BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - maandag 21 november 2016 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 10:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt.. maar weet zkr dat als de jeugd beter was dan wat er staat dan had bosz dat wel gedaan..
+ 1
Eide
 Eide - maandag 21 november 2016 - 12:12   quote  deeplink  
Op zich is hartstikke duidelijk hoe het moet. Een mix van spelers uit de jeugdopleiding met een aantal aangetrokken spelers. Punt is wel dat als je elk jaar spelers aantrekt je vanzelf een fors vreemdelingenlegioen krijgt. Dat is de afgelopen jaren gebeurt, veel aangetrokken maar relatief weinig verkocht.
Eide
 Eide - maandag 21 november 2016 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 10:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt.. maar weet zkr dat als de jeugd beter was dan wat er staat dan had bosz dat wel gedaan..
Los daarvan, winnaars hebben altijd gelijk. 15 duels ongeslagen waarvan 12 gewonnen. Dan kan je nog zo veel commentaar hebben, maar daarmee maak je nog geen deukje in de keuzes van de trainer.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2016 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 12:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Los daarvan, winnaars hebben altijd gelijk. 15 duels ongeslagen waarvan 12 gewonnen. Dan kan je nog zo veel commentaar hebben, maar daarmee maak je nog geen deukje in de keuzes van de trainer.
en het soort voetbal wat er gespeelt word niet vergeten he.. ;)
remco k
 remco k - maandag 21 november 2016 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 08:13 schreef Eide het volgende:
Jeugdbeleid Ajax wankelt

Op 4 september 2013 kreeg Ajax-directeur Edwin van der Sar uit handen van toenmalig directeur Michael Kinsbergen het boekje ’Onze jeugd in Ajax 1’ uitgereikt. Kinsbergen zag dat de financiële kloof tussen Ajax en de Europese top vanwege televisie- en Champions League-inkomsten niet viel te overbruggen. In de geest van Johan Cruijff onderkende hij Ajax’ ’unique selling point’: de jeugdopleiding op De Toekomst. Daar produceert Ajax continu internationaal gewild talent. Dat exportproduct moest Ajax perfectioneren zodat de club aantrekkingskracht behield op topclubs en toptalent en financieel lucratieve deals kon sluiten.

Kinsbergen zag de beste jeugdopleiding van de wereld als merk. Hij maakte het speerpunt van zijn beleid. Alleen voor exceptioneel toptalent (Kasper Dolberg) en spelers van meerwaarde (Hakim Ziyech) die niet rondliepen, zou worden betaald. In cijfers: bij Ajax 1 moesten zes tot zeven spelers uit eigen jeugd in de basis staan.

Met voorzitter Hans Wijers als kwade genius stuurde de rvc Kinsbergen in 2015 weg ondanks sportieve (titels) en commerciële (Ziggo) topprestaties. Niet toevallig ging het opleidingsbeleid van Kinsbergen met Wijers’ vazal Dolf Collee overboord. De huidige directie met boegbeeld Van der Sar staat toe dat trainer Peter Bosz door het Ajax-beleid fietst. Hij kiest niet, zoals Frank de Boer uit overtuiging en volgens de beleidsvisie deed, voor eigen jeugd, maar gaat voor resultaat op korte termijn. De directie accepteert dat Bosz bij de ’beste jeugdopleiding van de wereld’ geen rekening hield met Dolberg. Alsof Rijkaard bij zijn komst in Barcelona voorbij zou gaan aan de 15-jarige Messi. Ajax investeerde miljoenen, maar dat is met huurlingen als Traoré en Krul weggegooid geld.

Nu zijn slechts Veltman, Klaassen en vooruit Dolberg nog exponenten van De Toekomst in Ajax 1. Nederlandse internationals als Bazoer, El Ghazi, Riedewald en Tete zijn bankzitters geworden en met een enkele uitzondering zijn Van de Beek, Cerny, Nouri, De Jong en De Ligt verder verwijderd van Ajax 1. Waarmee het merk ’opleiding Ajax’ wordt beschadigd.

Bovenstaande constatering werd ook gedaan door diverse aandeelhouders. De rvc en directie deden luchtig, bijna lacherig over vragen of er soms een beleidsomslag had plaatsgevonden. Commissaris Theo van Duivenbode trachtte alles te bagatelliseren door Ajacieden te noemen, die bij Europese topclubs waren beland. Hij ging totaal voorbij aan de huidige praktijk, waarbij toptalenten op de tweede plaats komen en minder ruimte en tijd krijgen om jong door te breken.

