BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker. Ajax speelt gewoon een goede wedstrijd.

Opvallers toch weer Gravenberch en Labyad. Ook Schuurs goed. Tadic met twee goede assists en Antony weer behoorlijk actief.

De voorhoede van Ajax moet toch menige Eredivisiecoach wakker van liggen.
Fijn om te zien. Tevens ook vrij helder welke jongens echt nu door lijken te pakken en ook duidelijk dat sommige er nog ver vanaf zitten.

Ik denk dat Schuurs en Gravenberch er nu echt zijn. Ik zie Taylor veel minuten gaan maken. Maar zie er ook een aantal die gigantisch veel moeite hebben om ook maar een klein beetje bij te benen
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat snap ik gap, maar o19 greep nu al een aantal keer net naast die prijs. Je wilt hem, als je pretendeert een geweldige jeugdopleiding te hebben toch echt een keertje winnen lijkt mij.
Tsja, ik zou het ook zeggen. Echter boeit dat helemaal niets in die jeugdopleiding. Is ook best apart, winnen moet je ook leren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Volgens mij zitten de jeugdploegen in Nyon in een bubbel.
Zou kunnen, ben er verder eigenlijk niet echt mee bezig geweest. Maar ik snap best de reactie van pth. Als je als club pretendeert een geweldige jeugdopleiding te hebben en je al meermaals naast de Youth League hebt gegrepen zou het wel mooi zijn die eens te winnen. En dit team had dat zeker in zich gehad.
remco k
 remco k - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:31 schreef pth het volgende:

[..]

Zou kunnen,. Mijn filosofie voor Ajax is dat ze overal en altijd met hun sterkste elftal op komen draven en met mooi voetbal de tegenstander van de mat spelen. Naïef? Waarschijnlijk wel. Daarom minder dan de veronderstelde formele filosofie van Ajax? Voor mij als liefhebber van flitsend spelende Ajax elftallen niet.
Op die manier daag je de beste spelers van die elftallen totaal niet uit. Als je speelt tegen oudere en sterkere tegenstanders zul je meer weerstand opbouwen en zul je normaal gesproken dus eerder klaar zijn voor het eerste. Je zult op zijn minst fysiek verder zijn
Eide
 Eide - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:40   quote  deeplink  
De 1-3 van Donny van de Beek
remco k
 remco k - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:34 schreef pth het volgende:

[..]

Ik wacht even tot zeg 1 januari 2021 om je gelijk te geven. Rond die tijd zal wel enigszins duidelijk zijn hoeveel minuten aan deze jeugdspelers gegund is.
Die jongens speelden afgelopen seizoen al regelmatig met jong Ajax.
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:40   quote  deeplink  
Amaai, Traoré toch...
Eide
 Eide - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:41   quote  deeplink  
Oh, Rensch met een hele bekeken schuiver.
remco k
 remco k - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:42   quote  deeplink  
Traoré weer heel matig.

Die jongen pakt zijn kans iig niet.
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:42   quote  deeplink  
Nummertje 4!
Eide
 Eide - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:42 schreef remco k het volgende:
Traoré weer heel matig.

Die jongen pakt zijn kans iig niet.
Terwijl Labyad gewoon heel erg goed bezig is.
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:42 schreef remco k het volgende:
Traoré weer heel matig.

Die jongen pakt zijn kans iig niet.
Ik gooi net op Twitter dat voor mij dat de eerste gemaakte conclusie is in de voorbereiding. Labyad is hem voorbij en terecht. Labyad op 9 kan nog wel eens een hele listige troef worden in Europa
Loetje
 Loetje - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Terwijl Labyad gewoon heel erg goed bezig is.
Maar dan ook wel echt bizar goed de laatste 2 potten.
remco k
 remco k - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:41 schreef Eide het volgende:
Oh, Rensch met een hele bekeken schuiver.
Doet het ook gewoon goed op links hoor.
remco k
 remco k - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Terwijl Labyad gewoon heel erg goed bezig is.
Zeker waar. Hij heeft op dit moment ook een hele plezierige uitstraling in het veld. Werkt hard, en doet gewoon veel dingen goed, gunt de bal veel aan anderen en maakt goede loopacties.

