BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2016/17

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - woensdag 20 juli 2016 - 21:30   quote  deeplink  
Wel echt zonde van die puike eerste helft. Nu sta je 2-1 achter met een grote rol voor de arbitrage.
remco k
 remco k - woensdag 20 juli 2016 - 21:32   quote  deeplink  
Alle ruimtes veel en veels te groot nu.. Gewoon niet dat kunnen brengen wat je straks moet kunnen brengen fysiek om dit spelletje te kunnen spelen..
Smeerburg
 Smeerburg - woensdag 20 juli 2016 - 21:35   quote  deeplink  
Kan de wedstrijd niet volgen. maar gezien jullie commentaar, valt de 2de helft zo tegen?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 20 juli 2016 - 21:35   quote  deeplink  
We zijn wel minder gaan spelen.
Loetje
 Loetje - woensdag 20 juli 2016 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2016 - 21:35 schreef Smeerburg het volgende:
Kan de wedstrijd niet volgen. maar gezien jullie commentaar, valt de 2de helft zo tegen?
Heb het liever over de eerste helft. Dit is de intensiteit van dit spel dat het nu wegzakt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 20 juli 2016 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2016 - 21:35 schreef Smeerburg het volgende:
Kan de wedstrijd niet volgen. maar gezien jullie commentaar, valt de 2de helft zo tegen?
Dat valt op zich nog wel mee. Worden wel wat meer fouten gemaakt, maar OM is ook niet bij machten om Ajax moeilijk te maken.
jodocus
 jodocus - woensdag 20 juli 2016 - 21:38   quote  deeplink  
pff t is weer huilen met de pet op , bah wat slecht
JOOD
 JOOD - woensdag 20 juli 2016 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2016 - 21:35 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
We zijn wel minder gaan spelen.
Sterke analyse zeg..

Het lijkt wel of het verhaal waar is geweest dat de spelers op de 'oude' manier wilden voetballen.. Twee hele verschillende gezichten bij Ajax deze wedstrijd..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 20 juli 2016 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2016 - 21:39 schreef JOOD het volgende:

[..]

Sterke analyse zeg..

Het lijkt wel of het verhaal waar is geweest dat de spelers op de 'oude' manier wilden voetballen.. Twee hele verschillende gezichten bij Ajax deze wedstrijd..
Het oude manier van voetballen zie ik niet. Dat breien dat zie ik niet.

Wat ik zie is dat ze meer fouten aan het maken zijn. Te laat zijn, met druk zetten. Passes die niet aankomen, soms dat spelers niet doorlopen.

Allemaal symptomen van vermoeidheid
Smeerburg
 Smeerburg - woensdag 20 juli 2016 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2016 - 21:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Heb het liever over de eerste helft. Dit is de intensiteit van dit spel dat het nu wegzakt.
Ok, dank je voor je bericht. Misschien als de intensiteit zo hoog is overschakelen op een ander systeem. Ik heb gelezen dat Ajax meerdere systemen onder Bosz moet kunnen spelen of wordt dat dan niet gevraagd vraag ik mij af.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 20 juli 2016 - 21:49   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 juli 2016 door Peterhs --
remco k
 remco k - woensdag 20 juli 2016 - 21:53   quote  deeplink  
Prima generale voor Ajax. blij dat ze die gelijkmaker nog maken..
p111
 p111 - woensdag 20 juli 2016 - 23:49   quote  deeplink  
Een prima eerste helft je moet gewoon 3-0 voor staan ,na 45 minuten waren ze op en dat is iets wat we vorig jaar ook regelmatig zagen ze houden het maar een helft vol dat moet langer anders wordt het niks a.s CL wedstrijden.
remco k
 remco k - donderdag 21 juli 2016 - 07:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2016 - 23:49 schreef p111 het volgende:
Een prima eerste helft je moet gewoon 3-0 voor staan ,na 45 minuten waren ze op en dat is iets wat we vorig jaar ook regelmatig zagen ze houden het maar een helft vol dat moet langer anders wordt het niks a.s CL wedstrijden.
Sorry. Maar zie daarin geen overkeenkomst met afgelopen seizoen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 21 juli 2016 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 juli 2016 - 21:19 schreef Loetje het volgende:

[..]

