BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Raiola en Kishna

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - vrijdag 06 februari 2015 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 februari 2015 - 14:31 schreef freakie het volgende:

[..]

Het spijt me maar dat is niet waar.

Als we even kijken naar het verschil met El Ghazi had:

-Kishna 1 geslaagde dribbel en El Ghazi 2.
-El Ghazi had 4 schoten en 1 daarvan op doel(soort van op doel dus)
-Kishna had 4 "key passes" dat betekend dat hij bij kansen betrokken was. El Ghazi 0
-Passing van Kishna was 85% goed en El Ghazi was 91%
-In de voorzetten waren het 2 voorzetten van Kishna waarvan er 1 aankwam en El Ghazi met 1 voorzet die ook niet aankwam.
-Kishna had 1 lange bal, die kwam ook aan.
-Hij had ook 1 steekpass ook die kwam aan.

Al met al was El Ghazi dit keer met circus gegoochel
Wat je zegt klopt. Alleen je laatste zin is een onjuiste conclusie.. Dat is namelijk slechts een mening..
freakie
 freakie - zaterdag 07 februari 2015 - 01:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 06 februari 2015 - 18:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat je zegt klopt. Alleen je laatste zin is een onjuiste conclusie.. Dat is namelijk slechts een mening..
haha klopt maar het was eigenlijk ook niet omdat ik dat vond. Waar ik op reageerde was op het gegoochel, ja dan kan je zeggen als iemand niks doet en alleen de bal verliest. Dan zit El Ghazi daar meer tegen aan dan Kishna(in die wedstrijd)

Ik vind ze eigenlijk even goed. Alleen het was puur om even te laten zien dat een gevoel iets anders is dan feiten vandaar die reactie.
remco k
 remco k - zaterdag 07 februari 2015 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 februari 2015 - 01:18 schreef freakie het volgende:

[..]

haha klopt maar het was eigenlijk ook niet omdat ik dat vond. Waar ik op reageerde was op het gegoochel, ja dan kan je zeggen als iemand niks doet en alleen de bal verliest. Dan zit El Ghazi daar meer tegen aan dan Kishna(in die wedstrijd)

Ik vind ze eigenlijk even goed. Alleen het was puur om even te laten zien dat een gevoel iets anders is dan feiten vandaar die reactie.
Ik vond dat er meer dreiging uitging van EL Ghazi..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 07 februari 2015 - 17:04   quote  deeplink  
Remco, El Ghazi komt er wel, next year!
freakie
 freakie - zaterdag 07 februari 2015 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 februari 2015 - 16:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond dat er meer dreiging uitging van EL Ghazi..
Ja dat zou inderdaad kunnen, de feitjes geven aan dat hij minder was. Begrijp me niet verkeerd, ik dacht ook dat El Ghazi dreigender was en beter. De statistieken geven aan dat we aan Kishna "meer" hebben gehad.

Ook naar de waar ik op reageerde vooral, die beweerde dat Kishna niks heeft gepresteerd tegen Az. Daarbij is het eerder dat El Ghazi niks heeft gepresteerd dan Kishna. Let op ik vind niet dat een van die 2 slecht heeft gespeeld of goed heeft gespeeld.
Brandje
 Brandje - zaterdag 07 februari 2015 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 februari 2015 - 17:35 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja dat zou inderdaad kunnen, de feitjes geven aan dat hij minder was. Begrijp me niet verkeerd, ik dacht ook dat El Ghazi dreigender was en beter. De statistieken geven aan dat we aan Kishna "meer" hebben gehad.

Ook naar de waar ik op reageerde vooral, die beweerde dat Kishna niks heeft gepresteerd tegen Az. Daarbij is het eerder dat El Ghazi niks heeft gepresteerd dan Kishna. Let op ik vind niet dat een van die 2 slecht heeft gespeeld of goed heeft gespeeld.
Jongens laten we aub kappen met die is beter dan wie. Die is dreigender dan die. We hebben twee prachtige buitenspelers als talenten en laten we hopen dat ze beide nog jaren bij Ajax blijven. De rushes van El Ghazi. Het overstapje van Kishna tegen AZ waardoor Boilesen zo door kon lopen. Dat is toch genieten man.
freakie
 freakie - zondag 08 februari 2015 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 07 februari 2015 - 20:21 schreef Brandje het volgende:

[..]