Ik denk dat Tadic de enige 100% zekerheid is in de aanval momenteel.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:42 schreef remco k het volgende:
Traoré weer heel matig.

Die jongen pakt zijn kans iig niet.
wel een mooie bal op vdbeek.. maar die misser erna tjonge
remco k
 remco k - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:50   quote  deeplink  
Optie 1.

Tadic labyad Anthony.

Optie 2

Promes Tadic Neres

Optie 3

Promes Huntelaar Neres.

En Huntelaar is er dan ook nog.
remco k
 remco k - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:51   quote  deeplink  
Tailor ook prima tweede helft.
pth
 pth - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Op die manier daag je de beste spelers van die elftallen totaal niet uit. Als je speelt tegen oudere en sterkere tegenstanders zul je meer weerstand opbouwen en zul je normaal gesproken dus eerder klaar zijn voor het eerste. Je zult op zijn minst fysiek verder zijn
Ik heb O19 zitten kijken, helemaal niets mis met de fysiek van dat Benfica! Intensiteit waarbij er een prijs op het spel stond was ook behoorlijk wat hoger dan in dit oefenpotje.
Eide
 Eide - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:52   quote  deeplink  
Ik denk dat Ten Hag het gaat proberen met Promes of eventueel Labyad op de positie van Ziyech. Voorin hou je dan Tadic, Promes/Labyad en Antony/Neres.
pth
 pth - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Die jongens speelden afgelopen seizoen al regelmatig met jong Ajax.
Ik begreep net dat dat er niet toe doet. Het gaat om Ajax 1 en niets anders en ik voorspel dat er nog weinig speeltijd inzit voor deze jongelui.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 augustus 2020 door pth --
Eide
 Eide - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:53   quote  deeplink  
De 1-4 van Devyne Rensch
Eide
 Eide - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:52 schreef pth het volgende:

[..]

Ik begreep net dat dat er niet toe doet
Natuurlijk wel. Jong Ajax is alweer een stap omhoog vanaf de O19. Daarom speelt de O19 ook vaak stukken minder na de winterstop dan erdoor. Tijdens de winterstop worden vaak jongens doorgeschoven en dan krijgt Jong er 16- en 17-jarigen bij.

Jongens as Rensch en Unuvar zijn 17. Gravenberch en Taylor zijn 18. Rensch en Unuvar zouden nog met de )17 mogen spelen. Ajax speelt echter niet voor de prijzen van de O17 of O19. Ajax speelt op prijzen met Ajax 1 en dus moeten deze gasten steeds weer uitgedaagd worden. Steeds verder omhoog en anders eruit.
pth
 pth - zaterdag 22 augustus 2020 - 17:57   quote  deeplink  
Traore is zo langzamerhand wel duidelijk dat die niet goed genoeg is. Marin zal ook wel klaar zijn en Mallejan heeft geen minuut mogen maken. Voorlopig speelt Ajax wel leuk in de voorbereiding, dat is ook wel eens anders geweest.
pth
 pth - zaterdag 22 augustus 2020 - 18:01   quote  deeplink  
Als Suarez er nog bij zou komen (dromen mag) en er gaat niets meer weg dan heeft Ajax een serieus sterke selectie voor komend seizoen. Dissonanten als Mallejan, Traore en Marin, ... mogen natuurlijk hun heil wel elders gaan zoeken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 augustus 2020 door pth --
Pietje
 Pietje - zaterdag 22 augustus 2020 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:30 schreef Loetje het volgende:
Mag ik zeggen dat Ajax bij tijd en wijle een ziekelijk hoog niveau haalt voor een oetenpotje?
Dat mag jij :-)
Ik vond Ajax een enorm hoog tikki-takka-gehalte hebben in flitsende aanvallen. Fantastisch om te zien. De Oostenrijkers kwamen er nauwelijks aan te pas. De strafschop die zij kregen vond ik ook nogal goedkoop. Die kerel ging al naar de grond voor er contact was.
Ik vind al die jeugdspelers ook grandioos. Hier leren ze veel meer dan bij O-19. Enkel al van trainen op dit niveau. Prima beleid!
remco k
 remco k - zaterdag 22 augustus 2020 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:51 schreef pth het volgende:

[..]

