BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 10:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

toch wel want de lui die erin staan scoren hoger dan de mensen die zeuren..
Vrij logisch toch aangezien ze niks kunnen opbouwen?
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 10:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar doen ze dat ? dat is juist de grote vraag.. en ik denk van niet
Leuk, maar dat is slechts een aanname..
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 11:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk, maar dat is slechts een aanname..
ja jij doet ook een aanname maar andersom..
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 11:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Vrij logisch toch aangezien ze niks kunnen opbouwen?
eerst zeg je de eerste taak van een verdediger is verdedigen en nu bouwen ze niks op.. spreekt jezelf tegen.
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 11:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

eerst zeg je de eerste taak van een verdediger is verdedigen en nu bouwen ze niks op.. spreekt jezelf tegen.
Even leren context lezen. Opbouwen heeft in dit geval niets te maken met voetbal...
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 11:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja jij doet ook een aanname maar andersom..
Ja dat gaf ik direct al aan..

Jij benoemt het in dit geval alsof het de waarheid is..
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 12:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja dat gaf ik direct al aan..

Jij benoemt het in dit geval alsof het de waarheid is..
maar je ziet het als aanname... ?? of toch als de waarheid ??
Pietje
 Pietje - donderdag 17 november 2016 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 18:48 schreef remco k het volgende:
Hij is 20, maar dat terzijde.

Die jongen ziet en voelt dat ie niet in beeld is bij Bosz, hij krijgt echt gewoon geen kansen. En wat moet ie dan?

Van iedere NL elftal speler die niet aan spelen toekomt vinden we het heel normaal dat ze naar een andere club willen.

Ik vind het heel logisch, als je niet aan spelen toekomt en niet in de plannen van de trainer voorkomt, ga je toch logischerwijs gewoon verder kijken..
Ik vind dat een ietwat verkeerde mentaliteit. Kijk wat dat betreft ook eens naar Lasse Schöne, die ook op de reservebank terecht kwam, maar zich opnieuw in de basis trainde en speelde. Als je dit niet kunt opbrengen op je 20e (inderdaad sinds een maand geen 19 meer)... En overigens heb ik Bosz nooit horen zeggen, dat Bazoer niet meer in zijn plannen voorkomt. Hij staat (even?) op een zijspoor maar hoeft niet weg.
Pietje
 Pietje - donderdag 17 november 2016 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 08:57 schreef remco k het volgende:

[..]

En wat als je op de training iedere week laat zien de betere speler te zijn en gewoon geen kans krijgt??
Er zijn wel meer spelers die goed bezig zijn op de training. Sinds een tijdje heeft Ajax geen wedstrijd meer verloren en dan wijzig je simpelweg je basis 11 niet. Tot op het moment dat er schorsingen, blessures en/of puntverlies komen. Bazoer moet gewoon op zijn kans wachten, die gaat er heus wel komen.
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 12:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar je ziet het als aanname... ?? of toch als de waarheid ??
Het is slechts een aanname, dat gaf ik al aan.
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 12:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vind dat een ietwat verkeerde mentaliteit. Kijk wat dat betreft ook eens naar Lasse Schöne, die ook op de reservebank terecht kwam, maar zich opnieuw in de basis trainde en speelde. Als je dit niet kunt opbrengen op je 20e (inderdaad sinds een maand geen 19 meer)... En overigens heb ik Bosz nooit horen zeggen, dat Bazoer niet meer in zijn plannen voorkomt. Hij staat (even?) op een zijspoor maar hoeft niet weg.
Ik begrijp dat je dat vindt, ik zou zelf ook het liefst zien dat die jongens maar blijven knokken.

Maar kijk eens naar de realiteit.

Die jongens weten stuk voor stuk dat ze op dit moment overal in de wereld veel meer geld kunnen verdienen dan bij Ajax, ze blijven slechts bij Ajax om speeltijd te krijgen en ervaring op te doen, om vervolgens alsnog die stap te maken. Tegenwoordig is het een gunst van die spelers naar Ajax dat ze willen blijven..

En in welke branche is het normaal dat je een werkgever trouw bent als je elders veel meer geld kan verdienen voor hetzelfde werk. Je hebt het immers niet over stuivers he..

Ik begrijp het wel dat ze dan weg willen..
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 12:45 schreef Pietje het volgende:

[..]

Er zijn wel meer spelers die goed bezig zijn op de training. Sinds een tijdje heeft Ajax geen wedstrijd meer verloren en dan wijzig je simpelweg je basis 11 niet. Tot op het moment dat er schorsingen, blessures en/of puntverlies komen. Bazoer moet gewoon op zijn kans wachten, die gaat er heus wel komen.
Niemand die vraagt de basis 11 te veranderen.. Heb ik het niet over wat Bazoer betreft.

Sinds 20 augustus geen fatsoenlijke kans meer gekregen in de ED..
Pietje
 Pietje - donderdag 17 november 2016 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 12:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je dat vindt, ik zou zelf ook het liefst zien dat die jongens maar blijven knokken.

Maar kijk eens naar de realiteit.

Die jongens weten stuk voor stuk dat ze op dit moment overal in de wereld veel meer geld kunnen verdienen dan bij Ajax, ze blijven slechts bij Ajax om speeltijd te krijgen en ervaring op te doen, om vervolgens alsnog die stap te maken. Tegenwoordig is het een gunst van die spelers naar Ajax dat ze willen blijven..

