BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Op dit moment ben ik dat ook.
heb het gevoel dat hij niet lekker in ze vel zit.

ik mis een beetje spel vreugde, ik heb het idee dat het allemaal maar moet.

Ik had gewild dat ik er nooit over was begonnen.
Ik had moeten weten dat je dan tegen een zere been aan schopt, als je over messi gaat beginnen.
Wel nee man....ga gerust je gang, je zou altijd antwoord krijgen vooral van Remco, alleen ik doe niet aan persoonsverheerlijking....wie het ook is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:17 schreef Eide het volgende:
Ajax heeft dat geprobeert met Siem de Jong en Klaassen. Dat is aardig om achter de hand te hebben maar Ajax moet gewoon een spits hebben die spits is. Die in staat is ruimte te vinden en voldoende kracht en techniek heeft de bal te controleren met een verdediger in de rug.

Aanvallende middenvelders zijn jongens die gewent zijn met het gezicht naar het doel te spelen, Ajax zoekt iemand die met de rug naar het doel effectief kan zijn. Ik zie dus niet zo veel in de deze oplossing als structurele oplossing, hoewel Siem de Jong dit regelmatig goed deed.
Kan jij mij uitleggen waarom we een spits nodig hebben?

Als je met buitenspelers speelt die naar binnen komen, als je met middenvelders speelt die aansluiten en eroverheen willen gaan. Dan word het toch druk, hoe meer mensen hoe makkelijker te verdedigen.

Kan je mij uitleggen waarom ajax zijn beste wedstrijden zonder een echte spits heeft gespeeld, met uitzondering van Barca thuis.

Ajax heeft zijn beste wedstrijden gespeeld met Siem de Jong, Eriksen en Lodeiro in de spits.
Eide
 Eide - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:57   quote  deeplink  
Omdat dat steeds was bij gebrek aan beter of als Siggie weer eens in de lappenmand zat. Ajax heeft zeer zeker prima wedstrijden gespeeld met Siem in de spits, maar Siem fungeerde daarbij wel als een traditionele diepe spits.

Bovendien zeg je het zelf, buitenspelers komen naar binnen maar tenzij ze een Messi-achtige dribbel hebben moeten ze daar wel de combinatie kunnen zoeken. En daarom heb je een spits nodig. En dan een die niet alleen fatsoenlijk kan kaatsen, maar die ook dreigend is vanuit de draai en de techniek heeft dit alles te doen met een houthakker in z'n rug.

Daarnaast komen er weer jongens door die ook als traditionele buitenspeler kunnen spelen, zie Kishna en El Ghazi. Je zoekt dus toch ook wel een spits die dat gevoel heeft om op die ballen te lopen.

Ik haal Pantelic nog een keer aan. Zeker geen geweldige voetballer en zelfs geen afmaker. Maar hij was altijd wel aanspeelbaar en deed vaak wat goeds met de bal. Bovendien wist Pantelic altijd prima ruimte te maken voor met name Suarez. Ik blijf Pantelic een voorbeeld vinden van een spits die voor Ajax eenvoudig te halen zou moeten zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:57 schreef Eide het volgende:
Omdat dat steeds was bij gebrek aan beter of als Siggie weer eens in de lappenmand zat. Ajax heeft zeer zeker prima wedstrijden gespeeld met Siem in de spits, maar Siem fungeerde daarbij wel als een traditionele diepe spits.

Bovendien zeg je het zelf, buitenspelers komen naar binnen maar tenzij ze een Messi-achtige dribbel hebben moeten ze daar wel de combinatie kunnen zoeken. En daarom heb je een spits nodig. En dan een die niet alleen fatsoenlijk kan kaatsen, maar die ook dreigend is vanuit de draai en de techniek heeft dit alles te doen met een houthakker in z'n rug.

Daarnaast komen er weer jongens door die ook als traditionele buitenspeler kunnen spelen, zie Kishna en El Ghazi. Je zoekt dus toch ook wel een spits die dat gevoel heeft om op die ballen te lopen.

Ik haal Pantelic nog een keer aan. Zeker geen geweldige voetballer en zelfs geen afmaker. Maar hij was altijd wel aanspeelbaar en deed vaak wat goeds met de bal. Bovendien wist Pantelic altijd prima ruimte te maken voor met name Suarez. Ik blijf Pantelic een voorbeeld vinden van een spits die voor Ajax eenvoudig te halen zou moeten zijn.
Pantelic was wel goed voor ajax maar ajax speelt nu wel anders dan toen.
Weet niet of hij dat nu wel zou kunnen.

