BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 09 november 2016 - 08:39   quote  deeplink  
Volgens mij is El Ghazi prima begonnen aan zijn periode bij Jong Ajax en kreeg hij de complimenten van zijn trainer over zijn werklust op trainingen en in het veld.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 november 2016 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 08:39 schreef remco k het volgende:
Volgens mij is El Ghazi prima begonnen aan zijn periode bij Jong Ajax en kreeg hij de complimenten van zijn trainer over zijn werklust op trainingen en in het veld.
ja dus volhouden... en niet weer gaan jammeren
p111
 p111 - woensdag 09 november 2016 - 09:15   quote  deeplink  
Klopt ik hoop dat hij tot inzicht is gekomen
Eide
 Eide - woensdag 09 november 2016 - 09:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 09:15 schreef p111 het volgende:
Klopt ik hoop dat hij tot inzicht is gekomen
Hoezo tot inzicht? Zijn werklust en instelling is nooit het probleem geweest. Hij heeft een keer zijn zelfbeheersing verloren tegenover Bosz en daar is hij voor gestraft. Ik zou niet weten of wat voor manier El Ghazi tot inkeer of iets dergelijks zou moeten komen.
remco k
 remco k - woensdag 09 november 2016 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 08:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja dus volhouden... en niet weer gaan jammeren
Zeker volhouden.

Maar ik zie het niet als jammeren, het kan toch gewoon gebeuren dat je het niet eens bent met je leiding gevende, en dat je dan haaks tegenover elkaar komt te staan.

Dat is niet per definitie jammeren.
remco k
 remco k - woensdag 09 november 2016 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 09:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoezo tot inzicht? Zijn werklust en instelling is nooit het probleem geweest. Hij heeft een keer zijn zelfbeheersing verloren tegenover Bosz en daar is hij voor gestraft. Ik zou niet weten of wat voor manier El Ghazi tot inkeer of iets dergelijks zou moeten komen.
Eens..
p111
 p111 - woensdag 09 november 2016 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 09:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoezo tot inzicht? Zijn werklust en instelling is nooit het probleem geweest. Hij heeft een keer zijn zelfbeheersing verloren tegenover Bosz en daar is hij voor gestraft. Ik zou niet weten of wat voor manier El Ghazi tot inkeer of iets dergelijks zou moeten komen.
Nou Eide kijk even wat wedstrijden terug dan zie je wat ik bedoel !!! ik hoop dat beter terug komt,want zijn instelling vind ik dramatisch
Eide
 Eide - woensdag 09 november 2016 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 10:14 schreef p111 het volgende:

[..]

Nou Eide kijk even wat wedstrijden terug dan zie je wat ik bedoel !!! ik hoop dat beter terug komt,want zijn instelling vind ik dramatisch
Dat is vorm, en heeft niets met zijn instelling of werklust te maken. Wat El Ghazi juist kenmerkt is dat hij, ondanks een slechte vorm, wel altijd hard werkt en z'n meters maakt.
p111
 p111 - woensdag 09 november 2016 - 10:37   quote  deeplink  
Daarin verschillen we van mening maar laat het daar maar bij, ik vind het een goede voetballer die uit vorm is en daar moeilijk mee kan omgaan,ik denk dat deze terugval hem sterker gaat maken en beter terug laat komen.
Pietje
 Pietje - woensdag 09 november 2016 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 november 2016 - 16:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Een daad stellen bij Gudelj lijkt me niet meer dan normaal. Mij gaat het om onze eigen talenten die geen kansen krijgen. Veltmans zit niet lekker in zijn vel. Tete krijgt geen kans. Riedewald laat zien beter te functioneren dan viergever maar mag niet blijven staan. Ghazi die gewoon niet minder is dan traore raakt daar door gefrustreerd en dat weet bosz niet in de hand te houden.
Ik begrijp je wel, Remco. En deels heb je natuurlijk gelijk. Maar de eerste wedstrijden liepen bepaald niet goed, dan ga je als trainer zoeken. Het (huidige) basiselftal pakte wel punten en overwinningen. Waarom zou je dan de boel alsnog omgooien?
Pietje
 Pietje - woensdag 09 november 2016 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 november 2016 - 20:27 schreef MBB het volgende:
Ik was op voorhand niet een voorstander van de komst van Bosz. Wel denk ik dat er nu goed wordt gehandeld. Ik sta niet elke dag op het veld om de jongens te beoordelen, maar heb het vertrouwen in Bosz dat hij in zijn optiek de beste mensen opstelt.

