BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - vrijdag 03 augustus 2018 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2018 - 14:30 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

De 2 beste spelers zijn weg en als jij je niet kan opladen tegen dit soort tegenstander, die helemaal niet zo slecht zijn als dat andere denken, dan heeft het wel met kwaliteit te maken. Ik denk echt dat het enorme onderschatting is geweest en dat de kwaliteit spelers niet goed genoeg is voor Europa.

Heel jammer, want AZ heeft veel punten en daardoor ontlopen ze echte sterke stegenstanders, bij Vitesse is dat anders, die hebben bijna geen punten en moeten vol aan de bak nu tegen sterke tegenstanders
Ik geef met mijn argument nu toch niet aan? Dit heeft werkelijk niets met druk te maken maar met falen van het bestuur. Als een trainer een spits ter beschikking krijgt die bij Sparta niet eens slaagde... Tsja...
Eide
 Eide - vrijdag 03 augustus 2018 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2018 - 14:07 schreef Loetje het volgende:
Gewoon niet waar, tenzij je de Nederlandse Eredivisie bedoeld want daar presteren ze vrijwel nooit tegen de grote clubs. AZ heeft tot aan vorig jaar altijd uitstekend gepresteerd voor AZ begrippen in Europa en daar hebben meer dan genoeg lastige tegenstanders bijgezeten of dat ze terug moesten komen van een achterstand. Of dat ze een laatste moeilijke poulewedstrijd moesten winnen om door te komen. Die wonnen ze altijd. 2 jaar geleden nog tegen het sterke Zenit. Deze constatering van AZ in Europa is gewoon niet juist.
Je zegt eigenlijk zelf precies wat ik bedoel. Zolang er niet zo veel druk op staat doen ze het uitstekend. Als ze in Europa niet tegen hoge verwachtingen opboksen ook. Maar tegen de grote clubs zijn ze steevast kansloos. Nu in Europa werden ze vooraf al dik in de favorietenpositie gedrukt... En gingen ze kansloos ten onder.

Zodra de druk erop staat krijgt AZ daar onmiddellijk last van.
Loetje
 Loetje - vrijdag 03 augustus 2018 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2018 - 17:58 schreef Eide het volgende:

[..]

Je zegt eigenlijk zelf precies wat ik bedoel. Zolang er niet zo veel druk op staat doen ze het uitstekend. Als ze in Europa niet tegen hoge verwachtingen opboksen ook. Maar tegen de grote clubs zijn ze steevast kansloos. Nu in Europa werden ze vooraf al dik in de favorietenpositie gedrukt... En gingen ze kansloos ten onder.

Zodra de druk erop staat krijgt AZ daar onmiddellijk last van.
Die mindere tegenstanders op belangrijke momenten werden echt vrijwel altijd verslagen. Tot op vorig jaar dan. Daarvoor constant wel.

En dit jaar is het in mijn ogen geen druk, maar falen van directie daar.

Als de heren Overmars en Van der Sar aangepakt worden voor de selectie tijdig op orde hebben, is dit bij AZ gewoon hetzelfde verhaal.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 04 augustus 2018 - 19:13   quote  deeplink  
Ik vind beide ploegen, Feijenoord en PSV, nog niet overtuigen in deze JC Schaal
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 04 augustus 2018 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2018 - 19:13 schreef Hasjkoph het volgende:
Ik vind beide ploegen, Feijenoord en PSV, nog niet overtuigen in deze JC Schaal
Vond het ook maar een matig potje. Feyenoord mistte nog wel wat spelers maar vond er weinig aan. PSV ook matig. Beide ploegen gaan ook 20% harder als ze tegen Ajax spelen.
Eide
 Eide - zaterdag 04 augustus 2018 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2018 - 20:56 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vond het ook maar een matig potje. Feyenoord mistte nog wel wat spelers maar vond er weinig aan. PSV ook matig. Beide ploegen gaan ook 20% harder als ze tegen Ajax spelen.
Ik vond er geen zak aan eigenlijk.
Loetje
 Loetje - zaterdag 04 augustus 2018 - 22:17   quote  deeplink  
Gewoon een oersaaie kut wedstrijd waarbij ik vanaf de eerste minuut hoopte op het eifsofnaal. Geen spanning en al helemaal geen voetbal gezien. En dat ABBA systeem vond ik comedy central waardig. Sorry dat ik het zeg.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 04 augustus 2018 - 22:29   quote  deeplink  
Niet gezien, ga mijn ogen niet pijnigen aan die 2 kutclubs!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 05 augustus 2018 - 07:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 augustus 2018 - 21:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vond er geen zak aan eigenlijk.
Nee klopt ze waren erg tam.

Zoet gaat ook huilen dat Feyenoord niet wilde voetballen haha dan kan PSV ook niks..

