BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Feyenoord - Ajax uitslag niet belangrijk! Lees topic maar!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - donderdag 22 oktober 2015 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 oktober 2015 - 22:21 schreef VVout het volgende:
Heeft helemaal niets met provoceren te maken, maar om de overdreven provocerende reactie tegen Kramer een weinig te relativeren. Ik geloof dat de provocatie uitgelokt wordt van julie zijde hoor, kan het namelijk niet echt objectief meer vinden dit. Maar waarschijnlijk zal er al weer een melding gemaakt worden, objectiviteit is niet de sterkste kant hier.
Jij weet, mag ik aannemen, dat ik niet te boek sta als iemand die provoceert, jent o.i.d. Maar als jij constateert dat "hier" geen of weinig objectiviteit te vinden is, dan heb jij toch echt de posts op het Feyenoord-forum niet goed gelezen, want ook daar is namelijk een schrijnend gebrek aan objectiviteit. Het is, vrees ik, een gevalletje van de pot verwijt de ketel, dat die zwart ziet.
Eide
 Eide - donderdag 22 oktober 2015 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2015 - 14:50 schreef Barabas het volgende:

[..]

Jeetje.... Je blijkt me te kennen? Je weet helemaal niets over mijn motieven knulletje.
Ja natuurlijk, behalve dat je jezelf al volslagen voor lul hebt gezet een paar maanden terug en je daarmee enige geloofwaardigheid over objectiviteit wel te grabbel hebt gegooid. Als je dan serieus genomen wil worden moet je misschien wat consequenter zijn als het over "handjes thuis" gaat.

Opzouten dus, en neem je 'motieven' fijn mee.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 oktober 2015 - 01:16   quote  deeplink  
Het zijn maar KUT-KAKKERLAKKEN!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 25 oktober 2015 - 23:17   quote  deeplink  
Nog 3 dagen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 oktober 2015 door Ajax Warrior --
Loetje
 Loetje - zondag 25 oktober 2015 - 23:33   quote  deeplink  
Deze even boven die andere houden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 26 oktober 2015 - 00:52   quote  deeplink  
Word wel even puzzelen.
In ieder geval geen Klaassen voor woensdag.
Millik, serero, el ghazi, sanogo waren er tegen vites niet bij.
Cilissen zal niet keepen.

Ben benieuwd wie de boer het veld in stuurt.
Eide
 Eide - maandag 26 oktober 2015 - 05:47   quote  deeplink  
Ik gok op dezelfde ploeg die de 2e helft begon tegen Vitesse.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 26 oktober 2015 - 07:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 05:47 schreef Eide het volgende:
Ik gok op dezelfde ploeg die de 2e helft begon tegen Vitesse.
Zal Boer keepen? Toch wel stuk minder dan Cilissen.
Eide
 Eide - maandag 26 oktober 2015 - 09:37   quote  deeplink  
Ja, die wijziging sowieso inderdaad. Boer keept de beker, vaste afspraak die met Boer is gemaakt. Ik vond Boer bij z'n laatste optreden onzeker ogen.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 26 oktober 2015 - 10:01   quote  deeplink  
Ik dacht dat de Boer had aangegeven meer spelers te willen laten rusten? Ik denk dat de verdediging en de aanval nog wel minsten één wijziging zullen kennen.
El Ghazi speelt sowieso denk ik. Dan zou ik Schöne lekker op 10 zetten:

Boer
Tete Hoorn Veltman Dijks
Bazoer Schöne Gudelj
Ghazi Fischer Younes

Sinkgraven lijkt me geen goede keus in deze wedstrijd. Mist de power en de overtuiging vaak in de duels. Schöne wat meer ervaring en een goede standaardsituatie.
Eide
 Eide - maandag 26 oktober 2015 - 13:54   quote  deeplink  
El Ghazi zal afhangen van z'n griep. Als hij echt flink koorts heeft/had is zijn meedoen niet zeker. Klaassen lijkt het niet te halen, Milik en Sanogo geblesseerd. Fischer en Youness lijken zekerheidjes.

