BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Bepaald het aantal doelpunten of je een spits bent of niet?

Ronaldo scoort er ook 40 in een seizoen, speelt ook wel eens in de punt van de aanval. Dan is het toch ook niet een spits?

messi speelt altijd in de punt van de aanval, scoort regelmatig. In mijn ogen ben je dan nog steeds geen klassieke nummer 9.

Een verdediger speelt wel eens als targetman, dan is het nog geen spits.
NIet direct, maar als het er zoveel zijn is het doorslaggevend..

Overigens een wereld van een veschil tussen een "echte spits" en een "klassieke spits"

Een klassieke is ie namelijk zeker niet..

Ronaldo speelt er weleens, Messi altijd..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:13   quote  deeplink  
Ajax heeft veel jonge spelers, alleen die missen ervaring. Wanneer Blind wegvalt, verlies je naast kwaliteit ook ervaring en sturing. Sigi is kwalitatief niet goed genoeg om voldoende goals te maken wat je mag verwachten van een spits voor Ajax.

De jonge spelers die zijn aangetrokken op deze positie gaan waarschijnlijk ook niet ineens veel goals maken wat je mag verwachten van een spits van Ajax. Daarom zou Ajax toch nog een spits willen hebben met meer ervaring. Je hebt de jonge spelers wel aangetrokken.

Het probleem wat Ajax heeft is dat er te weinig spelers zijn met ervaring en meer kwaliteit. Dan moet Ajax zich meer focussen om spelers die voldoen aan dat profiel.

Je kunt niet alleen maar jonge spelers blijven aantrekken. Het gaat om de balans in een team. Het verbaast me dat Ajax niet instaat is om de juiste balans hierin te krijgen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:13   quote  deeplink  
Ajax heeft veel jonge spelers, alleen die missen ervaring. Wanneer Blind wegvalt, verlies je naast kwaliteit ook ervaring en sturing. Sigi is kwalitatief niet goed genoeg om voldoende goals te maken wat je mag verwachten van een spits voor Ajax.

De jonge spelers die zijn aangetrokken op deze positie gaan waarschijnlijk ook niet ineens veel goals maken wat je mag verwachten van een spits van Ajax. Daarom zou Ajax toch nog een spits willen hebben met meer ervaring. Je hebt de jonge spelers wel aangetrokken.

Het probleem wat Ajax heeft is dat er te weinig spelers zijn met ervaring en meer kwaliteit. Dan moet Ajax zich meer focussen om spelers die voldoen aan dat profiel.

Je kunt niet alleen maar jonge spelers blijven aantrekken. Het gaat om de balans in een team. Het verbaast me dat Ajax niet instaat is om de juiste balans hierin te krijgen.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:41   quote  deeplink  
Viergever is gehaald als vervanger van Blind of Moisander.

Viergever is een jaar ouder dan Blind.

Viergever 202 wedstrijden waarvan 32 internationaal
Blind 161 wedstrijden waarvan 24 internationaal

Volgens mij ga je er dan niet echt op achteruit wat ervaring betreft..
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:43   quote  deeplink  
Volgens mij staat er bijna hetzelfde elfta als afgelopen seizoen. Je bent dan dus simpelweg een jaar ouder geworden als elftal en dus een stuk meer ervaring dan afgelopen jaar.

Alleen de ervaring van Siem mis je echt denk ik, al is Klaassen zeker niet de mindere aan Siem, ook in de balngrijke wedstrijden staat die er..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:46   quote  deeplink  
Je gaat er op achteruit in kwaliteit wanneer Blind vertrekt. Dan vind ik Ajax er niet op vooruit gegaan wanneer hij vertrekt. Ajax moet veel meer ambitie durven uitstralen. En dat ook laten zien. Dus durven investeren in meer ervaren spelers.
nora
 nora - dinsdag 19 augustus 2014 - 15:52   quote  deeplink  
Qua ervaring tussen Viergever en Blind ga je er niet op achteruit maar wel in kwaliteit, ik vind dat Blind meer kwaliteit heeft als Viergever.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 15:46 schreef Bobby1972 het volgende:
Je gaat er op achteruit in kwaliteit wanneer Blind vertrekt. Dan vind ik Ajax er niet op vooruit gegaan wanneer hij vertrekt. Ajax moet veel meer ambitie durven uitstralen. En dat ook laten zien. Dus durven investeren in meer ervaren spelers.
Ajax kan er onmogelijk op vooruit gaan als de toppers vertrekken. Men ging er op niet op vooruit toen Cruijf vertrok. en dat geld eigenlijk gewoon voor alle toppers tot aan vorig jaar Eriksen aan toe.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 augustus 2014 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 15:00 schreef remco k het volgende:

[..]

NIet direct, maar als het er zoveel zijn is het doorslaggevend..

Overigens een wereld van een veschil tussen een "echte spits" en een "klassieke spits"

Een klassieke is ie namelijk zeker niet..

Ronaldo speelt er weleens, Messi altijd..
laat maar, jij vind het hem een spits en dat vind ik van niet.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 16:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

laat maar, jij vind het hem een spits en dat vind ik van niet.
Ik vind hem een nieuwe uitvinding en misschien heeft dat wel helemaal geen naam zo..
freakie
 freakie - dinsdag 19 augustus 2014 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 18:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind hem een nieuwe uitvinding en misschien heeft dat wel helemaal geen naam zo..
Hij is eigenlijk alles in het midden. Shaduwspits, spits, nummer 9 etc. Iets dat Ronaldo ook heeft. Beide speler overal door het veld, Messi vooral in het midden, Ronaldo aan de zijkanten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 augustus 2014 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 22:33 schreef freakie het volgende:

[..]

Hij is eigenlijk alles in het midden. Shaduwspits, spits, nummer 9 etc. Iets dat Ronaldo ook heeft. Beide speler overal door het veld, Messi vooral in het midden, Ronaldo aan de zijkanten.
Messi is geen targetman en is ook geen afmaker.

