BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax (zondag 21 november, 14:30); 0 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 21 december 2014 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2014 - 23:02 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Voor jou ja......voor mij is er maar 1
Dank je, gap ;-)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 21 december 2014 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2014 - 23:07 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dank je, gap ;-)
????
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 21 december 2014 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2014 - 23:08 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

????
Laat maar, ik ga slapen ;-)
Hummel10
 Hummel10 - zondag 21 december 2014 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2014 - 21:20 schreef remco k het volgende:

[..]

ajax is de huidige kampioen en volop in de strijd om weer kampioen te worden.. En waar baseer jij nu weer op dat alles gezet wordt op het talent van de A1..

Ik weet niet of men een beetje oplet, maar ze zijn bij Ajax bikkelhard aan het werk om de betere talenten van het eerste voor lange tijd aan zich te binden, en dat lukt ook nog eens erg goed.. Als je dan een aantal gerichte aankopen moet en kan doen op bepaalde plekken die niet goed genoeg zijn, en deze dan aanvult met het talent uit die A1, dan kan er zomaar iets moois ontstaan..

Maar laten we het eens opsommen..

Narsingh moest komen.. Persoonlijk vind ik dat die na Heerenveen helemaal niets heeft laten zien, onze huidige jongens zeker zo goed zijn we er met hem dus niet beter op zouden zijn geworden.
Maher moest komen, blijkt toch niet zo goed te zijn en wordt door Hendrikx uit de basis gehouden, ik vind en denk dat Andersen potentieel beter is.
Dost moest komen, weet jij nog waar die speelt??
Mokotjo en Zyech zijn prima spelers, maar geen directe versterkingen, ze zijn niet dragend..

En zo kunnen we nog wel even doorgaan..

Wie van de genoemde spelers is nu een dragende speler die ons echt beter had gemaakt??

Want een dragende speler is wat iedereen roept wat we nodig hebben, en misschien is dat ook wel zo..

Maar welke aankoop gaat ons op een positie die nu onderbezet is helpen..

Als jij het weet ben ik het direct helemaal met je eens dat we die moeten halen. Al kost ie 10 miljoen Euro..

In mijn optiek is de CVM postie niet goed genoeg bezet, en zou er als het ervaring is een hele goede sterke ervaren linker CV bij mogen..

Ik ben benieuwd naar de namen, dus met een rugzak met ervaring..
Je ziet toch aan alles dat er op de toekomst gegokt wordt? Of
vind jij de huidige selectie werkelijk zo goed als Frank en Marc doen voorkomen?
Feit is gewoon dat ze een steek hebben laten vallen en de huidige selectie vergeten zijn.
En tuurlijk heb ik wel opgelet zie ook de contract verleningen en het talent van de A1.

Namen die hier genoemd zijn en falen in het buitenland is net zo makkelijk als
namen noemen die geslaagd zijn dus daar ga ik niet aan beginnen
(Ok toch Chadli, Tadic en Mertens bv. zegt ook helemaal niks over slagen bij ons).

Namen die wij noemen of graag willen zien zijn ook helemaal niet relevant.
Is toch welles nietes discussie en zolang ze niet komen toch oneindig.

Zoals het er nu naar uitziet hebben we gewoon niet de sterkste selectie in de Eredivisie
en dat is jammer gezien de middelen die je hebt. Niks meer niks minder
biebie
 biebie - maandag 22 december 2014 - 00:21   quote  deeplink  
Laten we eerlijk zijn, voor de verandering. Deze selectie is bagger. Behalve Cilessen en Klaassen is er niemand die er iets van bakt. Inclusief de trainer, want het wordt tijd om ons af te vragen of De Boer Ajax naar een beter niveau kan brengen. Ik denk van niet. Kortom: de hoogste tijd voor een nieuwe revolutie!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 22 december 2014 - 00:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 00:21 schreef biebie het volgende:
Laten we eerlijk zijn, voor de verandering. Deze selectie is bagger. Behalve Cilessen en Klaassen is er niemand die er iets van bakt. Inclusief de trainer, want het wordt tijd om ons af te vragen of De Boer Ajax naar een beter niveau kan brengen. Ik denk van niet. Kortom: de hoogste tijd voor een nieuwe revolutie!
De Boer >>>>>>> onaantastbaar.....alle discussie daarover is zinloos
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2014 - 21:23 schreef Nenam_tiL het volgende:
Toornstra kan een elftal dragen....
Die kan dat net zo min als Klaassen. Daarvoor is Feyenoord ook al voldoende door het ijs gezakt dit seizoen.

Punt met Klaassen is dat hij natuurlijk een elftal nog noet kan dragen met 21/22 jaar. Daarvoor het je spelers van eind 20, begin 30 in je ploeg. Dat was de voornaamste rol van bijvoorbeeld Rijkaard bij Ajax destijds. En dat is wat dit Ajax het meeste mit en het moeilijkst kan halen.
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 10:29   quote  deeplink  
Voorzitter Excelsior over de schreef

Dat Ajax niet geliefd is in Rotterdam is nagenoeg bekend, maar werd nog eens onderstreept door Excelsior-voorzitter Albert de Jong die zich na de nederlaag tegen de Amsterdammers een slecht verliezer toonde.

