BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
jolanpalma
 jolanpalma - maandag 18 augustus 2014 - 19:53   quote  deeplink  
Jelle vossen? Of die van volendam muhren?
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:53 schreef jolanpalma het volgende:
Jelle vossen? Of die van volendam muhren?
Vossen word een Sonck verhaal, goed bij Genk maar komt tekort voor Ajax..

Spelers als Muhren kopen en 1 a 2 jaar verhuren, want dadelijk koopt een subtop club hem
en over 1 a 2 jaar verkopen ze hem weer voor 6+ Miljoen..

Dus liever verhuren aan een subtopper dan hem kopen bij een subtopper..

we moeten eerder die subtop clubs voor zijn, eerder kopen en dan verhuren..

Maar ik twijfel of de 25jarige Muhren nog een aantal stappen kan maken tot de top waar Ajax om vraagt
dat betwijfel ik, Vind hem wel goed, snap niet dat een eredivisie club hem al heeft binnen gehaald.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:11 schreef hjf het volgende:

[..]

Zou Davy Klaassen in jouw optiek, dan niet in de spits kunnen spelen? Ten minste als ik jouw betoog goed analyseer.
Niet eens een gekke gedachte..
Beetje vergelijkbaar met de Jong maar dan met meer potentie
jolanpalma
 jolanpalma - maandag 18 augustus 2014 - 20:16   quote  deeplink  
Kopen en verhuren aan heracles of go ahead, gokje waard toch? En altidore dan? Vond hem wel echt een beest. Tuilo de melo van lille is ook een bikkel. Tevens heeft lille ook nog een leuke jonge belg in de jeugd, Ene bruno
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:07 schreef hjf het volgende:

[..]

Een kinderhand is snel gevuld. Ik vind het niet prima. Met het puntenaantal van vorig seizoen word je niet eens tweede Remco. Dan zeg ik, dat de strijd tussen Twente en PSV gaat. Als je winterslaap is afgelopen, dan schrik je van de stand in de ED.
En wie zegt dat je met deze selectie hetzelfde aantal punten haalt als afgelopen seizoen? We hebben in dezelfde wedstrijden nu al 6 punten meer..
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:31 schreef Eide het volgende:
Ik word af en toe een beetje moe om die roep on een veel scorende spits. Dat zal mij namelijk eerlijk gezegd jeuken. Een aantal van de allerbeste spitsen van Ajax scoorde helemaal niet zo veel, ze lieten de ploeg beter spelen. Roep "spits" en iedereen denkt aan KJH en Van Basten. Maar een spits is net zo goed Stefan Petterson, Patrick Kluivert of wat recenter, Marko Pantelic. Spelers die zelf kunnen scoren maar ook zeker anderen om zich heen beter laten spelen.

Ajax heeft namelijk geen spits nodig die er 30 inschiet. Ajax heeft een spits nodig die andere andere aanvallend ingestelde spelers in staat stelt meer dan 10 goals te scoren. Schone, Klaassen, El Ghazi, Kishna, Fischer.... en als die spits er zelf dan ook meer als 10 inlegt scoort Ajax meer dan voldoende.
Op Pantelic na ben ik het helemaal met je eens.. Ik vond hem niet zo heel goed:-)
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:41 schreef madretsma het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om het aantal doelpunten, maar om de belangrijke doelpunten..
in de ChamL mag je al helemaal geen 2 a 3 kansen missen dat is dodelijk..
tegen Milan thuis en uit kregen we veel kansen we hadden/hebben dan geen spits
die medogenloos is, we kregen goede kansen toen en waren 2keer beter, maar we bleven
maar kansen missen, Eto'o kreeg in zijn geringe minuten in de ChamL vorige jaar een handvol
kansen en hij scoorde er 3, Dat is het verschil van een ronde verder gaan of niet.
Ik word eerder moe van 4 keer achter elkaar 3de in de groep van de ChamL dan de roep om
een spits die ons naar de 2de ronde ChamL schiet...

