BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jens Toornstra///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
van geil
 van geil - zaterdag 20 december 2014 - 18:44   quote  deeplink  
ik spreek je morgen
Barabas
 Barabas - zaterdag 20 december 2014 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 december 2014 - 23:44 schreef RenatoBos het volgende:
Vind ik ook, lijkt me niet (niet arrogant bedoeld) dat we Jens zullen missen tegen NAC..
Lijkt mij ook een beetje overdreven.... is zeker niet arrogant, eerder doodnormaal. We hebben op de bank nog spelers zitten die beter zijn dan 50% van die NAC'ers.
ar
 ar - zondag 21 december 2014 - 00:17   quote  deeplink  
Jens lekker laten rusten.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 januari 2015 - 22:43   quote  deeplink  
Toornstra: ''Ik zat thuis scheldend op de bank''

2j64i6f.jpg

Jens Toornstra, middenvelder van Feyenoord, moest door een blessure de laatste wedstrijden van het kalenderjaar 2014 aan zich voorbij laten gaan. Een blessure aan zijn hamstring hield de 25-jarige Feyenoorder aan de kant.

De middenvelder miste onder andere de Eredivisie-wedstrijd tegen PSV. De Rotterdamse ploeg verloor 4-3 en kon zijn titelaspiraties daardoor voorlopig vaarwel zeggen. "Ik zat thuis scheldend op de bank", zegt Toornstra tegenover Metro. "Het is klote dat we die wedstrijd hebben verloren en dat het gat nu zo groot is. We hebben de eerste seizoenshelft goed voetbal laten zien en er is qua veldspel een stijgende lijn te bespeuren. Dat moeten we in de tweede seizoenshelft vasthouden."

De eerste seizoenshelft stond Toornstra rechtsbuiten in de formatie van Fred Rutten. Vandaag, tijdens Feyenoord - FC Emmen, mocht Toornstra opdraven als middenvelder. "Het beviel me wel zoals het ging", zegt Toornstra over zijn rechtsbuiten-positie. "Ik ben natuurlijk geen klassieke rechtsbuiten. Door de manier waarop ik het invul creëren we een extra man op het middenveld. We zouden daarmee verder kunnen, maar dat is aan de trainer. Ik zie het in ieder geval wel zitten. Een voorkeur voor een positie heb ik niet. Als ik maar speel."
Bron:Metro
van geil
 van geil - zondag 04 januari 2015 - 22:46   quote  deeplink  
klopt helemaal.
n man meer op t middenveld, en daar n overwicht.
maar voor in is het RUK.
tomson
 tomson - zondag 04 januari 2015 - 22:46   quote  deeplink  
Hij was niet de enige die over de zeik was..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 januari 2015 - 22:48   quote  deeplink  
E ziek..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 januari 2015 - 23:48   quote  deeplink  
Toornstra slijpt de messen voot titelrace: "Ajaks is ook nog kampioen geworden"

25i4t8j.jpg

De slotweek voor de winterstop bracht weinig goeds voor Feyenoord. De Rotterdammers gingen in een zinderende topper onderuit tegen PSV (4-3) en dat was een dikke streep door de titelambities.

De achterstand op koploper PSV is halverwege het seizoen twaalf punten, Ajaks staat op acht punten. Toornstra trekt zijn conclusies. "We kunnen niet zeggen dat we voor de titel willen gaan nu we zo ver achter staan. We moeten het gewoon per wedstrijd bekijken. Er zijn nog 51 punten te verkrijgen, dus laten we daar maar voor gaan", vertelt de middenvelder aan NUsport.

Feyenoord moet na de winterstop direct aan de bak met topwedstrijden tegen FC Twente en Ajaks. "Als we nog iets willen, moeten we winnen", weet Toornstra. "Met zes punten uit die duels kunnen we weer omhoog kijken. Niets is onmogelijk."