Na het laatste fluitsignaal schold hij bij de kleedkamers een aantal Ajax-medewerkers uit. Ook scheidsrechter Tom van Sichem moest het ontgelden en kreeg door de preses een ernstige ziekte naar zijn hoofd geslingerd. "Dat was fout, stelde De Jong nadat hij was bedaard.

De voorzitter vond dat Excelsior recht had op een penalty, nadat Ajax-speler Jairo Riedewald in het strafschopgebied licht contact maakte met Nino Gouriye. Het slachtoffer zou later zelf verklaren dat het geen overtreding was.

"Ik bied alle betrokkenen mijn excuses aan. Ik reageerde als supporter en had me als voorzitter moeten gedragen, besefte De Jong inmiddels dat hij over de schreef was gegaan.

"De frustratie was groot. We doen er alles aan om in de eredivisie te blijven en als we één keer de kans hadden om van Ajax te winnen, was het nu. Ik vond dat de scheidsrechter ons een strafschop had moeten geven. Maar nogmaals, mijn gedrag was niet goed, aldus De Jong.

Bron

----------------

Tja, hoe lang houden we ons zelf nog voor de gek met de hoop op uitsupporters als een voorzitter zich al gedraagt als een minkukel. Het meest bizarre eraan is nog dat het gewoon pertinent geen penalty was.
biebie
 biebie - maandag 22 december 2014 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 00:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

De Boer >>>>>>> onaantastbaar.....alle discussie daarover is zinloos
Waarom is De Boer onaantastbaar? Welke huidige vaste eerste elftal spelers zijn onder zijn bewind duidelijk beter geworden? Van Rhijn? Veltman? Serero? Boilesen? Dacht het niet, he. Alleen Klaassen. En waarom lukt het ze nooit om echt vol passie en agressie aan een wedstrijd te beginnen? Altijd die tikjes breed en terug, dat gebrei heeft niks meer met modern voetbal te maken. Voor dat soort zaken is een coach verantwoordelijk.
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 10:59 schreef biebie het volgende:

[..]

Waarom is De Boer onaantastbaar? Welke huidige vaste eerste elftal spelers zijn onder zijn bewind duidelijk beter geworden? Van Rhijn? Veltman? Serero? Boilesen? Dacht het niet, he. Alleen Klaassen. En waarom lukt het ze nooit om echt vol passie en agressie aan een wedstrijd te beginnen? Altijd die tikjes breed en terug, dat gebrei heeft niks meer met modern voetbal te maken. Voor dat soort zaken is een coach verantwoordelijk.
Sodemieter toch op man. Eriksen, De Jong, Anita, Blind. Hoe lang moet het lijstje worden? Zeg het maar hoor. Voor de periode van De Boer werd er niets gewonnen ondanks dat er vaak zat hele goede selecties stonden. Ajax werd met spelers als Suarez, Eriksen en Vertonghen destijds geen kampioen onder Jol om maar eens iets te noemen.

Frank de Boer heeft meer dan geweldig werk verricht bij Ajax. Als je dat niet ziet of niet wil zien... tja. En dus is de man onaantastbaar ja. Het allerslechtste dat Ajax kan gebeuren is een vertrek van Frank de Boer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 22 december 2014 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 10:29 schreef Eide het volgende:
Voorzitter Excelsior over de schreef

Dat Ajax niet geliefd is in Rotterdam is nagenoeg bekend, maar werd nog eens onderstreept door Excelsior-voorzitter Albert de Jong die zich na de nederlaag tegen de Amsterdammers een slecht verliezer toonde.

Na het laatste fluitsignaal schold hij bij de kleedkamers een aantal Ajax-medewerkers uit. Ook scheidsrechter Tom van Sichem moest het ontgelden en kreeg door de preses een ernstige ziekte naar zijn hoofd geslingerd. "Dat was fout, stelde De Jong nadat hij was bedaard.

De voorzitter vond dat Excelsior recht had op een penalty, nadat Ajax-speler Jairo Riedewald in het strafschopgebied licht contact maakte met Nino Gouriye. Het slachtoffer zou later zelf verklaren dat het geen overtreding was.

"Ik bied alle betrokkenen mijn excuses aan. Ik reageerde als supporter en had me als voorzitter moeten gedragen, besefte De Jong inmiddels dat hij over de schreef was gegaan.

"De frustratie was groot. We doen er alles aan om in de eredivisie te blijven en als we één keer de kans hadden om van Ajax te winnen, was het nu. Ik vond dat de scheidsrechter ons een strafschop had moeten geven. Maar nogmaals, mijn gedrag was niet goed, aldus De Jong.

Bron

----------------

Tja, hoe lang houden we ons zelf nog voor de gek met de hoop op uitsupporters als een voorzitter zich al gedraagt als een minkukel. Het meest bizarre eraan is nog dat het gewoon pertinent geen penalty was.
Stadionverbod zou op zijn plaats wezen! ;-)
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 12:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Stadionverbod zou op zijn plaats wezen! ;-)
Een speler of trainer had gewoon een rode kaart gekregen. Ben eigenlijk wel benieuwd of er een straatje aan zal zitten.
biebie
 biebie - maandag 22 december 2014 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 11:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Sodemieter toch op man. Eriksen, De Jong, Anita, Blind. Hoe lang moet het lijstje worden? Zeg het maar hoor. Voor de periode van De Boer werd er niets gewonnen ondanks dat er vaak zat hele goede selecties stonden. Ajax werd met spelers als Suarez, Eriksen en Vertonghen destijds geen kampioen onder Jol om maar eens iets te noemen.

