BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 26 juni 2018 - 21:41   quote  deeplink  
Lijkt momenteel niet op die eerder genoemde 8e finale.
Loetje
 Loetje - dinsdag 26 juni 2018 - 21:49   quote  deeplink  
Toch nog... Wat zullen die Nigerianen balen...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 26 juni 2018 - 21:49   quote  deeplink  
Volgens mij hebben die Argentijnen het hele stadion ingenomen? Wat een sfeer.
Eide
 Eide - dinsdag 26 juni 2018 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 juni 2018 - 21:35 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wat een drama dit Argentinië!!
Ja, en toch moet ik er niet aan denken dat Nigeria of IJsland door gaat. Het WK is gewoon heel matig tot dusver.
remco k
 remco k - dinsdag 26 juni 2018 - 22:47   quote  deeplink  
Argentinië wel een stuk beter dan de twee vorige potjes.
Loetje
 Loetje - dinsdag 26 juni 2018 - 23:40   quote  deeplink  
Vooral na de 0-1 tot de 1-1. De rest vond ik ze opnieuw heel zwak.

Elftal zonder vertrouwen denk ik.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 27 juni 2018 - 07:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 26 juni 2018 - 22:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja, en toch moet ik er niet aan denken dat Nigeria of IJsland door gaat. Het WK is gewoon heel matig tot dusver.
Ach ja, Kroatië stak er in deze poule met kop en schouders bovenuit. Maar raar dat een elftal als Argentinië zo veel moeite heeft. Leek echt los zand.
Eide
 Eide - woensdag 27 juni 2018 - 08:00   quote  deeplink  
Er zit niet zo heel veel voetballend vermogen in dit Argentinië. Natuurlijk, Messi, Higuain, Aguero, Di Maria, Mascherano... allemaal hele goede voetballers maar er zit er niet een bij het het spelletje echt kan maken. Het zijn OF slopers, OF afmakers. Maar een echt goede spelmaker hebben ze niet, of het moet Banega zijn.

Maar inderdaad. Het is echt los zand waar weinig overtuiging en energie in lijkt te zitten. Kroatië is gewoon een volle klasse beter dan dit Argentinië.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 27 juni 2018 - 08:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 juni 2018 - 08:00 schreef Eide het volgende:
Er zit niet zo heel veel voetballend vermogen in dit Argentinië. Natuurlijk, Messi, Higuain, Aguero, Di Maria, Mascherano... allemaal hele goede voetballers maar er zit er niet een bij het het spelletje echt kan maken. Het zijn OF slopers, OF afmakers. Maar een echt goede spelmaker hebben ze niet, of het moet Banega zijn.

Maar inderdaad. Het is echt los zand waar weinig overtuiging en energie in lijkt te zitten. Kroatië is gewoon een volle klasse beter dan dit Argentinië.
Klopt, en ik zeg het niet graag omdat ik Duitsland wereldkampioen wil zien worden, maar ik zie Kroatië echt als grote kanshebber. Wat een mooie ploeg hebben die!
Eide
 Eide - woensdag 27 juni 2018 - 08:49   quote  deeplink  
Ik ben heel benieuwd naar de confrontatie tussen België en Engeland. Als een van die twee weet te overtuigen tijdens die pot zijn ze meteen serieuze titelkandidaat.
Loetje
 Loetje - woensdag 27 juni 2018 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 juni 2018 - 08:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt, en ik zeg het niet graag omdat ik Duitsland wereldkampioen wil zien worden, maar ik zie Kroatië echt als grote kanshebber. Wat een mooie ploeg hebben die!
Ik vind de Kroaten een prachtploeg en ik gun ze het van harte. Echter denk ik toch dat Kroatië het louter van het middenveld moet hebben en als dat een keer niet loopt, het meteen einde oefening is. Dat is het enige wat zonde is.
Loetje
 Loetje - woensdag 27 juni 2018 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 juni 2018 - 08:49 schreef Eide het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de confrontatie tussen België en Engeland. Als een van die twee weet te overtuigen tijdens die pot zijn ze meteen serieuze titelkandidaat.
Tot nu toe ook met Kroatie de best voetballende ploegen vind ik.
Loetje
 Loetje - woensdag 27 juni 2018 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 juni 2018 - 08:00 schreef Eide het volgende:
Er zit niet zo heel veel voetballend vermogen in dit Argentinië. Natuurlijk, Messi, Higuain, Aguero, Di Maria, Mascherano... allemaal hele goede voetballers maar er zit er niet een bij het het spelletje echt kan maken. Het zijn OF slopers, OF afmakers. Maar een echt goede spelmaker hebben ze niet, of het moet Banega zijn.

