ik zo.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 19 augustus 2014 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 20:04 schreef Eide het volgende:
Voor die jongens die jij noemt staan ook weer leuke voetballers op. Ziyech om er een te noemen, maar ook Blind, Depay, Wijnaldum, Klaassen, Propper, Boetius en zo nog een paar. En dan hebben we het nog niets eens over de jongens die dit seizoen gaan opstaan. El Ghazi lijkt bijvoorbeeld een pareltje te zijn.

De Eredivisie is een kip die elk jaar geplukt wordt maar steeds weer een prachtig pak veren terug groeit. Dat is wat onze competitie zo mooi maakt.
Ja eens capitano....maar dat zijn geen Real of Barca en noem ze maar op gangers, leuke voetballers en daar genieten we met zijn alle van, in de ED worden ze onderling gekocht of verkocht en een aantal die naar de subtop in het buitenland gaat.

In het buitenland shoppen ze ook onderling maar daar gaan ze van top naar top
Wanneer is het voor het laatst een Nederlandse speler naar een topclub gegaan, een ere divisie speler mag ook....hooguit 2 of 3, ik weet er ff geen 1.
Als ze eenmaal daar spelen komen ze niet meer terug.....en de grote jongens willen al helemaal niet in NL spelen.
Ik vind Dost een matige spits, maar hij vind NL al te min

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Waar gaat dit nog over joh?









0.0134129