BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2020 - 23:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar wat ik wel moet toegeven, en breekt echt verdomde weinig jeugd door onder tenhag, speelt vaak op save met giga aankopen ipv jeugd in tepassen.. en ja ik begrijp als jeugd niet goed genoeg is je aankopen doet.. maar wat ik ook niet snap, als je zulke jeugd spelers meeneemt, gun ze wat meer minuten in de oefenpotjes.. maar goed we gaan het zien, ik heb zin in het seizoen !
Het is sowieso een gegeven dat de jeugd sinds het vertrek van Jonk op een een of andere manier minder is. Er breken minder spelers door dan daarvoor. Tevens richt Ajax zich nu ook sneller tot transfers, dat weet iedereen. Dit is eigenlijk weer sinds Bergkamp weg is gegaan.

Daarbij, we zien allemaal dat het grotendeel van de jeugd wat momenteel doorbreekt laat zien nog ver van het gewenste niveau af te zitten en de jongens die het wel kunnen, regelmatig speeltijd krijgen. Jij weet mijn afkeer naar Ten Hag, maar dit neem ik hem toch minder kwalijk.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 10:15 schreef AkaS het volgende:
Door het toegenomen niveau van het eerste, is de weg tot aansluiting ook langer.
De jeugd moet dat begrijpen en accepteren. Maar ze willen het liefst met 16jr in het eerste staan of anders naar het buitenland vertrekken. En daar hebben ze plots veel minder praatjes en nemen ze geduldig genoegen met veel minder.

Ik hoop dat we deze keer wat intelligentere jeugd hebben en ze iets meer geduld kunnen opbrengen en wat later alsnog bij Ajax slagen en die toptransfer kunnen maken.

.... En blijven voetballen ipv floppen in het buitenland.

Vraag me tegelijkertijd wel af hoe ten Hag met het overschot aan potentiƫle basisspelers in de voerhoede omgaat. En hoe te komen tot een evenwicht middenveld....

Jaren geleden hadden we 100 middenvelders, nu baart dat me wel zorgen.

Of zien jullie dit anders?
Met name dat eerste. Alle eerlijkheid zegt dat het niveau ondet Frank de Boer, mede door de aankopen van toen, een stuk lager was dan het niveau nu. Maar het Nederlandse voetbal afzakt, is Ajax de laatste jaren echt veel sterker geworden. Toen was de drempel om aan te haken aanzienlijk minder, nu fors hoger.

Neemt niet weg dat ik bepaalde jeugd ook een minder niveau vind halen als toen. Beetje wat ik in mijn post hierboven al aangeef.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 21:24   quote  deeplink  
Boeiende finale de eerste 20 minuten. Bayern laat zich eigenlijk wederom de kaas van het brood eten in het begin. Paris heerst toch wel op de helft van Bayern met veel dreiging en 2 serieuze kansen. De kans van Lewandowski kwam eigenlijk uit het niets.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 21:49   quote  deeplink  
De brilstand met de rust is uniek, want het weergeeft niet het beeld van de wedstrijd. Voor een finale is het een leuke pot. Veel tempo, aardig wat kansen en Paris dat al met al de betere ploeg was. Bayern pas de laatste 20 minuten meer in de wedstrijd. Bayern komt ook totaal niet aan het eigen spel toe. Bij beide ploegen zijn de ballen achter de laatste linie erg gevaarlijk.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:28   quote  deeplink  
Als PSG dit straks verliest, kunnen ze niet zeggen dat ze de kansen niet hebben gehad.
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 22:28   quote  deeplink  
Bayern is gewoon te goed. PSG kon de eerste helft nog leuk meedoen en was zelfs beter in de opening, maar ze worden de tweede helft weggetikt. Ze krijgen wel wat kansen op individuele klasse, maar als ploeg is Bayern echt stukken beter.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:28 schreef Eide het volgende:
Bayern is gewoon te goed. PSG kon de eerste helft nog leuk meedoen en was zelfs beter in de opening, maar ze worden de tweede helft weggetikt. Ze krijgen wel wat kansen op individuele klasse, maar als ploeg is Bayern echt stukken beter.
Ik vind dat vandaag echt heel erg meevallen. PSG eerste helft sowieso de betere ploeg en verreweg de meeste kansen. Na rust wel meet Bayern, maar kansen ook ma rust gelijk. Bayern komt ook maar heel weinig aan het eigen spel toe, voor rust zelfs helemaal niet.
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:30 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vind dat vandaag echt heel erg meevallen. PSG eerste helft sowieso de betere ploeg en verreweg de meeste kansen. Na rust wel meet Bayern, maar kansen ook ma rust gelijk. Bayern komt ook maar heel weinig aan het eigen spel toe, voor rust zelfs helemaal niet.
En toch komt Bayern voetballend tot kansen terwijl PSG het veel meer van individuele klasse hebben. Dan zitten Mbappe en Neymar niet lekker in de wedstrijd en wordt het gewoon heel moeilijk voor PSG. Bij Bayern is het collectief gewoon sterker.
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 22:36   quote  deeplink  
Ook wel bizar: Countinho, gehuurd van Barca, binnen de lijnen. Navas, afgedankt door Real, binnen de lijnen.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:32 schreef Eide het volgende:

[..]

