BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dirk Kuyt HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 12 juli 2017 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juli 2017 - 22:39 schreef MMM het volgende:

[..]

Kan er geen genoeg van krijgen :)
d:-)
Milo
 Milo - donderdag 13 juli 2017 - 09:29   quote  deeplink  
Eeuwige roem! Eeuwige held! Hij is de belichaming geworden van het nieuwe Feijenoord!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 22 juli 2017 - 20:44   quote  deeplink  
Gefeliciteerd held! 37 alweer.
MMM
 MMM - zaterdag 22 juli 2017 - 20:50   quote  deeplink  
Gefeliciteerd HELD!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 09 augustus 2017 - 09:54   quote  deeplink  
Kuyt: ''Ik wil alle kanten van de club leren kennen''

2nrzpdl.jpg

Dirk Kuyt schoot Feyenoord op 14 mei 2017 naar het kampioenschap. De aanvaller scoorde drie keer in de kampioenswedstrijd tegen Heracles Almelo, waardoor de Rotterdamse club de eerste titel sinds 1999 in ontvangst mocht nemen. Enkele dagen later zette hij een punt achter zijn loopbaan, maar de 37-jarige Kuyt blijft wel aan de club verbonden.

“Voetbal blijft mijn lust en mijn leven”, zegt de ex-profvoetballer in gesprek met Telesport. “Ik heb me opgegeven voor de cursus ‘Internationaal A’, dat is de trainerscursus. Dat ga ik doen en ik ga stage lopen bij mijn oude club Quick Boys. Ook leuk om daar op een ander niveau terug te zijn, het is heel leerzaam.”

“Ook ga ik meelopen met de directie van Feyenoord, met name met Martin van Geel”, vervolgt Kuyt. “Hij gaat mij wegwijs maken en de andere kant van de club laten leren kennen. Het is niet zo dat ik iedere dag op de club zal zijn, maar meer momenten aanhalen om situaties te leren kennen binnen de club.”

“Dat kan een bestuurlijk overleg zijn of een vergadering. Wat bij een club als Feyenoord ook heel belangrijk is, is de jeugd. Hoe gaan trainers met jeugdspelers om, gesprekken met de toptalenten van de jeugdopleiding maar ook de buitenlandse scouting. Ik wil gewoon alle onderdelen van de club leren kennen.”

“Dat gaan we op afspraak doen. Je moet het niet zien als een 9-tot-5-baan, maar meer via verschillende facetten en takken langzaam die kant van de club te leren kennen. Ik zal dus geregeld in Rotterdam zijn. Ik kijk er enorm naar uit, moet ik zeggen.”
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 09 augustus 2017 - 10:10   quote  deeplink  
Kan een paar jaar gaan duren maar Dirk word voor Feyenoord straks net zo belangerijk als toen hij speler was..Misschien zelfs belangerijker.
De manier van aanpak is de beste die er is.Van onder aan de ladder beginnen binnen alle gelederen van de club
VVout
 VVout - woensdag 09 augustus 2017 - 17:28   quote  deeplink  
Kan toch ook keepen?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 augustus 2017 - 16:40   quote  deeplink  

(https://youtu.be/S9M9BwVCdt4)
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 24 augustus 2017 - 17:01   quote  deeplink  
documentaire KUYT is op zondag 15 oktober om 21.20 uur te zien bij BNNVARA op NPO 1.

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Voor Dirk Kuijt was het voetbaljaar 2016-2017 het jaar van z’n leven. Met een hattrick schoot hij zijn club Feyenoord op de laatste competitiedag naar het eerste kampioenschap in 18 jaar. Maar de weg naar die gouden zondag 14 mei was geen makkelijke. Aanvoerder Kuijt verloor z’n basisplaats en belandde tot z’n grote teleurstelling op de bank.

