BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 17 augustus 2014 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 22:40 schreef madretsma het volgende:

[..]

schrijf er een boek over
Mag een stripboek ook ??....kan ik jou veel beter uitbeelden
madretsma
 madretsma - zondag 17 augustus 2014 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 22:47 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Mag een stripboek ook ??....kan ik jou veel beter uitbeelden
Tis jouw feesie jouw tijd jou leven, So why ask? neem meer initiatief en ga er gewoon
voor zonder te vragen zou ik zeggen,

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2014 door madretsma --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 17 augustus 2014 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 22:48 schreef madretsma het volgende:

[..]

Tis jouw feesie jouw tijd jou leven, So why ask? neem meer initiatief en ga er gewoon
voor zonder te vragen zou ik zeggen,
Tnx
Hummel10
 Hummel10 - zondag 17 augustus 2014 - 23:11   quote  deeplink  
Vond Siggie vandaag ook weer drama in de etalage zetten en weg ermee.
Zoals Bruggink al zei gooi Zivkovic er maar in!
Zivkovic en dan Sigthorsson/Milik als breekijzer gebruiken mocht het nodig zijn
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 augustus 2014 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 21:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens, Eto'o wacht op Arsenal dus lekker laten gaan...
Kiest ie in iedergeval voor een mooie club.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 augustus 2014 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 21:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Nee ze laten hem spelen zodat hij in het oog springt, puur voor de verkoop, wanneer gaan je ogen open wat betreft Sigthorsson ?
Ik heb mijn ogen allang open wat betreft Sigi, ik zeg alleen dat hij het op training blijkbaar heeft laten zien want ze lieten hem toch ook op de bank zitten tegen Vitesse?
daarnaast speelde Sigthorsson niet eens heel slecht van die gemiste kansen afgezien...

Ik denk ook dat hij volgende week zal gaan spelen als hij voor die tijd niet verkocht is.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 augustus 2014 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 21:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewoon een groot verschil in spel, daarom mislukt Matavsz ook bij PSV.. Bij de grotere clubs en dan echt met name bij Ajax speel je met minder ruimte voor je, dan is alles kleiner, moet alles sneller..
Maar zou een van die twee (Matavz of Dost) wel geslaagd zijn bij Ajax?
madretsma
 madretsma - zondag 17 augustus 2014 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 23:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Maar zou een van die twee (Matavz of Dost) wel geslaagd zijn bij Ajax?
Nope...
Eide
 Eide - zondag 17 augustus 2014 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 23:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Maar zou een van die twee (Matavz of Dost) wel geslaagd zijn bij Ajax?
Ik denk het niet om wat Remco al zei, je speelt bij een topploeg altijd met minder ruimte, je moet dan echt slimmer en technisch vaardig zijn. Matavz heeft hopeloos gefaald bij PSV en Dost is nu niet bepaald een doorslaggevend succes in de Duitse middenmoot.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 17 augustus 2014 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 23:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk het niet om wat Remco al zei, je speelt bij een topploeg altijd met minder ruimte, je moet dan echt slimmer en technisch vaardig zijn. Matavz heeft hopeloos gefaald bij PSV en Dost is nu niet bepaald een doorslaggevend succes in de Duitse middenmoot.
Kishna kan ook in de spits, zou die dat dan wel kunnen? is op het moment uit vorm, maar kan gewoon goed voetballen, heb je alleen door de lucht een probleem. maar dat had je vorig jaar met Bojan in de spits ook en ik dat Kishna meer een neusje voor de goal heeft.

met El Ghazi en Kishna ben je op de counter wel dodelijk snel. Kishna heeft ook in Jong Ajax in de spits gespeeld en scoorde daar ook gelijk. moet ie nog wel wat sterker worden, dus zn programma als Hoesen volgen.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 01:23   quote  deeplink  
"daarnaast speelde Sigthorsson niet eens heel slecht van die gemiste kansen afgezien..."

Hallo het is een spits bij Ajax, dan mag je toch verwachten dat hij tenminste 1 keer scoort bij tig kansen. Gebed zonder einde. Weer een mooi voorbeeldje van net niet!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 augustus 2014 door Bobby1972 --
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 01:24   quote  deeplink  
Moet je voorstellen hoeveel we scoren als we een spits hebben die geen 3 kansen nodig heeft
Vooral in de ChamL hebben we zo'n spits nodig...
Als we een veel scorende spits hadden dan waren we verder gekomen laatste 5 jaar
4 keer 3de en 1 keer de Achtste Finale...
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 06:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 01:24 schreef madretsma het volgende:
Moet je voorstellen hoeveel we scoren als we een spits hebben die geen 3 kansen nodig heeft
Vooral in de ChamL hebben we zo'n spits nodig...
Als we een veel scorende spits hadden dan waren we verder gekomen laatste 5 jaar
4 keer 3de en 1 keer de Achtste Finale...
Eto'o dus...

