BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - zaterdag 04 april 2015 - 13:24   quote  deeplink  
Oorlog bij Ajax: jeugdtrainers snappen niets van De Boer en Overmars

De bom is deze week gebarsten bij Ajax. De hele jeugdafdeling staat lijnrecht tegenover de technische leiding van het eerste elftal. Met name het beleid van Frank de Boer zorgt voor veel ophef.

Journalist Johan Derksen meldt in het televisieprogramma Voetbal International dat de jeugdtrainers er helemaal niets van snappen dat De Boer als enige binnen de club niet de 'lijn-Cruijff' volgt. De succescoach gaf al meerdere malen aan ook onder de indruk te zijn van Louis van Gaal, terwijl heel de jeugdopleiding juist in ingericht naar de plannen van Cruijff.

"Er is geen enkel vertrouwen, ze staan lijnrecht tegenover elkaar. De Boer heeft lak aan de afspraken die er met Cruijff zijn gemaakt en gaat zijn eigen weg", aldus Derksen. Veel jeugdtrainers van Ajax zouden zelfs overwegen te vertrekken door de onrust binnen de club. Derksen: "Er is duidelijk sprake van twee kampen bij Ajax: de jeugdopleiding tegenover het eerste elftal."


bron

Ik weet wel, dat het die "snor" maar is die dat zegt en dat je dat dus met een forse korrel zout moet nemen, maar ik heb het enkele dagen geleden ook al gehoord van een andere "insider". Wel of niet waar, ik vind het geen goede zaak, dat Ajax zo in het nieuws komt!
Brandje
 Brandje - zaterdag 04 april 2015 - 13:36   quote  deeplink  
Elk team in de jeugd speelt het Ajax spel. Het eerste speelt dat totaal niet. Dat doet maar wat en zijn helemaal overladen door in het keurslijf van FDB te spelen. Dus er valt iets voor te zeggen. Elke speler komt met flair van de toekomst en binnen een half jaar bij het eerste zijn het allemaal robots die bang lijken te zijn om fout te maken.
Kishna speelt slecht in Nou Camp en wordt gewisseld en mag de volgende wedstrijd niet mee met Ajax 1. Siggi, Boilesen Moisander en schone spelen al maanden ruk. Eentje wordt zelfs beloond met het aanvoerderschap.
FdB wil alleen maar ja knikkers in zijn team.
Pietje
 Pietje - zaterdag 04 april 2015 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2015 - 13:36 schreef Brandje het volgende:
Elk team in de jeugd speelt het Ajax spel. Het eerste speelt dat totaal niet. Dat doet maar wat en zijn helemaal overladen door in het keurslijf van FDB te spelen. Dus er valt iets voor te zeggen. Elke speler komt met flair van de toekomst en binnen een half jaar bij het eerste zijn het allemaal robots die bang lijken te zijn om fout te maken.
Kishna speelt slecht in Nou Camp en wordt gewisseld en mag de volgende wedstrijd niet mee met Ajax 1. Siggi, Boilesen Moisander en schone spelen al maanden ruk. Eentje wordt zelfs beloond met het aanvoerderschap.
FdB wil alleen maar ja knikkers in zijn team.
Echt iedereen, alle voetbalkenners en oud-voetballers, analysten etc. haten het risicoloze rondspelen van Ajax 1. Het beruchte "tikkie breed, tikkie terug". Het is inderdaad niet om aan te gluren en volgens mij door tegenstanders gemakkelijk tre bespelen, want het is bijzonder voorspelbaar. Het levert weliswaar veel balbezit op, maar het is verre van dominant aanvalsspel. Hoe anders is dat inderdaad in de jeugdteams!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 04 april 2015 - 13:53   quote  deeplink  
Tja, weet niet wat ik er van moet denken. Feit is wel dat de jeugd spelers op dit moment langer met elkaar spelen dan de jongens in ajax1. Maar dat mag volgens mij niet de reden zijn van het verschil in speltypes.

Wat ik wel kan bedenken is dat het verschil tussen jeugd en ajax1 zo groot is door het veel hogere niveau wat er in de ed wordt gespeeld door andere teams t.o.v. hun jeugd...
Eide
 Eide - zaterdag 04 april 2015 - 14:12   quote  deeplink  
Het is Derksen. Die vertrouw ik alvast niet verder dan dat ik hem kan dropkicken. Hij zei in dezelfde uitzending dat het ook rommelt tussen Kinsbergen en Slop vs V.d. Sar en Overmars. Jonk werd daarin ook genoemd.

