BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - Rapid Wien (29 juli en 4 augustus 2015); 4 - 5 (2-2 & 2-3)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 16:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Pietje, je hebt helemaal gelijk en jouw betoog komt ongeveer overeen met het betoog van mij gisterenavond. Overigens voorspeelde ik de verliespartij al de ochtend voor de wedstrijd en nadat ik de opstelling zag wist ik het al helemaal zeker! Wie gaat nu zijn enige speler met een beetje body, Gudelj, vervangen voor nog een lichtgewicht??? En creëert daarmee dat er een nog jonger elftal op het veld komt te staan??? Het lijkt soms wel alsof De Boer wat te bewijzen heeft wat betreft jonge spelers op het veld???
ook toen kwam Gudelj veranderde er niks.
en hij ging ook niet vrijuit bij derde doelpunt.
en denk ook niet met Heitinga die nou niet bekent staat als leider op het veld.
en die was niet voorniks geen basisspeler meer bij zijn oude clubs.
ik denk persoonlijk dat wij door jarenlange stilstand nu het gevolg gaan voelen.
en dat los je niet op door een fysiek sterke speler die het in grote wedstrijden ook nog nooit heeft laten zien,plus een speler op zijn retour aan tetrekken.
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 17:45 schreef bully het volgende:

[..]

ook toen kwam Gudelj veranderde er niks.
en hij ging ook niet vrijuit bij derde doelpunt.
en denk ook niet met Heitinga die nou niet bekent staat als leider op het veld.
en die was niet voorniks geen basisspeler meer bij zijn oude clubs.
ik denk persoonlijk dat wij door jarenlange stilstand nu het gevolg gaan voelen.
en dat los je niet op door een fysiek sterke speler die het in grote wedstrijden ook nog nooit heeft laten zien,plus een speler op zijn retour aan tetrekken.
Ik denk dat we over Gudelj en Sinkgraven niet al te hard mogen oordelen, die zijn nog maar kort bij Ajax. Sinkgraven wordt het eerste doelpunt van Rapid aangerekend, maar volgens mij werd hij in de problemen gebracht door Bazoer. Gudelj gaat niet vrijuit bij het laatste doelpunt, maar zelf scoorde hij wel Ajax' tweede.
Ondanks het feit dat Heitinga niet een "echte" leider is, heeft hij overal wel ervaring opgedaan en dat konden we gisteren goed gebruiken. Als de Boer hem toch niet laat spelen, zelfs niet in een ontzettend belangrijke wedstrijd als gisteren, waarom is hij dan gehaald??
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 augustus 2015 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 17:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik ben de trainer gvd echt goed zat te worden. Fisher meer dan een jaar geblesseerd geweest. Verder amper gespeeld en ook bij Jong Denemarken even op ze plaats gezet. Maar mag in de wedstrijd van het jaar gewoon in de basis starten en doet dan vervolgens niks anders dan naar binnen trekken en Klaassen en Milik in de weg lopen en verkeerde passes geven.
Veltman mag als een dweil blijven spelen terwijl je gvd ervaring nodig hebt.
Ben die eigenwijze draak echt zo zat aan het worden.
Frank maakt Ajax niet beter.. Waar je een tijd lang nog op balbezit speelde om een tegenstander stuk te spelen is dat compleet verdwenen. Niemand lijkt elkaar te begrijpen en tot aan de 16 lukt het nog wel maar dan krijgen ze een black out. Frank en spelers zijn het al langer dan een jaar kwijt.
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 18:05   quote  deeplink  
wat ik al eerder zei Sinkgraven vind ik een van de weinige goede aankopen wat ze hebben gedaan.
Gudelj heb ik mij twijfels over.
juist hetgeen waar ze hem voor hebben aangetrokken zie ik niet terug.
en ik beoordeel hem ook niet op deze wedstrijd maar ook op hetgeen hij bij Az heeft laten zien.
bijvoorbeeld de wedstrijden tegen Ajax vond ik hem een van de meest onopvallende speler.
waarom ze hem hebben gehaald denk voor de breedte net als meerdere aankopen van laatste jaren.
en Heitinga is al jaren geen basisspeler meer en met ervaring alleen win je geen wedstrijden.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 augustus 2015 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 17:53 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat we over Gudelj en Sinkgraven niet al te hard mogen oordelen, die zijn nog maar kort bij Ajax. Sinkgraven wordt het eerste doelpunt van Rapid aangerekend, maar volgens mij werd hij in de problemen gebracht door Bazoer. Gudelj gaat niet vrijuit bij het laatste doelpunt, maar zelf scoorde hij wel Ajax' tweede.
Ondanks het feit dat Heitinga niet een "echte" leider is, heeft hij overal wel ervaring opgedaan en dat konden we gisteren goed gebruiken. Als de Boer hem toch niet laat spelen, zelfs niet in een ontzettend belangrijke wedstrijd als gisteren, waarom is hij dan gehaald??
In de problemen gebracht door Bazoer vind ik zo een onzin. Bazoer kopt hem gewoon rustig in zijn voeten. Hij kan hem makkelijk terug passen of wegdraaien met zijn lichaam er tussen.
Wat doet hij een trucje die je daar gewoon niet moet doen. Dat wordt afgestraft en dan krijg Bazoer de schuld.
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