Los van de aantrekkelijke speelwijze van Ajax onder Bosz zorgt het opleidingsbeleid voor onbegrip bij de staf op De Toekomst. Spelers van buitenaf staan de ontwikkeling van eigen talent in de weg en dat is in strijd met het beleid. Uiteindelijk leidt het ertoe dat de opleiding minder geld genereert en minder aantrekkingskracht bezit. Zodanig dat de nieuwe Dolberg niet voor Ajax kiest, maar elders sneller denkt door te breken. De unieke opleiding garandeert de toekomst van Ajax als topclub. Anders wordt de club een grijze muis, die iedereen kan missen.

Bron
Het is wat kort door de bocht om daar nu al conclusies aan te hangen. Wel is het iets dat opvalt en ik ben erg benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld..
Eide
 Eide - maandag 21 november 2016 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 12:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en het soort voetbal wat er gespeelt word niet vergeten he.. ;)
Als FdB zo'n reeks neer had gezet was dat niet minder waar geweest. Dan was het commentaar alleen gericht geweest op resultaatvoetbal schat ik zo.
nummer10
 nummer10 - maandag 21 november 2016 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2016 - 12:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Als FdB zo'n reeks neer had gezet was dat niet minder waar geweest. Dan was het commentaar alleen gericht geweest op resultaatvoetbal schat ik zo.
misschien want ik hou niet van resultaat voetbal... ;) en al helemaal niet bij ajax...
Eide
 Eide - donderdag 24 november 2016 - 21:16   quote  deeplink  
Ajax neemt sprintkanon op in staf: ‘Hij trainde met Davids en Huntelaar'

Ajax heeft de technische staf uitgebreid met Troy Douglas. De 53-jarige oud-topsprinter zal de spelers van de Amsterdamse club zowel op individuele als op collectieve basis bij gaan staan: “Zijn specialiteit moet vertaald worden naar de training met bal, het sprinten op de eerste meters en het wenden en keren”, vertelt hoofd jeugdopleiding Saïd Ouaali op de clubwebsite.

“Troy heeft getraind met onder andere Edgar Davids en Klaas Jan Huntelaar en heeft dus ervaring met voetbal, de omgang met spelers en in het geven van trainingen”, legt hij uit. “Dat gecombineerd met zijn topsportinstelling is de reden dat wij met hem aan de slag gaan. Zowel collectief als individueel gaat Troy spelers beter maken.”

Douglas stopte in 2004 met atletiek, nadat hij vier keer deel had genomen aan de Olympische Spelen. Hij liep er één keer namens Nederland en drie keer namens Bermuda. In 2003 behaalde hij een bronzen plak met de estafetteploeg op het WK atletiek in Parijs.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 november 2016 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 24 november 2016 - 22:38   quote  deeplink  
Ajax stelt jurist Arisz aan als operationeel directeur

Ajax heeft Rutger Arisz aangesteld als operationeel directeur. Hij gaat vooral Edwin van der Sar ondersteunen. Arisz (46) begint op 1 december in zijn nieuwe functie. De Raad van Commissarissen heeft hem benoemd voor een periode van vier jaar. In het voorjaar wordt de Algemene Vergadering van Aandeelhouders nog op de hoogte gesteld van de benoeming. De oud-roeier is aangesteld om Edwin van der Sar te ondersteunen. De oud-doelman werd eerder deze maand aangesteld als algemeen directeur en is ook nog eens voorzitter van het technisch hart van de club uit Amsterdam.

"In oktober maakten wij bekend dat we op zoek waren naar iemand die zich vooral op enkele afdelingen binnen de Ajax-organisatie gaat richten, die ondersteunend zijn aan voetbal," zegt Leo van Wijk namens de RvC. "De directie is compleet. Ik kan namens de RvC zeggen dat we vertrouwen hebben dat zij er als dagelijks bestuur voor gaan zorgen dat de club verder groeit op sportief gebied, met daarachter een financieel gezonde en ambitieuze organisatie."

Arisz: "In de gesprekken die ik heb gevoerd, onder anderen met leden van de RvC en met Edwin van der Sar, bleek dat wij qua aanpak op dezelfde lijn zitten. Dat geeft vertrouwen voor een succesvolle samenwerking. Ik zal me vooral richten op de interne organisatie en de activiteiten die topvoetbal hier mogelijk maken."

