BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Waar gaat dit nog over joh?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 16:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Transfers? Schöne? Blind? Als ze nu niet vertrekken dan vd winter of zomer wel..
Voor Blind is Viergever al gehaald, voor Schone hebben we een prima jeugdalternatief, El Ghazi, en mocht ie vertrekken kan je alsnog een man daarachter halen mochten Menig en Becker nog niet zo ver zijn..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 16:35 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja als je Blind verkoopt doe je dat toch al?
Nee, want Viergever is een zelfde type speler als Blind..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 16:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Jongen wat nou als Blind vertrekt, Kishna en Schöne 3 september op de
training botsen en een half jaar out zijn?
9,5 miljoen had in dit geval je breedte zoveel sterker gemaakt. .
Plus dat ze een jaar onder handen genomen/ gevormd kunnen worden
door het zo geroemde trainers gilde wat bij Ajax rondloopt. .
Ja en wat nou als Cilissen een been breekt, van Rhijn zijn rug, Veltman en Moisander besluiten dat tafeltennis leuker is, Moisander een scheel oog krijgt. Blind Blind wordt, Boilesen gaat koken, Viergever gaat breien. Serrero nog verder krimpt. Klaassen pinokio wordt, Schone een waszaal begint Millik bij Milka gaat werken en Kishna het geloof in gaat..

Wat dan??
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 17:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
We hebben met blind ook niks te zoeken in de 2de ronde van CL.

We worden geen 1ste in de poule waardoor we andere grote clubs ontlopen in de volgende ronde.
We spelen als we de volgende ronde halen tegen de andere nummers 1, die clubs zijn voor ons 3 a 4 maten te groot over 2 wedstrijden gezien.

Europa League is ons niveau en daar zijn we niet eens favoriet.
Met of zonder blind is die ambitie hoog gegrepen.
Alles valt of staat met de loting. Je kan simpelweg niet stellen dat je er niets te zoeken hebt..

Dacht dat jij de gene was die zei dat je overal verassingen hebt..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 17:17 schreef hjf het volgende:

[..]

Dat er op de bankrekening € 200 mln staat.
Is toch totaal niet relevant man..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 17:43 schreef Bobby1972 het volgende:
Het gaat om kwaliteit, want dat bepaald het eindresultaat. Wanneer Boer of ten Rouwelaar komt, is de stand-in duidelijk van een minder hoog niveau. En verlies je punten wanneer Cillessen geblesseerd raakt. Ik vind jou Remco hierin altijd erg naïef.

Wanneer je beter voetbal wilt laten zien, heb je niks aan mensen die als stand-in een lager niveau zullen geven. Dan verlies je op de lange termijn altijd punten. Hoe langer je wacht hoe minder de kans is om nog gewenste kwaliteit te kunnen kopen.

Vervangers zijn van een minder hoog niveau. Je kunt Blind niet in kwaliteit vervangen. Dus verlies je punten op jaarbasis bij een vervanger. De spelers die er na 2 september zijn bepalen de kwaliteit die Ajax heeft. En daarmee ook de kansen voor dit Ajax in een eventueel 5e kampioenschap, hoever we komen in de CL, knvb beker en aantrekkelijkheid kwa spel voor eigen publiek.

Nenam: ik wil meer kwaliteit, stabiliteit, beter en aantrekkelijker spel. Ik wil alles en meer. Je moet als Ajax duidelijk meer eisend durven zijn.

Ik wil genieten en trots zijn op Ajax!
Hoezo verlies je dan punten?? Hadden we met een mindere keeper niet van AZ gewonnen??
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 17:19 schreef hjf het volgende:

[..]

Volgens gaat de topic inhoudelijk niet over geld overhouden, maar gaat het over het feit, dat wij aantrekkelijker voetbal willen zien met betere spelers. Niet waar Hummel?
Ja hummel, nee hummel.. Tering man..