Overigens denk ik niet dat El Ghazi en Kishna traditionele buitenspelers zijn.
Maar ik weet dat niet zeker, heb ze daarvoor te weinig gezien.
Te veel van verschillende kanten.

Als ze dat wel zijn dan heb je wel een klassieke spits nodig zijn.

Maar dan snap ik niet waarom Frank Van der vaart als ideale ajax spits ziet.
Oh wacht dat is toch ook een middenvelder of is het toch een spits?
Overigens heeft hij wel bij ajax in de spits gespeeld.
Deed het niet slecht.

Maar we zullen zien zondag of een klassieke spits met zulke buitenspelers gewenst is.
Want siggie is toch een klassieke spits of niet?
Zo eentje moeten we toch niet halen.
Of dacht mensen dan dost en Bulykin net zoveel doelpunten zouden maken als ze geen goeie klassieke buitenspelers hadden.

Met Klassieke buitenspelers heb je een klassieke spits nodig.
Met naar binnenkomende buitenspelers dan heb je een spits nodig in de rol van messi.

klassieke spitsen kunnen de rol van messi niet invullen, eerder middenvelders die dat beter kunnen.

Overigens zullen we zien of het bij bayern lukt.
Zij spelen met buitenspelers die naar binnen komen en hebben nu een klassieke spits van dortmund gehaald, zien of dat lukt. Wellicht gaat muller daar in de spits spelen.
Eide
 Eide - vrijdag 22 augustus 2014 - 23:20   quote  deeplink  
Volgens mij waren de woorden van FdB niet een ideal spits, maar dat VDV bij Ajax goed als spits uit de voeten zou kunnen. Ik twijfel daar zelf aan en zou VDV eerder in een Schone achtige rol zien maar dat ter zijde.

Overigens denk ik dat FdB ook flexibel wil kunnen zijn. Niet steevast met de vaste 9 in de ploeg, maar ook wel eens wisselen. Zo zette Van Gaal Ronald de Boer af en toe in de spits en speelde Kluivert ook zo nu en dan op 10. Ik denk dat FdB ook graag die richting op zou willen.

Bayern had de voorgaande jaren ook klassieke spitsen hoor, Mandzukic en Gomez zijn echt klassieke spitsen maar Bayern heeft ook altijd Muller daar gebruikt. Doet overigens ook weer heel Van Gaals aan, dat kunnen wisselen op basis van behoefte,
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Op dit moment ben ik dat ook.
heb het gevoel dat hij niet lekker in ze vel zit.

ik mis een beetje spel vreugde, ik heb het idee dat het allemaal maar moet.

Ik had gewild dat ik er nooit over was begonnen.
Ik had moeten weten dat je dan tegen een zere been aan schopt, als je over messi gaat beginnen.
Je gaat een discussie aan maar uiteindelijk was het eerste dat gezegd is vrij redelijk.. Messi is niet alleen een nummer 10, alleen een spits of alleen een wat dan ook. Hij speelt de rol die op dat moment het meeste nodig is. Het meest aanvallend op het midden van het veld.
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Kan jij mij uitleggen waarom we een spits nodig hebben?

Als je met buitenspelers speelt die naar binnen komen, als je met middenvelders speelt die aansluiten en eroverheen willen gaan. Dan word het toch druk, hoe meer mensen hoe makkelijker te verdedigen.

Kan je mij uitleggen waarom ajax zijn beste wedstrijden zonder een echte spits heeft gespeeld, met uitzondering van Barca thuis.

Ajax heeft zijn beste wedstrijden gespeeld met Siem de Jong, Eriksen en Lodeiro in de spits.
Een spits is altijd nodig, maar een totaal andere spits dan een pure spits die alleen kopt op doel en zijn kansen afwacht.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 23 augustus 2014 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 23:58 schreef freakie het volgende:

[..]

Je gaat een discussie aan maar uiteindelijk was het eerste dat gezegd is vrij redelijk.. Messi is niet alleen een nummer 10, alleen een spits of alleen een wat dan ook. Hij speelt de rol die op dat moment het meeste nodig is. Het meest aanvallend op het midden van het veld.
Het is maar hoe je er naar kijkt.