Na zijn studie rechten was Arisz actief als advocaat bij Houthoff Buruma Advocaten. Daarna werkte de voormalig wereldkampioen roeien als jurist en manager op Schiphol. Later ging hij met zijn gezin in New York wonen om daar een rol te spelen in de uitbreiding van JFK International Airport
Bron
Pietje
 Pietje - zaterdag 26 november 2016 - 17:30   quote  deeplink  
De komende maanden van Overmars: transferhectiek aanstaande bij Ajax

De komende maanden van Overmars: transferhectiek aanstaande bij Ajax

Wie denkt dat er bij Ajax de komende maanden geen transferspektakel staat te wachten, heeft het goed mis. Uit het interview in De Telegraaf van directeur voetbalzaken Marc Overmars blijkt dat de Amsterdammers nog veel transfervraagstukken moeten beantwoorden. Hoe zien de komende maanden van Overmars eruit?

Winter
De normaliter rustige winterse transferperiode belooft bij Ajax al druk te gaan worden. Allereerst moet Overmars natuurlijk met de kwestie op het middenveld oplossen. Dat Nemanja Gudelj vertrekt is geen vraag meer maar een zekerheid. Datzelfde geldt voor Riechedly Bazoer, die bij het eerste goede bod zal vertrekken. Hoe gaat Ajax daarop inspelen? Tussen de regels door lijkt Overmars in het interview te zeggen geen directe vervangers voor de twee te gaan halen en het met de jeugd te willen oplossen.

"Over vier of vijf maanden zal het er heel anders uitzien, denk ik", zegt Overmars over het feit dat er momenteel weinig eigen jeugd aan spelen toekomt bij Ajax. "Als er in de winter spelers vertrekken, liggen er al kansen voor bepaalde jongens." Zeker op het middenveld is er veel aanwas bij Ajax. Abdelhak Nouri klopt nadrukkelijk op de deur, met Frenkie de Jong achter hem. En natuurlijk is er Donny van de Beek nog, de beste man op het veld tegen Panathinaikos. Mochten Gudelj en Bazoer vertrekken, dan is er gelegenheid de jeugd door te laten stromen.

Geen nieuwe middenvelders waarschijnlijk dus, maar Overmars zegt in hetzelfde interview hoe dan ook in januari de transfermarkt op te gaan. Ook als er geen spelers vertrekken. Het zal Ajax in de winterstop vooral om twee type spelers gaan: een linksback en een buitenspeler. Op de linksbackpositie speelt Daley Sinkgraven de afgelopen weken omdat Mitchell Dijks niet thuisgeeft, maar de Amsterdammers lijken dat als een tussenoplossing te zien. Op de aanvalsflanken staan Amin Younes en Bertrand Traoré nu, maar de spoeling daarachter is dun. Op Vaclav Cerny durft Ajax nog niet te bouwen en Anwar El Ghazi, die in januari mogelijk ook vertrekt, moet het voorlopig doen met wedstrijden bij Jong Ajax.

In de winter zal Ajax vooral bezig zijn met het lozen van middenvelders, het doorschuiven van de jeugd en het aantrekken van een linksback en een buitenspeler. Voor de zomer zijn er echter nog veel meer zaken die Overmars op zijn bord krijgt.

Zomer
Het vertrek van Arek Milik en Jasper Cillessen afgelopen zomer werd door Ajax opgelost met het halen van kwalitatief sterke vervangers als Bertrand Traoré en Tim Krul, maar dit zijn wel tussenoplossingen. De twee zijn van hun clubs gehuurd en een definitieve overstap naar Amsterdam lijkt onwaarschijnlijk, waardoor Ajax volgend jaar zomer de zoektocht gewoon weer opnieuw kan beginnen. Nieuwe huurlingen zullen er niet komen, aangezien Overmars in het interview zegt dat er op dit moment teveel gehuurde spelers zijn. Allereerst de Traoré-erfenis: durft Ajax na dit seizoen alles in de handen van Kasper Dolberg te leggen of wordt er na het vertrek van Traoré alsnog een aanvaller bijgehaald? Afgaande op het interview van Overmars blijkt dat laatste het geval. Ajax heeft nog altijd interesse in Klaas-Jan Huntelaar, vertelde de directeur voetbalzaken, en aangezien de club ook constant op zoek is naar ervaring, kan Ajax ervoor te gaan kiezen een oude spits aan te trekken om de jonge Dolberg te begeleiden en te ontlasten.