En mooi dat je andere spelers wil. Staat in ieder geval vast dat je absoluut niet achter het huidige beleid staat dat ons 4 titels op rij heeft opgeleverd met voetbal dat goed was, niet spectaculair, maar wel goed. En ja, jullie zien spectaculair voetbal als goed voetbal, als je wint zonder spectakel is het voetbal blijkbaar niet goed..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 18:15   quote  deeplink  
Goed lezen, het gaat om een geheel jaar. Je verliest punten op basis van een heel jaar wanneer je minder kwaliteit hebt t.a.v. spelers. En dan is de kans ook groter dat je geen kampioen wordt. De zwakke punten bij Ajax zitten vooral wanneer bepaalde spelers uitvallen en de bankzitters een duidelijk lager niveau neerzetten. Die details bepalen of je wel of niet kampioen wordt.

We zullen zien welke spelers er zijn op 2 september!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 18:16   quote  deeplink  
Wat ik eerder zei; Ik wil alles; resultaat en aantrekkelijker voetbal. Dat is wat Ajax moet nastreven. Strenger zijn en maximaal ergens voor gaan.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 augustus 2014 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:16 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat ik eerder zei; Ik wil alles; resultaat en aantrekkelijker voetbal. Dat is wat Ajax moet nastreven. Strenger zijn en maximaal ergens voor gaan.
Dat willen alle clubs, en wie dat het beste doet staat uiteindelijk met de schaal....toch??
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 18:25   quote  deeplink  
Precies Nenam; en daarom zijn wij veeleisend naar 'ons' Ajax. Je moet ze ( en Marc het meest) scherp houden!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 augustus 2014 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:15 schreef Bobby1972 het volgende:
Goed lezen, het gaat om een geheel jaar. Je verliest punten op basis van een heel jaar wanneer je minder kwaliteit hebt t.a.v. spelers. En dan is de kans ook groter dat je geen kampioen wordt. De zwakke punten bij Ajax zitten vooral wanneer bepaalde spelers uitvallen en de bankzitters een duidelijk lager niveau neerzetten. Die details bepalen of je wel of niet kampioen wordt.

We zullen zien welke spelers er zijn op 2 september!
Maar is het niet volledig logisch dat de nummer 2 op een positie minder is dan de nummer 1??

Dat is zelfs bij Madrid zo.. Dat is bij alle clubs zo..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:16 schreef Bobby1972 het volgende:
Wat ik eerder zei; Ik wil alles; resultaat en aantrekkelijker voetbal. Dat is wat Ajax moet nastreven. Strenger zijn en maximaal ergens voor gaan.
En dat is precies wat Ajax nastreeft..

Alleen als het allemaal zo makkelijk was geweest, waarom gebeurt het dan maar zelden dat een ploeg dat op een goede manier structureel laat zien??
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:25 schreef Bobby1972 het volgende:
Precies Nenam; en daarom zijn wij veeleisend naar 'ons' Ajax. Je moet ze ( en Marc het meest) scherp houden!!
En jij denkt dat die hier alles leest?? Ik denk dat ie niet eens van het bestaan van Headliner af weet.. Is uiteindelijk in de voetbal gezien niets meer dan een verzamelsite van de meeste roddels met een forum vol eigeheimers die denken verstand van voetbal te hebben..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 18 augustus 2014 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:25 schreef Bobby1972 het volgende:
Precies Nenam; en daarom zijn wij veeleisend naar 'ons' Ajax. Je moet ze ( en Marc het meest) scherp houden!!
Dan doen ze het toch goed....ze hebben al 4x met dat ding gestaan de afgelopen jaren
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:33   quote  deeplink  
Ik vind het ook wel grappig dat iedereen net doet alsof het allemaal Marc is die het ff moet regelen..

Marc is niet verantwoordelijk voor de selectie.. Daar is het TH voor aangesteld. Die bepalen in samenspraak met diverse andere mensen welke spelers er moeten komen, of de huidige speler die er is goed genoeg is en ga zo maar door..

Marc krijgt gewoon netjes een budget mee, en als de speler daarvoor niet te halen is, dan komt ie niet..
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 18:37   quote  deeplink  
Marc is net als Frank,Bergkamp,Stam,Vd Sar en nog meer een zegen voor onze club
Ieder in hun eigen functie presteren geweldig, cijfertjes die dat uitwijzen en vooral
als je de cijfers van 14 jaar wanbeleid ernaast legt...
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 18:46   quote  deeplink  
Ongeveer de helft van de kampioenschappen in de afgelopen 20 jaar zijn behaald in de afgelopen 4 jaar.. En dan zijn er oprecht nog mensen die roepen dat het beleid niet klopt...

