BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 7 februari 2016, 12:30); 2-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 februari 2016 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 20:07 schreef romano het volgende:

[..]

Vermeer een verrader omdat hij naar Feijenoord is gegaan? Hoe zit het dan met Johan Cruijff? Je bent wel erg dom, he?
Nee hoor, want jij hebt mij nog nooit gevraagd naar mijn mening over Cruijff. Dus wie is er nu dom?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 februari 2016 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 20:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd maakt het mij niet zo veel uit wat er wel of niet van te zien is, of wat een ander ervan vind.

Ik vind dat die persoon of personen die dit gedaan hebben hiervoor passend gestraft moeten worden. Het hoort er gewoon niet thuis.

Dingen moeten alleen niet groter gemaakt worden dan ze zijn..Dat ben ik helemaal met je eens..
Dat bedoel ik te zeggen Remco. Elke media pakt er mee uit en allemaal tonen ze maar 1 enkele foto. Verder is er namelijk geen beeld van omdat het allemaal maar kortdurend was en heel snel ging.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 februari 2016 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 februari 2016 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 20:14 schreef Eide het volgende:
We kunnen het wel bagatelliseren maar het hoort gewoon niet. Het is smakeloos en nodeloos kwetsend. Doe dan iets ludieks over Vermeer waarmee je hem wat voor lul zet of zo, maar niet dit.

Juist door enerzijds het bagatelliseren/overdrijven krijgt dit aandacht. Als je als supporters ballen toont en zegt; "sorry, dit hoort niet en dit accepteren wij niet" is dit zo voorbij. Dan toon je namelijk als supporters dat het snapt en is het geen nieuws meer.
Ik bagatelliseer helemaal niets. Wat ik aangeef is dat als die foto niet naar buiten was gekomen de media er niet van had geweten. Het is namelijk allemaal heel kortdurend en snel gegaan. De media zelf heeft die hele pop niet waargenomen net als Kenniet dat niet gedaan heeft. Die werd namelijk aan de andere kant van het veld ingeschoten. Het is namelijk een suppirter geweest die hiervan een foto plaatste op social media. Maar zo kun je zien hoe snel de snelheid van social media is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 februari 2016 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zondag 07 februari 2016 - 21:49   quote  deeplink  
Zoiets komt ALTIJD naar buiten in deze tijd van smartphones en social media.
enough
 enough - zondag 07 februari 2016 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 21:49 schreef Eide het volgende:
Zoiets komt ALTIJD naar buiten in deze tijd van smartphones en social media.
precies.. er blijft (vrijwel) niets meer geheim of ongeziend.
Brandje
 Brandje - zondag 07 februari 2016 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 21:04 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ik ben het hier mee eens hoor.

Een leuke sneer uitdelen is top, maak een karikatuur van vermeer ofzo, of een spandoek dat hij gaat grabbelen....maar hem aan een strop hangen vind ik walgelijk.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een brok in mn keel had toen hij voor de camera verscheen en niet goed wist wat hij moest zeggen.

Het was duidelijk te zien dat hij er mee zat en volgens mij mist hij Ajax enorm en doet hij (uit angst voor feyenoord supporters) expres zo "anti" Ajax naar de buitenwereld.

Hij is een goede vent, heeft een fout gemaakt door op deze manier een transfer te realiseren, maar hij is niet gek en moet toch, zeker als keeper, zn centjes binnen hengelen.

Vermeer, sorry als ik naar over je heb gesproken. Je bent een mens, net als ieder ander en ik gun je het beste.

