BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - FC Barcelona (Champions League, woensdag 5 November, 20:45) 0-2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 03 november 2014 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 15:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wou je het ontkennen dan wat betreft Alipedia?
Oh nee, dat absoluut niet, maar laten we het dan houden op alle kwaad op dit forum is de schuld van brandewijn ;-)
maar niet alle kwaad op de wereld zoals remco suggereert, maar ja, die zelf ook een beetje kierewiet ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 november 2014 door Ronald 1960 --
remco k
 remco k - maandag 03 november 2014 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 15:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wou je het ontkennen dan wat betreft Alipedia?
Volgens mij lees je iets dat er helemaal niet staat.. Soms moet je gewoon lezen wat er staat..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 03 november 2014 - 17:03   quote  deeplink  
Ik verwacht wel dat Ajax beter uit de startblokken komt dan de uitwedstrijd tegen Barcelona. Maar ik zie ze niet winnen. Ik verwacht een 0-2 verlies!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 03 november 2014 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 16:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij lees je iets dat er helemaal niet staat.. Soms moet je gewoon lezen wat er staat..
Ik zie jouw zin als een cynische opmerking, want wat heeft het kwaad in de wereld te maken met Boudewijn terwijl wij het hier hadden over een gewaardeerd lid van het forum?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 03 november 2014 - 18:00   quote  deeplink  
0-4 schlu§
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - maandag 03 november 2014 - 18:28   quote  deeplink  
Zo negatief wil ik ( nog ) niet reageren. Ajax begint steeds beter te spelen.

Dus, waarom kan het dan niet 1-0 of 2-1 worden voor ons ???
Barcelona mist denkelijk 3 of 4 basisspelers, dus is de kans voor Ajax wel aanwezig.
remco k
 remco k - maandag 03 november 2014 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 17:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik zie jouw zin als een cynische opmerking, want wat heeft het kwaad in de wereld te maken met Boudewijn terwijl wij het hier hadden over een gewaardeerd lid van het forum?
Lees het als een opmerking die lichtjes gechargeerd bedoelt is..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 03 november 2014 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 18:28 schreef nieuwe ajax het volgende:
Zo negatief wil ik ( nog ) niet reageren. Ajax begint steeds beter te spelen.

Dus, waarom kan het dan niet 1-0 of 2-1 worden voor ons ???
Barcelona mist denkelijk 3 of 4 basisspelers, dus is de kans voor Ajax wel aanwezig.
Als wij met Sigthorsson spelen, spelen we toch ook met een man minder ;-)
Wij gaan woensdag gewoon WINNEN: 3-1!!!
hjf
 hjf - maandag 03 november 2014 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 17:03 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik verwacht wel dat Ajax beter uit de startblokken komt dan de uitwedstrijd tegen Barcelona. Maar ik zie ze niet winnen. Ik verwacht een 0-2 verlies!
Het kon ook niet slechter Bobby.
hjf
 hjf - maandag 03 november 2014 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 november 2014 - 18:28 schreef nieuwe ajax het volgende:
Zo negatief wil ik ( nog ) niet reageren. Ajax begint steeds beter te spelen.

Dus, waarom kan het dan niet 1-0 of 2-1 worden voor ons ???
Barcelona mist denkelijk 3 of 4 basisspelers, dus is de kans voor Ajax wel aanwezig.
Kijk jij wel naar Ajax? Beter? Daar kunnen de meningen over verschillen. Tegen Dordrecht gewoon slecht (lees het commentaar van Johan Cruijff maar eens van vandaag). Tegen Feijenooit gewoon weggespeeld. Tegen Barcelona gewoon kansloos (wat geen schande is). Tegen Twente 1e helft bagger, 2e helft redelijk, omdat Twente een grote tactische fout maakte door zich inte graven.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 november 2014 - 21:52   quote  deeplink  
De Boer zegt dat Siggie zijn beste spits is. Maar zodra het moet staat hij ernaast.

Manutd (lodeiro in de spits)
Man City zowel uit als thuis (Eriksen in de spits, op papier)
Barca thuis(vorig jaar Hoessen in de spits)

Als de boer vind dat hij daadwerkelijk zijn beste spits voor ajax, dan is hij zeer vaak gepasseerd.
Dus De Boer vind hem zijn de beste spits(nummer 9), maar niet zijn beste aanvalsleider.

Siggie is een prima nummer 9, maar niet goed genoeg voor spel van Ajax.

