BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 10 januari 2015 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 13:54 schreef Eide het volgende:
Er zit natuurlijk een wereld van verschil tussen talent en doorbreken. Maar het medium verhuren lijkt voor het doorbreken niet veel verschil te maken. Eigenlijk heeft alleen Jan Vertonghen ooit echt duidelijk stappen gemaakt in een verhuur periode. Verder kan ik mij weinig jongens herinneren die echt beter terug kwamen.
Ronald de Boer...
Pietje
 Pietje - zaterdag 10 januari 2015 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 11:43 schreef Eide het volgende:
De Boer: "We hebben dat nu een paar keer gedaan en worden er niet vrolijk van"

Ajax heeft besloten dat het niet langer veel spelers gaat uitlenen aan andere clubs in Eredivisie of Jupiler League. Vooral dit seizoen vallen de cijfers van de huurlingen behoorlijk tegen.

Lesley de Sa en Mickey van der Hart hebben geen vaste basisplaats bij Go Ahead Eagles en Dejan Meleg zit bij SC Cambuur in dezelfde situatie. Fabian Sporkslede speelde bij Willem II tot op heden zelfs nog maar negentien minuten in de hoofdmacht.

Clubs hoeven daarom in principe niet langer meer bij Ajax aan te kloppen. "We hebben nu al een paar keer spelers verhuurd en daar worden we niet vrolijk van. Ze spelen vaak niet en dan moeten ze in het tweede spelen. Dan kunnen we ze beter in Jong Ajax hebben en onder onze eigen hoede houden. We zijn er niet zo happig op", aldus Frank de Boer in De Telegraaf.

Bron

-------------

Toch wel een opvallende uitspraak.
Inderdaad een opvallende uitspraak, maar dit was wel te verwachten. Al eerder heeft Frank de Boer zo iets geopperd, namelijk verhuurde spelers die niet aan spelen toekomen, terug naar Amsterdam te halen. En gelijk heeft hij!
Bertondebom
 Bertondebom - zaterdag 10 januari 2015 - 15:13   quote  deeplink  
Heeft er iemand een goede livestream voo rvanmiddag?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 10 januari 2015 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 15:13 schreef Bertondebom het volgende:
Heeft er iemand een goede livestream voo rvanmiddag?
Ik ga deze proberen....

http://www.ikkijkonline.nl/
Pietje
 Pietje - zaterdag 10 januari 2015 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 15:13 schreef Bertondebom het volgende:
Heeft er iemand een goede livestream voo rvanmiddag?
Deze moet zeker lukken:

http://www.ifeed2all.eu/type/football.html
Bertondebom
 Bertondebom - zaterdag 10 januari 2015 - 15:21   quote  deeplink  
Top, bedankt allebei.
Pietje
 Pietje - zaterdag 10 januari 2015 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 15:21 schreef Bertondebom het volgende:
Top, bedankt allebei.
Graag gedaan en veel plezier. Hopen maar op een mooi resultaat van onze jongens. Dat is altijd goed voor het zelfvertrouwen. Helaas kan ik niet kijken. Begrafenis van een (aangetrouwd) familielid...
remco k
 remco k - zaterdag 10 januari 2015 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 14:41 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ronald de Boer...
Blind.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 10 januari 2015 - 19:47   quote  deeplink  
Jodeeeeeeehhhh
Eide
 Eide - zaterdag 10 januari 2015 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 15:27 schreef Pietje het volgende:

[..]