En toch komt Bayern voetballend tot kansen terwijl PSG het veel meer van individuele klasse hebben. Dan zitten Mbappe en Neymar niet lekker in de wedstrijd en wordt het gewoon heel moeilijk voor PSG. Bij Bayern is het collectief gewoon sterker.
Veel kansen van Bayern komen gewoon per toeval tot stand vandaag. Pas de laatste 15 minuten lijkt Bayern er wat meer doorheen te komen en dat is mede omdat PSG er doorheen zat.

PSG gokt op de counter, dat doen ze in Europa altijd tegen grote clubs en zo hebben ze 6/7 kansen gehad. Als je die niet benut, win je niks.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:36 schreef Eide het volgende:
Ook wel bizar: Countinho, gehuurd van Barca, binnen de lijnen. Navas, afgedankt door Real, binnen de lijnen.
Coutinho is apart inderdaad, gezien Barca kwaliteit mist. Voor Real was het Courtois of Navas. Daar is voor beiden iets te zeggen
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 22:41   quote  deeplink  
Nou ja, ze kochten Courtois terwijl ze Navas nog hadden. En niemand kan en wil betalen wat Real aan Navas betaald.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:41 schreef Eide het volgende:
Nou ja, ze kochten Courtois terwijl ze Navas nog hadden. En niemand kan en wil betalen wat Real aan Navas betaald.
Real wil altijd overal topspelers en het liefste dubbel bezet. Dat weet iedereen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 23 augustus 2020 - 22:47   quote  deeplink  
Wat een slechte finale!!!
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:48   quote  deeplink  
Neymar mist echt iedere vorm van overzicht, de hele wedstrijd al.
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:47 schreef Loetje het volgende:

[..]

Real wil altijd overal topspelers en het liefste dubbel bezet. Dat weet iedereen
Maar zelfs Real kan geen 22 absolute toppers betalen. In ieder geval als je zowieso een aantal grootverdieners in de ploeg hebt. Zelfde dat Barca ook spelers kwijt moet, deels voor transfergeld, maar vooral ook om ruimte te maken in het salarishuis.
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:48 schreef Loetje het volgende:
Neymar mist echt iedere vorm van overzicht, de hele wedstrijd al.
Zeker. Mbappe ook zwak. Eigenlijk speelt niemand echt heel goed hoor, of het moet Neuer zijn.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar zelfs Real kan geen 22 absolute toppers betalen. In ieder geval als je zowieso een aantal grootverdieners in de ploeg hebt. Zelfde dat Barca ook spelers kwijt moet, deels voor transfergeld, maar vooral ook om ruimte te maken in het salarishuis.
Klopt, toch zullen ze als het even kan niet nalaten om meerdere topspelers op 1 positie te halen. Dat is niet verrassend.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker. Mbappe ook zwak. Eigenlijk speelt niemand echt heel goed hoor, of het moet Neuer zijn.
Die pakt wel de titel voor Bayern inderdaad. Mbappe is zijn eerste CL finale, dat is uiteindelijk voor veel spelers heel spannend. Neymar bewijst voor mij opnieuw niet de leider van de ploeg te kunnen zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 augustus 2020 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:54   quote  deeplink  
Bayern de terechte winnaar over het hele toernooi. Vandaag waren ze verre van goed en hebben ze pas rond minuut 60 echt controle gehad tot minuut 80. Maar dat zal ze een worst wezen.
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 22:55   quote  deeplink  
Matige finale. Terechte overall winnaar met Bayern.
Eide
 Eide - zondag 23 augustus 2020 - 22:55   quote  deeplink  
Wel een van de zwakste finales die ik mij kan herinneren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 augustus 2020 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 23 augustus 2020 - 22:56   quote  deeplink  
Wat was het belabberd. Finale onwaardige wedstrijd. Zag ze meer op de grond liggen aan beide zijden dan dat er een echte strijd was.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 23 augustus 2020 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:52 schreef Loetje het volgende:

[..]

Die pakt wel de titel voor Bayern inderdaad. Mbappe is zijn eerste CL finale, dat is uiteindelijk voor veel spelers heel spannend. Neymar bewijst voor mij opnieuw niet de leider van de ploeg te kunnen zijn.
Neymar is ook niet anders dan een irritant jankend spelertje!
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:55 schreef Eide het volgende:
Wel een van de zwakste finales die ik mij kan herinneren.
De CL finales zijn vrijwel nooit mooi.