ALs je IJsland kijkt dan weet je dat hij daad werkelijk een goeie nummer 9 is.
Maar op een manier die ajax speelt, dat past niet bij hem.
Dat weten ze.

Vorig jaar speelde hij niet, toen speelde hoessen. Hoessen doet het niet bepaald goed bij Groningen.

Dus ik denk dat we met Millik spelen.
Eide
 Eide - maandag 03 november 2014 - 22:02   quote  deeplink  
Tegen Barca was Sightorsson geblesseerd. In de periode van de wedstrijden tegen City was Sightorsson volgens mij ook geblesseerd. De verrassing was toen Eriksen als spits in plaats van Siem de Jong. United weet ik niet meer.
remco k
 remco k - maandag 03 november 2014 - 22:45   quote  deeplink  
Tegen United was siggy nog niet bij ajax.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 03 november 2014 - 22:57   quote  deeplink  
Oke, hij was geblesseerd maar toch speelde we beter zonder hem.

Hij speelde zaterdag de hele wedstrijd, vaak werd hij gewoon gewisseld als hij midweeks zou spelen. Nu niet. Ik hoop en ik denk dat hij op de bank begint
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 november 2014 - 01:50   quote  deeplink  
1-5, 3 doelpunten Suarez!! Fuck, wat zou je hem graag bij Ajax willen hebben nu!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 november 2014 - 01:50   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 november 2014 door Ajax Warrior --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 10:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 01:50 schreef Ajax Warrior het volgende:
1-5, 3 doelpunten Suarez!! Fuck, wat zou je hem graag bij Ajax willen hebben nu!
Die egotripper en bijter.
Die gast hoef ik er niet bij te hebben.

Alles draait om Suarez en als het niet goed gaat dan kun je rare dingen van hem verwachten.
Maar alles draait om hem, totaal geen teamspeler.

Anders doe je zulke dingen niet.

Verder prima voetballer, maar niet geschikt voor Ajax en helemaal niet voor Barca's combinatie voetbal.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 04 november 2014 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 10:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Die egotripper en bijter.
Die gast hoef ik er niet bij te hebben.

Alles draait om Suarez en als het niet goed gaat dan kun je rare dingen van hem verwachten.
Maar alles draait om hem, totaal geen teamspeler.

Anders doe je zulke dingen niet.

Verder prima voetballer, maar niet geschikt voor Ajax en helemaal niet voor Barca's combinatie voetbal.
We gaan het zien morgenavond als hij samen met Messi en Neymar de voorhoede vormt tegen onze club.

Wat de uitslag ook mag zijn:

WZAWZDB!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 november 2014 door Ronald 1960 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 10:28 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

We gaan het zien morgenavond als hij samen met Messi en Neymar de voorhoede vormt tegen onze club.

Wat de uitslag ook mag zijn:

WZAWZDB!!!
Alsof die wedstrijd bepalend is, over de mening van Suarez?

Had je nog niet genoeg gezien van Suarez?
Staat hij bekend om zijn combinatie voetbal? Om zijn teamspirit? Zet hij zijn mede spelers wel een vrij voor de goal?

Suarez zou in een ploegentijdrit altijd op kop blijven rijden, hij zal namelijk denken dat hij de beste is en dat hij de kar moet trekken. In veel gevallen was hij ook de beste, maar dat betekend nog niet dat je alles alleen moet doen. Hij doet echt altijd alles alleen, geen teamspeler.

Verder ben ik wel benieuwd naar morgen of Barca zich gaat herstellen. Van de 2 nederlagen in de competitie en de afgang van vorig jaar.
remco k
 remco k - dinsdag 04 november 2014 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 10:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Alsof die wedstrijd bepalend is, over de mening van Suarez?

Had je nog niet genoeg gezien van Suarez?
Staat hij bekend om zijn combinatie voetbal? Om zijn teamspirit? Zet hij zijn mede spelers wel een vrij voor de goal?

Suarez zou in een ploegentijdrit altijd op kop blijven rijden, hij zal namelijk denken dat hij de beste is en dat hij de kar moet trekken. In veel gevallen was hij ook de beste, maar dat betekend nog niet dat je alles alleen moet doen. Hij doet echt altijd alles alleen, geen teamspeler.

Verder ben ik wel benieuwd naar morgen of Barca zich gaat herstellen. Van de 2 nederlagen in de competitie en de afgang van vorig jaar.
Wat praat je nu allemaal voor onzin dan??

Hij is juist een team speler. Misschien wel de beste teamspelers van de wereld op het moment. Blijft maar gaan. En heeft in 3 officiële barca potjes al twee assists achter zijn naam staan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 11:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat praat je nu allemaal voor onzin dan??