Kenneth Vermeer///Held
Sorry maar heb totaal geen respect meer voor die rat. Het begon al met de manier waarop hij naar Feyenoord ging samen met zijn zaakwaarnemer. Ajax stelde zich keurig op met de transfersom van 1 miljoen. Daarna het overdreven inlikken bij de feyenoord fans wat hij in mijn ogen te vaak heeft herhaald.
Logisch dat fans hem niet meer moeten. Dan overal hoor je wat we aan vermeer te danken zouden moeten hebben maar hij heeft meer aan Ajax te danken.
Die pop kan je luguber noemen. Ik vind het weer zwaar overdreven. De dader is er terecht voor gepakt en Ajax heeft prima gehandeld maar man man wat slaan we weer door.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 februari 2016 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 22:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar heb totaal geen respect meer voor die rat. Het begon al met de manier waarop hij naar Feyenoord ging samen met zijn zaakwaarnemer. Ajax stelde zich keurig op met de transfersom van 1 miljoen. Daarna het overdreven inlikken bij de feyenoord fans wat hij in mijn ogen te vaak heeft herhaald.
Logisch dat fans hem niet meer moeten. Dan overal hoor je wat we aan vermeer te danken zouden moeten hebben maar hij heeft meer aan Ajax te danken.
Die pop kan je luguber noemen. Ik vind het weer zwaar overdreven. De dader is er terecht voor gepakt en Ajax heeft prima gehandeld maar man man wat slaan we weer door.
Wij zijn het niet vaak eens maar in deze +33!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 07 februari 2016 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 21:49 schreef Eide het volgende:
Zoiets komt ALTIJD naar buiten in deze tijd van smartphones en social media.
Met zoveel media had je toch wel verwacht dat iemand verder iets op beeld had gekregen? 😂
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 07 februari 2016 - 22:41   quote  deeplink  
Gefeliciteerd mannen!
Had het niet verwacht nadat ik de opstelling zag + het uitvallen van Riedewald. Maar wat een knal van Bazoer en mooie assist van van Beek ook.
Eide
 Eide - zondag 07 februari 2016 - 22:41   quote  deeplink  
Overigens is het prima lezen bij de buurtjes. Vanzelfsprekend heeft de scheidsrechter het gedaan, is Fox tegen ze (blijkt iig niet uit de herhaling die de suggestie wekt dat feyenoord sterker was) en had Ajax waarschijnlijk ook invloed op de stand van de zon en de sterren.
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 07 februari 2016 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 22:41 schreef Eide het volgende:
Overigens is het prima lezen bij de buurtjes. Vanzelfsprekend heeft de scheidsrechter het gedaan, is Fox tegen ze (blijkt iig niet uit de herhaling die de suggestie wekt dat feyenoord sterker was) en had Ajax waarschijnlijk ook invloed op de stand van de zon en de sterren.
Wat was er te klagen over de scheidsrechter dan?
Vond dat hij Ajax gewoon een aantal keer benadeelde. Veltman had ook nog een penalty kunnen krijgen na die wilde actie van Elia. Bovendien moet Vilhena eigenlijk al zijn tweede geel krijgen bij die overtreding op Bazoer.
Loetje
 Loetje - zondag 07 februari 2016 - 23:06   quote  deeplink  
Ik vond Blom zelfs heel behoorlijk fluiten. Liet ook veel toe. Hoort wel bij zo'n pot.
romano
 romano - zondag 07 februari 2016 - 23:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 21:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer helemaal niets. Wat ik aangeef is dat als die foto niet naar buiten was gekomen de media er niet van had geweten. Het is namelijk allemaal heel kortdurend en snel gegaan. De media zelf heeft die hele pop niet waargenomen net als Kenniet dat niet gedaan heeft. Die werd namelijk aan de andere kant van het veld ingeschoten. Het is namelijk een suppirter geweest die hiervan een foto plaatste op social media. Maar zo kun je zien hoe snel de snelheid van social media is.
Ah natuurlijk, het is de schuld van de media. Onbegrijpelijk van die lui dat ze iets melden wat ze zien. Zou verboden moeten worden. Behalve natuurlijk als het iets negatiefs is over de concurrent.
romano
 romano - zondag 07 februari 2016 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 21:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat bedoel ik te zeggen Remco. Elke media pakt er mee uit en allemaal tonen ze maar 1 enkele foto. Verder is er namelijk geen beeld van omdat het allemaal maar kortdurend was en heel snel ging.
Dus als het kortdurend is, is het niet relevant?
romano
 romano - zondag 07 februari 2016 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 21:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee hoor, want jij hebt mij nog nooit gevraagd naar mijn mening over Cruijff. Dus wie is er nu dom?
Oeps, mijn fout, bij deze dan: wat is jouw mening over de overgang van JC naar Feyenoord?
Eide
 Eide - maandag 08 februari 2016 - 06:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 23:06 schreef Loetje het volgende:
Ik vond Blom zelfs heel behoorlijk fluiten. Liet ook veel toe. Hoort wel bij zo'n pot.
Eens, ik vond Blom een volwassen pot fluiten. Maakte er geen meisjeswedstrijd van maar liet wel duidelijk merken waar de grenzen lagen.