In de problemen gebracht door Bazoer vind ik zo een onzin. Bazoer kopt hem gewoon rustig in zijn voeten. Hij kan hem makkelijk terug passen of wegdraaien met zijn lichaam er tussen.
Wat doet hij een trucje die je daar gewoon niet moet doen. Dat wordt afgestraft en dan krijg Bazoer de schuld.
Op zich klopt dat wel, wat je zegt, maar ik ben van mening dat Bazoer die bal een flinke ros had moeten geven en niet een "voetaballende oplossing" zoeken met Sinkgraven. De positie op het veld was te gevaarlijk en de Rapid-aanvallers zijn geslepen gasten.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 05 augustus 2015 - 18:10   quote  deeplink  
Dat Sinkgraven één van de goede aankopen is, is waar. Maar daar de aankopen soms goed gericht zijn, is het probleem bij Ajax dat de mentaliteit erg zwak is.

Voordat de wedstrijd begint, denken ze bij Ajax dat ze wel even met 2-0 of met 4-1 gaan winnen. Qua mentaliteit en discipline kan Ajax nog heel erg veel leren. Dat was goed te zien tegen Rapid. Zowel PSV en Feyenoord zijn veel beter dan Ajax, hiermee.
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:05 schreef bully het volgende:
wat ik al eerder zei Sinkgraven vind ik een van de weinige goede aankopen wat ze hebben gedaan.
Gudelj heb ik mij twijfels over.
juist hetgeen waar ze hem voor hebben aangetrokken zie ik niet terug.
en ik beoordeel hem ook niet op deze wedstrijd maar ook op hetgeen hij bij Az heeft laten zien.
bijvoorbeeld de wedstrijden tegen Ajax vond ik hem een van de meest onopvallende speler.
waarom ze hem hebben gehaald denk voor de breedte net als meerdere aankopen van laatste jaren.
en Heitinga is al jaren geen basisspeler meer en met ervaring alleen win je geen wedstrijden.
Is duidelijk. Maar op een of andere manier heb ik wel veel vertrouwen in Gudelj. Inderdaad tegen Ajax was hij bij AZ onzichtbaar, maar verder vond ik hem beslist een topspeler bij AZ, die niet misstaat bij Ajax. Geef hem -net als Sinkgraven- een paar maanden om het "Ajax-spelletje" op te pakken.
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:06 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

In de problemen gebracht door Bazoer vind ik zo een onzin. Bazoer kopt hem gewoon rustig in zijn voeten. Hij kan hem makkelijk terug passen of wegdraaien met zijn lichaam er tussen.
Wat doet hij een trucje die je daar gewoon niet moet doen. Dat wordt afgestraft en dan krijg Bazoer de schuld.
daar gingen meerdere spelers in de fout nadat Sinkgraven de bal verloor.
dat had nog makkelijk goedgemaakt kunnen worden.
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