Vandaag over de hele wedstrijd toch 11/12 kansen gezien. Eerste helft toch een behoorlijk tempo. Zeker niet goed, maar heb ze echt veel, maar dan ook veel slechter gezien.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:56 schreef Ajax Warrior het volgende:
Wat was het belabberd. Finale onwaardige wedstrijd. Zag ze meer op de grond liggen aan beide zijden dan dat er een echte strijd was.
Tuurlijk was er wel strijd. CL finales zijn nooit mooi.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 23 augustus 2020 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Tuurlijk was er wel strijd. CL finales zijn nooit mooi.
Ik vond hem het aanzien niet waard. Maar Bayern is wel de terechte winnaar als je de laatste fase van het toernooi bekijkt.
Loetje
 Loetje - zondag 23 augustus 2020 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 augustus 2020 - 22:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik vond hem het aanzien niet waard. Maar Bayern is wel de terechte winnaar als je de laatste fase van het toernooi bekijkt.
Dat is zeker waar. Spelen ook hun minste potjes in de halve finale en finale eigenlijk.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 augustus 2020 - 12:31   quote  deeplink  
pff Koeman.... hahaha dat had je toch wel zien aankomen als botte boer. Het zijn zuid-amerikaanse jongens. Suarez, Messi en dan moet je die niet op een Nederlandse manier zo afvallen.

Koeman had altijd al problemen met Vedettes, daar kon je op wachten. Dacht echt dat hij wel wat had geleerd in de afgelopen jaren.
Top trainer voor jeugdige spelers, nachtmerrie voor Vedettes.
remco k
 remco k - woensdag 26 augustus 2020 - 13:51   quote  deeplink  
Een van je betere werknemers de afgelopen jaren door de telefoon vertellen dat hij ander werk moet gaan zoeken..

Om een dag later, je beste medewerker en tevens beste vriend van de medewerker die je net verteld hebt dat ie weg moet, gaan vertellen dat alle privileges per direct stoppen...

Tsja, dat lijkt mij niet de juiste manier om met de beste speler aller tijden om te gaan, zeker niet als je met hem verder zou willen, waarvan Koeman heel duidelijk heeft gezegd dat dit het geval is..

Ik vind Koeman al geen hele beste trainer, immers is hij dat al een jaar of 19, en op Feyenoord ( een kinderhand is snel gevuld) en Southampton ( leuke middenmotor) na is hij nergens onbesproken geweest.

Het lijkt er toch echt op dat Koeman als tussenpaus wordt gebruikt om volgend seizoen een nieuw bestuur met fatsoenlijke trainer aan te stellen..
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 26 augustus 2020 - 14:30   quote  deeplink  
Ik vind het echt onbegrijpelijk en je hebt gelijk hij was overal al mislukt en altijd en overal gezeik, behalve bij Feijenoord en Southampton niet, maarja daar heb je ook geen Vedettes zoals Messi en Suarez rondlopen.

Denk dat Koeman nu ook wel achter ziujn oren krabt en denkt.. Kut dat heb ik niet slim aangepakt. Snap sowieso niet waarom je iemand beld en zegt dat hij beter naar een andere werkgever kan uitkijken zonder met hem op het trainingsveld te hebben gestaan
Pietje
 Pietje - woensdag 26 augustus 2020 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 14:30 schreef Ajax we love you het volgende:
Ik vind het echt onbegrijpelijk en je hebt gelijk hij was overal al mislukt en altijd en overal gezeik, behalve bij Feijenoord en Southampton niet, maarja daar heb je ook geen Vedettes zoals Messi en Suarez rondlopen.

Denk dat Koeman nu ook wel achter ziujn oren krabt en denkt.. Kut dat heb ik niet slim aangepakt. Snap sowieso niet waarom je iemand beld en zegt dat hij beter naar een andere werkgever kan uitkijken zonder met hem op het trainingsveld te hebben gestaan
Ik vermoed dat Koeman even zijn visitekaartje wilde afgeven. Zo van "kijk eens hoe hard ik kan zijn". Dit heeft hij bepaald niet handig gedaan om maar eens een understatement te geven.
Datzelfde heeft Koeman ook al eens bij Valencia gedaan: twee vedettes cq. publiekslievelingen eruit gehaald als basisspeler. Dat is een complete rel geworden, die Koeman verloren heeft. Hij blijkt dus een slechte leerling te zijn.

Laat Messi maar naar Ajax komen... geld zat. ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2020 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - woensdag 26 augustus 2020 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 13:51 schreef remco k het volgende:
Een van je betere werknemers de afgelopen jaren door de telefoon vertellen dat hij ander werk moet gaan zoeken..