De open kans van Milik tegen Vitesse, de 2 kansen van Siggi alleen op de keeper tegen Az
Allemaal mis! daar word ik moe van;-)
Ik vind dat Ajax onwaardig en niet genoeg voor ChamL niveau..
die 3 kansen waar ik op doel daar had Eto'o er minimaal 2 van benut..
Dat is het verschil....
En in welke wereld is de spits de enige die de kansen krijgt.. Als ik na het afgelopen jaar CL kijk, waren het juist de middenvelders die de eerste kansen kregen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:31 schreef Eide het volgende:
Ik word af en toe een beetje moe om die roep on een veel scorende spits. Dat zal mij namelijk eerlijk gezegd jeuken. Een aantal van de allerbeste spitsen van Ajax scoorde helemaal niet zo veel, ze lieten de ploeg beter spelen. Roep "spits" en iedereen denkt aan KJH en Van Basten. Maar een spits is net zo goed Stefan Petterson, Patrick Kluivert of wat recenter, Marko Pantelic. Spelers die zelf kunnen scoren maar ook zeker anderen om zich heen beter laten spelen.

Ajax heeft namelijk geen spits nodig die er 30 inschiet. Ajax heeft een spits nodig die andere andere aanvallend ingestelde spelers in staat stelt meer dan 10 goals te scoren. Schone, Klaassen, El Ghazi, Kishna, Fischer.... en als die spits er zelf dan ook meer als 10 inlegt scoort Ajax meer dan voldoende.
Inderdaad maar een Sigthorsson die laat de rest niet beter voetballen.
Is ook niet zijn kwaliteit en dat is dan ook gelijk zijn probleem geworden nu hij bij Ajax speelt. .
Zet hem bij Heerenveen, Groningen, Cambuur, Go ahead of zelfs vitesse
en hij scoort er echt wel meer hoor.
Dat hij niet in ons systeem past dat bewijst hij nog wekelijks
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 20:16 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Niet eens een gekke gedachte..
Beetje vergelijkbaar met de Jong maar dan met meer potentie
Op het middenveld meer potentie, als spits niet denk ik.. En waarom hem daar weg halen, doet het gewoon erg goed op die plek..
jolanpalma
 jolanpalma - maandag 18 augustus 2014 - 20:21   quote  deeplink  
Wist trouwens niet dat die muhren al zou oud was, laat nu maar zitten dan ;). Maar wat als blind nu weg gaat bij ajax zal er voor hem nog een vervanger aangetrokken worden? Vind hem afgelopen zondag echt eindbaas.
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 20:21 schreef jolanpalma het volgende:
Wist trouwens niet dat die muhren al zou oud was, laat nu maar zitten dan ;). Maar wat als blind nu weg gaat bij ajax zal er voor hem nog een vervanger aangetrokken worden? Vind hem afgelopen zondag echt eindbaas.
De Boer zegt van niet, en terecht, Viergever is daar al voor aangetrokken..
madretsma
 madretsma - maandag 18 augustus 2014 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 20:21 schreef jolanpalma het volgende:
Wist trouwens niet dat die muhren al zou oud was, laat nu maar zitten dan ;). Maar wat als blind nu weg gaat bij ajax zal er voor hem nog een vervanger aangetrokken worden? Vind hem afgelopen zondag echt eindbaas.
Als er een vervanger komt dan moet tie wel van een hoger niveau zijn als Viergever,Serero
anders heeft het geen zin, spelers voor de breette hebben we al genoeg..

we doen idd een jasje uit als Blind weggaat..
maar elk jaar doen we een jasje uit, wat nog wel genoeg voor de titel was
maar niet om de 2de ronde ChamL te halen..