Khisna----Zivkovic---El Ghazi deze gasten zijn binnen nu en een jaar of 2 echt
niet te stoppen

Milik en Sigthorsson zijn gewoon geen Ajax spitsen hebben andre kwaliteiten.
Daarom zag ik het meer in Bojan of Hoesen die gasten zijn veel bewegelijker.
Ons spits moet gewoon bewegelijk zijn en me kunnen gaan met het spelletje (Suarez, Pantelic, Ibrahimovic Cvitanich)
Effectief ala Huntelaar.

Zivkovic lijkt mij wel in het bovenste rijtje te passen is redelijk snel en heeft een goede actie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 augustus 2014 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 07:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 01:23 schreef Bobby1972 het volgende:
"daarnaast speelde Sigthorsson niet eens heel slecht van die gemiste kansen afgezien..."

Hallo het is een spits bij Ajax, dan mag je toch verwachten dat hij tenminste 1 keer scoort bij tig kansen. Gebed zonder einde. Weer een mooi voorbeeldje van net niet!
Inderdaad wat als de 2-2 valt wordt het een hele andere wedstrijd.
De 3-1 hing zolang in de lucht dat het helemaal niet nodig was om nog in gevaar te komen.
Sigthorsson is een redelijk goede afmaker maar totaal niet geschikt
voor het Ajax spelletje. Bij Heerenveen, Groningen, Az ect. Kan hij nog wel
erg nuttig zijn hij heeft gewoon voorzetten nodig.
antodel
 antodel - maandag 18 augustus 2014 - 09:16   quote  deeplink  
Ik weet niet of één van jullie het is opgevallen maar Kolbeinn voetbalt altijd met zijn hoofd omlaag. Mist daardoor het overzicht en mist ook de positie van de uitlopende keeper. Vanaf de zijkant met een goede voorzet is Kolbeinn op zijn sterkst maar ik heb hem zelden een mannetje zien uitspelen. Drie jaar lang gewogen en te licht bevonden...
VladPavlov
 VladPavlov - maandag 18 augustus 2014 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 06:53 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eto'o dus...

Khisna----Zivkovic---El Ghazi deze gasten zijn binnen nu en een jaar of 2 echt
niet te stoppen

Milik en Sigthorsson zijn gewoon geen Ajax spitsen hebben andre kwaliteiten.
Daarom zag ik het meer in Bojan of Hoesen die gasten zijn veel bewegelijker.
Ons spits moet gewoon bewegelijk zijn en me kunnen gaan met het spelletje (Suarez, Pantelic, Ibrahimovic Cvitanich)
Effectief ala Huntelaar.

Zivkovic lijkt mij wel in het bovenste rijtje te passen is redelijk snel en heeft een goede actie
Helemaal mee eens, wat Hoesen en Bojan betreft. Ik vind het zo zonde dat Hoesen niet echt een kans heeft gehad, niet zoveel als Sigi. Hij mocht af en toe invallen. En bij het invallen vond ik het spel van Ajax vaak al veel beter, jaagt net als Sigi door, maar is veel bewegelijker en scherper/gretiger. Hij gaf andere spelers de ruimte om ook een doelpunt te maken en voor het doel stond hij er gewoon. Snap niet wat de Boer in Sigi blijft zien? Bojan heeft zich ook niet echt kunnen bewijzen op de flanken, maar in de spits kwam hij beter uit de verf.
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 - 22:09 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ja maar ik begrijp de teleurstelling van Hummel en Co ook wel....het oogt traag en moeizaam, balletje breed balletje terug....word ik af en toe ook moe van...maar jij en ik hebben dat geduld en geloof wel....plus dat je 1995 niet met 2014 kan vergelijken, dat komt nooit meer
Ik snap dat ook wel.

Wat ik alleen niet snap is dat men na een goede pot zoals gister niet gewoon kan zeggen dat het goed was.. Altijd is het dan goed omdat zus of omdat zo. En dat vind ik niet fair tegen de mensen aan het roer. Alleen maar commentaar op Overmars, en als je dan zegt dat ie het met Schone heel goed gedaan heeft, krijg je als antwoord, ja maar die was gratis.. Des te mooier toch??