Tijdens die turbulente tijd werden Kuijt en zijn gezin van dichtbij gevolgd door documentairemaakster Deborah van Dam. Ze filmde de voetballer tijdens de wedstrijden, tijdens de invalbeurten en tijdens de uren op de reservebank. Ook volgde ze hem thuis, bij zijn vrouw Gertrude en z’n kinderen en reisde ze met hem mee naar z’n oude club Liverpool. De documentaire KUYT is op zondag 15 oktober om 21.20 uur te zien bij BNNVARA op NPO 1.

Dirk Kuijt: ‘Toen ik werd benaderd door Deborah met de vraag of ze mij een half jaar mocht volgen, heb ik natuurlijk wel even getwijfeld. Een letterlijk kijkje in mijn keuken vraagt natuurlijk nogal wat van mij en mijn gezin. Maar de klik tussen ons was er eigenlijk al vanaf het begin. En achteraf is 2017 ook nog eens het meest bewogen jaar uit mijn carrière’.

Deborah van Dam (o.a. Liesbeth List - Heb me lief, De Baby) sprak uren met de voetballer, over z’n geloof, z’n overleden vader en over de grote beslissing om al dan niet te stoppen als profvoetballer. ‘Als filmmaker ben je op zoek naar boeiende en exclusieve verhalen. Een verhaal waar je meer mee kunt vertellen dan dat het op het eerste oog lijkt. Bij Dirk Kuijt durfde ik dat wel aan. Maar dat je achteraf in het meest spannende competitiejaar van deze eeuw terecht bent gekomen en daarbij alle ruimte hebt gekregen om het van binnenuit te mogen filmen, is natuurlijk extra bijzonder’.
tomson
 tomson - donderdag 24 augustus 2017 - 17:27   quote  deeplink  
Is dit een andere docu dan die op fox was ?
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 24 augustus 2017 - 17:33   quote  deeplink  
Yep..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 september 2017 - 15:52   quote  deeplink  
''Kon een contract tekenen voor tien keer zoveel geld als bij Feyenoord''

QAcphYGY.jpg

Volgens Dirk Kuyt onderschat men in Nederland hoe belangrijk ervaring voor een elftal is. De inmiddels gestopte aanvaller keerde twee seizoenen geleden terug in Rotterdam. Afgelopen jaargang pakte hij de landstitel met Feyenoord.

"Giovanni van Bronckhorst heeft een geweldig team van trainers om zich heen, die allemaal kwaliteiten hebben. Die ervoor zorgen dat hij zich bij de hoofdbeslissingen kan houden. Maar dan heb je ook nog spelers in de kleedkamer nodig die de hiërarchie bewaken", vertelt Kuyt in gesprek met de VARA Gids.

"Die ervoor zorgen dat de regels worden nageleefd. Toen ik terug ging naar Feyenoord kon ik ook een contract tekenen bij Fenerbahçe voor tien keer zoveel geld als ik bij Feyenoord kon krijgen. Ik koos voor Feyenoord omdat ik daar een doel had. Heel veel spelers kunnen ergens anders veel meer verdienen. Niet dat ze het daarvoor nog moeten doen, maar vergis je niet: het verwachtingspatroon hier in Nederland ligt zó hoog, er wordt alleen maar gekeken naar prestatie, hoe vaak ze scoren, hoe vaak ze een mannetje laten lopen", vervolgt hij.

Voor een trainer zijn routiniers van onschatbare waarde. "De werkelijke waarde van spelers met ervaring, zoals Van Persie en Huntelaar, ligt op een heel ander gebied. Als Van Persie hierheen komt, is de enige verwachting dat hij er 25 inschiet. Als speler haal je je dan veel ellende op de hals, want als het niet lukt maken ze je met de grond gelijk", aldus Kuyt.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 september 2017 - 15:53   quote  deeplink  
10 keer zoveel, zo zo..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 september 2017 - 10:08   quote  deeplink  
Kuyt: ''Vreemd om thuiswedstrijden als toeschouwer te beleven''

ZPDOTgpO.jpg

Dirk Kuyt volgt Feyenoord op de voet. De oud-voetballer zit elke thuiswedstrijd op de tribune om de verrichtingen van zijn club te volgen. De Katwijker heeft geen spijt van zijn beslissing om te stoppen met zijn carrière als profvoetballer. ''Geen moment,'' zegt hij in gesprek met De Telegraf.