Is duidelijk. Maar op een of andere manier heb ik wel veel vertrouwen in Gudelj. Inderdaad tegen Ajax was hij bij AZ onzichtbaar, maar verder vond ik hem beslist een topspeler bij AZ, die niet misstaat bij Ajax. Geef hem -net als Sinkgraven- een paar maanden om het "Ajax-spelletje" op te pakken.
persoonlijk denk ik dat hij handelingsnelheid mist om het Ajaxspel meester teworden.
maar ik hoop dat ik het mis heb.
anders hebben ze weer 7 miljoen weg gegooit.
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:11 schreef bully het volgende:

[..]

daar gingen meerdere spelers in de fout nadat Sinkgraven de bal verloor.
dat had nog makkelijk goedgemaakt kunnen worden.
Ook dat is helemaal waar. Er stonden een aantal spelers te kijken of te slapen.
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:14 schreef bully het volgende:

[..]

persoonlijk denk ik dat hij handelingsnelheid mist om het Ajaxspel meester teworden.
maar ik hoop dat ik het mis heb.
anders hebben ze weer 7 miljoen weg gegooit.
Ik hoop ook dat jij het mis hebt ;-)
In het begin was er ook nogal wat kritiek op Daley Sinkgraven, maar hij heeft het inmiddels goed opgepakt.
Ik denk dat Nemanja Gudelj eveneens genoeg leergiering en gretig is om het ook op te pakken. We zullen zien wie van ons beiden het goed ziet.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 05 augustus 2015 - 18:23   quote  deeplink  
Wij hebben gewoon geen spelers met het gif in zijn donder als bijv. Vidal, allemaal gezapige goede jochies. We kijken 2x met 6 spelers na de tegenstander en geen een grijpt in. We kopen een routinier(of Heitinga hiervoor de geschikte speler is, laat ik in het midden) maar zetten hem niet in. We zijn sinds de aanstelling van Frank met zijn staf een club in verval. De eerste 3 seizoenen konden ze terugvallen op de selectie van hun voorgangers en daarna is er geen direct inzetbare aankoop meer gevonden en het overgrote deel van de wedstrijden was en is niet om aan te gluren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 augustus 2015 door Ztjes --
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat jij het mis hebt ;-)
In het begin was er ook nogal wat kritiek op Daley Sinkgraven, maar hij heeft het inmiddels goed opgepakt.
Ik denk dat Nemanja Gudelj eveneens genoeg leergiering en gretig is om het ook op te pakken. We zullen zien wie van ons beiden het goed ziet.
Sinkgraven heb ik vanaf begin goede aankoop gevonden alleen het moment niet.
omdat je juist op dat moment net als nu ervaring miste.
ook hetgeen ze Sanogo hebben gehuurt zonder optie tot koop dus vertrekt aan het eind van seisoen weer
en die nou niet bekent staat als goaltjes dief.
dus was zowiezo een gok maar die gok hadden ze ook met Zitkovic kunnen maken.
en wat ik tot nu toe van hem heb gezien maakt mij nog niet echt blij.
enig waar hij opviel was door de keeper lastig tevallen bij doelpunt Gudelj.
die had gewoon afgekeurd kunnen worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 augustus 2015 door bully --
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:23 schreef Ztjes het volgende:
Wij hebben gewoon geen spelers met het gif in zijn donder als bijv. Vidal, allemaal gezapige goede jochies. We kijken 2x met 6 spelers na de tegenstander en geen een grijpt in. We kopen een routinier(of Heitinga hiervoor de geschikte speler is, laat ik in het midden) maar zetten hem niet in. We zijn sinds de aanstelling van Frank met zijn staf een club in verval. De eerste 3 seizoenen konden ze terugvallen op de selectie van hun voorgangers en daarna is er geen direct inzetbare aankoop meer gevonden en het overgrote deel van de wedstrijden was en is niet om aan te gluren.
met alleen gif red je het niet zo`n speler moet ook de kwaliteit daarvoor hebben.
een Bazoer heeft ook gif genoeg maar is nog niet zover.
en denk niet dat je het Alleen Frank kan aanrekenen maar het hele technische hart.
het kapitaal is van het veld verdwenen en dat staat nu op de bank.
enhetgeen ze uitgeven daarin word denk teweinig naar de scouting geluisterd.
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:31 schreef bully het volgende:

[..]