En in welke branche is het normaal dat je een werkgever trouw bent als je elders veel meer geld kan verdienen voor hetzelfde werk. Je hebt het immers niet over stuivers he..

Ik begrijp het wel dat ze dan weg willen..
Ik begrijp jouw standpunt ook wel, Remco. Waar ik over val is het feit dat Bazoer nog heel erg jong is. Hij heeft nog zo'n 15 jaar om te kunnen schitteren. Nu al weg willen omdat jezelf vindt dat je in de basis hoort, vind ik vluchten. Natuurlijk zal hij elders (in het buitenland) veel meer euro's kunnen binnenhalen, maar dan ben je ook niet zeker van een basisplaats. Er zijn legio voorbeelden van (jonge) spelers in het buitenland in dezelfde situatie: een plek op de reservebank of zelfs op de tribune bij hun nieuwe buitelandse club.

Ik raad Bazoer (maar ook Tete en Riedewald bijvoorbeeld) aan om z'n best te blijven doen en z'n kansen te pakken wanneer de trainer een beroep op hem doet.
Pietje
 Pietje - donderdag 17 november 2016 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 12:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Niemand die vraagt de basis 11 te veranderen.. Heb ik het niet over wat Bazoer betreft.

Sinds 20 augustus geen fatsoenlijke kans meer gekregen in de ED..
Volgens mij heeft hij wel een paar invalbeurten gehad?? En de spetters vlogen er toen bepaald niet vanaf. Verbeter me alsjeblieft als ik me vergis.
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 13:00 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw standpunt ook wel, Remco. Waar ik over val is het feit dat Bazoer nog heel erg jong is. Hij heeft nog zo'n 15 jaar om te kunnen schitteren. Nu al weg willen omdat jezelf vindt dat je in de basis hoort, vind ik vluchten. Natuurlijk zal hij elders (in het buitenland) veel meer euro's kunnen binnenhalen, maar dan ben je ook niet zeker van een basisplaats. Er zijn legio voorbeelden van (jonge) spelers in het buitenland in dezelfde situatie: een plek op de reservebank of zelfs op de tribune bij hun nieuwe buitelandse club.

Ik raad Bazoer (maar ook Tete en Riedewald bijvoorbeeld) aan om z'n best te blijven doen en z'n kansen te pakken wanneer de trainer een beroep op hem doet.
Hij eist geen basis plaats. Hij vind dat hij kansen verdient om die basis plaats af te kunnen dwingen..
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 13:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij wel een paar invalbeurten gehad?? En de spetters vlogen er toen bepaald niet vanaf. Verbeter me alsjeblieft als ik me vergis.
na 20 augustus 23 minuten speeltijd in de ED gekregen.
Pietje
 Pietje - donderdag 17 november 2016 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 13:12 schreef remco k het volgende:

[..]

na 20 augustus 23 minuten speeltijd in de ED gekregen.
Dat is inderdaad niet al te veel. Maar dan nog, ik adviseer Bazoer geduld te hebben en nog harder en beter z'n best te doen op de training en die korte invalbeurten. Bosz kan er helaas niet meer dan 11 spelers opstellen. Het is in mijn optiek aan de speler (op het veld, tijdens de training) om te laten zien dat de trainer het verkeerd heeft.
Pietje
 Pietje - donderdag 17 november 2016 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 13:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij eist geen basis plaats. Hij vind dat hij kansen verdient om die basis plaats af te kunnen dwingen..
Oké, maar dan nog, het is aan de speler om op de training te laten zien dat hij de verkeerde keus heeft gemaakt.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 13:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Oké, maar dan nog, het is aan de speler om op de training te laten zien dat hij de verkeerde keus heeft gemaakt.
en in de beker potten... zo hebben deze 11 zich ook terug in de basis gespeelt.. en ook daar hebben elghazi en bazoer het niet laten zien... PS wat bazoer betreft.. die was zijn plaats al kwijt onder deboer.. kreeg de kans weer opnieuw onder bosz.. en was nog niet wat..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 november 2016 door nummer10 --
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 13:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet al te veel. Maar dan nog, ik adviseer Bazoer geduld te hebben en nog harder en beter z'n best te doen op de training en die korte invalbeurten. Bosz kan er helaas niet meer dan 11 spelers opstellen. Het is in mijn optiek aan de speler (op het veld, tijdens de training) om te laten zien dat de trainer het verkeerd heeft.
Zo zou het ook moeten werken.

Maar persoonlijk is mijn gevoel dat bosz dit gewoon niet goed managed.
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 13:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 13:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo zou het ook moeten werken.

Maar persoonlijk is mijn gevoel dat bosz dit gewoon niet goed managed.
gevoel indd... ;) mijn gevoel zegt dat het verwende stont jochies zijn die niet met gezag om kunnen gaan.. totaal niks meegemaakt en ging ze altijd voor de wind.. ze hebben nu een tegenslag of een strengere leermeester en gaan lopen miepen.. ook dat lul verhaal nu van gudelj.. peter had beloofd dat ziyech nie kwam.. bestuur koopt toch een veel betere speler dan hem en verliest zijn plek.. huiljonk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 november 2016 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - donderdag 17 november 2016 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 13:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo zou het ook moeten werken.