Ik heb O19 zitten kijken, helemaal niets mis met de fysiek van dat Benfica! Intensiteit waarbij er een prijs op het spel stond was ook behoorlijk wat hoger dan in dit oefenpotje.
Heb ik ook zitten kijken en het kwam niet eens in de buurt van deze wedstrijd.
remco k
 remco k - zaterdag 22 augustus 2020 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 17:52 schreef pth het volgende:

[..]

Ik begreep net dat dat er niet toe doet. Het gaat om Ajax 1 en niets anders en ik voorspel dat er nog weinig speeltijd inzit voor deze jongelui.
Ze spelen nu al voor jong Ajax. Dus al hoger dan hun eigen elftal, dit om hun weerbaarheid te vergroten en de afstand naar het eerste korter te maken.

Maar kerel, je spreekt je keihard uit tegen het huidige beleid van Ajax, helemaal prima. Maar ga dan ergens mooi demonstreren tegen het beleid van onze club.

Overigens een beleid wat zich de laatste jaren veelvuldig bewezen heeft, maar dat terzijde.
pth
 pth - zaterdag 22 augustus 2020 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 18:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ze spelen nu al voor jong Ajax. Dus al hoger dan hun eigen elftal, dit om hun weerbaarheid te vergroten en de afstand naar het eerste korter te maken.

Maar kerel, je spreekt je keihard uit tegen het huidige beleid van Ajax, helemaal prima. Maar ga dan ergens mooi demonstreren tegen het beleid van onze club.

Overigens een beleid wat zich de laatste jaren veelvuldig bewezen heeft, maar dat terzijde.
Waarom? Omdat jij dat zegt? Wie ben jij dan? Verkondig gewoon mijn eigen mening en zal dat doen zo lang ik leef. Hou jij je maar lekker vast aan omdat ‘dat nu eenmaal het beleid van Ajax is’ ... klinkt hetzelfde als van die aap en een banaan.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 22 augustus 2020 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 18:25 schreef pth het volgende:

[..]

Waarom? Omdat jij dat zegt? Wie ben jij dan? Verkondig gewoon mijn eigen mening en zal dat doen zo lang ik leef. Hou jij je maar lekker vast aan omdat ‘dat nu eenmaal het beleid van Ajax is’ ... klinkt hetzelfde als van die aap en een banaan.
En gewoon vasthouden die mening pth. Helemaal niets mis mee. Ik volg je gedachtegang in grote lijnen en snap zeker wat je bedoelt. Ik zie ook liever o19 met de beker in de handen.
remco k
 remco k - zaterdag 22 augustus 2020 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 18:25 schreef pth het volgende:

[..]

Waarom? Omdat jij dat zegt? Wie ben jij dan? Verkondig gewoon mijn eigen mening en zal dat doen zo lang ik leef. Hou jij je maar lekker vast aan omdat ‘dat nu eenmaal het beleid van Ajax is’ ... klinkt hetzelfde als van die aap en een banaan.
Volgens mij lees je niet.

Je moet uiteraard lekker je mening behouden. Het siert je zelfs.

Enige dat ik zeg, als het je niet aanstaat wat ze doen, en je wil het anders hebben moet je gaan protesteren ofzo.

Er is toch niks mis met dat advies.

Ik ben wel blij met het beleid. Tsja.

En ik geef aan dat dit beleid tot succes heeft geleid.
Eide
 Eide - zaterdag 22 augustus 2020 - 23:16   quote  deeplink  
nummer10
 nummer10 - zaterdag 22 augustus 2020 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 19:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij lees je niet.

Je moet uiteraard lekker je mening behouden. Het siert je zelfs.

Enige dat ik zeg, als het je niet aanstaat wat ze doen, en je wil het anders hebben moet je gaan protesteren ofzo.

Er is toch niks mis met dat advies.

Ik ben wel blij met het beleid. Tsja.