Sinkgraven heb ik vanaf begin goede aankoop gevonden alleen het moment niet.
omdat je juist op dat moment net als nu ervaring miste.
ook hetgeen ze Sanogo hebben gehuurt zonder optie tot koop dus vertekt aan het eind van seisoen weer
en die nou niet bekent staat als goaltjes dief.
dus was zowiezo een gok maar die gok hadden ze ook met Zitkovic kunnen maken.
en wat ik tot nu toe van hem heb gezien maakt mij nog niet echt blij.
enig waar hij opviel was door de keeper lastig tevallen bij doelpunt Gudelj.
die had gewoon afgekeurd kunnen worden.
Dat laatste ben ik pertinent met je eens. Er zullen zat scheidsrechters zijn die daar voor afgeloten zouden hebben.
En wat betreft Sanogo geef ik je ook gelijk. Ik had er serieus nog nooit van gehoord toen Ajax ermee op de proppen kwam. Ik heb toen gelijk even gegoogled en heb zo kennis met hem gemaakt. Inderdaad, bepaald geen goalgetter, maar hij was waarschijnblijk weer lekker goedkoop.

In Zivkovic heb ik beslist wel vertrouwen, maar hij moet getemd worden. Een groot pluspunt is dat hij in een interview heeft aangegeven, dat de fout bij hem ligt, puur aan hem. Hij heeft voor mij een uitstekende techniek, goede loopacties en een neusje voor de goal.
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:39 schreef bully het volgende:

[..]

met alleen gif red je het niet zo`n speler moet ook de kwaliteit daarvoor hebben.
een Bazoer heeft ook gif genoeg maar is nog niet zover.
en denk niet dat je het Alleen Frank kan aanrekenen maar het hele technische hart.
het kapitaal is van het veld verdwenen en dat staat nu op de bank.
enhetgeen ze uitgeven daarin word denk teweinig naar de scouting geluisterd.
Prima verwoord! Zo denk ik er ook over.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 05 augustus 2015 - 18:42   quote  deeplink  
Ajax laat gewoon veel te snel de jonge talenten de 90 minuten vol spelen, terwijl ze geen voetbalervaring op het hoogste niveau hebben. Ze willen te snel, daar ze denken dat het dan wel goed komt. De praktijk gaf gister een heel ander beeld.
Pietje
 Pietje - woensdag 05 augustus 2015 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:42 schreef Onze Ajax het volgende:
Ajax laat gewoon veel te snel de jonge talenten de 90 minuten vol spelen, terwijl ze geen voetbalervaring op het hoogste niveau hebben. Ze willen te snel, daar ze denken dat het dan wel goed komt. De praktijk gaf gister een heel ander beeld.
Maar je kunt er maar drie per wedstrijd wisselen...
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:39 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik pertinent met je eens. Er zullen zat scheidsrechters zijn die daar voor afgeloten zouden hebben.
En wat betreft Sanogo geef ik je ook gelijk. Ik had er serieus nog nooit van gehoord toen Ajax ermee op de proppen kwam. Ik heb toen gelijk even gegoogled en heb zo kennis met hem gemaakt. Inderdaad, bepaald geen goalgetter, maar hij was waarschijnblijk weer lekker goedkoop.

