BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 30 juni 2016 - 08:34   quote  deeplink  
Organisatie van Ajax in de steigers

Met de aanstelling van Peter Bosz waait er dit seizoen op technisch gebied een frisse wind bij Ajax. Minder goed merkbaar, maar daardoor niet minder belangrijk, is dat de club ook op organisatorisch vlak in de steigers staat. "Ik maak op dit moment een schets voor de toekomst van Ajax, bevestigde Dolf Collee desgevraagd.

Zoals in september 2015 werd bekendgemaakt, volgt Edwin van der Sar algemeen directeur Collee in november van dit jaar op. De 130-voudig international zal meer in de rol van Karl-Heinz Rummenigge bij Bayern München opereren. "Die vergelijking is voor andermans rekening, zegt Collee daarover. "Maar ik ben nu aan het kijken hoe we Edwin inderdaad optimaal in zijn kracht kunnen benutten, aldus de huidige directievoorzitter, die tot tevredenheid van de rvc én bestuursraad achter de schermen bergen (administratief en organisatorisch) werk verricht.

Wens Cruijff
Naar de wens van de onlangs overleden clubicoon Johan Cruijff krijgt Ajax aan het einde van dit jaar dan eindelijk een echte voetbalman aan het roer. In tegenstelling tot Collee zal Van der Sar nu al voorzitter van het Technisch Hart zich wel met het voetbalgedeelte bemoeien. Naast zijn verantwoordelijke baan als directievoorzitter en veelomvattende voetbalpakket, fungeert hij als boegbeeld.

Van der Sar: "Het is duidelijk dat iedereen zo zijn sterke punten heeft en die moet benutten. Ook na het vertrek van Dolf moet er een team zitten van directieleden die complementair aan elkaar zijn, benadrukte de voormalige topkeeper na de presentatie van Bosz graag een ander type naast zich te hebben dan hijzelf is.

Van Gaal
Het hardnekkige gerucht dat Louis van Gaal voor een directiefunctie is benaderd, klonk daardoor een stuk onlogischer en werd tevens door Collee ontkracht. "De toekomstige rol van Edwin houdt wel een verschuiving in de directie in, beaamde oud-bankier Collee. "Zonder daar al een precieze profielschets van de nieuwe directeur naast Edwin, Jeroen Slop en Marc Overmars aan te hangen, zet ik mijn gedachten over het ideale plaatje wel op papier. Als dat plan af is, zal ik het doornemen met Edwin, want die moet zich goed voelen bij de nieuwe situatie. En uiteindelijk gaat het naar de raad van commissarissen, die over de nieuwe directeur gaat.

Langer verblijf Overmars
Hoewel het contract van directeur spelersbeleid Marc Overmars pas op 1 juli 2017 afloopt, heeft de voormalige buitenspeler een langer verblijf al zelf in de hand. Door de interesse van Everton in de directeur heeft de rvc al een ei gelegd over die positie van Overmars, met wie de commissarissen graag door willen. De good governance-code staat een contract voor onbepaalde tijd, dat voorheen gebruikelijk was bij Ajax-directeuren, in de weg, waardoor Overmars vier jaar zal bijtekenen.

Bron

------------------------------

In navolging op van Remco al had geplaatst. Ik ben benieuwd hoe zaken nu dan gaan veranderen.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 30 juni 2016 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Dat lijkt me zeker. Prima voor de continuïteit. Het straalt vertrouwen uit en geeft een hoop rust. Ik ben er zeer blij mee.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 02 juli 2016 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juni 2016 - 12:11 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Dat lijkt me zeker. Prima voor de continuïteit. Het straalt vertrouwen uit en geeft een hoop rust. Ik ben er zeer blij mee.
Ach voor hun geld ......het is niet echt werken voor je centen

http://sport.infonu.nl/voetbal/30958-rijkste-nederlandse-voetballers.html
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 03 juli 2016 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 juli 2016 - 22:05 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ach voor hun geld ......het is niet echt werken voor je centen

http://sport.infonu.nl/voetbal/30958-rijkste-nederlandse-voetballers.html
Jezus, die Bergkamp... Helemaal bovenaan.