Degene die dat doen zijn types zoals jij en nog enkele andere hier. Die beoordelen een speler 1 of 2 keer en dat oordeel blijft altijd staan. Ik kan daar echt niet bij. Ik ben enorm kritisch maar het niveau van spelers veranderd en dat blijft het doen.
Ik beoordeel een speler zelfs per wedstrijd.. En als spelers een langere periode goed of slecht spelen dan is het ook niet moeilijk om te zeggen of je er iets aan hebt. Neem een Schöne heeft een top seizoen gedraaid en vervolgens alleen nog maar spaarzaam wat goede momenten daarom vind ik hem niet geschikt voor de basis meer..
Ghazi heeft wel potentie, Bazoer ook, Sinkgraven moet ik nog maar zien enz enz. Daarbij komt nog eens dat iedereen er vanuit een ander oogpunt, beleving naar kijkt en dit is juist goed voor een forum als deze!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 21 juli 2016 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2016 - 07:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry. Maar zie daarin geen overkeenkomst met afgelopen seizoen.
Ik heb het niet gezien maar als hij bedoelde dat Ajax vorige seizoenen na een goede eerste helft een hele slechte tweede helft speelde geef ik hem gelijk..
p111
 p111 - donderdag 21 juli 2016 - 09:01   quote  deeplink  
Dat bedoel ik ook wat we vorig jaar een aantal keren hebben gezien dat ze de tweede helft verzaakte of luiheid of conditie gebrek dat zou ik niet weten.Nogmaals gisteren speelde ze een prima eerste helft moeten 3x scooren dan hadden we allemaal wat meer vertrouwen gekweekt.Jammer van de tweede helft ze waren volgens mij op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juli 2016 door p111 --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 juli 2016 - 09:25   quote  deeplink  
Jaïro Riedewald viel woensdag in het oefenduel van Ajax met Olympique Marseille (2-2) in positieve zin op. Normaliter staat hij in het hart van de defensie, maar tegen de Fransen gebruikte Peter Bosz hem als controlerende middenvelder. Het beviel van beide kanten goed.

"Ik speelde een linie vooruit. Daar worden andere dingen gevraagd", blikt Riedewald terug met Ajax TV. "Ik vond het aardig gaan. Ik heb veel ballen veroverd en probeerde zoveel mogelijk vooruit te spelen. Ik wilde een rustpunt zijn op het middenveld. De trainer zei ook dat ik voor balans moest zorgen en ik denk dat ik dat redelijk heb gedaan."

Bosz vindt dat de balans op het Ajax-middenveld ontbrak tijdens de voorbereiding. "Ik was al van plan om Jaïro daar neer te zetten, ook al had Riechedly Bazoer wél kunnen spelen. Dan had Donny van de Beek niet gespeeld", legt Bosz uit. "Jaïro is van nature een verdediger, maar kan ook erg goed voetballen. Ik moet zeggen dat het goed heeft uitgepakt."

Of Riedewald dinsdag tegen PAOK Saloniki terugkeert op het middenveld is afwachten. "We gaan de wedstrijd terugzien en gaan het dan verder bekijken", aldus Bosz. Riedewald: "Het is een leuke positie. Ik moet er sneller handelen, en kan me ook bemoeien met de aanval. Woensdag stuurde ik Anwar (El Ghazi, red.) een paar keer weg. Daar kan ik als voetballer van genieten. Ik houd alle opties open en speel waar de trainer mij nodig heeft."
------------------------------------------------------------------------------------------
Bosz heeft zijn 6 gevonden! Die hij eerder nog zocht.
Maar betekend dat Viergever dan nu een basisplek heeft?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - donderdag 21 juli 2016 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2016 - 09:01 schreef p111 het volgende:
Dat bedoel ik ook wat we vorig jaar een aantal keren hebben gezien dat ze de tweede helft verzaakte of luiheid of conditie gebrek dat zou ik niet weten.Nogmaals gisteren speelde ze een prima eerste helft moeten 3x scooren dan hadden we allemaal wat meer vertrouwen gekweekt.Jammer van de tweede helft ze waren volgens mij op.
Vorig seizoen vond ik dat de ploeg na de rust gewoon anders ging spelen.. Nu was de pijp gewoon leeg omdat het te zwaar was om vol te houden..

Dat het vorig jaar vaak minder was na de rust klopt zeker.. Maar wel om andere redenen..
remco k
 remco k - donderdag 21 juli 2016 - 09:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2016 - 09:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Jaïro Riedewald viel woensdag in het oefenduel van Ajax met Olympique Marseille (2-2) in positieve zin op. Normaliter staat hij in het hart van de defensie, maar tegen de Fransen gebruikte Peter Bosz hem als controlerende middenvelder. Het beviel van beide kanten goed.

"Ik speelde een linie vooruit. Daar worden andere dingen gevraagd", blikt Riedewald terug met Ajax TV. "Ik vond het aardig gaan. Ik heb veel ballen veroverd en probeerde zoveel mogelijk vooruit te spelen. Ik wilde een rustpunt zijn op het middenveld. De trainer zei ook dat ik voor balans moest zorgen en ik denk dat ik dat redelijk heb gedaan."