daarom snap ik niet dat vele zeggen elk jaar de laatste 4jaar dat Psv de beste
Selectie heeft want ondanks dat wij elk jaar sterkhouders verliezen is onze selectie
sterk genoeg voor de titels...
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 augustus 2014 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 20:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Op het middenveld meer potentie, als spits niet denk ik.. En waarom hem daar weg halen, doet het gewoon erg goed op die plek..
Hij is in alles beter dan Sigthorson op die plek..
Maar inderdaad laat Sigthorsson zich maar in de kijker spelen
en verkocht worden.. Als hij blijft komt hij vast nog wel een keer van pas
Eide
 Eide - maandag 18 augustus 2014 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 20:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad maar een Sigthorsson die laat de rest niet beter voetballen.
Eens, het gaat mij alleen om dat sentiment, terwijl Ajax dat niet echt nodig heeft.
remco k
 remco k - maandag 18 augustus 2014 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 20:35 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij is in alles beter dan Sigthorson op die plek..
Maar inderdaad laat Sigthorsson zich maar in de kijker spelen
en verkocht worden.. Als hij blijft komt hij vast nog wel een keer van pas
Ik zie Sigthorson niet als maatstaf op die positie voor wat een Ajax spits moet zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 augustus 2014 - 02:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 17:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Messi speelt toch echt op 9..
Eriksen speelde ook op 9, lodeiro heeft ook op 9 gespeeld.

Ik kan mij vergissen maar dat zijn toch ook niet meteen nummer 9.

Spitsen staan ook wel op de flanken, zijn dat dan buitenspelers?

Messi staat in de spits, dat klopt.
Ronaldo staat soms ook in de spits.
Dat maken ze nog geen spitsen.

Messi is geen targetman, schaduwspits, diepe spits of afmaker puur sang.
Messi is een speler die de bal ophaalt vanaf het middenveld en combinerend het doel wil bereiken. Is de bal bij de achterlijn dan is hij te vinden randje 16 of penalty, heel af en toe laat hij zich bij de 1ste paal zien, vaak word hij dan weggezet.
Messi is een speler waar de middenvelders de bal bij hem inleveren, dat gebeurd meestal ver van het doel. De combinatie word opgezet en messi scoort of messi laat iemand scoren, typisch een nummer 10. Ja, het is mogelijk om een nummer 10 op de plek van een nummer 9 te zetten, zie Siem de Jong. Zelfs bij Football Manager kan dat.

Ik zal de volgende keer de omschrijving geven die Football manager geeft voor een iemand die in de spits speelt met als taak als nummer 10 te spelen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 augustus 2014 - 03:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 19:11 schreef hjf het volgende:

[..]

Zou Davy Klaassen in jouw optiek, dan niet in de spits kunnen spelen? Ten minste als ik jouw betoog goed analyseer.
Dat zou dus kunnen. Dat heeft hij al gedaan tegen vitesse.
Frank heeft dat vaker gedaan, middenvelders daar te laten spelen.

Schone, Lodeiro (man utd uit), Siem de Jong, Eriksen (City uit en thuis) en vorige week Klaassen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 augustus 2014 - 04:14   quote  deeplink  
Ik zal de omschrijving geven die football manager maakt voor de spits positie

Schaduwspits:
Een hangende spits dient als verbindingsstuk tussen middenveld en aanval.
Dit type speler laat zich vaak terugzakken om de bal mee te geven aan ploeggenoten, te kaatsen met het middenveld, naar vleugels te spelen of als hij de kans krijgt om te draaien, zijn aanvalspartner te bereiken.

Diepe spits:
een diepe spits staat in de punt van de aanval en is de spil van elke aanval.
hij fungeert als het middelpunt van aanvallende acties en dient zowel doelpunten te maken als voor te bereiden.
Zijn andere taak is achter mislukte steekballen en wilde trappen vanuit de verdediging aan te gaan, de bal te veroveren en deze voor te geven of af te spelen aan ploeggenoten.

Targetman:
een targetman kan het niveau van een ploeg omhoogtillen door met fysieke kracht verdedigers van zich af te houden en ruimte te creëren voor aanvalspartners en opkomende middenvelders.
De targetman is niet aangewezen op technische vaardigheden, maar benut zijn kop en duelkracht om ploeggenoten in stelling te brengen.