Hij is juist een team speler. Misschien wel de beste teamspelers van de wereld op het moment. Blijft maar gaan. En heeft in 3 officiële barca potjes al twee assists achter zijn naam staan.
Jaja, hij maakt zijn acties omdat er geen alternatieven waren?
Hij koos vaak niet de makkelijkste weg.
Hij ging alleen zulke acties aan alsof er niemand bij was.
Natuurlijk leg hij wel eens een balletje breed, dat deed hij ook wel eens voor El Hamlap.
Natuurlijk blijft wel wel gaan, maar dat doe je ook als je voor je zelf voetbalt.

Bijten dat doe je niet omdat je team daarmee helpt.
Dat doet hij uit frustratie, zowel dat het team niet loopt maar eerder dat hij niet lekker in de wedstrijd zit.

Dus suarez en een teamspeler gaat in mijn ogen niet samen.

Maar het ging er niet om of hij een ideale teamspeler is, maar of hij een ideale 9 speler is voor Ajax.
En ik zeg je nee, dat is hij niet.
Eide
 Eide - dinsdag 04 november 2014 - 12:09   quote  deeplink  
Nou, als ik kijk naar Suarez bij bijvoorbeeld Liverpool dan was hij echt wel een teamspeler. Hij is deels ook verantwoordelijk voor de doorbraak van Sterling en Sturridge omdat de synergie tussen die drie ontzettend goed was. Suarez had behalve heel veel goals ook heel veel assists op z'n naam bij Liverpool.

Hij heeft absoluut egoïstische trekjes. Dat heeft elke goede aanvaller volgens mij wel, dat moet eigenlijk ook wel in die rol. Maar het is ook een gozer die een team gewoon beter maakt door zijn vechtlust en inzicht.

En de ideale 9 is hij niet want hij is geen echte spits. Hij functioneert goed als spits in een 4-4-2 systeem maar met 3 aanvallers zal hij altijd van de flank komen omdat hij echt met het gezicht naar de goal moet spelen om de actie te kunnen maken.

Ik denk dat de combinatie met Messi fantastisch gaat worden. Twee van de rappe, technisch begaafde dribbelaars die in de kleine ruimte bijna l hun duels winnen. Dat wordt echt buitengewoon moeilijk te verdedigen, zeker met een Neymar en Iniesta die daarom omheen ook nog voor gevaar zorgen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 12:44   quote  deeplink  
Suarez dat in belangrijke wedstrijd afhaakt is voor mij geen teamspeler. Wanneer het team hem echt nodig heeft haakt hij af.

Liverpool-Chelsea of Chelsea-Liverpool
Ajax-Psv
Uruguay-Italie

Hij deed het niet bij Liverpool-Watford, of Ajax-Rkc of Uruguay-Honduras.
Lijkt mij niet bepaald iemand die alles over heeft voor het team, anders doe je je team dat niet aan. Hij deed het omdat hij niet in de wedstrijd zat, omdat hij een belangrijke speler is voor het team vind dat hij dan juist het team benadeeld door slecht te spelen. Dat leid tot frustratie maar dan gaat hij juist dingen doen het team nog meer schade toe brengt.

Dat hij zijn mede aanvallers beter liet voetballen was omdat hij juist alle aandacht naar zich toe trok van de verdedigers omdat hij een geweldige aanvaller is, die zeer moeilijk is te stoppen. Dat zorgt er voor dat de andere meer de ruimte krijgen en dan gaat het voor de andere natuurlijk makkelijker

Kijk maar nu naar liverpool, gaat niet al te best met Balotelli en andere aanvallers.

Als je als team met 10-0 hebt gewonnen en als je als spits bij geen enkele goal bent betrokken dan ben je niet blij. Dus dat hoort bij de rol. Dat zelfde geld voor de keeper. Als je 10-1 hebt gewonnen dan ben je als keeper niet blij met die ene goal.
Aanvoerders zijn meestal middenvelders of Verdedigers omdat dat meer teamspelers zijn dan Aanvallers of keepers
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 15:21   quote  deeplink  
Selectie Ajax voor duel met FC Barcelona:

Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Niklas Moisander
Nicolai Boilesen
Kolbeinn Sigthórsson
Davy Klaassen
Ricardo Kishna
Jairo Riedewald
Lucas Andersen
Arek Milik
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Jasper Cillessen
Stefano Denswil
Thulani Serero
Nick Viergever
Niki Zimling
Diederik Boer
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 15:23   quote  deeplink  
Mijn opstelling:

Cillissen
Van Rhijn Veltman Moissander Boillissen
Riedewald
Klaassen Anderssen
El Ghazi Milik Schone(kishna)

Wat vinden jullie van deze opstelling?
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 04 november 2014 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 15:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Mijn opstelling:

Cillissen
Van Rhijn Veltman Moissander Boillissen
Riedewald
Klaassen Anderssen
El Ghazi Milik Schone(kishna)

Wat vinden jullie van deze opstelling?
Ik zou Serero kiezen voor Riedewald en Denswil voor Moissander.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 november 2014 door Ztjes --
Pietje
 Pietje - dinsdag 04 november 2014 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 15:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Mijn opstelling:

Cillissen
Van Rhijn Veltman Moissander Boillissen
Riedewald
Klaassen Anderssen
El Ghazi Milik Schone(kishna)

Wat vinden jullie van deze opstelling?
Sowieso zou ik Moisander passeren omdat hij de weg volledig kwijt is. Voor hem in de plaats zou ik toch voor Denswil kiezen. Verder kan ik mij er goed in vinden. Het is wel wat jong en onervaren, maar deze spelers zouden tegen het grote Barcelona gretig moeten zijn en er vanaf minuut één moeten inkleunen, opjagen.
Eide
 Eide - dinsdag 04 november 2014 - 15:53   quote  deeplink  
Moisander verdient momenteel geen basisplaats. Dat vind ik zeker terecht. Riedewald weet ik niet. Het is wel Iniesta en ik vrees dat hij daar nog te licht voor is. Ik zou dan eerder voor Serero kiezen die erg wendbaar is, veel loopvermogen heeft en ook behoorlijk wat duelkracht.
Pietje
 Pietje - dinsdag 04 november 2014 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 15:53 schreef Eide het volgende:
Moisander verdient momenteel geen basisplaats. Dat vind ik zeker terecht. Riedewald weet ik niet. Het is wel Iniesta en ik vrees dat hij daar nog te licht voor is. Ik zou dan eerder voor Serero kiezen die erg wendbaar is, veel loopvermogen heeft en ook behoorlijk wat duelkracht.
Iniesta is volgens mij geblesserd in Barcelona achtergebleven.
Eide
 Eide - dinsdag 04 november 2014 - 15:58   quote  deeplink  
Dan krijgen we Xavi.... dat helpt >.>

Hoe dan ook, op die plek voor dit duel zou ik eerder voor Serero kiezen denk ik.
Pietje
 Pietje - dinsdag 04 november 2014 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 15:58 schreef Eide het volgende:
Dan krijgen we Xavi.... dat helpt >.>

Hoe dan ook, op die plek voor dit duel zou ik eerder voor Serero kiezen denk ik.
Iniesta schrijf je toch echt anders dan Xavi hoor ;-)

Serero kan uiteraard ook. Het is een keus. Serero heeft natuurlijk wat meer ervaring, maar ik vond Riedewald op "6" tot nu toe een absolute openbaring. Als ik zou mogen kiezen, werd het Riedewald.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 15:58 schreef Eide het volgende:
Dan krijgen we Xavi.... dat helpt >.>

Hoe dan ook, op die plek voor dit duel zou ik eerder voor Serero kiezen denk ik.
Als ik hem zag verdedigen tegen Twente, dan hou ik mijn hart vast.
Corona mocht namelijk wel heel makkelijk aanleggen voor een schot.

Riedewald is in mijn ogen eerder een verdediger dan Serero.
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 04 november 2014 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 15:53 schreef Eide het volgende:
Moisander verdient momenteel geen basisplaats. Dat vind ik zeker terecht. Riedewald weet ik niet. Het is wel Iniesta en ik vrees dat hij daar nog te licht voor is. Ik zou dan eerder voor Serero kiezen die erg wendbaar is, veel loopvermogen heeft en ook behoorlijk wat duelkracht.
Eide,
Ik heb om dezelfde overwegingen gekozen voor Serero en Denswil.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Iniesta schrijf je toch echt anders dan Xavi hoor ;-)

Serero kan uiteraard ook. Het is een keus. Serero heeft natuurlijk wat meer ervaring, maar ik vond Riedewald op "6" tot nu toe een absolute openbaring. Als ik zou mogen kiezen, werd het Riedewald.
Serero heeft geen ervaring op die positie, wel in het spelen van zulke wedstrijden.
Maar eens moet de 1ste keer zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 16:09   quote  deeplink  
Over Moissander, ben ik zeker wel mee eens. Maar Denswill maakt mij ook nog altijd niet een zekere indruk.