Dus inderdaad, nenam, voor het geld hoeven ze het niet (meer) te doen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 03 juli 2016 - 13:57   quote  deeplink  
Lijstje is al lang en breed achterhaald ben ik bang. ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 03 juli 2016 - 13:57   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 juli 2016 door Ajax Warrior --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 03 juli 2016 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:48 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Jezus, die Bergkamp... Helemaal bovenaan.

Dus inderdaad, nenam, voor het geld hoeven ze het niet (meer) te doen.
Ze doen het uit passie denk ik ;-)
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 03 juli 2016 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 juli 2016 - 13:58 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ze doen het uit passie denk ik ;-)
Haha.
Eide
 Eide - donderdag 14 juli 2016 - 19:26   quote  deeplink  
Kluivert directeur PSG

Op 14 juli, de nationale Franse feestdag, maakt de Qatarese voorzitter-directeur Nasser Al-Khelaïfi van PSG de komst van de Nederlandse ex-international wereldkundig.

Kluivert gaat bij het prestigieuze voetbalproject in Parijs van de Qatari leiding geven aan de nationale en internationale ontwikkeling van de club en hij wordt aanspreekpunt voor de nieuwe hoofdcoach, de Spanjaar Unai Emery. Tevens wordt Kluivert belast met het aan- en verkoopbeleid, de voetbalschool en zal hij optreden namens de club in contacten met andere topclubs en topspelers in de wereld.

Kluivert is vereerd met het contract in Parijs. "De verwachtingen zijn hoog evenals de ambities van PSG en dat hoort bij zo’n grote club. Des te groter is de uitdaging voor mij om dit waar te maken samen met de spelers en de fans.”

Deze kans uit duizenden betekent dat Kluivert vanwege het Franse sprookje afziet van een dienstverband als trainer-coach van Ajax A1. De Amsterdammers zijn inmiddels op de hoogte gebracht en partijen hebben een akkoord bereikt over de afvloeiingsregeling.

Al-Khelaïfi is op zijn beurt dolblij met Kluivert en zegt met de Nederlandse oud-spits iemand binnen te hebben gehaald, die altijd vol in het voetbal actief is gebleven na zijn carrière. Zo is Kluivert gedurende het EK bijna dagelijks op de Franse televisie te zien geweest als analist bij de veel bekeken programma’s van beIN Sports.

"Patrick heeft bewezen veel verstand van voetbal te hebben en een passie waarmee hij Paris Saint Germain naar een nog hoger niveau kan tillen, zeker ook op internationaal gebied.” Het is bekend dat Al-Khelaïfi zijn zinnen heeft gezet op het winnen van de Champions League met PSG. Toen zijn club in het voorjaar werd uitgeschakeld door Manchester City wist trainer Laurent Blanc dat hij de zomer niet zou overleven in Parijs.

"We luiden een nieuwe periode in bij PSG en Patrick gaat daar een belangrijke rol in spelen en stap voor stap willen we samen onze grootste dromen (Champions League winnen red.) waarmaken.”

Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 14 juli 2016 - 20:01   quote  deeplink  
Verrassend nieuws. Hoelang is hij in dienst bij Ajax, nog net geen 2 maanden?

Gaat zijn zoontje ook mee naar Parijs?
Eide
 Eide - donderdag 14 juli 2016 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2016 - 20:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Verrassend nieuws. Hoelang is hij in dienst bij Ajax, nog net geen 2 maanden?