Afmaker:
een afmaker staat op een lijn met de laatste man van de tegenpartij om bij een dieptepasses zo snel mogelijk uit de dekking te kunnen komen.
Hoewel een afmaker altijd bereid is het duel met zijn man op te zoeken een voorzet te geven wanneer dat nodig is, heeft hij maar 1 doel: scoren.
Zijn scoringsdrang is dusdanig groot dat hij nauwelijks meehelpt bij het opzetten van aanvallen en bij voorkeur in de as van het veld blijft om in en rondom het strafschopgebied te loeren op kansen

Complete spits:
Complete spits bezit de technische eigenschappen van een schaduwspits, het scorevermogen van een afmaker en de fysieke kracht van een targetman.
Hij kan zowel voor zich zelf als voor een ander kansen creëren, maar is ook betrouwbaar als eindstation van een aanval. Dit is het type speler dat boven tactische instructies staat en het beste tot zijn recht komt in een vrije rol.

Vroeg storende spits:
De belangrijkste taak van een vroeg storende spits is om de verdediging van de tegenpartij continu onder druk te zetten en de bal op te jagen. in aanvallend opzicht voetbalt hij zo eenvoudig mogelijk en brengt hij andere spelers in stelling in plaats van voor eigen succes te gaan.

Nummer 10:
een nummer 10 kan zowel aanvallend op het middenveld als in de spits spelen.
Een nummer 10 zoekt net als een vooruitgeschoven spelmaker de vrije ruimte op tussen het middenveld en de aanval, maar heeft in de vergelijking nauwelijks verdedigende taken en probeert zelfs bij balbezit van de tegenstander aanspeelbaar te blijven.
De rest van de ploeg dient dan ook zowel defensief als offensief in dienst van de nummer 10 te spelen.

Valse nummer 9
De valse nummer 9, hoewel vergelijkbaar met diepe middenvelder/spelmaker, is in feite een spits die zich laat zakken naar het middenveld.
Hierdoor komen de centrum verdedigers in een dilemma te staan: ze kunnen hem volgen en daarmee ruimte openlaten voor opstomende middenvelders, aanvallers en vleugelspitsen of ze kunnen hem laten lopen waardoor hij tijd en ruimte krijgt om te dribbelen of de bal af te spelen

Sorry voor dit lange bericht!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 augustus 2014 - 04:15   quote  deeplink  
welke taak geven jullie mee aan de ajax spits?

En zoek daar de beste speler voor uit?
jolanpalma
 jolanpalma - dinsdag 19 augustus 2014 - 06:42   quote  deeplink  
Vond bojan op de 9 ook zn beste wedstrijden voor ajax spelen als een valse nr. 9
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 augustus 2014 - 08:02   quote  deeplink  
1 Complete spits( type Suarez)
2 Een Afmaker kan ook nuttig zijn omdat we genoeg creativiteit hebben (type Hunterlaar)
3 Valse 9 (vd Vaart)

1 Denk dat Zivkovic hier in de toekomst wel in de buurt van gaat komen.
niet perse van Suarez maar wel vrij compleet.
2 Milik
3 Had Bojan kunnen zijn

In de eredivisie zie ik niet veel van zulke spelers terug..
Valse 9 misschien Meleg in de toekomst?
Voor de rest niet echt toppers voor de spits positie in onze competitie
Locadia is opzich wel goed bezig bij Psv maar denk echt dat Zivkovic de topper
op die positie gaat worden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 augustus 2014 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 augustus 2014 - 08:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 augustus 2014 - 21:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zie Sigthorson niet als maatstaf op die positie voor wat een Ajax spits moet zijn.
Veel beter hebben we blijkbaar niet op die positie dus kan moeilijk
een ander gebruiken als maatstaf toch?
Kan wel zeggen dat Klaassen een mindere afmaker is dan Kluivert
maar wat hebben we daaraan?
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 02:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Eriksen speelde ook op 9, lodeiro heeft ook op 9 gespeeld.

Ik kan mij vergissen maar dat zijn toch ook niet meteen nummer 9.

