BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Jan Boskamp HELD topic..

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
 Headliner  Headliner - vrijdag 31 oktober 2014 - 15:03
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Boskamp gaat jeugdtrainers Feyenoord assisteren (FR12.nl)

RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 april 2017 - 20:57   quote  deeplink  
The Day After met Jan Boskamp

(https://youtu.be/2LI7giG6Q1c)
tomson
 tomson - dinsdag 25 april 2017 - 20:13   quote  deeplink  
http://voetbalflitsen.nl/nieuws/jp0ppz/jan-boskamp-ruziet-met-museummedewerker-ajax-er-is-maar-een-club-en-dat-is-feyenoord
tomson
 tomson - dinsdag 02 mei 2017 - 18:55   quote  deeplink  
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1180299305414083&id=135522723225085
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 02 mei 2017 - 18:57   quote  deeplink  
Tatatataahn..d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 mei 2017 - 13:10   quote  deeplink  
FEYENOORD-BOEK BOSKAMP VERKOZEN TOT ‘SPORTBOEK VAN HET JAAR’

w71klf.jpg

Het boek BOSKAMP – Leven met Feyenoord is verkozen tot ‘Helden Sportboek van het jaar’. De publieksprijs voor het populairste sportboek werd woensdagavond uitgereikt aan Jan Boskamp en schrijver André van Kats in het programma RTL Late Night.

In totaal waren er tien boeken genomineerd voor de publieksprijs, waarop iedereen via de website van het magazine Helden een stem kon uitbrengen. Uiteindelijk bleven er vier genomineerden over. Naast BOSKAMP waren dit de biografie van Johan Cruijff (Jaap de Groot), Een leven met Formule 1 (Olav Mol) en Expeditie Edith (Edith Bosch en Jasper Boks). Uiteindelijk gingen de meeste stemmen naar het boek over Jan Boskamp.

BOSKAMP is de opvolger van Topshow (Michel van Egmond), dat vorig jaar de verkiezing won.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 09 september 2017 - 13:06   quote  deeplink  
''Normaal gesproken kan je alleen thuis punten pakken''

vGzQdbfL.jpg

Feyenoord neemt het Manchester City op in de eerste poulewedstrijd van de Champions League. De Rotterdamse club lijkt op papier nauwelijks kans te hebben tegen de andere clubs uit de poule, waar ook Shakhtar Donetsk en Napoli inzitten.

“Normaal gesproken kan je alleen thuis punten pakken”, zegt Jan Boskamp in Voetbal Inside. “Uit pak je niks als ik realistisch moet zijn. Manchester City en Napoli zijn zo sterk, die kunnen zo goed voetballen.”

Volgens de oer-Feyenoorder moet Feyenoord verdedigend gaan spelen tegen de Engelse club. “Je kan echt niet met ze gaan meevoetballen, dan tikken ze je helemaal scheel. We moeten achter de bal blijven spelen, de ruimtes klein houden en er snel uit proberen te komen. Zij willen op de helft van de tegenstander spelen, dan is het hopen dat Feyenoord ruimte krijgt.”

“Het is de vraag met wat voor instelling zulke ploegen naar De Kuip komen. Als het lang 0-0 blijft, vinden ze het prima”, aldus mede-analist René van der Gijp. “Als ze de kans krijgen om meer te pakken, pakken ze die wel. Als Feyenoord heel erg gaat tegenstribbelen gaat City met 0-0 naar huis en vinden ze het helemaal prima.”
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 09 september 2017 - 13:07   quote  deeplink  
Boskamp over Youth League: ''Wereldpartijtjes zijn dat''

TmHYolHM.jpg

Feyenoord speelt woensdagavond de eerste wedstrijd van het nieuwe Champions League-seizoen tegen Manchester City. Het O19-team van de Rotterdamse club speelt ’s middags tegen de leeftijdsgenoten van de Engelse club. De wedstrijd is onderdeel van de Youth League.