In Zivkovic heb ik beslist wel vertrouwen, maar hij moet getemd worden. Een groot pluspunt is dat hij in een interview heeft aangegeven, dat de fout bij hem ligt, puur aan hem. Hij heeft voor mij een uitstekende techniek, goede loopacties en een neusje voor de goal.
dat vind ik gewoon slecht gokken geld uitgeven aan een gok of de gok wagen met hetgeen je al heb lopen.
over die andere aankoop weet zijn naam niet een duitser doe ik geen uitspraken want ken hem niet.
Dijks vind ik het redelijk doen soms nog iets tewild maar slechter als Boilesen kan hij het bijna niet doen.
maar brengt wel fysiek in het veld wat er nog mist.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 05 augustus 2015 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:39 schreef bully het volgende:

[..]

met alleen gif red je het niet zo`n speler moet ook de kwaliteit daarvoor hebben.
een Bazoer heeft ook gif genoeg maar is nog niet zover.
en denk niet dat je het Alleen Frank kan aanrekenen maar het hele technische hart.
het kapitaal is van het veld verdwenen en dat staat nu op de bank.
enhetgeen ze uitgeven daarin word denk teweinig naar de scouting geluisterd.
Ik neem als vb. Vidal, die heeft iets meer kwalitieiten, dan alleen gif.
Ik zeg dat we een club in verval zijn sinds Frank en zijn Staf aan de macht zijn. Heb ik het hier niet aileen over Frank, maar over de hele technische staf.
Je kunt wel commentaar willen geven, maar doe het dan wel gefundeerd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 augustus 2015 door Ztjes --
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:48 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ik neem als vb. Vidal, die heeft iets meer kwalitieiten, dan alleen gif.
Ik zeg dat we een club in verval zijn sinds Frank en zijn Staf aan de macht zijn. Heb ik het hier alleen over Frank.
Je kunt wel commentaar willen geven, maar doe het dan wel gefundeerd.
ten eerste is het geen commentaar maar mijn mening daarover.
ik zei ook niet dat Vidal die kwaliteit niet heeft.
maar een Vidal komt niet dus degeen je aankoopt heeft niet genoeg aan gif alleen.
volgens mij gaat overmars over de aankopen en niet Frank en zijn staf.
zal denk wel in overleg gaan dus daarom zei ik het technische hart.
Frank is de trainer dus ook niet aan de macht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 augustus 2015 door bully --
Ztjes
 Ztjes - woensdag 05 augustus 2015 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:54 schreef bully het volgende:

[..]

ten eerste is het geen commentaar maar mijn mening daarover.
ik zei ook niet dat Vidal die kwaliteit niet heeft.
maar een Vidal komt niet dus degeen je aankoopt heeft niet genoeg aan gif alleen.
volgens mij gaat overmars over de aankopen en niet Frank en zijn staf.
zal denk wel in overleg gaan dus daarom zei ik het technische hart.
Frank is de trainer dus ook niet aan de macht.
Dit schrijft Pietje erover in "Oorlog ....."
"Ik denk dat De Boer de hoofdschuldige is! Hij is de trainer/coach. Hij bepaalt welke spelers het veld opgaan en welke spelers op de bank moeten plaatsnemen. Hij kaart aan bij Marc Overmars op welke plekken de selectie moet worden aangevuld en welke spelers verkocht mogen worden. Hoe dan ook, hij heeft dus besloten om deze kleuterklas het karwei te laten klaren... Dat was vragen, smeken om ellende en die heeft hij gekregen. Volop!"

En hij is natuurlijk niet alleen de schuldige, maar wel een van de hoofdschuldige.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 augustus 2015 door Ztjes --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 augustus 2015 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Op zich klopt dat wel, wat je zegt, maar ik ben van mening dat Bazoer die bal een flinke ros had moeten geven en niet een "voetaballende oplossing" zoeken met Sinkgraven. De positie op het veld was te gevaarlijk en de Rapid-aanvallers zijn geslepen gasten.
Hij kopt hem gewoon rustig en beheerst in zijn voeten. Wat er daarna gebeurt kun je echt niet op Bazoer zijn conto schrijven. Kan er nog 100x naar kijken maar in deze vind ik Sinkgraven toch echt diegene die de fout maakt. Hij had tijd zat en maakt gewoon de verkeerde keuze.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 augustus 2015 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:11 schreef bully het volgende:

[..]