Spitsen staan ook wel op de flanken, zijn dat dan buitenspelers?

Messi staat in de spits, dat klopt.
Ronaldo staat soms ook in de spits.
Dat maken ze nog geen spitsen.

Messi is geen targetman, schaduwspits, diepe spits of afmaker puur sang.
Messi is een speler die de bal ophaalt vanaf het middenveld en combinerend het doel wil bereiken. Is de bal bij de achterlijn dan is hij te vinden randje 16 of penalty, heel af en toe laat hij zich bij de 1ste paal zien, vaak word hij dan weggezet.
Messi is een speler waar de middenvelders de bal bij hem inleveren, dat gebeurd meestal ver van het doel. De combinatie word opgezet en messi scoort of messi laat iemand scoren, typisch een nummer 10. Ja, het is mogelijk om een nummer 10 op de plek van een nummer 9 te zetten, zie Siem de Jong. Zelfs bij Football Manager kan dat.

Ik zal de volgende keer de omschrijving geven die Football manager geeft voor een iemand die in de spits speelt met als taak als nummer 10 te spelen.
Je noemt jongens die er een keer hebben gespeeld, hij speelt er al jaren.. En geen echte 9? Gezien de cijfertjes misschien wel de beste die er ooit geleefd heeft.. Het is niet een standaard nummer 9.

Ik met jouw beschrijving doe je hem echt flink te kort, wat je zegt klopt namelijk wel, maar is slechts een del van zijn spel, zo heeft hij ook heel veel diepgang, een eigen actie en komt hij juist heel vaak vanaf de zijkant..
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 08:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Veel beter hebben we blijkbaar niet op die positie dus kan moeilijk
een ander gebruiken als maatstaf toch?
Kan wel zeggen dat Klaassen een mindere afmaker is dan Kluivert
maar wat hebben we daaraan?
Natuurlijk kan je wel een andere maatstaf gebruiken, er zijn meer clubs dan alleen Ajax om vergelijkingen te trekken..
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 augustus 2014 - 11:32   quote  deeplink  
Sigthorsson vrijwel zeker in de spits zondag. gister bij VI: René van der gijp:'en die Milik die is afgeschreven?' Simon Zwartkruis:'ja, natuurlijk nog niet helemaal, maar die voldeed niet aan de eisen van de Boer.'

Nou nou, lekker gescout weer Ajax.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 augustus 2014 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 08:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je wel een andere maatstaf gebruiken, er zijn meer clubs dan alleen Ajax om vergelijkingen te trekken..
Waarom zou ik Klaassen vergelijken met iemand van een andere club?
Sigthorsson is toch onze spits? Dan gebruik ik die als maatstaf. Niks vreemds
aan lijkt mij.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 19 augustus 2014 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 11:32 schreef NatjosFC het volgende:
Sigthorsson vrijwel zeker in de spits zondag. gister bij VI: René van der gijp:'en die Milik die is afgeschreven?' Simon Zwartkruis:'ja, natuurlijk nog niet helemaal, maar die voldeed niet aan de eisen van de Boer.'

Nou nou, lekker gescout weer Ajax.
Haha inderdaad goed werk weer.. Laat hem maar vlammen bij jong Ajax misschien
kan hij zijn plek bij de selectie nog wel verdienen.
Toch als je Sigthorsson op stel zou ik persoonlijk Zivkovic erachter houden
of zelfs basis..
nora
 nora - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:19   quote  deeplink  
Hoe is het mogelijk dat ze weer een flop scouten!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:19 schreef nora het volgende:
Hoe is het mogelijk dat ze weer een flop scouten!!!
Toch weer extra geld in het laatje ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 08:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Je noemt jongens die er een keer hebben gespeeld, hij speelt er al jaren.. En geen echte 9? Gezien de cijfertjes misschien wel de beste die er ooit geleefd heeft.. Het is niet een standaard nummer 9.