Dat El Ghazi dan botst, vind ik persoonlijk niet eens zo erg. Nu kan en moet hij vanuit JA zich weer omhoog knallen. Ik hoop dat hij dat ook gaat doen, want zo betrouwbaar is Traoré ook niet (en is er in januari niet bij).

Gudelj vind ik een ander verhaal. Dat hij niet blij is en zelfs weg wil kan ik nog begrijpen. Dat je alleen nu zo de hakken in het zand steekt, vind ik verschrikkelijk. Ik zou, als ik Overmars zou zijn, aangeven dat hij in januari voor 6 miljoen weg mag. En als een club dat niet wil betalen, lapt hij zelf maar bij.

Ik hoop echt dat Bazoer en Riedewald zich rustig houden en zich alleen maar bezig houden met trainen en beter worden. We hebben ze in het lange seizoen ook gewoon nodig!
+ 1
Pietje
 Pietje - woensdag 09 november 2016 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 08:39 schreef remco k het volgende:
Volgens mij is El Ghazi prima begonnen aan zijn periode bij Jong Ajax en kreeg hij de complimenten van zijn trainer over zijn werklust op trainingen en in het veld.
Ik had het gelezen. Een zeer goed begin. Ik vermoed dat Anwar El Ghazi hier veel sterker uit komt.
Pietje
 Pietje - woensdag 09 november 2016 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 09:40 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoezo tot inzicht? Zijn werklust en instelling is nooit het probleem geweest. Hij heeft een keer zijn zelfbeheersing verloren tegenover Bosz en daar is hij voor gestraft. Ik zou niet weten of wat voor manier El Ghazi tot inkeer of iets dergelijks zou moeten komen.
Inderdaad niet tot inkeer, maar ik geloof echt dat Anwar El Ghazi hier als persoon sterker van wordt. Er waren hier best wel een aantal die het niet in hem zagen zitten, maar ik wel. Anwar is een ijverige, hardwerkende en dreigende speler, die bovendien z'n doelpunten scoort.
remco k
 remco k - woensdag 09 november 2016 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 12:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik begrijp je wel, Remco. En deels heb je natuurlijk gelijk. Maar de eerste wedstrijden liepen bepaald niet goed, dan ga je als trainer zoeken. Het (huidige) basiselftal pakte wel punten en overwinningen. Waarom zou je dan de boel alsnog omgooien?
Daar vraag ik helemaal niet om..

Ik vraag om kansen voor spelers.

En ik vraag om fine tuning.

Tete voor Veltman zou geen grote veranderingen te weeg brengen. Riedewald voor Viergever evenmin net als Ghazi voor Traore.
Eide
 Eide - woensdag 09 november 2016 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 12:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Inderdaad niet tot inkeer, maar ik geloof echt dat Anwar El Ghazi hier als persoon sterker van wordt. Er waren hier best wel een aantal die het niet in hem zagen zitten, maar ik wel. Anwar is een ijverige, hardwerkende en dreigende speler, die bovendien z'n doelpunten scoort.
Eens Pietje. Van tegenslag wordt je sterker zolang je er maar van wil leren.
Pietje
 Pietje - woensdag 09 november 2016 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 13:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar vraag ik helemaal niet om..

Ik vraag om kansen voor spelers.

En ik vraag om fine tuning.

Tete voor Veltman zou geen grote veranderingen te weeg brengen. Riedewald voor Viergever evenmin net als Ghazi voor Traore.
Volgens jou en mij niet, maar kennelijk voor Bosz wel. Bosz heeft ook weinig redenen om te wisselen, want de huidige basis is nog altijd ongeslagen. Ik ben er heilig van overtuigd, dat die kansen heus wel gaan komen voor Tete, Riedewald, El Ghazi, Bazoer, Nouri en Cerny. En dan zal ik er best nog wel wat vergeten. Het is een keuze, zijn keuze.