Frank de Boer heeft meer dan geweldig werk verricht bij Ajax. Als je dat niet ziet of niet wil zien... tja. En dus is de man onaantastbaar ja. Het allerslechtste dat Ajax kan gebeuren is een vertrek van Frank de Boer.
Leren lezen, vriend. Ik heb het over de huidige vaste eerste elftalspelers. En prestaties behaald in het verleden zeggen niets over huidig of toekomstig rendement.
Pietje
 Pietje - maandag 22 december 2014 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2014 - 19:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat we dit echt verschrikkelijk overdrijven, een stuk meer punten dan vorig seizoen in dezelfde wedstrijden, dan deo je toch iets goed en dat kan niet alleen geluk zijn..

Als er spelers te vinden zijn die in het beleid passen en Ajax een stuk beter maken, dan heb ik geen enkel probleem met het aantrekken van een speler.... Maar ik denk echt dat we hooguit iets nodig hebben op de cvm plek..

En nogmaals, ik vind echt dat we overdrijven, in vrijwel ieder ander land wordt er na zo'n dag als vandaag gekeken naar de winst.. Wij kijken met zijn allen eerst naar het vertoonde spel..

Het wordt hoog tijd in Nederland dat het resultaat op de eerste plek komt te staan en het vertoonde spel van ondergeschikt belang is, uiteraard nog steeds belangrijk, maar het moet een tool zijn om die winst te behalen en niet het doel op zich..
Deze keer ben ik het niet helemaal met je eens, Remco. Natuurlijk is het lekker om de drie punten mee te nemen naar Amsterdam. Maar laten we wel wezen, het is hier geen Italië, waar alleen het resultaat geldt. Voor Nederlandse, en specifiek voor Amsterdamse normen wil het oog ook wat! Het spelniveau van het huidige Ajax is vaak dramatisch. Met een forse dosis geluk hebben wij zo nu en dan de punten "gestolen". Voor hetzelfde geld hadden we bepaalde wedstrijden verloren of gelijkgespeeld en hadden wij veel lager op de ranglijst gestaan. Ajax-voetbal behoort kunst te zijn, ik ben in het verleden verwend geraakt. Vergeet daarbij niet dat de seizoenskaarthouders erg veel geld hebben betaald om (onder andere) vermaakt te worden. Wanneer in het theater de acteurs slecht presteren, begint het publiek ook te morren en wil dat publiek ook zijn geld terug...
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 12:32 schreef biebie het volgende:

[..]

Leren lezen, vriend. Ik heb het over de huidige vaste eerste elftalspelers. En prestaties behaald in het verleden zeggen niets over huidig of toekomstig rendement.
Leren lezen m'n reet. Het is gewoon opportunistisch gezwets. Dat laat jou laatste zin wel zien, want de resultaten van het heden zijn de beste in 11 jaar tijd. Je laat je verblinden door 2 slechte wedstrijden en verbind daar een lange termijn conclusie op. Excuseer mij als ik dat niet heel serieus wens te nemen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2014 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 22 december 2014 - 12:58   quote  deeplink  
Trouwens maak ik mij wel zorgen over het gemakkelijk opzij zetten van onze spelers door de tegenstander. Afgelopen donderdag werd Veltman een aantal x simpel aan de kant gezet en nu zag ik weer een aantal spelers weggezet worden alsof het lichtgewichten zijn. Tijd om wat body te creëren tijdens de winterstop?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2014 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 13:07   quote  deeplink  
Dat van Veltman vind ik echt heel opvallend, juist in de fysieke duels is hij dit seizoen hartstikke goed geweest. Het waren juist de ruimtes waar Veltman en Moisander zoveel moeite mee hadden. Tegen de fysieke spitsen als Castagnois en Kramer speelde Veltman juist heel overtuigend.

Ik denk ook wel dat er voldoende body is met Veltman, Van der Hoorn, Denswil, Klaassen, Milik en El Ghazi om de fysiek sterksten (in mijn ogen) te noemen. Ook Van Rhijn is geen vlieggewicht voor een back, Riedewald heeft een sterk lijf maar is erg jong. Het probleem zit eerder in de onwil of het onvermogen fysieke duels op te willen of kunnen zoeken. De jongens uit de Ajax jeugd zijn gewent om alles op techniek en voetballend vermogen te doen. Fysieke duels uit knokken zit er niet echt in.

Daarom is die Jupiler League ook belangrijk denk ik, maar dat moet zich wel vertalen naar de Eredivisie. Maar bovenal denk ik dat Ajax gewoon stabieler moet worden, daar baart mij meer zorgen dan het fysieke aspect.
Pietje
 Pietje - maandag 22 december 2014 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 13:07 schreef Eide het volgende:
Dat van Veltman vind ik echt heel opvallend, juist in de fysieke duels is hij dit seizoen hartstikke goed geweest. Het waren juist de ruimtes waar Veltman en Moisander zoveel moeite mee hadden. Tegen de fysieke spitsen als Castagnois en Kramer speelde Veltman juist heel overtuigend.