bron

Zoals eerder aangekondigd: opschoning van voornamelijk het middenveld. Wellicht dat er eindelijk wat rust komt in de selectie met een goede mix van ervaring en jeugd.
Eide
 Eide - zaterdag 26 november 2016 - 17:56   quote  deeplink  
Overmars heeft niet gezegd dat Ajax de markt op gaat. Hij heeft gezegd dat dat mogelijk is en niet af hoeft te hangen van eventuele transfers.
Pietje
 Pietje - zaterdag 26 november 2016 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 november 2016 - 17:56 schreef Eide het volgende:
Overmars heeft niet gezegd dat Ajax de markt op gaat. Hij heeft gezegd dat dat mogelijk is en niet af hoeft te hangen van eventuele transfers.
Ik weet niet wat hij heeft gezegd, ik kwam alleen dit stuk tegen en dat wilde ik met jullie delen.
Eide
 Eide - zaterdag 26 november 2016 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 november 2016 - 18:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik weet niet wat hij heeft gezegd, ik kwam alleen dit stuk tegen en dat wilde ik met jullie delen.
Weet ik, het originele interview met de Telegraaf had alleen wel andere accenten dan in dit stukje wordt gesteld.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 26 november 2016 - 21:59   quote  deeplink  
Ach AjaxPrimeur verandert of verdraaid wel vaker verhalen.
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 november 2016 - 21:59 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ach AjaxPrimeur verandert of verdraaid wel vaker verhalen.
Klopt. Dat is helaas maar al te waar. Maar alle media kunnen daar wat van!
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2016 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 november 2016 - 18:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Weet ik, het originele interview met de Telegraaf had alleen wel andere accenten dan in dit stukje wordt gesteld.
Oké. Maar ik lees de Telegraaf niet. Alleen de Volkskrant en soms in het weekeinde het NRC. En verder moet is het doen met wat ik hier tegenkom ;-)
Pietje
 Pietje - woensdag 30 november 2016 - 12:32   quote  deeplink  
El Ghazi gaat er weer vol voor

Zijn ‘straf’ zit er donderdag op en Anwar el Ghazi liet zich van zijn beste kant zien bij Jong Ajax. “Ik ben hier mentaal sterker uitgekomen,” zegt hij tegen De Telegraaf. En dat is maar goed ook.

El Ghazi wilde zelf graag voetballen, afgelopen maandag uit bij Dordrecht met Jong Ajax. Hij vroeg de trainer of hij toch mee mocht. En zo scoor je bonuspunten op de mentaliteitsladder: “Ik mocht thuisblijven, maar ik wilde graag mee. Natuurlijk voelde ik me niet te groot om op de bank te zitten, want ik wilde mijn ploeggenoten steunen. Marcel was onder de indruk en vond dat ik een ijzeren mentaliteit had. Eigenlijk was het de bedoeling dat ik geen speelminuten kreeg.”

De aanvaller kwam in het veld voor Vaclav Cerny. Juist in de vervanging zit de komende maanden de kans voor El Ghazi. Cerny heeft het nog niet, Amin Younes is het even kwijt en Bernard Traoré voetbalt soms alsof de dozen nog om zijn schoenen zitten. En dan kun je veel hebben aan een scorende en een goed gemotiveerde aanvaller.

“Ik ben hier mentaal sterker uitgekomen. Ik was fout door op de training over de schreef te gaan en wil nu niets liever dan mijn waarde voor Ajax hebben,” zegt El Ghazi tegen de wakkere krant.

Dat kan dus vanaf donderdag. En als Traoré in januari naar de Afrika Cup gaat, is de kans op speeltijd nog groter. "Er speelt nu niks, dus mijn volledige focus ligt op Ajax. Met de rest ben ik helemaal niet bezig.” Dat klinkt ons als muziek in de oren.


bron

Over een goede mentaliteit gesproken... Het zal me niet verbazen als Anwar El Ghazi zondagmiddag in de basis gaat starten.
Ajax we love you
 Ajax we love you - zondag 04 december 2016 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 november 2016 - 12:32 schreef Pietje het volgende:
El Ghazi gaat er weer vol voor

Zijn ‘straf’ zit er donderdag op en Anwar el Ghazi liet zich van zijn beste kant zien bij Jong Ajax. “Ik ben hier mentaal sterker uitgekomen,” zegt hij tegen De Telegraaf. En dat is maar goed ook.