Ik met jouw beschrijving doe je hem echt flink te kort, wat je zegt klopt namelijk wel, maar is slechts een del van zijn spel, zo heeft hij ook heel veel diepgang, een eigen actie en komt hij juist heel vaak vanaf de zijkant..
Al die andere hadden ook jaren kunnen spelen.
Cijfers zeggen niks, litmanen was topscoorder in het seizoen 94/95.
Dus dat kan als nummer 10 zijnde.

Zei ik dat hij enkel en alleen dat doet? Ik gaf een beschrijving van dingen die hij doet wat een spits van nature niet doet. Middenvelders hebben scorend vermogen en diepgang.
Klaassen was topscoorder van vorig jaar, Klaassen heeft ook diepgang.
Natuurlijk doet messi meerdere dingen, maar de dingen die jij geeft dat doet een middenvelder ook.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 12:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haha inderdaad goed werk weer.. Laat hem maar vlammen bij jong Ajax misschien
kan hij zijn plek bij de selectie nog wel verdienen.
Toch als je Sigthorsson op stel zou ik persoonlijk Zivkovic erachter houden
of zelfs basis..
Zivkovic zou ik er ook achter houden inderdaad!
dan heb je nog een ander type spits, Milik en Sigthorsson zijn beide afmakers, Zivkovic is wat beweeglijker.

Dan kun je hem wat laten invallen en dan verdient hij zn plek vanzelf, maar ze willen hem in Jong Ajax opleiden voor het Ajax spelletje... maar dan vraag ik me af waarom hij dat niet in Ajax 1 kan leren, want Milik en Sigi bakken er ook niks van dus slechter kan het toch niet.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:19 schreef nora het volgende:
Hoe is het mogelijk dat ze weer een flop scouten!!!
Klopt... Sigthorsson was nog niet eens zo slecht gescout, maar Sana bijvoorbeeld pfff
freakie
 freakie - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:39   quote  deeplink  
Het is een talent, dat blijft het. Wat ze bij VI zeggen is niet altijd waar en misschien doet Frank dit om de speler Milik te prikkelen? Misschien is hij een beetje gemakzuchtig? Zet hem ernaast en laat hem voelen dat hij alles moet doen om er bij te horen. Daar komen toppers uit, niet stoppen als je bent gevallen maar nog harder je best doen als het de eerste keer niet lukte.
freakie
 freakie - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:38 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Klopt... Sigthorsson was nog niet eens zo slecht gescout, maar Sana bijvoorbeeld pfff
Sigthorsson hoefde je niet te scouten.. Sana hebben ze een gok mee gedaan en misschien krijgen ze daar nu ook nog bijna al het geld voor terug. Dat betekend dat Sana niet eens zo slecht is. Had je Narsingh, Tadic, Matavs, Maher of andere "toppers" gehaald dan hadden het grote flops geweest. Je weet het nooit zeker maar tot nu toe hebben ze vrij weinig laten zien.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:42   quote  deeplink  
Dan zou je het zelfde krijgen als vorig jaar bij PSV, die gingen ook rouleren tussen Matavz en Locadia... is er geen een van beter geworden.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:42 schreef freakie het volgende:

[..]