Je zou bijna ( goed lezen he BIJNA) gaan denken dat ze de club met opzet pijn doen..
Brandje
 Brandje - maandag 18 augustus 2014 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Voor Blind is Viergever al gehaald, voor Schone hebben we een prima jeugdalternatief, El Ghazi, en mocht ie vertrekken kan je alsnog een man daarachter halen mochten Menig en Becker nog niet zo ver zijn..
Als vorig jaar Schone er niet was dan had je De Sa al vervanger en dus werd je direct veel zwakker. Als nu Kishna of Schone weg valt dan heb je EL Ghazi en over een tijdje Fisher dus je bank is veel sterker en dat moet je willen
Brandje
 Brandje - maandag 18 augustus 2014 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja en wat nou als Cilissen een been breekt, van Rhijn zijn rug, Veltman en Moisander besluiten dat tafeltennis leuker is, Moisander een scheel oog krijgt. Blind Blind wordt, Boilesen gaat koken, Viergever gaat breien. Serrero nog verder krimpt. Klaassen pinokio wordt, Schone een waszaal begint Millik bij Milka gaat werken en Kishna het geloof in gaat..

Wat dan??
Kinderachtige manier van reageren
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee, want Viergever is een zelfde type speler als Blind..
Dus bij verkoop Blind gaat Viergever Linker middenvelder?
Daar heb ik het namelijk over..
Dan krijg je

Cil
Rhijn--Veltman--Mois--Boilesen
Viergever
Klaassen---Juist ja een ander type dan Viergever Blind ik opteer Chery daar dan
omdat die momenteel laat zien wat die van ons niet kunnen.
Andersen (in de toekomst waarschijnlijk wel) Sorero en Duarte niet.
Dan beticht je mij dat ik niet begrijpend kan lezen pff
hjf
 hjf - maandag 18 augustus 2014 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 17:22 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Je vergeet Bobby...
Hummel heeft de topic bedacht. Maar je hebt het goed voor ogen, dat ik met Bobby op 1 lijn zit.
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 18:58   quote  deeplink  
@hummel
Chery komt echt tekort voor Ajax, Ziyech zou wel een optie geweest kunnen zijn

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 augustus 2014 door madretsma --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja en wat nou als Cilissen een been breekt, van Rhijn zijn rug, Veltman en Moisander besluiten dat tafeltennis leuker is, Moisander een scheel oog krijgt. Blind Blind wordt, Boilesen gaat koken, Viergever gaat breien. Serrero nog verder krimpt. Klaassen pinokio wordt, Schone een waszaal begint Millik bij Milka gaat werken en Kishna het geloof in gaat..

Wat dan??
Dan konden we met jou aan het roer Ajax opdoeken..
hjf
 hjf - maandag 18 augustus 2014 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 17:43 schreef Bobby1972 het volgende:
Het gaat om kwaliteit, want dat bepaald het eindresultaat. Wanneer Boer of ten Rouwelaar komt, is de stand-in duidelijk van een minder hoog niveau. En verlies je punten wanneer Cillessen geblesseerd raakt. Ik vind jou Remco hierin altijd erg naïef.

Wanneer je beter voetbal wilt laten zien, heb je niks aan mensen die als stand-in een lager niveau zullen geven. Dan verlies je op de lange termijn altijd punten. Hoe langer je wacht hoe minder de kans is om nog gewenste kwaliteit te kunnen kopen.

Vervangers zijn van een minder hoog niveau. Je kunt Blind niet in kwaliteit vervangen. Dus verlies je punten op jaarbasis bij een vervanger. De spelers die er na 2 september zijn bepalen de kwaliteit die Ajax heeft. En daarmee ook de kansen voor dit Ajax in een eventueel 5e kampioenschap, hoever we komen in de CL, knvb beker en aantrekkelijkheid kwa spel voor eigen publiek.