Hij weigert de landstitel al helemaal zijn hoofd te zetten. Daarbij beroept Toornstra zich op het verleden. "Ajaks heeft ook een keer twaalf punten achter gestaan en is nog kampioen geworden. En acht punten is ook veel, maar alles is mogelijk. Het wordt alleen niet makkelijk."
Bron:NUSport
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 05 januari 2015 - 00:25   quote  deeplink  
Feyenoorder.
VVout
 VVout - maandag 05 januari 2015 - 02:01   quote  deeplink  
Toornstra, toppie. Er voor gaan tot je er bij neer valt.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 januari 2015 - 11:22   quote  deeplink  
Ook Toornstra geeft hoop nog niet op: ''Niets is onmogelijk''

28ix9xs.jpg

Jens Toornstra geeft de moed op een kampioenschap nog niet op. De afgelopen dagen benadrukten spelers en trainer dat de ambitie hetzelfde blijft. Hoewel de achterstand op koploper PSV twaalf punten bedraagt, blijft de selectie hopen op een wonder.

''We putten veel moed uit het feit dat het elftal zich sterk ontwikkelt'', vertelt Toornstra in het Algemeen Dagblad. ''Als we die stijgende lijn kunnen doortrekken, dan is er echt een mogelijkheid dat wij het nog ver gaan schoppen deze competitie. Natuurlijk, de achterstand op PSV is twaalf punten. Maar er zijn nog zeventien wedstrijden te spelen en dus kunnen er nog 51 punten worden verdiend. Het is gewoon nog niet gespeeld. Niets is onmogelijk.''

''PSV zal na de winterstop echt niet alles winnen. Als wij dat wel doen, komen we heel dichtbij, hoor'', vervolgt hij. Een makkelijke opgave wordt dat niet. ''Maar je hebt gelijk, we zullen er eerst voor moeten zorgen dat wij zelf geen fouten meer maken. De eerste twee wedstrijden, thuis tegen FC Twente en uit bij Ajaks, zijn cruciaal. Als wij zes punten pakken, wil ik het nog wel eens zien.''
Bron:AD
ar
 ar - dinsdag 20 januari 2015 - 17:48   quote  deeplink  
Gaat er eentje maken
van geil
 van geil - woensdag 28 januari 2015 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 januari 2015 - 17:48 schreef ar het volgende:
Gaat er eentje maken
Wanneer?
ar
 ar - woensdag 28 januari 2015 - 17:24   quote  deeplink  
Zondag:)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 01 februari 2015 - 18:39   quote  deeplink  
Jens Toornsta wint van zijn oude club

(http://youtu.be/k6MIpPOJXV0)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 15 februari 2015 - 00:54   quote  deeplink  
Toornstra zag barslecht en karakterloos Feyenoord

18kxaw.jpg

tegen Ajaks steeds slechter begint te spelen. Vandaag leek het absolute dieptepunt bereikt te zijn, want de Rotterdammers verloren met 2-0 op bezoek bij degradatiekandidaat Heracles. ''Het was stil in de kleedkamer', vertelde Toornstra na afloop.

''We moeten de wedstrijd goed gaan analyseren, want het was barslecht'', ging de hangende rechtsbuiten verder voor de microfoon van RTV Rijnmond. ''We hebben te weinig gecreëerd. De eerste helft was het al niet goed genoeg, al was er in eerste instantie nog niet veel aan de hand. Maar dan krijg je zo'n lullig tegendoelpunt vlak voor rust.''

''De tweede helft kunnen zij dan nog meer terugzakken.'' Toornstra beaamt dat het voetballend niet meer lekker gaat. ''Je hebt altijd periodes dat het minder gaat met het spel, maar dan moet je karakter tonen en je wedstrijden toch winnen.'' Vandaag ontbrak dat karakter. Een mentaliteitskwestie? ''Het is een combinatie. We hebben gewoon niet goed gespeeld'', besluit Toornstra.
MMM
 MMM - zondag 15 februari 2015 - 22:27   quote  deeplink  
Kan het allemaal niet meer belopen, kost ook gewoon enorm veel energie al het hele jaar. Tijd dat hij gewoon op 10 komt.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 februari 2015 - 09:22   quote  deeplink  
Heeft zich laten misbruiken en wilde te graag.
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 16 februari 2015 - 09:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 22:27 schreef MMM het volgende:
Kan het allemaal niet meer belopen, kost ook gewoon enorm veel energie al het hele jaar. Tijd dat hij gewoon op 10 komt.
Immers eruit , Toornstra op 10 en Boëtius naar rechts
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 16 februari 2015 - 09:51   quote  deeplink  
Doen.
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 20 februari 2015 - 00:18   quote  deeplink  
Speelde episch!
van geil
 van geil - vrijdag 20 februari 2015 - 21:29   quote  deeplink  
t seizoen lijkt te lang voor hem.
voetballend n stuk minder al ruim n maand.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 20 februari 2015 - 21:37   quote  deeplink  
Maakt te veel meters.
ar
 ar - vrijdag 20 februari 2015 - 21:40   quote  deeplink  
hoeft niet nodig te zijn.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 25 februari 2015 - 17:44   quote  deeplink  
Kenners zijn het eens: "Toornstra hoort thuis op 10"