Sigthorsson hoefde je niet te scouten.. Sana hebben ze een gok mee gedaan en misschien krijgen ze daar nu ook nog bijna al het geld voor terug. Dat betekend dat Sana niet eens zo slecht is. Had je Narsingh, Tadic, Matavs, Maher of andere "toppers" gehaald dan hadden het grote flops geweest. Je weet het nooit zeker maar tot nu toe hebben ze vrij weinig laten zien.
Ik snap niet helemaal wie je bedoelt met 'ze' in je laatste zin.
maar behalve Tadic hebben ze allemaal weinig laten zien inderdaad, bovendien was Narsingh ten koste gegaan van Schöne op de rechterflank en die doet het super! al hoe wel een Narsingh wel ideaal was geweest voor Sigi.
freakie
 freakie - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:52   quote  deeplink  
Met "Ze" is al de spelers die ik opnoem. Tadic heeft een hakballetje laten zien, w=das nog even afwachten. Voor de rest heel weinig in top wedstrijden gezien, vrij onzichtbaar bij Twente. Alleen in de kleine wedstrijden was hij er.
freakie
 freakie - dinsdag 19 augustus 2014 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:44 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wie je bedoelt met 'ze' in je laatste zin.
maar behalve Tadic hebben ze allemaal weinig laten zien inderdaad, bovendien was Narsingh ten koste gegaan van Schöne op de rechterflank en die doet het super! al hoe wel een Narsingh wel ideaal was geweest voor Sigi.
Ja had zo kunnen zijn. Als Narsingh goed is had hij dat bij Psv ook laten zien.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 12:26 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waarom zou ik Klaassen vergelijken met iemand van een andere club?
Sigthorsson is toch onze spits? Dan gebruik ik die als maatstaf. Niks vreemds
aan lijkt mij.
Als iemand heel slecht is. Dan kun je wel stellen een ander beter is, maar wat heeft dat dan voor waarde. Zoiets krijgt alleen waarde door hem met iets te vergelijken dat ook goed is..
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 11:32 schreef NatjosFC het volgende:
Sigthorsson vrijwel zeker in de spits zondag. gister bij VI: René van der gijp:'en die Milik die is afgeschreven?' Simon Zwartkruis:'ja, natuurlijk nog niet helemaal, maar die voldeed niet aan de eisen van de Boer.'

Nou nou, lekker gescout weer Ajax.
Volgens mij zei de Boer voor de wedstrijd dat Siggie op dat moment verder was dan Millik. Daar is niks ergs aan toch. Vorm, en in het spel moeten komen, die jongen heeft even tijd nodig.

En een Simon Zwartkruis bepaald toch ook totaal niet of een speler wel of niet wordt afgeschreven, dat is slechts zijn mening net zoals die van jou of mij..
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:19 schreef nora het volgende:
Hoe is het mogelijk dat ze weer een flop scouten!!!
Hoe kun je nu stellen dat het een flop is na twee potjes waarvan 1 een veredeld oefenduel.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Al die andere hadden ook jaren kunnen spelen.
Cijfers zeggen niks, litmanen was topscoorder in het seizoen 94/95.
Dus dat kan als nummer 10 zijnde.

Zei ik dat hij enkel en alleen dat doet? Ik gaf een beschrijving van dingen die hij doet wat een spits van nature niet doet. Middenvelders hebben scorend vermogen en diepgang.
Klaassen was topscoorder van vorig jaar, Klaassen heeft ook diepgang.
Natuurlijk doet messi meerdere dingen, maar de dingen die jij geeft dat doet een middenvelder ook.
Nee dat doet de spits Messi, en die maakt er ook nog eens met regelmaar 40 of meer per jaar. Een betere spits heb ik nog nooit gezien.

En hadden die anderen ook kunnen spelen?? Als?? Als mij tante een snor had was het mn oom geweest..
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:38 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Klopt... Sigthorsson was nog niet eens zo slecht gescout, maar Sana bijvoorbeeld pfff
Begon anders heel erg goed.. Als dat het niveau is geweest dat ie haalde tijdens het maken van de scoutingsrapporten, wat is er dan mis mee dat iemand gehaald wordt... Alleen slaagt nu eenmaal niet iedere aankoop..

Wederom een bewijs dat het kopen van al die genoemde spelers grote kolder is..
Bronnie
 Bronnie - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:27   quote  deeplink  
Beste mensen, ik ben hier niet vaak, maar vond dit wel een interessante discussie. Wat is nu een goede spits voor ons systeem?....