Afmaker is een speler die zich enkel richt op doelpunten maken, zonder het met voetbal bezig te houden kan een afmaker een voldoende scoren.

Messi is juist het tegenovergestelde, hij moet juist in het spel worden betrokken. Richt zich niet op enkel doelpunten alleen. Vandaar dat het ook knap is dat hij zoveel scoort.
Maar het aantal balcontacten is ook vrij hoog.
remco k
 remco k - woensdag 20 augustus 2014 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 22:33 schreef freakie het volgende:

[..]

Hij is eigenlijk alles in het midden. Shaduwspits, spits, nummer 9 etc. Iets dat Ronaldo ook heeft. Beide speler overal door het veld, Messi vooral in het midden, Ronaldo aan de zijkanten.
Ik vind beide spelers totaal niet met elkaar te vergelijken..
freakie
 freakie - woensdag 20 augustus 2014 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 23:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Messi is geen targetman en is ook geen afmaker.

Afmaker is een speler die zich enkel richt op doelpunten maken, zonder het met voetbal bezig te houden kan een afmaker een voldoende scoren.

Messi is juist het tegenovergestelde, hij moet juist in het spel worden betrokken. Richt zich niet op enkel doelpunten alleen. Vandaar dat het ook knap is dat hij zoveel scoort.
Maar het aantal balcontacten is ook vrij hoog.
Wat jij zegt is dan ook een soort targetman en hij is sowieso een soort afmaker
freakie
 freakie - woensdag 20 augustus 2014 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 augustus 2014 - 10:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind beide spelers totaal niet met elkaar te vergelijken..
Ergens vind ik dat wel;)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 augustus 2014 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 augustus 2014 - 12:19 schreef freakie het volgende:

[..]

Wat jij zegt is dan ook een soort targetman en hij is sowieso een soort afmaker
dan is een centrale verdediger die bij corner bij de 1ste paal komt ook een afmaker?

Wat een onzin.
Niet iedereen die uit is om doelpunten te maken is meteen een afmaker.
niet iedereen die handschoenen en een ander shirt aantrekt is meteen een doelman.
niet iedereen die een maatpak aan heeft en langs de lijn staat is een trainer.

Een targetman moet kopduels winnen, dat zie ik messi niet doen.
Een afmaker is enkel bezig met doelpunten maken en een goeie messi doet meer dan dat, dus hij is dat ook niet.

Zijn moyenne is echt geweldig maar dat kan je als buitenspeler of als nummer 10 ook hebben.
Zelfs verdedigers kunnen dat hebben, want stel bij elke corner scoort de verdediger en je hebt elke wedstrijd 3 corners, dan heb je ook een zieke moyenne.

Dus statistieken bepalen niet wat je bent, als aanvaller kan je meer duels winnen dan als verdediger, of andersom.

Wat je doet op het veld dat bepaald wat je bent.

Kracht van Barca was, dat alle spelers op het middenveld uit te voeten kon. Van verdedigers (alleen puyol niet, later kwam pique die dat niet kon) tot aanvallers.
in formatie zag dit er zo uit 1-8-1. Puyol was diegene die achter bleef en Villa was de diepste man op de flanken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 augustus 2014 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - donderdag 21 augustus 2014 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 augustus 2014 - 14:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dan is een centrale verdediger die bij corner bij de 1ste paal komt ook een afmaker?

Wat een onzin.
Niet iedereen die uit is om doelpunten te maken is meteen een afmaker.
niet iedereen die handschoenen en een ander shirt aantrekt is meteen een doelman.
niet iedereen die een maatpak aan heeft en langs de lijn staat is een trainer.

Een targetman moet kopduels winnen, dat zie ik messi niet doen.
Een afmaker is enkel bezig met doelpunten maken en een goeie messi doet meer dan dat, dus hij is dat ook niet.

Zijn moyenne is echt geweldig maar dat kan je als buitenspeler of als nummer 10 ook hebben.
Zelfs verdedigers kunnen dat hebben, want stel bij elke corner scoort de verdediger en je hebt elke wedstrijd 3 corners, dan heb je ook een zieke moyenne.

Dus statistieken bepalen niet wat je bent, als aanvaller kan je meer duels winnen dan als verdediger, of andersom.

Wat je doet op het veld dat bepaald wat je bent.

Kracht van Barca was, dat alle spelers op het middenveld uit te voeten kon. Van verdedigers (alleen puyol niet, later kwam pique die dat niet kon) tot aanvallers.
in formatie zag dit er zo uit 1-8-1. Puyol was diegene die achter bleef en Villa was de diepste man op de flanken.
Pique en Puyol speelden juist samen. Met name in de hele goede tijd..
freakie
 freakie - donderdag 21 augustus 2014 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 augustus 2014 - 14:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

dan is een centrale verdediger die bij corner bij de 1ste paal komt ook een afmaker?

Wat een onzin.
Niet iedereen die uit is om doelpunten te maken is meteen een afmaker.
niet iedereen die handschoenen en een ander shirt aantrekt is meteen een doelman.
niet iedereen die een maatpak aan heeft en langs de lijn staat is een trainer.

Een targetman moet kopduels winnen, dat zie ik messi niet doen.
Een afmaker is enkel bezig met doelpunten maken en een goeie messi doet meer dan dat, dus hij is dat ook niet.

Zijn moyenne is echt geweldig maar dat kan je als buitenspeler of als nummer 10 ook hebben.
Zelfs verdedigers kunnen dat hebben, want stel bij elke corner scoort de verdediger en je hebt elke wedstrijd 3 corners, dan heb je ook een zieke moyenne.

Dus statistieken bepalen niet wat je bent, als aanvaller kan je meer duels winnen dan als verdediger, of andersom.

Wat je doet op het veld dat bepaald wat je bent.