El Ghazi wilde zelf graag voetballen, afgelopen maandag uit bij Dordrecht met Jong Ajax. Hij vroeg de trainer of hij toch mee mocht. En zo scoor je bonuspunten op de mentaliteitsladder: “Ik mocht thuisblijven, maar ik wilde graag mee. Natuurlijk voelde ik me niet te groot om op de bank te zitten, want ik wilde mijn ploeggenoten steunen. Marcel was onder de indruk en vond dat ik een ijzeren mentaliteit had. Eigenlijk was het de bedoeling dat ik geen speelminuten kreeg.”

De aanvaller kwam in het veld voor Vaclav Cerny. Juist in de vervanging zit de komende maanden de kans voor El Ghazi. Cerny heeft het nog niet, Amin Younes is het even kwijt en Bernard Traoré voetbalt soms alsof de dozen nog om zijn schoenen zitten. En dan kun je veel hebben aan een scorende en een goed gemotiveerde aanvaller.

“Ik ben hier mentaal sterker uitgekomen. Ik was fout door op de training over de schreef te gaan en wil nu niets liever dan mijn waarde voor Ajax hebben,” zegt El Ghazi tegen de wakkere krant.

Dat kan dus vanaf donderdag. En als Traoré in januari naar de Afrika Cup gaat, is de kans op speeltijd nog groter. "Er speelt nu niks, dus mijn volledige focus ligt op Ajax. Met de rest ben ik helemaal niet bezig.” Dat klinkt ons als muziek in de oren.


bron

Over een goede mentaliteit gesproken... Het zal me niet verbazen als Anwar El Ghazi zondagmiddag in de basis gaat starten.
Mooi stukje, Ik hoop dat hij het goed oppakt en goed doet vandaag als hij mag spelen. Ik hoop dat hij ook kijkt naar de (loop)acties van Traore en hoe hij meeverdedigd, als Ghazi dat ook doet, dan mag Traore naar de bank. Is en blijft toch een geleende speler.
Pietje
 Pietje - zondag 11 december 2016 - 12:44   quote  deeplink  
Opmerkelijke actie Gudelj op social media: charmeoffensief van middenvelder?

Een opmerkelijke Instagram-post van Nemanja Gudelj zaterdag. De middenvelder postte een foto van zichzelf in Ajax-shirt op zijn account, met als bijtekst de drie rode kruizen van Amsterdam.

Normaliter is het geen aparte zaak als een Ajacied zulke 'teksten' op social media plaatst, maar in het geval van Gudelj valt het opmerkelijk te noemen. De Serviër werd door motivatieproblemen en een daaropvolgend conflict met trainer Peter Bosz uit de selectie van Ajax gezet. Een transfer lijkt voor beide partijen de beste uitkomst, maar met de Instagram-post lijkt Gudelj duidelijk te willen maken nog niet klaar te zijn in Amsterdam.


bron

Zou Gudelj dan toch eindelijk het licht hebben gezien en eieren voor zijn geld kiezen?
remco k
 remco k - zondag 11 december 2016 - 12:49   quote  deeplink  
Ik blijf erbij dat we een speler zoals hem nodig kunnen hebben op momenten.

Ben benieuwd of dit echt een verandering is vanuit hemzelf.
Pietje
 Pietje - zondag 11 december 2016 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 12:49 schreef remco k het volgende:
Ik blijf erbij dat we een speler zoals hem nodig kunnen hebben op momenten.

Ben benieuwd of dit echt een verandering is vanuit hemzelf.
Zeker, Remco. Hij heeft zijn vervelende eigenschappen, maar ook zijn goede. En ik ben dus net als jij van mening, dat je zo'n speler zo nu en dan nodig hebt. Hij was niet altijd even goed, maar hij bracht vaak wel fysiek in het veld en dat was juist iets dat Ajax de afgelopen jaren ontbeerde.
p111
 p111 - zondag 11 december 2016 - 12:58   quote  deeplink  
Misschien heeft hij gegokt op een leuke club maar is er geen interesse !! Dus eieren voor zijn geld gekozen en gaat hij weer 100% voor Ajax ? zou kunnen,het zou een goede beslissing zijn van hem,hij zal dan wel moeten banken en af en toe spelen,maar dat is beter als helemaal niks lijkt mij.
Pietje
 Pietje - zondag 11 december 2016 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 12:58 schreef p111 het volgende:
Misschien heeft hij gegokt op een leuke club maar is er geen interesse !! Dus eieren voor zijn geld gekozen en gaat hij weer 100% voor Ajax ? zou kunnen,het zou een goede beslissing zijn van hem,hij zal dan wel moeten banken en af en toe spelen,maar dat is beter als helemaal niks lijkt mij.
Het is wat te vroeg om nu al te zeggen dat er geen club voor heb is gekomen, want de transferperiode moet nog gaan beginnen...