Jongens laten we aub kappen met die is beter dan wie. Die is dreigender dan die. We hebben twee prachtige buitenspelers als talenten en laten we hopen dat ze beide nog jaren bij Ajax blijven. De rushes van El Ghazi. Het overstapje van Kishna tegen AZ waardoor Boilesen zo door kon lopen. Dat is toch genieten man.
heyhey.. Ga alsjeblieft niet de man uithangen. Ik zeg nergens wie er beter is, ik vind ze beide redelijk spelen. Ene Biebie zei dat hij slecht speelde, ik liet toen zien dat het helemaal niet waar was en dat wat hij zei dan eerder voor El Ghazi zou gelden dan voor Kishna. Wat ik dan ook niet zou vinden maar als je iets zou vinden dan is dat rechtvaardiger.
nora
 nora - vrijdag 20 februari 2015 - 13:11   quote  deeplink  
Hij blijft maar doorgaan die vuile volgevreten pizzaverkrachter, onderstaande comm/is de enige juiste anders blijf je klote met zijn geld ivesteringen.
========================================================================
Ajax moet geen afscheid nemen van Kishna, maar van Raiola.
Deze man is een kwelling alom, een vreselijke onruststoker en iemand die talenten kapot maakt.
Ik zou als ik ajax was een afspraak maken binnen de club: als je hier wilt komen voetballen, verbieden we je Raiola als zaakwaarnemer te hebben. Walgelijke man, bah!!!!!
nora
 nora - vrijdag 20 februari 2015 - 19:04   quote  deeplink  
Ik vind dit een heel kwalijke zaak ik ben verbaasd dat niemand op deze plofkip reageerd een STADION VERBOD voor die Italiaanse plofkip
Eide
 Eide - vrijdag 20 februari 2015 - 19:37   quote  deeplink  
Heeft men geprobeerd en toen konden ze hem ook niet buiten houden....
Eide
 Eide - dinsdag 24 februari 2015 - 22:01   quote  deeplink  
Bouy zit ook bij Raiola en ging op een manier weg zoals dat nu ook met Kishna wordt gespeeld. Eerst onrust in de media, daarna moeilijk doen bij contractonderhandelingen en dan uiteindelijk met een schop na vertrokken. En afgelopen dus met hangende pootjes aan de telefoon of hij alsjeblieft terug mocht komen. Terecht dat Ajax dan Raiola trakeert op een opgestoken middelvinger.

Bouy gold trouwens als het grootste talent van zijn lichting.

'Ajax weigerde terugkeer voormalig toptalent ondanks smeekbede'

Ouasim Bouy had spijt van zijn vertrek uit Amsterdam en wilde afgelopen zomer terug naar de regerend landskampioen. De club weigerde het kind van de club binnen te laten. Logisch, vindt Ronald de Boer, die Ricardo Kishna en passant waarschuwt eenzelfde carrièrekeuze te maken.

In zijn tweede column voor Voetbal International vertelt de broer van Ajax-trainer Frank de Boer enigzins tussen neus en lippen door dat Bouy Ajax polste of hij terug kon komen. Het tekent de verkeerde keuze van het voormalige toptalent, aldus de analist, die het voorbeeld aanhaalt om Kishna een vertrek af te raden. 'Het zou zeer onverstandig zijn als Kishna komende zomer al vertrekt. We hebben aan Ouasim kunnen zien hoe het dan verder kan gaan. Raiola bracht hem op veel te jonge leeftijd naar Juventus, daarna werd Bouy verhuurd aan kleine clubjes en nu zit hij bij Panathinaikos.'