'Het is vreemd om thuiswedstrijden van Feyenoord nu als toeschouwer te beleven. Twintig jaar heb ik tussen de spelers op het veld gestaan. Nu zit ik hoog op de tribune waar ik een perfect zicht op het spel heb. Ploegtactieken zijn beter zichtbaar, je ziet spelers eerder uitblinken... Daar geniet ik van, net als van de sfeer in het stadion.''

Dirk Kuyt heeft besloten alleen thuiswedstrijden van Feyenoord te bezoeken. ''Anders ben ik weer hele weekenden op pad. Dit weekend zit ik in Istanbul om de bruiloft bij te wonen van de teammanager van Fenerbahçe, de club waar ik van 2013 tot 2015 heb gespeeld. Dan ben ik zondag net op tijd terug voor de wedstrijd en ga ik lekker in mijn joggingbroek thuis op de bank kijken.''
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 september 2017 - 15:33   quote  deeplink  
Kuyt had moeite met cameraploeg: 'Ik wilde met de hele film stoppen zelfs'

FB6MBDwe.jpg

Tijdens het Nederlands Filmfestival in Utrecht gaat volgende week donderdag een documentaire over het laatste seizoen van Dirk Kuyt in première. De oud-Feyenoorder werd tijdens het kampioensjaar van zijn grote liefde op de voet gevolgd door regisseur Deborah van Dam.

Volgens Kuyt is hij vaker benaderd voor een film over zijn carrière, maar sloeg hij die aanbiedingen altijd af omdat hij zich wilde focussen op het voetbal. "Tot Deborah mij benaderde om het waarschijnlijk laatste seizoen van mijn carrière te filmen. Opeens dacht ik: áls ik het nog eens wil doen, is dit het moment. Niet alleen omdat ik mijn droom kon verwezenlijken om kampioen met Feyenoord te worden, maar ook om mensen te laten zien wat het leven van een profvoetballer inhoudt", zegt Kuyt in een interview in De Telegraf.

Makkelijk was het niet altijd. "In het begin had ik moeite met die cameraploeg om me heen", aldus de oud-voetballer. "In de thuiswedstrijd tegen FC Groningen moest ik voor het eerst op de bank beginnen. Ik was teleurgesteld, doodziek en had geen zin in mensen om me heen. Ik wilde mezelf afschermen, met die hele film stoppen zelfs.

Maar toen hebben mijn vrouw Gertrude en ik gezegd: we zijn hiervoor gegaan, nu moeten we ons ook volledig geven. Dat heb ik toen geaccepteerd en vanaf dat moment is die de hele productie heel naturel verlopen. Deborah voelde perfect aan wat ze wel en niet kon filmen."
igor korneev
 igor korneev - zaterdag 16 september 2017 - 18:12   quote  deeplink  
kom gewoon voor de lol af en toe mee spelen dirk
vooral in de champions league :)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 22 september 2017 - 09:57   quote  deeplink  
Kuyt: ''Emotie spat door het beeld heen, dat is heel bijzonder''

1ZMPi06H.jpg

De documentaire KUYT van regisseuse Deborah van Dam wordt op zondag 15 oktober om 21:20 uitgezonden op NPO 1. Gisteren was de première tijdens het Nationale Film Festival. Naast zijn vrouw Gertude en zijn kinderen waren onder anderen de nieuwe algemeen directeur van Feyenoord, Jan de Jong, ex-voetballer Pierre van Hooijdonk, vriend en ADO-trainer Fons Groenendijk en SP-leider Emile Roemer aanwezig.

De documentaire gaat over het laatste seizoen van Kuyt als voetballer, dat eindigde in het kampioenschap voor Feyenoord. RTV Rijnmond vroeg de oud-Feyenoorder of hij nog vaak terugdenkt aan het het seizoen. "Op het moment dat die première in zicht komt speelt die film zich weer keer op keer af. De emotie spat door het beeld heen, dat is heel bijzonder. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel emotie gezien en gevoeld in een stadion met zoveel mensen: dat was gewoon onbeschrijfelijk."