Een middenvelder geweldig in spits speelt.
Of een spits die geweldig uit te voeten kan op het middenveld.

Dat laatste is vrij uitzonderlijk, omdat ik geen andere spits ken die dat kan.
Dat andere is niet zo bijzonder. een middenvelder die veel en makkelijk scoort, kan makkelijk uit te voeten in de spits.

Het is maar hoe je er naar kijkt.
Komt een kip uit een ei of komt een ei uit een kip. Het blijft het zelfde en allebei is waar.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 23 augustus 2014 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 23:59 schreef freakie het volgende:

[..]

Een spits is altijd nodig, maar een totaal andere spits dan een pure spits die alleen kopt op doel en zijn kansen afwacht.
Spits is niet nodig

als je de bal graag erin wil pompen, dan heb je een targetman nodig en dat kan een verdediger prima uitvoeren.
Doelpunten maken dat kan iedereen uitvoeren dat hoeft niet alleen de spits hoeven doen.

Waar ajax naar op zoek is, is iemand die in combinatie goed is en in de kleine ruimte kan werken. vervolgens ook doelpunten kan maken. Dit kan het beste middenvelders die als middenvelder al veel doelpunten maakt.

Een speler die in messi-rol kan kruipen daar zijn ze opzoek naar. Die speler is er niet. Die moet je opleiden.

Frank heeft vandaag gezegd dat ajax alleen een spits aantrekt van het kaliber Eto'o

En ik denk ook een speler die beter een die rol van messi kan uitvoeren(van der vaart of Sneijder)
freakie
 freakie - zaterdag 23 augustus 2014 - 00:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2014 - 00:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Spits is niet nodig

als je de bal graag erin wil pompen, dan heb je een targetman nodig en dat kan een verdediger prima uitvoeren.
Doelpunten maken dat kan iedereen uitvoeren dat hoeft niet alleen de spits hoeven doen.

Waar ajax naar op zoek is, is iemand die in combinatie goed is en in de kleine ruimte kan werken. vervolgens ook doelpunten kan maken. Dit kan het beste middenvelders die als middenvelder al veel doelpunten maakt.

Een speler die in messi-rol kan kruipen daar zijn ze opzoek naar. Die speler is er niet. Die moet je opleiden.

Frank heeft vandaag gezegd dat ajax alleen een spits aantrekt van het kaliber Eto'o

En ik denk ook een speler die beter een die rol van messi kan uitvoeren(van der vaart of Sneijder)
Dan kan je zeggen dat er geen spits nodig is, maar er zou toch iemand voor spits moeten spelen omdat er een combinatie aangegaan moet worden. Ik vind sneijder totaal niet geschikt voor die rol. Veel meer iemand die meer naar achter kan spelen en daar het spel kan verleggen.

Van der Vaart is dan weer een ander verhaal, is aanvallend sterk en heeft meer kwaliteiten in de 16 dan Sneijder.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 23 augustus 2014 - 01:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2014 - 00:25 schreef freakie het volgende:

[..]

Dan kan je zeggen dat er geen spits nodig is, maar er zou toch iemand voor spits moeten spelen omdat er een combinatie aangegaan moet worden. Ik vind sneijder totaal niet geschikt voor die rol. Veel meer iemand die meer naar achter kan spelen en daar het spel kan verleggen.

Van der Vaart is dan weer een ander verhaal, is aanvallend sterk en heeft meer kwaliteiten in de 16 dan Sneijder.
Er is een verschil tussen iemand in de spits zetten en een spits inzetten.

combinaties die hij moet maken kan een middenvelder prima uitvoeren.
Middenvelder moet dan ook dodelijk zijn in het strafschopgebied.

Ik ben met je eens dat van der vaart dat beter kan dan sneijder.

Ik denk ook dat litmanen dit had gekund.
Middenvelder die dodelijk voor de goal is en goed in is met combineren ook als er een speler in ze nek hijgt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 augustus 2014 door Positieve Arrogantie --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 23 augustus 2014 - 07:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2014 - 01:08 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen iemand in de spits zetten en een spits inzetten.

combinaties die hij moet maken kan een middenvelder prima uitvoeren.
Middenvelder moet dan ook dodelijk zijn in het strafschopgebied.

Ik ben met je eens dat van der vaart dat beter kan dan sneijder.