En wat betreft fine-tuning, met wie moet hij afstemmen?
Pietje
 Pietje - woensdag 09 november 2016 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2016 - 13:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens Pietje. Van tegenslag wordt je sterker zolang je er maar van wil leren.
Zo is het Eide en geloof heilig in El Ghazi. Ik houd wel van zijn mentaliteit en volgens mij is hij zeer leergierig. Het komt goed met hem, anders dan met Gudelj. Wil Gudelj nog iets betekenen voor Ajax, dan zal hij openlijk z'n excuses moeten aanbieden en zich nederig moeten gedragen. Ik waag het te betwijfelen of hij daartoe bereid is. Maar Anwar komt (sterker) terug.
Eide
 Eide - vrijdag 11 november 2016 - 19:06   quote  deeplink  
Van der Sar officieel de baas bij Ajax

Edwin van der Sar is bij de aandeelhoudersvergadering van Ajax officieel benoemd tot algemeen directeur van de club uit Amsterdam. De 46-jarige voormalig doelman volgt Dolf Collee op.

Na de door Johan Cruijff aangezwengelde Fluwelen Revolutie werd Van der Sar, die tevens bestuurslid is bij de European Club Association, in december 2012 aangesteld als directeur marketing.

Hij vormde het directieteam met Jeroen Slop, Marc Overmars en Michael Kinsbergen, die hem moest klaarstomen voor het directievoorzitterschap. Omdat de recordinternational zich daar na het vertrek van Kinsbergen nog niet klaar voor achtte, kwam Collee als tussenpaus.

Bij de aandeelhoudersvergadering werden directeur voetbalzaken Marc Overmars en financieel directeur Jeroen Slop herbenoemd. Verder werd duidelijk dat Ajax op een haar na rond is met een operationeel directeur. Het is nog niet bekend wie dat zal worden.

Ernst Ligthart is herbenoemd in de raad van commissarissen. Hij blijft toezicht houden met voorzitter Leo van Wijk, Theo van Duivenbode, Peter Mensing en Leen Meijaard.

bron
Pietje
 Pietje - vrijdag 11 november 2016 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 november 2016 - 19:06 schreef Eide het volgende:
Van der Sar officieel de baas bij Ajax

Edwin van der Sar is bij de aandeelhoudersvergadering van Ajax officieel benoemd tot algemeen directeur van de club uit Amsterdam. De 46-jarige voormalig doelman volgt Dolf Collee op.

Na de door Johan Cruijff aangezwengelde Fluwelen Revolutie werd Van der Sar, die tevens bestuurslid is bij de European Club Association, in december 2012 aangesteld als directeur marketing.

Hij vormde het directieteam met Jeroen Slop, Marc Overmars en Michael Kinsbergen, die hem moest klaarstomen voor het directievoorzitterschap. Omdat de recordinternational zich daar na het vertrek van Kinsbergen nog niet klaar voor achtte, kwam Collee als tussenpaus.

Bij de aandeelhoudersvergadering werden directeur voetbalzaken Marc Overmars en financieel directeur Jeroen Slop herbenoemd. Verder werd duidelijk dat Ajax op een haar na rond is met een operationeel directeur. Het is nog niet bekend wie dat zal worden.

Ernst Ligthart is herbenoemd in de raad van commissarissen. Hij blijft toezicht houden met voorzitter Leo van Wijk, Theo van Duivenbode, Peter Mensing en Leen Meijaard.

bron
Dat is heel mooi. Dat geeft rust en stabiliteit.
remco k
 remco k - vrijdag 11 november 2016 - 20:51   quote  deeplink  
Zeker goed nieuws.

Paar jaar naar toe gewerkt en nu is het zo ver..

Top..
Pietje
 Pietje - zondag 13 november 2016 - 14:14   quote  deeplink  
Nog meer duidelijkheid.

Van der Sar zit niet in, spreekt wel namens technisch hart

Edwin van der Sar is boven alles sinds vrijdag algemeen directeur van Ajax. Maar hij maakt ook deel uit van het technisch hart. Of toch niet? “Ik ben voorzitter, maar zit er niet in,” verduidelijkt de nieuwbakken hoogste baas van Ajax.

Het technisch hart houdt sinds de Cruijffrevolutie de gemoederen bezig en al helemaal omdat Wim Jonk na enige tijd niet meer aanschoof bij de vergaderingen, wat tot zijn verwijdering en ontslag leidde. Daarna vertrok ook Frank de Boer nog eens als trainer van het eerste elftal.

Dus werd vrijdag tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders de vraag gesteld: hoe zit het nu? Klopt het dat Van der Sar binnen het technisch hart het laatste woord heeft of is er sprake van een of ander vaag democratisch model?