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/832239/gefrustreerde-zoet-feyenoord-komt-hier-niet-om-te-voetballen-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=voetbal
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 05 augustus 2018 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Want het is idd niet alsof PSV dat vorig jaar ook vaak gedaan heeft.
Had hij niet een uitspraak in de geest van "het maakt niet uit hoe je wint, als je maar wint"?
Eide
 Eide - zondag 05 augustus 2018 - 12:05   quote  deeplink  
De wereld is vol van zulke uitspraken en hypocriet gedoe. Dit was Zoet afgelopen seizoen: http://www.omroepbrabant.nl/?news/274150572/PSV+zakt+wéér+weg,+maar+blijft+gewoon+winnen+‘En+dat+is+het+belangrijkste’.aspx


-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 augustus 2018 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 05 augustus 2018 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 augustus 2018 - 12:05 schreef Eide het volgende:
De wereld is vol van zulke uitspraken en hypocriet gedoe. Dit was Zoet afgelopen seizoen: http://www.omroepbrabant.nl/?news/274150572/PSV+zakt+wéér+weg,+maar+blijft+gewoon+winnen+‘En+dat+is+het+belangrijkste’.aspx

Als je wint is alles geoorloofd, als je verliest is datzelfde ineens kritisch. Waan van de dag bij zulke voetballers.
remco k
 remco k - zondag 05 augustus 2018 - 12:12   quote  deeplink  
Ach ja. Dat zullen ze bij ons ook zeggen als we winnen met slecht voetbal toch.
p111
 p111 - zondag 05 augustus 2018 - 12:16   quote  deeplink  
Het waren 2 ploegen met heel veel inzet,maar totaal geen creatieviteit.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 05 augustus 2018 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 augustus 2018 - 12:05 schreef Eide het volgende:
De wereld is vol van zulke uitspraken en hypocriet gedoe. Dit was Zoet afgelopen seizoen: http://www.omroepbrabant.nl/?news/274150572/PSV+zakt+wéér+weg,+maar+blijft+gewoon+winnen+‘En+dat+is+het+belangrijkste’.aspx

Ja, dit bedoelde ik dus idd.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 06 augustus 2018 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 augustus 2018 - 14:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik geef met mijn argument nu toch niet aan? Dit heeft werkelijk niets met druk te maken maar met falen van het bestuur. Als een trainer een spits ter beschikking krijgt die bij Sparta niet eens slaagde... Tsja...
Daar heb je wel een punt en dat is ook een probleem bij dit soort clubs, ze hadden natuurlijk ook meer kunnen betalen voor die spits van Ado, dan had je hem al binnen. MAar ze volgen het oude Ajax principe en dat is kopen nadat de speler verkocht is en dan met zoveel vetraging dat je eraan gaat.

Dat is idd gewoon slecht management, maar helaas is dit een typisch probleem dat we in nederland hebben.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 06 augustus 2018 - 16:13   quote  deeplink  
Zou wel lekker zijn als we met de winterstop al 10 punten voor zouden staan op de rest
Eide
 Eide - donderdag 09 augustus 2018 - 19:11   quote  deeplink  
Zo, de kakkies maken zich ook sterk voor Europese uitschakeling. Hadden eigenlijk al 2-0 achter moeten staan want waarom de 2e goal van Trencin werd afgekeurd snapt niemand.
Eide
 Eide - donderdag 09 augustus 2018 - 19:38   quote  deeplink  
En daar is de zeer terechte 2e goal voor Trencin. Feyenoord wordt gedeklasseerd door een tegenstander met een budget van 2 miljoen euro per jaar.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 09 augustus 2018 - 19:43   quote  deeplink  
Het zal 's niet zo zijn dat de punten niet van Feyenoord komen.. Mijn God, tegen Trencin 2-0 achter staan in de rust.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 augustus 2018 door Hasjkoph --
Eide
 Eide - donderdag 09 augustus 2018 - 19:45   quote  deeplink  
3-0. Een onvoorstelbare afgang. Ze worden compleet voor lul gezet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 augustus 2018 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 09 augustus 2018 - 19:46   quote  deeplink  
Die bekkies ook weer even dicht! Whahaha
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 09 augustus 2018 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2018 - 19:45 schreef Eide het volgende:
3-0. Een onvolstelbare afgang. Ze worden compleet voor lul gezet.
En ik sprak nog te vroeg ook..
Eide
 Eide - donderdag 09 augustus 2018 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2018 - 19:46 schreef Ajax Warrior het volgende:
Die bekkies ook weer even dicht! Whahaha
Leedvermaak mag ook best. Maar even dat terzijde; ik heb moeite te omschrijven hoe slecht de kakkies zijn. Elke bal is inleveren. Letterlijk geen kans gehad. Op elke positie worden ze afgetroefd door spelers van het niveau Ajax A1 en de Eerste Divisie.