Als het allemaal waar is, dan denk ik dat er mensen in zijn omgeving zijn geweest die op hem hebben ingepraat.
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2016 - 13:10   quote  deeplink  
mag van mij weg blijven.. geen toegevoegde waarde.. nooit gevonden overigens.. dus is niet alleen van na het incident
Pietje
 Pietje - zondag 11 december 2016 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 13:10 schreef nummer10 het volgende:
mag van mij weg blijven.. geen toegevoegde waarde.. nooit gevonden overigens.. dus is niet alleen van na het incident
En toch... Gudelj bracht wel power in het veld dat wij in vele jaren hebben gemist tegen ploegen die fysiek sterk waren.

Hij zal moet leren en accepteren, dat hij niet elke wedstrijd speelt.
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2016 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 13:47 schreef Pietje het volgende:

[..]

En toch... Gudelj bracht wel power in het veld dat wij in vele jaren hebben gemist tegen ploegen die fysiek sterk waren.

Hij zal moet leren en accepteren, dat hij niet elke wedstrijd speelt.
die power lag toch grotendeels aan deboer zelf.. daarbij wonnen we de titels zonder die power omdat er meer voetbal was daardoor.. nu hebben we met sanchez een beest van een vent.. de zwarte jaap stam... daarbij vind ik deligt ondanks zijn 17 jaar ook een behoorlijk beertje
Pietje
 Pietje - zondag 11 december 2016 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 13:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

die power lag toch grotendeels aan deboer zelf.. daarbij wonnen we de titels zonder die power omdat er meer voetbal was daardoor.. nu hebben we met sanchez een beest van een vent.. de zwarte jaap stam... daarbij vind ik deligt ondanks zijn 17 jaar ook een behoorlijk beertje
Wat betreft Sanchez en De Ligt heb je absoluut gelijk. Maar ik doelde op de periode er net voor: Ajax had het vaak erg moeilijk tegen fysieke ploegen en met de aankoop van Gudelj werd daar in principe in voorzien.
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2016 - 14:03   quote  deeplink  
had liever een body gezien en daarbij behorende voetbal kwaliteiten (een davids of dejong bijv)
Pietje
 Pietje - zondag 11 december 2016 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 14:03 schreef nummer10 het volgende:
had liever een body gezien en daarbij behorende voetbal kwaliteiten (een davids of dejong bijv)
Je kunt niet alles hebben ;-)

En toch was ik blij met zijn komst. Voor mijn gevoel was hij op dat moment de ontbrekende sleutel. Maar inmiddels is hij voorbij gestreeft en dat kan hij moeilijk verkroppen. Het is nu aan hem om te laten zien dat hij zou moeten spelen.
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2016 - 14:09   quote  deeplink  
en dat wou die niet.. en is het voor mij klaar.. had die eerder moeten bedenken
Pietje
 Pietje - zondag 11 december 2016 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 14:09 schreef nummer10 het volgende:
en dat wou die niet.. en is het voor mij klaar.. had die eerder moeten bedenken
En gezien z'n instagram-bericht is hij daar kennelijk op teruggekomen. Iedereen mag fouten maken, ook Gudelj. Een goed gesprek met Bosz en het Technisch Hart kan misschien wonderen doen. We wachten maar af.
remco k
 remco k - zondag 11 december 2016 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 14:09 schreef nummer10 het volgende:
en dat wou die niet.. en is het voor mij klaar.. had die eerder moeten bedenken
O dus mensen mogen geen fouten maken.
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2016 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 14:26 schreef remco k het volgende:

[..]

O dus mensen mogen geen fouten maken.
blijkbaar niet want dan moeten ze plaats maken voor anderen toch en terug naar chelsea.. ;)
Pietje
 Pietje - zondag 11 december 2016 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 15:49 schreef nummer10 het volgende:

[..]

blijkbaar niet want dan moeten ze plaats maken voor anderen toch en terug naar chelsea.. ;)
Met "fouten", bedoelen Remco en ik foute beslissingen om niet op de bank te (willen) zitten en niet fouten in het veld. Althans zo bedoelde ik het en ik vermoed Remco ook.
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2016 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 15:53 schreef Pietje het volgende:

[..]