“Ja, ik heb er zin in”, zegt oer-Feyenoorder Jan Boskamp over de Champions League-wedstrijden van Feyenoord in Voetbal Inside. “Maar Jan gaat ook naar die middagwedstrijdjes", voegt collega-analist René van der Gijp toe. "Dan speelt Feyenoord O19 tegen Manchester City. Dat is wel leuk, dat je die wedstrijden ook kan kijken.”

“Wereldpartijtjes zijn dat, man”, vervolgt Boskamp. “Het is wel waardeloos dat ze bij Excelsior spelen. Niet zozeer dat ze daar spelen, maar dat het op kunstgras is. Maar toch, het zijn leuke potjes.” De wedstrijd tussen Feyenoord O19 en Manchester City O19 is woensdagmiddag om 15:00 uur.
VVout
 VVout - zondag 10 september 2017 - 07:50   quote  deeplink  
Wat een afgang, spelen bij Excelsior op kunstgras!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 14 september 2017 - 06:24   quote  deeplink  
Boskamp: ''De eerste helft ben ik me kapot geschrokken''

0ZXoj2jp.jpg

Jan Boskamp heeft lang uitgekeken naar Feyenoord in de Champions League, maar hij zag zijn club kansloos onderuit gaan in De Kuip tegen Manchester City. De Rotterdammers werden vooral de eerste helft weggespeeld. ''Ik had er wel ontzettend veel schrik van.''

''De eerste helft ben ik me kapot geschrokken,'' vervolgt Jan Boskamp in gesprek met Veronica. ''Op alle fronten waren ze beter: snelheid, kracht. Het positiespel was een hemelsbreed verschil. Ik denk dat ze vooral de eerste helft geen enkel duel verloren. Ze waren altijd een stapje sneller dan ons.''

''Achteraf moet je blij zijn dat het maar 0-4 is,'' weet Boskamp. Feyenoord begon met Kramer in de punt van de aanval. ''Ik schrok dat ze met een diepe spits gingen spelen. Dat was een hele ondankbare taak voor hem, alleen maar lange ballen koppen.'' De oer-Feyenoorder blijft de club gewoon steunen. ''De volgende wedstrijd zit ik in Napels.''
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 september 2017 - 10:03   quote  deeplink  

(https://youtu.be/DegsV_WhXaQ)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 30 september 2017 - 13:10   quote  deeplink  

(https://youtu.be/f4TYDfwDv2A)
VVout
 VVout - zaterdag 30 september 2017 - 13:20   quote  deeplink  
Is er goed van af gekomen, mooi hem zo te horen.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 30 september 2017 - 14:54   quote  deeplink  
Boskamp of die Telegraaflul.
Wat een verschil.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 17 oktober 2017 - 18:43   quote  deeplink  
Boskamp: ''Het zou wel leuk zijn als je een keer een potje wint''

eTpZbuQh.jpg

Feyenoord hoopt vanavond tegen Sjachtar Donetsk zijn eerste punten in de Champions League binnen te slepen. Jan Boskamp vreest dat de landskampioen het opnieuw erg lastig gaat krijgen in De Kuip.

"Het zou wel leuk zijn als je een keer een potje wint", zegt de oer-Feyenoorder in gesprek met de NOS. "Als je nul punten zou halen, ga je toch af als een gieter. Dan heb je weer een uitstraling naar de buitenwereld dat er niets verandert."

Jan Boskamp heeft de afgelopen twee Champions League-wedstrijden van Sjachtar bekeken en is onder de indruk van de ploeg. "Ik dacht dat al die Brazilianen weg waren, maar er zijn er nog een paar. Ik heb ze nu twee keer gezien en ik moet eerlijk zeggen dat het ontzettend moeilijk wordt."
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 16 oktober 2019 - 22:57   quote  deeplink  
En up
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 16 oktober 2019 - 22:59   quote  deeplink  
https://feyenoord.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=581&abbr=feyenoordinbeeld
Frstu
 Frstu - vrijdag 18 oktober 2019 - 18:10   quote  deeplink  
Één groot probleem: Jaap zit er voor de korte termijn.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 22 september 2022 - 14:25   quote  deeplink  
''Ik hoop dat de jongens van Varkenoord niet vergeten worden''

Jan Boskamp hoopt vurig dat Feyenoord de jeugdopleiding niet vergeet. De oer-Feyenoorder heeft in het verleden aangegeven dat talenten te weinig kans krijgen in het eerste elftal van trainer Arne Slot. Dat spelers als Quilindschy Hartman en Mimeirhel Benita nu regelmatig minuten maken in Feyenoord 1 stemt Boskamp dan ook tevreden.