De Johan Cruijffschaal was een beschamend optreden van zowel PSV als feyenoord, maar dan denk je nog dat het de spanning is en omdat het twee topploegen die elkaar neutraliseren. Dan zie je een paar dagen later dat feyenoord gewoon wordt ontmaskert. Ik maak me sterk dat het Jong Ajax van vorig seizoen dit Trencin zou oprollen maar datzelfde Trencin staat dus 3-0 voor bij rust en had eigenlijk op 4-0 moeten staan na een onterecht afgekeurde goal.

Ik heb dit echt nog nooit gezien. Laat ik vooral blij zijn dat het niet Ajax is dat zo vreselijk af gaat, Bij ons zou men het meteen over onderschatting en arrogantie hebben. Wat dit dan is... zeg het maar.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 09 augustus 2018 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 09 augustus 2018 - 20:20   quote  deeplink  
En de 4e voor Trencin. Schrijf de kakkies maar rustig af.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 09 augustus 2018 - 20:49   quote  deeplink  
Ach ja, ze hebben de JC schaal al gewonnen. iets met kinderhand(in hand)
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 09 augustus 2018 - 20:58   quote  deeplink  
"We gaan dit jaar voor vier prijzen inclusief de Europa League" - Sam Larsson, 2018
Loetje
 Loetje - donderdag 09 augustus 2018 - 21:02   quote  deeplink  
Komt omdat Kramer er niet meer is....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 09 augustus 2018 - 21:27   quote  deeplink  
Whahaha niets is beter dan dat ene woord! TRENCIN!!! Whahahaha
Loetje
 Loetje - donderdag 09 augustus 2018 - 21:49   quote  deeplink  
Vitesse identiek aan Ajax he... Verdomme joh...

In hun geval, je speelt tegen Basel. Op papier een 4x betere ploeg en kort voor het einde gooi je alles open. 4 minuten voor tijd een 2 tegen 3 situatie en nu kan Van Wolfswinkel in de 93e minuut vanaf 25 meter voor de goal op de keeper af. Naïef Nederlands kutvoetbal. Niks meer en niks minder!
Loetje
 Loetje - donderdag 09 augustus 2018 - 21:50   quote  deeplink  
Momenten herkennen he... Wanneer zeg je 'deze tussenstand moet de eindstand worden'.
remco k
 remco k - donderdag 09 augustus 2018 - 22:48   quote  deeplink  
Pff. Het niveau van het NL voetbal.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 10 augustus 2018 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2018 - 20:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Leedvermaak mag ook best. Maar even dat terzijde; ik heb moeite te omschrijven hoe slecht de kakkies zijn. Elke bal is inleveren. Letterlijk geen kans gehad. Op elke positie worden ze afgetroefd door spelers van het niveau Ajax A1 en de Eerste Divisie.

De Johan Cruijffschaal was een beschamend optreden van zowel PSV als feyenoord, maar dan denk je nog dat het de spanning is en omdat het twee topploegen die elkaar neutraliseren. Dan zie je een paar dagen later dat feyenoord gewoon wordt ontmaskert. Ik maak me sterk dat het Jong Ajax van vorig seizoen dit Trencin zou oprollen maar datzelfde Trencin staat dus 3-0 voor bij rust en had eigenlijk op 4-0 moeten staan na een onterecht afgekeurde goal.

Ik heb dit echt nog nooit gezien. Laat ik vooral blij zijn dat het niet Ajax is dat zo vreselijk af gaat, Bij ons zou men het meteen over onderschatting en arrogantie hebben. Wat dit dan is... zeg het maar.
Tja dan zeggen ze dat er 7 man ontbreken, maar kom op, want een wanbeleid voer je als je 7 gebleseerden hebt en dan nog....
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 10 augustus 2018 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2018 - 21:49 schreef Loetje het volgende:
Vitesse identiek aan Ajax he... Verdomme joh...