Ook willen ze als een speler vertrekt gewoon een gelijkwaardige speler ervoor terug, dat kan ik niet begrijpen.. Iedereen snapt toch dat dit onmogelijk is..

En als we naar die jongens hadden geluisterd, dan zouden Klaassen, Blind Kishna en El Ghazi nooit bij ons gespeeld hebben, want het was te belachelijk voor woorden dat ze zulke jonge gasten lieten staan..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 06:53 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Eto'o dus...

Khisna----Zivkovic---El Ghazi deze gasten zijn binnen nu en een jaar of 2 echt
niet te stoppen

Milik en Sigthorsson zijn gewoon geen Ajax spitsen hebben andre kwaliteiten.
Daarom zag ik het meer in Bojan of Hoesen die gasten zijn veel bewegelijker.
Ons spits moet gewoon bewegelijk zijn en me kunnen gaan met het spelletje (Suarez, Pantelic, Ibrahimovic Cvitanich)
Effectief ala Huntelaar.

Zivkovic lijkt mij wel in het bovenste rijtje te passen is redelijk snel en heeft een goede actie
Pantelic past nu niet bepaald in een rijtje met beweeglijke mensen. Die was nog stijver dan een strijkplank man..

Millik pas daar overigens wel in.. Geef die jongen gewoon eens de tijd.. Aan de bal was ie tegen Vitesse al beter dan Sigthorson gister was..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 09:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 07:00 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad wat als de 2-2 valt wordt het een hele andere wedstrijd.
De 3-1 hing zolang in de lucht dat het helemaal niet nodig was om nog in gevaar te komen.
Sigthorsson is een redelijk goede afmaker maar totaal niet geschikt
voor het Ajax spelletje. Bij Heerenveen, Groningen, Az ect. Kan hij nog wel
erg nuttig zijn hij heeft gewoon voorzetten nodig.
Die 3-1 is toch ook gemaakt..
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 18 augustus 2014 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 09:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Pantelic past nu niet bepaald in een rijtje met beweeglijke mensen. Die was nog stijver dan een strijkplank man..

Millik pas daar overigens wel in.. Geef die jongen gewoon eens de tijd.. Aan de bal was ie tegen Vitesse al beter dan Sigthorson gister was..
En toch gaat Sigi aankomende zondag spelen denk ik.
hjf
 hjf - maandag 18 augustus 2014 - 10:14   quote  deeplink  
Sorry Guys. Was een weekje op vakantie en heb mijn laptop in tegenstelling tot wat velen doen, lekker thuis gelaten. Ik vind dat Siggi een waardig afscheid verdient. Heeft vorig seizoen een aantal zeer belangrijke doelpunten gemaakt, die mede de 4e titel op rij heeft opgeleverd. En nu: Depay bij Pisvee weghalen. Een zeer goede investering die in plaats van op de bank op het veld staat. Daar kunnen jullie het alleen maar mee eens zijn!
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 09:59 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

En toch gaat Sigi aankomende zondag spelen denk ik.
Zou maar zo kunnen..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 13:02   quote  deeplink  
Ben benieuwd of Overmars reeds een plan B heeft wanneer Eto'o niet doorgaat. Daarmee kun je ook zien in hoeverre hij geschikt is voor zijn functie!
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 13:02 schreef Bobby1972 het volgende:
Ben benieuwd of Overmars reeds een plan B heeft wanneer Eto'o niet doorgaat. Daarmee kun je ook zien in hoeverre hij geschikt is voor zijn functie!
Of Overmars geschikt is heeft hij voor mij al laten zien..
Vd Sar manifesteert zich ook heel goed in zijn functie,
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 09:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap dat ook wel.

Wat ik alleen niet snap is dat men na een goede pot zoals gister niet gewoon kan zeggen dat het goed was.. Altijd is het dan goed omdat zus of omdat zo. En dat vind ik niet fair tegen de mensen aan het roer. Alleen maar commentaar op Overmars, en als je dan zegt dat ie het met Schone heel goed gedaan heeft, krijg je als antwoord, ja maar die was gratis.. Des te mooier toch??

Ook willen ze als een speler vertrekt gewoon een gelijkwaardige speler ervoor terug, dat kan ik niet begrijpen.. Iedereen snapt toch dat dit onmogelijk is..