Gaat zijn zoontje ook mee naar Parijs?
Ik neem aan dat Justin bij Ajax blijft, die staat namelijk gewoon onder contract.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 14 juli 2016 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2016 - 20:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik neem aan dat Justin bij Ajax blijft, die staat namelijk gewoon onder contract.
dat stond zijn vader toch ook?
remco k
 remco k - donderdag 14 juli 2016 - 21:55   quote  deeplink  
Alleen is dat van zijn vader een normale baan waarin waarschijnlijk geen afkoopsom zit, hooguit een concurrentiebeding..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 15 juli 2016 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2016 - 21:55 schreef remco k het volgende:
Alleen is dat van zijn vader een normale baan waarin waarschijnlijk geen afkoopsom zit, hooguit een concurrentiebeding..
Wel degelijk een afkoopsom en door Patrick uit eigen zak betaald. En dat vind ik zeer netjes van hem. Geeft ook aan dat hij deze kans niet kon laten liggen en graag later terugkeert bij Ajax.
Eide
 Eide - vrijdag 15 juli 2016 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 10:25 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wel degelijk een afkoopsom en door Patrick uit eigen zak betaald. En dat vind ik zeer netjes van hem. Geeft ook aan dat hij deze kans niet kon laten liggen en graag later terugkeert bij Ajax.
Ik kan mij hier ook wel in vinden hoor. Ik snap wel dat een functie als directeur voetbal bij een grote club als PSG een hele bijzondere kans is. Kluivert lijkt het netjes te doen, alleen heeft Ajax nu wel een probleem natuurlijk omdat er nu dus geen trainer voor de A1 is. Ik ben benieuwd wie men gaat aantrekken voor die klus.
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 15 juli 2016 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 10:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik kan mij hier ook wel in vinden hoor. Ik snap wel dat een functie als directeur voetbal bij een grote club als PSG een hele bijzondere kans is. Kluivert lijkt het netjes te doen, alleen heeft Ajax nu wel een probleem natuurlijk omdat er nu dus geen trainer voor de A1 is. Ik ben benieuwd wie men gaat aantrekken voor die klus.
Een nieuwe uitdaging. Is weer eens wat anders dan heel de dag op kantoor.
Waar kan ik tekenen haha.
remco k
 remco k - vrijdag 15 juli 2016 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 10:25 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wel degelijk een afkoopsom en door Patrick uit eigen zak betaald. En dat vind ik zeer netjes van hem. Geeft ook aan dat hij deze kans niet kon laten liggen en graag later terugkeert bij Ajax.
Werd vanochtend bekend, inderdaad, wel bijzonder bij dit soort functies..
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 15 juli 2016 - 15:58   quote  deeplink  
Het is natuurlijk wel een schitterende baan voor Kluivert. Zo'n baan kun je simpelweg niet aan je neus voorbij laten gaan. Dat heeft ook Marc Overmars gezegd.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 november 2016 - 17:38   quote  deeplink  
Nu niet (meer) op bestuurlijk niveau, maar in de selectie. Na Anwar El Ghazi is ook Nemanja Gudelj uit de slectie gezet door Peter Bosz:

bron

Wie is de volgende..?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 november 2016 - 17:43   quote  deeplink  
geen idee pietje maar als je geen motivatie hebt kan je beter opzouten bij ajax.. je word gepasseerd (gudelj speelt gewoon ruk) word goed betaald en ga je lopen janken.. zulke mensen heb je niks aan en loopt zat jeugd rond die hun plaats kunnen vervangen... nog wel betere spelers denk ik dan die nu lopen huilen...
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 november 2016 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 november 2016 - 17:43 schreef nummer10 het volgende:
geen idee pietje maar als je geen motivatie hebt kan je beter opzouten bij ajax.. je word gepasseerd (gudelj speelt gewoon ruk) word goed betaald en ga je lopen janken.. zulke mensen heb je niks aan en loopt zat jeugd rond die hun plaats kunnen vervangen... nog wel betere spelers denk ik dan die nu lopen huilen...
Op zich heb je natuurlijk best wel gelijk, nummer10. Maar hier wordt Ajax toch wel een spiegel voorgehouden. Een te brede selectie, zeker wat betreft middenvelders, brengt bij niet-spelende spelers onvrede met zich mee. Gezien het drukke programma van Ajax (competitie, beker en Euro League) heb je een brede selectie nodig, maar op dit moment heeft Ajax er te veel. Vandaar dat bijvoorbeeld Van de Beek en Nouri niet al te veel kansen krijgen en wordt Sinkgraven omgeturnd tot verdediger.