Maar persoonlijk is mijn gevoel dat bosz dit gewoon niet goed managed.
Dat zou heel goed kunnen, ik heb geen idee. Ik volg het natuurlijk maar op een afstandje. Maar jongelui kunnen over het algemeen moeilijk met tegenslagen omgaan. Uitzonderingen daar gelaten. En Bazoer is voor mij geen uitzondering.
Pietje
 Pietje - donderdag 17 november 2016 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 13:42 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en in de beker potten... zo hebben deze 11 zich ook terug in de basis gespeelt.. en ook daar hebben elghazi en bazoer het niet laten zien... PS wat bazoer betreft.. die was zijn plaats al kwijt onder deboer.. kreeg de kans weer opnieuw onder bosz.. en was nog niet wat..
Klopt, maar de Boer vond dat zo'n jonge speler roofbouw op z'n lijf aan het plegen was en gaf hem daarom rust. Als ik me niet vergis.

Tijdens de bekerwedstrijden vond ik Bazoer inderdaad niet bepaald uitblinken en hij zal het zelf toch echt moeten laten zien.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 17 november 2016 - 14:43   quote  deeplink  
Remco, jij hebt een langere tijd al over dat meerdere spelers geen kans krijgen.

Je neemt de tijd vanaf het moment dat Ajax ongeslagen is tot nu.
Dan tel je in die tijd het aantal minuten vanaf dat moment bij elkaar op en dan kom je op een laag aantal minuten.

Maar als je kijkt naar de tijd daarvoor. De voorbereiding, de 3 competitie duels en CL playoffs, dan kom je tot de conclusie dat Ajax qua resultaat belabberd heeft gepresseerd. Niet kunnen winnen van AFC, thuis van rostov, paok, Willem 2 en van Roda niet kunnen winnen. Uit van Rostov zwaar verloren.

Dan komt iedereen tot de conclusie dat er wat moet gebeuren. Dan spelen we in de beker tegen Willem 2, waarvan je in de competitie van verloor, met een b elftal. Dan neemt Bosz een risico, wat als we daar ook van verloren, dan kreeg hij lading kritiek over zich heen.

Maar ipv dat de resultaat en het spel er slechter op word om met een b elftal te spelen, word het alleen maar beter.

Dan krijgen de spelers die het goed gedaan hebben en de spelers daarvoor de kans om Samen te spelen. Die wint Ajax ook.

Wat is dan de reden om nu weer terug te gaan naar de opstelling van voor die reeks?

Dan komt er een moment van opnieuw een beker wedstrijd. Dan krijgen alle gepasseerde weer een kans om terug te vechten. Voor de verdedigers is het lastig om een uitstekende wedstrijd te spelen tegen zo'n verdedigende team.
Dus voor dijks, riedewald en tete is het dan lastig.

Daar heb ik dan begrip voor.

Maar de middenvelders en aanvallers mogen dan wel wat meer van verwachten.
El ghazi vond ik niet sterk spelen, gudelj idem dito, voor bazoer zou het eventueel nog kunnen.

Maar er is wel een gezegde en die luid: Never change a winning team!

Dan kan je natuurlijk zeggen dat we winnen door onana, sanchez of door dolberg.
En niet door ziyech, traore, schone, viergever, Sinkgraven en veltman.
Dat wil ik best geloven, maar het blijft dan wel en winnende team, ook met deze spelers.

Wie weet verlies je wel met de vervangers van deze spelers.
Pietje
 Pietje - donderdag 17 november 2016 - 15:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 14:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Remco, jij hebt een langere tijd al over dat meerdere spelers geen kans krijgen.

Je neemt de tijd vanaf het moment dat Ajax ongeslagen is tot nu.
Dan tel je in die tijd het aantal minuten vanaf dat moment bij elkaar op en dan kom je op een laag aantal minuten.

Maar als je kijkt naar de tijd daarvoor. De voorbereiding, de 3 competitie duels en CL playoffs, dan kom je tot de conclusie dat Ajax qua resultaat belabberd heeft gepresseerd. Niet kunnen winnen van AFC, thuis van rostov, paok, Willem 2 en van Roda niet kunnen winnen. Uit van Rostov zwaar verloren.

Dan komt iedereen tot de conclusie dat er wat moet gebeuren. Dan spelen we in de beker tegen Willem 2, waarvan je in de competitie van verloor, met een b elftal. Dan neemt Bosz een risico, wat als we daar ook van verloren, dan kreeg hij lading kritiek over zich heen.

Maar ipv dat de resultaat en het spel er slechter op word om met een b elftal te spelen, word het alleen maar beter.

Dan krijgen de spelers die het goed gedaan hebben en de spelers daarvoor de kans om Samen te spelen. Die wint Ajax ook.

Wat is dan de reden om nu weer terug te gaan naar de opstelling van voor die reeks?

Dan komt er een moment van opnieuw een beker wedstrijd. Dan krijgen alle gepasseerde weer een kans om terug te vechten. Voor de verdedigers is het lastig om een uitstekende wedstrijd te spelen tegen zo'n verdedigende team.
Dus voor dijks, riedewald en tete is het dan lastig.

Daar heb ik dan begrip voor.

Maar de middenvelders en aanvallers mogen dan wel wat meer van verwachten.
El ghazi vond ik niet sterk spelen, gudelj idem dito, voor bazoer zou het eventueel nog kunnen.

Maar er is wel een gezegde en die luid: Never change a winning team!