Ze vallen over bijvoorbeeld het hele korte klemmen van de bal bij de 2-1. De grap is dat nergens in de regels staat dat zoiets niet mag. Je mag de bal alleen niet onbespeelbaar maken en dat gebeurde ook niet. Het klemmen was puur de bal onder controle krijgen en daarna werd die meteen doorgespeeld. Goede beslissing dus van Blom. En een hoop gejank over Veltman over redenen die mij niet duidelijk zijn.

Ik vond Veltman echt wel de beste man op het veld. Heerlijk zoals die z'n beide directe tegenstanders helemaal zoek speelde. En hij deed opbouwend en aanvallend ook goed z'n werk. Bazoer speelde ook weer als een grote jongen. Bij Feyenoord vond ik Vilhena trouwens de uitzondering op een verder heel matig presterende ploeg. Vilhena was de enige van wie ik het idee had dat hij het Ajax echt moeilijk kon maken gister.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 08 februari 2016 - 07:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 06:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, ik vond Blom een volwassen pot fluiten. Maakte er geen meisjeswedstrijd van maar liet wel duidelijk merken waar de grenzen lagen.

Ze vallen over bijvoorbeeld het hele korte klemmen van de bal bij de 2-1. De grap is dat nergens in de regels staat dat zoiets niet mag. Je mag de bal alleen niet onbespeelbaar maken en dat gebeurde ook niet. Het klemmen was puur de bal onder controle krijgen en daarna werd die meteen doorgespeeld. Goede beslissing dus van Blom. En een hoop gejank over Veltman over redenen die mij niet duidelijk zijn.

Ik vond Veltman echt wel de beste man op het veld. Heerlijk zoals die z'n beide directe tegenstanders helemaal zoek speelde. En hij deed opbouwend en aanvallend ook goed z'n werk. Bazoer speelde ook weer als een grote jongen. Bij Feyenoord vond ik Vilhena trouwens de uitzondering op een verder heel matig presterende ploeg. Vilhena was de enige van wie ik het idee had dat hij het Ajax echt moeilijk kon maken gister.
Toch vond ik bij vlagen Bazoer heel zwak in zijn passing vooral de eerste helft. Vilhena inderdaad een aardige speler de rest was inderdaad niet veel Karsdorp bv is me ook niet opgevallen en Sven van Beek ook niet. Basiqigoclu of hoe je het schrijft had volgens mij ook twee keer geel kunnen krijgen. Scheids is me ook niet negatief opgevallen. Verdiend gewonnen hoor.
Eide
 Eide - maandag 08 februari 2016 - 07:11   quote  deeplink  
Iedereen bij Ajax bij vlagen zwak in de passing, maar als je dan ziet hoe Bazoer overeind blijft tegen een Vilhena en dan ook nog dreiging creëert vind ik grote klasse. Heerlijk ook hoe Klaassen er op ging.

Ik ben benieuwd wat Fdb met die spitspositie gaat doen. Ik vond El Ghazi daar prima spelen. Leed weinig balverlies, nam ballen aan met een man in de rug en was gewoon nuttig daar voorin. En dat zonder ritme op die positie in zo'n wedstrijd. Dat vind ik best knap.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 08 februari 2016 - 07:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 22:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar heb totaal geen respect meer voor die rat. Het begon al met de manier waarop hij naar Feyenoord ging samen met zijn zaakwaarnemer. Ajax stelde zich keurig op met de transfersom van 1 miljoen. Daarna het overdreven inlikken bij de feyenoord fans wat hij in mijn ogen te vaak heeft herhaald.
Logisch dat fans hem niet meer moeten. Dan overal hoor je wat we aan vermeer te danken zouden moeten hebben maar hij heeft meer aan Ajax te danken.
Die pop kan je luguber noemen. Ik vind het weer zwaar overdreven. De dader is er terecht voor gepakt en Ajax heeft prima gehandeld maar man man wat slaan we weer door.
Ik heb het hier ook echt over het gevoel van Vermeer, dat vind ik zielig en dus post ik dat.
De rest is niet fijn gegaan, maar dat maakt hem geen minder mens.

Ik zou hem graag weer in een Ajax shirt zien!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 februari 2016 - 07:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 07:11 schreef Eide het volgende:
Iedereen bij Ajax bij vlagen zwak in de passing, maar als je dan ziet hoe Bazoer overeind blijft tegen een Vilhena en dan ook nog dreiging creëert vind ik grote klasse. Heerlijk ook hoe Klaassen er op ging.