Ik vind Moissander zeker niet goed spelen, zeker niet voor een aanvoerder en leider van de verdediging, maar Denswill vind ik niet geschikt om hem te vervangen. Hij maakt namelijk dezelfde fouten.
Eide
 Eide - dinsdag 04 november 2014 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Serero heeft geen ervaring op die positie, wel in het spelen van zulke wedstrijden.
Maar eens moet de 1ste keer zijn.
Die ervaring heeft hij wel. Zowel bij Jong Ajax als bij Ajax 1 heeft hij vaker op 6 gespeeld. Het is geen gewone positie voor hem maar zeker niet onbekend territorium.
Pietje
 Pietje - dinsdag 04 november 2014 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Over Moissander, ben ik zeker wel mee eens. Maar Denswill maakt mij ook nog altijd niet een zekere indruk.

Ik vind Moissander zeker niet goed spelen, zeker niet voor een aanvoerder en leider van de verdediging, maar Denswill vind ik niet geschikt om hem te vervangen. Hij maakt namelijk dezelfde fouten.
En wat vinden jullie van Mike van der Hoorn? De keren dat hij speelde (inviel) vond ik hem een uitstekende indruk maken.
Maar ja, experimenteren tegen Barcelona lijkt me eigenlijk wat teveel gevraagd.
Pietje
 Pietje - dinsdag 04 november 2014 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Die ervaring heeft hij wel. Zowel bij Jong Ajax als bij Ajax 1 heeft hij vaker op 6 gespeeld. Het is geen gewone positie voor hem maar zeker niet onbekend territorium.
Dat dacht ik eerlijk gezegd ook. En daarom schreef ik dat.
Eide
 Eide - dinsdag 04 november 2014 - 16:14   quote  deeplink  
Mike zit op de goede weg, maar is te statisch tegenover iemand als Messi. Denswil is beweeglijker. Bovendien zijn Veltman en v.d. Hoorn beide mandekkers terwijl je ook iemand nodig hebt voor de ruimtes.
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 04 november 2014 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Over Moissander, ben ik zeker wel mee eens. Maar Denswill maakt mij ook nog altijd niet een zekere indruk.

Ik vind Moissander zeker niet goed spelen, zeker niet voor een aanvoerder en leider van de verdediging, maar Denswill vind ik niet geschikt om hem te vervangen. Hij maakt namelijk dezelfde fouten.
Daarnaast zou Moissander volgens de Ajax filosofie niet eens mogen voetballen? Hij heeft zijn contract nog steeds niet verlengd.
Pietje
 Pietje - dinsdag 04 november 2014 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:14 schreef Eide het volgende:
Mike zit op de goede weg, maar is te statisch tegenover iemand als Messi. Denswil is beweeglijker. Bovendien zijn Veltman en v.d. Hoorn beide mandekkers terwijl je ook iemand nodig hebt voor de ruimtes.
OK, ik was maar even aan het filosoferen om Moisander uit het elftal te krijgen.
Maar geloof me, ik ben ervan overtuigd, dat De Boer toch weer voor Moisander zal gaan kiezen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Die ervaring heeft hij wel. Zowel bij Jong Ajax als bij Ajax 1 heeft hij vaker op 6 gespeeld. Het is geen gewone positie voor hem maar zeker niet onbekend territorium.
Oke, als jullie dat zeggen dan geloof ik dat. Opzich zou dat dus ook kunnen

Dus Moissander-Denswil
en Serero-Riedewald.

Ben benieuwd wat de boer gaat doen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

En wat vinden jullie van Mike van der Hoorn? De keren dat hij speelde (inviel) vond ik hem een uitstekende indruk maken.
Maar ja, experimenteren tegen Barcelona lijkt me eigenlijk wat teveel gevraagd.
De boer experimenteert ook met blind op 6 tegen Barca, maar een rechter centrale verdediger aan de linkerkant zetten.
Hij doet het ook met Moissander als Veltman en Van der Hoorn geblesseerd zijn.

Opzich zou het kunnen maar Mike van der Hoorn is wel sterk door de lucht maar ik denk niet dat barca veel door de lucht gaat spelen. Je kan het wel een keer proberen.
Tegen Celtic of een andere tegenstander die veel door de lucht speelt dan kan je dat wel doen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:14 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Daarnaast zou Moissander volgens de Ajax filosofie niet eens mogen voetballen? Hij heeft zijn contract nog steeds niet verlengd.
Denswill zou ook niet mogen spelen, precies om dezelfde reden.