Graag gedaan en veel plezier. Hopen maar op een mooi resultaat van onze jongens. Dat is altijd goed voor het zelfvertrouwen. Helaas kan ik niet kijken. Begrafenis van een (aangetrouwd) familielid...
Gecondoleerd.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 10 januari 2015 - 21:17   quote  deeplink  
http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/416589
Eide
 Eide - zaterdag 10 januari 2015 - 21:36   quote  deeplink  
Tja, kon naar Ajax, te vroeg naar een te grote club en hij ziet nu z'n carrière langzaam aan de horizon verdwijnen. Hoe vaak moet dat fout gaan voordat die jonge gasten snappen dat tot je 24 in Nederland blijven gewoon een regelrechte investering in jezelf is.
Brandje
 Brandje - zondag 11 januari 2015 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 21:36 schreef Eide het volgende:
Tja, kon naar Ajax, te vroeg naar een te grote club en hij ziet nu z'n carrière langzaam aan de horizon verdwijnen. Hoe vaak moet dat fout gaan voordat die jonge gasten snappen dat tot je 24 in Nederland blijven gewoon een regelrechte investering in jezelf is.
Klopt echter is Assaidi wel na zijn transfer naar Liverpool financieel binnen dus die keuze zullen voetballers altijd blijven maken en op zich te begrijpen. Voetbal is hun werk en dus moet je zorgen dat zsm binnen bent. Wat nou als hij bij Heerenveen een ernstige blessure had opgelopen??
Zo'n Odegaard precies hetzelfde. Jongen is binnen wanneer hij naar Real gaat. Waarschijnlijk krijgen paps en mams een mooi huis en dan leven ze prima in Madrid.
Wij de fans en ook een JC romantiseren het idee dat een speler pas na een 24e naar het buitenland moet gaan maar als mijn zoon op 16 jarige leeftijd naar ManU of City kan gaan en een paar miljoen krijgt dan heeft hij mijn zege!!
Eide
 Eide - zondag 11 januari 2015 - 09:56   quote  deeplink  
Op die leeftijd krijgen ze gene miljoenen Brandje, ook niet bij City, Real of Barca. Het gaat dan al wel om tonnen trouwens, dat weer wel. Daarnast kan je in potentie natuurlijk veel meer verdienen door de eerste jaren in jezelf te investeren. Het is een beetje de vraag van "wil je 1 snoepje nu, of 3 snoepjes over een uur".
Brandje
 Brandje - zondag 11 januari 2015 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 09:56 schreef Eide het volgende:
Op die leeftijd krijgen ze gene miljoenen Brandje, ook niet bij City, Real of Barca. Het gaat dan al wel om tonnen trouwens, dat weer wel. Daarnast kan je in potentie natuurlijk veel meer verdienen door de eerste jaren in jezelf te investeren. Het is een beetje de vraag van "wil je 1 snoepje nu, of 3 snoepjes over een uur".
Tuurlijk krijgen ze wel miljoenen met salaris en tekengeld. Bij jeugdspelers gaat het al om tonnen en Liverpool heeft behoorlijk voor hem betaald en hij krijgt daar al een percentage van.
Eide
 Eide - zondag 11 januari 2015 - 10:25   quote  deeplink  
Jij had het over een situatie paps en mams/Odegaard. Dan heb je het over minderjarig en krijgen ze geen miljoenen, een enkeling daargelaten. Maar Dilrosun of Peeters krijgen echt geen miljoenen.

Zelfs Assaidi heeft denk ik de 1 miljoen per seizoen niet gehaald bij Liverpool, dat betwijfel ik zeer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 januari 2015 door Eide --
remco k
 remco k - zondag 11 januari 2015 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 09:56 schreef Eide het volgende:
Op die leeftijd krijgen ze gene miljoenen Brandje, ook niet bij City, Real of Barca. Het gaat dan al wel om tonnen trouwens, dat weer wel. Daarnast kan je in potentie natuurlijk veel meer verdienen door de eerste jaren in jezelf te investeren. Het is een beetje de vraag van "wil je 1 snoepje nu, of 3 snoepjes over een uur".
3 jaar op rij 1.1 miljoen pond verdient.. Niet slecht volgens mij..
Pietje
 Pietje - zondag 11 januari 2015 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 20:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Gecondoleerd.
Thanks. Maar eerlijk gezegd, had ik nauwelijks contact met de overledene. Hij was de broer van mijn schoonzus. Mijn vrouw en ik zijn naar zijn begrafenis gegaan om mijn zwager en schoonzus mentaal bij te staan.
Pietje
 Pietje - zondag 11 januari 2015 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 januari 2015 - 21:36 schreef Eide het volgende:
Tja, kon naar Ajax, te vroeg naar een te grote club en hij ziet nu z'n carrière langzaam aan de horizon verdwijnen. Hoe vaak moet dat fout gaan voordat die jonge gasten snappen dat tot je 24 in Nederland blijven gewoon een regelrechte investering in jezelf is.
Precies, Eide. Datzelfde heb ik in diverse topics ook al gezegd. Veel te veel jonge spelers kiezen veel te snel voor het grote geld (met de grote kans op een "riante" plaats op de reservebank) in plaats van bewust hun carrière op te bouwen.
Dat ga je strakjes ook zien, denk ik, met Ödegaard.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 11 januari 2015 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 11:09 schreef remco k het volgende:

[..]