igds2p.jpg

De kans is groot dat Jens Toornstra donderdag in het Europa League-duel met AS Roma begint als aanvallende middenvelder. Lex Immers kreeg in Rome een gele kaart en liep daardoor tegen een schorsing aan. Oud-Jong Oranje-bondscoach Cor Pot, die Toornstra in 2010 debuteren als jeugdinternational, zou het interessant vinden om Toornstra een keer aan het werk te zien als nummer 10.

Hij is geen echte spelmaker, maar door zijn enorme loopvermogen is hij voor tegenstanders erg moeilijk te verdedigen. Bovendien maakt hij af en toe een goaltje, zegt Pot tegen Metro. Bij Feyenoord komt de van FC Utrecht overgenomen Toornstra normaal gesproken in actie als rechtsbuiten.

Volgens Pot is het niet zo vreemd dat Toornstra nog niet de vaste nummer 10 van Feyenoord is. Die positie moet je afdwingen, zo vindt Pot. Daarnaast doet Toornstra het ook gewoon prima aan de rechterkant. Een vertrek van Immers, die zeker is van een basisplek als aanvallende middenvelder, zou volgens Pot met het oog op komend seizoen een goede zaak zijn voor Toornstra.
Bron:Metro
van geil
 van geil - woensdag 25 februari 2015 - 18:50   quote  deeplink  
ik vind Toornstra ook geen 10.
al is t wel stukken beter als de huidige.
maar Toornstra is meer de lopende speler als de sturende
ar
 ar - woensdag 25 februari 2015 - 19:43   quote  deeplink  
Bij Utrecht had hij ook een sturende rol
Strooide met goede passes...prima.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 25 februari 2015 - 20:33   quote  deeplink  
heeft inzicht. Loopvermogen. Scorend vermogen en een pass.
Lijken me prima kwaliteiten voor een tien
MMM
 MMM - zondag 01 maart 2015 - 21:44   quote  deeplink  
Toornstra was niet blij met zijn wissel tegen Utrecht. 'Geblesseerd? Nee. Vermoeid? Nee. Ik had willen blijven staan.'

Belachelijke wissel.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 01 maart 2015 - 22:04   quote  deeplink  
Vreemd?
van geil
 van geil - zondag 01 maart 2015 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 21:44 schreef MMM het volgende:
Toornstra was niet blij met zijn wissel tegen Utrecht. 'Geblesseerd? Nee. Vermoeid? Nee. Ik had willen blijven staan.'

Belachelijke wissel.
ik denk meer en meer dat Fred uitbetaald wil worden en mag vertrekken.
t is werkelijk niet te begrijpen hoe hij keer op keer begint en daarna wisselt.
en hoe hij t laat uitvoeren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 maart 2015 door van geil --
Terminator1908
 Terminator1908 - zondag 01 maart 2015 - 23:02   quote  deeplink  
Toornstra was zeer slecht Maja dat was clasie ook
van geil
 van geil - zondag 08 maart 2015 - 19:41   quote  deeplink  
zwaar onder de maat.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 08 maart 2015 - 22:49   quote  deeplink  
Erg matig inderdaad.
theezakje
 theezakje - maandag 09 maart 2015 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 08 maart 2015 - 22:49 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Erg matig inderdaad.
Lijkt wel of hij met de wedstrijd slechter wordt.
Wat is er met hem aan de hand, lijkt wel of hij ook zwaarder word, of zie ik dat verkeerd?
dr love
 dr love - maandag 09 maart 2015 - 00:30   quote  deeplink  
Die vuile tering kakkerlak rutten moet nu echt optyfen uit de kuip nu gaat hij de beste middenvelder met el achmadi hem wisselen is ie echt gestoord kijk als hij geblesseerd is of hij kan ook es een mindere dag hebben maar hij is de beste middenvelder hij had eigenlijk of achmadi aanvoerder moeten zijn en geen clasie en die verdomde rutten zit die jochie nog op te verhemelen voor het Nederlands elftal die jongen komt op alle fronten te kort. Jens maakt een goeie kans met achmadi en vormer.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 09 maart 2015 - 00:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 00:06 schreef theezakje het volgende:

[..]