Het is nooit goed wanneer een club op deze manier in het nieuws komt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 november 2016 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 november 2016 - 17:56   quote  deeplink  
daar heb je een punt maar sinkgraven is ook omgeturnd tot LB omdat daar verder niemand voor was..

de bankzitters die nu zeuren waren vorig jaar basis spelers van een saaivoetballend elftal.. schone was elk seizoen basis speler en hoorde je nooit klagen.. enoh serero en zo kan ik wel even doorgaan.. maar concurrentie maakt iedereen sterker en nu filter je de niet topsporters er uit.. hier heeft ajax niks aan..
hjf
 hjf - zaterdag 05 november 2016 - 18:00   quote  deeplink  
Er zullen in de winterstop wel een aantal spelers in de etalage worden gezet. Van Bazoer zou ik het betreuren.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 november 2016 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 november 2016 - 17:56 schreef nummer10 het volgende:
daar heb je een punt maar sinkgraven is ook omgeturnd tot LB omdat daar verder niemand voor was..

de bankzitters die nu zeuren waren vorig jaar basis spelers van een saaivoetballend elftal.. schone was elk seizoen basis speler en hoorde je nooit klagen.. enoh serero en zo kan ik wel even doorgaan.. maar concurrentie maakt iedereen sterker en nu filter je de niet topsporters er uit.. hier heeft ajax niks aan..
Je eerste punt is uiteraard waar. Maar als linksback kun je natuurlijk eventueel ook uit de voeten met Viergever of met Riedewald. Bosz heeft van de nood een deugd gemaakt met het omturnen van Sinkgraven, omdat hij meer aanvallende impulsen wilde aanbrengen en dat kun je natuurlijk het best met Daley Sinkgraven.