''Ik heb het vaker gezegd, maar ik hoop dat de jongens van Varkenoord ondertussen niet vergeten worden'', vertelt Boskamp in zijn column in het nieuwe Feyenoord Magazine. ''Natuurlijk als je resultaat wil halen, dan moet je geen tien jeugdspelers opstellen, want dan worden ze overlopen – dat is in de voorbereiding ook wel gebleken.''

''Maar als je de grootste talenten tien keer per seizoen vijftien minuten geeft, dan is dat voor zulke jongens een enorme ervaring en bovendien kan iedereen zien welke kwaliteiten ze hebben. Een jaar verder zijn ze dan misschien wel klaar voor meer en wie weet kun je ze uiteindelijk voor een goed bedrag verkopen.''

Boskamp denkt niet dat het inpassen van jeugd ten koste gaat van de prestaties. ''Je kunt niet zeggen dat dit niet kan bij een topclub, want ik zie bij Bayern München ook jongens van zestien of zeventien jaar invallen. Als je op die manier een of twee jonge gasten laat aansluiten in een goed draaiend elftal, dan kunnen ze stappen maken. Als ik dat zou terugzien, zou het voor mij een extra reden zijn om handenwrijvend uit te kijken naar de rest van het seizoen.''

Aantrekkingskracht Feyenoord
''Het viel me tijdens de afgelopen transferperiode op dat clubs uit de grote competities weer graag winkelen bij Feyenoord, terwijl je andersom ook zag dat spelers van buiten weer graag naar ons toe willen komen. Dat is in jaren niet zo geweest, maar de aantrekkingskracht van Feyenoord is in korte tijd enorm gegroeid.''
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 22 juni 2023 - 10:47   quote  deeplink  
"Dacht dat ik een koele kikker was, maar uiteindelijk ben ik net zo maf"

D5263-BCE-E14-A-4-EEC-8-D1-D-D804-F733-BBDA.webp

Jan Boskamp loopt al weken trots rond. De oud-speler, maar bovenal volbloed supporter van Feyenoord, geniet optimaal van de landstitel. "Tijdens de kampioenswedstrijd heb ik na de eerste twee goals alleen maar om me heen zitten kijken", zo zegt hij in Feyenoord Magazine.

"Ik heb oude mensen zien janken, de vreugde bij al die mensen was weergaloos. Ik dacht dat ik zelf een koele kikker was, maar uiteindelijk ben ik net zo maf. Iedereen beleeft het op z’n eigen manier. De ene is aan het zingen en springen, maar ik geniet in stilte door naar andere mensen te kijken”, aldus Boskamp.

“Een dag later, tijdens de huldiging op de Coolsingel, zag je misschien wel het best wat Feyenoord losmaakt bij mensen. De een had de as van z’n vader bij zich, de ander een foto van haar overleden zoon. Of kijk waar de mensen allemaal vandaan kwamen.” Boskamp zag het Feyenoordgevoel ook terug bij de spelersgroep. “De spelers zijn uit hetzelfde hout gesneden. Tijdens de huldiging zag ik Justin Bijlow en Orkun Kökcü opeens beneden bij de ziekenhuisbedden staan. Grote klasse was dat.”

Estudiantes
Alle verhalen rondom de landstitel deed de oud-Feyenoorder denken aan de wereldbekerwedstrijd van 1970 tegen Estudiantes. “Toen Joop van Daele z'n brilletje werd gebroken, stonden allemaal supporters langs de zijlijn die hun eigen bril aan hem wilden geven. Op een of andere manier zit het helpen van elkaar in het DNA van de club, al heb ik geen idee waar het vandaan komt. Het is niet uit te leggen, maar het lijkt wel alsof dat gevoel alleen maar groeit en groeit, helemaal als de sportieve successen erbij komen."