Ik ben benieuwd wat Fdb met die spitspositie gaat doen. Ik vond El Ghazi daar prima spelen. Leed weinig balverlies, nam ballen aan met een man in de rug en was gewoon nuttig daar voorin. En dat zonder ritme op die positie in zo'n wedstrijd. Dat vind ik best knap.
Vond je? Ik vond El Ghazi drama en rond mij in het stadion de mensen ook. Liep zichzelf nooit vrij en als hij de bal had liep hij zichzelf continu vast. Daarnaast eigenlijk net zo onbeweeglijk als Milik. Ik zag dan ook geen enkele verbetering.

Overigens geldt dat niet enkel voor El Ghazi maar gaf Klaassen het een aantal keren prima bloot dat de aansluiting vanuit het middenveld minimaal is en de beweeglijkheid voorin te weinig.

Daarnaast viel mij nog een ding op. Er is geen enkele speler achterin die een diepe crosspass durfde te geven. Younes kon een aantal keren makkelijk de diepte ingespeeld worden maar continu duurde het 3 tot 4 schijven voordat de bal bij hem arriveerde!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 februari 2016 - 08:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 07:30 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ik heb het hier ook echt over het gevoel van Vermeer, dat vind ik zielig en dus post ik dat.
De rest is niet fijn gegaan, maar dat maakt hem geen minder mens.

Ik zou hem graag weer in een Ajax shirt zien!
Ik niet en hopelijk gebeurt dat ook nooit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 februari 2016 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 23:54 schreef romano het volgende:

[..]

Ah natuurlijk, het is de schuld van de media. Onbegrijpelijk van die lui dat ze iets melden wat ze zien. Zou verboden moeten worden. Behalve natuurlijk als het iets negatiefs is over de concurrent.
De media vind ik eigenlijk zeer hypocriet in deze. Het voorval met deze pop heeft namelijk een seizoen eerder ook plaatsgevonden in een ander stadion. De ophef die er toen over was, is welgeteld 0,0 geweest. Ik denk ook niet dat veel mensen hier zullen weten waar ik het over heb. Ook deze speler maakte een zeer gevoelige overstap. Feit is dat een klassieker, en de gebeurtenissen daarin, voor de media veel makkelijker is om over te schrijven. Het bereikt een veel grotere doelgroep en veel meer mensen willen erop reageren. Ik ben dan ook benieuwd of jij weet over welk voorval ik het heb! En je krijgt een hulplijn van mij. www.google.nl

Daarnaast heb je niet goed gelezen. De media is er niet zelf mee naar buiten gekomen want die hebben het helemaal niet opgemerkt. Het enige beeldmateriaal wat fox heeft is een foto van een supporter uit het stadion.

En dat ik de media hypocriet vind is overigens niet alleen door deze gebeurtenis, maar door zoveel gebeurtenissen. Voornamelijk sensatiezoekers zijn het!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 februari 2016 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 februari 2016 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 23:55 schreef romano het volgende:

[..]

Dus als het kortdurend is, is het niet relevant?
Weet je wat pas relevant zou zijn, als je jezelf druk zou maken om elke gebeurtenis in een voetbalstadion. Waar deze ook plaats vind. Of het nou de Eredivisie of de Jupiler League is of desnoods de topklasse in het amateurvoetbal.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 februari 2016 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 februari 2016 - 23:57 schreef romano het volgende:

[..]

Oeps, mijn fout, bij deze dan: wat is jouw mening over de overgang van JC naar Feyenoord?
Ten eerste was ik net geboren toen JC de overstap had gemaakt van Ajax naar F. Dus kon ik daar toentertijd geen mening over hebben. Had hij dat nu gedaan had ik hem hetzelfde gevonden als wat ik Verrader vind. Daarnaast vind ik JC een behoorlijke oude zeikerd. Wilde met alle geweld een fluwelen revolutie starten, liet vervolgens zijn kop amper zien en liep weg toen het hem te moeilijk werd. Dus nee, ik heb totaal geen hoge pet op van JC. Nooit gehad overigens ook.

Overigens let wel, ik was blij met de fluwelen revolutie omdat er teveel gebeurde binnen onze club en wie hem had gestart had mij geen ene moer gescheeld.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 08 februari 2016 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 07:11 schreef Eide het volgende:
Iedereen bij Ajax bij vlagen zwak in de passing, maar als je dan ziet hoe Bazoer overeind blijft tegen een Vilhena en dan ook nog dreiging creëert vind ik grote klasse. Heerlijk ook hoe Klaassen er op ging.