Al met al moet ik constateren dat het slecht voor het imago van Ajax is om op deze manier, met muitende spelers, in het nieuws te komen. Maar Bosz heeft in mijn ogen groot gelijk: een speler die niet op de bank wenst plaats te nemen dient uit de slectie verwijderd te worden! Elke speler moet zich goed realiseren dat de belangen van de club groter zijn dan de belangen van een individuele speler: niets is groter dan de club.
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 november 2016 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 november 2016 - 18:00 schreef hjf het volgende:
Er zullen in de winterstop wel een aantal spelers in de etalage worden gezet. Van Bazoer zou ik het betreuren.
Absoluut! In mijn ogen bestaat er geen groter talent.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 november 2016 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 november 2016 - 18:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Absoluut! In mijn ogen bestaat er geen groter talent.
nouri vbeek.. :) bazoer deed het een paar wedstrijden erg goed.. daarna kakte het in..
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 november 2016 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 november 2016 - 18:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nouri vbeek.. :) bazoer deed het een paar wedstrijden erg goed.. daarna kakte het in..
Is waar, maar ik bedoelde eigenlijk dat hij (Bazoer) het een en ander al heeft laten zien het vorige seizoen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 november 2016 - 18:16   quote  deeplink  
ja een gedeelte.. daarna klapte die in als een kaartenhuis en nooit er weer uitgekomen.. en dan klagen
Pietje
 Pietje - zaterdag 05 november 2016 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 november 2016 - 18:16 schreef nummer10 het volgende:
ja een gedeelte.. daarna klapte die in als een kaartenhuis en nooit er weer uitgekomen.. en dan klagen
Dat ben ik zeker met je eens, maar dat is inherent aan (zeer) jonge spelers, die vaak moeite hebben om hun hoge niveau lang te handhaven. Wat dat betreft moeten we ons ook niet rijk rekenen met de huidige grandioze prestaties van Kasper Dolberg. Ik ben er heilg van overtuigd dat ook hij een terugval gaat krijgen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 november 2016 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 november 2016 - 18:21 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker met je eens, maar dat is inherent aan (zeer) jonge spelers, die vaak moeite hebben om hun hoge niveau lang te handhaven. Wat dat betreft moeten we ons ook niet rijk rekenen met de huidige grandioze prestaties van Kasper Dolberg. Ik ben er heilg van overtuigd dat ook hij een terugval gaat krijgen.
zkr gebeurt dat en dan is het aan jezelf om eruit tekomen.. een elghazi bazoer gudelj en maybe ook tete, bewijzen nu niet de menatiteit en doorzettings vermogen te hebben en dus never de top zo zullen bereiken
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 05 november 2016 - 18:54   quote  deeplink  
Peoplemanager van lik me vestje!!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 november 2016 - 19:11   quote  deeplink  
ajax warrior.. zkr wel peoplemanager.. alleen als je een persoonlijkheid hebt van lik me reet.. vitesse heracles.. jongens die zich nog moesten bewijzen.. niks geen gezeur.. wat zeurt er nu.. jongens die dachten een onschadelijke status te hebben maar door de mand vallen door concurrentie..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 05 november 2016 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 november 2016 - 19:11 schreef nummer10 het volgende:
ajax warrior.. zkr wel peoplemanager.. alleen als je een persoonlijkheid hebt van lik me reet.. vitesse heracles.. jongens die zich nog moesten bewijzen.. niks geen gezeur.. wat zeurt er nu.. jongens die dachten een onschadelijke status te hebben maar door de mand vallen door concurrentie..
Vitesse / Heracles geen gezeur???? Vraag Loetje maar eens. Die heeft voor het seizoen al meerdere voorbeelden van spelers gegeven. Dit wist je en zag je aankomen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 05 november 2016 - 21:59   quote  deeplink  
nou vertel.. aangezien bij heracles het niet aan bosz lag (maar aan nicojan hoogma)
hij wil spelers met de neus 1 kant op hebben en dat iedereen vecht voor de plek.. elkaar beter maken.. is dat slecht ??? de zeikers vallen af.. is dus totaal geen slechte eigenschap van een trainer..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 05 november 2016 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 november 2016 - 21:59 schreef nummer10 het volgende:
nou vertel.. aangezien bij heracles het niet aan bosz lag (maar aan nicojan hoogma)
hij wil spelers met de neus 1 kant op hebben en dat iedereen vecht voor de plek.. elkaar beter maken.. is dat slecht ??? de zeikers vallen af.. is dus totaal geen slechte eigenschap van een trainer..
Ik zou zeggen, blijf vooral zijn rug dekken ouwe! Succes ermee, wat mij betreft is Bosz totaal geen peoplemanager en gaan er nog velen volgen!!
remco k
 remco k - zaterdag 05 november 2016 - 22:41   quote  deeplink  
Dat hij voor andere spelers kiest is geen probleem. Hij is echter ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van jingens als bazoer enzo. En die jongens laat hij gewoon in de steek.
remco k
 remco k - zaterdag 05 november 2016 - 22:42   quote  deeplink  
Ook dat is namelijk zijn werk. Dus volledig eens met het feit dat ie geen people manager is.
nummer10
 nummer10 - zondag 06 november 2016 - 03:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 november 2016 - 22:41 schreef remco k het volgende:
Dat hij voor andere spelers kiest is geen probleem. Hij is echter ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van jingens als bazoer enzo. En die jongens laat hij gewoon in de steek.
waar basseer jij op dat hij ze in de steek laat ?? vanaf begin duidelijkheid dat ze moeten werken voor hun plek.. echter zijn het slapjanussen zonder enige vorm van zelfreflectie..
remco k
 remco k - zondag 06 november 2016 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 november 2016 - 03:32 schreef nummer10 het volgende:

[..]

waar basseer jij op dat hij ze in de steek laat ?? vanaf begin duidelijkheid dat ze moeten werken voor hun plek.. echter zijn het slapjanussen zonder enige vorm van zelfreflectie..
Omdat het merendeel zijn plek onterecht is kwijt geraakt. En het een algemene klacht is over Bosz van zijn oud spelers.
remco k
 remco k - zondag 06 november 2016 - 11:16   quote  deeplink  
En dat clubs als Milan en as roma deze spelers maar al te graag willen hebben zal ongetwijfeld wel iets over hun kunnen zeggen
nummer10
 nummer10 - zondag 06 november 2016 - 11:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 november 2016 - 11:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat het merendeel zijn plek onterecht is kwijt geraakt. En het een algemene klacht is over Bosz van zijn oud spelers.
onterecht ?? riedewald en tete zijn de enige waarover je kan twijfelen..

bazoer elghazi en gudelj is niks meer dat terecht..