“Het is absoluut democratisch,” stelt Van der Sar de vragensteller gerust. “Ik ben voorzitter van het technisch hart, maar zit er niet in. Het technisch hart wordt gevormd door Dennis Bergkamp, Said Ouaali en Marc Overmars. Wij praten met een stem.”

“Het technisch hart gaat over voetbalzaken en als we iets doen, doen we het met z'n allen. We praten als een technisch hart, we doen het met elkaar. Ik mag hopen dat er af en toe een verschil van mening is, maar we komen tot een besluit en dat voeren we uit.”

“Of we leggen onze wens bij de directie neer. En soms kijken we de raad van commissarissen lief aan, of het anders mag. Of ik niet meestem? Dat klopt, ik stem niet mee. Het is ook een wat moeilijk verhaal.”


bron
remco k
 remco k - zondag 13 november 2016 - 14:25   quote  deeplink  
Zit het dus simpelweg voor om alles in gode banen te leiden, heeft uiteraard een mening maar zijn stem in het TH telt niet..

Prima invulling lijkt me..
Pietje
 Pietje - zondag 13 november 2016 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 13 november 2016 - 14:25 schreef remco k het volgende:
Zit het dus simpelweg voor om alles in gode banen te leiden, heeft uiteraard een mening maar zijn stem in het TH telt niet..

Prima invulling lijkt me..
Yep. We zijn het helemaal eens. En wat ik eerder schreef: rust in de tent, dat komt in alle geledingen van de club goed van pas. Hoe anders was dat een paar jaar geleden.
Eide
 Eide - maandag 14 november 2016 - 10:29   quote  deeplink  
Ajax in gesprek met Rutger Arisz

Rutger Arisz (46) heeft op dit moment de beste papieren om directeur operationele zaken bij Ajax te worden. De Amsterdamse club had vier kandidaten, maar zette zijn zinnen op Arisz en voerde al meerdere gesprekken met de voormalig wereldkampioen roeien.

Arisz, die rechtswetenschappen studeerde, veroverde in 1989 op het WK in Bled goud met de dubbel-vier. Hij was onder meer werkzaam voor Schiphol en moet bij Ajax algemeen directeur Edwin van der Sar gaan ondersteunen. Rvc-voorzitter Leo van Wijk zei vrijdag op de aandeelhoudersvergadering al dat er schot in de zaak zat.

Bron

-----------------------

Operationele zaken betekent zoveel als de dagelijkse gang van zaken. Kennelijk komt er dus geen directeur marketing terug zoals Vd Sar dat was, maar iemand die verantwoordelijke wordt voor het reguliere reilen en zeilen van Ajax. Ik neem aan dat marketing dan voor een groot deel bij Vd Sar belegd blijft is ijn rol als algemeen directeur.
Pietje
 Pietje - maandag 14 november 2016 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2016 - 10:29 schreef Eide het volgende:
Ajax in gesprek met Rutger Arisz

Rutger Arisz (46) heeft op dit moment de beste papieren om directeur operationele zaken bij Ajax te worden. De Amsterdamse club had vier kandidaten, maar zette zijn zinnen op Arisz en voerde al meerdere gesprekken met de voormalig wereldkampioen roeien.

Arisz, die rechtswetenschappen studeerde, veroverde in 1989 op het WK in Bled goud met de dubbel-vier. Hij was onder meer werkzaam voor Schiphol en moet bij Ajax algemeen directeur Edwin van der Sar gaan ondersteunen. Rvc-voorzitter Leo van Wijk zei vrijdag op de aandeelhoudersvergadering al dat er schot in de zaak zat.