Kracht van Barca was, dat alle spelers op het middenveld uit te voeten kon. Van verdedigers (alleen puyol niet, later kwam pique die dat niet kon) tot aanvallers.
in formatie zag dit er zo uit 1-8-1. Puyol was diegene die achter bleef en Villa was de diepste man op de flanken.
Wat een uitleg, Messi speelt vanaf de 16 tot aan de middelijn, hij is niet zomaar ergens neer te zetten. Een targetman kan ook in de voeten worden aangespeeld, er is duidelijk dat je 2 types hebt. En een afmaker moet ook kunnen dribbelen. Messi scoort er 40 en is dus ook een afmaker. Ik weet hoe Barca speelt en daar doet Messi alles.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 00:33   quote  deeplink  
Als ik als verdediger er 40 maak, ben ik dan een afmaker?

Niet in mijn ogen, maar blijkbaar wel in andere.
Ik heb een andere afmakers voor ogen.

Inzaghi, iemand die je nooit zag tot dat hij een doelpunt maakt.
Verder tijdens de wedstrijd zag je hem niet, tot hij een doelpunt opnieuw maakt of hij werd uitgeroepen tot man of the match.
Hij doet niks, verdedigd niet mee, zet geen druk, doet niet mee om een aanval op te zetten. Hij doet niks. Hij heeft maar 1 kans nodig.
Dat is een afmaker dat is messi niet, totaal niet met elkaar te vergelijken.
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 00:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Als ik als verdediger er 40 maak, ben ik dan een afmaker?

Niet in mijn ogen, maar blijkbaar wel in andere.
Ik heb een andere afmakers voor ogen.

Inzaghi, iemand die je nooit zag tot dat hij een doelpunt maakt.
Verder tijdens de wedstrijd zag je hem niet, tot hij een doelpunt opnieuw maakt of hij werd uitgeroepen tot man of the match.
Hij doet niks, verdedigd niet mee, zet geen druk, doet niet mee om een aanval op te zetten. Hij doet niks. Hij heeft maar 1 kans nodig.
Dat is een afmaker dat is messi niet, totaal niet met elkaar te vergelijken.
Maak er eerst maar eens 40.. Dan ben je namelijk een meevoetballende verdediger, ala Vertonghen. Totaal niet met Messi te vergelijken. Alles wat jij zegt is dan meer een diepe spits, die gebruik je minder in het spel. Een afmaker dribbelt ook zelf om zijn kansen te creëeren.

Sorry maar haal er geen verdediger bij, das zo'n onzin. Waar het over ging is dat Messi vanaf de 16 tot de middelijn alles op zich neemt. Een afmaker doet juist wel mee om het spel op te zetten en Messi heeft maar een halve kans nodig.
remco k
 remco k - vrijdag 22 augustus 2014 - 11:28   quote  deeplink  
Ik vind Huntelaar een echte afmaker targetman of hoe je dat maar wil noemen, en die kan echt niet zo goed meevoetballen en heeft zelf geen actie.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 10:07 schreef freakie het volgende:

[..]

Maak er eerst maar eens 40.. Dan ben je namelijk een meevoetballende verdediger, ala Vertonghen. Totaal niet met Messi te vergelijken. Alles wat jij zegt is dan meer een diepe spits, die gebruik je minder in het spel. Een afmaker dribbelt ook zelf om zijn kansen te creëeren.

Sorry maar haal er geen verdediger bij, das zo'n onzin. Waar het over ging is dat Messi vanaf de 16 tot de middelijn alles op zich neemt. Een afmaker doet juist wel mee om het spel op te zetten en Messi heeft maar een halve kans nodig.
Net zo onzin dat messi een pure afmaker is.
Hij kan namelijk meer dan enkel doelpunten maken.

Andere afmakers kunnen dat niet en staan enkel in het veld om een doelpunt te maken.

Inzaghi, die gast had niet eens een kans nodig.
enkel was de bal en dat hij dichtbij de goal die bal ontving.
Verder deed hij niks
Hij is geen diepe spits, diepe spits is iemand die je het diepe in kan sturen, een diepe spits doet natuurlijk meer dan dat.

Overigens hoef je niet een meevoetballende verdediger te zijn om doelpunten te maken.
Bij corners en bij vrije trappen kun je doelpunten maken. als je daar goed in bent en je krijgt er veel van, dan kan je op een mooi aantal komen.
Verder in het spel kan hij een sobere verdediger zijn, daarvoor heb je andere dingen voor nodig dan enkel kopduels winnen en vrije trappen erin schieten.
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 12:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Net zo onzin dat messi een pure afmaker is.
Hij kan namelijk meer dan enkel doelpunten maken.

Andere afmakers kunnen dat niet en staan enkel in het veld om een doelpunt te maken.

Inzaghi, die gast had niet eens een kans nodig.
enkel was de bal en dat hij dichtbij de goal die bal ontving.
Verder deed hij niks
Hij is geen diepe spits, diepe spits is iemand die je het diepe in kan sturen, een diepe spits doet natuurlijk meer dan dat.

Overigens hoef je niet een meevoetballende verdediger te zijn om doelpunten te maken.
Bij corners en bij vrije trappen kun je doelpunten maken. als je daar goed in bent en je krijgt er veel van, dan kan je op een mooi aantal komen.
Verder in het spel kan hij een sobere verdediger zijn, daarvoor heb je andere dingen voor nodig dan enkel kopduels winnen en vrije trappen erin schieten.
UU gelukkig zeg je het nu zelf, Messi is meer dan alleen een afmaker. Thanks.

Een afmaker is trouwens helemaal niet alleen maar afmaken van een kans die je krijgt. Die moet ook zelf kansen kunnen creëren.

Maar nogmaals, waar de discussie begon is dat Messi meer dan alleen 1 ding is, dat heb je dan nu ook wel bevestigd. Messi kan alle rollen op zich nemen, de rollen die aanvallend zijn.