Ik ben benieuwd wat Fdb met die spitspositie gaat doen. Ik vond El Ghazi daar prima spelen. Leed weinig balverlies, nam ballen aan met een man in de rug en was gewoon nuttig daar voorin. En dat zonder ritme op die positie in zo'n wedstrijd. Dat vind ik best knap.
Klopt Bazoer heeft ook veel goeds laten zien eerste helft iets minder. Klaassen ging voorop in de strijd mooi om te zien. Nu elke week laten zien! Millik echt geen seconde gemist inderdaad.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 08 februari 2016 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 07:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Vond je? Ik vond El Ghazi drama en rond mij in het stadion de mensen ook. Liep zichzelf nooit vrij en als hij de bal had liep hij zichzelf continu vast. Daarnaast eigenlijk net zo onbeweeglijk als Milik. Ik zag dan ook geen enkele verbetering.

Overigens geldt dat niet enkel voor El Ghazi maar gaf Klaassen het een aantal keren prima bloot dat de aansluiting vanuit het middenveld minimaal is en de beweeglijkheid voorin te weinig.

Daarnaast viel mij nog een ding op. Er is geen enkele speler achterin die een diepe crosspass durfde te geven. Younes kon een aantal keren makkelijk de diepte ingespeeld worden maar continu duurde het 3 tot 4 schijven voordat de bal bij hem arriveerde!
Dat dat je nu pas opviel dat durven ze al meer dan een seizoen niet. Veel te statisch iedereen die op de route staat krijgt de bal eventjes daardoor gaat het hele tempo eruit. Wel lekker risicoloos maar totaal geen verassing mogelijk. Tegenstanders krijgen de tijd om in te zakken en voor de pot te hangen. Goh wat een openbaring! 😂

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 februari 2016 door Hummel10 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 februari 2016 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 09:25 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat dat je nu pas opviel dat durven ze al meer dan een seizoen niet. Veel te statisch iedereen die op de route staat krijgt de bal eventjes daardoor gaat het hele tempo eruit. Wel lekker risicoloos maar totaal geen verassing mogelijk. Tegenstanders krijgen de tijd om in te zakken en voor de pot te hangen. Goh wat een openbaring! 😂
Hehehehe natuurlijk viel me dat al eerder op, maar gisteren zat ik dusdanig hoog in het stadion en had ik eens een goed overzicht dat het me echt enorm opviel! Niemand durft het. Waar is de tijd van de crosspasses van Vertonghen. Pfffff worden wij nu al te oud??? ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 februari 2016 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 09:22 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt Bazoer heeft ook veel goeds laten zien eerste helft iets minder. Klaassen ging voorop in de strijd mooi om te zien. Nu elke week laten zien! Millik echt geen seconde gemist inderdaad.
Nou ik wel, toch een aantal goede voorzetten waar hij zijn kop tegenaan kan zetten. Ik zeg, El Ghazi wissel en Milik in de spits!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 februari 2016 - 10:08   quote  deeplink  
Overigens iemand anders die weet naar welk incident ik refereer een seizoen eerder! Waar door niemand op een dusdanige manier op is gereageerd (media, knvb en personen) als nu bij Verrader???
Brandje
 Brandje - maandag 08 februari 2016 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 06:29 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens, ik vond Blom een volwassen pot fluiten. Maakte er geen meisjeswedstrijd van maar liet wel duidelijk merken waar de grenzen lagen.

Ze vallen over bijvoorbeeld het hele korte klemmen van de bal bij de 2-1. De grap is dat nergens in de regels staat dat zoiets niet mag. Je mag de bal alleen niet onbespeelbaar maken en dat gebeurde ook niet. Het klemmen was puur de bal onder controle krijgen en daarna werd die meteen doorgespeeld. Goede beslissing dus van Blom. En een hoop gejank over Veltman over redenen die mij niet duidelijk zijn.