Bron

-----------------------

Operationele zaken betekent zoveel als de dagelijkse gang van zaken. Kennelijk komt er dus geen directeur marketing terug zoals Vd Sar dat was, maar iemand die verantwoordelijke wordt voor het reguliere reilen en zeilen van Ajax. Ik neem aan dat marketing dan voor een groot deel bij Vd Sar belegd blijft is ijn rol als algemeen directeur.
Zeer verrassend. Hoewel hij uit de sport komt, zou ik niet direct aan hem gedacht hebben.
Ik deel je mening, dat "marketing" vermoedelijk bij Edwin v/d/ Sar zal blijven.
Eide
 Eide - maandag 14 november 2016 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2016 - 13:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zeer verrassend. Hoewel hij uit de sport komt, zou ik niet direct aan hem gedacht hebben.
Ik deel je mening, dat "marketing" vermoedelijk bij Edwin v/d/ Sar zal blijven.
Die aanname is puur gebaseerd op de naam en het netwerk van Vd Sar hoor. Hij is natuurlijk een internationaal gerenommeerde en gekende voetballer en als bestuurder bij Ajax en de ECA langzamerhand ook op dat vlak bekend en gekend.
Pietje
 Pietje - maandag 14 november 2016 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2016 - 14:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Die aanname is puur gebaseerd op de naam en het netwerk van Vd Sar hoor. Hij is natuurlijk een internationaal gerenommeerde en gekende voetballer en als bestuurder bij Ajax en de ECA langzamerhand ook op dat vlak bekend en gekend.
Voor mij om dezelfde redenen ;-)
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2016 - 13:58   quote  deeplink  
Pruimen we dit?? Dit lijkt me een gevalletje: "OVER EN UIT!"

Gudelj jaagt Ajax-fans tegen zich in het harnas met Instagram-post: 'Zzz'

Nemanja Gudelj ligt niet goed bij de fans van Ajax, nadat hij aan trainer Peter Bosz liet weten dat hij het niet kon opbrengen om op de bank plaats te nemen. Hij heeft de supporters nu opnieuw tegen zich in het harnas gejaagd met een Instagram-post.

Ajax-fans reageren namelijk woest op een boodschap van de Servische middenvelder, die uit de selectie van de Amsterdammers is verbannen. 'Wolves don't lose sleep over the opinions of sheep', luidde de tekst in het bericht van Gudelj. Vrij vertaald: wolven (sterken) maken zich niet druk om de kritiek van schapen (zwakken).

De boodschap levert de nodige commotie op onder de Ajax-volgers van Gudelj, die het persoonlijk maken. Eén fan geeft zijn gevoel weer. 'Hier komt in ieder geval iets goeds uit: dat je nooit meer het shirt van de mooiste voetbalclub ter wereld draagt.' Het wordt aan de hand van de post niet duidelijk aan wie de boodschap van Gudelj is gericht.


bron
nummer10
 nummer10 - dinsdag 15 november 2016 - 14:02   quote  deeplink  
had hem al gelezen... die komt echt nooit meer in de arena tespelen :)
nu nog goed aanpakken die man.. op welke mogelijke manier ook... denk ook nie dat veel clubs om hem zitten te springen
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2016 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2016 - 14:02 schreef nummer10 het volgende:
had hem al gelezen... die komt echt nooit meer in de arena tespelen :)
nu nog goed aanpakken die man.. op welke mogelijke manier ook... denk ook nie dat veel clubs om hem zitten te springen
Dat eerste, daar stuurt hij het zelf op aan. Hij heeft zich meerdere malen (geen motivatie, dit soort tweets) onmogelijk gemaakt.

Ik zou zeggen, lekker verhuren aan Achilles'29, onderaan in de Jupiler League.

Gudelj blijkt aan een enorme overschatting van zichzelf te lijden. Wat een kapsones.
p111
 p111 - dinsdag 15 november 2016 - 14:27   quote  deeplink  
Ja met deze tweet slaat hij de deur dicht bij de Arena,dat schaap verkopen in januari.Eventueel kunnen we er nog Soarma van maken.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 15 november 2016 - 14:43   quote  deeplink  
Op basis van de belangen van Ajax is verkoop in de winter gewoon de beste oplossing. Omdat wanneer je hem gaat verhuren de waarde van hem heel snel gaat dalen. Alles gaat om rendement, dus verkoop is het beste wat ze kunnen doen.

Hoe langer je ermee wacht, des te meer irritatie ontstaat aan beide kanten. Daar schiet Ajax ook niks mee op.

Zolang Bosz aan het roer is en de resultaten goed tot acceptabel zijn, gaat hij niet weg. Bazoer is wel een puntje geworden. Van mij hoeft hij ook niet weg, zoals de meesten hier zullen denken.

Maar aan de andere kant wanneer je hem voor goed geld kunt verkopen. Kan ik ermee leven. En zou dan direct in de winter versterkingen kopen op de zwakkere posities momenteel. Ik hou niet van afwachten.

Ajax moet ten koste van alles kampioen worden. Achterin met Veltman blijf je kwetsbaar. En de vleugels kun je ook je twijfels bijzetten.