In hun geval, je speelt tegen Basel. Op papier een 4x betere ploeg en kort voor het einde gooi je alles open. 4 minuten voor tijd een 2 tegen 3 situatie en nu kan Van Wolfswinkel in de 93e minuut vanaf 25 meter voor de goal op de keeper af. Naïef Nederlands kutvoetbal. Niks meer en niks minder!
Yup!!
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 augustus 2018 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 augustus 2018 - 21:27 schreef Ajax Warrior het volgende:
Whahaha niets is beter dan dat ene woord! TRENCIN!!! Whahahaha
Ik heb er niks van gezien, maar de uitslag zegt genoeg en ik heb gelezen dat die uitslag niet eens geflatteerd is geweest!
Eide
 Eide - zaterdag 11 augustus 2018 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 13:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb er niks van gezien, maar de uitslag zegt genoeg en ik heb gelezen dat die uitslag niet eens geflatteerd is geweest!
Bepaald niet Pietje. De 5, 6 en zelfs 7-0 hing eerder in de lucht dan een Rotterdamse goal.
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 augustus 2018 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 14:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Bepaald niet Pietje. De 5, 6 en zelfs 7-0 hing eerder in de lucht dan een Rotterdamse goal.
Daar zullen ze in Rotterdam niet blij mee zijn geweest. Bovendien slecht voor het aantal punten dat Nederland had kunnen verdienen loopt nu ook weer een deuk op. Ook al omdat ook AZ het heeft laten afweten.
Eide
 Eide - zaterdag 11 augustus 2018 - 16:56   quote  deeplink  
Ik schreef al eerder dat het echt moeilijk te beschrijven is hoe zwak Feyenoord was, en dat tegen een ploeg met een zeer bescheiden Eerste Divisie begroting. Trencin drijft op spelers die Jong elftallen niet hebben gehaald bijvoorbeeld. Jongens die vie de Eerste Divisie het buitenland opzoeken. En dan ga je kansloos ten onder.

Ten vergelijking; clubs als Almere City en Top Oss zitten op dat soort begrotingen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 augustus 2018 door Eide --
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 augustus 2018 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 16:56 schreef Eide het volgende:
Ik schreef al eerder dat het echt moeilijk te beschrijven is hoe zwak Feyenoord was, en dat tegen een ploeg met een zeer bescheiden Eerste Divisie begroting. Trencin drijft op spelers die Jong elftallen niet hebben gehaald bijvoorbeeld. Jongens die vie de Eerste Divisie het buitenland opzoeken. En dan ga je kansloos ten onder.

Ten vergelijking; clubs als Almere City en Top Oss zitten op dat soort begrotingen.
Het is dus bepaald geen compliment voor Feyenoord. :)
remco k
 remco k - zaterdag 11 augustus 2018 - 17:31   quote  deeplink  
Wat heerlijk om Chelsea eens te zien als een echt aanvallende ploeg die hoog druk zet.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 13:25   quote  deeplink  
Van die negatieve ellende bij ons maar even naar iets leuks... Emmen staat lekker te ballen
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2018 - 17:31 schreef remco k het volgende:
Wat heerlijk om Chelsea eens te zien als een echt aanvallende ploeg die hoog druk zet.
Mijn god, dat was echt jarenlang terug voor het laatst.
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 14:06   quote  deeplink  
Emmen op voorsprong tegen ADO. Toch wel verrassend?!
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 14:06   quote  deeplink  
dubbel. Eén keer lijkt me genoeg...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 augustus 2018 door Pietje --
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 14:09   quote  deeplink  
Emmen speelt onder Dick Lukkien al vanaf dag 1 goed. Verbaasd me niet eens. Als het een beetje meezit, blijft Emmen er ook rechtstreeks in.
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 14:09 schreef Loetje het volgende:
Emmen speelt onder Dick Lukkien al vanaf dag 1 goed. Verbaasd me niet eens. Als het een beetje meezit, blijft Emmen er ook rechtstreeks in.
Ik moet bekennen dat ik het allemaal niet zo gevolgd heb.

Wel hoorde ik van diverse sportverslaggevers, dat Ajax beslist kampioen gaat worden en dat FC Emmen rechtstreeks gaat degraderen...
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 14:22   quote  deeplink  
Fortuna of De Graafschap zou ik veel logischer vinden. Daarbij verwacht ik ook heel weinig van NAC en Willem II dit jaar.
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 14:22 schreef Loetje het volgende:
Fortuna of De Graafschap zou ik veel logischer vinden. Daarbij verwacht ik ook heel weinig van NAC en Willem II dit jaar.
Eens! Ik denk dat het onderin knap spannend gaat worden, nog spannender dan het vorige seizoen.
Loetje
 Loetje - zondag 12 augustus 2018 - 14:28   quote  deeplink  
Yep. Verwacht ook dat PEC en VVV het lastig gaan krijgen. Nouja, dat wordt leuk denk ik
Pietje
 Pietje - zondag 12 augustus 2018 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 augustus 2018 - 14:28 schreef Loetje het volgende:
Yep. Verwacht ook dat PEC en VVV het lastig gaan krijgen. Nouja, dat wordt leuk denk ik
VVV vind ik een aardige ploeg hebben. Maar ja, je zag het vorig seizoen ook: halverwege de revelatie van de eredivisie en plotseling kwam daar de klad in. Verlies na verlies waardoor ze het maar net redden. PEC vind ik moeilijk te voorspellen.

Ik vermoed ook dat het onderin inderdaad leuk gaat worden. En wie weet wordt het bovenin ook veel spannender dan de journalisten voor mogelijk hebben gehouden. :-(

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.1157820