Ik heb gister getwijfeld om er iets over te plaatsen... maar het is Derksen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 04 april 2015 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2015 - 14:12 schreef Eide het volgende:
Het is Derksen. Die vertrouw ik alvast niet verder dan dat ik hem kan dropkicken. Hij zei in dezelfde uitzending dat het ook rommelt tussen Kinsbergen en Slop vs V.d. Sar en Overmars. Jonk werd daarin ook genoemd.

Ik heb gister getwijfeld om er iets over te plaatsen... maar het is Derksen.
Dat klopt zeker, Eide. Ik heb het niet gezien, maar alleen maar gelezen. Wel moet ik zeggen dat ik het woensdag of donderdag ook al hoorde van een andere instantie. Ik weet bij god niet (meer) van wie, maar het komt zeker niet uit de lucht vallen. Als het alleen Derksen zou zijn geweest, dan had ik dit verhaal beslist met een flinke korrel zout genomen, maar nu twijfel ik toch wel.
remco k
 remco k - zaterdag 04 april 2015 - 15:09   quote  deeplink  
Mocht het waar zijn dan is het voor mij heel simpel. Afscheid nemen van de Boer en op zoek naar een trainer die dezelfde filosofie heeft..

Maar het nieuws komt van de snor, en die zit er vaker naast als dat ie het goed heeft..

De Boer heeft namelijk volgens mij juist een prima band met de jeugdopleiding, als dat namelijk niet zo zou zijn, dan zou hij ook niet zoveel bij die wedstrijden aanweizg zijn..
Eide
 Eide - zaterdag 04 april 2015 - 16:59   quote  deeplink  
Simon Zwartkruis zei er wat over op VI radio. Werkt voor VI. Is niet meer verbonden aan Derksen maar goed.

Ik heb anderen, die vaak ook goed ingevoerd zijn bij Ajax, er totaal nog niet over gehoord. Al met al weet ik niet wat ik er van moet denken. Ik ben best geneigd te denken dat spanningen zijn, zeker na het afgelopen seizoen. Tegelijkertijd vertrouwd Ajax meer en meer op de jeugdopleiding en is Frank de Boer indirect toch een van de grondleggers van de huidige lijn geweest door de manier waarop hij met Ajax is gaan spelen dat destijds alleen maar lof oogste.

Ik geloof ook niet dat een gebrek aan "Cruijffiaanse" spelopvatting echt een ding is. Ik denk eerder dat eventuele onvrede speelt in spanningsveld tussen intenties, uitvoering en technisch beleid (aankopen). En dat zou een heel logisch spanningsveld zijn gezien het afgelopen seizoen.