Gebruik dan je scouting voor eventuele versterkingen. Kan nooit kwaad, als je het kunt betalen met de verkoop van spelers die je toch niet gebruikt.
Eide
 Eide - dinsdag 15 november 2016 - 15:41   quote  deeplink  
Veltman is, door de bank genomen, nu juist niet kwetsbaar. Het is juist de linkerflank die kwetsbaar is. Veltman is dit seizoen zeggen en schrijven 1 helft van 1 wedstrijd kwetsbaar geweest als individuele speler.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 15 november 2016 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 15 november 2016 - 16:28   quote  deeplink  
Ik vond Veltman juist in zijn laatste wedstrijden, met Ajax en Nederlands elftal niet erg overtuigend. Ook aan de linkerkant met Sinkgraven/Dijks kun je je twijfels plaatsen.

De Flanken voor overtuigen ook niet voldoende. Het grote probleem bij Ajax is vooral gebrek aan stabiliteit. En dan is de vraag; ligt dat aan de speler of aan aan de training en manier van spelen?
p111
 p111 - dinsdag 15 november 2016 - 17:07   quote  deeplink  
Als je dit stukje leest van Bergkamp hoe kan het dan dat wij die shit 4 jaar hebben moeten aanzien.
=======================================================================================
Dennis Bergkamp heeft zich de laatste jaren regelmatig zitten ergeren aan het spel van Ajax. Dat vertelt de assistent-trainer van de Amsterdamse grootmacht in voetbalmagazine Santos.

"Het leek soms positiespel om het positiespel, met als streven een zo hoog mogelijk percentage balbezit. Ik heb daar niet zoveel mee, het is voetbal zonder werkelijk einddoel", aldus Bergkamp.

De oud-international verzette zich tegen het tekortschietende spel van zijn club. Hij sprak spelers aan. "Zoek het avontuur. Durf te voetballen, durf risico te nemen, verschans je niet in afwachtend voetbal."

"Ik wil origineel zijn. Ik wil dat wij, Ajax en het Nederlandse voetbal, origineel zijn. Dat hoort bij ons, al eeuwenlang. Het gaat terug tot de middeleeuwen. Onze meesters in de schilderkunst waren origineel. Zij kopieerden niet."
nummer10
 nummer10 - dinsdag 15 november 2016 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2016 - 16:28 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik vond Veltman juist in zijn laatste wedstrijden, met Ajax en Nederlands elftal niet erg overtuigend. Ook aan de linkerkant met Sinkgraven/Dijks kun je je twijfels plaatsen.

De Flanken voor overtuigen ook niet voldoende. Het grote probleem bij Ajax is vooral gebrek aan stabiliteit. En dan is de vraag; ligt dat aan de speler of aan aan de training en manier van spelen?
als een vitesse en heracles mooi verzorgt aanvallend voetbal speelde onder bosz moet het met dit materiaal toch ook te doen zijn ??
nummer10
 nummer10 - dinsdag 15 november 2016 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2016 - 17:07 schreef p111 het volgende:
Als je dit stukje leest van Bergkamp hoe kan het dan dat wij die shit 4 jaar hebben moeten aanzien.
=======================================================================================
Dennis Bergkamp heeft zich de laatste jaren regelmatig zitten ergeren aan het spel van Ajax. Dat vertelt de assistent-trainer van de Amsterdamse grootmacht in voetbalmagazine Santos.

"Het leek soms positiespel om het positiespel, met als streven een zo hoog mogelijk percentage balbezit. Ik heb daar niet zoveel mee, het is voetbal zonder werkelijk einddoel", aldus Bergkamp.

De oud-international verzette zich tegen het tekortschietende spel van zijn club. Hij sprak spelers aan. "Zoek het avontuur. Durf te voetballen, durf risico te nemen, verschans je niet in afwachtend voetbal."

"Ik wil origineel zijn. Ik wil dat wij, Ajax en het Nederlandse voetbal, origineel zijn. Dat hoort bij ons, al eeuwenlang. Het gaat terug tot de middeleeuwen. Onze meesters in de schilderkunst waren origineel. Zij kopieerden niet."
enige wat sommigen tevreden hield waren de titels.. alleen de eerste (30) kon me bekoren.. rest had ik niks mee.. bosz word hier soms afgezeken om zijn keuzes terwijl juist de keuzes van deboer vaak te wensen overliet..
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2016 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2016 - 17:07 schreef p111 het volgende:
Als je dit stukje leest van Bergkamp hoe kan het dan dat wij die shit 4 jaar hebben moeten aanzien.
=======================================================================================
Dennis Bergkamp heeft zich de laatste jaren regelmatig zitten ergeren aan het spel van Ajax. Dat vertelt de assistent-trainer van de Amsterdamse grootmacht in voetbalmagazine Santos.