Ik vond Veltman echt wel de beste man op het veld. Heerlijk zoals die z'n beide directe tegenstanders helemaal zoek speelde. En hij deed opbouwend en aanvallend ook goed z'n werk. Bazoer speelde ook weer als een grote jongen. Bij Feyenoord vond ik Vilhena trouwens de uitzondering op een verder heel matig presterende ploeg. Vilhena was de enige van wie ik het idee had dat hij het Ajax echt moeilijk kon maken gister.
Over Blom zit je er echt naast. Waar Schöne na twee minuten terecht geel kreeg mochten de heren Vilhena en El Ahmadi weer grossieren in vergelijkbare ovetredingen en er tot drie keer mee weg kwamen. Ajax mocht de eerste helft niks en werd veel korter gehouden dan feyenoord. Mooiste voorbeeld was nog hey bewusr opvangen van Vilhena tov Bazoer in de middencirkel.
Even kort vasthouden of doorlopen op je tegenstander heeft niks met mannelijk voetbal te maken.
De tweede helft deed Blom dat veel beter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 februari 2016 door Brandje --
remco k
 remco k - maandag 08 februari 2016 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 07:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Vond je? Ik vond El Ghazi drama en rond mij in het stadion de mensen ook. Liep zichzelf nooit vrij en als hij de bal had liep hij zichzelf continu vast. Daarnaast eigenlijk net zo onbeweeglijk als Milik. Ik zag dan ook geen enkele verbetering.

Overigens geldt dat niet enkel voor El Ghazi maar gaf Klaassen het een aantal keren prima bloot dat de aansluiting vanuit het middenveld minimaal is en de beweeglijkheid voorin te weinig.

Daarnaast viel mij nog een ding op. Er is geen enkele speler achterin die een diepe crosspass durfde te geven. Younes kon een aantal keren makkelijk de diepte ingespeeld worden maar continu duurde het 3 tot 4 schijven voordat de bal bij hem arriveerde!
Zaten we duidelijk niet bij elkaar, alles en iedereen die ik gister sprak in het stadion vond Ghazi een verademing tov Millik..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 08 februari 2016 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 10:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Zaten we duidelijk niet bij elkaar, alles en iedereen die ik gister sprak in het stadion vond Ghazi een verademing tov Millik..
Hahaha dat zal dan inderdaad niet. Degene bij mij in de buurt hoorde ik continu zeiken over hem!
p111
 p111 - maandag 08 februari 2016 - 11:17   quote  deeplink  
Het gaat opvallen Gudelj in top wedstrijden weer niet gezien.
=============================================================================
e voetbalanalisten hebben ondanks de overwinning van Ajax op Feyenoord (2-1) nog wel de nodige verbeterpunten gezien. Vooral Nemanja Gudelj viel hen in negatieve zin op. Bert van Marwijk, Ruud Gullit en Youri Mulder.

"Bij Ajax ontbreekt het eraan dat zij de middenvelder nooit zoeken, ook al is die niet te vinden. Diegene die daar de meeste invloed op heeft, dat is Gudelj. Die loopt in die positie, als je hem goed inspeelt en hij draait een keer weg, dan krijgt Ajax wat frivools in het spel en kan je de diepte zoeken", trapt Van Marwijk zijn betoog af. "Hij heeft het tegen Feyenoord als goede speler heel slecht gedaan. (...) Hij draait altijd terug, zal nooit eens de diepte zoeken. Daardoor blijven de aanvallers ook gewoon staan."

Gullit vervolgt: "Hij krijgt geen vrijheid tussen de linies. Waardoor dat komt? Omdat ze allemaal geprogrammeerd worden om te kaatsen. Je moet één of twee keer raken. Als je naar de Spaanse competitie kijkt, dan zie je dat spelers zo gaan staan dat ze kunnen wegdraaien. Gudelj staat verkeerd, maar dat gebeurt veel middenvelders."

Tóch nam Gudelj een strafschop voor Ajax. "Hij zat niet goed in de wedstrijd en neemt de strafschop, want hij heeft de beste trap van allemaal. Of het daarmee te maken heeft dat hij mist... Het maakt niet zoveel uit." Mulder besluit: "Je kunt halverwege die aanloop al zeggen: je weet niet in welke hoek je 'm schiet."
Brandje
 Brandje - maandag 08 februari 2016 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 11:17 schreef p111 het volgende:
Het gaat opvallen Gudelj in top wedstrijden weer niet gezien.
=============================================================================
e voetbalanalisten hebben ondanks de overwinning van Ajax op Feyenoord (2-1) nog wel de nodige verbeterpunten gezien. Vooral Nemanja Gudelj viel hen in negatieve zin op. Bert van Marwijk, Ruud Gullit en Youri Mulder.