Maar inderdaad. Het is echt los zand waar weinig overtuiging en energie in lijkt te zitten. Kroatië is gewoon een volle klasse beter dan dit Argentinië.
Doel en achterin is het inderdaad om te janken en de voorhoede, ondanks de kwaliteit, is helemaal gebasseerd op Messi. Die balans is zo ver zoek daar dat ze in mijn optiek kansloos zijn om iets te presteren op deze manier.
Eide
 Eide - woensdag 27 juni 2018 - 17:18   quote  deeplink  
Wat is Duitsland onwaarschijnlijk lamlendig. Bizar hoe slecht de Duitsers tot dusver zijn.
Eide
 Eide - woensdag 27 juni 2018 - 17:20   quote  deeplink  
Pingel voor Zweden om 0-2 voor te komen. Dan hoeven de Duitsers niet meer op Mexico te rekenen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 27 juni 2018 - 17:21   quote  deeplink  
RIP Duitsland
Loetje
 Loetje - woensdag 27 juni 2018 - 17:29   quote  deeplink  
Nog veel te voorbarig met die Duitsers. Ik heb ze in ieder geval liever door.

Begint een aardig kut WK te worden zo.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 27 juni 2018 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 juni 2018 - 17:29 schreef Loetje het volgende:
Nog veel te voorbarig met die Duitsers. Ik heb ze in ieder geval liever door.

Begint een aardig kut WK te worden zo.
Normaal heb ik liever dat Duitsland doorgaat, maar ik vind het wel grappig dat de wereldkampioen niet eens de poulefase doorkomt.
Eide
 Eide - woensdag 27 juni 2018 - 17:52   quote  deeplink  
Dag Duitsland, achter tegen Zuid-Korea. Bijna voorbij en Duitsland moet winnen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 27 juni 2018 - 17:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 juni 2018 - 17:21 schreef Hasjkoph het volgende:
RIP Duitsland
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 27 juni 2018 - 17:56   quote  deeplink  
Dit Duitsland heeft het over zichzelf afgeroepen. Als je 3 van zulke wedstrijden op de mat legt moet je niet versteld staan als je de deksel op de neus krijgt. Er waren teveel spelers die keihard door de mand vielen. Ook deze wedstrijd weer liepen ze over het veld alsof ze lood in de benen hadden. Ongelooflijk als je aan een 1-0 genoeg hebt en je vervolgens voetbalt op een 0-0. Dit moet het einde van Löw betekenen. Dit kan gewoon niet anders.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 27 juni 2018 - 18:01   quote  deeplink  
Ongelooflijk, 2x verliezen en Zweden met de hakken over de sloot winnen. Dit is Duitsland onwaardig. Je kan je direct afvragen wat hier de reden van is. Heeft Löw dan toch zijn huid te duur verkocht? Heeft hij dan toch gehoopt op die ene bevlieging? Spelers als Müller zijn al het hele seizoen uit vorm en toch blijf je die opstellen. Kijk eens naar Süle. Als je die ziet spelen denk je dat hij de laatste seizoenen onder Frank de Boer heeft meegespeeld. Alles ging terug, durfde geen enkele pass vooruit te geven.
Loetje
 Loetje - woensdag 27 juni 2018 - 21:01   quote  deeplink  
Het is wel een sensatie dit zeg.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 27 juni 2018 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 juni 2018 - 21:01 schreef Loetje het volgende:
Het is wel een sensatie dit zeg.
Gezien de wedstrijden die ze gespeeld hebben vind ik het geen verrassing.
Loetje
 Loetje - woensdag 27 juni 2018 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 juni 2018 - 21:15 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gezien de wedstrijden die ze gespeeld hebben vind ik het geen verrassing.
Zelfs dan. Horen hier met kop en schouders bovenuit te steken. En inderdaad, ze waren heel erg slecht.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 27 juni 2018 - 23:09   quote  deeplink  
Schade Deutschland, alles ist forbei, alles ist forbei! :-)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 28 juni 2018 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 juni 2018 - 18:01 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ongelooflijk, 2x verliezen en Zweden met de hakken over de sloot winnen. Dit is Duitsland onwaardig. Je kan je direct afvragen wat hier de reden van is. Heeft Löw dan toch zijn huid te duur verkocht? Heeft hij dan toch gehoopt op die ene bevlieging? Spelers als Müller zijn al het hele seizoen uit vorm en toch blijf je die opstellen. Kijk eens naar Süle. Als je die ziet spelen denk je dat hij de laatste seizoenen onder Frank de Boer heeft meegespeeld. Alles ging terug, durfde geen enkele pass vooruit te geven.
Ach, het is eigenlijk net Ajax: De beste selectie hebben, en dan geen kampioen worden... ;-)
Eide
 Eide - donderdag 28 juni 2018 - 10:03   quote  deeplink  
FC Twente dreigt met aanvraag faillissement