daar gingen meerdere spelers in de fout nadat Sinkgraven de bal verloor.
dat had nog makkelijk goedgemaakt kunnen worden.
Uiteindelijk wel ja niemand greep echt goed in.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 05 augustus 2015 - 19:21   quote  deeplink  
Ik vroeg me toch al af, waarom Ajax altijd de oudere spelers snel kwijt wil hebben, ondanks dat de jeugd wel de toekomst heeft, maar nog niet de kwaliteiten en de ervaringen. Dit vraagt ( automatisch ) om problemen. Zo had de speler als Poulsen van mij niet persee weg hoeven te gaan. Alsof de jonkies al beter zijn.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 augustus 2015 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 18:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat jij het mis hebt ;-)
In het begin was er ook nogal wat kritiek op Daley Sinkgraven, maar hij heeft het inmiddels goed opgepakt.
Ik denk dat Nemanja Gudelj eveneens genoeg leergiering en gretig is om het ook op te pakken. We zullen zien wie van ons beiden het goed ziet.
Hoe Gudelj gisteren binnenschoot is ook gewoon knap. Hij zal ook nog even moeten wennen aan een nieuwe club met andere verwachtingen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 05 augustus 2015 - 19:26   quote  deeplink  
Op zich is Gudelj helemaal geen slechte speler. Het is het totale voetbal van Ajax wat niet optimaal is, dat hij het daarom iets minder heeft. Als hij 6x in de basis zou beginnen, wordt hijzelf daar ook weer beter door.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 augustus 2015 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 19:21 schreef Onze Ajax het volgende:
Ik vroeg me toch al af, waarom Ajax altijd de oudere spelers snel kwijt wil hebben, ondanks dat de jeugd wel de toekomst heeft, maar nog niet de kwaliteiten en de ervaringen. Dit vraagt ( automatisch ) om problemen. Zo had de speler als Poulsen van mij niet persee weg hoeven te gaan. Alsof de jonkies al beter zijn.
Oudere spelers die middelmaat zijn mogen van mij ook gewoon weg maar dat moet er wel gelijk
iets anders staan. Moisander had het waarschijnlijk nog beter gedaan gister ipv Riedewald.
Veltman/Riedewald is in Europa ook gewoon te zwak. Wil niet zeggen dat ze dat over twee jaar nog zijn. Gisteren had dan ook gewoon Heitinga/Riedewald moeten spelen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 05 augustus 2015 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 19:26 schreef Onze Ajax het volgende:
Op zich is Gudelj helemaal geen slechte speler. Het is het totale voetbal van Ajax wat niet optimaal is, dat hij het daarom iets minder heeft. Als hij 6x in de basis zou beginnen, wordt hijzelf daar ook weer beter door.
Heeft nog tijd nodig maar dit team draait ook voor geen meter dus nog lastiger om het goed te doen.
p111
 p111 - woensdag 05 augustus 2015 - 20:23   quote  deeplink  
Nou op zich vind ik het wel meevallen ze hebben in de oefenwedstrijden delen goed gevoetbald en ook een deel in wenen,maar ja ze kunnen dat niet constant opbrengen en hebben ook mindere delen in wedstrijden, wat ik gisteren miste is het druk zetten op de verdediging van Rapid en dat gebeurde wel in Wenen dus vermoed ik dat het opdracht van Frankie is en is dat de reden dat het gisteren een van de minste wedstrijden was van afgelopen weken,en misschien had hij met Gudelj op het middenveld moeten beginnen en Daley als linkerspits maar goed we zullen nooit weten wat het beste had geweest maar dat Frank teveel opdrachten meegeeft ben ik van overtuigd en dat ze vol zitten met opdrachten maakt ze angstig vandaar dat tikkie breed en tikkie terug en het saaie voetbal van afgelopen seizoen wat niet des Ajax is dus Frank geef ons aub de echte Ajax spelers terug zonder 80 opdrachten en laat ze weer acties maken en leer onze verdedigers goed aan te sluiten met een bikkelharde overtreding wanneer dit noodzakelijk is.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 05 augustus 2015 - 20:33   quote  deeplink  
Je moet je juist nu afvragen hoe je dit wilt gaan doorbreken. Omdat ik nog steeds vind dat Ajax als club het als geheel niet goed invult. Wanneer je dan met dezelfde mensen verder gaat weet je de uitkomst ook al. Net of de uitslag van gisteren volledig onverwacht was?