Arne Slot
Volgens Boskamp is het succes van Feyenoord voor een groot deel te danken aan Arne Slot. "Ik vind het knap hoe hij zijn speelwijze steeds verder geperfectioneerd heeft. Aan het begin had ik het idee dat het alleen maar ging om drukzetten, maar gaandeweg werd de balans op het veld steeds beter. Ik ben blij dat Arne Slot bij Feyenoord blijft en dat er aan het eind van afgelopen seizoen snel duidelijkheid is gekomen over zijn toekomst."
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 06 januari 2024 - 11:19   quote  deeplink  
Boskamp:"Ik wil op Varkenoord zijn, maar het gaat gewoon niet"

Jan Boskamp heeft zowel met zijn eigen gezondheid als met het verlies van zijn kleinzoon heftige jaren achter de rug. Hoewel hij altijd met een glimlach voor de camera staat, schuilt er dus ook een grote laag van verdriet in de altijd vrolijke Feyenoorder.
Terwijl Boskamp iedere thuiswedstrijd van Feyenoord aanwezig is in De Kuip, komt hij minder vaak op Varkenoord. In gesprek met het Algemeen Dagblad vertelt hij de oorzaak hiervan. "Het komt zo vaak voor dat ik langs Varkenoord rijd en ik tegen mezelf zeg: je gaat er godver nú heen, Jantje. Om Cor (Adriaanse, red.) te zien, en Gassie (Gaston Taument, red.). Mannen met wie ik daar wel tienduizenden keren heb zitten ouwehoeren. Maar iets weerhoudt me. Sta ik daar, vlak bij de ingang en voel ik mezelf alweer gas geven. Onbewust rijd ik steeds weer door. Snap je dat nou? Ik wil op Varkenoord zijn, maar het gaat gewoon niet."

Dat het Boskamp niet lukt om op Varkenoord te komen, komt door het gemis van zijn vriend en Feyenoord-icoon Wim Jansen. "Mensen zeggen weleens: verdriet slijt. Nou, donderstraal maar op. Als ik aan Feyenoord denk, denk ik aan Coentje - voor mij de grootste ooit - en aan Wimpie. Wereldgozer, man, Wimpie. Het mooie aan hem was dat hij altijd overal een oplossing voor had. Met voetbal, met alles. Belde ik hem op om iets te vragen en na een minuut had hij me al overtuigd. Echt, hij is de beste vriend die je je maar kunt wensen. Nu nog, als ik de Kuip in loop, kijk ik altijd eerst of Wimpie er zit. Wandel ik als vanzelf naar zijn unit. Gewoon omdat ik dat altijd deed wanneer ik het stadion in kwam. Echt, ik mis hem verschrikkelijk, elke seconde van de dag. Kan niet bevatten dat hij niet mee mag maken hoe fantastisch het de club de laatste jaren is vergaan. Zou hem zó graag nog één keer willen bellen, iets dat we vrijwel dagelijks deden. Ik denk dat ik het daarom niet aankan om de Feyenoord-talentjes te bekijken. Varkenoord was, nee, ís voor mij Wimpie."

Mooie momenten
Zoals iedereen Boskamp kent, praat hij liever over de mooie momenten van het leven. Eén van die momenten was afgelopen zomer in Oostenrijk. "Voetballen is zo heerlijk, man. Neem afgelopen zomer, toen Arne me had uitgenodigd voor het trainingskamp van Feyenoord in Oostenrijk. Werelds! Je zag die ploeg elke dag een beetje beter worden. Dan geniet ik zo. Maar je maakt me net zo blij met een potje van Waregem, hoor. Ik amuseer me, heb veel kameraden en kom overal. Echt, ik heb een fantastisch leven. Mag totaal niet klagen
Screenshot-20240106-112151-Google.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 januari 2024 door Leon FR1908 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Jan Boskamp HELD topic..









0.0119879