Dat de technicus, die in dezelfde lichting speelde als Davy Klaassen, Joël Veltman, Ruben Ligeon en Stefano Denswil, vorig seizoen terug wilde keren naar Amsterdam was nog niet bekend. 'Vorig jaar kwamen ze vragen of Bouy kon terugkomen bij Ajax. Zo werkt dat natuurlijk niet', toont De Boer zijn onbegrip voor Raiola en de zijnen. Bouy is volgens de voormalige speler van Ajax, Barcelona en het Nederlands elftal niet het enige voorbeeld dat een vertrek op jonge leeftijd geen slimme zet is. 'Kijk naar hoe het Royston Drenthe is vergaan na zijn transfer naar Real Madrid. Het komt zelden voor dat een jong Nederlands talent aan de bak komt bij een buitenlandse topclub.'

Bron
remco k
 remco k - dinsdag 24 februari 2015 - 22:40   quote  deeplink  
Ik vind het wel erg jammer als het zou zijn om Raiola..

Als ze het doen om een statement te maken, dan sta ik daar helemaal achter, had je hem namelijk wel terug gehaald, dan kan ieder groot talent het even proberen bij de grote clubs om vervolgens terug te keren als het niet lukt..
nora
 nora - dinsdag 24 februari 2015 - 22:42   quote  deeplink  
Te hopen dat Kishna dit ook leest
Eide
 Eide - dinsdag 24 februari 2015 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 22:40 schreef remco k het volgende:
Ik vind het wel erg jammer als het zou zijn om Raiola..

Als ze het doen om een statement te maken, dan sta ik daar helemaal achter, had je hem namelijk wel terug gehaald, dan kan ieder groot talent het even proberen bij de grote clubs om vervolgens terug te keren als het niet lukt..
Het is niet om Raiola denk ik, maar het is ook niet toevallig dat het hier een speler van Raiola betreft natuurlijk. Wat Raiola nu met Kishna doet is een bekend trucje. Heeft hij destijds ook met Zlatan zo gedaan. Met Bouy en nu met Kishna.

En dus is het terecht dat Ajax niet weer in zee gaat met een speler die zich op zo'n manier door z'n zaakwaarnemer laat gebruiken. Uiteindelijk ben je als speler zelf verantwoordelijk voor je carrière en de keuzes die je daarin maakt. En zo komt iemand als Bouy er achter wat die keuzes voor gevolgen hebben.

Helaas denk ik niet dat het andere jonge jongens aan het denken zet.
remco k
 remco k - woensdag 25 februari 2015 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 22:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Het is niet om Raiola denk ik, maar het is ook niet toevallig dat het hier een speler van Raiola betreft natuurlijk. Wat Raiola nu met Kishna doet is een bekend trucje. Heeft hij destijds ook met Zlatan zo gedaan. Met Bouy en nu met Kishna.

En dus is het terecht dat Ajax niet weer in zee gaat met een speler die zich op zo'n manier door z'n zaakwaarnemer laat gebruiken. Uiteindelijk ben je als speler zelf verantwoordelijk voor je carrière en de keuzes die je daarin maakt. En zo komt iemand als Bouy er achter wat die keuzes voor gevolgen hebben.

Helaas denk ik niet dat het andere jonge jongens aan het denken zet.
En dat laatste is natuurlijk erg jammer..
nora
 nora - woensdag 25 februari 2015 - 10:04   quote  deeplink  
Je kan als Ajax zijnde misschien de jonge jongens al vast berichten dat indien zij op een leeftijd zijn voor een zaakwaarnemer er door Ajax geen zaken met Riola wordt gedaan dus aan hun de keuze vooraf.
Eide
 Eide - woensdag 25 februari 2015 - 10:10   quote  deeplink  
Nou ja, iemand is vrij om te kiezen voor de zaakwaarnemer die hij of zij wil. En dat kan en mag dus ook Raiola zijn. Natuurlijk heb je als Ajacied een vervelende smaak in de mond als je de naam Raiola hoort maar uiteindelijk hoort dat niet uit te maken. Elke speler is verantwoordelijk voor z'n eigen keuzes. En dus ook hoe je jou zaakwaarnemer, die voor jou werkt, laat beïnvloeden.