En als we naar die jongens hadden geluisterd, dan zouden Klaassen, Blind Kishna en El Ghazi nooit bij ons gespeeld hebben, want het was te belachelijk voor woorden dat ze zulke jonge gasten lieten staan..
Mooi he zulke namen noemen?
Blind heeft linksback slechte potten gespeeld daar beoordeel je iemand op
Zelfde met Anita was ook niks op linksback..
Klaassen heb ik nog nooit gezegd dat hij eruit moest (wel gezegd
dat hij me al een tijdje niet opvalt)
Khisna? Krijgt zijn kans nog wel maar vind hem niet zo sterk op het moment
El Ghazi zit er 3 wedstrijden bij en valt positief op kan me niet voorstellen
dat er al iemand negatief over hem is geweest.
Lul toch op met je stemmingmakerij..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 09:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Die 3-1 is toch ook gemaakt..
Ehm ja zeg toch alleen dat je het veel eerder af had kunnen en moeten maken?
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 09:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Pantelic past nu niet bepaald in een rijtje met beweeglijke mensen. Die was nog stijver dan een strijkplank man..

Millik pas daar overigens wel in.. Geef die jongen gewoon eens de tijd.. Aan de bal was ie tegen Vitesse al beter dan Sigthorson gister was..
Pantelic was niet snel maar bewegelijk en snel is iets anders hoor..
Sigthorsson is niet bewegelijk en niet snel dat mag duidelijk zijn?
Pantelic bediende spelers en dat zie ik Sigthorsson niet vaak doen
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 18 augustus 2014 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 10:14 schreef hjf het volgende:
Sorry Guys. Was een weekje op vakantie en heb mijn laptop in tegenstelling tot wat velen doen, lekker thuis gelaten. Ik vind dat Siggi een waardig afscheid verdient. Heeft vorig seizoen een aantal zeer belangrijke doelpunten gemaakt, die mede de 4e titel op rij heeft opgeleverd. En nu: Depay bij Pisvee weghalen. Een zeer goede investering die in plaats van op de bank op het veld staat. Daar kunnen jullie het alleen maar mee eens zijn!
Hoop dat je lekker uitgerust bent van vakantie. Wat betreft Siggie ben ik helemaal met je eens. Gisteren heeft hij gespeeld om zichzelf in de etalage te spelen. Ondanks dat hij niet tot scoren kwam vind ik dat hij wel hard gewerkt heeft, echter een spits wordt afgerekend op zijn doeltreffendheid en dat......
Ik blijf erbij dat als je met een spits als Siggie speelt, de ballen hoog van de zijkanten moeten komen. Hij heeft spelers naast zich nodig die de achterlijn halen, dan pas is Siggie in zijn element. We spelen onder de Boer een iets ander systeem en daar past Siggie niet in.
Depay bij p$v weghalen is inderdaad een optie, ik denk echter niet dat hij bij ons AJAX wil spelen, en sterker nog dat p$v hem naar ons laat gaan......
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 14:46   quote  deeplink  
Een goede spits is iemand die veel goals scoort bij Ajax. Dat hebben we al jaren niet meer, maar Ajax verdiend het wel. Sigi heeft dit niet, einde discussie.
Eide
 Eide - maandag 18 augustus 2014 - 15:10   quote  deeplink  
En toch, het was gister onvoldoende maar door het harde werken is hij wel een handenbinder. Dat heb ik nog altijd liever dan iemand die daar wat verdwaast en apathisch rond loopt.
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 15:10 schreef Eide het volgende:
En toch, het was gister onvoldoende maar door het harde werken is hij wel een handenbinder. Dat heb ik nog altijd liever dan iemand die daar wat verdwaast en apathisch rond loopt.
Hij had 2 hele goede snelle loopacties, zo jammer dat hij ze dan niet afmaakt..
hij heeft teveel kansen nodig, vooral in de ChamL is dat dodelijk dat zagen we wel
uit bij Ac Milan.. Eto'o had wel koelbloedig die kansen afgemaakt of minimaal 1 van
die kansen..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 augustus 2014 - 15:56   quote  deeplink  
Het gaat uiteindelijk om rendement en goals. Dat is veel te beperkt, en dat blijft zoals het is!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 15:56 schreef Bobby1972 het volgende:
Het gaat uiteindelijk om rendement en goals. Dat is veel te beperkt, en dat blijft zoals het is!
Ja vooral die 1 op 1 actie wordt hij nog ff ingehaald
die had er wel echt in gemoeten. .
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 13:02 schreef Bobby1972 het volgende:
Ben benieuwd of Overmars reeds een plan B heeft wanneer Eto'o niet doorgaat. Daarmee kun je ook zien in hoeverre hij geschikt is voor zijn functie!
Waarom, er hoeft niet perse iemand bij, maar een buitenkans als Eto laat je niet lopen, maar probeer je binnen te halen... Als dat niet lukt zullen ze wachten op het vertrek van Siggy, en als die niet vertrekt of er is geen tijd meer voor een extra speler, dan gaan we zo de ED in. En we hebben al wel bewezen dat dit gewoon prima is..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 13:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mooi he zulke namen noemen?
Blind heeft linksback slechte potten gespeeld daar beoordeel je iemand op
Zelfde met Anita was ook niks op linksback..
Klaassen heb ik nog nooit gezegd dat hij eruit moest (wel gezegd
dat hij me al een tijdje niet opvalt)
Khisna? Krijgt zijn kans nog wel maar vind hem niet zo sterk op het moment
El Ghazi zit er 3 wedstrijden bij en valt positief op kan me niet voorstellen
dat er al iemand negatief over hem is geweest.
Lul toch op met je stemmingmakerij..
Blind haalde als linksback gewoon terecht het NL elftal. Anita hetzelfde verhaal.