Bij het verdedigen, je gaf aan dat een verdediger er 40 scoort, nou dan moet je wel een meevoetballende verdediger zijn. Anders kan ik het niet verklaren.
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 11:28 schreef remco k het volgende:
Ik vind Huntelaar een echte afmaker targetman of hoe je dat maar wil noemen, en die kan echt niet zo goed meevoetballen en heeft zelf geen actie.
Huntelaar is inderdaad een targetman, zou op fm beter gericht kunnen zijn op het hoofd. Sterk, kopvaardig, goede positionering.
Eide
 Eide - vrijdag 22 augustus 2014 - 13:14   quote  deeplink  
Het verschil tussen Huntelaar en bijvoorbeeld Sightorsson is dat Huntelaar makkelijker de ruimte vindt om af te werken. Zoek maar eens goals van KJH op en zie hoe vaak en hoe makkelijk hij ruimte voor zichzelf creëert. Dan heb je de actie ook niet nodig.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 13:05 schreef freakie het volgende:

[..]

UU gelukkig zeg je het nu zelf, Messi is meer dan alleen een afmaker. Thanks.

Een afmaker is trouwens helemaal niet alleen maar afmaken van een kans die je krijgt. Die moet ook zelf kansen kunnen creëren.

Maar nogmaals, waar de discussie begon is dat Messi meer dan alleen 1 ding is, dat heb je dan nu ook wel bevestigd. Messi kan alle rollen op zich nemen, de rollen die aanvallend zijn.

Bij het verdedigen, je gaf aan dat een verdediger er 40 scoort, nou dan moet je wel een meevoetballende verdediger zijn. Anders kan ik het niet verklaren.
Ik heb nooit gezegd dat messi een afmaker is, ik ontken zelfs dat hij een afmaker is.
daar is hij veel te beweeglijk voor.
Ik kan hem hem niet vergelijken met andere afmakers, zoals inzaghi of hunterlaar.
hopelijk kan jij dat ook niet.

ik kan hem wel vergelijken met Jari.
Iemand op tien en die soms vaker voor het doel komt dan de spits.
Hij vind het ook niet erg als er geen spits is.
Hij scoort net zo goed zonder spits.
Verschil is, is dat hij vervelende blessures kreeg, anders was hij nog beter geweest.

Je kan messi niet vergelijken met een spits, omdat hij dat niet is.
Je kan messi meer vergelijken met een 10, die veel scoort en weinig kansen nodig heeft.

Overigens bevestigd Football manager mijn gedachten.
Zijn positie is AM/spits en rechtsbuiten.
Rechtsbuiten omdat hij regelmatig bij argetinie zo gespeeld heeft.
Spits omdat hij daar regelmatig speelt, omdat er geen spits te wereld is, die het spel verbeterd. Het staat meer in de weg.
AM heeft hij weinig tot niet gespeeld, wellicht in het jaar achter zlatan.
Am is wel zijn positie.
Hij heeft niet de kracht om het duel in te gaan met verdedigers.
Kan geen kopduels winnen en is niet groot.

Dus totaal geen type spits, het is een diepe nummer 10, die zeer veel scoort.
Een litmanen, Bergkamp. Meer een litmanen dan een bergkamp.
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 17:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat messi een afmaker is, ik ontken zelfs dat hij een afmaker is.
daar is hij veel te beweeglijk voor.
Ik kan hem hem niet vergelijken met andere afmakers, zoals inzaghi of hunterlaar.
hopelijk kan jij dat ook niet.

ik kan hem wel vergelijken met Jari.
Iemand op tien en die soms vaker voor het doel komt dan de spits.
Hij vind het ook niet erg als er geen spits is.
Hij scoort net zo goed zonder spits.
Verschil is, is dat hij vervelende blessures kreeg, anders was hij nog beter geweest.

Je kan messi niet vergelijken met een spits, omdat hij dat niet is.
Je kan messi meer vergelijken met een 10, die veel scoort en weinig kansen nodig heeft.

Overigens bevestigd Football manager mijn gedachten.
Zijn positie is AM/spits en rechtsbuiten.
Rechtsbuiten omdat hij regelmatig bij argetinie zo gespeeld heeft.
Spits omdat hij daar regelmatig speelt, omdat er geen spits te wereld is, die het spel verbeterd. Het staat meer in de weg.
AM heeft hij weinig tot niet gespeeld, wellicht in het jaar achter zlatan.
Am is wel zijn positie.
Hij heeft niet de kracht om het duel in te gaan met verdedigers.
Kan geen kopduels winnen en is niet groot.

Dus totaal geen type spits, het is een diepe nummer 10, die zeer veel scoort.
Een litmanen, Bergkamp. Meer een litmanen dan een bergkamp.
He? Ik heb gezegd dat hij alle rollen vervult. Een afmaker moet ook kunnen dribbelen en snelheid hebben. Ik heb nooit gezegd dat Messi is een pure afmaker is maar wel zeg ik en dat onderstreep jij ook, dat Messi alle rollen vervuld.

Gelukkig ben je het met me eens want ik heb dus gezegd dat hij van de 16 tot de middelijn allemaal speelt. Kopduels moet je niet persee winnen, je kan ook slimmer zijn. Kijk naar Suarez.

Maar alweer thanks voor het bevestigen, want ik zei al dat Messi alles speelt dat van de 16 tot aan de middelijn is speelt. Dus ook is hij een afmaker, ook een targetman die in de bal loopt, ook een nummer 10 etc etc. Dat zeg je zelf ook, want hij is meer een diepe nummer 10 dan ben je dus vanalles maar ook een afmaker want hij is ook een spits wanneer dat moet.

Je hoeft als spits toch niet altijd een duel aan te gaan? Er zijn heel veel spelers te noemen die spits zijn en geen duel aan willen gaan. Suarez zei ik net al, dat is een speler die echt nauwelijks een duel aangaat.