Maar het is allemaal koffiedik kijken. Ik oordeel vooralsnog niet, niet zolang Derksen/VI de enige bron is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 april 2015 door Eide --
soccer
 soccer - zaterdag 04 april 2015 - 19:34   quote  deeplink  
Volgens mij is het enig zins whisfull thinking van jullie,maar Derksen vind ik over het algemeen goed geinformeerd.Dit los van het feit dat het een kwal van een vent is als het over voetbal gaat. Verder denk ik dat het bij elke voetbalclub rommelt als de prestaties tegen vallen. Dat was in het verleden zo ,nu is het zo en in de toekomst zal het ook zo zijn. Ik denk namelijk dat er in de voetballerij te veel haantjes rondlopen.
Eide
 Eide - zaterdag 04 april 2015 - 19:51   quote  deeplink  
Hou toch op man. Derksen heeft het niveau van de Prive. En daarmee stel ik de Prive in een negatief daglicht. Verder kan ik mij trouwens goed vinden in wat je schrijft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 april 2015 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 04 april 2015 - 22:04   quote  deeplink  
Derksen.................. gestopt met lezen!
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 04 april 2015 - 22:10   quote  deeplink  
Ik denk dat er dit weekend wel vragen over zullen komen. Ben benieuwd naar de reacties. Zullen waarschijnlijk wel ontkennend zijn natuurlijk. Los van dit verhaal, heb ik al langere tijd twijfels over de communicatie bij de mensen onderling die bij Ajax werken. Eenheid is essentieel voor succes bij Ajax. Wanneer je een herhaling krijgt van dit seizoen zullen er zeker koppen vallen bij Ajax.
nora
 nora - zaterdag 04 april 2015 - 23:11   quote  deeplink  
Het is mij opgevallen dat er nu en in het verleden vaak jeugdspelers zijn die nog frank en vrij hun acties maken en als je ze dan een paar wedstrijden daarna bekijkt dan zie je de rem er op zitten dat is met Fischer gebeurd met Kishna en Boilessen en Veltman ik ben benieuwd hoe Sinkgraven dit gaat oppakken hij is de enige die de drive naar voren geeft hopelijk houd hij dat of wordt hij ook terug gefloten door Frank ?
remco k
 remco k - zaterdag 04 april 2015 - 23:53   quote  deeplink  
Ik heb ook al tijden het idee dat sommige jongens met te veel opdrachten spleen en daarom niet vrij hun acties maken.
Pietje
 Pietje - zaterdag 04 april 2015 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2015 - 22:10 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik denk dat er dit weekend wel vragen over zullen komen. Ben benieuwd naar de reacties. Zullen waarschijnlijk wel ontkennend zijn natuurlijk. Los van dit verhaal, heb ik al langere tijd twijfels over de communicatie bij de mensen onderling die bij Ajax werken. Eenheid is essentieel voor succes bij Ajax. Wanneer je een herhaling krijgt van dit seizoen zullen er zeker koppen vallen bij Ajax.
Het vreemde aan het verhaal is dat Ajax vergeleken met het vorige seizoen wel (een paar) meer punten heeft. Maar het is dat verrotte spelniveau met de handrem erop. In de meeste jeugdelftallen is het juist met druk naar voren, wat Johan Cruijff propageerde en dat mis ik bij Ajax-1.
Pietje
 Pietje - zaterdag 04 april 2015 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2015 - 23:53 schreef remco k het volgende:
Ik heb ook al tijden het idee dat sommige jongens met te veel opdrachten spleen en daarom niet vrij hun acties maken.
Dat vind ik namelijk ook. Dat kan niet anders dan de hand van Frank de Boer zijn.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 05 april 2015 - 00:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2015 - 23:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat vind ik namelijk ook. Dat kan niet anders dan de hand van Frank de Boer zijn.
Ik niet...ik denk dat Frank ze het veld in stuurt van doe je ding maar blijf wel in je zone spelen.
Alle azijnzeikers hier weten alles beter.....maar ja waar niet...ik word er een beetje schijtziek van
remco k
 remco k - zondag 05 april 2015 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2015 - 00:37 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik niet...ik denk dat Frank ze het veld in stuurt van doe je ding maar blijf wel in je zone spelen.
Alle azijnzeikers hier weten alles beter.....maar ja waar niet...ik word er een beetje schijtziek van
Ben dan wel benieuwd hoe jij het verklaard dat eigenlijk iedere speler die debuteert gewoon zijn acties constant maakte en het publiek helemaal op laat veren. En na een tijdje lijkt het wel alsof ze allemaal verstijven.

En dat terwijl de jongens die degelijk spelen zoals Klaassen juist wel blijven presteren?
Eide
 Eide - zondag 05 april 2015 - 09:56   quote  deeplink  
Allereerst is het natuurlijk wel een wereld van verschil met de jeugd. De meeste spelers uit de jeugd weten niet beter dan dat ze de besten zijn. Ze winnen vrijwel alles in Nederland waar de tegenstand slechts incidenteel hoog is. En internationaal is die situatie niet anders. Ze worden groot in de wetenschap dat zij de besten zijn.

En dan komen ze bij de senioren en dan blijken de meesten niet boven het maaiveld uit te steken. Ze beginnen met jeugdig vertrouwen maar er komt een moment waar het voor geen meter loopt, waar ze een cruciale fout maken of om een andere reden verstijven. En dan wordt het krampachtig, vooral taken uitvoeren en geen fouten maken.

Je ziet dat niet alleen bij Ajax. Zie Boetius bij Feyenoord ook maar bijvoorbeeld. Ik vind het toch voornamelijk een mentale kwestie. En dat Klaassen daar wel bovenuit kan stijgen zegt met name iets over de mentale kwaliteiten van Davy in vergelijking met zijn generatiegenoten die qua pure voetbalkwaliteiten misschien niets minder zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 05 april 2015 - 10:48   quote  deeplink  
Het feit dat er überhaupt mensen zijn die maar enigzins de woorden van Derksen geloven ............. die man heeft altijd al een gruwelijke hekel aan Ajax gehad en sinds de relatie met VI weg is moeten ze het doen met nutteloze geruchten die op niets gemaakt zijn. Dat is ook de reden dat ik dit soort programma's niet kijk. Het is melodramatisch gelul en vol afgunst richting alles wat voetbal is. En dat stelletje zoutzakken in zo'n studio denkt het allemaal beter te weten!

