BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Jan Boskamp HELD topic..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
 Headliner  Headliner - vrijdag 31 oktober 2014 - 15:03
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Boskamp gaat jeugdtrainers Feyenoord assisteren (FR12.nl)

Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 07 december 2015 - 16:26   quote  deeplink  
Oké, ik heb hem (Vlaar) na Feyenoord niet veel meer zien voetballen, dus ik geloof je op je blauwe ogen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 december 2015 door Arie.Klooster --
van geil
 van geil - maandag 21 december 2015 - 18:24   quote  deeplink  
Nog n paar uitspraken, dan verwacht ik exit Bosman door de dominee.
de bluffer
 de bluffer - maandag 21 december 2015 - 18:39   quote  deeplink  
Jan Boskamp heeft 100% gelijk, wat moet Feyenoord nou met Renato Tapia
daar ben ik het ook mee eens.
Van Geel haal A.U.B een zeer goeie voetballende scorende spits en verder niks alles is goed bezet fijne feestdagen
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 21 december 2015 - 18:58   quote  deeplink  
Jij ook fijne feestdagen Bluffie..
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 21 december 2015 - 20:13   quote  deeplink  
Kamp van Geel vs Kamp bluffer.
Onrust binnen de organisatie.
piet de paler
 piet de paler - maandag 21 december 2015 - 20:14   quote  deeplink  
Zegt waar het op staat maar blijft Feyenoorder
Barabas
 Barabas - maandag 21 december 2015 - 20:18   quote  deeplink  
Tapia is een buitenkansje. Veel voetballer voor weinig geld.
de bluffer
 de bluffer - maandag 21 december 2015 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2015 - 20:13 schreef Vincent1970 het volgende:
Kamp van Geel vs Kamp bluffer.
Onrust binnen de organisatie.
Wie is kamp bluffer
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 22 december 2015 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 december 2015 - 23:57 schreef de bluffer het volgende:

[..]

Wie is kamp bluffer
Mark Wotte
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 11 maart 2016 - 17:11   quote  deeplink  
Boskamp: 'Kuip-vrees, schei toch uit'

ndp9k.jpg

Jan Boskamp vindt dat het eens afgelopen moet zijn met het 'gezeik' over zogenaamde Kuip-vrees. De Feyenoord-fan en voetbalanalist stelt dat in zijn column in Feyenoord-magazine. 'We moeten eens ophouden met dat gezeik over Kuip-vrees', aldus Boskamp. 'Ik kan me daar echt helemaal niks bij voorstellen. Ik zit zelf elke twee weken in De Kuip, maar ik heb nog nooit vrees gehad om naar binnen te stappen.'

Boskamp is blij dat bij Feyenoord de rust bewaard is gebleven op het moment dat de Rotterdamse grootmacht in de competitie de ene na de andere nederlaag leed. 'Voor een trainer is het op zo'n moment belangrijk om de rust te bewaren en veel te praten met je spelers. Oók omdat de selectie op zo'n moment gaat kijken wat de trainer waard is", zegt de oud-speler en trainer, die vanavond tafelgast is bij het tv-programma Voetbal Insite.

Feyenoord neemt het komend weekend in Arnhem op tegen Vitesse. Het gat tussen beide ploegen op de ranglijst is slechts drie punten
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 11 maart 2016 - 17:12   quote  deeplink  
Sorry dubbelpost..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 maart 2016 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 maart 2016 - 13:12   quote  deeplink  
''Ergens kun je hem misschien wel met Makaay vergelijken''

2qdr8lu.jpg

Oer-Feyenoorder Jan Boskamp is van mening dat Giovanni van Bronckhorst het inmiddels aardig op de rit heeft in Rotterdam-Zuid. "Kijk: je speelt nu gewoon anders. Daar bedoel ik dus mee dat Feyenoord veel meer vanuit de positie voetbalt. Dan kan het qua spel een keertje tegenvallen, want eigenlijk was het gewoon heel saai tegen Vitesse. Maar je gaat wel gewoon met de drie punten naar huis.''