3 jaar op rij 1.1 miljoen pond verdient.. Niet slecht volgens mij..
Daarom hij is nu 26 en kan al een paar miljoen op de bank hebben.
Gaat nu nog ff naar de woestijn euro's harken dus tja niet slecht gekozen.
Sportief gezien beter via Ajax een mooie stap kunnen maken maar ach..
remco k
 remco k - zondag 11 januari 2015 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 13:24 schreef Pietje het volgende:

[..]

Precies, Eide. Datzelfde heb ik in diverse topics ook al gezegd. Veel te veel jonge spelers kiezen veel te snel voor het grote geld (met de grote kans op een "riante" plaats op de reservebank) in plaats van bewust hun carrière op te bouwen.
Dat ga je strakjes ook zien, denk ik, met Ödegaard.
Toch is het wel apart... Het is namelijk niet zo dat de meeste topspelers van de wereld via Nederland naar de top gaan.. Sterker nog, het merendeel van de echte top niet..

Het zijn ook juist de Nederlandse "toppers" die vroeg weggaan die het niet redden..
nora
 nora - zondag 11 januari 2015 - 18:29   quote  deeplink  
Geld alleen geld helaas
Eide
 Eide - zondag 11 januari 2015 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 18:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch is het wel apart... Het is namelijk niet zo dat de meeste topspelers van de wereld via Nederland naar de top gaan.. Sterker nog, het merendeel van de echte top niet..

Het zijn ook juist de Nederlandse "toppers" die vroeg weggaan die het niet redden..
Correct, maar het merendeel van de echte top speelt als tiener of jonge twintiger nog niet in een topcompetitie. Dat zijn er slechts heel weinig en er zijn er nog minder die dan ook echt doorbreken.

De meesten spelen echt ergens op een lager niveau zoals de 2e divisie van een topland voordat ze er komen. En dus is het advies voor jongens die via de Eredivisie komen om wat langer te blijven gewoon valide.
remco k
 remco k - zondag 11 januari 2015 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 18:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Correct, maar het merendeel van de echte top speelt als tiener of jonge twintiger nog niet in een topcompetitie. Dat zijn er slechts heel weinig en er zijn er nog minder die dan ook echt doorbreken.

De meesten spelen echt ergens op een lager niveau zoals de 2e divisie van een topland voordat ze er komen. En dus is het advies voor jongens die via de Eredivisie komen om wat langer te blijven gewoon valide.
Veel van die gasten worden veel verhuurd, of spelen bij de iets mindere goden..

Maar het lijkt er soms wel op dat er in Nederland gedacht wordt dat de enige weg naar de top via Nederland is, en dat is natuurlijk klinkklare onzin..
Eide
 Eide - zondag 11 januari 2015 - 20:27   quote  deeplink  
Maar dat is het commentaar niet. Het commentaar is dat ze te snel voor het grote geld kiezen. De stap van Denswil of zelfs Van Dijk is gewoon veel verstandiger dan wat Assaidi heeft gedaan.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 11 januari 2015 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op [ic-28595/p28/#1269673]zondag 11 januari 2015 - 20:27[/url] schreef Eide het volgende:
Maar dat is het commentaar niet. Het commentaar is dat ze te snel voor het grote geld kiezen. De stap van Denswil of zelfs Van Dijk is gewoon veel verstandiger dan wat Assaidi heeft gedaan.
Blijf het jammer vinden dat spelers als Aissaidi, Djuricic, Kostic, van Dijk niet eerst
naar een top 3 ploeg zijn gegaan. Zijn leuke spelers om naar te kijken en
niveau van de eredivisie blijft ook hoger..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 11 januari 2015 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 21:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Blijf het jammer vinden dat spelers als Aissaidi, Djuricic, Kostic, van Dijk niet eerst
naar een top 3 ploeg zijn gegaan. Zijn leuke spelers om naar te kijken en
niveau van de eredivisie blijft ook hoger..
Tuurlijk daarom halen ze ook elke maandag de voorpagina......schei toch uit man, over een jaar zeg je oja
remco k
 remco k - zondag 11 januari 2015 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 20:27 schreef Eide het volgende:
Maar dat is het commentaar niet. Het commentaar is dat ze te snel voor het grote geld kiezen. De stap van Denswil of zelfs Van Dijk is gewoon veel verstandiger dan wat Assaidi heeft gedaan.
Dat klopt zeker, maar als je van jezelf denkt dat je het aankan, tsjaa dan maak je die keuze..