Dus waar ging de discussie over? Over dat ik zei dat Messi eigenlijk alles speelt wat in het midden van het veld gebeurd en vanaf de spits t/m amc, dat is de rol van messi. Meespelen, afpakken, spits zijn, nummer 10. alles.
remco k
 remco k - vrijdag 22 augustus 2014 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 17:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat messi een afmaker is, ik ontken zelfs dat hij een afmaker is.
daar is hij veel te beweeglijk voor.
Ik kan hem hem niet vergelijken met andere afmakers, zoals inzaghi of hunterlaar.
hopelijk kan jij dat ook niet.

ik kan hem wel vergelijken met Jari.
Iemand op tien en die soms vaker voor het doel komt dan de spits.
Hij vind het ook niet erg als er geen spits is.
Hij scoort net zo goed zonder spits.
Verschil is, is dat hij vervelende blessures kreeg, anders was hij nog beter geweest.

Je kan messi niet vergelijken met een spits, omdat hij dat niet is.
Je kan messi meer vergelijken met een 10, die veel scoort en weinig kansen nodig heeft.

Overigens bevestigd Football manager mijn gedachten.
Zijn positie is AM/spits en rechtsbuiten.
Rechtsbuiten omdat hij regelmatig bij argetinie zo gespeeld heeft.
Spits omdat hij daar regelmatig speelt, omdat er geen spits te wereld is, die het spel verbeterd. Het staat meer in de weg.
AM heeft hij weinig tot niet gespeeld, wellicht in het jaar achter zlatan.
Am is wel zijn positie.
Hij heeft niet de kracht om het duel in te gaan met verdedigers.
Kan geen kopduels winnen en is niet groot.

Dus totaal geen type spits, het is een diepe nummer 10, die zeer veel scoort.
Een litmanen, Bergkamp. Meer een litmanen dan een bergkamp.
Hij is degene die in de spits speelt. Heeft nooit iemand voor hem lopen in de punt..

Bergkamp en Litmanen speelden achter spitsen en sloten bij..

Messi speelt op de 9 positie of je dat nu leuk vind of niet..
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 19:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is degene die in de spits speelt. Heeft nooit iemand voor hem lopen in de punt..

Bergkamp en Litmanen speelden achter spitsen en sloten bij..

Messi speelt op de 9 positie of je dat nu leuk vind of niet..
Jup maar niet een spits met 1 taak maar met meedere taken.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 19:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is degene die in de spits speelt. Heeft nooit iemand voor hem lopen in de punt..

Bergkamp en Litmanen speelden achter spitsen en sloten bij..

Messi speelt op de 9 positie of je dat nu leuk vind of niet..
Ten 1ste kan je op 9 spelen zonder een spits te zijn.
Overigens denk ik dat Barca de positie 9 gewoon open laat.
Iedereen is vrij om erin te duiken.
Ineasta, Villa en alle andere waren vrij om in de spits op te duiken.
Op papier ziet het gewoon raar uit, een nummer 10 zonder een spits en dan ook nog buitenspelers.

Ten 2de heeft Barca gezocht naar een spits.
Eto'o was het niet en zlatan ook niet.

Wat je dus eigenlijk kan zeggen is dat barca eigenlijk 442 speelt.
Die 2 voorin(spitsen) staan vrij breed zodat ze op de flanken spelen.
Met een ruit op het middenveld en dan Messi op 10.
Spitsen gaan naar buiten en messi schuift in en je speelt weer 433
Zo zie ik het spel van barca
blijkbaar zien mensen dat anders.
remco k
 remco k - vrijdag 22 augustus 2014 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 20:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ten 1ste kan je op 9 spelen zonder een spits te zijn.
Overigens denk ik dat Barca de positie 9 gewoon open laat.
Iedereen is vrij om erin te duiken.
Ineasta, Villa en alle andere waren vrij om in de spits op te duiken.
Op papier ziet het gewoon raar uit, een nummer 10 zonder een spits en dan ook nog buitenspelers.

Ten 2de heeft Barca gezocht naar een spits.
Eto'o was het niet en zlatan ook niet.

Wat je dus eigenlijk kan zeggen is dat barca eigenlijk 442 speelt.
Die 2 voorin(spitsen) staan vrij breed zodat ze op de flanken spelen.
Met een ruit op het middenveld en dan Messi op 10.
Spitsen gaan naar buiten en messi schuift in en je speelt weer 433
Zo zie ik het spel van barca
blijkbaar zien mensen dat anders.
Sorry, maar als jij dat eerste stelt, dan kijk jij niet heel veel Barcelona..
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 20:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ten 1ste kan je op 9 spelen zonder een spits te zijn.
Overigens denk ik dat Barca de positie 9 gewoon open laat.
Iedereen is vrij om erin te duiken.
Ineasta, Villa en alle andere waren vrij om in de spits op te duiken.
Op papier ziet het gewoon raar uit, een nummer 10 zonder een spits en dan ook nog buitenspelers.

Ten 2de heeft Barca gezocht naar een spits.
Eto'o was het niet en zlatan ook niet.

Wat je dus eigenlijk kan zeggen is dat barca eigenlijk 442 speelt.
Die 2 voorin(spitsen) staan vrij breed zodat ze op de flanken spelen.
Met een ruit op het middenveld en dan Messi op 10.
Spitsen gaan naar buiten en messi schuift in en je speelt weer 433
Zo zie ik het spel van barca
blijkbaar zien mensen dat anders.
Messi wordt toch juist overal gevoerd door spelers om hem heen? of dat nou op het middenveld is of in de aanval. En maar niet willen toegeven dat er iemand gelijk heeft he, gelijk negeren enzo.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 20:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar als jij dat eerste stelt, dan kijk jij niet heel veel Barcelona..
Wou je ontkennen dat er geen andere spelers in de spits opduiken?

Wou je ontkennen dat messi niet de diepste man is?

Wou je ontkennen dat villa hangend op links speelde?

Wou je ontkennen dat pedro hangend op rechts speelde?
remco k
 remco k - vrijdag 22 augustus 2014 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 21:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wou je ontkennen dat er geen andere spelers in de spits opduiken?

Wou je ontkennen dat messi niet de diepste man is?

Wou je ontkennen dat villa hangend op links speelde?