Nenam: ik wil meer kwaliteit, stabiliteit, beter en aantrekkelijker spel. Ik wil alles en meer. Je moet als Ajax duidelijk meer eisend durven zijn.

Ik wil genieten en trots zijn op Ajax!
+1. Wat ben jij scherp. Vooral in je eerste alinea de laatste zin is scherp geformuleerd. Hulde Bobby.
hjf
 hjf - maandag 18 augustus 2014 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 17:51 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar ik zit op dezelfde lijn waar Remco zit.....ik snap jullie ook wel, maar Ajax koopt niet meer om het kopen.....Ziyech, Kostic Mokotjo, dat soort jongens lopen er al bij ons en om net als Chelsea die jongens op te kopen gaat mij ook te ver

Oja Eto'o mag ook bokken schieten in Kameroen.....ik hoef hem niet
Ik hoef laatstgenoemde ook niet. Speelt voor zijn eigen eer en glorie.
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 19:01   quote  deeplink  
Eto'o of Siggi?
Nou dan weet ik het wel hoor...
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:52 schreef Brandje het volgende:

[..]

Als vorig jaar Schone er niet was dan had je De Sa al vervanger en dus werd je direct veel zwakker. Als nu Kishna of Schone weg valt dan heb je EL Ghazi en over een tijdje Fisher dus je bank is veel sterker en dat moet je willen
Op ten duur was er Kishna als eventuele vervanger, maar natuurlijk heb je gelijk. Maar als je vorig seizoen iedere speler had gekocht die hier bijna verplicht werd te halen, dan hadden Kishna en El Ghazi nu lekker bij Jong Ajax gespeeld of de A1. Of nog erger in het geval van Kishna, dan had ie al in het buitenland gespeeld, er was immers interesse zat, en als je geen uitzicht hebt op Ajax 1, wat zou het je dan uitmaken of je er wel of niet blijft..

En dat perspectief heeft dit beleid veranderd, en alleen daarom al zou het een succes genoemd kunnen worden..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:53 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kinderachtige manier van reageren
Jep inderdaad...
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:58 schreef madretsma het volgende:
@hummel
Chery komt echt tekort voor Ajax, Ziyech zou wel een optie geweest kunnen zijn
Die schelen op dit moment niet heel veel hoor..
Scoren beide ook gewoon wekelijks en Chery is dragende speler bij
Groningen. Redelijk sterk, technisch, Goed schot..
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:13 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Die schelen op dit moment niet heel veel hoor..
Scoren beide ook gewoon wekelijks en Chery is dragende speler bij
Groningen. Redelijk sterk, technisch, Goed schot..
Niet elke dragende speler van een club zoals Groningen hoeft een aanwinst te zijn.
Ik vind Chery goed bij Groningen, Maar vind Ziyech buitencategorie meer dan Chery
(ieder eigen mening natuurlijk) Maar ik vind dat Ziyech echt dubbel en dwars het niveau
van Heerenveen ontstegen en dat heeft hij in zijn eerste volle seizoen bereikt.. Dat zegt
best wel veel over zijn kwaliteit, Chery is 26jaar 5jaar ouder dan Ziyech,
Dus Ziyech gaat qua potentie nog meer stappen zetten dan Chery nog gaat doen.
want dat is de vraag kan Chery nog meer stappen zetten wat bij een topclub nodig is..
Ik zie iig veel verschillen tussen Ziyech en Chery in Kwaliteit,Potentie,toekomst,funcionaliteit ect..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Op ten duur was er Kishna als eventuele vervanger, maar natuurlijk heb je gelijk. Maar als je vorig seizoen iedere speler had gekocht die hier bijna verplicht werd te halen, dan hadden Kishna en El Ghazi nu lekker bij Jong Ajax gespeeld of de A1. Of nog erger in het geval van Kishna, dan had ie al in het buitenland gespeeld, er was immers interesse zat, en als je geen uitzicht hebt op Ajax 1, wat zou het je dan uitmaken of je er wel of niet blijft..