als je dan toch over cijfers hebt... oefenwedstrijden voor de competitie en de CL kwalificatie stonden deze spelers er allemaal in en ging ruk en verloren bijna alles.. na de wisselingen ging het goed (zie resultaten) die spelers die er nu buiten staan functioneerde goed in het trage voetbal van de boer.. niet in de speelstyle (waar wij ajacieden al jaren om vragen) van bosz.. en welke oud SPELERS onder bosz doel jij op ? daarbij heeft kruzen een hele belangrijke rol in de keuzes en speelwijze.. zo ook bij heracles

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 november 2016 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - zondag 06 november 2016 - 12:14   quote  deeplink  
Linksom of rechtsom, Ajax moest z'n slappe en oeverloze spel van tikkie-breed-tikkie-terug aanpassen uitgedokterd door onze vorige trainer. Nagenoeg alle supporters hadden daar meer dan genoeg van. Vervolgens is Peter Bosz aangetrokken omdat juist hij bekend staat dat hij al zijn ploegen attractief, dominant en aanvallend laat voetballen.

Tijdens de voorbereiding van dit lopende seizoen, alsmede tijdens de voorrondes in de Champions League heeft hij dat proberen te verwezelijken met de "oude" selectie van Frank de Boer. Resultaat: nederlaag op nederlaag en zelfs afgeslacht en dus uitgeschakeld door een zeer modale ploeg als Rostov.

Dan ga je als trainer zoeken naar een oplossing, naar DE oplossing. En ja, dan vallen er koppen, dat is een logisch gevolg. Dat er spelers zijn die dat niet wensen te pikken omdat zij buiten de boot dreigen te vallen... Het is aan hun om de trainer te overtuigen en te laten zien dat die het falikant mis heeft. Dat is een stukje mentaliteit, die ze kennelijk niet of onvoldoende hebben.

Ik heb Peter Bosz zo'n twee weken geleden toch echt horen zeggen, dat hij zeer gecharmeerd is van (onder andere) Nouri, Van de Beek en Frenkie de Jong. Die spelers wil hij langzaam gaan brengen. Bosz heeft dus beslist wel oog voor de jeugd!

En laten we wel zijn, wie heeft er de eerste 75 minuten niet genoten van het Ajax dat wij zo graag willen zien, afgelopen donderdag tegen Celta de Vigo?

En dat is MIJN mening.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 november 2016 door Pietje --
Pietje
 Pietje - zondag 06 november 2016 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 november 2016 - 12:14 schreef Pietje het volgende:

Oei, hier ging iets niet goed

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 november 2016 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - zondag 06 november 2016 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 november 2016 - 12:14 schreef Pietje het volgende:
Linksom of rechtsom, Ajax moest z'n slappe en oeverloze spel van tikkie-breed-tikkie-terug aanpassen uitgedokterd door onze vorige trainer. Nagenoeg alle supporters hadden daar meer dan genoeg van. Vervolgens is Peter Bosz aangetrokken omdat juist hij bekend staat dat hij al zijn ploegen attractief, dominant en aanvallend laat voetballen.

Tijdens de voorbereiding van dit lopende seizoen, alsmede tijdens de voorrondes in de Champions League heeft hij dat proberen te verwezelijken met de "oude" selectie van Frank de Boer. Resultaat: nederlaag op nederlaag en zelfs afgeslacht en dus uitgeschakeld door een zeer modale ploeg als Rostov.

Dan ga je als trainer zoeken naar een oplossing, naar DE oplossing. En ja, dan vallen er koppen, dat is een logisch gevolg. Dat er spelers zijn die dat niet wensen te pikken omdat zij buiten de boot dreigen te vallen... Het is aan hun om de trainer te overtuigen en te laten zien dat die het falikant mis heeft. Dat is een stukje mentaliteit, die ze kennelijk niet of onvoldoende hebben.

Ik heb Peter Bosz zo'n twee weken geleden toch echt horen zeggen, dat hij zeer gecharmeerd is van (onder andere) Nouri, Van de Beek en Frenkie de Jong. Die spelers wil hij langzaam gaan brengen. Bosz heeft dus beslist wel oog voor de jeugd!

En laten we wel zijn, wie heeft er de eerste 75 minuten niet genoten van het Ajax dat wij zo graag willen zien, afgelopen donderdag tegen Celta de Vigo?