Ik denk ook dat litmanen dit had gekund.
Middenvelder die dodelijk voor de goal is en goed in is met combineren ook als er een speler in ze nek hijgt.
Pff geneuzel joh Messi, Litmanen, Sneijder ect. Komen toch nooit bij meer bij ons.
Wij hebben gewoon een complete spits nodig type Suarez die je overal voor kunt gebruiken.
Eentje die zelf wat creëert met of zonder bal. Sigthorsson en Milik zijn veel te afhankelijk
van de ballen van de zijkant. El Ghazi, Fischer, Kishna gaan liever de combinatie aan of
maken zelf de actie. Schöne is de enige die met grote regelmaat een voorzet geeft.
Tuurlijk past een Messi in ons systeem hij is een rasvoetballer.
Zelfs Huntelaar is voor ons systeem niet ideaal op dit moment al maakt hij
wel 10x beter af dan Sigthorson dus nuttig zat.

Daarom blijf ik het jammer vinden dat Hoesen weg moest.
Die is completer dan Sigthorson en Milik.
Ok hij scoort er geen 20 waarschijnlijk maar hij past wel beter in het collectief
en ook als je een keer moet counteren is hij ook redelijk snel.
In Nederland kan ik geen spits bedenken die ik liever heb dan Hoesen!
Castangios nee Luuk de Jong nee de rest? Nee
remco k
 remco k - zaterdag 23 augustus 2014 - 09:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Messi heeft idd nooit gespeel. toch vreemd dat Football manager het dan opgeeft.
Blijkbaar moet je een brief naar hun schrijven dat het een spits en geen 10.

Overigens heeft immers er 1000x kansen voor nodig, zie de kans van gister. Maar dat terzijde.

Speler is dat waar die speelt, is wel heel makkelijk gezegd.

Stel in een situatie je hebt 3x gewisseld en je keeper krijgt rood.
dan moet je een speler op doel zetten.
Dan speelt hij als doelman, terwijl iedereen weet dat hij geen doelman is.

Messi speelt als spits maar het is een 10 en barca heeft geen positie van een 10. Als spits kan hij dat beste invullen, zijn positie die Barca niet heeft.
Jij benoemt structureel de uitzondering die de regel bevestigd. En wat kan mij een spelletje boeien. Ik heb denk ik 80% of meer van al zijn officiële wedstrijden live gekeken. En weet echt wel waar ik het over heb.
remco k
 remco k - zaterdag 23 augustus 2014 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Noem mij een ploeg die zonder een spits speelt?
Huh? Wat heeft dat ermee te maken? Iedere spits vult het op zijn eigen manier in. En messi doet dat dus ook. En ik vind hem de allerbeste aller tijden.
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 23 augustus 2014 - 09:34   quote  deeplink  
Messi is van nature geen spits maar een linksbuiten!
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 23 augustus 2014 - 10:13   quote  deeplink  
Nou en
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 23 augustus 2014 - 10:16   quote  deeplink  
Nog 3 pagina's vullen met wat Messi eigenlijk is lijkt me wat overdreven.
Laten we het op veelzijdige aanvaller houden...
freakie
 freakie - zaterdag 23 augustus 2014 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2014 - 07:40 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Pff geneuzel joh Messi, Litmanen, Sneijder ect. Komen toch nooit bij meer bij ons.
Wij hebben gewoon een complete spits nodig type Suarez die je overal voor kunt gebruiken.
Eentje die zelf wat creëert met of zonder bal. Sigthorsson en Milik zijn veel te afhankelijk
van de ballen van de zijkant. El Ghazi, Fischer, Kishna gaan liever de combinatie aan of
maken zelf de actie. Schöne is de enige die met grote regelmaat een voorzet geeft.
Tuurlijk past een Messi in ons systeem hij is een rasvoetballer.
Zelfs Huntelaar is voor ons systeem niet ideaal op dit moment al maakt hij
wel 10x beter af dan Sigthorson dus nuttig zat.

Daarom blijf ik het jammer vinden dat Hoesen weg moest.
Die is completer dan Sigthorson en Milik.
Ok hij scoort er geen 20 waarschijnlijk maar hij past wel beter in het collectief
en ook als je een keer moet counteren is hij ook redelijk snel.
In Nederland kan ik geen spits bedenken die ik liever heb dan Hoesen!
Castangios nee Luuk de Jong nee de rest? Nee
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, al heeft Hoesen niet echt een potentie om eengoede speler te worden
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 23 augustus 2014 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2014 - 10:23 schreef freakie het volgende:

[..]