En dat perspectief heeft dit beleid veranderd, en alleen daarom al zou het een succes genoemd kunnen worden..
Gezien jou laatste zin kun je zo de politiek in die lullen ook alles recht wat krom is..
Van mij hoeft ook echt niet iedereen te komen die genoemd wordt.
Het huidige beleid is prima alleen het aankoop beleid mag iets scherper dat zie ik terug in
het spel. Je hoeft van mij echt niet alles te kopen wat ik noem. Maar
ik vind alleen als je bv. Mokotjo en Ziyech voor 4 miljoen binnen kan hengelen
je stom bent als je dat nalaat. Mokotjo kan vertrek Blind opvangen
kan rechtsback en waar je nu de balans gevonden hebt op lm.
Dus dat was zo ie zo een nuttige speler geweest net als Viergever dat nu is.

En Ziyech we gaan het zien bij Twente maar ik denk dat het een grote wordt.
Hij bezit namelijk alles wat daar op die positie voor nodig is..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:33 schreef madretsma het volgende:

[..]

Niet elke dragende speler van een club zoals Groningen hoeft een aanwinst te zijn.
Ik vind Chery goed bij Groningen, Maar vind Ziyech buitencategorie meer dan Chery
(ieder eigen mening natuurlijk) Maar ik vind dat Ziyech echt dubbel en dwars het niveau
van Heerenveen ontstegen en dat heeft hij in zijn eerste volle seizoen bereikt.. Dat zegt
best wel veel over zijn kwaliteit, Chery is 26jaar 5jaar ouder dan Ziyech,
Dus Ziyech gaat qua potentie nog meer stappen zetten dan Chery nog gaat doen.
want dat is de vraag kan Chery nog meer stappen zetten wat bij een topclub nodig is..
Ik zie iig veel verschillen tussen Ziyech en Chery in Kwaliteit,Potentie,toekomst,funcionaliteit ect..
Ben ik ook met je eens hoor.. Maat Ziyech zit nu voor een prikkie bij Twente vandaar
dat ik hem noem.
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:56 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ben ik ook met je eens hoor.. Maat Ziyech zit nu voor een prikkie bij Twente vandaar
dat ik hem noem.
Ja dat hebben ze goed gedaan! Mokotjo ook voor een prikkie..
Vooral Feyenoord heeft lopen slapen als er een club aankopen nodig heeft
dan zijn zei het wel...
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 20:02 schreef madretsma het volgende:

[..]

Ja dat hebben ze goed gedaan! Mokotjo ook voor een prikkie..
Vooral Feyenoord heeft lopen slapen als er een club aankopen nodig heeft
dan zijn zei het wel...
Inderdaad daar mogen we het wel over eens zijn..
Wat zitten we eigenlijk te klagen? ;-)
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dus bij verkoop Blind gaat Viergever Linker middenvelder?
Daar heb ik het namelijk over..
Dan krijg je

Cil
Rhijn--Veltman--Mois--Boilesen
Viergever
Klaassen---Juist ja een ander type dan Viergever Blind ik opteer Chery daar dan
omdat die momenteel laat zien wat die van ons niet kunnen.
Andersen (in de toekomst waarschijnlijk wel) Sorero en Duarte niet.
Dan beticht je mij dat ik niet begrijpend kan lezen pff
Dus Duarte verneukt, Andersen verneukt, Serrero verneukt.. En dat om een middelmatige eredivisie speler daar neer te zetten..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:55 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gezien jou laatste zin kun je zo de politiek in die lullen ook alles recht wat krom is..
Van mij hoeft ook echt niet iedereen te komen die genoemd wordt.
Het huidige beleid is prima alleen het aankoop beleid mag iets scherper dat zie ik terug in
het spel. Je hoeft van mij echt niet alles te kopen wat ik noem. Maar
ik vind alleen als je bv. Mokotjo en Ziyech voor 4 miljoen binnen kan hengelen
je stom bent als je dat nalaat. Mokotjo kan vertrek Blind opvangen
kan rechtsback en waar je nu de balans gevonden hebt op lm.
Dus dat was zo ie zo een nuttige speler geweest net als Viergever dat nu is.