Dan kan je natuurlijk zeggen dat we winnen door onana, sanchez of door dolberg.
En niet door ziyech, traore, schone, viergever, Sinkgraven en veltman.
Dat wil ik best geloven, maar het blijft dan wel en winnende team, ook met deze spelers.

Wie weet verlies je wel met de vervangers van deze spelers.
Ik heb het met wat minder woorden gezegd ;-) maar de strekking was dezelfde. Ik ben het dan ook volkomen met je eens.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 november 2016 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 14:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Remco, jij hebt een langere tijd al over dat meerdere spelers geen kans krijgen.

Je neemt de tijd vanaf het moment dat Ajax ongeslagen is tot nu.
Dan tel je in die tijd het aantal minuten vanaf dat moment bij elkaar op en dan kom je op een laag aantal minuten.

Maar als je kijkt naar de tijd daarvoor. De voorbereiding, de 3 competitie duels en CL playoffs, dan kom je tot de conclusie dat Ajax qua resultaat belabberd heeft gepresseerd. Niet kunnen winnen van AFC, thuis van rostov, paok, Willem 2 en van Roda niet kunnen winnen. Uit van Rostov zwaar verloren.

Dan komt iedereen tot de conclusie dat er wat moet gebeuren. Dan spelen we in de beker tegen Willem 2, waarvan je in de competitie van verloor, met een b elftal. Dan neemt Bosz een risico, wat als we daar ook van verloren, dan kreeg hij lading kritiek over zich heen.

Maar ipv dat de resultaat en het spel er slechter op word om met een b elftal te spelen, word het alleen maar beter.

Dan krijgen de spelers die het goed gedaan hebben en de spelers daarvoor de kans om Samen te spelen. Die wint Ajax ook.

Wat is dan de reden om nu weer terug te gaan naar de opstelling van voor die reeks?

Dan komt er een moment van opnieuw een beker wedstrijd. Dan krijgen alle gepasseerde weer een kans om terug te vechten. Voor de verdedigers is het lastig om een uitstekende wedstrijd te spelen tegen zo'n verdedigende team.
Dus voor dijks, riedewald en tete is het dan lastig.

Daar heb ik dan begrip voor.

Maar de middenvelders en aanvallers mogen dan wel wat meer van verwachten.
El ghazi vond ik niet sterk spelen, gudelj idem dito, voor bazoer zou het eventueel nog kunnen.

Maar er is wel een gezegde en die luid: Never change a winning team!

Dan kan je natuurlijk zeggen dat we winnen door onana, sanchez of door dolberg.
En niet door ziyech, traore, schone, viergever, Sinkgraven en veltman.
Dat wil ik best geloven, maar het blijft dan wel en winnende team, ook met deze spelers.

Wie weet verlies je wel met de vervangers van deze spelers.
sluit me er volledig bij aan..
p111
 p111 - donderdag 17 november 2016 - 15:49   quote  deeplink  
p.a mee eens
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 13:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gevoel indd... ;) mijn gevoel zegt dat het verwende stont jochies zijn die niet met gezag om kunnen gaan.. totaal niks meegemaakt en ging ze altijd voor de wind.. ze hebben nu een tegenslag of een strengere leermeester en gaan lopen miepen.. ook dat lul verhaal nu van gudelj.. peter had beloofd dat ziyech nie kwam.. bestuur koopt toch een veel betere speler dan hem en verliest zijn plek.. huiljonk
Dat is geen gevoel, dat is de realiteit die verwende jochies.

Maar dat zijn ze stuk voor stuk allemaal. Dus aan wie is het dan om dat te managen??
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 13:59 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, ik heb geen idee. Ik volg het natuurlijk maar op een afstandje. Maar jongelui kunnen over het algemeen moeilijk met tegenslagen omgaan. Uitzonderingen daar gelaten. En Bazoer is voor mij geen uitzondering.
Maar als je weet dat al die jongelui hetzelfde zijn, en je daarbij optelt dat Ajax altijd met de jeugd wil werken. Zou het dan niet zo moeten zijn dat Ajax een manier vind om met die jongelui om te kunnen gaan? En dan met name de grotere talenten.
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 14:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Remco, jij hebt een langere tijd al over dat meerdere spelers geen kans krijgen.

Je neemt de tijd vanaf het moment dat Ajax ongeslagen is tot nu.
Dan tel je in die tijd het aantal minuten vanaf dat moment bij elkaar op en dan kom je op een laag aantal minuten.

Maar als je kijkt naar de tijd daarvoor. De voorbereiding, de 3 competitie duels en CL playoffs, dan kom je tot de conclusie dat Ajax qua resultaat belabberd heeft gepresseerd. Niet kunnen winnen van AFC, thuis van rostov, paok, Willem 2 en van Roda niet kunnen winnen. Uit van Rostov zwaar verloren.

Dan komt iedereen tot de conclusie dat er wat moet gebeuren. Dan spelen we in de beker tegen Willem 2, waarvan je in de competitie van verloor, met een b elftal. Dan neemt Bosz een risico, wat als we daar ook van verloren, dan kreeg hij lading kritiek over zich heen.

Maar ipv dat de resultaat en het spel er slechter op word om met een b elftal te spelen, word het alleen maar beter.

Dan krijgen de spelers die het goed gedaan hebben en de spelers daarvoor de kans om Samen te spelen. Die wint Ajax ook.

Wat is dan de reden om nu weer terug te gaan naar de opstelling van voor die reeks?