Niet iedereen maakt dezelfde fout..
remco k
 remco k - zondag 11 januari 2015 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 21:42 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tuurlijk daarom halen ze ook elke maandag de voorpagina......schei toch uit man, over een jaar zeg je oja
Ik ben het wel met hem eens dat dit soort jongens voor de ED een aanwinst zijn, of ze dan ook allemaal goed genoeg zijn voor de ED top weet ik niet..

Maar je bent het toch wel eens dat het zonde is dat dit soort jongens naar niks zeggende clubs in het buitenland vertrekken of verpieteren op de bank bij de top..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 11 januari 2015 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 21:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het wel met hem eens dat dit soort jongens voor de ED een aanwinst zijn, of ze dan ook allemaal goed genoeg zijn voor de ED top weet ik niet..

Maar je bent het toch wel eens dat het zonde is dat dit soort jongens naar niks zeggende clubs in het buitenland vertrekken of verpieteren op de bank bij de top..
Doe er nog maar een stuk of 50.....misschien gaat de aankomende generatie en zaakwaarnemers/ouders dan een keer nadenken.
Het moet eerst naar de klote Remco voordat mensen gaan na denken en niet alleen in het voetbal
Brandje
 Brandje - zondag 11 januari 2015 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 22:08 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Doe er nog maar een stuk of 50.....misschien gaat de aankomende generatie en zaakwaarnemers/ouders dan een keer nadenken.
Het moet eerst naar de klote Remco voordat mensen gaan na denken en niet alleen in het voetbal
Reken er maar niet op zo lang er steeds meer geld blijft omgaan in de voetballerij
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 11 januari 2015 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 22:27 schreef Brandje het volgende:

[..]

Reken er maar niet op zo lang er steeds meer geld blijft omgaan in de voetballerij
Daar heb je een punt.....maar dat roep ik al tijden
remco k
 remco k - zondag 11 januari 2015 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 22:08 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Doe er nog maar een stuk of 50.....misschien gaat de aankomende generatie en zaakwaarnemers/ouders dan een keer nadenken.
Het moet eerst naar de klote Remco voordat mensen gaan na denken en niet alleen in het voetbal
maar het gaat voor die gasten niet naar de kloten vriend. die gasten verdienen meer geld per jaar dan jij en ik in 10 jaar tijd.

geld is in deze wereld alles bepalend.
Eide
 Eide - maandag 12 januari 2015 - 07:58   quote  deeplink  
Onrustig Barcelona is onthutst en neemt drastisch besluit voor 'Ajax-doelman'

André Onana heeft geen vrienden gemaakt in Camp Nou. FC Barcelona lijkt de negentienjarige doelman, die in de zomer transfervrij naar Ajax verkast, niet langer op te stellen.

Onana tekende vorige week een driejarig contract bij Ajax, dat hem per 1 juli overneemt van Barça. De Catalanen reageerden woedend en dat is er de laatste dagen niet minder op geworden. De clubleiding lijkt Jordi Vinyals, trainer van de A1 van Barça, opdracht te hebben gegeven om Onana niet meer op te stellen.

De jonge Kameroener staat niet op doel voor het competitieduel met Damm van zondag, meldt Voetbal International. Barça heeft geen officiële reden opgegeven voor de absentie van Onana, maar het lijkt alles te maken hebben met de naderende transfer naar Amsterdam.

Het weekblad verwacht dat het talent ook de komende wedstrijden en mogelijk de rest van het seizoen niet meer wordt betrokken bij officiële wedstrijden. Barça hecht meer waarde aan de ontwikkeling van Andreu Cases en Guille Lara dan aan een speler die in de zomer toch vertrekt.