''Tegenstanders krijgen het steeds moeilijker tegen Feyenoord omdat ze alles bezet houden en niet meer als een kip zonder kop op het veld rondlopen,'' vervolgt Boskamp in gesprek metSoccernews.nl. ''Je krijgt dan altijd een of twee kansjes in zon wedstrijd en dan heb je aan Kramer wel een goede. Ergens kun je hem misschien wel met Roy Makaay vergelijken, die zag je ook nooit en dan stond hij er opeens. Bij Kramer is dat ook zo, maar dat is wel moeilijk voor een coach, want laat je hem staan ondanks dat hij een draak van een wedstrijd speelt, om maar te hopen op een bevlieging?''

Eljero Elia, die een nachtje in de cel doorbracht, moet volgens Boskamp vaker in de spiegel kijken. "Tja, hij moet ergens slapen hè. Maar dat getuigt wel van een schrijnend gebrek aan zelfreflectie. Het is überhaupt natuurlijk niet slim om na zon wedstrijd, Feyenoord tegen AZ, te gaan stappen op een paar honderd meter van De Kuip. Maar Blind heeft hem echt niet laten vallen door dat incident, Elia speelde gewoon een tijdje bedroevend slecht en eigenlijk vind ik hem nog steeds niet al te best. Het is toch logisch dat ze bij Oranje een paar Feyenoorders hebben laten vallen, na zon periode? Eljero komt wel vaker negatief in het nieuws, maar nooit ligt dat aan hemzelf, misschien moet hij eens in de spiegel kijken.''
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 14 maart 2016 - 16:19   quote  deeplink  
Heb alleen samenvatting gezien.
Heeft Boskamp ut goed gezien?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 maart 2016 - 16:23   quote  deeplink  
Mwah als je ziet dat ie zegt dat Gio het op de rit heeft niet, was gisteren echt niet best..
van geil
 van geil - maandag 14 maart 2016 - 18:29   quote  deeplink  
Boskamp ziet het goed.
0,0000 weggeven ..
Daar begint alles mee.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 14 maart 2016 - 20:13   quote  deeplink  
Dat bleek, ja. Hooguit schoten uit de 2e lijn.
Bemoedigend.
ar
 ar - maandag 14 maart 2016 - 20:16   quote  deeplink  
De nul houden is essentieel.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 maart 2016 - 20:26   quote  deeplink  
Das waar. Daar begint het..
VVout
 VVout - dinsdag 15 maart 2016 - 07:07   quote  deeplink  
Er zijn tal van theorieën,zolang je er maar meer maakt als je tegenstander.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 maart 2016 - 07:29   quote  deeplink  
Ik dacht dat t begon bij goed voetbal, dan komt t resultaat vanzelf
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 maart 2016 - 07:55   quote  deeplink  
Met slecht voetbal kun je ook winnen..
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 maart 2016 - 07:58   quote  deeplink  
Ja, anders werd PSV nooit kampioen.
VVout
 VVout - dinsdag 15 maart 2016 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2016 - 07:29 schreef Stylzz het volgende:
Ik dacht dat t begon bij goed voetbal, dan komt t resultaat vanzelf
Goed voetbal en het met een Lexie vergeten af te maken, nou nee.
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 15 maart 2016 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 maart 2016 - 13:12 schreef RenatoBos het volgende:
''Ergens kun je hem misschien wel met Makaay vergelijken''

[ afbeelding ]

Oer-Feyenoorder Jan Boskamp is van mening dat Giovanni van Bronckhorst het inmiddels aardig op de rit heeft in Rotterdam-Zuid. "Kijk: je speelt nu gewoon anders. Daar bedoel ik dus mee dat Feyenoord veel meer vanuit de positie voetbalt. Dan kan het qua spel een keertje tegenvallen, want eigenlijk was het gewoon heel saai tegen Vitesse. Maar je gaat wel gewoon met de drie punten naar huis.''

''Tegenstanders krijgen het steeds moeilijker tegen Feyenoord omdat ze alles bezet houden en niet meer als een kip zonder kop op het veld rondlopen,'' vervolgt Boskamp in gesprek metSoccernews.nl. ''Je krijgt dan altijd een of twee kansjes in zon wedstrijd en dan heb je aan Kramer wel een goede. Ergens kun je hem misschien wel met Roy Makaay vergelijken, die zag je ook nooit en dan stond hij er opeens. Bij Kramer is dat ook zo, maar dat is wel moeilijk voor een coach, want laat je hem staan ondanks dat hij een draak van een wedstrijd speelt, om maar te hopen op een bevlieging?''