Raiola is niet het probleem van Ajax. Het probleem zijn spelers, ouders en andere begeleiders die daarin hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Pietje
 Pietje - woensdag 25 februari 2015 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 februari 2015 - 10:10 schreef Eide het volgende:
Nou ja, iemand is vrij om te kiezen voor de zaakwaarnemer die hij of zij wil. En dat kan en mag dus ook Raiola zijn. Natuurlijk heb je als Ajacied een vervelende smaak in de mond als je de naam Raiola hoort maar uiteindelijk hoort dat niet uit te maken. Elke speler is verantwoordelijk voor z'n eigen keuzes. En dus ook hoe je jou zaakwaarnemer, die voor jou werkt, laat beïnvloeden.

Raiola is niet het probleem van Ajax. Het probleem zijn spelers, ouders en andere begeleiders die daarin hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Ik ben het absoluut met je eens.
Overigens, ik heb Raiola drie of vier weken gezien en gehoord bij Eva Jinek. Hij kwam op mij toen over als zeer aimabel. Hoe anders is hij eigenlijk in zijn opstelling/zakendoen.
Stanley
 Stanley - zondag 15 maart 2015 - 08:06   quote  deeplink  
Zelf heb ik ook al 2x een topic over Raiola gestart. Het irriteert mij namelijk mateloos hoeveel macht deze man zich kan en mag toeëigenen!
Hoe doorzichtig is dit hele incident nu eigenlijk. Hij wil talenten gewoon verpatsen en geld verdienen. Ouders en spelers paaien en vervolgens de boel opnaaien. Net zo lang tot er genoeg spanning is dat uitloopt op een incident.

Als ik het voor het zeggen had zou ik per direct alle spelers vragen op zoek te gaan naar een andere zaakwaarnemer. Zoniet, dan geen contract meer!

Dit kan toch zo niet langer!

Wat betreft de eenheidsworsten, daar heeft hij wel een punt denk ik. Hier moet Ajax maar eens kritisch naar zichzelf kijken. Het is geen toeval dat er zoveel talent de club in het verleden gedwongen heeft verlaten.
3sterren
 3sterren - zondag 15 maart 2015 - 10:42   quote  deeplink  
Ik vind als je een "moeilijke jongen" bent en je hebt veeel talent moet men een beetje meer geduld met je hebben. Kijk maar naar memphis Want bij ons lopen ze weer de deur uit en later willen we ze terug zoals bij assaidi, narsingh.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 maart 2015 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2015 - 08:06 schreef Stanley het volgende:
Zelf heb ik ook al 2x een topic over Raiola gestart. Het irriteert mij namelijk mateloos hoeveel macht deze man zich kan en mag toeëigenen!
Hoe doorzichtig is dit hele incident nu eigenlijk. Hij wil talenten gewoon verpatsen en geld verdienen. Ouders en spelers paaien en vervolgens de boel opnaaien. Net zo lang tot er genoeg spanning is dat uitloopt op een incident.

Als ik het voor het zeggen had zou ik per direct alle spelers vragen op zoek te gaan naar een andere zaakwaarnemer. Zoniet, dan geen contract meer!

Dit kan toch zo niet langer!

Wat betreft de eenheidsworsten, daar heeft hij wel een punt denk ik. Hier moet Ajax maar eens kritisch naar zichzelf kijken. Het is geen toeval dat er zoveel talent de club in het verleden gedwongen heeft verlaten.
Inderdaad verschrikkelijke man
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 15 maart 2015 - 19:07   quote  deeplink  
Direct verkopen, we hebben met Fischer Andersen en in de jeugd nog genoeg talentvolle buitenspelers.
Eide
 Eide - zondag 15 maart 2015 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2015 - 10:42 schreef 3sterren het volgende:
Ik vind als je een "moeilijke jongen" bent en je hebt veeel talent moet men een beetje meer geduld met je hebben.
Dat zal, maar iedereen heeft zich aan de regels te houden. talent ontslaat je niet van regels omtrent gedrag en afspraken. Talent is en mag geen vrijbrief zijn voor een speciale behandeling. Dan geef je jonge broekies de vrijheid sterallures te ontwikkelen.