Bron
nora
 nora - maandag 12 januari 2015 - 09:10   quote  deeplink  
En terecht je investeerd in spelers die blijven en niet in spelers die aan het eind van het seizoen weggaan.
Eide
 Eide - maandag 12 januari 2015 - 09:18   quote  deeplink  
Misschien kan hij dan toch per onmiddellijk komen. Wie weet biedt dit kansen.
Eide
 Eide - maandag 12 januari 2015 - 11:37   quote  deeplink  
'Gesprek met Overmars heeft geholpen'

Ricardo Kishna wil voor eens en altijd duidelijk maken dat zijn gesprek met Mino Raiola en Marc Overmars vooral positief moet worden uitgelegd. De aanvaller laat in het Algemeen Dagblad weten dat de veelbesproken ontmoeting gezorgd heeft voor duidelijkheid.

'Ik heb Ajax gevraagd of ik wat publiciteit betreft even in de luwte kon. Ik zat vast. Het lukte niet. Dan moet je geen grote verhalen doen in de pers. Ik wilde constanter worden. Het gesprek met Marc Overmars heeft in dat opzicht geholpen. Er bestaan daar veel misverstanden over. Het was zeker niet achter de rug van de trainer om dat ik een basisplek wilde afdwingen', begint Kishna.

De aanvaller had andere intenties: 'Raiola had een gesprek aangevraagd. Overmars vroeg of ik ook mee wilde komen. Er is uitgelegd wat er van mij verwacht werd en ik heb gevraagd hoe ik een volgende stap kon zetten. Marc Overmars is ook een buitenspeler geweest. Hij gaf voorbeelden van de wisselwerking met Rivaldo bij FC Barcelona. Diepte- en loopacties. Daarnaast heb ik gevraagd of ik meer individuele trainingen van Dennis Bergkamp kon krijgen. Sindsdien ís het ook beter gegaan.'

De goede vorm kwam, met als hoogtepunt de invalbeurt tegen SC Heerenveen met een weergaloze panna. 'Als je minder speelt, ga je meer nadenken. Dat had ik nu niet. "Schijt aan alles", dacht ik. Anwar scoorde uit een voorzet van mij. En toen die panna... Eentje met rendement, hè, zoals de trainer het wil. De reactie van het publiek was het leukste. Daar doe je het voor. Die panna kwam op het scherm in de Arena wel tien keer voorbij. Ja, ik heb ook nog even gekeken.'

Bron

-------------

Goed verhaal dit. Mooi ook om te lezen hoe iemand als Overmars niet alleen als bestuurder bezig is maar op zo'm manier ook een speler verder helpt. Interessant ook hoe in de media een heel ander beeld is geschetst dan dat nu door Kishna wordt weg gezet. Het toont maar weer eens aan hoe je zeker niet moet blind varen op media geruchten (maar ook niet op verhalen van spelers).
Hummel10
 Hummel10 - maandag 12 januari 2015 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 21:42 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Tuurlijk daarom halen ze ook elke maandag de voorpagina......schei toch uit man, over een jaar zeg je oja
Dus jij vind het niet jammer dat leuke spelers de top 3 overslaan?
Ik wel.. Tadic, Bony, van Dijk, Djuricic, Chadli, Elia, Kostic, Aissaidi, van Wolfswinkel, Altidore enz enz
Had ze graag nog even bij een top 3 gezien goed voor de eredivisie en
ze hadden echt wel iets toe kunnen voegen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 12 januari 2015 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 januari 2015 - 21:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het wel met hem eens dat dit soort jongens voor de ED een aanwinst zijn, of ze dan ook allemaal goed genoeg zijn voor de ED top weet ik niet..

Maar je bent het toch wel eens dat het zonde is dat dit soort jongens naar niks zeggende clubs in het buitenland vertrekken of verpieteren op de bank bij de top..
Ja vind ik dus ook..
remco k
 remco k - maandag 12 januari 2015 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 januari 2015 - 11:37 schreef Eide het volgende:
'Gesprek met Overmars heeft geholpen'

Ricardo Kishna wil voor eens en altijd duidelijk maken dat zijn gesprek met Mino Raiola en Marc Overmars vooral positief moet worden uitgelegd. De aanvaller laat in het Algemeen Dagblad weten dat de veelbesproken ontmoeting gezorgd heeft voor duidelijkheid.