Het leven zonder de wekelijkse wedstrijdspanning beleeft Kuyt "Op een heel andere manier, maar het is ook wel weer interessant. Ik heb twintig jaar topvoetbal afgesloten, op een hele mooie manier.  Nu ga ik een nieuwe fase van mijn leven in. Ondanks dat ik gestopt ben als voetballer weet ik wel dat Feyenoord ook in de nieuwe fase van mijn leven een onderdeel is. Ik ben blij dat ik zoveel waardering van de club krijg, dat ze me daar gelijk in meenemen en dat ik de mogelijkheid krijg om me daar in te ontwikkelen."

"Ik ben ongeveer twee keer per week op de club in een hele andere rol. Ik probeer zoveel als het kan achter de schermen te blijven, maar ik word vaak bij de wedstrijden gespot en gewaardeerd door de supporters. Dat is natuurlijk fantastisch," zo besluit het voetbal-icoon van Zuid.


(https://youtu.be/9gZvtVoenA8)


(https://youtu.be/BjKw9huz97c)


(https://youtu.be/TWdET3LpYio)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 september 2017 - 00:43   quote  deeplink  

(https://youtu.be/kpzOUirQwgY)
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 03 oktober 2017 - 13:57   quote  deeplink  
Kan iemand mij vertellen of de film over Dirk Kuyt ook op DvD komt
en wanneer hij dan uit komt
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 03 oktober 2017 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 oktober 2017 - 13:57 schreef de bluffer het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de film over Dirk Kuyt ook op DvD komt
en wanneer hij dan uit komt
Geen idee. Maar volgens mij wordt hij op 15 oktober op tv uitgezonden.
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 03 oktober 2017 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 oktober 2017 - 13:57 schreef de bluffer het volgende:
Kan iemand mij vertellen of de film over Dirk Kuyt ook op DvD komt
en wanneer hij dan uit komt
Vanaf 31-12-2017 op DVD verkrijgbaar Bluf.
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 03 oktober 2017 - 15:40   quote  deeplink  
Gerard Bedankt: dan moet ik in december maar een keer kijken waar ik hem kan kopen
of misschien krijg ik hem wel.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 03 oktober 2017 - 19:06   quote  deeplink  
Gewoon in januari je schoen zetten.
van geil
 van geil - dinsdag 03 oktober 2017 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 oktober 2017 - 15:40 schreef de bluffer het volgende:
Gerard Bedankt: dan moet ik in december maar een keer kijken waar ik hem kan kopen
of misschien krijg ik hem wel.
Het zou mij verbazen als jij het eerste exemplaar niet krijgt.
CobusIII
 CobusIII - woensdag 04 oktober 2017 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 oktober 2017 - 19:55 schreef van geil het volgende:

[..]

Het zou mij verbazen als jij het eerste exemplaar niet krijgt.
van Kuijt zelf?
van geil
 van geil - woensdag 04 oktober 2017 - 17:02   quote  deeplink  
Uiteraard Cobus.
MMM
 MMM - woensdag 04 oktober 2017 - 18:30   quote  deeplink  
images%20kuyt.jpg
MMM
 MMM - woensdag 04 oktober 2017 - 18:30   quote  deeplink  
Legende.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 oktober 2017 door MMM --
ar
 ar - woensdag 04 oktober 2017 - 18:41   quote  deeplink  
Dirk Feyenoord.
netsurfer
 netsurfer - zaterdag 14 oktober 2017 - 14:43   quote  deeplink  
Zondag avond 21.30 Nederland 1. Docu Kuyt.
MMM
 MMM - zaterdag 14 oktober 2017 - 23:08   quote  deeplink  
Die had de boel vanaf minuut 1 opgepept ipv al die mietjes die nu weer niet thuis gaven. Klootzakken, na NAC thuis weet je hoe het zit
igor korneev
 igor korneev - maandag 16 oktober 2017 - 12:01   quote  deeplink  
mooie docu wel.
Als wij het legioen en de staf nog in dirk hadden geloofd, speelde hij nog.
en Als Dirk zich kon schikken in meer bank zitten.
Hadden we iig. een drive om kampioen te worden.
Typisch om te zien dat iedereen om hem heen, behalve de topsporter zelf, zag dat Dirk aan zijn retour was. De waarheid ligt waarschijnlijk er tussen.
Dirk was nog fit genoeg voor een jaar, zonder standaard in de basis te staan.
Opzich snap ik wel dat je dan ook gewoon kan stoppen. Toch ook jammer, want ik vraag mij echt af waar feyenoord nu stond met hem er nog bij.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 16 oktober 2017 - 14:51   quote  deeplink  