En dat betekent echt niet dat iedereen maar zonder weerwoord in de pas moet lopen. Bazoer heeft bijvoorbeeld ook de reputatie een moeilijke jongen te zijn. Maar de manier waarop een speler z'n mening ventileert en zich opstelt naar de staf en z'n medespelers doet er wel degelijk toe. Zivkovic liep hier ook al eens tegen aan in een periode waar hij het lastig had. En die gig niet zeuren, niet via z'n zaakwaarnemer en niet zelf. Hij zette de schouders eronder en liet z'n voeten spreken.

Laat Kishna dat eerst eens doen. Niet af en toe maar elke wedstrijd. En dan praten we verder over privileges.
Eide
 Eide - zondag 15 maart 2015 - 19:12   quote  deeplink  
En ik ben er van overtuigd dat dit allemaal vooral op het conto van Raiola kan. Meester manipulator die dit spelletje al keer op keer heeft gespeeld met Ajax om z'n spelers voor een prikkie weg te krijgen.
nora
 nora - maandag 16 maart 2015 - 09:41   quote  deeplink  
Klopt en het is aan Ajax om duidelijk te laten merken tot hier en niet verder, je mag blij zijn dat je bij Ajax mag en kan spelen maar Ajax bepaald en geen zaakwaarnemer.
El Gappo
 El Gappo - maandag 16 maart 2015 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 februari 2015 - 12:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het absoluut met je eens.
Overigens, ik heb Raiola drie of vier weken gezien en gehoord bij Eva Jinek. Hij kwam op mij toen over als zeer aimabel. Hoe anders is hij eigenlijk in zijn opstelling/zakendoen.
En zo doet ie het ook met de jonge beïnvloedbare spelers, denk je niet? "Goh wat een aardige man, die het beste met mij voor heeft".
Die man is wel degelijk een probleem, die alleen maar zijn eigen bankrekening spekt over de rug van mensen die zich laten beïnvloeden.
Pietje
 Pietje - maandag 16 maart 2015 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2015 - 12:15 schreef El Gappo het volgende:

[..]

En zo doet ie het ook met de jonge beïnvloedbare spelers, denk je niet? "Goh wat een aardige man, die het beste met mij voor heeft".
Die man is wel degelijk een probleem, die alleen maar zijn eigen bankrekening spekt over de rug van mensen die zich laten beïnvloeden.
Dat is toch precies hetgeen ik ook schreef?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 16 maart 2015 - 13:17   quote  deeplink  
hieronder een link naar een leuk stuk over Mino Raiola en zijn volgelingen ;-)

http://www.rodzooi.nl/voetbal/voetbalbrieven/2015/beste-mino-raiola
Pietje
 Pietje - maandag 16 maart 2015 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2015 - 13:17 schreef Ronald 1960 het volgende:
hieronder een link naar een leuk stuk over Mino Raiola en zijn volgelingen ;-)

http://www.rodzooi.nl/voetbal/voetbalbrieven/2015/beste-mino-raiola
Whahahaha. Prachtige column van Rodney Rijsdijk. En uiteraard ben ik het volledig met hem eens.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - maandag 16 maart 2015 - 13:39   quote  deeplink  
Mijn gevoel blijft zeggen dat ik die Raiola niet vertrouw.
Na mijn mening blijft hij de boosdoener in deze zaak.
El Gappo
 El Gappo - maandag 16 maart 2015 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2015 - 12:53 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is toch precies hetgeen ik ook schreef?
Oh, ok...dacht dat je schreef dat je het hiermee eens was :

Nou ja, iemand is vrij om te kiezen voor de zaakwaarnemer die hij of zij wil. En dat kan en mag dus ook Raiola zijn. Natuurlijk heb je als Ajacied een vervelende smaak in de mond als je de naam Raiola hoort maar uiteindelijk hoort dat niet uit te maken. Elke speler is verantwoordelijk voor z'n eigen keuzes. En dus ook hoe je jou zaakwaarnemer, die voor jou werkt, laat beïnvloeden.