'Ik heb Ajax gevraagd of ik wat publiciteit betreft even in de luwte kon. Ik zat vast. Het lukte niet. Dan moet je geen grote verhalen doen in de pers. Ik wilde constanter worden. Het gesprek met Marc Overmars heeft in dat opzicht geholpen. Er bestaan daar veel misverstanden over. Het was zeker niet achter de rug van de trainer om dat ik een basisplek wilde afdwingen', begint Kishna.

De aanvaller had andere intenties: 'Raiola had een gesprek aangevraagd. Overmars vroeg of ik ook mee wilde komen. Er is uitgelegd wat er van mij verwacht werd en ik heb gevraagd hoe ik een volgende stap kon zetten. Marc Overmars is ook een buitenspeler geweest. Hij gaf voorbeelden van de wisselwerking met Rivaldo bij FC Barcelona. Diepte- en loopacties. Daarnaast heb ik gevraagd of ik meer individuele trainingen van Dennis Bergkamp kon krijgen. Sindsdien ís het ook beter gegaan.'

De goede vorm kwam, met als hoogtepunt de invalbeurt tegen SC Heerenveen met een weergaloze panna. 'Als je minder speelt, ga je meer nadenken. Dat had ik nu niet. "Schijt aan alles", dacht ik. Anwar scoorde uit een voorzet van mij. En toen die panna... Eentje met rendement, hè, zoals de trainer het wil. De reactie van het publiek was het leukste. Daar doe je het voor. Die panna kwam op het scherm in de Arena wel tien keer voorbij. Ja, ik heb ook nog even gekeken.'

Bron

-------------

Goed verhaal dit. Mooi ook om te lezen hoe iemand als Overmars niet alleen als bestuurder bezig is maar op zo'm manier ook een speler verder helpt. Interessant ook hoe in de media een heel ander beeld is geschetst dan dat nu door Kishna wordt weg gezet. Het toont maar weer eens aan hoe je zeker niet moet blind varen op media geruchten (maar ook niet op verhalen van spelers).
Een mooi bericht, zeker ook dat ie wil verlengen, nu nog afwachten of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren..
Eide
 Eide - dinsdag 13 januari 2015 - 11:04   quote  deeplink  
'Belgische kampioen informeerde zonder succes naar basiskracht van Ajax'

Club Brugge versterkte zich vorige week met Stefano Denswil en ook Anderlecht heeft geprobeerd om een verdediger op te halen bij Ajax. De Belgisch landskampioen meldde zich volgens Het Laatste Nieuws voor Niklas Moisander, die over een aflopend contract in Amsterdam beschikt. Ajax wilde desondanks niet meewerken aan een vertrek van de Fin.

Het is onduidelijk hoe Moisander zelf dacht over een mogelijke overstap naar Anderlecht: de 29-jarige verdediger wil weliswaar graag naar het buitenland, maar hoopt op een club uit een Europese topcompetitie. Dat is Anderlecht niet. Paarswit was tweeënhalf jaar geleden ook al in de race voor Moisander, die AZ toen echter verruilde voor Ajax.

Het leek de bedoeling dat Denswil Moisander zou gaan opvolgen in het hart van de Amsterdamse defensie, maar Frank de Boer miste het vertrouwen in de zelfopgeleide mandekker. Volgens de coach kan Ajax op het moment nog niet zonder Moisander en dus wordt hij aan zijn contract gehouden.

Bron
Eide
 Eide - dinsdag 13 januari 2015 - 11:05   quote  deeplink  
Mri-scan bevestigt vrees rond Ajacied Veltman

Niet alleen de seizoenshervatting tegen FC Groningen. Ook de wedstrijden daarna gaan aan Joël Veltman voorbij. De 22-jarige verdediger staat de komende weken aan de kant, wees een mri-scan uit. Afgelopen zaterdag liep de Oranje-international in het oefenduel met Schalke 04 een verrekking aan de linker hamstring op. Al na vijftien minuten moest hij in Doha, Qatar naar de kant.

Ajax won het oefenduel dankzij goals van Arek Milik en invaller Anwar El Ghazi met 2-0.