En ik geef aan dat dit beleid tot succes heeft geleid.
maar wat ik wel moet toegeven, en breekt echt verdomde weinig jeugd door onder tenhag, speelt vaak op save met giga aankopen ipv jeugd in tepassen.. en ja ik begrijp als jeugd niet goed genoeg is je aankopen doet.. maar wat ik ook niet snap, als je zulke jeugd spelers meeneemt, gun ze wat meer minuten in de oefenpotjes.. maar goed we gaan het zien, ik heb zin in het seizoen !
AkaS
 AkaS - zondag 23 augustus 2020 - 10:15   quote  deeplink  
Door het toegenomen niveau van het eerste, is de weg tot aansluiting ook langer.
De jeugd moet dat begrijpen en accepteren. Maar ze willen het liefst met 16jr in het eerste staan of anders naar het buitenland vertrekken. En daar hebben ze plots veel minder praatjes en nemen ze geduldig genoegen met veel minder.

Ik hoop dat we deze keer wat intelligentere jeugd hebben en ze iets meer geduld kunnen opbrengen en wat later alsnog bij Ajax slagen en die toptransfer kunnen maken.

.... En blijven voetballen ipv floppen in het buitenland.

Vraag me tegelijkertijd wel af hoe ten Hag met het overschot aan potentiële basisspelers in de voerhoede omgaat. En hoe te komen tot een evenwicht middenveld....

Jaren geleden hadden we 100 middenvelders, nu baart dat me wel zorgen.

Of zien jullie dit anders?
remco k
 remco k - zondag 23 augustus 2020 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 23:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar wat ik wel moet toegeven, en breekt echt verdomde weinig jeugd door onder tenhag, speelt vaak op save met giga aankopen ipv jeugd in tepassen.. en ja ik begrijp als jeugd niet goed genoeg is je aankopen doet.. maar wat ik ook niet snap, als je zulke jeugd spelers meeneemt, gun ze wat meer minuten in de oefenpotjes.. maar goed we gaan het zien, ik heb zin in het seizoen !
De jeugd krijgt zelfs vrij veel kansen.

Ze hebben zelfs vrij veel gespeeld in die oefenpotten. Alleen unuvar niet heel veel. Maar daar is een duidelijke uitleg over gegeven.
remco k
 remco k - zondag 23 augustus 2020 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 10:15 schreef AkaS het volgende:
Door het toegenomen niveau van het eerste, is de weg tot aansluiting ook langer.
De jeugd moet dat begrijpen en accepteren. Maar ze willen het liefst met 16jr in het eerste staan of anders naar het buitenland vertrekken. En daar hebben ze plots veel minder praatjes en nemen ze geduldig genoegen met veel minder.

Ik hoop dat we deze keer wat intelligentere jeugd hebben en ze iets meer geduld kunnen opbrengen en wat later alsnog bij Ajax slagen en die toptransfer kunnen maken.

.... En blijven voetballen ipv floppen in het buitenland.

Vraag me tegelijkertijd wel af hoe ten Hag met het overschot aan potentiële basisspelers in de voerhoede omgaat. En hoe te komen tot een evenwicht middenveld....

Jaren geleden hadden we 100 middenvelders, nu baart dat me wel zorgen.

Of zien jullie dit anders?
Helemaal eens.

Al speelde het middenveld met alvarez en Gravenberg defensief wel heel prima en leek er een goede balans te zijn.
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 10:15 schreef AkaS het volgende:
Door het toegenomen niveau van het eerste, is de weg tot aansluiting ook langer.
De jeugd moet dat begrijpen en accepteren. Maar ze willen het liefst met 16jr in het eerste staan of anders naar het buitenland vertrekken. En daar hebben ze plots veel minder praatjes en nemen ze geduldig genoegen met veel minder.

Ik hoop dat we deze keer wat intelligentere jeugd hebben en ze iets meer geduld kunnen opbrengen en wat later alsnog bij Ajax slagen en die toptransfer kunnen maken.

.... En blijven voetballen ipv floppen in het buitenland.

Vraag me tegelijkertijd wel af hoe ten Hag met het overschot aan potentiële basisspelers in de voerhoede omgaat. En hoe te komen tot een evenwicht middenveld....

Jaren geleden hadden we 100 middenvelders, nu baart dat me wel zorgen.