En Ziyech we gaan het zien bij Twente maar ik denk dat het een grote wordt.
Hij bezit namelijk alles wat daar op die positie voor nodig is..
Je noemt zelf al weet ik veel hoeveel namen..

Tadic was ook brood nodig, maar die bakte er afgelopen seizoen ook niet veel van bij Twente..

Een hecht collectief wordt kampioen, niet individuele spelers..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 20:15   quote  deeplink  
Ajax heeft een prima selectie, ook als Blind vertrekt..
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 20:05 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad daar mogen we het wel over eens zijn..
Wat zitten we eigenlijk te klagen? ;-)
Precies, klagen is zeer menselijk zelfs zonder reden,
maar eigenlijk is dat niet nodig, 4 titels op rij! Feyenoord in 31jaar 3 titels
dus ja nogmaals waar klagen we eigenlijk over;-)
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 21:05   quote  deeplink  
Natuurlijk gaat Ajax niet lezen wat men hier vind, beetje sarcasme remco? Alleen wanneer het publiek in z'n geheel laat blijken ergens tegen te zijn heeft het invloed. Is ook uit het verleden gebleken.

PSV is verder dan een jaar geleden, en daarmee een groter concurrent dan vorig jaar. Wanneer Depay vertrekt, scheelt ook dat op jaar basis punten. Ook daar moet je afwachten wat er op 2 september staat.

De Boer heeft 4 jaar laten zien dat hij op de lange termijn een team als collectief beter kan laten spelen. En daarmee kampioen is geworden. Maar wanneer per 2 september toch nog een paar sterkhouders verliest als Blind, Schone en Moisander en er komt niks bij wordt het op de lange termijn moeilijker. Omdat Ajax dan vooral in het begin meer punten zal verliezen. Dat zijn de details waarmee je aan het jaar wel of niet kampioen wordt. Dit staat nog los van wat je kunt bereiken eventueel in de CL.

Een aantal jonge spelers van Ajax zie ik nog als te licht en onervaren. En andere spelers die al een tijdje bij Ajax spelen en vaak als wisselspeler zijn overtuigen net niet genoeg. Dan kan een ploeg als PSV zomaar kampioen worden. Dat moet je tegengaan. Dus kwaliteit en ervaring er tegenover stellen!!
Eide
 Eide - maandag 18 augustus 2014 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 21:05 schreef Bobby1972 het volgende:
De Boer heeft 4 jaar laten zien dat hij op de lange termijn een team als collectief beter kan laten spelen. En daarmee kampioen is geworden. Maar wanneer per 2 september toch nog een paar sterkhouders verliest als Blind, Schone en Moisander en er komt niks bij wordt het op de lange termijn moeilijker. Omdat Ajax dan vooral in het begin meer punten zal verliezen. Dat zijn de details waarmee je aan het jaar wel of niet kampioen wordt. Dit staat nog los van wat je kunt bereiken eventueel in de CL.
Grappig natuurlijk dat je dit zegt, aangezien de Boer de afgelopen jaren steeds wel zijn sterkhouders verloor en toch weer kampioen werd. Het is juist die progressie in Europa die daardoor maar niet tot stand wil komen. Voor de Eredivisie heeft dit Ajax voldoende kwaliteit, zeker ook op de bank.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 20:16 schreef madretsma het volgende:

[..]

Precies, klagen is zeer menselijk zelfs zonder reden,
maar eigenlijk is dat niet nodig, 4 titels op rij! Feyenoord in 31jaar 3 titels
dus ja nogmaals waar klagen we eigenlijk over;-)
Gewoon lekker klagen om het klagen tja daar is een forum de aangewezen plek voor.
Beetje discussiëren kan daarom ook geen kwaad
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 21:18   quote  deeplink  
Thanks hjf; kwaliteit is wat Ajax moet nastreven en moet behouden. Je moet scherp blijven in wat je nodig hebt wanneer je bepaalde spelers kwijt raakt. Afwachten kan in je nadeel werken na 2 september. Dan moet je laten zien dat je keuzes durft te maken die Ajax beter maken en waarmee je je risico verkleint.