Daarnaast vind ik ook dat Ajax als een kip zonder kop moet aanvallen terwijl 10 man van de tegenstander achter de bal spelen. Gewoon met 10 man naar voren, wat kan het ons schelen als er een counter komt! We hebben Cillessen op doel!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 05 april 2015 - 10:48   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 april 2015 door Ajax Warrior --
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 05 april 2015 - 11:47   quote  deeplink  
Wat ik persoonlijk opvallend vind is dat Cruijff heel terughoudend is over wat hij nu echt vind van Ajax op dit moment. Net of hij zich inhoudt.
Eide
 Eide - zondag 05 april 2015 - 12:07   quote  deeplink  
Hij laat er wekelijks over schrijven in de Telegraaf anders (door zijn ghostwriter).
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 05 april 2015 - 13:19   quote  deeplink  
Ik vind Cruyff vrij mild als ik eerlijk ben.
otje
 otje - zondag 05 april 2015 - 14:17   quote  deeplink  
ik vindt dat de boer de spelers bij ajax verkeert neerzet op het veld ,er is zoveel uit te halen uit de spelers zoals bazoer elghazi top talenten en die komen uit de jeugdhooft opleiding als je ze goed begeleid bij het eerste elftal,maar dat kunnen de boer en bergkamp niet daar hebben ze geen verstand van want de boer en bergkamp denken het op hun manier te willen doen maar dat gaat nooit lukken ,dus mijn advies, de boer en bergkamp hou de eer aan je eigen en ga lekker wat anders doen.het wordt ook echt tijd dat de heer cruijf nu er echt de touwtjes in handen moet nemen voor dat ajax de put in zakt ,en de graaiers die aan hun eigen belangen kijken erg snel de zak krijgen want dit gaat niet goed bij ajax . en om eerlijk te zijn wat heeft een keeper vooropleiding gehad om nu zomaar in eens directeur te worden ? tegen woordig heeft iedereen die stopt met voetbal garantie op werk bij ajax ..samenwerking en eeerlijkheid van openzaken dat is wat er schort bij ajax dat denk ik en is mijn idee hoe ik het zie en hoor op tv en in kranten lees zonde als mijn club zo naar de afgrond zou gaan .
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 05 april 2015 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2015 - 13:19 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik vind Cruyff vrij mild als ik eerlijk ben.
Ik vind m juist vrij pittig!
Stanley
 Stanley - zondag 05 april 2015 - 20:51   quote  deeplink  
Ik begrijp jullie niet. Derksen is pro Cruijff en dus pro Ajax!

Dat hij niet altijd alles van Ajax bewierookt lijkt me logisch want hij moet enigszins objectief en dus naar alles en iedereen kritisch blijven.

Verder is hij altijd goed geïnformeerd of je hem nu wel of niet mag!

Feit is wel dat het spel van Ajax al jaren pijn aan de ogen doet en kampioenschappen behaalt konden worden door opzichtig falen van de concurrentie.

Heb al vaker gesteld, dat wij als Ajax nog nooit zo vaak zijn weggespeeld als de laatste jaren.

Door Let wel.... PEC fucking Zwolle, Salzburg en Vitesse!

Toen dit tegen Real gebeurde werd er moord en brand geschreeuwd.

En nu..?
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 05 april 2015 - 22:01   quote  deeplink  
Precies wat nu? Dat is een goede vraag. Ik maak me zeker zorgen om Ajax en hoe ze verder zullen gaan. Omdat ik vind dat het beleid en de mensen die er werken alles dicht timmeren. Dus te weinig ruimte voor dingen anders doen en verder durven kijken.

Ik zei aan het begin van het jaar; dat het eerst goed fout moet gaan voordat er verandering gaan plaatsvinden. En helaas acht ik die kans groter dan dat Ajax in het nieuwe seizoen alles weer op de rit heeft. Omdat er andere spelers nodig zijn en spelers die er echt uit moeten. En het spel en uitvoering moet ook anders. Ik zie dat niet gebeuren.