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, al heeft Hoesen niet echt een potentie om eengoede speler te worden
Nee hij zal geen hele grote worden maar voor het spelletje wat wij spelen
waren Bojan en Hoesen voor mij toch de betere opties.
Meer snelheid meer dreiging en beter aanspeelbaar dan een Sigthorsson. .
Twanus1
 Twanus1 - zaterdag 23 augustus 2014 - 13:39   quote  deeplink  
Ik hoop dat AJAX probeert Claudio Pizarro binnen te halen. Veel ervaring, fysiek sterk, scoort makkelijk, laat je elftal beter spelen en heeft geen basisplaats bij Bayern. Aangezien hij in de wedstrijden die hij speelt nog steeds bewijst top te zijn en nog steeds veel scoort vind ik hem DE man voor AJAX. Je hoeft hem met zijn 35 jaar niet alle of geen volledige wedstrijden te laten spelen zodat de andere spitsen de kans krijgen zich (rustig) te ontwikkelen. Ik hoop dat AJAX voor hem financieel ook een uitzondering wil maken!
remco k
 remco k - zaterdag 23 augustus 2014 - 13:52   quote  deeplink  
Hij wordt volgende maand 36 en scoort ongeveer 1 keer in de 2.3 wedstrijd.. Dat vind ik niet heel makkelijk als ik eerlijk ben..

Ook veel te oud in mijn optiek.
remco k
 remco k - zaterdag 23 augustus 2014 - 13:53   quote  deeplink  
Misschien geschikt als een breekijzer. Maar daar ga je lijkt mij geen financiële uitzondering voor maken..
Twanus1
 Twanus1 - zaterdag 23 augustus 2014 - 14:27   quote  deeplink  
Afgelopen jaar scoorde hij 10 keer in 17 wedstrijden. Is hij oud of is hij ervaren? Hij is inderdaad op leeftijd maar hij is nog wel fit. De momenten dat ik hem heb zien spelen liet hij Bayern ook echt goed voetballen. Balvast, goed overzicht, goed schot,. Ik zou het voor 1 of 2 jaar een goede investering vinden.
remco k
 remco k - zaterdag 23 augustus 2014 - 14:37   quote  deeplink  
Volgens mij werd hij afgelopen seizoen eigenlijk alleen als invaller gebruikt, en dan vaak als een soort van stromram. Maakte daarnaast over het algemeen alleen de 5 of 6 -0..

en 36 is gewoon echt oud.. Voor een dure speler bij Ajax gewoon veel te oud..
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 23 augustus 2014 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2014 - 09:34 schreef Peterhs het volgende:
Messi is van nature geen spits maar een linksbuiten!
Hij is opgeleid als nummer 10...
Hummel10
 Hummel10 - zondag 24 augustus 2014 - 07:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2014 - 22:37 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Hij is opgeleid als nummer 10...
Spuit 11
keesvande3eoosterpar
 keesvande3eoosterpar - zondag 24 augustus 2014 - 15:27   quote  deeplink  
voor een goede spit mag ajax best 10-15 miljoen neerleggen. zo iemand verdiend zich makkelijk terug. geldt dus alleen voor de spits positie. andere spelers moeten uit de jeugd komen.
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 15:43   quote  deeplink  
Waarom verdient zo iemand zich makkelijk terug dan?
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 24 augustus 2014 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 15:27 schreef keesvande3eoosterpar het volgende:
voor een goede spit mag ajax best 10-15 miljoen neerleggen. zo iemand verdiend zich makkelijk terug. geldt dus alleen voor de spits positie. andere spelers moeten uit de jeugd komen.
Wanneer zo'n spits nog jong is misschien, maar dat is ook twijfelachtig. Maximumbedrag wat Ajax kan vangen is 25 miljoen denk ik. Wanneer we hem 2 jaar behouden met een salaris van 1,5 miljoen ontvangen we nog maximaal 7 miljoen (bij 15 miljoen aan uitgave). En dat is het meest optimistische. Oftewel het riscio is te groot.