Als El Ghazi het niet haalt denk ik dat Ajax met Sinkgraven en Schone start. Als El Ghazi er wel bij is verwacht ik Schone op de bank en Sinkgraven op de positie van Klaassen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 oktober 2015 door Eide --
remco k
 remco k - maandag 26 oktober 2015 - 14:25   quote  deeplink  
Millik trouwens fit voor as woensdag..
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2015 - 14:27   quote  deeplink  
Sinkgraven of Schone achter Milik. Fischer en Younes vanaf de flanken
enough
 enough - maandag 26 oktober 2015 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 14:25 schreef remco k het volgende:
Millik trouwens fit voor as woensdag..
dat is weer een meevaller milik erbij
boer en van rijn voor woensdag is minder
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2015 - 14:52   quote  deeplink  
Hoop toch oprecht dat Tete speelt tegen Feyenoord. Van Rhijn tegenover Elia lijkt me niet zoveel
Eide
 Eide - maandag 26 oktober 2015 - 14:56   quote  deeplink  
Zowel Milik als El Ghazi zou weer fit moeten zijn. Alleen Klaassen lijkt het duel niet te gaan halen. Fit zijn betekent natuurlijk niet meteen klaar voor 90 minuten maar goed, Milik is er niet zo heel lang uit geweest en El Ghazi moet als jonge jongen toch wel rap terug kunnen stuiteren na een griepje.
enough
 enough - maandag 26 oktober 2015 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 14:52 schreef Loetje het volgende:
Hoop toch oprecht dat Tete speelt tegen Feyenoord. Van Rhijn tegenover Elia lijkt me niet zoveel
anders ik wel, tete vreet hem wel op
die elia een beetje uitlokken ,dan is die zo uit de wedstrijd
enough
 enough - maandag 26 oktober 2015 - 15:04   quote  deeplink  
toch zullen de opstellingen wel iets anders zijn
woensdag of zondag, daar ontkomen we niet aan
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2015 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 14:56 schreef Eide het volgende:
Zowel Milik als El Ghazi zou weer fit moeten zijn. Alleen Klaassen lijkt het duel niet te gaan halen. Fit zijn betekent natuurlijk niet meteen klaar voor 90 minuten maar goed, Milik is er niet zo heel lang uit geweest en El Ghazi moet als jonge jongen toch wel rap terug kunnen stuiteren na een griepje.
Ik vraag me op dit moment wel echt af hoe groot het gemis van Klaassen zou zijn. Ik vind hem op het moment namelijk niet bijzonder goed. Gisteren pakte het, en dat bedoel ik niet lullig, het enorm goed uit. En dat was een tijdje geleden ook al een keer zo.
Pietje
 Pietje - maandag 26 oktober 2015 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 15:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vraag me op dit moment wel echt af hoe groot het gemis van Klaassen zou zijn. Ik vind hem op het moment namelijk niet bijzonder goed. Gisteren pakte het, en dat bedoel ik niet lullig, het enorm goed uit. En dat was een tijdje geleden ook al een keer zo.
Dat ben ik zeker met je eens, Loetje. Ik heb het ook al een aantal keren geschreven, dat Davy Klaassen niet in goeden doen is. Al maanden. Ik heb zelfs al een keer de link gelegd met het aanvoerdersschap, "de band". Wie weet, dat dit een extra druk geeft. Vergeet daarbij niet dat Klaassen nog hartstikke jong is.
Eide
 Eide - maandag 26 oktober 2015 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 15:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vraag me op dit moment wel echt af hoe groot het gemis van Klaassen zou zijn. Ik vind hem op het moment namelijk niet bijzonder goed. Gisteren pakte het, en dat bedoel ik niet lullig, het enorm goed uit. En dat was een tijdje geleden ook al een keer zo.
Als hij z'n normale niveau haalt is het gemis van Klaassen enorm te noemen. Maar Davy zit in een moeilijke fase met veel blessures en kwetsuren en toch regelmatig zwak voetbal. Ik vind Klaassen een geweldige voetballer en weet nog maar als te goed dat, bijvoorbeeld, ook Eriksen een moeilijke periode had bij Ajax. Maar zoals Klaassen nu speelt is zijn toegevoegde waarde niet heel groot en kan je misschien beter even voorzichtig zijn.
enough
 enough - maandag 26 oktober 2015 - 15:32   quote  deeplink  
dat klaassen nog niet op zijn oude niveau is dat is zeker.
of dat met de band te maken heeft weet ik niet,maar de vele posities
die hij moet spelen ,zijn geen voordeel
remco k
 remco k - maandag 26 oktober 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 15:32 schreef enough het volgende:
dat klaassen nog niet op zijn oude niveau is dat is zeker.
of dat met de band te maken heeft weet ik niet,maar de vele posities
die hij moet spelen ,zijn geen voordeel
De vele posities? Hij heeft 1 potje op 9 gespeeld en de rest dit seizoen gewoon op 10..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 26 oktober 2015 - 15:54   quote  deeplink  
Als Ajax wint denk ik dat ik geen stem meer over zal hebben. We hebben allemaal onze kritiek op Ajax. Maar wat mij wel bekoort is dat in de laatste wedstrijden Ajax veel beter staat. Korter en geven veel minder ruimte. Ook al zijn de kansen nog te weinig en worden er nog teveel slechte passes gegeven. Zo geef je ook de tegenstander weinig ruimte om tot kansen te komen.