(https://youtu.be/35cYg2v4qUo)
netsurfer
 netsurfer - maandag 16 oktober 2017 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 oktober 2017 - 12:01 schreef igor korneev het volgende:
mooie docu wel.
Als wij het legioen en de staf nog in dirk hadden geloofd, speelde hij nog.
en Als Dirk zich kon schikken in meer bank zitten.
Hadden we iig. een drive om kampioen te worden.
Typisch om te zien dat iedereen om hem heen, behalve de topsporter zelf, zag dat Dirk aan zijn retour was. De waarheid ligt waarschijnlijk er tussen.
Dirk was nog fit genoeg voor een jaar, zonder standaard in de basis te staan.
Opzich snap ik wel dat je dan ook gewoon kan stoppen. Toch ook jammer, want ik vraag mij echt af waar feyenoord nu stond met hem er nog bij.
Prachtige docu idd. Af en toe met kippenvel zitten kijken. Maar gestopt op juiste moment denk ik. We missen zijn beleving wel erg.
van geil
 van geil - maandag 16 oktober 2017 - 17:57   quote  deeplink  
Na Excelsior , niet huilen kinderen, papa gaat Feyenoord kampioen maken.
MMM
 MMM - maandag 16 oktober 2017 - 19:33   quote  deeplink  
Prachtige docu. Had nog graag iets van de Coolsingel gezien.

Heimwee naar 14 mei, wat een dag
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 oktober 2017 - 20:25   quote  deeplink  
Vond zijn vrouw oervervelend
van geil
 van geil - maandag 16 oktober 2017 - 20:33   quote  deeplink  
Ik moest aan een viskraam denken.
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 oktober 2017 - 20:34   quote  deeplink  
Ja een stinkende
van geil
 van geil - maandag 16 oktober 2017 - 20:36   quote  deeplink  
Verse vis, verse vis , verse vis.
Stylzz
 Stylzz - maandag 16 oktober 2017 - 20:39   quote  deeplink  
Verse viiiiiiiiiiiis
van geil
 van geil - maandag 16 oktober 2017 - 20:40   quote  deeplink  
Precies :)
igor korneev
 igor korneev - dinsdag 17 oktober 2017 - 11:20   quote  deeplink  
temperamentvol vrouwtje hoor, denk dat je daar wel wat aan hebt als prof.
Vond haar aardig goed met de situaties omgaan. (kun je idd. alsnog irritant zijn)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 28 oktober 2017 - 17:01   quote  deeplink  
Ridder Dirk..d:-)
ar
 ar - zaterdag 28 oktober 2017 - 17:02   quote  deeplink  
Held
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 28 oktober 2017 - 17:04   quote  deeplink  
Ja weet je het zeker anders haal ik het weg hoor..
ar
 ar - zaterdag 28 oktober 2017 - 17:06   quote  deeplink  
Nee, deze mag niet verwijderd worden RB.
Als jij het er mee eens bent natuurlijk.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 28 oktober 2017 - 17:10   quote  deeplink  
Eensert..
MMM
 MMM - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:12   quote  deeplink  
Nogmaals bedankt held! Het word steeds duidelijker.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 28 oktober 2017 - 21:13   quote  deeplink  
Zo ernstig ligt het kennelijk.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5977
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dirk Kuyt HELD topic









0.0466039