FC Twente dreigt het faillissement aan te vragen als het gemeentebestuur geen garantstelling van 7 miljoen euro wil afgeven. Of de politieke bereidheid hiervoor aanwezig is, is echter hoogst onzeker.

Grote irritatie binnen de Enschedese gemeentepolitiek over de opstelling van FC Twente. De druk vanuit de club wordt volgens raadsleden tot ongekende hoogte opgevoerd. „Ongelooflijk wat er nu weer aan de hand is”, zegt toekomstig wethouder Niels van den Berg. „Het houdt niet op daar. Voor ons is een nieuwe garantstelling geen vanzelfsprekendheid. Als stad moeten we 15 miljoen bezuinigen.”

Een garantstelling betekent dat de gemeente 7 miljoen betaalt aan schuldeisers van de club als FC Twente dat zelf niet kan. Bij de gemeente heeft Twente al een lening van 17 miljoen lopen en Enschede staat ook al voor 8,4 miljoen garant. Bij een bankroet van de club moet de stad dus 25,4 miljoen afschrijven. Twente moet de gemeente komend seizoen 2,1 miljoen euro aan rente en aflossing betalen.

Financiële nood
De club is door de degradatie nog verder in financiële nood geraakt. De begroting is al flink teruggeschroefd: van 30 miljoen naar 18 miljoen. Maar er ligt ook nog een belastingclaim van 4,4 miljoen. Bovendien moet FC Twente de spelersagent van de in 2015 aan FC Porto verkochte Jesus Corona nog 6,3 miljoen nabetalen. Die beide vorderingen staan weliswaar als reservering op de balans, maar het geld is er niet.

En geld om een elftal samen te stellen dat weer rechtstreeks kan promoveren, is er evenmin. FC Twente wil daar geld voor vrijspelen door 25 procent van de aandelen van de club aan sponsoren te verkopen. Die transactie moet 14 miljoen euro opleveren. Maar de sponsors willen niet aan verliesfinanciering doen. Een aantal wil best over de brug komen, maar alleen met de garantie dat hun geld niet naar de gemeente of de fiscus gaat, maar volledig in nieuwe spelers wordt geïnvesteerd.

Handreiking
Het nieuwe college wil FC Twente ook wel een handreiking doen, zo melden bronnen in het stadhuis. De club zou voorlopig geen rente en aflossing hoeven te betalen (2,1 miljoen). Maar de extra garantstelling van 7 miljoen euro, waar de club nu ook om vraagt, dát valt alle raadsfracties rauw op het dak. Aifer Koc (CDA): „Dit wordt een heel moeilijk verhaal.” René Kreeft (VVD): „Er zijn grenzen.”