En als je begrijpend zou lezen, dan zou je juist inzien dat ik helemaal niet bezig ben met stemming makerij..

Maar als we het daar dan toch over hebben, vind het wel passen bij hoe jij je uit over alles..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 13:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Pantelic was niet snel maar bewegelijk en snel is iets anders hoor..
Sigthorsson is niet bewegelijk en niet snel dat mag duidelijk zijn?
Pantelic bediende spelers en dat zie ik Sigthorsson niet vaak doen
Je had het over beweeglijk.. Nu over snel?? Hij was beiden niet, gewoon een hele matige voetballer die het door Suarez nog enigzins er goed uit liet zien.
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 15:15 schreef madretsma het volgende:

[..]

Hij had 2 hele goede snelle loopacties, zo jammer dat hij ze dan niet afmaakt..
hij heeft teveel kansen nodig, vooral in de ChamL is dat dodelijk dat zagen we wel
uit bij Ac Milan.. Eto'o had wel koelbloedig die kansen afgemaakt of minimaal 1 van
die kansen..
Maar die is alleen zo oud dat ie in beide gevallen voorbij gelopen was..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 15:56 schreef Bobby1972 het volgende:
Het gaat uiteindelijk om rendement en goals. Dat is veel te beperkt, en dat blijft zoals het is!
Mee eens.. Gewoon niet goed genoeg.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 augustus 2014 - 16:36   quote  deeplink  
In het geweldige seizoen van 1994/1995 was de topscoorder van de Eredivisie, Ronaldo met 30 doelpunten. Gevolgd door Kluivert met maar 18 doelpunten, aandeel die kluivert had is gering. In dat seizoen scoorde ajax 106 keer.

Spitsen die mee moeten doen met het team spel, die zijn niet effectief.
Spitsen die effectief zijn, die doen dan ook niet mee met het spel.

Er is natuurlijk 1 uitzondering momenteel, die heet messi.
Maar messi is geen spits, messi is een speler op de 10 positie.
Messi is zeker geen nummer 9.

Nummer 9ens zijn altijd afhankelijk van het aanvoer.
Er zijn weinig spitsen die zelf iets kunnen creëren als ze de bal op de middenlijn hebben gekregen.

kolbein is een echte nummer 9. Wil je dat hij opjaagt en wil je dat hij met de rug naar de goal speelt dan moet je hem niet afrekenen op goals. Want dat kan geen enkele nummer 9.
Wil je hem afreken op goals dan moet je hem niet afrekenen op het team spel.

Er zijn gewoon weinig tot geen nummer 9 die dat kunnen.

Wat je dus wel kan doen is een middenvelder die vaak scoort in de spits te zetten.
Die kunnen dat namelijk wel, scoren en met de rug naar de goal spelen.

Daarom heeft ajax zijn beste wedstrijden gespeeld met een middenvelder in de spits.
Een echte spits kan het Ajax spel zeer moeilijk uitvoeren.
Barca was niet tevreden over Eto'o als nummer 9, al won het de CL
Haalde Zlatan als nummer 9, die mocht na een jaar al weer vertrekken.
Zijn ze gewoon met Messi in de spits verder gegaan.
Een speler die heel goed net achter de spits uit te voeten kan.
Nu laten ze die plek gewoon leeg.
Messi is de laatste jaren wel meer als 9 gaan gedragen, minder met het spel bemoeien. Dat werd dan ook niet gepikt, door de media en sommige messi fans.