Om een dag later, je beste medewerker en tevens beste vriend van de medewerker die je net verteld hebt dat ie weg moet, gaan vertellen dat alle privileges per direct stoppen...

Tsja, dat lijkt mij niet de juiste manier om met de beste speler aller tijden om te gaan, zeker niet als je met hem verder zou willen, waarvan Koeman heel duidelijk heeft gezegd dat dit het geval is..

Ik vind Koeman al geen hele beste trainer, immers is hij dat al een jaar of 19, en op Feyenoord ( een kinderhand is snel gevuld) en Southampton ( leuke middenmotor) na is hij nergens onbesproken geweest.

Het lijkt er toch echt op dat Koeman als tussenpaus wordt gebruikt om volgend seizoen een nieuw bestuur met fatsoenlijke trainer aan te stellen..
die man begint al met 0-10 achterstand en nu al niet meer geliefd bij de achterban.. dat word een hele korte natte droom van koeman.. wat je zegt is helemaal waar.
Eide
 Eide - woensdag 26 augustus 2020 - 18:06   quote  deeplink  
Wat speelt AZ zwak zeg.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 26 augustus 2020 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 18:06 schreef Eide het volgende:
Wat speelt AZ zwak zeg.
......En dat wilde het CL-ticket van ons hebben.......
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 26 augustus 2020 - 18:13   quote  deeplink  
Ik kan het niet kijken, maar ik lees dat AZ de betere is, maar klunzig op het einde op achterstand is gekomen.

Klinkt als typerend voor een Nederlandse club in Europa.
Eide
 Eide - woensdag 26 augustus 2020 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 18:12 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

......En dat wilde het CL-ticket van ons hebben.......
Niet om aan te gluren en vooralsnog nul resultaat.
Eide
 Eide - woensdag 26 augustus 2020 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2020 - 18:13 schreef Hasjkoph het volgende:
Ik kan het niet kijken, maar ik lees dat AZ de betere is, maar klunzig op het einde op achterstand is gekomen.

Klinkt als typerend voor een Nederlandse club in Europa.
Nou, ik vind AZ zeker niet beter. Beide ploegen zwak. AZ heeft meer balbezit maar het is stroperig, slordig en gewoon slecht.
pth
 pth - woensdag 26 augustus 2020 - 18:16   quote  deeplink  
AZ speelt gewoon als een natte dweil. Lekker voetballen ook met die wind in een stadion dat eruit ziet als een bouwput. Maar goed dat AZ zijn zaak tegen Ajax niet gewonnen heeft. Wat zou deze troep in godsnaam in de groepsfase van de CL te zoeken hebben.
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 26 augustus 2020 - 18:18   quote  deeplink  
Vervelende wel is dat ze dus nog een extra voorronde hebben hierna om uberhaupt Europa League te mogen spelen.
remco k
 remco k - woensdag 26 augustus 2020 - 18:19   quote  deeplink  
Penalty az.
remco k
 remco k - woensdag 26 augustus 2020 - 18:20   quote  deeplink  
En dan geen heel voor die keeper.
pth
 pth - woensdag 26 augustus 2020 - 18:21   quote  deeplink  
Krijgen ze een penalty in de 93e minuut ... en 1-1 met verlenging. Komen ze goed weg de provinciaaltjes ...
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 26 augustus 2020 - 18:21   quote  deeplink  
Hahaha en dan op t eind op 1-1 komen. Heel ziek.
pth
 pth - woensdag 26 augustus 2020 - 18:22   quote  deeplink  
Stom van die keeper. Volstrekt kansloze positie en dan je tegenstander onderuit vegen ... wat een oetlul
remco k
 remco k - woensdag 26 augustus 2020 - 18:33   quote  deeplink  
En dan sta je 7 minuten later 2-1 voor.
pth
 pth - woensdag 26 augustus 2020 - 18:53   quote  deeplink  
Prima dan hebben ze groepsfase EL nu (zo goed als) binnen. Volgende ronde lekker opzouten met die kut vereniging en alle TV gelden naar ons aller Ajax.
pth
 pth - woensdag 26 augustus 2020 - 18:57   quote  deeplink  
3-1 en klaar
pth
 pth - woensdag 26 augustus 2020 - 19:00   quote  deeplink  
Nou BalOpHetDak 3 is door tegen VlugOpDeKutn 7 .... mijn God wat een verschrikkelijk waardeloos voetbal (van twee kanten)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 26 augustus 2020 - 19:29   quote  deeplink  
Tja, en de wind doet veel in dat stadion zonder dak. Dat zag je tegen Ajax ook!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Tussenstanden binnen en buitenland









0.1438539