Met "fouten", bedoelen Remco en ik foute beslissingen om niet op de bank te (willen) zitten en niet fouten in het veld. Althans zo bedoelde ik het en ik vermoed Remco ook.
en die fouten vind ik erger dan wedstrijden slechter spelen..
Pietje
 Pietje - zondag 11 december 2016 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 15:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en die fouten vind ik erger dan wedstrijden slechter spelen..
Ach, laat maar, we zijn het gewoon niet helemaal eens met elkaar.
remco k
 remco k - zondag 11 december 2016 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 15:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en die fouten vind ik erger dan wedstrijden slechter spelen..
Dus een half seizoen slecht spelen. Dan mag je gewoon blijven staan?
Brandje
 Brandje - zondag 11 december 2016 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 12:44 schreef Pietje het volgende:
Opmerkelijke actie Gudelj op social media: charmeoffensief van middenvelder?

Een opmerkelijke Instagram-post van Nemanja Gudelj zaterdag. De middenvelder postte een foto van zichzelf in Ajax-shirt op zijn account, met als bijtekst de drie rode kruizen van Amsterdam.

Normaliter is het geen aparte zaak als een Ajacied zulke 'teksten' op social media plaatst, maar in het geval van Gudelj valt het opmerkelijk te noemen. De Serviër werd door motivatieproblemen en een daaropvolgend conflict met trainer Peter Bosz uit de selectie van Ajax gezet. Een transfer lijkt voor beide partijen de beste uitkomst, maar met de Instagram-post lijkt Gudelj duidelijk te willen maken nog niet klaar te zijn in Amsterdam.


bron

Zou Gudelj dan toch eindelijk het licht hebben gezien en eieren voor zijn geld kiezen?
Bazoer gaat weg en Gudelj gaat deze actie doen?
Brandje
 Brandje - zondag 11 december 2016 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 14:26 schreef remco k het volgende:

[..]

O dus mensen mogen geen fouten maken.
Zeker maar als jij te pas en onpas overal verkondigt dat je zo'n strijder bent, dat concurrentie je juist sterker maakt maar bij de eeerste de beste tegenslag je team, club en supporters zo in de steek laat dan mag je van mij oprotten. Bovendien is de timing heel vreemd zoals ik kan beoordelen maar het is bekend dat Bazoer weg gaat en dan kokt hij ineens hier mee.
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2016 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 16:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus een half seizoen slecht spelen. Dan mag je gewoon blijven staan?
ja snap ook niet dat klaassen er nog instaat ;)
remco k
 remco k - zondag 11 december 2016 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 18:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ja snap ook niet dat klaassen er nog instaat ;)
Tsjaa. Enige reden dat ie nog speelt is omdat ie nee zegt tegen een transfer.
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2016 - 21:10   quote  deeplink  
na vandaag kan ik me er nog wel paar bedenken... wederom niet in de wedstrijd.. wederom aanvoerder onwaardig qua de boel op scherp zetten..
remco k
 remco k - zondag 11 december 2016 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 21:10 schreef nummer10 het volgende:
na vandaag kan ik me er nog wel paar bedenken... wederom niet in de wedstrijd.. wederom aanvoerder onwaardig qua de boel op scherp zetten..
Wie wel goed dan vandaag? Lekker makkelijk om er 1 uit te halen..
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2016 - 21:18   quote  deeplink  
waren er meer slecht.. maar als aanvoerder hoor je in het veld de boel bij testellen en aan te sporen.. niet gebeurt.. zelfde als bij de graafschap
remco k
 remco k - zondag 11 december 2016 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 21:18 schreef nummer10 het volgende:
waren er meer slecht.. maar als aanvoerder hoor je in het veld de boel bij testellen en aan te sporen.. niet gebeurt.. zelfde als bij de graafschap
Als trainer hoor je de boel bij te stellen vanaf de zijkant. Iniesta is ook aanvoerder, die stelt ook niets bij, die is aanvoerder omdat ie de meeste wedstrijden heeft gespeeld..

Wel weer heel erg makkelijk scoren an je op deze manier..

Maar goed, zo weet ik er ook nog 1, kijken of je daar wat op te zeggen hebt..

Nog geen enkele topwedstrijd die er toe deed gewonnen dit seizoen.. CL uitgeschakeld. Feyenoord niet gewonnen, AZ niet gewonnen en Twente verloren..

Minder punten dan afgelopen seizoen tot nu toe, minder gemaakte goals, meer tegengoals..