Lijkt wel of hij met de wedstrijd slechter wordt.
Wat is er met hem aan de hand, lijkt wel of hij ook zwaarder word, of zie ik dat verkeerd?
tja goede vraag. Lijkt er een beetje op alsof hij de eerste seizoenshelft zichzelf een beetje voorbij is gelopen.
dr love
 dr love - maandag 09 maart 2015 - 00:38   quote  deeplink  
Maar dat wil de supporters niet zien omdat het de kind is van feyenoord school bijv. Je kunt op school wel 10en halen met leren maar dat wil niet zeggen dat je er slimmer van word je bent braaf bezig voor de maatschappij maar slimheid is niet te leren dat heb je of niet.
Stylzz
 Stylzz - maandag 09 maart 2015 - 07:06   quote  deeplink  
Briljant.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 09 maart 2015 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 00:38 schreef dr love het volgende:
Maar dat wil de supporters niet zien omdat het de kind is van feyenoord school bijv. Je kunt op school wel 10en halen met leren maar dat wil niet zeggen dat je er slimmer van word je bent braaf bezig voor de maatschappij maar slimheid is niet te leren dat heb je of niet.
Bassie?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 09 maart 2015 - 10:58   quote  deeplink  
Wat een achterlijk betoog, die Love is niet bepaalt de slimste..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 maart 2015 door RenatoBos --
van geil
 van geil - maandag 09 maart 2015 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 00:35 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

tja goede vraag. Lijkt er een beetje op alsof hij de eerste seizoenshelft zichzelf een beetje voorbij is gelopen.
het is natuurlijk ook zo dat hij n wedstrijd of 7 als vrije man stond.
inmiddels hebben tegenstanders het in de smiezen en zetten Clasie toornstra en El vast als ze op hun helft verschijnen.
op eigen helft kunnen Clasie en El nog steeds hun gang gaan.
Merkte eerder ook al op dat ik denk dat hij voor een eventuele 10 positie veel tekort komt.
minder als Lex natuurlijk . maar ook niet aanspeelbaar en balvast in de dekking, en loopt ook niet even een of twee man voorbij met bal.
ik vind het meer n loper, dwz hij forceert kansen door voorwaarts diep te gaan zonder bal.
meer de ontvanger als de aangever.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 maart 2015 door van geil --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 09 maart 2015 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 12:31 schreef van geil het volgende:

[..]

het is natuurlijk ook zo dat hij n wedstrijd of 7 als vrije man stond.
inmiddels hebben tegenstanders het in de smiezen en zetten Clasie toornstra en El vast als ze op hun helft verschijnen.
op eigen helft kunnen Clasie en El nog steeds hun gang gaan.
Merkte eerder ook al op dat ik denk dat hij voor een eventuele 10 positie veel tekort komt.
minder als Lex natuurlijk . maar ook niet aanspeelbaar en balvast in de dekking, en loopt ook niet even een of twee man voorbij met bal.
ik vind het meer n loper, dwz hij forceert kansen door voorwaarts diep te gaan zonder bal.
meer de ontvanger als de aangever.
Als hij die eigenschappen ook had, dan had ie ook allang niet meer in de eredivisie gespeeld. Hij kan op 10 wel uit de voeten denk ik, maar dan zal Feyenoord ook het spel enigszins op hem af moeten stemmen. Als de ruimtes heel klein zijn heeft ie moeite. Een speler als Ziyech gaat daar wat makkelijker mee om. Als Feyenoord wat meer op de tegenaanval speelt komt hij beter tot zijn recht. Interessant is trouwens dat dat evenzeer geldt voor spelers als Kuyt maar vooral ook Guidetti. Ik denk dat, mits die 2 komen, Feyenoord de speelwijze voor komend seizoen wat aan moeten passen. Minder breien, meer directe spel. Waardoor je ongetwijfeld minder balbezit zal hebben, maar waardoor je wel wat spelers meer vanuit hun kracht laat spelen. Een Boëtius en Manu zijn daar ook bij gebaat trouwens. In zo'n systeem kan je JP ook prima vanaf links laten spelen (wat ook logisch is als Kuyt vanaf rechts gaat spelen).