Juist de wedstrijd van gisteren geeft aan dat Ajax ook tegen Rotjuknor prima kan winnen. De 3-1 van Feyenoord was zeer geflatteerd. Ajax moet gewoon haar spel spelen en er bovenop zitten. Dan maken ze een goede kans om te winnen.

Ik kijk er erg naar uit en ik denk de rest ook wel. Nu nog de kansen en goals.....
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2015 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 15:25 schreef Eide het volgende:

[..]

Als hij z'n normale niveau haalt is het gemis van Klaassen enorm te noemen. Maar Davy zit in een moeilijke fase met veel blessures en kwetsuren en toch regelmatig zwak voetbal. Ik vind Klaassen een geweldige voetballer en weet nog maar als te goed dat, bijvoorbeeld, ook Eriksen een moeilijke periode had bij Ajax. Maar zoals Klaassen nu speelt is zijn toegevoegde waarde niet heel groot en kan je misschien beter even voorzichtig zijn.
Dat bedoel ik. In vorm steekt hij er met kop en schouders bovenuit. Maar momenteel oogt hij ook niet fit. Dat roep ik al langer. Vraag me echt af of hij volledig fit was aan het begin van het seizoen.
remco k
 remco k - maandag 26 oktober 2015 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 15:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. In vorm steekt hij er met kop en schouders bovenuit. Maar momenteel oogt hij ook niet fit. Dat roep ik al langer. Vraag me echt af of hij volledig fit was aan het begin van het seizoen.
Sinds zijn buikwand blessure niet meer de oude geweest..

Misschien maar even banken, Sinkgraven laten staan en de band aan Veltman of Gudelj geven.. Waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Gudelj..

Ik hoop overigens echt dat Klaassen er wel weer snel bovenop komt, hij is namelijk heel belangrijk voor ons..
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2015 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 16:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Sinds zijn buikwand blessure niet meer de oude geweest..

Misschien maar even banken, Sinkgraven laten staan en de band aan Veltman of Gudelj geven.. Waarbij mijn voorkeur uitgaat naar Gudelj..