Besides, we zoeken niet iemand die jong is en veel potentie heeft (voor als je hem voor meer geld wil doorverkopen), maar iemand met ervaring. Daarbij moet je bedenken dat je qua financiën erop zakt omdat je hem niet kan doorverkopen.
freakie
 freakie - zondag 24 augustus 2014 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 15:48 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Wanneer zo'n spits nog jong is misschien, maar dat is ook twijfelachtig. Maximumbedrag wat Ajax kan vangen is 25 miljoen denk ik. Wanneer we hem 2 jaar behouden met een salaris van 1,5 miljoen ontvangen we nog maximaal 7 miljoen (bij 15 miljoen aan uitgave). En dat is het meest optimistische. Oftewel het riscio is te groot.

Besides, we zoeken niet iemand die jong is en veel potentie heeft (voor als je hem voor meer geld wil doorverkopen), maar iemand met ervaring. Daarbij moet je bedenken dat je qua financiën erop zakt omdat je hem niet kan doorverkopen.
Maar ook dat het jonge spitsen en aanvallende spelers scherp houd en daarom kan zorgen voor een versnelling in het leren bij deze jonge spelers. Ajax heeft bijna een hele aanval die ontzettend jong is.

Fischer, El Ghazi, Andersen, Milik, Zivkovic, Kishna. Een ervaren goede speler kan deze spelers een boost geven.
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 16:39   quote  deeplink  
Schone 28 Siggie 24 El Ghazi 19.

Bijna 24 jaar gemiddeld, dat is zo raar toch niet..
JOOD
 JOOD - zondag 24 augustus 2014 - 20:06   quote  deeplink  
Zo dominant voetballen in onze vesting. De Arena, al 121 wedstrijden op rij onverslagen..
2005 was de laatste keer dat we alle punten af moeten geven. Waardoor?

Een logge teringlijer in de spits. Onze spits MOET als wij overwicht hebben goals maken, kansen creëren, voor dreiging zorgen, in de dubbele dekking staan. Goals maken..

Daardoor hebben we vandaag verloren van een snel counterend psv met een coach die gisteren van zn paddestoel gevallen is.

Zwak ajax, zeer zwak..

Spits verdomme!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 24 augustus 2014 - 20:14   quote  deeplink  
Ajax heeft niet verloren, Frank de Boer heeft verloren.....Schöne op links, Boilessen met zijn rare opdracht(een LB is geen aanvaller), Siggie ipv Zihkovic
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 24 augustus 2014 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 20:14 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ajax heeft niet verloren, Frank de Boer heeft verloren.....Schöne op links, Boilessen met zijn rare opdracht(een LB is geen aanvaller), Siggie ipv Zihkovic
Kan de goals niet aan tactische keuzes van de Boer linken, hadden gewoon zelf de 2-0 moeten maken.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 24 augustus 2014 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 20:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Kan de goals niet aan tactische keuzes van de Boer linken, hadden gewoon zelf de 2-0 moeten maken.
True...maar ook de spelers naar hun kunnen opstellen
Hummel10
 Hummel10 - zondag 24 augustus 2014 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 20:34 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

True...maar ook de spelers naar hun kunnen opstellen
Kostic had vandaag mooi links kunnen spelen..
Alleen moet je dan kiezen tussen Schöne en El Ghazi op rechts..
Andersen was ook ruk op die positie maar nee was niet nodig die Kostic haha..
Sigthorsson had ik ook niet opgesteld vandaag maar toch Zivkovic
en Sigthorsson als back up. Maar goed wie ben ik?
Juist de beste stuurlui staan aan wal
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 24 augustus 2014 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 20:41 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kostic had vandaag mooi links kunnen spelen..
Alleen moet je dan kiezen tussen Schöne en El Ghazi op rechts..
Andersen was ook ruk op die positie maar nee was niet nodig die Kostic haha..
Sigthorsson had ik ook niet opgesteld vandaag maar toch Zivkovic
en Sigthorsson als back up. Maar goed wie ben ik?
Juist de beste stuurlui staan aan wal
je gaat geen 6 miljoen betalen voor Kostic als je toppers in de dop hebt als Kishna el Ghazi, Fischer en Andersen voor de vleugels.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 24 augustus 2014 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 20:41 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Maar goed wie ben ik?
Juist de beste stuurlui staan aan wal
Ja wie ben jij eigenlijk....vertel ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 augustus 2014 door Nenam_tiL --
Hummel10
 Hummel10 - zondag 24 augustus 2014 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 20:45 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ja wie ben jij eigenlijk....vertel ;-)
Ander keer daar wordt je niet vrolijk van! ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 24 augustus 2014 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 21:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ander keer daar wordt je niet vrolijk van! ;-)
Ik kan een hoop hebben Hummel....shoot
Hummel10
 Hummel10 - zondag 24 augustus 2014 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 20:42 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