"Het leek soms positiespel om het positiespel, met als streven een zo hoog mogelijk percentage balbezit. Ik heb daar niet zoveel mee, het is voetbal zonder werkelijk einddoel", aldus Bergkamp.

De oud-international verzette zich tegen het tekortschietende spel van zijn club. Hij sprak spelers aan. "Zoek het avontuur. Durf te voetballen, durf risico te nemen, verschans je niet in afwachtend voetbal."

"Ik wil origineel zijn. Ik wil dat wij, Ajax en het Nederlandse voetbal, origineel zijn. Dat hoort bij ons, al eeuwenlang. Het gaat terug tot de middeleeuwen. Onze meesters in de schilderkunst waren origineel. Zij kopieerden niet."
Dit is inderdaad totaal onbegrijpelijk. Waarom doet Bergkamp nu pas zijn mond open en niet ten tijde van het tijdperk Frank de Boer?
p111
 p111 - dinsdag 15 november 2016 - 20:10   quote  deeplink  
Dat bedoel ik onbegrijpelijk
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 15 november 2016 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2016 - 19:43 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dit is inderdaad totaal onbegrijpelijk. Waarom doet Bergkamp nu pas zijn mond open en niet ten tijde van het tijdperk Frank de Boer?
Puur omdat ze er alleen voor zichzelf zitten!!!
Pietje
 Pietje - woensdag 16 november 2016 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2016 - 23:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Puur omdat ze er alleen voor zichzelf zitten!!!
Dat vrees ik dus ook...
Eide
 Eide - woensdag 16 november 2016 - 13:34   quote  deeplink  
Van der Sar heeft ook gesproken over het Technisch Hart en hoe die constructie nu werkt.

Vd Sar zit het TH voor maar maakt er geen deel van uit. Hij bemoeit zich dus alleen met de procesmatige gang van zaken binnen het TH, niet met de inhoud. Het TH wordt gevormd door Dennis Bergkamp, Said Ouaali and Marc Overmars. Overmars heeft zitting in zijn rol als directeur spelerszaken, Said Ouaali als hoofd jeugdopleidingen en Bergkamp als cultuurbewaker en koppelstuk naar de A-selectie.

Het TH vervult de rol die bij de meeste clubs bij de technisch directeur is belegd. Ajax heeft dus niet één enkel persoon die daarvoor verantwoordelijk is maar deelt die verantwoordelijkheid en taken in het TH. Het TH is nog altijd een "democratisch" instituut waar de meeste stemmen gelden.
Pietje
 Pietje - woensdag 16 november 2016 - 18:14   quote  deeplink  
Riechedly Bazoer is wel klaar bij Ajax

Is het al tijd voor een afscheidsapplausje van Riechedly Bazoer?

Na het vriendschappelijke duel tussen Jong Oranje en de leeftijdsgenoten van Portugal sprak de NOS met Riechedly Bazoer. Ajax wordt voor het twintigjarige talent een (te korte) tussenstop, blijkt uit zijn verhaal. “Het is wachten tot na 18 december. Dan weet ik wat ik ga doen in de winterstop."

Het was een opmerkelijke overgang, toen de zestienjarige middenvelder in 2012 van PSV naar Ajax ging. Een groot talent, daar was iedereen het wel over eens. Bazoer werd een sterke pion onder trainer Frank de Boer. Een basiskracht ook.

Eind vorig seizoen was De Boer lovend over het Talent van het Jaar: “Zorg er nu voor dat je een wereldspeler wordt. Zorg dat je nu doorgroeit.”

De teller stond toen op 61 duels. Nu op 71. Dat is stagnatie. Peter Bosz maakt andere keuzes voor z’n ideale middenveld (nu met Hakim Ziyech, Lasse Schöne en Davy Klaassen) en heeft in totaal wel acht opties voor het middenveld. Bazoer zegt er alles aan te doen Bosz te overtuigen: "Ik train goed, ik train hard. Het is wachten op mijn kans, maar voor mijn gevoel duurt het nu te lang.”