Wou je ontkennen dat pedro hangend op rechts speelde?
Pedro speelde gewoon diep op rechts strak aan de zijlijn over het algemeen. Vaak ook gewoon vanaf links. Villa speelde hangend.

Inderdaad doken er vrij weinig andere spelers op in de spits..

En Messi speelt inderdaad heel vaak heel diep, als een spits.. Hij wult het op een andere manier in, maar doet dat beter dan wie dan ook ooit op die positie, en daarmee is hij voor mij de nieuwe en enige in zijn soort 9..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 20:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar als jij dat eerste stelt, dan kijk jij niet heel veel Barcelona..
Overigens heeft utrecht de hele voorbereiding met markiet in de spits gespeeld.

Schiet hij er 10 in. Dan is het ook geen spits, in ieder geval niet van nature.

van nature speelt hij een verdediger.

Messi is van nature een 10

Spelen ze met 2 hangende buitenspelers met een vaste spits en messi er achter.
Heb je ook nog middenvelders dan word het druk en word het makkelijk te verdedigen.

Buitenspelers schuiven naar binnen zodat ze ruimte maken voor de backs die opkomen.
Messi zakt in om mee te voetballen op het middenveld.

Vanwege die drukte hebben ze verder geen spits meer aangetrokken
want messi nam de doelpunten wel voor zijn rekening.

maar jah, blijkbaar ben ik de enige.
blijkbaar zie ik het anders en heb ik het fout.

Ik vraag mij alleen af, hoe jij siem de jong ziet.
Als spits, als 10 of als (rechter) centrale middenvelder.

Ik geef hier mij visie daarover
Hij heeft op 10 gespeeld achter Pantelic, niet onverdienstelijk.
10 positie verdween maar dat was jammer voor hem want hij heeft in de opleiding daar vaak gespeeld, volgens mij. Dat was zijn favoriete positie, die liefde raak je niet snel meer kwijt.
Maar hij moest als (rechter diepste) centrale middenvelder spelen.
Bij gebrek bij de spitsen, is hij op die positie gezet.
Met als taak als 10 te spelen of als valse nummer 9.
Hij zakt dan in en dan sta je tussen de linies en sta je toch op de nummer 10 positie?

Als nummer 10 moet je veel kunnen scoren of dacht je dat iedere nummer 10 was zoals lex immers?

Maar ja, weet je, blijkbaar zie ik het anders.
Ik weet zeker als schone op 9 zou spelen en er 30 inschiet, is hij dan een spits?

Overigens wil ik dat wel eens zien, schone in de spits.
Maar zal ik daar waarschijnlijk ook de enige in zijn.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 22 augustus 2014 - 21:59   quote  deeplink  
Kolere hé......9 of 10 of 11...lekker belangrijk, Cruijff speelde met 14
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 21:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Pedro speelde gewoon diep op rechts strak aan de zijlijn over het algemeen. Vaak ook gewoon vanaf links. Villa speelde hangend.

Inderdaad doken er vrij weinig andere spelers op in de spits..

En Messi speelt inderdaad heel vaak heel diep, als een spits.. Hij wult het op een andere manier in, maar doet dat beter dan wie dan ook ooit op die positie, en daarmee is hij voor mij de nieuwe en enige in zijn soort 9..
Haha pedro rechts strak aan de lijn?
Volgens mij speelde alves rechtsback, die meer als rechtsbuiten speelde.
maar oke, als jij dat zegt zal het wel waar zijn.
Overigens duikt de nummer 10 het vaakst in de spits als de spits er even niet is.

Maar het klopt dat hij op 9 op papier staat.
Maar ik heb rare formaties gezien op papier in het praktijk totaal niet klopte.
Ik ga ook niet ontkennen dat messi het meeste op dook in de spits.

Maar hij is van nature geen spits maar 10.

In de tactiek van barca kan je beter zonder een echte spits spelen.
het is dan te druk aan spelers en je hebt wel ruimte nodig om de bal rond te kunnen laten gaan, anders is het heel makkelijk verdedigen.

Ajax en Barca speelde de beste wedstrijden zonder een echte spits.
Ajax met siem de jong of andere middenvelders in de spits
barca met messi
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 21:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Pedro speelde gewoon diep op rechts strak aan de zijlijn over het algemeen. Vaak ook gewoon vanaf links. Villa speelde hangend.

Inderdaad doken er vrij weinig andere spelers op in de spits..

En Messi speelt inderdaad heel vaak heel diep, als een spits.. Hij wult het op een andere manier in, maar doet dat beter dan wie dan ook ooit op die positie, en daarmee is hij voor mij de nieuwe en enige in zijn soort 9..
Helemaal waar.
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 21:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Overigens heeft utrecht de hele voorbereiding met markiet in de spits gespeeld.

Schiet hij er 10 in. Dan is het ook geen spits, in ieder geval niet van nature.

van nature speelt hij een verdediger.

Messi is van nature een 10

Spelen ze met 2 hangende buitenspelers met een vaste spits en messi er achter.
Heb je ook nog middenvelders dan word het druk en word het makkelijk te verdedigen.

Buitenspelers schuiven naar binnen zodat ze ruimte maken voor de backs die opkomen.
Messi zakt in om mee te voetballen op het middenveld.

Vanwege die drukte hebben ze verder geen spits meer aangetrokken
want messi nam de doelpunten wel voor zijn rekening.

maar jah, blijkbaar ben ik de enige.
blijkbaar zie ik het anders en heb ik het fout.

Ik vraag mij alleen af, hoe jij siem de jong ziet.
Als spits, als 10 of als (rechter) centrale middenvelder.

Ik geef hier mij visie daarover
Hij heeft op 10 gespeeld achter Pantelic, niet onverdienstelijk.
10 positie verdween maar dat was jammer voor hem want hij heeft in de opleiding daar vaak gespeeld, volgens mij. Dat was zijn favoriete positie, die liefde raak je niet snel meer kwijt.
Maar hij moest als (rechter diepste) centrale middenvelder spelen.
Bij gebrek bij de spitsen, is hij op die positie gezet.
Met als taak als 10 te spelen of als valse nummer 9.
Hij zakt dan in en dan sta je tussen de linies en sta je toch op de nummer 10 positie?