En ja Derksen heeft genoeg mensen die niks met hem hebben maar zeker vaak goed geïnformeerd is. Los van zijn verhaal en persoonlijkheid ziet iedereen dat Ajax steeds verder wegzakt.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 05 april 2015 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2015 - 19:36 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ik vind m juist vrij pittig!
Alles is relatief. Ik ben ook snoeihard in mijn vakgebied, omdat ik weet dat je hard moet werken om resultaat neer te zetten en het te behouden. Van mij mag Cruyff wel kritischer zijn naar Ajax. Directer en meer to the point!
remco k
 remco k - maandag 06 april 2015 - 08:49   quote  deeplink  
Huh? Je bent keihard omdat je hard moet werken om resultaat te halen? Twee dingen die zakelijk niet eens op elkaar lijken.
Brandje
 Brandje - maandag 06 april 2015 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 april 2015 - 20:51 schreef Stanley het volgende:
Ik begrijp jullie niet. Derksen is pro Cruijff en dus pro Ajax!

Dat hij niet altijd alles van Ajax bewierookt lijkt me logisch want hij moet enigszins objectief en dus naar alles en iedereen kritisch blijven.

Verder is hij altijd goed geïnformeerd of je hem nu wel of niet mag!

Feit is wel dat het spel van Ajax al jaren pijn aan de ogen doet en kampioenschappen behaalt konden worden door opzichtig falen van de concurrentie.

Heb al vaker gesteld, dat wij als Ajax nog nooit zo vaak zijn weggespeeld als de laatste jaren.

Door Let wel.... PEC fucking Zwolle, Salzburg en Vitesse!

Toen dit tegen Real gebeurde werd er moord en brand geschreeuwd.

En nu..?
Dat gelul over die titels moet eens afgelopen zijn. Diegene die aan het eind van de rit de meeste punten heeft is TERECHT kampioen. Dan wordt psv dit jaar om diezelfde reden kampioen want als je naar de verliespartijen kijkt hebben we er allebei vier. Het zijn de gelijke spelen die ons opbreken. W2, Ado en gisteren ook weer zijn zulke domme gelijke spelen.

Voor de rest ben ik het aardig met je eens.
danielson
 danielson - maandag 06 april 2015 - 11:38   quote  deeplink  
Het draait eigenlijk alleen hierom, AJAX en dan bedoel
ik het eerste elftal dat spel is niet aantrekkelijk
om naar te kijken. Je zag dat Sigtharsson er verloren bij liep tegen Utrecht en er waren er nog een paar. Het gaat allemaal zo traag voordat ze bij
het doel van de tegenpartij zijn.Kom op Frank zet hem op.
Ik weet dat je het kan.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 april 2015 - 11:40   quote  deeplink  
Ik werk hard waardoor ik in kennis en inzicht veel verder ben dan al mijn concurrenten. En ik wil altijd winnen van mijn concurrenten. Ik confronteer feitelijk anderen op hun tekortkomingen. Het mooiste ook in mijn vak is dat de beste en meest overtuigende het altijd wint. Dat is in voetbal idem. Dat dwing je af. Alleen door het spel en de vele matige spelers kun je dat niet meer afdwingen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 06 april 2015 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 11:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik werk hard waardoor ik in kennis en inzicht veel verder ben dan al mijn concurrenten. En ik wil altijd winnen van mijn concurrenten. Ik confronteer feitelijk anderen op hun tekortkomingen. Het mooiste ook in mijn vak is dat de beste en meest overtuigende het altijd wint. Dat is in voetbal idem. Dat dwing je af. Alleen door het spel en de vele matige spelers kun je dat niet meer afdwingen.
Werk je bij Mac Donalds?
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 april 2015 - 12:10   quote  deeplink  
Ik doe consulting in beeld en geluid. Binnenkort ga ik ook jachten doen van 50 miljoen tot 200 miljoen. Feitelijk is het geen werk. Heb het ook nooit als werk ervaren. Het is een 2e natuur, een deel van wie ik ben als mens. Heb inmiddels bewezen dat ik 3-4 stappen dan mijn concurrenten. En daardoor gaat het nu heel hard. Ik ben ermee begonnen als 6 jarig jongetje. Muziek is mijn grootste passie. En hiermee kun je dat op het aller hoogste niveau toepassen.