"Bij Ajax ontbreekt het eraan dat zij de middenvelder nooit zoeken, ook al is die niet te vinden. Diegene die daar de meeste invloed op heeft, dat is Gudelj. Die loopt in die positie, als je hem goed inspeelt en hij draait een keer weg, dan krijgt Ajax wat frivools in het spel en kan je de diepte zoeken", trapt Van Marwijk zijn betoog af. "Hij heeft het tegen Feyenoord als goede speler heel slecht gedaan. (...) Hij draait altijd terug, zal nooit eens de diepte zoeken. Daardoor blijven de aanvallers ook gewoon staan."

Gullit vervolgt: "Hij krijgt geen vrijheid tussen de linies. Waardoor dat komt? Omdat ze allemaal geprogrammeerd worden om te kaatsen. Je moet één of twee keer raken. Als je naar de Spaanse competitie kijkt, dan zie je dat spelers zo gaan staan dat ze kunnen wegdraaien. Gudelj staat verkeerd, maar dat gebeurt veel middenvelders."

Tóch nam Gudelj een strafschop voor Ajax. "Hij zat niet goed in de wedstrijd en neemt de strafschop, want hij heeft de beste trap van allemaal. Of het daarmee te maken heeft dat hij mist... Het maakt niet zoveel uit." Mulder besluit: "Je kunt halverwege die aanloop al zeggen: je weet niet in welke hoek je 'm schiet."
Ik denk dat Gudelj gewoon als slot op de deur wordt gezien door Frank. Neemt niet weg dat hij gisteren slecht was maar hij heeft ook goede wedstrijden gespeeld en vind ik dat onze aanval te weinig diepgang heeft want die paar keer dat er iemand diep ging legde hij hem er wel netjes overheen.
Ik schrijf hem nog zeker niet af en toen Vd Beek er gisteren in kwam zie je ook dat hij pas 18 jaar is en nog veel moet leren.
p111
 p111 - maandag 08 februari 2016 - 13:27   quote  deeplink  
van de Beek wordt in mijn ogen een geweldige speler waar Ajax nog veel plezier aan gaat beleven,volgend seizoen staat hij er denk ik.
p111
 p111 - maandag 08 februari 2016 - 13:31   quote  deeplink  
Hoe lang blijven die kranten nog hun centen uitgeven aan die ouwe moppersmurf.
==============================================================================
an Hanegem: 'Kwaliteitsverschil Ajax en Feyenoord niet groot'

AJAX won zondagmiddag in de Klassieker van Feyenoord (2-1) en vergrootte daarmee het gat met de Rotterdammers tot zestien punten. Desondanks vond Willem van Hanegem niet dat Feyenoord onderdeed voor Ajax. 'Bij rust had het 3-1 voor Feyenoord kunnen staan', schrijft hij maandag in zijn column in het Algemeen Dagblad.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 08 februari 2016 - 13:36   quote  deeplink  
Wat betreft de "Vermeer-pop" ben ik het volstrekt eens met APIK, Eide en Remco. Ik houd van humor en een ludieke actie, maar die pop gisteren was een pure doodsbedreiging. Dat kan niet en dat mag niet. De knaap (of knapen) die dit op hun geweten heeft/hebben zullen zich voor de rechter moeten verantwoorden, ook al omdat Vermeer terecht (!) aangifte heeft gedaan. Wat een hersenloze actie was dat met die pop. Ik had serieus erg te doen met Vermeer, ooit één van de onzen, toen hij gisteren voor de camera stond te praten.
remco k
 remco k - maandag 08 februari 2016 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 13:11 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik denk dat Gudelj gewoon als slot op de deur wordt gezien door Frank. Neemt niet weg dat hij gisteren slecht was maar hij heeft ook goede wedstrijden gespeeld en vind ik dat onze aanval te weinig diepgang heeft want die paar keer dat er iemand diep ging legde hij hem er wel netjes overheen.
Ik schrijf hem nog zeker niet af en toen Vd Beek er gisteren in kwam zie je ook dat hij pas 18 jaar is en nog veel moet leren.
Ik vond hem gister helemaal niet zo slecht. Won vrijwel al zijn duels, en zo ziet Frank hem toch het liefst zoals je zelf al zegt..

Ik zat me gister dan ook dood te ergeren toen ik voor het eerst sinds een jaar weer eens studio voetbal keek. Hoe kan je hem nou de schuld geven van het niet vooruit passen als het hele elftal voor hem constant stil staat. Hij kan dan simpelweg niet opendraaien omdat hij al weet dat ie de bal niet kwijt kan naar voren.