Als nummer 10 moet je veel kunnen scoren of dacht je dat iedere nummer 10 was zoals lex immers?

Maar ja, weet je, blijkbaar zie ik het anders.
Ik weet zeker als schone op 9 zou spelen en er 30 inschiet, is hij dan een spits?

Overigens wil ik dat wel eens zien, schone in de spits.
Maar zal ik daar waarschijnlijk ook de enige in zijn.
Het gaat toch helemaal niet om of markiet daar speelt en dat hij dan ineens spits is? Bah de hele discussie omdraaien ben je goed in. Messi is de spits, waarom wil je dat niet begrijpen, met rollen die een nummer 10, enzo ook heeft. In de start van de discussie zei je dat Messi geen afmaker en geen targetman is. Alles is hij, wat Remco al zei het is een spits die heel veel andere dingen ook kan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:14   quote  deeplink  
Ajax moet een middenvelder die dodelijk is in de spits zetten.

Ik denk aan klaassen of aan schone.

Ajax speelt met naar binnenkomende buitenspelers.
Als je ook wil dat middenvelders zich aansluiten en je speelt met een vaste 9.
Dan word het heel druk met spelers, dat is vrij makkelijk te verdedigen.

Beste spelers die daarmee overweg kunnen zijn aanvallende middenvelders.
Ik zie dus graag dat Ajax met klaassen of Schone in de spits speelt.

Of zou serrero dat kunnen? is net zo klein als schone.
heeft volgens mij gescoord tegen barca, door bij de 1ste paal te komen(typsische spitsen gedrag)

ben benieuwd wie jullie graag in de spits zien en wat voor taken je die dan mee geeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 augustus 2014 door Positieve Arrogantie --
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Haha pedro rechts strak aan de lijn?
Volgens mij speelde alves rechtsback, die meer als rechtsbuiten speelde.
maar oke, als jij dat zegt zal het wel waar zijn.
Overigens duikt de nummer 10 het vaakst in de spits als de spits er even niet is.

Maar het klopt dat hij op 9 op papier staat.
Maar ik heb rare formaties gezien op papier in het praktijk totaal niet klopte.
Ik ga ook niet ontkennen dat messi het meeste op dook in de spits.

Maar hij is van nature geen spits maar 10.

In de tactiek van barca kan je beter zonder een echte spits spelen.
het is dan te druk aan spelers en je hebt wel ruimte nodig om de bal rond te kunnen laten gaan, anders is het heel makkelijk verdedigen.

Ajax en Barca speelde de beste wedstrijden zonder een echte spits.
Ajax met siem de jong of andere middenvelders in de spits
barca met messi
En alweer Messi speelt eigenlijk over de hele lijn van het veld tot de middenlijn. Meespelen en vaak overal te vinden maar veel vaker aan hey einde van een aanval, een spits dus.
freakie
 freakie - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ajax moet een middenvelder die dodelijk is in de spits zetten.

Ik denk aan klaassen of aan schone.

Ajax speelt met naar binnenkomende buitenspelers.
Als je ook wil dat middenvelders zich aansluiten en je speelt met een vaste 9.
Dan word het heel druk met spelers, dat is vrij makkelijk te verdedigen.

Beste spelers die daarmee overweg kunnen zijn aanvallende middenvelders.
Ik zie dus graag dat Ajax met klaassen of Schone in de spits speelt.

Of zou serrero dat kunnen? is net zo klein als schone.
heeft volgens mij gescoord tegen barca, door bij de 1ste paal te komen(typsische spitsen gedrag)

ben benieuwd wie jullie graag in de spits zien en wat voor taken je die dan mee geeft.
Ajax heeft een speler nodig die een beetje de rol kan vertolken van Messi, welke? Ik weet niet, ik
Denk dat ze zivkovic aan het opleiden zijn, soort van opleiden dan.
Eide
 Eide - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:17   quote  deeplink  
Ajax heeft dat geprobeert met Siem de Jong en Klaassen. Dat is aardig om achter de hand te hebben maar Ajax moet gewoon een spits hebben die spits is. Die in staat is ruimte te vinden en voldoende kracht en techniek heeft de bal te controleren met een verdediger in de rug.

Aanvallende middenvelders zijn jongens die gewent zijn met het gezicht naar het doel te spelen, Ajax zoekt iemand die met de rug naar het doel effectief kan zijn. Ik zie dus niet zo veel in de deze oplossing als structurele oplossing, hoewel Siem de Jong dit regelmatig goed deed.
remco k
 remco k - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 21:55 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Overigens heeft utrecht de hele voorbereiding met markiet in de spits gespeeld.

Schiet hij er 10 in. Dan is het ook geen spits, in ieder geval niet van nature.

van nature speelt hij een verdediger.

Messi is van nature een 10

Spelen ze met 2 hangende buitenspelers met een vaste spits en messi er achter.
Heb je ook nog middenvelders dan word het druk en word het makkelijk te verdedigen.

Buitenspelers schuiven naar binnen zodat ze ruimte maken voor de backs die opkomen.
Messi zakt in om mee te voetballen op het middenveld.

Vanwege die drukte hebben ze verder geen spits meer aangetrokken
want messi nam de doelpunten wel voor zijn rekening.

maar jah, blijkbaar ben ik de enige.
blijkbaar zie ik het anders en heb ik het fout.

Ik vraag mij alleen af, hoe jij siem de jong ziet.
Als spits, als 10 of als (rechter) centrale middenvelder.