Heb mijn eigen meten van roomcorrectie ontwikkelt waardoor geluid naar een veel hoger niveau gaat dan wat ooit mogelijk was. En hiermee kan ik mijn concurrenten kinderlijk eenvoudig wegspelen. Omdat het eindresultaat superieur beter is. Dat heb ik door inzicht en drive ontwikkelt.

Hier wordt mij hier wel eens verweten dat ik niet op posts reageer ( is ook zo, geef ik ook toe) dat komt omdat ik niet altijd tijd heb om het terug te lezen en inzien.

Ik heb in 17 jaar duizenden testen gedaan, hierdoor weet ik alle eigenschappen van vele merken en producten. Hierdoor kun je een veel hoger eindresultaat neerzetten. Een fotografisch geheugen in geluid maakt het ook een stuk gemakkelijker. Wanneer ik naar een set luister met eigen muziek weet ik in een aantal seconden alle onderdelen waar je geluid op beoordeeld van die set. Wanneer je dan een deel van die set aanpast, zie ik de nieuwe situatie naast de oude. En kan ik exact onderbouwen wat het verschil is.

Wanneer ik kijk naar concurrenten dan zie je hoeveel minder het eindresultaat is en hoeveel minder hun kennis en inzicht is. Daarom zeg ik ook altijd; het beste en meest overtuigende geluid wint het altijd.

Omdat het voor mij geen werk is kost het geen energie. Het gaat vanzelf en testen en nieuwe systemen en producten testen vind ik het mooiste wat er is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 april 2015 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - maandag 06 april 2015 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 11:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik werk hard waardoor ik in kennis en inzicht veel verder ben dan al mijn concurrenten. En ik wil altijd winnen van mijn concurrenten. Ik confronteer feitelijk anderen op hun tekortkomingen. Het mooiste ook in mijn vak is dat de beste en meest overtuigende het altijd wint. Dat is in voetbal idem. Dat dwing je af. Alleen door het spel en de vele matige spelers kun je dat niet meer afdwingen.
Wederom hebben de eerste twee zaken helemaal niets met elkaar te maken in de zakenwereld..

Hard werken zegt helemaal niets, en valt in mijn optiek onder dezelfde noemer als ervaring.

Ik vraag meer en meer af of jij je niet een stuk beter voordoet dan dat je bent..
remco k
 remco k - maandag 06 april 2015 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 12:10 schreef Bobby1972 het volgende:

Hier wordt mij hier wel eens verweten dat ik niet op posts reageer ( is ook zo, geef ik ook toe) dat komt omdat ik niet altijd tijd heb om het terug te lezen en inzien.

Gelul, je doet het namelijk constant in de discussies waar je zelf op dat moment gewoon aan deelneemt. En dat heeft niets met drukte te maken..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 april 2015 - 12:17   quote  deeplink  
Resultaten bepalen de kwaliteit. Ik kan op de mm dingen verwoorden in mijn vak en ze ook zo waarmaken. Alles gaat bij mij om feiten. Ik ben extreem resultaat gericht en enkel en alleen geïnteresseerd in het beste. Ik test in mijn vak veel producten en kies altijd de 10, alles wat minder gaat bij mij in de prullenbak. Een 9 is voor mij niet goed genoeg. Ik wil voor mezelf een 10, en heb voor mijn klanten exact dezelfde eisen. Hiermee kun je veel gemakkelijker concurreren.
remco k
 remco k - maandag 06 april 2015 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 12:17 schreef Bobby1972 het volgende:
Resultaten bepalen de kwaliteit. Ik kan op de mm dingen verwoorden in mijn vak en ze ook zo waarmaken. Alles gaat bij mij om feiten. Ik ben extreem resultaat gericht en enkel en alleen geïnteresseerd in het beste. Ik test in mijn vak veel producten en kies altijd de 10, alles wat minder gaat bij mij in de prullenbak. Een 9 is voor mij niet goed genoeg. Ik wil voor mezelf een 10, en heb voor mijn klanten exact dezelfde eisen. Hiermee kun je veel gemakkelijker concurreren.
Weet je wat mijn ervaring is. Mensen met wie het zakelijk goed gaat schreeuwen dat niet van de daken..