Dan komt er een moment van opnieuw een beker wedstrijd. Dan krijgen alle gepasseerde weer een kans om terug te vechten. Voor de verdedigers is het lastig om een uitstekende wedstrijd te spelen tegen zo'n verdedigende team.
Dus voor dijks, riedewald en tete is het dan lastig.

Daar heb ik dan begrip voor.

Maar de middenvelders en aanvallers mogen dan wel wat meer van verwachten.
El ghazi vond ik niet sterk spelen, gudelj idem dito, voor bazoer zou het eventueel nog kunnen.

Maar er is wel een gezegde en die luid: Never change a winning team!

Dan kan je natuurlijk zeggen dat we winnen door onana, sanchez of door dolberg.
En niet door ziyech, traore, schone, viergever, Sinkgraven en veltman.
Dat wil ik best geloven, maar het blijft dan wel en winnende team, ook met deze spelers.

Wie weet verlies je wel met de vervangers van deze spelers.
Het gaat om het nu, niet om het toen.

Nu staan de grootste talenten van de opleiding op het punt om Ajax voor een habbekrats te verlaten. Is eerlijk gezegd het spel niet veel beter geworden dan voorheen, en we doen net alsof het allemaal normaal is..

Nee dat is het niet, het spel is leuker om te zien, maar zeker niet beter, er is veel meer onrust in de selectie, en er wordt momenteel gigantisch kapitaal vernietigd...

En never change aan winning team geld alleen voor de basis, niet voor het geven van kansen.

En voor jongens die basis speler in Oranje zijn geweest is met Ajax spelen tegen de amateurs gewoon niet het krijgen van een kans. Dat is moeten komen opdraven..
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 16:33   quote  deeplink  
En voor de zoveelste keer. Ik vraag niet om basis plaatsen. Maar je moet die jongens wel de kans blijven geven..

Gewoon weigeren op te stellen heeft niks te maken met het juist prikkelen van die gasten...

En oja, als het verschil zo verschrikkelijk groot zou zijn zou ik er in kunnen komen, maar Ajax speelt nog steeds niet goed, geeft echt veel te veel weg, zet amper druk, kortom, weinig herkenbaars van Bosz.

Het laatste kwartier Celta en het eerste kwartier AZ waren daarin echt geen uitzonderingen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 17 november 2016 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 16:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Het gaat om het nu, niet om het toen.

Nu staan de grootste talenten van de opleiding op het punt om Ajax voor een habbekrats te verlaten. Is eerlijk gezegd het spel niet veel beter geworden dan voorheen, en we doen net alsof het allemaal normaal is..

Nee dat is het niet, het spel is leuker om te zien, maar zeker niet beter, er is veel meer onrust in de selectie, en er wordt momenteel gigantisch kapitaal vernietigd...

En never change aan winning team geld alleen voor de basis, niet voor het geven van kansen.

En voor jongens die basis speler in Oranje zijn geweest is met Ajax spelen tegen de amateurs gewoon niet het krijgen van een kans. Dat is moeten komen opdraven..
Wat toen gebeurd is, is een basis voor het nu.
Je haalt zelf wat toen gebeurd is erbij om je standpunt te motiveren. Je hebt het over 20 augustus tot de laatste wedstrijd, volgens mij is dat toen en niet nu. Je zegt niet voor niks begin van dit seizoen tot de laatste wedstrijd, want toen speelde ze wel. Was de resultaat dan zo goed, dat Bosz niets had moeten doen omdat het talenten zijn?

Volgens mij staan de spelers die nu beter presteren erin. Niet die beter in de toekomst zijn en niet beter dan in het verleden waren?

Het spel is opzich idd niet veel veranderd, 1ste helft tegen rostov thuis ging best goed.
Wat wel veranderd is de resultaat, dat is wel verbeterd. Of vind je 4 punten uit 3 wedstrijden goede resultaten? Tegen Sparta uit, willem2 en roda thuis?

Als Bosz zijn opstelling bekend maakt dan krijgt hij van jou het verwijt dat hij spelers niet de kans geeft. Hoe definieer je dan een kans geven?

Volgens mij gaan de spelers in waarde ook niet stijgen als een slechte wedstrijd spelen en het team vervolgens verliest of punten verspeelt. Dat is dubbel kapitaal vernietiging.
------------------------------------------------------------------------------------------
Stel Bosz krijgt een preek van Ovemars dat hij die spelers op moet stellen, om hun tevreden te houden en de rust terug te laten keren! Vervolgens halen we alle competitie rondes maar 4 punten, worden we in de beker uitgeschakeld en verliezen we alle europese duels, zodat we niet genoeg punten halen om als kampioen aan de Cl mee te doen?

Dan heb je mooi waarde van de spelers in stand gehouden maar zijn de kansen op prijzen wel verkeken.

Oh en wie krijgt daar de schuld van, bosz want als de spelers slecht presteren dan stuurt iedere club de trainer eruit. Oh dat was het verleden en niet nu. Maar ik weet wel dat je dan gaat roepen om het vertrek van de trainer!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 november 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 17 november 2016 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 16:33 schreef remco k het volgende:
En voor de zoveelste keer. Ik vraag niet om basis plaatsen. Maar je moet die jongens wel de kans blijven geven..

Gewoon weigeren op te stellen heeft niks te maken met het juist prikkelen van die gasten...