Er was al interesse voor Riechedly, waardoor broer Irchandly nu aan de slag kan. Napoli al eerder, nu – als we de geruchten mogen geloven – Barcelona, AC Milan…

Toch lijkt met de verbanning van Nemanja Gudelj de kans op speeltijd voor Bazoer te groeien. Eén blessure en de wereld ziet er anders uit. Maar helaas, zijn geduld is blijkbaar op.

Altijd jammer een groot talent straks te vroeg te zien vertrekken. “Ik ben hier nog niet uitgeleerd en heb nog één ding af te maken: landskampioen worden," klonk Bazoer twee maanden geleden nog strijdlustig.

Aan de andere kant ontstaan er dan weer kansen voor pak ‘m beet Abdelhak Nouri, Donny van de Beek of Carel Eiting op het overvolle middenrif van Ajax.


bron

Aan de ene kant zonde maar aan de andere kant een snotneus die niet wachten kan met z'n 19 jaar. Alle kans dus dat hij vertrekt en in het buitenland op de bank of op de tribiune terecht komt. Jammer... Dit is de consequentie van een overschot aan middenvelders. Bosz moet een keus maken en dat heeft hij gedaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 16 november 2016 door Pietje --
remco k
 remco k - woensdag 16 november 2016 - 18:48   quote  deeplink  
Hij is 20, maar dat terzijde.

Die jongen ziet en voelt dat ie niet in beeld is bij Bosz, hij krijgt echt gewoon geen kansen. En wat moet ie dan?

Van iedere NL elftal speler die niet aan spelen toekomt vinden we het heel normaal dat ze naar een andere club willen.

Ik vind het heel logisch, als je niet aan spelen toekomt en niet in de plannen van de trainer voorkomt, ga je toch logischerwijs gewoon verder kijken..
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2016 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 18:48 schreef remco k het volgende:
Hij is 20, maar dat terzijde.

Die jongen ziet en voelt dat ie niet in beeld is bij Bosz, hij krijgt echt gewoon geen kansen. En wat moet ie dan?

Van iedere NL elftal speler die niet aan spelen toekomt vinden we het heel normaal dat ze naar een andere club willen.

Ik vind het heel logisch, als je niet aan spelen toekomt en niet in de plannen van de trainer voorkomt, ga je toch logischerwijs gewoon verder kijken..
wat een onzin... dan train je tot je beter bent dan de huidige speler op die plek... bosz heeft nooit gezegt geen toekomst voor hem te zien.. maar meer verwacht van de snotneuzen.. omgaan met tegenslagen en wat doen met je motivatie.. hij zit verdomme hoelang op de bang ? paar weekjes ? NIEMAND is zkr van een basis plaats.. 3 dure fouten van schone en bazoer krijgt weer een kans.. enige verschil.. schone knokt voor zijn plek.. bazoer loopt weg
nummer10
 nummer10 - woensdag 16 november 2016 - 20:24   quote  deeplink  
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/144042/vlaar-wint-meeste-duels-backs-feyenoord-en-ajax-onderaan?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

zo heel gek zijn de keuzes dus niet...
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 20:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wat een onzin... dan train je tot je beter bent dan de huidige speler op die plek... bosz heeft nooit gezegt geen toekomst voor hem te zien.. maar meer verwacht van de snotneuzen.. omgaan met tegenslagen en wat doen met je motivatie.. hij zit verdomme hoelang op de bang ? paar weekjes ? NIEMAND is zkr van een basis plaats.. 3 dure fouten van schone en bazoer krijgt weer een kans.. enige verschil.. schone knokt voor zijn plek.. bazoer loopt weg
En wat als je op de training iedere week laat zien de betere speler te zijn en gewoon geen kans krijgt??
remco k
 remco k - donderdag 17 november 2016 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Niet?

Volgens mij toont het juist aan dat we defensief veel te veel duels verliezen en de keuzes dus helemaal niet terecht zijn..
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 08:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet?

Volgens mij toont het juist aan dat we defensief veel te veel duels verliezen en de keuzes dus helemaal niet terecht zijn..
toch wel want de lui die erin staan scoren hoger dan de mensen die zeuren..
nummer10
 nummer10 - donderdag 17 november 2016 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 17 november 2016 - 08:57 schreef remco k het volgende:

[..]

En wat als je op de training iedere week laat zien de betere speler te zijn en gewoon geen kans krijgt??
maar doen ze dat ? dat is juist de grote vraag.. en ik denk van niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5882
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0288181