Ik denk ook wel dat er voldoende body is met Veltman, Van der Hoorn, Denswil, Klaassen, Milik en El Ghazi om de fysiek sterksten (in mijn ogen) te noemen. Ook Van Rhijn is geen vlieggewicht voor een back, Riedewald heeft een sterk lijf maar is erg jong. Het probleem zit eerder in de onwil of het onvermogen fysieke duels op te willen of kunnen zoeken. De jongens uit de Ajax jeugd zijn gewent om alles op techniek en voetballend vermogen te doen. Fysieke duels uit knokken zit er niet echt in.

Daarom is die Jupiler League ook belangrijk denk ik, maar dat moet zich wel vertalen naar de Eredivisie. Maar bovenal denk ik dat Ajax gewoon stabieler moet worden, daar baart mij meer zorgen dan het fysieke aspect.
Dat is abslouut waar. Ajax heeft het altijd uiterst moeilijk (gehad) tegen fysiek sterke ploegen. Ik kan mij niet anders herinneren, zelfs in de "mooie" jaren zeventig. Er werd best vaak gewonnen, maar in de fysieke duels werden toen ook de benen ingetrokken. Dat is dus nu nog altijd het geval en dat zal inderdaad zonder twijfel te maken hebben met hun scholing in de jeugdteams.
biebie
 biebie - maandag 22 december 2014 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 12:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Leren lezen m'n reet. Het is gewoon opportunistisch gezwets. Dat laat jou laatste zin wel zien, want de resultaten van het heden zijn de beste in 11 jaar tijd. Je laat je verblinden door 2 slechte wedstrijden en verbind daar een lange termijn conclusie op. Excuseer mij als ik dat niet heel serieus wens te nemen.
De resultaten van het heden de beste in 11 jaar tijd? Grapje, zeker. Volgens mij staan ze tweede op de ranglijst, vier punten achter PSV. Zeker, dat kan worden ingehaald, maar niet op de manier zoals ze het hele seizoen al spelen. Of zat er de afgelopen maanden één wedstrijd tussen die ze met overtuiging hebben gewonnen? En dan bedoel ik niet tegen JOS, maar tegen een serieuze club. Precies, die was er niet. En waarom niet? Omdat ze niet goed genoeg zijn en ook niks bijleren.
Brandje
 Brandje - maandag 22 december 2014 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 13:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is abslouut waar. Ajax heeft het altijd uiterst moeilijk (gehad) tegen fysiek sterke ploegen. Ik kan mij niet anders herinneren, zelfs in de "mooie" jaren zeventig. Er werd best vaak gewonnen, maar in de fysieke duels werden toen ook de benen ingetrokken. Dat is dus nu nog altijd het geval en dat zal inderdaad zonder twijfel te maken hebben met hun scholing in de jeugdteams.
Klopt maar zijn Dordrecht en Excelsior van die vechtploegen?? Kijk dat ajax verliest van Utecht in Utrecht kan gebeuren net als puntverlies tegen een Ado maar dit jaar gaat het ook zo moeilijk tegen ploegen die het ook van het voetbal moeten hebben maw we leggen het regelmatig voetballend af en dan kan toch gewoon niet. Ze moeten wel weten dat wanneer je de bal hebt dat ze hun spelletje kunnen spelen maar we moeten die bal veel sneller terug hebben als we hem kwijt zijn
Brandje
 Brandje - maandag 22 december 2014 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 13:07 schreef Eide het volgende:
Dat van Veltman vind ik echt heel opvallend, juist in de fysieke duels is hij dit seizoen hartstikke goed geweest. Het waren juist de ruimtes waar Veltman en Moisander zoveel moeite mee hadden. Tegen de fysieke spitsen als Castagnois en Kramer speelde Veltman juist heel overtuigend.

Ik denk ook wel dat er voldoende body is met Veltman, Van der Hoorn, Denswil, Klaassen, Milik en El Ghazi om de fysiek sterksten (in mijn ogen) te noemen. Ook Van Rhijn is geen vlieggewicht voor een back, Riedewald heeft een sterk lijf maar is erg jong. Het probleem zit eerder in de onwil of het onvermogen fysieke duels op te willen of kunnen zoeken. De jongens uit de Ajax jeugd zijn gewent om alles op techniek en voetballend vermogen te doen. Fysieke duels uit knokken zit er niet echt in.

Daarom is die Jupiler League ook belangrijk denk ik, maar dat moet zich wel vertalen naar de Eredivisie. Maar bovenal denk ik dat Ajax gewoon stabieler moet worden, daar baart mij meer zorgen dan het fysieke aspect.
Ik vond Veltman juist helemaal niet zo sterk in de fysieke duels maar vond hem een kei in het spel lezen. Voor zijn man komen, wetende waar de pass gaat komen. Daarom begrijp ik ook niks van je dat jij Hoorn en Veltman vergelijkbare verdedigers vind.
Daarbij moeten we achterin eens van dat eeuwige verdedigen in de zone. Wanneer er een crossbal komt dan staan Moisander en Veltman elkaar regelmatig aan te gluren en loopt de tegenstander uit hun rug weg. Zie de 2-1 van Utrecht

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2014 door Brandje --
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 13:22 schreef biebie het volgende:

[..]

De resultaten van het heden de beste in 11 jaar tijd? Grapje, zeker.
Nee, Ajax heeft nu meer punten dan in de afgelopen 11 jaar na dezelfde periode. Gewoon feiten, keiharde getallen. Dus jij laat je leiden door gevoel dat je hebt bij wedstrijden en projecteert dat op resultaat terwijl de feiten laten zien dat er gewoon heel veel punten worden gehaald.