En oja, als het verschil zo verschrikkelijk groot zou zijn zou ik er in kunnen komen, maar Ajax speelt nog steeds niet goed, geeft echt veel te veel weg, zet amper druk, kortom, weinig herkenbaars van Bosz.

Het laatste kwartier Celta en het eerste kwartier AZ waren daarin echt geen uitzonderingen.
Als het niet om basisplekken gaat en niet om basisplekken tegen de amateurs? En ook niet om 10 minuten laten mee spelen? En ook niet om een speler op een andere positie te zetten?

Wat is dan voor jou een definitie van kans geven?

Overigens zijn de wedstrijden van toen en niet die van nu.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 november 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 17:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als het niet om basisplekken gaat en niet om basisplekken tegen de amateurs? En ook niet om 10 minuten laten mee spelen? En ook niet om een speler op een andere positie te zetten?

Wat is dan voor jou een definitie van kans geven?

Overigens zijn de wedstrijden van toen en niet die van nu.
Je haalt echt alles door elkaar.

Die jongens verdienen het om minuten te maken, en meer dan 23 in 9 wedstrijden.
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 17:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wat toen gebeurd is, is een basis voor het nu.
Je haalt zelf wat toen gebeurd is erbij om je standpunt te motiveren. Je hebt het over 20 augustus tot de laatste wedstrijd, volgens mij is dat toen en niet nu. Je zegt niet voor niks begin van dit seizoen tot de laatste wedstrijd, want toen speelde ze wel. Was de resultaat dan zo goed, dat Bosz niets had moeten doen omdat het talenten zijn?

Volgens mij staan de spelers die nu beter presteren erin. Niet die beter in de toekomst zijn en niet beter dan in het verleden waren?

Het spel is opzich idd niet veel veranderd, 1ste helft tegen rostov thuis ging best goed.
Wat wel veranderd is de resultaat, dat is wel verbeterd. Of vind je 4 punten uit 3 wedstrijden goede resultaten? Tegen Sparta uit, willem2 en roda thuis?

Als Bosz zijn opstelling bekend maakt dan krijgt hij van jou het verwijt dat hij spelers niet de kans geeft. Hoe definieer je dan een kans geven?

Volgens mij gaan de spelers in waarde ook niet stijgen als een slechte wedstrijd spelen en het team vervolgens verliest of punten verspeelt. Dat is dubbel kapitaal vernietiging.
------------------------------------------------------------------------------------------
Stel Bosz krijgt een preek van Ovemars dat hij die spelers op moet stellen, om hun tevreden te houden en de rust terug te laten keren! Vervolgens halen we alle competitie rondes maar 4 punten, worden we in de beker uitgeschakeld en verliezen we alle europese duels, zodat we niet genoeg punten halen om als kampioen aan de Cl mee te doen?

Dan heb je mooi waarde van de spelers in stand gehouden maar zijn de kansen op prijzen wel verkeken.

Oh en wie krijgt daar de schuld van, bosz want als de spelers slecht presteren dan stuurt iedere club de trainer eruit. Oh dat was het verleden en niet nu. Maar ik weet wel dat je dan gaat roepen om het vertrek van de trainer!
Ook hier alles door elkaar halen, geen zin om het uit te spitten en inhoudelijk te reageren op je post.

Mijn mening is heel simpel, de beste moet spelen, eigen volk eerst, en talenten behoren kansen te krijgen, een kans is meer dan 10 minuten in een wedstrijdje, dat is niet het krijgen van een kans..

Je moet er als trainer namelijk ook voor zorgen dat er een adequate vervanger klaar staat als het niet loopt of als er blessures zijn..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 17 november 2016 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 20:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Je haalt echt alles door elkaar.

Die jongens verdienen het om minuten te maken, en meer dan 23 in 9 wedstrijden.
Dus stel ik de vraag hoeveel minuten moet een speler maken in de eredivisie dat jij gaat zeggen dat ze een kans hebben gehad?

Overigens haal ik niet alles door elkaar.
1. El ghazi speelde tegen Feyenoord 45 min als linksbuiten, toen vond jij dat het geen kans was.
2. El Ghazi begon in de basis tegen de amateurs, maar dat vind jij ook geen kans hebben gekregen. Dat vind jij opdraven.
3. El Ghazi begon dit seizoen als rechtsbuiten, maar dat vind jij toen en niet nu.
4. El Ghazi viel voor 10 min in en vervolgens vind jij dat dat geen kans is.

Dus wat haal ik dan door elkaar??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 november 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 21:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dus stel ik de vraag hoeveel minuten moet een speler maken in de eredivisie dat jij gaat zeggen dat ze een kans hebben gehad?

Overigens haal ik niet alles door elkaar.
1. El ghazi speelde tegen Feyenoord 45 min als linksbuiten, toen vond jij dat het geen kans was.
2. El Ghazi begon in de basis tegen de amateurs, maar dat vind jij ook geen kans hebben gekregen. Dat vind jij opdraven.
3. El Ghazi begon dit seizoen als rechtsbuiten, maar dat vind jij toen en niet nu.
4. El Ghazi viel voor 10 min in en vervolgens vind jij dat dat geen kans is.

Dus wat haal ik dan door elkaar??
Omdat de helft van wat je zegt wat ik zou hebben gezegd helemaa niet waar is.