Eljero Elia, die een nachtje in de cel doorbracht, moet volgens Boskamp vaker in de spiegel kijken. "Tja, hij moet ergens slapen hè. Maar dat getuigt wel van een schrijnend gebrek aan zelfreflectie. Het is überhaupt natuurlijk niet slim om na zon wedstrijd, Feyenoord tegen AZ, te gaan stappen op een paar honderd meter van De Kuip. Maar Blind heeft hem echt niet laten vallen door dat incident, Elia speelde gewoon een tijdje bedroevend slecht en eigenlijk vind ik hem nog steeds niet al te best. Het is toch logisch dat ze bij Oranje een paar Feyenoorders hebben laten vallen, na zon periode? Eljero komt wel vaker negatief in het nieuws, maar nooit ligt dat aan hemzelf, misschien moet hij eens in de spiegel kijken.''
Makaay was veel meer voetballer
Kramer zal nooit een Makaay worden
Bayern Munchen en Dep. La Coruna zullen hem nooit halen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 maart 2016 door de bluffer --
nr 10
 nr 10 - dinsdag 15 maart 2016 - 14:01   quote  deeplink  
Van Bronckhorst heeft het absoluut niet op de rit. Het puur verdedigende komt bij Dickie vandaan.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 15 maart 2016 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 maart 2016 - 07:29 schreef Stylzz het volgende:
Ik dacht dat t begon bij goed voetbal, dan komt t resultaat vanzelf
Misschien is het wel eens tijd om gewoon het resultaat voorop te stellen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook fan van het mooie voetbal, maar in onze positie moeten we ons misschien eerst een richten op het resultaat en daarna proberen er mooi voetbal bij te krijgen. We willen tenslotte niet nogmaals zo'n slechte reeks. Enige positieve aan die reeks zou kunnen zijn dat Gio ervaring heeft opgedaan die volgend seizoen moet gaan helpen.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 15 maart 2016 - 14:43   quote  deeplink  
Ik heb t over goed voetbal, niet mooi.
Goed voetbal kan lelijk zijn.
Goed counter voetbal.

Niet ons matige toevalstreffer voetbal
ar
 ar - dinsdag 15 maart 2016 - 19:00   quote  deeplink  
Een goed uitgevoerde counter,dus helemaal van achteruit vindt ik kunst.
Fer 1
 Fer 1 - dinsdag 15 maart 2016 - 20:19   quote  deeplink  
Het voor bereiden begint in de woonkamer ,het maken in de keuken, het afmaken in de kuip.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 maart 2016 - 20:45   quote  deeplink  
Nou inderdaad nu je het zegt..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 april 2016 - 13:56   quote  deeplink  
Boskamp over 'supersub' Bilal: ''Niet lekker voor een voetballer''

2hxbxc5.jpg

Bilal Basacikoglu begon afgelopen weekend wederom op de bank bij Feyenoord. Giovanni van Bronckhorst gaf de voorkeur aan Jens Toornstra op de rechtervleugel. Jan Boskamp reageert op deze kwestie. ''Voor Bilal is het jammer dat hij steeds maar weer op de bank zit, maar dat heeft een reden.''

''Steeds als hij begint loopt het niet lekker, terwijl hij geweldig speelt als hij invalt. Giovanni heeft hem nu supersub genoemd en dat is niet lekker voor een voetballer,'' vervolgt de oud-Feyenoorder in zijn column op Soccernews.nl. ''Dan denk je gelijk aan Van Hooijdonk bij Oranje, die steeds twee minuten mee mocht spelen als pinchitter."

''Mijn verwachting is dat Kuyt gaat verlengen bij Feyenoord, dat hij er nog wel een jaartje aan vastplakt. Die Kramer is wel een mannetje hè, dat hij dat zegt Maar vergis je niet, Kuyt heeft er dit seizoen heel wat gescoord. Of dat aan de zwakte van de Eredivisie ligt? Misschien, maar hij is gewoon belangrijk in De Kuip. Goed, ik denk niet dat het Legioen bang hoeft te zijn dat hij er aan het einde van het seizoen mee stopt, maar je weet het nooit, misschien zegt hij wel: toedeloe."
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 april 2016 - 14:23   quote  deeplink  
Boskampt tipt twee nieuwe spelers voor Feyenoord: ''Dat is een flinke uitgave''

2qamre1.jpg

Johan Boskamp hoopt dat Feyenoord in de zomer een poging gaat wagen om Vincent Janssen los te weken bij AZ. De centrumspits scoort dit seizoen aan de lopende band en maakte indruk bij Oranje.