Dus of laat het leeg en haal helemaal geen 9.
of zet een 9 erin, waarop je hem wil beoordelen moet je ook hem beoordelen en niet met andere dingen.
Sigthorsson bemoeide met het spel, dan word het moeilijk voor een nummer 9 om ook voor goals te zorgen. Bemoeit hij zich niet met het spel dan scoort hij makkelijker.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 16:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Je had het over beweeglijk.. Nu over snel?? Hij was beiden niet, gewoon een hele matige voetballer die het door Suarez nog enigzins er goed uit liet zien.
Begrijpend lezen? Waar zeg ik dan dat Pantelic snel was?
Pantelic kon beter mee voetballen dan Sigthorsson.
Sigthorsson kan alleen maar scoren vanaf de zijkanten verder kan hij niks
dus laat ook niemand beter voetballen. Pantelic en bv de Jong hadden
wel dat overzicht
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 16:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar die is alleen zo oud dat ie in beide gevallen voorbij gelopen was..
Haha omdat hij oud is kan hij niet snel zijn?
Eto'o is echt nog wel sneller dan Sigthorsson hoor?
Overmars nu denk zelfs nog wel haha
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 16:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

Barca was niet tevreden over Eto'o als nummer 9, al won het de CL

Klopt niet helemaal wat je zegt over Eto'o en Barca

hij had zijn beste periode bij Barca 145 wedstrijden 108 goals
zijn contract liep af, er werd hem een voorstel gedaan van 2 jaar
maar Eto'o vond dat niet goed.. Joan Laporta gaf toen ook al meerdere
keren aan dat het mooi zou zijn als hij zijn carriere bij Barca zou afsluiten
maar Eto'o met zijn eigen wil had anderen plannen..

Eto'o was zelfs geweldig bij Barca geweldige mooie goals!
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 16:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
In het geweldige seizoen van 1994/1995 was de topscoorder van de Eredivisie, Ronaldo met 30 doelpunten. Gevolgd door Kluivert met maar 18 doelpunten, aandeel die kluivert had is gering. In dat seizoen scoorde ajax 106 keer.

Spitsen die mee moeten doen met het team spel, die zijn niet effectief.
Spitsen die effectief zijn, die doen dan ook niet mee met het spel.

Er is natuurlijk 1 uitzondering momenteel, die heet messi.
Maar messi is geen spits, messi is een speler op de 10 positie.
Messi is zeker geen nummer 9.

Nummer 9ens zijn altijd afhankelijk van het aanvoer.
Er zijn weinig spitsen die zelf iets kunnen creëren als ze de bal op de middenlijn hebben gekregen.

kolbein is een echte nummer 9. Wil je dat hij opjaagt en wil je dat hij met de rug naar de goal speelt dan moet je hem niet afrekenen op goals. Want dat kan geen enkele nummer 9.
Wil je hem afreken op goals dan moet je hem niet afrekenen op het team spel.

Er zijn gewoon weinig tot geen nummer 9 die dat kunnen.

Wat je dus wel kan doen is een middenvelder die vaak scoort in de spits te zetten.
Die kunnen dat namelijk wel, scoren en met de rug naar de goal spelen.

Daarom heeft ajax zijn beste wedstrijden gespeeld met een middenvelder in de spits.
Een echte spits kan het Ajax spel zeer moeilijk uitvoeren.
Barca was niet tevreden over Eto'o als nummer 9, al won het de CL
Haalde Zlatan als nummer 9, die mocht na een jaar al weer vertrekken.
Zijn ze gewoon met Messi in de spits verder gegaan.
Een speler die heel goed net achter de spits uit te voeten kan.
Nu laten ze die plek gewoon leeg.
Messi is de laatste jaren wel meer als 9 gaan gedragen, minder met het spel bemoeien. Dat werd dan ook niet gepikt, door de media en sommige messi fans.

Dus of laat het leeg en haal helemaal geen 9.
of zet een 9 erin, waarop je hem wil beoordelen moet je ook hem beoordelen en niet met andere dingen.
Sigthorsson bemoeide met het spel, dan word het moeilijk voor een nummer 9 om ook voor goals te zorgen. Bemoeit hij zich niet met het spel dan scoort hij makkelijker.
Messi speelt toch echt op 9..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 16:41 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Begrijpend lezen? Waar zeg ik dan dat Pantelic snel was?
Pantelic kon beter mee voetballen dan Sigthorsson.
Sigthorsson kan alleen maar scoren vanaf de zijkanten verder kan hij niks
dus laat ook niemand beter voetballen. Pantelic en bv de Jong hadden
wel dat overzicht
Pantelic had dat ook niet, mag de schoenen nog niet poetsen van de Jong..