Ik vind al onze voorste spelers matig in het vrij komen zonder bal. Zeker in de diepte is er geen enkele beweging..

Ik vind het echt veel te makkelijk om hem daar de schuld van te geven.. Niet dat jij dat doet trouwens..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 08 februari 2016 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 13:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond hem gister helemaal niet zo slecht. Won vrijwel al zijn duels, en zo ziet Frank hem toch het liefst zoals je zelf al zegt..

Ik zat me gister dan ook dood te ergeren toen ik voor het eerst sinds een jaar weer eens studio voetbal keek. Hoe kan je hem nou de schuld geven van het niet vooruit passen als het hele elftal voor hem constant stil staat. Hij kan dan simpelweg niet opendraaien omdat hij al weet dat ie de bal niet kwijt kan naar voren.

Ik vind al onze voorste spelers matig in het vrij komen zonder bal. Zeker in de diepte is er geen enkele beweging..

Ik vind het echt veel te makkelijk om hem daar de schuld van te geven.. Niet dat jij dat doet trouwens..
Ik vind hem vanaf het begin al helemaal niks..... hadden ze nooit moeten halen
remco k
 remco k - maandag 08 februari 2016 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 14:35 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik vind hem vanaf het begin al helemaal niks..... hadden ze nooit moeten halen
Dat weet ik..

Ik denk dat het de beste aankoop van de laatste jaren is..
remco k
 remco k - maandag 08 februari 2016 - 14:55   quote  deeplink  
Riedewald overigens de rest van het seizoen buiten de lijnen..
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 08 februari 2016 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 14:35 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik vind hem vanaf het begin al helemaal niks..... hadden ze nooit moeten halen
Ik ben wel erg blij met hem. Hij is nou net het type speler dat Ajax nodig had. Eigenlijk kon je dat gisteren goed zien: voor het eerst sinds vele jaren durfde Ajax het qua fysiek op te nemen tegen Feyenoord. Veel strijd tot aan het randje van het toelaatbare. Of er net overheen, iets waar de Rotterdammers al jaren patent op hebben. Dat is volgens mij de verdienste van Nemanja Gudelj geweest. En ook van Bazoer overigens. Bij Gudelj is het dat je van hem houdt of dat je hem haat. Er zit kennelijk niks tussen. Vergeet daarbij niet dat hij pas net 24 jaar is, voor het eerst bij een topclub speelt en kennelijk nu al de leider moet zijn. Geef hem nog even tijd, want in mijn ogen zal hij zeker gaan slagen bij Ajax.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 08 februari 2016 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 14:55 schreef remco k het volgende:
Riedewald overigens de rest van het seizoen buiten de lijnen..
Poe, dat is een forse aderlating! Tete ook al... Dat wordt krap in de defensie.
Is John Heitinga dan net wat te vroeg gestopt?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 februari 2016 door Pavlov14 --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 08 februari 2016 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 14:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat weet ik..

Ik denk dat het de beste aankoop van de laatste jaren is..
Pröper was ook beschikbaar....had ik liever gezien
remco k
 remco k - maandag 08 februari 2016 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 15:04 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Pröper was ook beschikbaar....had ik liever gezien
Hele andere speler, andere positie..Totaal niet te vergelijken.

Maar ook een prima speler..
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 08 februari 2016 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 15:04 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Pröper was ook beschikbaar....had ik liever gezien
Volgens mij heeft Davy Pröper een wat meer aanvallender rol dan Nemanja Gudelj. Ik denk dat je die twee niet met elkaar kunt vergelijken.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 08 februari 2016 - 15:17   quote  deeplink  
Oei, sorry Remco, ik zie net dat jij (min of meer) hetzelfde al hebt gepost. Plagiaat mijnerzijds ;)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 08 februari 2016 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 15:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Hele andere speler, andere positie..Totaal niet te vergelijken.

Maar ook een prima speler..
Waarom niet....Gudelj speelde bij AZ ook aanvallender
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 08 februari 2016 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 februari 2016 - 15:16 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Davy Pröper een wat meer aanvallender rol dan Nemanja Gudelj. Ik denk dat je die twee niet met elkaar kunt vergelijken.
Ik ben van mening van wel....maar goed ik ben niet echt een tacticus op dat gebied
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 08 februari 2016 - 15:37   quote  deeplink  
.....en ik blijf erbij dat ik het niks vind

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Feyenoord (zondag 7 februari 2016, 12:30); 2-1









0.0126259