Wanneer Frank Ajax zou verlaten, heb je nog steeds genoeg andere tekortkomingen waar je iets aan moet doen.
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 19:01 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Dit schrijft Pietje erover in "Oorlog ....."
"Ik denk dat De Boer de hoofdschuldige is! Hij is de trainer/coach. Hij bepaalt welke spelers het veld opgaan en welke spelers op de bank moeten plaatsnemen. Hij kaart aan bij Marc Overmars op welke plekken de selectie moet worden aangevuld en welke spelers verkocht mogen worden. Hoe dan ook, hij heeft dus besloten om deze kleuterklas het karwei te laten klaren... Dat was vragen, smeken om ellende en die heeft hij gekregen. Volop!"

En hij is natuurlijk niet alleen de schuldige, maar wel een van de hoofdschuldige.
als hij niet de aanvulling krijgt die hij had gewenst dan zal hij die ook niet zo snel opstellen.
persoonlijk denk ik namelijk niet dat het met bijvoorbeeld Heitinga beter had gegaan.
ook Gudelj kon het niet omdraaien.
wat ik er mee bedoel je moet wel de kwaliteit hebben om optestellen.
en ik praat de Boer echt niet vrij want ook ik snap laatste tijd weinig van zijn wisselbeleid.
maar denk toch dat we met het aankoopbeleid de grootste fout maken.
morkanne
 morkanne - woensdag 05 augustus 2015 - 21:24   quote  deeplink  
Gudelj en Sinkgraven kun je niets kwalijk nemen.
Zij hebben nog geen jaar in jong Ajax gespeeld om aan het systeem te wennen.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 05 augustus 2015 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 20:55 schreef bully het volgende:

[..]

als hij niet de aanvulling krijgt die hij had gewenst dan zal hij die ook niet zo snel opstellen.
persoonlijk denk ik namelijk niet dat het met bijvoorbeeld Heitinga beter had gegaan.
ook Gudelj kon het niet omdraaien.
wat ik er mee bedoel je moet wel de kwaliteit hebben om optestellen.
en ik praat de Boer echt niet vrij want ook ik snap laatste tijd weinig van zijn wisselbeleid.
maar denk toch dat we met het aankoopbeleid de grootste fout maken.
Omzetten 2013/14

Tweede Bundesliga 458.000.000
Championship 693.000.000
Eredivisie 442.000.000

VI van deze week blz 32

Dit geeft aan dat het steeds moeilijker wordt om spelers naar de eredivisie te krijgen....simpel weg om dat wij het geld er niet voor hebben en dat wordt alleen maar erger
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Omzetten 2013/14

Tweede Bundesliga 458.000.000
Championship 693.000.000
Eredivisie 442.000.000

VI van deze week blz 32

Dit geeft aan dat het steeds moeilijker wordt om spelers naar de eredivisie te krijgen....simpel weg om dat wij het geld er niet voor hebben en dat wordt alleen maar erger
waarom lukt het andere clubs dan wel?
zoals PSV en clubs die ons nu in europa voorbij streven met een kleinere begroting.
ligt toch vooral aan de scouting en wat het technische hart daar dan mee doet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 augustus 2015 door bully --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 05 augustus 2015 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:29 schreef bully het volgende:

[..]