Ik hoop overigens echt dat Klaassen er wel weer snel bovenop komt, hij is namelijk heel belangrijk voor ons..
Hij is zeker belangrijk. Maar precies wat we zeggen is hij al langer niet meer op zijn niveau. Wellicht is helemaal fit worden door middel van rust de enige optie.
enough
 enough - maandag 26 oktober 2015 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 15:49 schreef remco k het volgende:

[..]

De vele posities? Hij heeft 1 potje op 9 gespeeld en de rest dit seizoen gewoon op 10..
ik dacht in begin nog op zes even en door de komst van gudelj is hij zijn echtte plaats kwijtgeraakt,
hij moet uit het middenveld komen dat was zijn kracht, 10 is ook goed voor hem
remco k
 remco k - maandag 26 oktober 2015 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 16:22 schreef enough het volgende:

[..]

ik dacht in begin nog op zes even en door de komst van gudelj is hij zijn echtte plaats kwijtgeraakt,
hij moet uit het middenveld komen dat was zijn kracht, 10 is ook goed voor hem
Zijn echte plaats kwijt geraakt?? Nee man hoe kom je daarbij..

Ajax speelde met twee aanvallende middenvelders en dit seizoen met maar 1 op tien. Dat is al heel het seizoen zo.. En Klaassen is al heel het seizoen die tien.. Op zijn blessures na..
Eide
 Eide - maandag 26 oktober 2015 - 17:19   quote  deeplink  
Ik vind overigens niet dat Ajax nu heel anders speelt als vorig seizoen hoor. Bazoer komt ook heel veel voorin door. Het is eerder dat Klaassen aanvallend dichter tegen de spits aqn speelt als dat Ajax iets aan de "punt" heeft veranderd. Gudelj is de controleur, Klaassen speelt het diepst en Bazoer heeft daartussen veel vrijheid, ook aanvallend. Ik vind het eerder een andere dynamiek dan een positionele omzetting.
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2015 - 17:26   quote  deeplink  
Het is positioneel dusdanig anders dat Klaassen zo diep speelt dat het meer weg heeft van een 4-2-4.
enough
 enough - maandag 26 oktober 2015 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 17:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Zijn echte plaats kwijt geraakt?? Nee man hoe kom je daarbij..

Ajax speelde met twee aanvallende middenvelders en dit seizoen met maar 1 op tien. Dat is al heel het seizoen zo.. En Klaassen is al heel het seizoen die tien.. Op zijn blessures na..
dat weet ik allemaal wel, maar de vraag ging over wat er aan de hand is met klaassen,
dan neem ik ook vorig jaar mee.en dan is er veel veranderd qua posities van spelen.
trouwens voor het hele elftal. het begint eindelijk vorm te krijgen
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 26 oktober 2015 - 19:25   quote  deeplink  
Frank de Boer geeft net aan toch zo veel met het best mogelijk elftal te spelen tegen Feyenoord. Van de laatste 23 klassiekers 1 keer verloren van Feyenoord, slechter dan vorig jaar kan niet, dus ik ga voor een 1-3 winst.
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2015 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 19:25 schreef NatjosFC het volgende:
Frank de Boer geeft net aan toch zo veel met het best mogelijk elftal te spelen tegen Feyenoord. Van de laatste 23 klassiekers 1 keer verloren van Feyenoord, slechter dan vorig jaar kan niet, dus ik ga voor een 1-3 winst.
Dan verwacht ik deze opstelling,

-------Boer-----
Tete--Veltman--Riedewald--Dijks
---Bazoer---Gudelj
---Sinkgraven of Schone---
Schone of El Ghazi--Fischer--Younes

Verwacht na rust Milik. Ik vermoed Schone op 10. Maar aangezien frank ook graag een zo'n type op de flank wil zou Sinkgraven ook op 10 of op rechts kunnen staan. Verwacht dat ze beiden spelen.
enough
 enough - maandag 26 oktober 2015 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 19:25 schreef NatjosFC het volgende:
Frank de Boer geeft net aan toch zo veel met het best mogelijk elftal te spelen tegen Feyenoord. Van de laatste 23 klassiekers 1 keer verloren van Feyenoord, slechter dan vorig jaar kan niet, dus ik ga voor een 1-3 winst.
het zou me gvd tegenvallen als we niet met 2 keer 1-3 winnen !!!!!!!!!!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 26 oktober 2015 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 19:56 schreef enough het volgende:

[..]

het zou me gvd tegenvallen als we niet met 2 keer 1-3 winnen !!!!!!!!!!!
Dan heb je pech....
enough
 enough - maandag 26 oktober 2015 - 20:24   quote  deeplink  
sorry,maar met 0-10 voor de deur ben ik zachtjes uitgedrukt gespannen
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 26 oktober 2015 - 20:38   quote  deeplink  
Ajax laat de beker lopen....competitie en EL is belangrijker
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 26 oktober 2015 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 19:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dan verwacht ik deze opstelling,

-------Boer-----
Tete--Veltman--Riedewald--Dijks
---Bazoer---Gudelj
---Sinkgraven of Schone---
Schone of El Ghazi--Fischer--Younes

Verwacht na rust Milik. Ik vermoed Schone op 10. Maar aangezien frank ook graag een zo'n type op de flank wil zou Sinkgraven ook op 10 of op rechts kunnen staan. Verwacht dat ze beiden spelen.
Ziet er goed uit die opstelling, hoop wel dat Schöne speelt eerlijk gezegd.
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 26 oktober 2015 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 20:38 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ajax laat de beker lopen....competitie en EL is belangrijker
Kan ik begrijpen... vind volgende week zondag ook veruit het belangrijkst.
enough
 enough - maandag 26 oktober 2015 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 20:38 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ajax laat de beker lopen....competitie en EL is belangrijker
voor mijn ook ,maar zoals je al eerder aangaf het blijft ajax 010
hierin mag je je supporters niet verloochenen
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2015 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 20:38 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ajax laat de beker lopen....competitie en EL is belangrijker
Aangezien dat bij een nederlaag tegen Fenerbahce Europese uitschakeling nabij is, iets wat niet geheel ondenkbaar is, zou ik als ik Ajax was die beker maar serieus nemen!

Daarbij mag je een wedstrijd tegen Feyenoord voor de supporters NOOIT maar dan ook echt NOOIT laten lopen!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 26 oktober 2015 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 20:48 schreef enough het volgende:

[..]

voor mijn ook ,maar zoals je al eerder aangaf het blijft ajax 010
hierin mag je je supporters niet verloochenen
Voor mij is het gewoon Feijenoord Ajax...heb ik geen kengetallen voor nodig...is meer voor kleuters
NatjosFC
 NatjosFC - maandag 26 oktober 2015 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 20:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Aangezien dat bij een nederlaag tegen Fenerbahce Europese uitschakeling nabij is, iets wat niet geheel ondenkbaar is, zou ik als ik Ajax was die beker maar serieus nemen!

Daarbij mag je een wedstrijd tegen Feyenoord voor de supporters NOOIT maar dan ook echt NOOIT laten lopen!
Zou wat zijn als er dan net klutsballetje goed valt voor feyenoord in die tweede als je de 1e al verloren hebt.
Loetje
 Loetje - maandag 26 oktober 2015 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 20:51 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zou wat zijn als er dan net klutsballetje goed valt voor feyenoord in die tweede als je de 1e al verloren hebt.
Gaat gewoon om het algemeen. Dit is de klassieker, of het nu voor de Eredivisie of KNVB Beker is maakt niet uit. Dan nog beter in de volgende ronde eruit.
enough
 enough - maandag 26 oktober 2015 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 20:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Aangezien dat bij een nederlaag tegen Fenerbahce Europese uitschakeling nabij is, iets wat niet geheel ondenkbaar is, zou ik als ik Ajax was die beker maar serieus nemen!