En inderdaad, begrijpend lezen, je reageert namelijk op iets dat helemaal niet van belang is in die post.

Jij begint trouwens over snel. En dat dit iets anders is dan beweeglijkheid, ik had het daarvoor uberhaubt niet eens over snel.. Ik vroeg me af waarom je dat erbij haalde, en benadruk enkel dat ie beiden niet heeft..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 augustus 2014 door remco k --
hjf
 hjf - maandag 18 augustus 2014 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 13:53 schreef Eindhovense Ajaxfan het volgende:

[..]

Hoop dat je lekker uitgerust bent van vakantie. Wat betreft Siggie ben ik helemaal met je eens. Gisteren heeft hij gespeeld om zichzelf in de etalage te spelen. Ondanks dat hij niet tot scoren kwam vind ik dat hij wel hard gewerkt heeft, echter een spits wordt afgerekend op zijn doeltreffendheid en dat......
Ik blijf erbij dat als je met een spits als Siggie speelt, de ballen hoog van de zijkanten moeten komen. Hij heeft spelers naast zich nodig die de achterlijn halen, dan pas is Siggie in zijn element. We spelen onder de Boer een iets ander systeem en daar past Siggie niet in.
Depay bij p$v weghalen is inderdaad een optie, ik denk echter niet dat hij bij ons AJAX wil spelen, en sterker nog dat p$v hem naar ons laat gaan......
Dat laatste vrees ik ook. Maar het zou wel sensationeel zijn.
hjf
 hjf - maandag 18 augustus 2014 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 16:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom, er hoeft niet perse iemand bij, maar een buitenkans als Eto laat je niet lopen, maar probeer je binnen te halen... Als dat niet lukt zullen ze wachten op het vertrek van Siggy, en als die niet vertrekt of er is geen tijd meer voor een extra speler, dan gaan we zo de ED in. En we hebben al wel bewezen dat dit gewoon prima is..
Een kinderhand is snel gevuld. Ik vind het niet prima. Met het puntenaantal van vorig seizoen word je niet eens tweede Remco. Dan zeg ik, dat de strijd tussen Twente en PSV gaat. Als je winterslaap is afgelopen, dan schrik je van de stand in de ED.
hjf
 hjf - maandag 18 augustus 2014 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 16:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
In het geweldige seizoen van 1994/1995 was de topscoorder van de Eredivisie, Ronaldo met 30 doelpunten. Gevolgd door Kluivert met maar 18 doelpunten, aandeel die kluivert had is gering. In dat seizoen scoorde ajax 106 keer.

Spitsen die mee moeten doen met het team spel, die zijn niet effectief.
Spitsen die effectief zijn, die doen dan ook niet mee met het spel.

Er is natuurlijk 1 uitzondering momenteel, die heet messi.
Maar messi is geen spits, messi is een speler op de 10 positie.
Messi is zeker geen nummer 9.

Nummer 9ens zijn altijd afhankelijk van het aanvoer.
Er zijn weinig spitsen die zelf iets kunnen creëren als ze de bal op de middenlijn hebben gekregen.

kolbein is een echte nummer 9. Wil je dat hij opjaagt en wil je dat hij met de rug naar de goal speelt dan moet je hem niet afrekenen op goals. Want dat kan geen enkele nummer 9.
Wil je hem afreken op goals dan moet je hem niet afrekenen op het team spel.

Er zijn gewoon weinig tot geen nummer 9 die dat kunnen.

Wat je dus wel kan doen is een middenvelder die vaak scoort in de spits te zetten.
Die kunnen dat namelijk wel, scoren en met de rug naar de goal spelen.

Daarom heeft ajax zijn beste wedstrijden gespeeld met een middenvelder in de spits.
Een echte spits kan het Ajax spel zeer moeilijk uitvoeren.
Barca was niet tevreden over Eto'o als nummer 9, al won het de CL
Haalde Zlatan als nummer 9, die mocht na een jaar al weer vertrekken.
Zijn ze gewoon met Messi in de spits verder gegaan.
Een speler die heel goed net achter de spits uit te voeten kan.
Nu laten ze die plek gewoon leeg.
Messi is de laatste jaren wel meer als 9 gaan gedragen, minder met het spel bemoeien. Dat werd dan ook niet gepikt, door de media en sommige messi fans.