Ik geef hier mij visie daarover
Hij heeft op 10 gespeeld achter Pantelic, niet onverdienstelijk.
10 positie verdween maar dat was jammer voor hem want hij heeft in de opleiding daar vaak gespeeld, volgens mij. Dat was zijn favoriete positie, die liefde raak je niet snel meer kwijt.
Maar hij moest als (rechter diepste) centrale middenvelder spelen.
Bij gebrek bij de spitsen, is hij op die positie gezet.
Met als taak als 10 te spelen of als valse nummer 9.
Hij zakt dan in en dan sta je tussen de linies en sta je toch op de nummer 10 positie?

Als nummer 10 moet je veel kunnen scoren of dacht je dat iedere nummer 10 was zoals lex immers?

Maar ja, weet je, blijkbaar zie ik het anders.
Ik weet zeker als schone op 9 zou spelen en er 30 inschiet, is hij dan een spits?

Overigens wil ik dat wel eens zien, schone in de spits.
Maar zal ik daar waarschijnlijk ook de enige in zijn.
Messi is niet van nature een 10, speelt daar ook nooit en kan me uberhaubt niet herinneren dat ie er speelde. Vanaf zijn debuut op de flanken, daarna in de punt..

Immers scoort trouwens veel maar dat terzijde.

Als Siem in de spits speelt, dan is het een spits, toen die achter Pantelic speelde was het een 10 en onder de Boer aanvallende rechter middenvelder..

Een speler is dat waar die speelt..
remco k
 remco k - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:17 schreef freakie het volgende:

[..]

Ajax heeft een speler nodig die een beetje de rol kan vertolken van Messi, welke? Ik weet niet, ik
Denk dat ze zivkovic aan het opleiden zijn, soort van opleiden dan.
Er is maar 1 speler die de rol van Messi structureel goed kan invullen en dat is Messi zelf. Veel ploegen hebben het geprobeerd, maar niemand die het structureel goed blijft doen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:15 schreef freakie het volgende:

[..]

En alweer Messi speelt eigenlijk over de hele lijn van het veld tot de middenlijn. Meespelen en vaak overal te vinden maar veel vaker aan hey einde van een aanval, een spits dus.
Wat maakt het uit.
Het is hoe je er naar kijkt

Een 10, die taken van de spits kan uitvoeren
of een spits die de taken van 10 kan uitvoeren.

Het gaat erom wat hij van nature is, hij is van nature een 10.
dat hij de taken van de spits uitvoert, lijkt logisch omdat er geen 1 is.
Overigens geld dat natuurlijk ook andersom.
Je kan ook zien dat hij een 9 speelt en dat hij de taak van de 10 invult omdat ze er geen zijn.

Maar ik denk dat ik messi meer in een rijtje kan zetten van spelers die op 10 hebben gespeeld. Dan dat ik hem in een rijtje zet van klassieke spits.

Klassieke spits vind ik hem niet, neemt niet weg dat hij die positie geweldig invult.
Net als De jong. Die vulde dat ook geweldig in, maar een spits vond ik hem ook niet.

Puur omdat ik hem niet kan vergelijken met spitsen maar meer met middenvelders.
Middenvelders die buitengewoon veel scoren en veel zijn dat er niet.
Vandaar die klasse, vandaar dat je messi met moeite kan vergelijken.

Maar ik blijf het zeggen.. Spits is hij niet, ook al speelt hij er.
Ook dat hij veel scoort, doet daar niks van af.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:34   quote  deeplink  
Ik ben een beetje Messi moe...en door jullie word ik nog moeier, hij takelt af, sjokt over het veld en ten onrechte uitgeroepen als beste speler van het WK.
Hij kan niet tippen aan Maradona....ook is dat geen idool.
Persoonsverheerlijking....ik heb daar een bloed hekel aan

Ik moet eerlijk bekennen dat ik als jonge Nenam een kleine poster van Linda Ronstadt op mijn kamer had ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Messi is niet van nature een 10, speelt daar ook nooit en kan me uberhaubt niet herinneren dat ie er speelde. Vanaf zijn debuut op de flanken, daarna in de punt..

Immers scoort trouwens veel maar dat terzijde.

Als Siem in de spits speelt, dan is het een spits, toen die achter Pantelic speelde was het een 10 en onder de Boer aanvallende rechter middenvelder..

Een speler is dat waar die speelt..
Messi heeft idd nooit gespeel. toch vreemd dat Football manager het dan opgeeft.
Blijkbaar moet je een brief naar hun schrijven dat het een spits en geen 10.

Overigens heeft immers er 1000x kansen voor nodig, zie de kans van gister. Maar dat terzijde.

Speler is dat waar die speelt, is wel heel makkelijk gezegd.

Stel in een situatie je hebt 3x gewisseld en je keeper krijgt rood.
dan moet je een speler op doel zetten.
Dan speelt hij als doelman, terwijl iedereen weet dat hij geen doelman is.

Messi speelt als spits maar het is een 10 en barca heeft geen positie van een 10. Als spits kan hij dat beste invullen, zijn positie die Barca niet heeft.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Er is maar 1 speler die de rol van Messi structureel goed kan invullen en dat is Messi zelf. Veel ploegen hebben het geprobeerd, maar niemand die het structureel goed blijft doen..
Noem mij een ploeg die zonder een spits speelt?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 augustus 2014 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2014 - 22:34 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ik ben een beetje Messi moe...en door jullie word ik nog moeier, hij takelt af, sjokt over het veld en ten onrechte uitgeroepen als beste speler van het WK.
Hij kan niet tippen aan Maradona....ook is dat geen idool.
Persoonsverheerlijking....ik heb daar een bloed hekel aan

Ik moet eerlijk bekennen dat ik als jonge Nenam een kleine poster van Linda Ronstadt op mijn kamer had ;-)
Op dit moment ben ik dat ook.
heb het gevoel dat hij niet lekker in ze vel zit.

ik mis een beetje spel vreugde, ik heb het idee dat het allemaal maar moet.

Ik had gewild dat ik er nooit over was begonnen.
Ik had moeten weten dat je dan tegen een zere been aan schopt, als je over messi gaat beginnen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson









0.0112178