Eerlijk gezegd denk ik dat Lodeiro nog het beste paste in ons systeem. Klein, snel wendbaar en een neusje voor de goal. Ik heb het idee dat we meer een type aanvallende middenvelder kunnen kiezen op 9. We moeten het namelijk van techniek hebben en niet van kracht. Als we een type Sightorsson neer zetten tussen twee Italiaanse of Engelse verdedigers verliezen we gehijt. Dat zag Frank zelf ook in de CL. Serrero is misschien wel de enige die daar nu voor in aanmerking komt (alleen scorend vermogen is een twijfel. Anders hebben we Muric nog (nog niet fit) of Fischer (misschien wel de beste optie van de 3). Anwar zou je daar ook kunnen zetten, maar je moet ook wat over houden voor de vleugels.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij zei de Boer voor de wedstrijd dat Siggie op dat moment verder was dan Millik. Daar is niks ergs aan toch. Vorm, en in het spel moeten komen, die jongen heeft even tijd nodig.

En een Simon Zwartkruis bepaald toch ook totaal niet of een speler wel of niet wordt afgeschreven, dat is slechts zijn mening net zoals die van jou of mij..
Als hij niet aan de eisen voldoet volgens de Boer, dan gaat er toch gewoon wat mis?
Ik wil hem nog wel een kans geven, maar vooralsnog heeft ie nergens gescoord en is hij ook niet de beste voetballer.

is dit geen optie:
Kishna Schöne El Ghazi

kun je ook nog eens veel van positie wisselen, El Ghazi op rechts of links en Schöne en Kishna kunnen beide op elke positie uit de voeten.
hjf
 hjf - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Als hij niet aan de eisen voldoet volgens de Boer, dan gaat er toch gewoon wat mis?
Ik wil hem nog wel een kans geven, maar vooralsnog heeft ie nergens gescoord en is hij ook niet de beste voetballer.

is dit geen optie:
Kishna Schöne El Ghazi

kun je ook nog eens veel van positie wisselen, El Ghazi op rechts of links en Schöne en Kishna kunnen beide op elke positie uit de voeten.
Dan zou ik eerder Klaassen in de spits zetten.
remco k
 remco k - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:28 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Als hij niet aan de eisen voldoet volgens de Boer, dan gaat er toch gewoon wat mis?
Ik wil hem nog wel een kans geven, maar vooralsnog heeft ie nergens gescoord en is hij ook niet de beste voetballer.

is dit geen optie:
Kishna Schöne El Ghazi

kun je ook nog eens veel van positie wisselen, El Ghazi op rechts of links en Schöne en Kishna kunnen beide op elke positie uit de voeten.
De Boer zei dat Siggy verder was op dat moment. Daar is niks mis mee, die jongenm moet nog leren. Persoonlijk denk ik dat het talent er wel voor heeft, zijn aannames en het afleggen daarna vind ik al best goed..

Wat je opstelling betreft zou het best kunnen. Ik zeg ook niet dat Millik de geweldige spits is of wat dan ook, maar afschrijven en nu al weer roepen dat de scouting heeft zitten slapen vind ik nergens op slaan.

Maar zo is iedere gehuurde speler een gok. Als het dat namelijk niet was zou zo'n jongen wel basis zijn en ergens het volle vertrouwen krijgen. Dat was zo met Cuenca en Bojan, maar ook met Millik..
Inglourious bastard
 Inglourious bastard - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 13:19 schreef nora het volgende:
Hoe is het mogelijk dat ze weer een flop scouten!!!
Wie is de flop?
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:32 schreef hjf het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder Klaassen in de spits zetten.
Nee, want die speelt geweldig op het middenveld.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 augustus 2014 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2014 - 14:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee dat doet de spits Messi, en die maakt er ook nog eens met regelmaar 40 of meer per jaar. Een betere spits heb ik nog nooit gezien.

En hadden die anderen ook kunnen spelen?? Als?? Als mij tante een snor had was het mn oom geweest..
Bepaald het aantal doelpunten of je een spits bent of niet?

Ronaldo scoort er ook 40 in een seizoen, speelt ook wel eens in de punt van de aanval. Dan is het toch ook niet een spits?

messi speelt altijd in de punt van de aanval, scoort regelmatig. In mijn ogen ben je dan nog steeds geen klassieke nummer 9.

Een verdediger speelt wel eens als targetman, dan is het nog geen spits.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Sigthorsson









0.0083270