Of zien jullie dit anders?
Ik ben het volledig met je eens, AkaS.
Maar ook de verdediging is nog niet 100% stabiel. En al helemaal niet wanneer Nico ons zou gaan verlaten. Om maar te zwijgen over Onana.
nummer10
 nummer10 - zondag 23 augustus 2020 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 11:58 schreef remco k het volgende:

[..]

De jeugd krijgt zelfs vrij veel kansen.

Ze hebben zelfs vrij veel gespeeld in die oefenpotten. Alleen unuvar niet heel veel. Maar daar is een duidelijke uitleg over gegeven.
dat is ook weer waar, en wat akas net aangaf klopt ook.. niveau is gewoon hoger dan een paar jaar terug ook..
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 12:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat is ook weer waar, en wat akas net aangaf klopt ook.. niveau is gewoon hoger dan een paar jaar terug ook..
Dat klopt zeker! We zijn weer een jaar verder en dus zijn sommige spelers "rijper". Daarnaast zijn er een aantal goede en dure spelers gehaald wat er voor heeft gezorgd dat het niveau inderdaad is opgekrikt.
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 12:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat klopt zeker! We zijn weer een jaar verder en dus zijn sommige spelers "rijper". Daarnaast zijn er een aantal goede en dure spelers gehaald wat er voor heeft gezorgd dat het niveau inderdaad is opgekrikt.
Ik vind Labyad daar toch wel een voorbeeld van, maar je kan Nico daar ook rustig onder vatten. Beide waren met 18/19 echt nog niet toe geweest aan Ajax 1. Je moet zo vreselijk goed zijn om als 17/18-jarige die stap te maken, inderdaad juist omdat Ajax ondertussen (gelukkig) weer het niveau van een Champions League-ploeg heeft.

Dat een jongen als Per Schuurs met 20 jaat tegen het eerste elftal aanzit is al heel knap.
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 13:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vind Labyad daar toch wel een voorbeeld van, maar je kan Nico daar ook rustig onder vatten. Beide waren met 18/19 echt nog niet toe geweest aan Ajax 1. Je moet zo vreselijk goed zijn om als 17/18-jarige die stap te maken, inderdaad juist omdat Ajax ondertussen (gelukkig) weer het niveau van een Champions League-ploeg heeft.

Dat een jongen als Per Schuurs met 20 jaat tegen het eerste elftal aanzit is al heel knap.
Ik ben het met je eens, Eide. Ook ik vind Zakaria Labyad de relevatie van de oefenwedstrijden. Hij komt op mij zeer gedreven over. Hij eist de bal op en vervolgt dan met een goede actie. Het zal mij niet verbazen als hij boven komt drijven als basisspeler. Ik vond overigens Dest gisteren ook uitstekend invallen. Ik vond hem wat beter dan Mazraoui.