Dus of laat het leeg en haal helemaal geen 9.
of zet een 9 erin, waarop je hem wil beoordelen moet je ook hem beoordelen en niet met andere dingen.
Sigthorsson bemoeide met het spel, dan word het moeilijk voor een nummer 9 om ook voor goals te zorgen. Bemoeit hij zich niet met het spel dan scoort hij makkelijker.
Zou Davy Klaassen in jouw optiek, dan niet in de spits kunnen spelen? Ten minste als ik jouw betoog goed analyseer.
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:07 schreef hjf het volgende:

[..]

Een kinderhand is snel gevuld. Ik vind het niet prima. Met het puntenaantal van vorig seizoen word je niet eens tweede Remco. Dan zeg ik, dat de strijd tussen Twente en PSV gaat. Als je winterslaap is afgelopen, dan schrik je van de stand in de ED.
Psv? haha

Ajax heeft gewoon goed ingekocht ze zijn sterker als vorig jaar..
Tegen Az speelde Ajax heel erg goed! ik zie geen andere club uit bij
Az zo domineren..

Psv verdediging nog steeds matig

Twente die zijn idd gevaarlijk.
al moet ik zeggen dat hun verdediging matig is.. En Mokotjo en Ziyech zijn hele goede
aankopen. Maar ze zijn ook Tadic en Promes kwijt dat moeten we niet vergeten.

Ik ben zeer tevreden over Ajax nu, alleen spits positie twijfel ik over..
maar verder gaat het goed En natuurlijk de ontwikkeling van El Ghazi Top !
Eide
 Eide - maandag 18 augustus 2014 - 19:31   quote  deeplink  
Ik word af en toe een beetje moe om die roep on een veel scorende spits. Dat zal mij namelijk eerlijk gezegd jeuken. Een aantal van de allerbeste spitsen van Ajax scoorde helemaal niet zo veel, ze lieten de ploeg beter spelen. Roep "spits" en iedereen denkt aan KJH en Van Basten. Maar een spits is net zo goed Stefan Petterson, Patrick Kluivert of wat recenter, Marko Pantelic. Spelers die zelf kunnen scoren maar ook zeker anderen om zich heen beter laten spelen.

Ajax heeft namelijk geen spits nodig die er 30 inschiet. Ajax heeft een spits nodig die andere andere aanvallend ingestelde spelers in staat stelt meer dan 10 goals te scoren. Schone, Klaassen, El Ghazi, Kishna, Fischer.... en als die spits er zelf dan ook meer als 10 inlegt scoort Ajax meer dan voldoende.
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:31 schreef Eide het volgende:
Ik word af en toe een beetje moe om die roep on een veel scorende spits. Dat zal mij namelijk eerlijk gezegd jeuken. Een aantal van de allerbeste spitsen van Ajax scoorde helemaal niet zo veel, ze lieten de ploeg beter spelen. Roep "spits" en iedereen denkt aan KJH en Van Basten. Maar een spits is net zo goed Stefan Petterson, Patrick Kluivert of wat recenter, Marko Pantelic. Spelers die zelf kunnen scoren maar ook zeker anderen om zich heen beter laten spelen.

Ajax heeft namelijk geen spits nodig die er 30 inschiet. Ajax heeft een spits nodig die andere andere aanvallend ingestelde spelers in staat stelt meer dan 10 goals te scoren. Schone, Klaassen, El Ghazi, Kishna, Fischer.... en als die spits er zelf dan ook meer als 10 inlegt scoort Ajax meer dan voldoende.
Het gaat niet alleen om het aantal doelpunten, maar om de belangrijke doelpunten..
in de ChamL mag je al helemaal geen 2 a 3 kansen missen dat is dodelijk..
tegen Milan thuis en uit kregen we veel kansen we hadden/hebben dan geen spits
die medogenloos is, we kregen goede kansen toen en waren 2keer beter, maar we bleven
maar kansen missen, Eto'o kreeg in zijn geringe minuten in de ChamL vorige jaar een handvol
kansen en hij scoorde er 3, Dat is het verschil van een ronde verder gaan of niet.
Ik word eerder moe van 4 keer achter elkaar 3de in de groep van de ChamL dan de roep om
een spits die ons naar de 2de ronde ChamL schiet...

De open kans van Milik tegen Vitesse, de 2 kansen van Siggi alleen op de keeper tegen Az
Allemaal mis! daar word ik moe van;-)
Ik vind dat Ajax onwaardig en niet genoeg voor ChamL niveau..
die 3 kansen waar ik op doel daar had Eto'o er minimaal 2 van benut..
Dat is het verschil....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 augustus 2014 door madretsma --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5936
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson









0.0098221