En hoe jij dan dan een draai aan geeft moet je zelf weten. Feit is gewoon dat Ajax qua puntenaantallen uitstekend presteert.

En zaten er overtuigende overwinningen bij? Ja zeker. AZ, Apoel thuis, Willem II. Zomaar een paar wedstrijden uit het hoofd. Je ziet mij nergens zeggen dat het spel nu goed te noemen is hoor. In tegendeel zelfs. Maar jij beweert dat de prestaties slecht zijn. Dat is niet waar. Bovendien suggereer je iets over Frank de Boer, dat slaat al helemaal nergens op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2014 door Eide --
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 14:22   quote  deeplink  
Ajax kent in punten beste eerste seizoenshelft onder De Boer

Raar, maar waar: Ajax was onder Frank de Boer voor de winterstop nog niet eerder zo succesvol. Terwijl we met z'n allen klagen over het spel, verzamelen de Ajacieden volop punten. Vandaar dat Ajax nog steeds een rol speelt in de titelstrijd.

De uitwedstrijd tegen Excelsior was misschien wel exemplarisch voor het Ajax anno 2014. Het spel was belabberd, maar op een of andere manier werd er toch weer gewonnen. Daar moeten we in dit geval ook de Kralingers voor bedanken omdat ze zo vriendelijk waren grote kansen te missen.

De Boer is inmiddels vier jaar trainer van Ajax en meestal presteert zijn ploeg na de winterstop beter dan ervoor. Dit keer valt er qua puntenaantal echter weinig te klagen. Ajax verzamelde 39 punten in 17 wedstrijden. Dat zijn er maar liefst vijf meer dan vorig seizoen, toen Ajax winterkampioen werd.

Dit keer werd PSV winterkampioen. De ploeg uit Eindhoven deed het nog een stukkie beter dan de heren Ajacieden en koestert een voorsprong van vier punten. Misschien dat PSV iets boven zijn stand leeft, maar dat kunnen we van Ajax net zo goed zeggen.

De geschiedenis leert ons dat Ajax na de winterstop over het algemeen beter op stoom raakt. En vaak kakt PSV een beetje in. Of dat opnieuw gaat gebeuren, merken we in 2015 vanzelf wel. De batterij moet in ieder geval eerst worden opgeladen. En flink ook.

Een nadeeltje voor Ajax is dat de enige resterende confrontatie met PSV wordt afgewerkt in Eindhoven. Dit is meestal geen potje foebele dat winnend wordt afgesloten. En de achterstand van vier punten zal toch echt ergens moeten worden ingelopen om voor de vijfde maal op rij kampioen te worden.

Ajax in eerste seizoenshelften onder De Boer:
2014-2015: 17-39
2013-2014: 17-34
2012-2013: 17-36
2011-2012: 17-33

Bron
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 14:36   quote  deeplink  
Even verder zoeken via Wikipedia.

2010/11: 17-32
2009/10: 17-38
2008/09: 17-38
2007/08: 17-32
2006/07: 17-38
2005/06: 17-27
2004/05: 17-37

Daarna wordt het me te veel gedoe om de punten om te zoeken omdat ik dan wedstrijd na wedstrijd moet gaan tellen. Daar heb ik geen zin in. Feit is dat 17-39 al heel erg lang niet meer gelukt is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 22 december 2014 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2014 - 18:17 k het volgende:

[..]

Ik kijk vrijwel alles wat er maar gespeeld wordt in de top landen, en geloof mij, ook Madrid Bayern en Barca spelen in hun competities weleens hele slechte wedstrijden waarin ze ook puntverlies lijden..

En spelers erbij, prima hoor. Maar waar ga je een vd Vaart laten spelen?? op de plek van Andersen?? Of op de plek van Klaasen?? Of op de plek van 1 van de buitenspelers?

Een hele ervaren CVM zou ik graag zien komen, maar wie is dan de grote vraag. Ik heb het al eerder geopperd, maar Anita zou ik graag terug zien komen, speelt nu niet veel en met name als invaller..

Verder kan ik geen ervaren speler noemen voor die positie die ik graag zou zien komen..

En zoals ik al aangaf, we maken echt meer dan genoeg goals, voor de voorste 5 posities hoef ik geen andere spelers..
nigel de jong? contract tot 2015!
een man met inzet en ervaring. een coach op het veld, zegt zeer nuttige dingen na de wedstrijd. dat betekend dat hij de wedstrijd zeer goed kan lezen.
hij heeft de opleiding bij ajax gehad en mooie carrière in italie en Duitsland gehad.

dus dit is de ideale man

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2014 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 22 december 2014 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2014 - 23:02 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Voor jou ja......voor mij is er maar 1
Litmanen was geweldig goed, maar er waren er echt die beter zijn geweest..
remco k
 remco k - maandag 22 december 2014 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2014 - 23:03 schreef Nenam_tiL het volgende:
Finidi George was ook een geweldenaar
Inderdaad..
remco k
 remco k - maandag 22 december 2014 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 december 2014 - 23:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Je ziet toch aan alles dat er op de toekomst gegokt wordt? Of
vind jij de huidige selectie werkelijk zo goed als Frank en Marc doen voorkomen?
Feit is gewoon dat ze een steek hebben laten vallen en de huidige selectie vergeten zijn.
En tuurlijk heb ik wel opgelet zie ook de contract verleningen en het talent van de A1.