Een vraagje: (jij bent altijd goed op de hoogte) Is André Onana soms geblesseerd? Of wordt hij bewust uit de basis gehouden i.v.m. een mogelijke transfer?
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 14:00   quote  deeplink  
Onana heeft een lichte blessure. Hij traint wel mee met de groep maar laat de oefenwedstrijden voorbij gaan.
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 14:00 schreef Eide het volgende:
Onana heeft een lichte blessure. Hij traint wel mee met de groep maar laat de oefenwedstrijden voorbij gaan.
Aha. Dank voor deze info. Dat heb ik duidelijk gemist. Ik zag de afgelopen weken alle doelmannen in de selectie voorbijkomen, alleen André niet.
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 14:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Aha. Dank voor deze info. Dat heb ik duidelijk gemist. Ik zag de afgelopen weken alle doelmannen in de selectie voorbijkomen, alleen André niet.
Het kan natuurlijk nog van alles betekenen, maar de transfermarkt is nog heel erg rustig. Veel grote clubs hebben even wat minder te besteden en Ajax gaat gewoon weer CL spelen met een, op het oog, CL-waardige ploeg. Vooralsnog zit Overmars vrij rustig op kantoor denk ik.
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 14:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 14:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk nog van alles betekenen, maar de transfermarkt is nog heel erg rustig. Veel grote clubs hebben even wat minder te besteden en Ajax gaat gewoon weer CL spelen met een, op het oog, CL-waardige ploeg. Vooralsnog zit Overmars vrij rustig op kantoor denk ik.
Nog wat eufemistisch gesproken "even wat minder". Ik denk dat veel, misschien wel heel veel "rijke clubs" de hand op de knip houden. Kijk ook naar Barcelona: eerst verkopen en dan pas aankopen. Real Madrid idem dito! En zo zijn er nog meer clubs die zich zo hebben uitgelaten. Bovendien is de transferwindow tot maar liefst begin oktober open. Dat is extreem lang. Sterker, ik vind dat veel te lang. De competities zijn dan al dik begonnen en vervolgens kunnen er binnen de selecties nog heel veel verschuivingen plaatsvinden. Ik heb Marc Overmars een week of twee geleden horen zeggen, dat als een speler van Ajax half september (nog) niet verkocht is, hij dwars voor een transfer van die speler gaat liggen. Elk bod verdwijnt wat hem betreft in de prullenmand. Een krasse uitspraak.
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 15:02   quote  deeplink  
De verlengde transferperiode wordt nog heel raar. Je kan dus straks in september nog tegen een heel andere ploeg spelen dan waar een directe concurrent pas eind oktober tegen speelt.
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 15:02 schreef Eide het volgende:
De verlengde transferperiode wordt nog heel raar. Je kan dus straks in september nog tegen een heel andere ploeg spelen dan waar een directe concurrent pas eind oktober tegen speelt.
Dat is absoluut waar. Dat had ik ook geconstateerd ergens in één van de topics. Ik vind dat competitievervalsing in de hand werken. Bovendien zijn er in het oog lopende verschillen per land wat betreft de einddatum van de transferperiode.
Daarom vind ik de uitspraken van Marc Overmars (er dwars voor gaan liggen vanaf half september) hout snijden. En dan maar hopen dat hij voet bij stuk houdt als zo'n late poging om een Ajaxspeler weg te halen voor een bedrag dat "niet geweigerd" kan worden zich daadwerkelijk voordoet. We gaan nog gekke dingen meemaken, vrees ik.
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 15:51   quote  deeplink  
En dan nog iets, Eide: waar blijft de comeback van David Neres. Je ziet hem steeds vrolijk op de tribune zitten lachen en dansen. Maar ik wil hem op het veld zien. Is hij nog altijd geblesseerd? Zo ja, hoe lang al?? Of is er wat anders aan de hand dat ik (ook) gemist heb?
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 15:51 schreef Pietje het volgende:
En dan nog iets, Eide: waar blijft de comeback van David Neres. Je ziet hem steeds vrolijk op de tribune zitten lachen en dansen. Maar ik wil hem op het veld zien. Is hij nog altijd geblesseerd? Zo ja, hoe lang al?? Of is er wat anders aan de hand dat ik (ook) gemist heb?
Het verhaal wat ik meekrijg via allerlei Ajaxvolgers is dat Ajax het normale traject volgt. Er is geen haast omdat Ajax ruim in de aanvallers zit dus kiest men voor gedegen.

Neres traint pas sinds het begin van dit trainingblok met de groep mee. Hij is fit genoeg voor groepstraining maar zit nog een aantal weekjes van wedstrijdfit. Dat zou ergens in september moeten komen. Z'n herstel is zo moeizaam geweest dat ik denk dat die geleidelijke weg heel verstandig is.
Pietje
 Pietje - zondag 23 augustus 2020 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 17:38 schreef Eide het volgende:

[..]

Het verhaal wat ik meekrijg via allerlei Ajaxvolgers is dat Ajax het normale traject volgt. Er is geen haast omdat Ajax ruim in de aanvallers zit dus kiest men voor gedegen.

Neres traint pas sinds het begin van dit trainingblok met de groep mee. Hij is fit genoeg voor groepstraining maar zit nog een aantal weekjes van wedstrijdfit. Dat zou ergens in september moeten komen. Z'n herstel is zo moeizaam geweest dat ik denk dat die geleidelijke weg heel verstandig is.
En alweer bedankt!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5926
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.1500389