"Heeft Karsdorp hem bij het Nederlands elftal aangeraden om voor Feyenoord te komen voetballen? Nou ja, we hebben het eigenlijk wel over een soort Feyenoord-spits", erkent hij in gesprek met SoccerNews. "Dat trekken en sleuren, die strijdkracht, dat is wel op het lijf van Feyenoord geschreven natuurlijk. Maar goed, hij zal wel een miljoentje à zes of zeven moeten kosten, minimaal, en dat is een flinke uitgave", aldus Boskamp, die hoopt dat er nog een AZ-speler komt.

"Vlaar, ja. Die is toch wel zo belangrijk geworden voor AZ. Hij is bij AZ misschien wel twee keer zo breed als zijn medespelers, dat zegt wel wat", meent hij. "Ik ben benieuwd wat hij na dit seizoen gaat doen Feyenoord? Tja, als ik dat zo hoor gaan we vijftig spelers halen. Neemt niet weg dat Vlaar een goede zou zijn in De Kuip, laten we hopen dat hij zich niet te veel in zijn eer aangetast voelt omdat hij niet mee mocht trainen van Van Geel", besluit Boskamp.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 april 2016 - 15:28   quote  deeplink  
Ach, beste Jan, zou zomaar kunnen dat er een mondelinge deal klaar ligt tussen Vlaar en Feyenoord.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 april 2016 - 15:54   quote  deeplink  
Maar hebben we Vlaar nu daadwerkelijk nodig..(?)
Of gaan we ervan uit dat Sven vertrekt..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 april 2016 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 15:54 schreef RenatoBos het volgende:
Maar hebben we Vlaar nu daadwerkelijk nodig..(?)
Of gaan we ervan uit dat Sven vertrekt..
Dacht niet aan Sven....Eerder Botteghin. Komt tekort op het voetballende gedeelte.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 april 2016 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 15:56 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dacht niet aan Sven....Eerder Botteghin. Komt tekort op het voetballende gedeelte.
Nou fijne aankoop dan als je hem na een jaar al moet vervangen voor een ander..
Ben het wel net je eens hoor wat Botteghin betreft..
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 april 2016 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 16:01 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Nou fijne aankoop dan als je hem na een jaar al moet vervangen voor een ander..
Ben het wel net je eens hoor wat Botteghin betreft..
Geen fijne aankoop, nee, maar ook ik had hogere verwachtingen van hem.
Bij hem zie ik weinig rek in verbetering.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 04 april 2016 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 15:56 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dacht niet aan Sven....Eerder Botteghin. Komt tekort op het voetballende gedeelte.
Tsja, verdedigend gezien vind ik hem de beste bij ons. Het is dus net waar je op gaat beoordelen. Maar je hebt ook reserves nodig hè. Dus gewoon van Beek en Vlaar centraal. Kongolo linksback. Botteghin als reserve. Kun je van der Heijden verkopen (als iemand hem wil hebben..).

Sowieso hoeft van mij niet elke verdediger goed te kunnen opbouwen. Als je één van de twee hebt, is dat toch prima. Alsof in de eredivisie alle spelers moeten kunnen opbouwen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 april 2016 door feyenoord!!! --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 april 2016 - 16:39   quote  deeplink  
Pffff maar je hebt Botteghin goch niet gehaald voor de bank dunkt me..
Kijk als ie het niet naar behoren doet hoort ie daar natuurlijk, begrijp me niet verkeerd..
nr 10
 nr 10 - maandag 04 april 2016 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 15:56 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Dacht niet aan Sven....Eerder Botteghin. Komt tekort op het voetballende gedeelte.
Dit is het typisch Nederlandse idee over voetbal. Een verdediger moet in de eerste plaats verdedigen en goed. Dat doet Botteghin. Dan moet hij een bal zo snel mogelijk afgeven aan iemand die wel kan opbouwen. En die missen we op het middenveld. Wij zoeken in Nederland nog steeds aanvallers die meeverdedigen en verdedigers die kunnen aanvallen/opbouwen. Neem Pepe, Ramos, verdedigers op topniveau. En dan meteen inleveren bij Modric cs.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 april 2016 - 17:55   quote  deeplink  
Heb je de nervositeit bij Botteghin gezien als ie de bal heeft en moet afspelen?
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 04 april 2016 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 16:39 schreef RenatoBos het volgende:
Pffff maar je hebt Botteghin goch niet gehaald voor de bank dunkt me..
Kijk als ie het niet naar behoren doet hoort ie daar natuurlijk, begrijp me niet verkeerd..
Hoeft van mij ook niet. Maar ging even uit van de situatie dat Vlaar er zou zijn. Van Beek moet je sowieso niet op de bank gaan zetten. Hij is de toekomst (en voor Feyenoord ook het heden).