Namen die hier genoemd zijn en falen in het buitenland is net zo makkelijk als
namen noemen die geslaagd zijn dus daar ga ik niet aan beginnen
(Ok toch Chadli, Tadic en Mertens bv. zegt ook helemaal niks over slagen bij ons).

Namen die wij noemen of graag willen zien zijn ook helemaal niet relevant.
Is toch welles nietes discussie en zolang ze niet komen toch oneindig.

Zoals het er nu naar uitziet hebben we gewoon niet de sterkste selectie in de Eredivisie
en dat is jammer gezien de middelen die je hebt. Niks meer niks minder
De feiten spreken voor zich, meer punten dan ooit onder de Boer, veel gescoorde goals en weinig tegen..

En ik vind dat we wel de sterkste selectie hebben..
remco k
 remco k - maandag 22 december 2014 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 11:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Sodemieter toch op man. Eriksen, De Jong, Anita, Blind. Hoe lang moet het lijstje worden? Zeg het maar hoor. Voor de periode van De Boer werd er niets gewonnen ondanks dat er vaak zat hele goede selecties stonden. Ajax werd met spelers als Suarez, Eriksen en Vertonghen destijds geen kampioen onder Jol om maar eens iets te noemen.

Frank de Boer heeft meer dan geweldig werk verricht bij Ajax. Als je dat niet ziet of niet wil zien... tja. En dus is de man onaantastbaar ja. Het allerslechtste dat Ajax kan gebeuren is een vertrek van Frank de Boer.
+1.
remco k
 remco k - maandag 22 december 2014 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 12:32 schreef biebie het volgende:

[..]

Leren lezen, vriend. Ik heb het over de huidige vaste eerste elftalspelers. En prestaties behaald in het verleden zeggen niets over huidig of toekomstig rendement.
Andersen wordt beter, Kishna wordt beter, el Ghazi wordt beter, Klaassen wordt beter, Boilesen werd weer beter tot aan zijn blessure, van Rhijn heeft weer een betere vorm te pakken. Serero doet het gewoon goed. Millik wordt beter onder de Boer..
Riedewald wordt beter..

Ik vind het nogal wat..

We hebben meer punten dan ooit onder de Boer, en we scoren veel goals en krijgen weinig tegen..
remco k
 remco k - maandag 22 december 2014 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 12:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Deze keer ben ik het niet helemaal met je eens, Remco. Natuurlijk is het lekker om de drie punten mee te nemen naar Amsterdam. Maar laten we wel wezen, het is hier geen Italië, waar alleen het resultaat geldt. Voor Nederlandse, en specifiek voor Amsterdamse normen wil het oog ook wat! Het spelniveau van het huidige Ajax is vaak dramatisch. Met een forse dosis geluk hebben wij zo nu en dan de punten "gestolen". Voor hetzelfde geld hadden we bepaalde wedstrijden verloren of gelijkgespeeld en hadden wij veel lager op de ranglijst gestaan. Ajax-voetbal behoort kunst te zijn, ik ben in het verleden verwend geraakt. Vergeet daarbij niet dat de seizoenskaarthouders erg veel geld hebben betaald om (onder andere) vermaakt te worden. Wanneer in het theater de acteurs slecht presteren, begint het publiek ook te morren en wil dat publiek ook zijn geld terug...
Als het heel vaak lukt, is het dan wel geluk? Ik denk van niet..

En het wordt hoog tijd om eens eerst aan het resultaat te gaan denken.. Slecht presteren is meer dan niet goed voetballen..
remco k
 remco k - maandag 22 december 2014 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 13:22 schreef biebie het volgende:

[..]

De resultaten van het heden de beste in 11 jaar tijd? Grapje, zeker. Volgens mij staan ze tweede op de ranglijst, vier punten achter PSV. Zeker, dat kan worden ingehaald, maar niet op de manier zoals ze het hele seizoen al spelen. Of zat er de afgelopen maanden één wedstrijd tussen die ze met overtuiging hebben gewonnen? En dan bedoel ik niet tegen JOS, maar tegen een serieuze club. Precies, die was er niet. En waarom niet? Omdat ze niet goed genoeg zijn en ook niks bijleren.
Het zijn gewoon keiharde feiten, de afgelopen jaar niet 1 keer meer punten dan nu.. Gewoon een feit..
remco k
 remco k - maandag 22 december 2014 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 17:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

nigel de jong? contract tot 2015!
een man met inzet en ervaring. een coach op het veld, zegt zeer nuttige dingen na de wedstrijd. dat betekend dat hij de wedstrijd zeer goed kan lezen.
hij heeft de opleiding bij ajax gehad en mooie carrière in italie en Duitsland gehad.

dus dit is de ideale man
Nigel heeft aangegeven graag te willen verlengen..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 december 2014 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 18:26 schreef remco k het volgende:

[..]

De feiten spreken voor zich, meer punten dan ooit onder de Boer, veel gescoorde goals en weinig tegen..

En ik vind dat we wel de sterkste selectie hebben..
Prima mag jij vinden ik vind van niet. Zeker niet het hoogst haalbare eruit
gehaald gezien de middelen. Psv, Vitesse en Feyenoord al vergeten?
Pec Zwolle waar je al niet van kunt winnen? Gezien de punten sta je er inderdaad prima voor.
En als je wint ben je goed toch?