je gaat geen 6 miljoen betalen voor Kostic als je toppers in de dop hebt als Kishna el Ghazi, Fischer en Andersen voor de vleugels.
In de dop heb je nu niks aan.. Andersen mag een jaartje aan de biefstuk/
Sportschool, Kishna had mooi achter Kostic gekund op links. Schöne en El Ghazi op rechts.
Fischer heb je voorlopig niet terug en die was vorig seizoen ook al niet top.
Talent zat maar ze staan er nog niet gelijk. Zivkovic ook groot talen zit niet eens
bij de selectie terwijl ik denk dat hij juist moet starten. Persoonlijke voorkeur maar goed..
JOOD
 JOOD - zondag 24 augustus 2014 - 21:12   quote  deeplink  
Zo dominant voetballen in onze vesting. De Arena, al 121 wedstrijden op rij onverslagen..
2005 was de laatste keer dat we alle punten af moeten geven. Waardoor?

Een logge teringlijer in de spits. Onze spits MOET als wij overwicht hebben goals maken, kansen creëren, voor dreiging zorgen, in de dubbele dekking staan. Goals maken..

Daardoor hebben we vandaag verloren van een snel counterend psv met een coach die gisteren van zn paddestoel gevallen is.

Zwak ajax, zeer zwak..

Spits verdomme!!
JOOD
 JOOD - zondag 24 augustus 2014 - 21:13   quote  deeplink  
Geen gelul, ze missen een goaltjesmaker
Hummel10
 Hummel10 - zondag 24 augustus 2014 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 21:04 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik kan een hoop hebben Hummel....shoot
Ben blij dat ik alles weer een beetje op de rit heb maar
het geluk staat niet aan mijn zijde laten we het daar maar ophouden..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 24 augustus 2014 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 21:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ben blij dat ik alles weer een beetje op de rit heb maar
het geluk staat niet aan mijn zijde laten we het daar maar ophouden..
Hakuna Matata....;-)
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 24 augustus 2014 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 21:12 schreef JOOD het volgende:
Zo dominant voetballen in onze vesting. De Arena, al 121 wedstrijden op rij onverslagen..
2005 was de laatste keer dat we alle punten af moeten geven. Waardoor?

Een logge teringlijer in de spits. Onze spits MOET als wij overwicht hebben goals maken, kansen creëren, voor dreiging zorgen, in de dubbele dekking staan. Goals maken..

Daardoor hebben we vandaag verloren van een snel counterend psv met een coach die gisteren van zn paddestoel gevallen is.

Zwak ajax, zeer zwak..

Spits verdomme!!
vorige jaar Vitesse thuis weet je nog...
je haalt het door elkaar met ongeslagen na een 1-0 voorsprong.
JOOD
 JOOD - zondag 24 augustus 2014 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 21:30 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

vorige jaar Vitesse thuis weet je nog...
je haalt het door elkaar met ongeslagen na een 1-0 voorsprong.
Je snapt dus niet waar ik op doel. Je gaat in op de cijfers, niet op de oorzaak van de nederlaag van vandaag..
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 24 augustus 2014 - 21:54   quote  deeplink  
Het rendement was vandaag zo laag bij Sigthorson. Dan wordt maar weer eens duidelijk dat Ajax een spits mist. Ik zie hem ook niet meer verkocht worden.
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 20:06 schreef JOOD het volgende:
Zo dominant voetballen in onze vesting. De Arena, al 121 wedstrijden op rij onverslagen..
2005 was de laatste keer dat we alle punten af moeten geven. Waardoor?

Een logge teringlijer in de spits. Onze spits MOET als wij overwicht hebben goals maken, kansen creëren, voor dreiging zorgen, in de dubbele dekking staan. Goals maken..

Daardoor hebben we vandaag verloren van een snel counterend psv met een coach die gisteren van zn paddestoel gevallen is.

Zwak ajax, zeer zwak..

Spits verdomme!!
Nee dat is niet waar.. na een 1-0 voorsprong is het 121 wedstrijden geleden.
remco k
 remco k - zondag 24 augustus 2014 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 augustus 2014 - 20:34 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

True...maar ook de spelers naar hun kunnen opstellen
Ach, vorige week maakt schone de winnende vanaf de linksbuiten plek..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5981
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson









0.0101242