Wat dat betreft is het spel van PSV dit seizoen een aardig voorbeeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 09 maart 2015 door T-FeYeN00rD --
van geil
 van geil - maandag 09 maart 2015 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 14:21 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Als hij die eigenschappen ook had, dan had ie ook allang niet meer in de eredivisie gespeeld. Hij kan op 10 wel uit de voeten denk ik, maar dan zal Feyenoord ook het spel enigszins op hem af moeten stemmen. Als de ruimtes heel klein zijn heeft ie moeite. Een speler als Ziyech gaat daar wat makkelijker mee om. Als Feyenoord wat meer op de tegenaanval speelt komt hij beter tot zijn recht. Interessant is trouwens dat dat evenzeer geldt voor spelers als Kuyt maar vooral ook Guidetti. Ik denk dat, mits die 2 komen, Feyenoord de speelwijze voor komend seizoen wat aan moeten passen. Minder breien, meer directe spel. Waardoor je ongetwijfeld minder balbezit zal hebben, maar waardoor je wel wat spelers meer vanuit hun kracht laat spelen. Een Boëtius en Manu zijn daar ook bij gebaat trouwens. In zo'n systeem kan je JP ook prima vanaf links laten spelen (wat ook logisch is als Kuyt vanaf rechts gaat spelen).

Wat dat betreft is het spel van PSV dit seizoen een aardig voorbeeld.
Eens.
dat balbezit zegt ook niets, en wordt gedoogd.
Feyenoord en Cambuur hebben het meeste balbezit maar daar koop je niets voor.
effectief balbezit, daar gaat het om.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 09 maart 2015 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 14:44 schreef van geil het volgende:

[..]

Eens.
dat balbezit zegt ook niets, en wordt gedoogd.
Feyenoord en Cambuur hebben het meeste balbezit maar daar koop je niets voor.
effectief balbezit, daar gaat het om.
Balbezit is een middel, geen doel op zich. Met name El Ahmadi heeft er een handje van teveel op safe te spelen. Behalve begin dit seizoen dan en zijn laatste seizoen voordat ie vertrok naar Villa. En het is natuurlijk ook Fred zijn manier van spelen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 09 maart 2015 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 00:06 schreef theezakje het volgende:

[..]

Lijkt wel of hij met de wedstrijd slechter wordt.
Wat is er met hem aan de hand, lijkt wel of hij ook zwaarder word, of zie ik dat verkeerd?
Ik vind het normaal onzin te roepen dat een seizoen te lang duurt, maar ik denk dat het bij hem wel zo is. Rutten moet hem eens een wedstrijd of twee aan de kant zetten. Dan is hij er wel weer. Geen zorgen mensen. Komt goed.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 09 maart 2015 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 09 maart 2015 - 00:30 schreef dr love het volgende:
Die vuile tering kakkerlak rutten moet nu echt optyfen uit de kuip nu gaat hij de beste middenvelder met el achmadi hem wisselen is ie echt gestoord kijk als hij geblesseerd is of hij kan ook es een mindere dag hebben maar hij is de beste middenvelder hij had eigenlijk of achmadi aanvoerder moeten zijn en geen clasie en die verdomde rutten zit die jochie nog op te verhemelen voor het Nederlands elftal die jongen komt op alle fronten te kort. Jens maakt een goeie kans met achmadi en vormer.
Ga jij nou Rutten uitschelden voor kakkerlak? Wat een jodenstreek van je!
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 09 maart 2015 - 18:21   quote  deeplink  
Toornstra is misbruikt door Rutten en heeft zijn eigen energie ook niet gedoseerd aangepakt.
van geil
 van geil - maandag 09 maart 2015 - 20:56   quote  deeplink  
kan zo maar gepasseerd worden as Zondag.
ar
 ar - maandag 09 maart 2015 - 22:16   quote  deeplink  
Clasie is geschorst meen ik,dus hij zal wel spelen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5132
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jens Toornstra///HELD topic









0.0188970