We hadden veel verder kunnen zijn en dat weet je zelf ook wel.
Zolang je blijft inversteren in tweederangs garnituur kom je gewoon niet
verder. De jonge talenten die eraan komen zullen ook beter renderen in een stabiel team.
Dat je met een Zimling uit de koker komt en Sigthorsson op blijft stellen zegt mij al genoeg.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 december 2014 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 18:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Het zijn gewoon keiharde feiten, de afgelopen jaar niet 1 keer meer punten dan nu.. Gewoon een feit..
Makkelijk gezegd als alle jaren pas na de winterstop werd begonnen met voetballen.
Ook is ons programma nu na de winter moeilijker dan voorgaande jaren?
Maar goed we zullen wel zien waar we staan na 36 wedstrijden jij
ziet het duidelijk een stuk positiever in.
biebie
 biebie - maandag 22 december 2014 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 18:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Andersen wordt beter, Kishna wordt beter, el Ghazi wordt beter, Klaassen wordt beter, Boilesen werd weer beter tot aan zijn blessure, van Rhijn heeft weer een betere vorm te pakken. Serero doet het gewoon goed. Millik wordt beter onder de Boer..
Riedewald wordt beter..

Ik vind het nogal wat..

We hebben meer punten dan ooit onder de Boer, en we scoren veel goals en krijgen weinig tegen..
Beter? Heb jij last van je ogen? Je klinkt als een verliefde puber. De realiteit is dat geen van die spelers beter wordt - en dat maken ze pijnlijk duidelijk zodra ze tegenover echte voetballers staan, zoals in de Champions League. Het is één grote slappe hap: onvoldoende kwaliteit, geen vechtlust, geen fantasie.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 22 december 2014 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 18:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Nigel heeft aangegeven graag te willen verlengen..
zolang dat niet gebeurd is, is hij nummer 1
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 22 december 2014 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 19:04 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Prima mag jij vinden ik vind van niet. Zeker niet het hoogst haalbare eruit
gehaald gezien de middelen. Psv, Vitesse en Feyenoord al vergeten?
Pec Zwolle waar je al niet van kunt winnen? Gezien de punten sta je er inderdaad prima voor.
En als je wint ben je goed toch?

We hadden veel verder kunnen zijn en dat weet je zelf ook wel.
Zolang je blijft inversteren in tweederangs garnituur kom je gewoon niet
verder. De jonge talenten die eraan komen zullen ook beter renderen in een stabiel team.
Dat je met een Zimling uit de koker komt en Sigthorsson op blijft stellen zegt mij al genoeg.
volgens mij, is er niet heel veel veranderd.
jaren geleden speelde we net zo en dan met de spelers die nu in het buitenland spelen.

die jongen gasten werden beter en toen waren ze weg.
dat vanwege omdat ze een korte contract duur hadden
Ztjes
 Ztjes - maandag 22 december 2014 - 20:32   quote  deeplink  
In het Nederlandse voetbal missen we gewoon in de leeftijdscategorie 27-30 jaar voldoende voetballers (Belangrijke KNVB symposium conclusie). We spelen met veredelde jeugdeltallen met de daarbij horende nadelen, zoals geen constante prestaties, weinig fysiek, lange opleidingscurves op het hoge niveau, etc.
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 20:32 schreef Ztjes het volgende:
In het Nederlandse voetbal missen we gewoon in de leeftijdscategorie 27-30 jaar voldoende voetballers (Belangrijke KNVB symposium conclusie). We spelen met veredelde jeugdeltallen met de daarbij horende nadelen, zoals geen constante prestaties, weinig fysiek, lange opleidingscurves op het hoge niveau, etc.
Spijker op de kop maar goed, dit roept iedereen al langer. De vraag is hoe je spelers van afdoende kwaliteit in die leeftijden bij Nederlandse ploegen kan krijgen of houden.
Ztjes
 Ztjes - maandag 22 december 2014 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 20:32 schreef Ztjes
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2014 door Ztjes --
Ztjes
 Ztjes - maandag 22 december 2014 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 20:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Spijker op de kop maar goed, dit roept iedereen al langer. De vraag is hoe je spelers van afdoende kwaliteit in die leeftijden bij Nederlandse ploegen kan krijgen of houden.
Zolang we hier niets aan doen, gaat er geen echte verbetering op treden, daar is iedereen het allang over eens. En kunnen alle positieve noodjes op dit forum alles blijven goedpraten. Bullshit, is alleen jezelf voor de gek houden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2014 door Ztjes --
Ztjes
 Ztjes - maandag 22 december 2014 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 20:50 schreef Ztjes het volgende:

[..]

-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2014 door Ztjes --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 22 december 2014 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 20:50 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Zolang we hier niets aan doen, gaat er geen echte verbetering op treden, daar is iedereen het allang over eens. En kunnen alle positieve noodjes op dit forum alles blijven goedpraten. Bullshit, is alleen jezelf voor de gek houden.
Inderdaad vaak spelen we gewoon te naïef en dat komt omdat je A te jong bent
B te weinig kwaliteit bezit bij je ervaren spelers

Kampioen worden van Nederland is leuk maar daarbuiten stel je ondanks een
paar leuke europese wedstrijden niks voor.