Overigens wil Ajax hem niet verlengen en dat wil Ajax met Denswil wel maar hij wil zelf niet.

Vandaar dat Denswil niet speelt en Moisander wel.

Wat je wel kan doen is Viergever daar neer zetten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

OK, ik was maar even aan het filosoferen om Moisander uit het elftal te krijgen.
Maar geloof me, ik ben ervan overtuigd, dat De Boer toch weer voor Moisander zal gaan kiezen.
Misschien Viergever!

Moissander is duidelijk bezig aan zijn laatste maanden/weken
Denswill wil niet bijtekenen, zodat hij ook aan zijn laatste maanden bezig is.

Ik weet niet of er bij Jong Ajax een speler loopt die deze 2 spelers kunnen vervangen.
Ben bang van niet, daarom denk ik dat Viergever is gehaald.

Dus dan voor de toekomst Viergever inzetten.
hjf
 hjf - dinsdag 04 november 2014 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 15:53 schreef Eide het volgende:
Moisander verdient momenteel geen basisplaats. Dat vind ik zeker terecht. Riedewald weet ik niet. Het is wel Iniesta en ik vrees dat hij daar nog te licht voor is. Ik zou dan eerder voor Serero kiezen die erg wendbaar is, veel loopvermogen heeft en ook behoorlijk wat duelkracht.
100% mee eens.
hjf
 hjf - dinsdag 04 november 2014 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Misschien Viergever!

Moissander is duidelijk bezig aan zijn laatste maanden/weken
Denswill wil niet bijtekenen, zodat hij ook aan zijn laatste maanden bezig is.

Ik weet niet of er bij Jong Ajax een speler loopt die deze 2 spelers kunnen vervangen.
Ben bang van niet, daarom denk ik dat Viergever is gehaald.

Dus dan voor de toekomst Viergever inzetten.
Wat betreft het bijtekenen van Denswil. Volgens is dit nog lang geen gelopen koers. Hoe kom je erbij, dat hij ook aan zijn laatste maanden bezig is. Ajax heeft bovendien een optie in zijn huidig contract van 1 jaar staan. Ik kan je met grote zekerheid zeggen, dat die optie gelicht gaat worden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 17:00   quote  deeplink  
Dus deze opstelling:

Cillissen
Van Rhijn-Veltman-Denswil(Viergever)-Boilissen
Serero(Riedewald)
Klaassen-Andersen
El Ghazi-Milik-Schone(Kishna)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 04 november 2014 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 16:58 schreef hjf het volgende:

[..]

Wat betreft het bijtekenen van Denswil. Volgens is dit nog lang geen gelopen koers. Hoe kom je erbij, dat hij ook aan zijn laatste maanden bezig is. Ajax heeft bovendien een optie in zijn huidig contract van 1 jaar staan. Ik kan je met grote zekerheid zeggen, dat die optie gelicht gaat worden.
Als Ajax serieus die optie overweegt dan hadden ze dat al gedaan.
Sigthorsson verlengen ze wel zo en Denswil niet.

Ik denk dat het te maken heeft met zijn zaakwaarnemer.
Ze zijn in ieder geval niet blij mee met de gang van zaken rond Denswil.
Ik denk dat ze hem liever kwijt zijn dan rijk als hij zich niet aan gaat passen.
nora
 nora - dinsdag 04 november 2014 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 november 2014 - 10:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Alsof die wedstrijd bepalend is, over de mening van Suarez?

Had je nog niet genoeg gezien van Suarez?
Staat hij bekend om zijn combinatie voetbal? Om zijn teamspirit? Zet hij zijn mede spelers wel een vrij voor de goal?

Suarez zou in een ploegentijdrit altijd op kop blijven rijden, hij zal namelijk denken dat hij de beste is en dat hij de kar moet trekken. In veel gevallen was hij ook de beste, maar dat betekend nog niet dat je alles alleen moet doen. Hij doet echt altijd alles alleen, geen teamspeler.

Verder ben ik wel benieuwd naar morgen of Barca zich gaat herstellen. Van de 2 nederlagen in de competitie en de afgang van vorig jaar.
Suarez kanjer we hebben hier mensen die je niet zien zitten lachen man die ziet liever Siggi.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - FC Barcelona (Champions League, woensdag 5 November, 20:45) 0-2









0.0071289