Mensen die dat wel doen, doen zich 99 van de 100 x beter voor dan dat ze zijn. En eerlijk gezegd heb ik niet de illusie dat jij die ene bent..
Pietje
 Pietje - maandag 06 april 2015 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 12:10 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik doe consulting in beeld en geluid. Binnenkort ga ik ook jachten doen van 50 miljoen tot 200 miljoen. Feitelijk is het geen werk. Heb het ook nooit als werk ervaren. Het is een 2e natuur, een deel van wie ik ben als mens. Heb inmiddels bewezen dat ik 3-4 stappen dan mijn concurrenten. En daardoor gaat het nu heel hard. Ik ben ermee begonnen als 6 jarig jongetje. Muziek is mijn grootste passie. En hiermee kun je dat op het aller hoogste niveau toepassen.

Heb mijn eigen meten van roomcorrectie ontwikkelt waardoor geluid naar een veel hoger niveau gaat dan wat ooit mogelijk was. En hiermee kan ik mijn concurrenten kinderlijk eenvoudig wegspelen. Omdat het eindresultaat superieur beter is. Dat heb ik door inzicht en drive ontwikkelt.

Hier wordt mij hier wel eens verweten dat ik niet op posts reageer ( is ook zo, geef ik ook toe) dat komt omdat ik niet altijd tijd heb om het terug te lezen en inzien.

Ik heb in 17 jaar duizenden testen gedaan, hierdoor weet ik alle eigenschappen van vele merken en producten. Hierdoor kun je een veel hoger eindresultaat neerzetten. Een fotografisch geheugen in geluid maakt het ook een stuk gemakkelijker. Wanneer ik naar een set luister met eigen muziek weet ik in een aantal seconden alle onderdelen waar je geluid op beoordeeld van die set. Wanneer je dan een deel van die set aanpast, zie ik de nieuwe situatie naast de oude. En kan ik exact onderbouwen wat het verschil is.

Wanneer ik kijk naar concurrenten dan zie je hoeveel minder het eindresultaat is en hoeveel minder hun kennis en inzicht is. Daarom zeg ik ook altijd; het beste en meest overtuigende geluid wint het altijd.

Omdat het voor mij geen werk is kost het geen energie. Het gaat vanzelf en testen en nieuwe systemen en producten testen vind ik het mooiste wat er is.
Dat klinkt goed en interessant.
Pietje
 Pietje - maandag 06 april 2015 - 12:29   quote  deeplink  
Gisterenavond Frank de Boer bij Studio Voetbal gezien. Hij werd flink aan de tand gevoeld en gaf toe dat het niet loopt. Waarom Frank, heb jij gisteren Kishna weer op de bank gelaten. Gisteren was de uitgelezen kans op eindelijk weer eens in en van Utrecht te winnen, want Utrecht speelde zeer zwak. Er zit structureel iets niet goed in Ajax-1. Ik ben bepaald geen fan van Johan Derksen, maar weet wel dat hij een persoonlijke vriend is van Johan Cruijff, dus hij zal beslist Ajax niet afvallen.
remco k
 remco k - maandag 06 april 2015 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 12:29 schreef Pietje het volgende:
Gisterenavond Frank de Boer bij Studio Voetbal gezien. Hij werd flink aan de tand gevoeld en gaf toe dat het niet loopt. Waarom Frank, heb jij gisteren Kishna weer op de bank gelaten. Gisteren was de uitgelezen kans op eindelijk weer eens in en van Utrecht te winnen, want Utrecht speelde zeer zwak. Er zit structureel iets niet goed in Ajax-1. Ik ben bepaald geen fan van Johan Derksen, maar weet wel dat hij een persoonlijke vriend is van Johan Cruijff, dus hij zal beslist Ajax niet afvallen.
Dat Ajax afvallen doet ie anders vaak zat, en het is ook al vaak zat bewezen dat ie er volledig naast zat..

Daarmee wil ik niet zeggen dat ie er nu naast zit. Want het zou maar zo kunnen dat dit wel het geval is..

En ik sta vanaf dag 1 achter het beleid dat ze onder Cruijff hebben ingezet. Als blijkt dat de Boer daar niet in mee wil, is er wat mij betreft geen ruimte voor de Boer bij Ajax..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 april 2015 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 12:26 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat klinkt goed en interessant.
Dank je wel Pietje.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 april 2015 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 12:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat Ajax afvallen doet ie anders vaak zat, en het is ook al vaak zat bewezen dat ie er volledig naast zat..

Daarmee wil ik niet zeggen dat ie er nu naast zit. Want het zou maar zo kunnen dat dit wel het geval is..