Ik vind ook dat Botteghin het prima doet, omdat zijn primaire taak verdedigen is. Dat doet hij goed. Tsja, dat hij minder kan opbouwen. Gewoon inleveren die bal. Dat valt hem heus wel te leren en dan is hij, zeker voor de eredivisie, een goede verdediger.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - maandag 04 april 2016 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 17:55 schreef FR-Henk het volgende:
Heb je de nervositeit bij Botteghin gezien als ie de bal heeft en moet afspelen?
Tsja, ik wordt juist altijd nerveus als een van der Heijden of Nelom moet gaan verdedigen. En dat is hun primaire taak...
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 april 2016 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 18:17 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Hoeft van mij ook niet. Maar ging even uit van de situatie dat Vlaar er zou zijn. Van Beek moet je sowieso niet op de bank gaan zetten. Hij is de toekomst (en voor Feyenoord ook het heden).

Ik vind ook dat Botteghin het prima doet, omdat zijn primaire taak verdedigen is. Dat doet hij goed. Tsja, dat hij minder kan opbouwen. Gewoon inleveren die bal. Dat valt hem heus wel te leren en dan is hij, zeker voor de eredivisie, een goede verdediger.
Eens, daarnaast bestaat de mogelijkheid dat Sven nog steeds vertrekt..
MMM
 MMM - maandag 04 april 2016 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 15:28 schreef FR-Henk het volgende:
Ach, beste Jan, zou zomaar kunnen dat er een mondelinge deal klaar ligt tussen Vlaar en Feyenoord.
Vlaar halen is weer een teken dat er geen netwerk en goede scouting is. Absoluut niet halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 april 2016 door MMM --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 april 2016 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 april 2016 - 18:55 schreef MMM het volgende:

[..]

Vlaar halen is weer een teken dat er geen netwerk en goede scouting is. Absoluut niet halen.
Vlaar is een ijzersterke verdediger geworden, en financieel eenvoudig haalbaar.
Dat staat volkomen los van netwerk/scouting.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 april 2016 - 19:28   quote  deeplink  
Allebij onhaalbaar en onrealistisch.
Barabas
 Barabas - maandag 04 april 2016 - 20:19   quote  deeplink  
Krijg nou wat.... Eens!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 april 2016 - 20:55   quote  deeplink  
Sommige dingen hebben nu eenmaal tijd nodig ...
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 11 april 2016 - 14:05   quote  deeplink  
Boskamp: ''Ik vond ze serieus erg goed spelen''

15hioue.jpg

Jan Boskamp heeft eindelijk kunnen genieten van het spel van Feyenoord. De Rotterdammers wonnen gisteren met 0-1 op bezoek bij FC Twente, maar de score had zomaar veel hoger kunnen uitvallen. ''Ik vond ze serieus erg goed spelen veel druk vooruit en bij vlagen goed voetbal, kansen gecreëerd.''

''Al moet ik wel zeggen dat we goed wegkwamen bij dat penaltymoment. Hij had hem gerust kunnen geven en misschien had hij hem wel móéten geven, want laten we eerlijk zijn, er was gewoon contact en het was een strafschop. Maar daar staat dan weer tegenover dat ze er vier à vijf binnen hadden kunnen schieten.''

''Vooral het spel was, eindelijk weer eens, leuk om te zien en dat geeft toch hoop voor de bekerfinale van volgende week,'' zegt Boskamp in gesprek met Soccernews. ''Utrecht deed het ook goed, met die Barazite die werkelijk waar geweldig inviel en zelfs scoorde met de kop. Ik kijk ernaar uit hoor, zeker nu met het zonnetje erop, dat wordt een heerlijke pot voetbal."

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5913
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Jan Boskamp HELD topic..









0.0078151