Dat directeur Erik Velderman zelfs heeft gedreigd per 1 juli het faillissement aan te vragen als die extra garantstelling er niet komt, zoals vertrouwelijk is meegedeeld aan de fractievoorzitters, noemt PVV-voorman Jan-Willem Elferink ‘niet netjes’. FC Twente-directeur Erik Velderman wil niet reageren.

Bron

Het heeft niets met Ajax te maken maar het illustreert hoe slecht financieel beleid en onverantwoord risico een club echt tot de afgrond kunnen brengen. Ik vraag me ook oprecht af of Twente nog een toekomst heeft in het betaalde voetbal of dat ze beter failliet kunnen gaan en desnoods doorstarten als een nieuwe vereniging ala Rangers FC.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 28 juni 2018 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 juni 2018 - 09:45 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ach, het is eigenlijk net Ajax: De beste selectie hebben, en dan geen kampioen worden... ;-)
Ze speelden ook haast hetzelfde. Langdurig balbezit, maar voorin geen echte afmaker!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 28 juni 2018 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 27 juni 2018 - 22:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zelfs dan. Horen hier met kop en schouders bovenuit te steken. En inderdaad, ze waren heel erg slecht.
Tja, blijkbaar zat er daar aardig wat fout in de koppies. Sowieso vind ik op 0-0 spelen raar als je aan 1 doelpunt voldoende had.
Loetje
 Loetje - donderdag 28 juni 2018 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 juni 2018 - 13:57 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar zat er daar aardig wat fout in de koppies. Sowieso vind ik op 0-0 spelen raar als je aan 1 doelpunt voldoende had.
Duitland kan onmogelijk op 0-0 gespeeld hebben. Men wist als Zweden zou winnen, 0-0 al niet genieg was. Ik denk dat wat jij zegt, het helemaal fout in de koppies zat. 0-0 kan never nooit de bedoeling zijn geweest.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 28 juni 2018 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 juni 2018 - 14:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Duitland kan onmogelijk op 0-0 gespeeld hebben. Men wist als Zweden zou winnen, 0-0 al niet genieg was. Ik denk dat wat jij zegt, het helemaal fout in de koppies zat. 0-0 kan never nooit de bedoeling zijn geweest.
Heb je ze zien voetballen gisteren Loetje? Pas nadat Zweden in de 50ste minuut op voorsprong kwam wilde Duitsland iets naar voren drukken. Tot die bewuste 50ste minuut ging het op een tempo van een stel bejaarden en was vooral balbezit het devies. In de overige 40 minuten, dus toen Duitsland wist dat het moest, werd gekozen voor extra aanvallende impulsen in de naam van Gomez en Müller. Maar toen was het al zo'n chaos bij Duitsland dat de angst toesloeg.
remco k
 remco k - donderdag 28 juni 2018 - 16:14   quote  deeplink  
Müller schrijft het toe aan druk zijn met randzaken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 28 juni 2018 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 juni 2018 - 16:14 schreef remco k het volgende:
Müller schrijft het toe aan druk zijn met randzaken.
Tja, sommige spelers vonden het nodig een ontmoeting te hebben met Erdogan. Dit heeft voor rumoer gezorgd. Deze spelers zijn ook de kop van jut in Duitsland. Het betreft hier, de toch er slecht spelende, Özil en Gündogan. Ze hadden gewoon geschorst moeten blijven en niet maar enkele dagen zoals nu het geval was.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 28 juni 2018 - 20:41   quote  deeplink  
Toch wel raar dat je met die gele kaarten plaats in competitie bepaalt.
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 juni 2018 - 15:24   quote  deeplink  
Ajax zojuist met 9-0 gewonnen van SV Lippstadt. Klein beetje te vergelijken met Preusen Munster die afgelopen ons hadden verslagen. Hele mooie goals, mooie uitgespeelde aanvallen en goed positiespel. Prima!
Loetje
 Loetje - zaterdag 30 juni 2018 - 17:57   quote  deeplink  
Nico is ook terug, al hoop ik dat die bij ons zijn oude niveau weer haalt komend jaar. Wat was Argentinië zwak! Wel een prachtpot gezien trouwens.
AkaS
 AkaS - zaterdag 30 juni 2018 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juni 2018 - 15:24 schreef Loetje het volgende:
Ajax zojuist met 9-0 gewonnen van SV Lippstadt. Klein beetje te vergelijken met Preusen Munster die afgelopen ons hadden verslagen. Hele mooie goals, mooie uitgespeelde aanvallen en goed positiespel. Prima!
Mooi dat die Dani de Wit zoveel scoort... Als ik hem zie denk ik aan een krachtpatser maar het lijkt een ware doelpuntenmachine te zijn...