Raiola is niet het probleem van Ajax. Het probleem zijn spelers, ouders en andere begeleiders die daarin hun verantwoordelijkheid niet nemen.

En omdat jij zei dat je het daarmee eens was...vond ik gezien de laatste zin, dat het wel degelijk Raiola is die die jongen verkloot en niet ouders en andere begeleiders...

Verkeerd begrepen misschien, excuses in dat geval :)
Eide
 Eide - maandag 16 maart 2015 - 16:29   quote  deeplink  
Overigens stond Kishna vandaag wel gewoon met de A-selectie op het trainingsveld en dus niet bij Jong Ajax. Geen idee of dat iets betekent maar vooruit.
Eide
 Eide - dinsdag 17 maart 2015 - 09:59   quote  deeplink  
De Boer zou zondag al een gesprek hebben gehad met Kishna waarna het naar verluid voor De Boer klaar is.
Eide
 Eide - dinsdag 17 maart 2015 - 13:46   quote  deeplink  
Volgens De Boer is lucht geklaard, standpunt Kishna nog onduidelijk

Ricardo Kishna kan donderdag in de Europa League-return tegen Dnipro Dniporpetrovsk weer spelen. De buitenspeler en trainer Frank de Boer hebben volgens De Telegraaf uitvoerig met elkaar gesproken over de verbanning van afgelopen weekend.

Kishna en De Boer hadden rond de warming-up voor het eerste duel met Dnipro een woordenwisseling. Volgens de coach was het niet ernstig, maar zag hij wel de noodzaak om in te grijpen. Het doorgebroken talent zat daarop niet bij de selectie voor de competitiewedstrijd tegen sc Heerenveen. Een dag later trainde hij met een select groepje op De Toekomst, maar inmiddels is Kishna er weer bij.

In de ogen van De Boer is 'de lucht nu geklaard', schrijft De Telegraaf. De trainer had eerder ook al aangegeven dat Kishna maandag weer terug zou keren. Wel moest er dus eerst een uitgebreid gesprek gevoerd worden. Hoe de speler in kwestie er nu in staat, is niet bekend. Zaakwaarnemer Mino Raiola liet al weten dat Kishna 'beter weg kan gaan'.

Ajax moet donderdag in eigen huis een 1-0 achterstand op Dnipro zien goed te maken. Dat kan dus mogelijk met Kishna zijn; vanaf de bank of als basisspeler. Kolbeinn Sigthórsson vierde maandag zijn rentree bij Jong Ajax. Of de spits bij de selectie zit, is nog onduidelijk.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 maart 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - dinsdag 17 maart 2015 - 16:56   quote  deeplink  
Kishna doet denken aan Sulejmani: "Bij Ajax aan zijn lot overgelaten"

Frank de Boer krijgt dinsdag advies van Leo Beenhakker en Foppe de Haan hoe om te gaan met probleemgevallen als Ricardo Kishna. De twintigjarige technicus werd vorige week uit de selectie gezet door de Ajax-trainer.

De Boer was niet tevreden over de slappe warming-up van Kishna voor het Europa League-duel met Dnipro Dnipropetrovsk en diens reactie in het daaropvolgende gesprek. "Je moet als trainer een grens trekken en voor duidelijkheid zorgen, het maakt niet uit hoe oud of jong de spelers zijn", stelt Beenhakker in gesprek met het Algemeen Dagblad.

"Het team staat voorop. Je kunt als trainer moeilijk de kleedkamer inlopen en zeggen: wie willen er allemaal spelen? Dat kan dus niet. Dan kun je als trainer beter meteen naar huis gaan. Je mag nooit je autoriteit verliezen."