En dat met een veel betere selectie dan destijds..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 december 2016 door remco k --
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2016 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 21:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Als trainer hoor je de boel bij te stellen vanaf de zijkant. Iniesta is ook aanvoerder, die stelt ook niets bij, die is aanvoerder omdat ie de meeste wedstrijden heeft gespeeld..

Wel weer heel erg makkelijk scoren an je op deze manier..

Maar goed, zo weet ik er ook nog 1, kijken of je daar wat op te zeggen hebt..

Nog geen enkele topwedstrijd die er toe deed gewonnen dit seizoen.. CL uitgeschakeld. Feyenoord niet gewonnen, AZ niet gewonnen en Twente verloren..

Minder punten dan afgelopen seizoen tot nu toe, minder gemaakte goals, meer tegengoals..

En dat met een veel betere selectie dan destijds..
Cl uitgeschakeld en de punten verloren met jou favoriete spelertjes.. tel er even 4 punten bij op... willem2 roda.. aantrekkelijker voetbal en een totaal ander elftal met veel nieuwe gezichten.. meer aanvallend voetbal dus aantrekkelijker om naar tekijken ipv dom rond tikken achterin
remco k
 remco k - zondag 11 december 2016 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 21:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Cl uitgeschakeld en de punten verloren met jou favoriete spelertjes.. tel er even 4 punten bij op... willem2 roda.. aantrekkelijker voetbal en een totaal ander elftal met veel nieuwe gezichten.. meer aanvallend voetbal dus aantrekkelijker om naar tekijken ipv dom rond tikken achterin
Hallo. Waarom in hemelsnaam 4 punten erbij tellen. Die staan er niet op de stand hoor.

En lul eens op met je favoriete spelertjes. Als je Ajacieden niet normaal kan aanspreken ga dan fijn een andere club supporter ofzo.

Bosz was op dat moment ook gewoon verantwoordelijk en moet die verantwoording nemen.

De laatste weken wordt er overigens gewoon heel weinig goed voetbal gespeeld. En gaat net als vandaag de bal achterin veel te vaak heen en weer.

Nieuwe gezichten zijn er altijd bij Ajax. De boer moest ook iedere zomer het elftal opnieuw opbouwen.

En nee ik schrijf Bosz niet af. En geef hem het hele seizoen.

Maar de feiten liegen niet. Hij moet meer punten gaan pakken om kampioen te kunnen worden. Hij moet meer gaan scoren en moet minder goals tegen gaan krijgen. Anders gaan we geen kampioen worden.
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2016 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 21:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Hallo. Waarom in hemelsnaam 4 punten erbij tellen. Die staan er niet op de stand hoor.

En lul eens op met je favoriete spelertjes. Als je Ajacieden niet normaal kan aanspreken ga dan fijn een andere club supporter ofzo.

Bosz was op dat moment ook gewoon verantwoordelijk en moet die verantwoording nemen.

De laatste weken wordt er overigens gewoon heel weinig goed voetbal gespeeld. En gaat net als vandaag de bal achterin veel te vaak heen en weer.

Nieuwe gezichten zijn er altijd bij Ajax. De boer moest ook iedere zomer het elftal opnieuw opbouwen.

En nee ik schrijf Bosz niet af. En geef hem het hele seizoen.

Maar de feiten liegen niet. Hij moet meer punten gaan pakken om kampioen te kunnen worden. Hij moet meer gaan scoren en moet minder goals tegen gaan krijgen. Anders gaan we geen kampioen worden.
bosz was verantwoordelijk om van een antivoetbal machine iets moois temaken.. dat heeft tijd nodig
remco k
 remco k - zondag 11 december 2016 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 21:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

bosz was verantwoordelijk om van een antivoetbal machine iets moois temaken.. dat heeft tijd nodig
Zeker en ik hoop echt dat het hem lukt.

Maar bij Ajax ben je altijd verantwoordelijk voor het behalen van de titel en ider jaar dat dit niet lukt heb je gefaald.
nummer10
 nummer10 - maandag 12 december 2016 - 01:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2016 - 22:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Zeker en ik hoop echt dat het hem lukt.

Maar bij Ajax ben je altijd verantwoordelijk voor het behalen van de titel en ider jaar dat dit niet lukt heb je gefaald.
en toch hoop ik dat hij de tijd krijgt.. een nieuwe sterkere lichting komt eraan.. volgend seizoen een paar goeie aankopen en men kan ook meedoen in EU.. heb zelf ook gezegt dat ik dit jaar zie als opbouw jaar.. want je moet een team compleet anders laten spelen dan voorheen en dat kost tijd..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?









0.0316610