Het wordt druk op het middenveld...
AkaS
 AkaS - zaterdag 30 juni 2018 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juni 2018 - 17:57 schreef Loetje het volgende:
Nico is ook terug, al hoop ik dat die bij ons zijn oude niveau weer haalt komend jaar. Wat was Argentinië zwak! Wel een prachtpot gezien trouwens.
Nu nog even Tadic naar huis en we zijn er klaar voor...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 30 juni 2018 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juni 2018 - 19:54 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nu nog even Tadic naar huis en we zijn er klaar voor...
Tadic is al uitgeschakeld toch????
Eide
 Eide - zaterdag 30 juni 2018 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 30 juni 2018 - 21:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tadic is al uitgeschakeld toch????
Zeker, Servië is al klaar.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 juli 2018 - 22:26   quote  deeplink  
Zijn de regels veranderd met betrekking tot doorgebroken speler? Die Deen moet toch gewoon rood hebben, of ben ik gek???
Loetje
 Loetje - zondag 01 juli 2018 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juli 2018 - 22:26 schreef Ajax Warrior het volgende:
Zijn de regels veranderd met betrekking tot doorgebroken speler? Die Deen moet toch gewoon rood hebben, of ben ik gek???
Ik dacht het ook. Maar de regels zijn totaal veranderd. Volgens de commentator terecht geel omdat hij een uitsterste poging deed de bal te spelen. Vind het ook heel vaag.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 juli 2018 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juli 2018 - 22:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik dacht het ook. Maar de regels zijn totaal veranderd. Volgens de commentator terecht geel omdat hij een uitsterste poging deed de bal te spelen. Vind het ook heel vaag.
In principe had die gozer hem gewoon rustig binnen kunnen lopen. Snap werkelijk niet dat dit geen rood is.
Loetje
 Loetje - maandag 02 juli 2018 - 01:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juli 2018 - 23:36 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

In principe had die gozer hem gewoon rustig binnen kunnen lopen. Snap werkelijk niet dat dit geen rood is.
Same...
Loetje
 Loetje - maandag 02 juli 2018 - 01:28   quote  deeplink  
Maargoed, Italie deed niet mee en Spanje, Duitsland, Portugal en Argentinië al naar huis voor de kwartfinale.

Rusland, Kroatië, Engeland, Colombia, Zweden of Zwitserland gaat hoe dan ook in de finale komen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 02 juli 2018 - 07:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 juli 2018 - 23:36 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

In principe had die gozer hem gewoon rustig binnen kunnen lopen. Snap werkelijk niet dat dit geen rood is.
Inderdaad een scoringskans ontnemen en tackle van achter normaal donkerrood.
Bijzonder dat hij mocht blijven staan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 juli 2018 - 07:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 07:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad een scoringskans ontnemen en tackle van achter normaal donkerrood.
Bijzonder dat hij mocht blijven staan.
Gelukkig ben ik dus niet de enige met deze gedachte.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 juli 2018 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 01:28 schreef Loetje het volgende:
Maargoed, Italie deed niet mee en Spanje, Duitsland, Portugal en Argentinië al naar huis voor de kwartfinale.

Rusland, Kroatië, Engeland, Colombia, Zweden of Zwitserland gaat hoe dan ook in de finale komen.
Als Colombia het kan tegen Engeland, dan komt er zeker weten een grote verrassing.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 juli 2018 - 17:31   quote  deeplink  
Dan maak je een mooi doelpunt om vervolgens 20 minuten later jezelf te gedragen als een theatermannetje. Tijd dat dit eens flink bestraft gaat worden!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.1020860