Maar goed dit punt maak ik al een aantal jaar op rij maar dat komt
omdat niemand naar Ajax wil komen, er geen vijver is om in te vissen, spelers te duur zijn
of de spelers niet geschikt zijn voor het Ajax spelletje.
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 20:50 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Bullshit, is alleen jezelf voor de gek houden.
Dat ben ik dan weer niet met je eens. De basis zijn die positieve noten. De talenten die het goed doen, de wedstrijden waar het er wel uit komt. Dat alles is ook gewoon belangrijk. Als je dat niet wilt zien kan je net zo goed geen Ajax meer kijken tot er wel iets veranderd.
Ztjes
 Ztjes - maandag 22 december 2014 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 21:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat ben ik dan weer niet met je eens. De basis zijn die positieve noten. De talenten die het goed doen, de wedstrijden waar het er wel uit komt. Dat alles is ook gewoon belangrijk. Als je dat niet wilt zien kan je net zo goed geen Ajax meer kijken tot er wel iets veranderd.
Ik volg mijn club al heel wat langer en ALTIJD ook door dik en dun.
Alleen als men bereid is om keuzes te maken om echte structurele veranderingen door te voeren, waar de echte problemen (ervaring) liggen, gaat er niet veel veranderen. En anders blijft het rotzooien binnen de marge.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 22 december 2014 - 22:33   quote  deeplink  
Idereen op de juiste positie dan heb je deze mogelijkheden....

vd Hoorn-----Denswil
Veltman------Denswil
vd Hoorn-----Viergever
Veltman------Viergever

Ik ga voor Veltman------Viergever of Veltman------Denswil
Viergever is een centrale verdediger, de Boer moet hem daar opstellen...in ieder geval uit proberen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2014 door Jack Huntelaar --
Ztjes
 Ztjes - maandag 22 december 2014 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 21:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat ben ik dan weer niet met je eens. De basis zijn die positieve noten. De talenten die het goed doen, de wedstrijden waar het er wel uit komt. Dat alles is ook gewoon belangrijk. Als je dat niet wilt zien kan je net zo goed geen Ajax meer kijken tot er wel iets veranderd.
Dit zegt Frank de Boer:
"Als je het zelf moeilijk hebt, dan kan je het elftal niet op sleeptouw nemen. Basel en Salzburg hebben wel succes met ervaren spelers. Maar zulke jongens kunnen daar ook veel verdienen.''
Eide
 Eide - maandag 22 december 2014 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 22:22 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ik volg mijn club al heel wat langer en ALTIJD ook door dik en dun.
Alleen als men bereid is om keuzes te maken om echte structurele veranderingen door te voeren, waar de echte problemen (ervaring) liggen, gaat er niet veel veranderen. En anders blijft het rotzooien binnen de marge.
Dat zijn geen structurele veranderingen. En je alleen richten op transfers is pas rotzooien in de marge. Ajax heeft er niets aan als het steeds moet kutvioolen op de transfermarkt of er misschien wel een leuke speler bereid is Eredvisie te spelen. Als je het nu over structurele veranderingen hebt, dan moet je dat ondervangen door veel aantrekkelijker te worden voor de buitenwacht.

En dat is helaas niet op korte termijn te regelen, maar dan ben je structureel bezig. En anders ben je, zoals jij het zegt, aan het klooien in de marge.
Ztjes
 Ztjes - maandag 22 december 2014 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 december 2014 - 23:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zijn geen structurele veranderingen. En je alleen richten op transfers is pas rotzooien in de marge. Ajax heeft er niets aan als het steeds moet kutvioolen op de transfermarkt of er misschien wel een leuke speler bereid is Eredvisie te spelen. Als je het nu over structurele veranderingen hebt, dan moet je dat ondervangen door veel aantrekkelijker te worden voor de buitenwacht.

En dat is helaas niet op korte termijn te regelen, maar dan ben je structureel bezig. En anders ben je, zoals jij het zegt, aan het klooien in de marge.
Het missende gedeelte na de fluwele revolutie is ook kort geleden door Frank benoemd en doet niets tekort aan de goede gemaakte stappen, maar een top biertje met een missende ingrediënt wordt een goedkoop aftreksel.
Frank:
Bij Ajax zijn aanwezige talenten vaak beter dan de aanwinsten die de ploeg volwassen moeten maken, zo bewezen ook Niki Zimling en Nick Viergever onbedoeld. "Als je het zelf moeilijk hebt, dan kan je het elftal niet op sleeptouw nemen. Basel en Salzburg hebben wel succes met ervaren spelers. Maar zulke jongens kunnen daar ook veel verdienen.''

Vorige week op een congres van de KNVB zag De Boer aardige statistieken over Oranje en Nederlandse clubs. "Oranje presteert sinds 1988 redelijk constant met ervaren spelers. Kijk nu maar naar Robben, Van Persie en Sneijder. Ik ging op mijn 28e weg bij Ajax, nu vertrekken spelers veel eerder. Daarvoor moeten zij hun ploeg al op sleeptouw hebben genomen. Op die manier worden we ingehaald door Turkije.''

Waar laten we echt steken liggen, bij de scouting van ervaren spelers en niet meer en niets minder.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 december 2014 door Ztjes --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5958
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax (zondag 21 november, 14:30); 0 - 2









0.0117099