Persoonlijk denk ik dat Ajax een goed team heeft en ook goede nieuwe talenten. Ervaren spelers aantrekken betekent minder risico en jonge spelers bij de hand nemen en sturen. Ik mis vaak sturing van spelers bij Ajax tijdens een wedstrijd. Ajax heeft veel potentieel. Je rendement vergroot je wanneer je ervaren spelers erbij hebt die de jonge spelers kunnen ondersteunen en sturen wanneer dat nodig is.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 21:21   quote  deeplink  
De laatste wedstrijd vond ik Ajax duidelijk beter spelen dan de eerste. Blind had hierin een belangrijk aandeel. Dus op jaarbasis maakt hij een duidelijk verschil.

Wanneer PSV Depay weet te behouden heeft Ajax meer concurrentie dan een jaar gelden. Dus moet je er meer kwaliteit tegenover stellen om het beter te kunnen doen. Dat is mijn gedachte gang!
hjf
 hjf - maandag 18 augustus 2014 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 21:10 schreef Eide het volgende:

[..]

Grappig natuurlijk dat je dit zegt, aangezien de Boer de afgelopen jaren steeds wel zijn sterkhouders verloor en toch weer kampioen werd. Het is juist die progressie in Europa die daardoor maar niet tot stand wil komen. Voor de Eredivisie heeft dit Ajax voldoende kwaliteit, zeker ook op de bank.
Klopt. Maar mag je dan eens progressie gaan eisen? Ik vind dat Ajax dit seizoen in de ED iedere tegenstander zijn wil moet op gaan leggen ofwel dominant spelen. Verder staat voor mij overwintering in de CL als eis. Je moet het beste nastreven. En als je een aankomende wereldtopper kan halen, dan moet je dat niet nalaten. Ik wil niet opnieuw meemaken, dat we door een Red Bull Salzburg worden uitgeschakeld in de EL.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 21:29   quote  deeplink  
Wanneer Ajax Blind behoudt en er komt nog 1 of 2 spelers bij met ervaring en kwaliteit. Dan kun je zomaar een keer duidelijk een stap maken t.o.v. een jaar geleden. En dat moet je niet nalaten. Dan krijgt het publiek een aantrekkelijker Ajax en wordt er met meer doelpunten wedstrijden gewonnen. En komen we wel een ronde verder in de CL.
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 21:16 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gewoon lekker klagen om het klagen tja daar is een forum de aangewezen plek voor.
Beetje discussiëren kan daarom ook geen kwaad
Helemaal mee eens !
Daar proost ik op !
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 21:51   quote  deeplink  
Ik zie mensen alleen maar dingen roepen over scherp blijven en meer van dat soort dingen.. Zivkovic, Millik en Viergever halen omdat de Jong Siggy en Moisander of Blind misschien vertrekken.. Scherper dan dat gaat het niet worden..
Eide
 Eide - maandag 18 augustus 2014 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 21:21 schreef hjf het volgende:

[..]

Klopt. Maar mag je dan eens progressie gaan eisen? Ik vind dat Ajax dit seizoen in de ED iedere tegenstander zijn wil moet op gaan leggen ofwel dominant spelen. Verder staat voor mij overwintering in de CL als eis. Je moet het beste nastreven. En als je een aankomende wereldtopper kan halen, dan moet je dat niet nalaten. Ik wil niet opnieuw meemaken, dat we door een Red Bull Salzburg worden uitgeschakeld in de EL.
Natuurlijk, maar jij zegt dat bij vertrek van sterkhouders op lange termijn steeds moeilijker wordt. Ik denk juist dat het vertrek van sterkhouders voor de lange termijn geen zak uitmaakt. Ajax bouwt op jong talent dat daarna wordt weggekocht. Dat is al sinds begin jaren 90 de lange termijn van Ajax en ik zie niet hoe dit daardoor beïnvloed wordt. Juist de korte termijn wordt daardoor beïnvloed, niet die lange termijn.
hjf
 hjf - maandag 18 augustus 2014 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 18:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Is toch totaal niet relevant man..
Ik quote op iemands vraag. Dat jij dit niet interessant vindt zal mij jeuken.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6010
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Waar gaat dit nog over joh?









0.0137050