waarom lukt het andere clubs dan wel?
zoals PSV en clubs die ons nu in europa voorbij streven met een kleinere begroting.
ligt toch vooral aan de scouting en wat het technische hart daar dan mee doet.
Inderdaad de scouting...is bij Ajax schijnbaar ondermaats
Loetje
 Loetje - woensdag 05 augustus 2015 - 21:33   quote  deeplink  
Weet iemand trouwens de mogelijke tegenstanders in de EL?
Loetje
 Loetje - woensdag 05 augustus 2015 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:32 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Inderdaad de scouting...is bij Ajax schijnbaar ondermaats
Weet ik wel zeker. Spelers die nu worden gehaald zullen amper gescout zijn. Die bedenken wij nog wel Peet.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 05 augustus 2015 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Weet ik wel zeker. Spelers die nu worden gehaald zullen amper gescout zijn. Die bedenken wij nog wel Peet.
Zal ik je iets heel raars vertellen....er staat bij PSV een speler op de schoplijst die mij altijd positief is opgevallen...jij kijkt alles,ben benieuwd of jij weet wie ik bedoel
Peterhs
 Peterhs - woensdag 05 augustus 2015 - 21:40   quote  deeplink  
Ik ben nog steeds inhuurbaar als scout hoor, maar ze komen niet. Ik ben geen vriendje van ze :-)
bully
 bully - woensdag 05 augustus 2015 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:38 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zal ik je iets heel raars vertellen....er staat bij PSV een speler op de schoplijst die mij altijd positief is opgevallen...jij kijkt alles,ben benieuwd of jij weet wie ik bedoel
Schaars?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 05 augustus 2015 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:40 schreef Peterhs het volgende:
Ik ben nog steeds inhuurbaar als scout hoor, maar ze komen niet. Ik ben geen vriendje van ze :-)
Onbegrijpelijk.....een schande dat ze niet bij jou komen
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 05 augustus 2015 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:41 schreef bully het volgende:

[..]

Schaars?
Nope
Loetje
 Loetje - woensdag 05 augustus 2015 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:38 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Zal ik je iets heel raars vertellen....er staat bij PSV een speler op de schoplijst die mij altijd positief is opgevallen...jij kijkt alles,ben benieuwd of jij weet wie ik bedoel
Ritzmaier zou ik bijna aan denken bij jou?
Locadia wil weg.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 05 augustus 2015 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ritzmaier zou ik bijna aan denken bij jou?
Locadia wil weg.
Hahahaha jij kent me echt ouwe....
Loetje
 Loetje - woensdag 05 augustus 2015 - 21:45   quote  deeplink  
Overigens kijk ik nu Malmo tegen Salzburg, Die Zweden staan met rust gewoon op 3-0 tegen een ploeg die ons declasseerde
Loetje
 Loetje - woensdag 05 augustus 2015 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:45 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hahahaha jij kent me echt ouwe....
Toen Ritzmaier bij Cambuur speelde dacht ik echt, die gaat het maken bij PSV. Maar in alle wedstrijden afgelopen jaar daar heel erg door de mand gevallen. Kan ook vertrouwen zijn. Ik zou hem bij AZ liever op de plaats van Joris van Overeen zien en dan kan die nog de stap omhoog maken. Talent is er.

Vind Locadia trouwens ook niet slecht. Ondanks dat hij barweinig kansen krijgt vind ik hem best goed.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 05 augustus 2015 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:49 schreef Loetje het volgende:

[..]

Toen Ritzmaier bij Cambuur speelde dacht ik echt, die gaat het maken bij PSV. Maar in alle wedstrijden afgelopen jaar daar heel erg door de mand gevallen. Kan ook vertrouwen zijn. Ik zou hem bij AZ liever op de plaats van Joris van Overeen zien en dan kan die nog de stap omhoog maken. Talent is er.

Vind Locadia trouwens ook niet slecht. Ondanks dat hij barweinig kansen krijgt vind ik hem best goed.
AZ had ik ook in gedachte....volgens mij wou Cambuur hem overnemen maar PSV weigerde
Loetje
 Loetje - woensdag 05 augustus 2015 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2015 - 21:51 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

AZ had ik ook in gedachte....volgens mij wou Cambuur hem overnemen maar PSV weigerde
Voor Cambuur is huren normaal de enige mogelijkheid omtrent dit soort spelers. AZ zou hem kunnen betalen denk ik. Zal toch 1 a 1.5 miljoen kosten denk ik.

Verwacht erg veel van AZ komend jaar. Ondanks de vertrokken spelers staat daar de jeugd wel op en komen er toch altijd weer leuke spelers bij, zo ook dit jaar van wat ik tot op heden (voorbereiding en EL) gezien heb

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - Rapid Wien (29 juli en 4 augustus 2015); 4 - 5 (2-2 & 2-3)









0.0163319