Bron
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 13 januari 2015 - 11:21   quote  deeplink  
Erg sneu voor Veltman, maar wel prettig voor v/d Hoorn dat hij ruim 3/4 van de wedstrijd tegen Schalke 04 heeft kunnen mee doen. Ik heb v/d Hoorn nooit afgeschreven en denk dat hij ons echt nog posttief gaat verrassen. In deze geldt onderstaand spreekwoord dan weer wel:

De één z'n dood, is de ander z'n brood....

We gaan zien in hoeverre "Mighty Mike" de rol van Veltman gaat vervullen de komende wedstrijden......
nora
 nora - dinsdag 13 januari 2015 - 11:27   quote  deeplink  
Ja we gaan het zien met v/d Hoorn ik ben benieuwd hij moet wel beter geworden zijn, want een halfjaar geleden vond ik hem nog helemaal niks.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 13 januari 2015 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 januari 2015 - 11:27 schreef nora het volgende:
Ja we gaan het zien met v/d Hoorn ik ben benieuwd hij moet wel beter geworden zijn, want een halfjaar geleden vond ik hem nog helemaal niks.
Veltman vond ik het afgelopen half jaar ook niks. Daarbij begin van het seizoen deed van der Hoorn het prima.
Hopelijk groeit hij uit tot een goede mandekker..
nora
 nora - dinsdag 13 januari 2015 - 12:18   quote  deeplink  
Met alle respect Veltman heeft al bewezen dat hij goed kan voetballen komt nu langzaam uit zijn dip maar ik heb Mike nog niet goed gezien ik praat niet over een paar invalbeurtjes bij Ajax als pinchhiter dat deed hij goed maar de wedstrijd in Jong Oranje en tegen Paris en Ballotelli en tegen Kramer Ado enz kijk als hij ruimte krijgt en een goede pas geeft over 30 meter en ook sterk kopt is goed maar in mijn ogen techn/niet genoeg voor Ajax maar misschien is hij beter geworden ik hoop het van harte.
remco k
 remco k - dinsdag 13 januari 2015 - 18:01   quote  deeplink  
Ik vond hem geweldig tegen Ballotelli, niet zijns chuld dat de scheids de fout in gaat.. Bij Utrecht ook geweldig goed, tegen PSG was ie heel erg goed..

Bij Jong Oranje was ie ook heel erg goed, alleen het eindtoernooi heel slecht.
En daarbij boeit jong oranje me niet, daar speel je namelijk om te leren.

De verdedigers van Ajax maken stuk voor stuk vrijwel iedere wedstrijd 1 of meer grove fouten. Het lijkt er op alsof vd Hoorn de enige is die ze niet mag maken..
Eide
 Eide - dinsdag 13 januari 2015 - 18:34   quote  deeplink  
Sana verkocht voor 5 ton aan Malmo
Brandje
 Brandje - dinsdag 13 januari 2015 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 januari 2015 - 12:18 schreef nora het volgende:
Met alle respect Veltman heeft al bewezen dat hij goed kan voetballen komt nu langzaam uit zijn dip maar ik heb Mike nog niet goed gezien ik praat niet over een paar invalbeurtjes bij Ajax als pinchhiter dat deed hij goed maar de wedstrijd in Jong Oranje en tegen Paris en Ballotelli en tegen Kramer Ado enz kijk als hij ruimte krijgt en een goede pas geeft over 30 meter en ook sterk kopt is goed maar in mijn ogen techn/niet genoeg voor Ajax maar misschien is hij beter geworden ik hoop het van harte.
Waar baseer jij op dat hij uit zijn dip komt want een van de laatste wedstrijden voor de winterstop thuis tegen Vitesse was hij niet slecht maar echt dramatisch slecht en was hij met afstand de slechtste bij ajax en dat waren er die wedstrijd velen. Daarn speelde je alleen nog tegen Excelsior en daar was hij ook niet best. Dus ik ben wel benieuwd waar jou gematigde enthousiasme vandaan komt
Brandje
 Brandje - dinsdag 13 januari 2015 - 19:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 januari 2015 - 18:34 schreef Eide het volgende:
Sana verkocht voor 5 ton aan Malmo
Mooi bedrag en nog een doorverkoopclausule bedongen las ik

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!









0.0456068