Lees gewoon eens wat een ander post. Of moet ik je nu echt voor de zoveelste keer vertellen wat ik vind wat kansen krijgen inhoud in mijn optiek.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 17 november 2016 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 22:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat de helft van wat je zegt wat ik zou hebben gezegd helemaa niet waar is.

Lees gewoon eens wat een ander post. Of moet ik je nu echt voor de zoveelste keer vertellen wat ik vind wat kansen krijgen inhoud in mijn optiek.
Dan zou ik toch je eigen post zelf terug moeten lezen want dat heb je namelijk zelf wel gezegd.

Moet ik nu alle topics lezen waar jij het over gehad hebt, dat zijn ongeveer 6 topics als het al niet meer is.

Sorry, maar daar pas ik voor, als jij geen antwoord wil geven. Prima, dan houd het hier op.

Tabee!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 november 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - vrijdag 18 november 2016 - 07:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 22:13 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dan zou ik toch je eigen post zelf terug moeten lezen want dat heb je namelijk zelf wel gezegd.

Moet ik nu alle topics lezen waar jij het over gehad hebt, dat zijn ongeveer 6 topics als het al niet meer is.

Sorry, maar daar pas ik voor, als jij geen antwoord wil geven. Prima, dan houd het hier op.

Tabee!!!
Nee hoor, dat 45 minuten voor Ghazi geen kans krijgen is, heb ik nooit gezegd.

Jij gaat je in deze discussie mengen, een discussie waar niets anders door heen is gekomen.

Ga dan inderdaad eerst de discussie lezen voordat je iets post, voor het zelfde geld zijn al die antwoorden al gegeven. En dat is in deze ook het geval..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 18 november 2016 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 20:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wat een onzin... dan train je tot je beter bent dan de huidige speler op die plek... bosz heeft nooit gezegt geen toekomst voor hem te zien.. maar meer verwacht van de snotneuzen.. omgaan met tegenslagen en wat doen met je motivatie.. hij zit verdomme hoelang op de bang ? paar weekjes ? NIEMAND is zkr van een basis plaats.. 3 dure fouten van schone en bazoer krijgt weer een kans.. enige verschil.. schone knokt voor zijn plek.. bazoer loopt weg
+1
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 18 november 2016 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 12:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Even leren context lezen. Opbouwen heeft in dit geval niets te maken met voetbal...
Gaat het dan over een of andere circustent dan?
remco k
 remco k - zaterdag 19 november 2016 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2016 - 15:30 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Gaat het dan over een of andere circustent dan?
Lees nou maar gewoon ipv eens in de week een post eruit te halen
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 20 november 2016 - 12:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2016 - 18:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Lees nou maar gewoon ipv eens in de week een post eruit te halen
Sjonge remco... het was een woordgrap man, mag dat ook niet meer?

Saaie kut!

Ik zal niet meer 1 x per week iets posten meneer, vanaf nu zal ik me gedragen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 20 november 2016 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 12:12 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Sjonge remco... het was een woordgrap man, mag dat ook niet meer?

Saaie kut!

Ik zal niet meer 1 x per week iets posten meneer, vanaf nu zal ik me gedragen.
Gewoon 2x per week! ;-)
remco k
 remco k - zondag 20 november 2016 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2016 - 12:12 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Sjonge remco... het was een woordgrap man, mag dat ook niet meer?

Saaie kut!

Ik zal niet meer 1 x per week iets posten meneer, vanaf nu zal ik me gedragen.
Mijn fout dan. Dacht dat je serieus was. Sorry pik.
Eide
 Eide - maandag 21 november 2016 - 08:13   quote  deeplink  
Jeugdbeleid Ajax wankelt

Op 4 september 2013 kreeg Ajax-directeur Edwin van der Sar uit handen van toenmalig directeur Michael Kinsbergen het boekje ’Onze jeugd in Ajax 1’ uitgereikt. Kinsbergen zag dat de financiële kloof tussen Ajax en de Europese top vanwege televisie- en Champions League-inkomsten niet viel te overbruggen. In de geest van Johan Cruijff onderkende hij Ajax’ ’unique selling point’: de jeugdopleiding op De Toekomst. Daar produceert Ajax continu internationaal gewild talent. Dat exportproduct moest Ajax perfectioneren zodat de club aantrekkingskracht behield op topclubs en toptalent en financieel lucratieve deals kon sluiten.

Kinsbergen zag de beste jeugdopleiding van de wereld als merk. Hij maakte het speerpunt van zijn beleid. Alleen voor exceptioneel toptalent (Kasper Dolberg) en spelers van meerwaarde (Hakim Ziyech) die niet rondliepen, zou worden betaald. In cijfers: bij Ajax 1 moesten zes tot zeven spelers uit eigen jeugd in de basis staan.

Met voorzitter Hans Wijers als kwade genius stuurde de rvc Kinsbergen in 2015 weg ondanks sportieve (titels) en commerciële (Ziggo) topprestaties. Niet toevallig ging het opleidingsbeleid van Kinsbergen met Wijers’ vazal Dolf Collee overboord. De huidige directie met boegbeeld Van der Sar staat toe dat trainer Peter Bosz door het Ajax-beleid fietst. Hij kiest niet, zoals Frank de Boer uit overtuiging en volgens de beleidsvisie deed, voor eigen jeugd, maar gaat voor resultaat op korte termijn. De directie accepteert dat Bosz bij de ’beste jeugdopleiding van de wereld’ geen rekening hield met Dolberg. Alsof Rijkaard bij zijn komst in Barcelona voorbij zou gaan aan de 15-jarige Messi. Ajax investeerde miljoenen, maar dat is met huurlingen als Traoré en Krul weggegooid geld.