De Haan vindt dat De Boer het goed heeft aangepakt. "Consequent zijn en maatregelen nemen, zoals Frank nu doet. Duidelijkheid is het belangrijkste, maar als trainer is het ook een aardigheid om zo'n jongen aan de praat te krijgen. Toch komt er veel op zijn bordje. Als club zou je iemand extra moeten aanstellen die zich bezighoudt met dit soort gevallen."

"Ik herinner me dat dat ook zo was met Sulejmani bij Heerenveen, waar een clubman zich ontfermde over hem. Hij lette op zijn voeding, levensstijl, verdiepte zich in hem, gaf hem een goed gevoel. Toen hij bij Ajax kwam, werd hij aan zijn lot overgelaten", zag de Fries. "Stel een plan op met dit soort jongens. Kijk, een jongen als Daley Sinkgraven komt er wel, maar het gaat om de voetballers die tussen wal en schip zitten. Waar de omgeving onrustig is, zoals nu bij Kishna met een zaakwaarnemer (Mino Raiola, red.) die zich overal mee bemoeit."


bron
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 18 maart 2015 - 10:12   quote  deeplink  
Er loopt bij ajax toch ook al een spelers begeleider? Misschien moet die wat meer tijd aan 'dit soort' jongens besteden en anders kan het geen kwaad om er iemand bij te halen om die jongens te 'managen'.
El Gappo
 El Gappo - woensdag 18 maart 2015 - 10:15   quote  deeplink  
David Endt? :P
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2015 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 10:12 schreef Ronald 1960 het volgende:
Er loopt bij ajax toch ook al een spelers begeleider? Misschien moet die wat meer tijd aan 'dit soort' jongens besteden en anders kan het geen kwaad om er iemand bij te halen om die jongens te 'managen'.
Er loopt een team manager maar die doet alle randzaken en is niet met de groep zelf bezig. Het idee is trouwens niet gek. Misschien zou een soort "persoonlijk begeleider" wel nuttig zijn voor Kishna. Iemand die niet direct betrokken is bij Ajax 1 maar die wel het oor van FdB heeft. Simon Tahamata of zo, was ook niet de makkelijkste bijvoorbeeld en is sinds de winter weer actief bij Ajax.
nora
 nora - woensdag 18 maart 2015 - 11:26   quote  deeplink  
David Endt was een topper voor dit soort jongens alleen heeft Ajax de blunder gemaakt hem weg te sturen.
El Gappo
 El Gappo - woensdag 18 maart 2015 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 11:26 schreef nora het volgende:
David Endt was een topper voor dit soort jongens alleen heeft Ajax de blunder gemaakt hem weg te sturen.
Exact...vraag me nog steeds af hoe dat gegaan is...
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2015 - 11:44   quote  deeplink  
David Endt was inderdaad goed met de spelers maar hij was niet ze geweldig als team manager. Ajax bleek structureel problemen te hebben met hotels (kamers te weinig) trainingsfaciliteiten die tekort schoten meer van dat soort dingen. Als mens en Ajacied is David Endt geweldig. Als team manager schoot hij tekort.
El Gappo
 El Gappo - woensdag 18 maart 2015 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 11:44 schreef Eide het volgende:
David Endt was inderdaad goed met de spelers maar hij was niet ze geweldig als team manager. Ajax bleek structureel problemen te hebben met hotels (kamers te weinig) trainingsfaciliteiten die tekort schoten meer van dat soort dingen. Als mens en Ajacied is David Endt geweldig. Als team manager schoot hij tekort.
Aha...maar dat doet dus nu iemand anders :o)
Dus kan nu wel terug, als...spelers manager ofzo
nora
 nora - woensdag 18 maart 2015 - 11:47   quote  deeplink  
Dan zou je hem kunnen opschuiven naar een functie van spelers begeleider deze man was zo geliefd bij de spelers en had een gave om met mensen (dus spelers) om te gaan ik ben er van overtuigd dat hij Kishna mentaal zou kunnen verbeteren.
Pietje
 Pietje - woensdag 18 maart 2015 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 11:47 schreef nora het volgende:
Dan zou je hem kunnen opschuiven naar een functie van spelers begeleider deze man was zo geliefd bij de spelers en had een gave om met mensen (dus spelers) om te gaan ik ben er van overtuigd dat hij Kishna mentaal zou kunnen verbeteren.
Je hebt helemaal gelijk, nora. Ik heb het altijd zien zitten met David Endt. Erg ondankbaar hoe ze van hem afscheid hebben genomen. Ik weet, dat veel spelers gek op hem waren.
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2015 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 13:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, nora. Ik heb het altijd zien zitten met David Endt. Erg ondankbaar hoe ze van hem afscheid hebben genomen. Ik weet, dat veel spelers gek op hem waren.
De manier waarop was gewoon niet netjes, zeker omdat men geen alternatief had voor een clubman als Endt. Ik vond en vind dat Ajax het recht heeft iemand aan de kant te zetten als die niet functioneerd. Ik vind ook dat als zo iemand als David Endt wel met respect behandeld mag worden, en dan behoor je hem ook een waardig en volwaardig alternatief te bieden. En met name dat laatste is niet gebeurt anders dan die flauwekul achteraf als archivaris...
Pietje
 Pietje - woensdag 18 maart 2015 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 13:39 schreef Eide het volgende:

[..]

De manier waarop was gewoon niet netjes, zeker omdat men geen alternatief had voor een clubman als Endt. Ik vond en vind dat Ajax het recht heeft iemand aan de kant te zetten als die niet functioneerd. Ik vind ook dat als zo iemand als David Endt wel met respect behandeld mag worden, en dan behoor je hem ook een waardig en volwaardig alternatief te bieden. En met name dat laatste is niet gebeurt anders dan die flauwekul achteraf als archivaris...
Ik ben van mening, dat gezien de "status" die David Endt in de loop der jaren bij Ajax heeft opgebouwd, hij wel een respectvoller behandeling had verdiend. Misschien niet erg zakelijk van mij, maar toch. Endt heeft heel erg veel voor de club betekend en voor de meeste spelers fungeerde hij als een soort vertrouwensman. Nogmaals, ik had wat meer respect van Ajax verwacht. Gezien het feit wat er recentelijk met Kishna is gebeurd, had met een aan boord zijnde Endt waarschijnlijk niet plaatsgevonden. Vermoed ik.
nora
 nora - woensdag 18 maart 2015 - 14:04   quote  deeplink  
Kopt ik ben het volkomen eens met jullie, Ajax is in gebreke gebleven qua Dave Endt maar zal waarschijnlijk nooit daarover naar buiten treden en ik vrees dat wij Dave Endt nooit meer terug zien in een functie vij Ajax.
biebie
 biebie - donderdag 26 maart 2015 - 23:00   quote  deeplink  
Kamp Kishna (lees: Raoila) vindt dat de jongeman beter naar PSV of Feijenoord kan gaan na dit seizoen. Wat een treurigheid! Wat een wanhoop! Ik zou zeggen: paar miljoen incasseren en weg ermee.
nora
 nora - donderdag 26 maart 2015 - 23:04   quote  deeplink  
Hoe lang laten wij (AJAX) ons nog belachelijk maken door een mislukte pizzalul en zijn arrogante bediende ??? opfucken zeg ik
Eide
 Eide - donderdag 26 maart 2015 - 23:34   quote  deeplink  
Gelukkig heeft Kishna zich doorlopend heel anders uitgelaten. En anders dan het recente akkefietje tussen Kishna en De Boer lijkt dat eigenlijk wel behoorlijk te gaan. Kishna krijgt ruimschoots minuten en heeft met veel meer mensen dan alleen De Boer te maken.

En wat die Raiola dan roept... tja. Die werkt niet voor Ajax en heeft dus ook geen verantwoordelijkheid naar Ajax. En het ergste wat Ajax en wij supporters kunnen doen is dit geroeptoeter heel serieus nemen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Raiola en Kishna









0.0083391