Daarbij mag je een wedstrijd tegen Feyenoord voor de supporters NOOIT maar dan ook echt NOOIT laten lopen!
precies loetje , en daarbij we zijn nog niet uitgeschakelijkt he
we hebben gewoon pech gehad
enough
 enough - maandag 26 oktober 2015 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 20:51 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Voor mij is het gewoon Feijenoord Ajax...heb ik geen kengetallen voor nodig...is meer voor kleuters
joh doe niet zo moeilijk ,ik ben blij dat ik kan typen:-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 27 oktober 2015 - 01:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 oktober 2015 - 17:19 schreef Eide het volgende:
Ik vind overigens niet dat Ajax nu heel anders speelt als vorig seizoen hoor. Bazoer komt ook heel veel voorin door. Het is eerder dat Klaassen aanvallend dichter tegen de spits aqn speelt als dat Ajax iets aan de "punt" heeft veranderd. Gudelj is de controleur, Klaassen speelt het diepst en Bazoer heeft daartussen veel vrijheid, ook aanvallend. Ik vind het eerder een andere dynamiek dan een positionele omzetting.
Dat gebeurd wel vaker, dat de 1 van de controleurs iets aanvallend doet.
Van Bommel wk 2010, de zeeuw onder martil jol.
Het is niet zo dat de 2 controleurs ook echt voor de verdediging blijven hangen, dat is ook nooit de bedoeling.

dynamiek is veranderd omdat er nu 3 spelers mogelijke box To box spelers op het middenveld spelen. De boer had er altijd wel 1tje bij die iets anders was.

Door de invulling van de spelers is veel arbeid en kracht op het middenveld, maar ontbreekt er aan creativiteit. Als je dat op 10 zet dan is de dynamiek niet heel veel anders dan het daarvoor was en positioneel ook niet.
remco k
 remco k - dinsdag 27 oktober 2015 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 01:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat gebeurd wel vaker, dat de 1 van de controleurs iets aanvallend doet.
Van Bommel wk 2010, de zeeuw onder martil jol.
Het is niet zo dat de 2 controleurs ook echt voor de verdediging blijven hangen, dat is ook nooit de bedoeling.

dynamiek is veranderd omdat er nu 3 spelers mogelijke box To box spelers op het middenveld spelen. De boer had er altijd wel 1tje bij die iets anders was.

Door de invulling van de spelers is veel arbeid en kracht op het middenveld, maar ontbreekt er aan creativiteit. Als je dat op 10 zet dan is de dynamiek niet heel veel anders dan het daarvoor was en positioneel ook niet.
Dat zou het dan wel zijn.. Want nu is Bazoer de persoon die het meest van Box to Box speelt. En speelt er echt iemand op 10 rondom de spits.

Hoe het was stond je met de punten achteruit, met twee aanvallende middenvelders wat verder weg bij de spits..

Een compleet andere invulling dus..
Eide
 Eide - dinsdag 27 oktober 2015 - 08:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2015 - 08:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Een compleet andere invulling dus..
En toch vind ik dat in de praktijk meevallen. Klaassen komt nu minder op de flank te spelen als voorheen maar verder is Ajax in balbezit toch echt actief met 2 aanvallende ingestelde middenvelders. Klaassen staat dan alleen dieper en centraler in vergelijking met vorig seizoen en Bazoer is vrijer in het positie kiezen, maar het blijft een systeem met 2 aanvallende middenvelders in balbezit met Gudelj in een controlerende rol daarachter.

En dus vind ik het vooral een verandering in de dynamiek op het middenveld, want Klaassen moet toch ook die linkerzijde wat bestrijken (Bazoer speelt hoofdzakelijk aan de rechterzijde). Als het zou moeten uittekenen in een opstelling lijkt het inderdaad heel anders, maar de daadwerkelijke uitvoering vind ik niet radicaal anders als vorig seizoen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3168
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Feyenoord - Ajax uitslag niet belangrijk! Lees topic maar!!









0.0072739