Nu zijn slechts Veltman, Klaassen en vooruit Dolberg nog exponenten van De Toekomst in Ajax 1. Nederlandse internationals als Bazoer, El Ghazi, Riedewald en Tete zijn bankzitters geworden en met een enkele uitzondering zijn Van de Beek, Cerny, Nouri, De Jong en De Ligt verder verwijderd van Ajax 1. Waarmee het merk ’opleiding Ajax’ wordt beschadigd.

Bovenstaande constatering werd ook gedaan door diverse aandeelhouders. De rvc en directie deden luchtig, bijna lacherig over vragen of er soms een beleidsomslag had plaatsgevonden. Commissaris Theo van Duivenbode trachtte alles te bagatelliseren door Ajacieden te noemen, die bij Europese topclubs waren beland. Hij ging totaal voorbij aan de huidige praktijk, waarbij toptalenten op de tweede plaats komen en minder ruimte en tijd krijgen om jong door te breken.

Los van de aantrekkelijke speelwijze van Ajax onder Bosz zorgt het opleidingsbeleid voor onbegrip bij de staf op De Toekomst. Spelers van buitenaf staan de ontwikkeling van eigen talent in de weg en dat is in strijd met het beleid. Uiteindelijk leidt het ertoe dat de opleiding minder geld genereert en minder aantrekkingskracht bezit. Zodanig dat de nieuwe Dolberg niet voor Ajax kiest, maar elders sneller denkt door te breken. De unieke opleiding garandeert de toekomst van Ajax als topclub. Anders wordt de club een grijze muis, die iedereen kan missen.

Bron
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2016 - 08:21   quote  deeplink  
beetje onzin... als de huidige jeugd het laat afweten ga je opzoek naar directe versterkingen..
Eide
 Eide - maandag 21 november 2016 - 09:43   quote  deeplink  
Ik vind het stuk erg kort door de bocht. Het probeert beleid ongeldig te verklaren op basis van een enkel seizoen, met een nieuwe trainer. Dat vind ik veel te eenvoudig. Desondanks is het beschouwen van de jeugdopleiding als merk natuurlijk wel valide. In die context is het laten doorstromen van eigen jeugd, al dan niet aangetrokken, wel essentieel.

Als stuk vind ik het dus een beetje makkelijk en populair. De implicaties zijn echter wel degelijk valide en terecht opgemerkt.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2016 - 10:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 09:43 schreef Eide het volgende:
Ik vind het stuk erg kort door de bocht. Het probeert beleid ongeldig te verklaren op basis van een enkel seizoen, met een nieuwe trainer. Dat vind ik veel te eenvoudig. Desondanks is het beschouwen van de jeugdopleiding als merk natuurlijk wel valide. In die context is het laten doorstromen van eigen jeugd, al dan niet aangetrokken, wel essentieel.

Als stuk vind ik het dus een beetje makkelijk en populair. De implicaties zijn echter wel degelijk valide en terecht opgemerkt.
klopt.. maar weet zkr dat als de jeugd beter was dan wat er staat dan had bosz dat wel gedaan..
Pietje
 Pietje - maandag 21 november 2016 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 09:43 schreef Eide het volgende:
Ik vind het stuk erg kort door de bocht. Het probeert beleid ongeldig te verklaren op basis van een enkel seizoen, met een nieuwe trainer. Dat vind ik veel te eenvoudig. Desondanks is het beschouwen van de jeugdopleiding als merk natuurlijk wel valide. In die context is het laten doorstromen van eigen jeugd, al dan niet aangetrokken, wel essentieel.

Als stuk vind ik het dus een beetje makkelijk en populair. De implicaties zijn echter wel degelijk valide en terecht opgemerkt.
Eens, Eide!

Wat willen we nou eigenlijk? Willen we een Ajax-1 zien met (te) veel jeugdigheid en dus wisselvalligheid?? Of willen we weer genieten in de ArenA, maar ook in uitwedstrijden? Het laatste "de Boer-jaar" waren we het er allemaal over eens: dit kon niet (meer), het was Ajax-onwaardig, het was niet om aan te gluren. Wij vonden met z'n allen ook dat Ajax een aantal gerichte aankopen zou doen om een sterker en frivoler Ajax te zien, een Ajax dat weer wat stabieler zou preseteren!

Van het huidige Ajax, inderdaad met een aantal zeer gerichte aankopen/huurspelers, draait Ajax als een tierelier (met af en toe wat foutjes, maar dat hoort er ook bij). Ik geniet van dit Ajax. Voor dit Ajax hang ik de vlag uit. En ja, je kunt niet iedereen tevreden houden. Van jonge spelers als Bazoer, Tete en Riedewald verwacht ik geduld. Zij moeten goed kijken hoe die andere spelers nu spelen en ervan leren. Dan komen die jonkies in mijn ogen veel sterker uit de strijd. Hun tijd bij Ajax-1 komt echt wel!

Nu al dreigen met een vertrek is dommer dan dom. Zij weten dat zij bij een andere (buitenlandse) club "netjes" op de reservebank of nog erger, op de tribune terecht gaan komen...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5935
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0383272