En dat is MIJN mening.
en de mijne !!! en de cijfers bewijzen het.. ;)
Pietje
 Pietje - zondag 06 november 2016 - 12:28   quote  deeplink  
Ajax gaat het hard spelen wat betreft Gudelj...

bron
Pietje
 Pietje - zondag 06 november 2016 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 november 2016 - 12:26 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en de mijne !!! en de cijfers bewijzen het.. ;)
Dan zijn wij het eens :-)
Ajax30
 Ajax30 - zondag 06 november 2016 - 12:32   quote  deeplink  
Gudelj VERKOPEN en HAPS halen bij AZ
p111
 p111 - zondag 06 november 2016 - 13:38   quote  deeplink  
Hoe zo p/manager hij is trainer die gewoon de beste opstelt,en dat as Roma belangstelling heeft voor die gasten is slim voor een kopie ophalen bij Ajax ontevreden spelers talentvol dat is de reden.Die gasten moeten gewoon karakter tonen en er voor gaan als ze de kans krijgen.
remco k
 remco k - zondag 06 november 2016 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 november 2016 - 11:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

onterecht ?? riedewald en tete zijn de enige waarover je kan twijfelen..

bazoer elghazi en gudelj is niks meer dat terecht..

als je dan toch over cijfers hebt... oefenwedstrijden voor de competitie en de CL kwalificatie stonden deze spelers er allemaal in en ging ruk en verloren bijna alles.. na de wisselingen ging het goed (zie resultaten) die spelers die er nu buiten staan functioneerde goed in het trage voetbal van de boer.. niet in de speelstyle (waar wij ajacieden al jaren om vragen) van bosz.. en welke oud SPELERS onder bosz doel jij op ? daarbij heeft kruzen een hele belangrijke rol in de keuzes en speelwijze.. zo ook bij heracles
Sorry. Maar een traore raakt al maanden geen knikker. Youness evenmin. Schone is aan de bal lekker om te zien spelen. Maar defensief is het niet best.

En als je had gelezen. Had je gezien dat ik niet om basis plaatsen vraag. Ik vraag om kansen voor die gasten

Is het namelijk ook niet gewoon een taak van een trainer om spelers beter te maken.

Er staat nu een bij elkaar gekocht elftal.
remco k
 remco k - zondag 06 november 2016 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 november 2016 - 12:14 schreef Pietje het volgende:
Linksom of rechtsom, Ajax moest z'n slappe en oeverloze spel van tikkie-breed-tikkie-terug aanpassen uitgedokterd door onze vorige trainer. Nagenoeg alle supporters hadden daar meer dan genoeg van. Vervolgens is Peter Bosz aangetrokken omdat juist hij bekend staat dat hij al zijn ploegen attractief, dominant en aanvallend laat voetballen.

Tijdens de voorbereiding van dit lopende seizoen, alsmede tijdens de voorrondes in de Champions League heeft hij dat proberen te verwezelijken met de "oude" selectie van Frank de Boer. Resultaat: nederlaag op nederlaag en zelfs afgeslacht en dus uitgeschakeld door een zeer modale ploeg als Rostov.

Dan ga je als trainer zoeken naar een oplossing, naar DE oplossing. En ja, dan vallen er koppen, dat is een logisch gevolg. Dat er spelers zijn die dat niet wensen te pikken omdat zij buiten de boot dreigen te vallen... Het is aan hun om de trainer te overtuigen en te laten zien dat die het falikant mis heeft. Dat is een stukje mentaliteit, die ze kennelijk niet of onvoldoende hebben.

Ik heb Peter Bosz zo'n twee weken geleden toch echt horen zeggen, dat hij zeer gecharmeerd is van (onder andere) Nouri, Van de Beek en Frenkie de Jong. Die spelers wil hij langzaam gaan brengen. Bosz heeft dus beslist wel oog voor de jeugd!

En laten we wel zijn, wie heeft er de eerste 75 minuten niet genoten van het Ajax dat wij zo graag willen zien, afgelopen donderdag tegen Celta de Vigo?

En dat is MIJN mening.
Klopt. En riedewald speelde daar beter dan viergever in al die potjes bij elkaar. En toch speelt riedewald vandaag niet.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0366978