En ik sta vanaf dag 1 achter het beleid dat ze onder Cruijff hebben ingezet. Als blijkt dat de Boer daar niet in mee wil, is er wat mij betreft geen ruimte voor de Boer bij Ajax..
Dan moet je een onderzoek laten doen om te kijken waar het mis gaat. En daarop je aanpassingen laten doen. Als je weinig doet en alles laat zoals het is, blijf je waar je nu staat. En dat blijf ik als een heel groot gevaar zien!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 april 2015 - 12:40   quote  deeplink  
Persoonlijk heb ik geen vertrouwen in de huidige selectie. Het is incompleet, er ontbreekt kwaliteit en te veel spelers die niet bij Ajax passen en horen. Die zijn wel aangenomen, dus neem dat eens onder de loep. Waarom renderen de aangekochte spelers te vaak zo matig bij Ajax?

Is de eensgezindheid binnen Ajax wel goed genoeg?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 april 2015 door Bobby1972 --
Pietje
 Pietje - maandag 06 april 2015 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 12:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Persoonlijk heb ik geen vertrouwen in de huidige selectie. Het is incompleet, er ontbreekt kwaliteit en te veel spelers die niet bij Ajax passen en horen. Die zijn wel aangenomen, dus neem dat eens onder de loep. Waarom renderen de aangekochte spelers te vaak zo matig bij Ajax?

Is de eensgezindheid binnen Ajax wel goed genoeg?
Gedeeltelijk waar. Er zitten een aantal zeer grote groeibriljanten in de selectie van Ajax. Maar, zoals ik al veel vaker heb geschreven, er ontbreken een of twee dragende spelers, spelers die een wedstrijd kunnen lezen en op het juiste moment min of meer de stekker uit de wedstrijd halen. Het is juist die (belangrijke) ervaring die Ajax mist. Daarnaast blijf ik constateren dat Frank de Boer met de week eigenwijzer wordt.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 april 2015 - 12:52   quote  deeplink  
Natuurlijk zit er ook genoeg kwaliteit in de selectie, alleen ook teveel middelmaat. En juist zij belemmeren de talenten in hun groei.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 april 2015 - 12:57   quote  deeplink  
De Boer is iemand die heel erg vast houdt aan vaste patronen en inzichten. Dat heeft hem in het verleden zeer goede resultaten gegeven. Alleen werkt zijn werkwijze nu helaas niet. Omdat er kwaliteit ontbreekt en dragende en verbindende spelers. En dan zie je dat eigenwijze van de Boer voortdurend terugkomen. Omdat hij vanuit het verleden er goede resultaten mee had. Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor het heden. De Boer is niet goed in aanpassen wanneer de situatie daarom vraagt. En daarmee heeft Ajax nu een probleem!
Pietje
 Pietje - maandag 06 april 2015 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 12:57 schreef Bobby1972 het volgende:
De Boer is iemand die heel erg vast houdt aan vaste patronen en inzichten. Dat heeft hem in het verleden zeer goede resultaten gegeven. Alleen werkt zijn werkwijze nu helaas niet. Omdat er kwaliteit ontbreekt en dragende en verbindende spelers. En dan zie je dat eigenwijze van de Boer voortdurend terugkomen. Omdat hij vanuit het verleden er goede resultaten mee had. Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor het heden. De Boer is niet goed in aanpassen wanneer de situatie daarom vraagt. En daarmee heeft Ajax nu een probleem!
Ik vind het bijvoorbeeld ook geen goede zaak, om Davy Klaassen "op 6" te laten spelen. Hij kan het zonder twijfel, maar de Boer haalt daarmee de angel uit zijn spel, waar Klaassen in uitblinkt, namelijk voor de goal komen en met regelmaat te scoren. Ik schrok me echt het lazarus, toen de statistiek van doelpogingen werd getoond in Studio Voetbal. Van alle eredivisieploegen, was allen FC Dordrecht minder dan Ajax... Ongelooflijk en het is echt iets wat Frank de Boer aan het denken moet zetten.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 06 april 2015 - 19:05   quote  deeplink  
Wat ik al aangaf is dat de Boer zijn persoonlijkheid hem nu in de weg staat. Dat is niet zo gemakkelijk omdat even los te laten. De Boer heeft meer tegengas nodig wil je hem voor Ajax kunnen blijven behouden denk ik. Andere assistenten zouden zeker daarbij kunnen helpen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0071580