Bosz vindt dat de balans op het Ajax-middenveld ontbrak tijdens de voorbereiding. "Ik was al van plan om Jaïro daar neer te zetten, ook al had Riechedly Bazoer wél kunnen spelen. Dan had Donny van de Beek niet gespeeld", legt Bosz uit. "Jaïro is van nature een verdediger, maar kan ook erg goed voetballen. Ik moet zeggen dat het goed heeft uitgepakt."

Of Riedewald dinsdag tegen PAOK Saloniki terugkeert op het middenveld is afwachten. "We gaan de wedstrijd terugzien en gaan het dan verder bekijken", aldus Bosz. Riedewald: "Het is een leuke positie. Ik moet er sneller handelen, en kan me ook bemoeien met de aanval. Woensdag stuurde ik Anwar (El Ghazi, red.) een paar keer weg. Daar kan ik als voetballer van genieten. Ik houd alle opties open en speel waar de trainer mij nodig heeft."
------------------------------------------------------------------------------------------
Bosz heeft zijn 6 gevonden! Die hij eerder nog zocht.
Maar betekend dat Viergever dan nu een basisplek heeft?
Dat hoeft nog niets te zeggen. Westerman is er ook.. En Gudelj is er ook nog, Riedewald speelde goed, maar ik denk echt niet dat Gudelj zomaar gepasseerd gaat worden.. Zijn type voetbal heb je gewoon nodig in deze selectie..

Wel interessant trouwens, als Riedewald als middenvelder gezien gaat worden, is het middenveld overvol, maar ben je achterin weer een mannetje kwijt..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 juli 2016 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2016 - 09:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat hoeft nog niets te zeggen. Westerman is er ook.. En Gudelj is er ook nog, Riedewald speelde goed, maar ik denk echt niet dat Gudelj zomaar gepasseerd gaat worden.. Zijn type voetbal heb je gewoon nodig in deze selectie..

Wel interessant trouwens, als Riedewald als middenvelder gezien gaat worden, is het middenveld overvol, maar ben je achterin weer een mannetje kwijt..
Misschien had ik er bij moeten zetten dat ik de komende wedstrijd bedoelde.

Bosz had het gistere over dat OM de generale repetitie was voor PAOK.
Gudelj is geschorst. Viergever speelde en geen Westerman.

Als Younes en Bazoer voor dinsdag fit zijn dan zal denk ik Dolberg en Van beek op de bank belanden.

Verder wil ik nog niet kijken, te veel factoren die van elkaar afhangen.
Milik keert terug, Sanchez is zondag sowieso klaar met Copa.
Verder weet ik niet wat de pikorde op het middenveld is, Klaassen staat op 1.
Bazoer staat voor van beek en sinkgraven, maar ik weet niet op welke plekt Gudelj staat.
Dat zelfde geld eigenlijk voor de spits en rechtsbuiten, te veel onzekerheden.
Eigenlijk zijn er maar 5 spelers waarvan ik zeker weet waar ze staan tegen PAOK.

Cillissen (doelman), Tete(rechtsback), Veltman(rechter centrale verdediger), Dijks(linksback), Klaassen(Aanvallende middenvelder)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 21 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 juli 2016 - 11:27   quote  deeplink  
Wat weten we van de spelers die nog niet zijn aangesloten bij Ajax?

Nouri, gaat hij nog op vakantie?
Millik, Wat heeft hij gedaan tijdens de vakantie, heeft hij zijn conditie op peil weten te houden?
Sanchez, gaat hij ook nog op vakantie?
RoodWit81
 RoodWit81 - donderdag 21 juli 2016 - 12:17   quote  deeplink  
https://www.youtube.com/watch?v=ZTZKLWYzrwY

Geeft dit een beetje een goede indruk van de gehele wedstrijd? Ik raak toch wel aardig positief als ik deze samenvatting bekijk. Is dat terecht of vertekend?
Eide
 Eide - donderdag 21 juli 2016 - 12:21   quote  deeplink  
Ik heb de 2e helft gister niet meer gezien. Ik was zelf sporten, ook belangrijk. Ik vond de eerste helft Riedewald, El Ghazi en Casseirra een goede indruk achterlaten.

Casseirra is in potentie een hele geschikte voor Ajax en liet zien ook het inzicht te hebben om een hele goede steekpass te hebben en mee te kunnen voetballen. Hij stond bij de 1-0 en 2-2 ook heel erg goed opgesteld. El Ghazi liet weer eens zien wat hem in potentie een buitenspeler van internationaal niveau maakt. Veel dreiging, goede acties en goede voorzetten. Helaas is Anwar tot dusver altijd erg wisselvallig geweest. Riedewald was, gedurende de eerste helft in ieder geval, met afstand de beste Ajacied. Won z'n duels, zette steeds goed druk en was voetballend nadrukkelijk aanwezig.

De eerste helft was er een van een niveau waar je overal, ook Europees, goed mee aan kan komen. Nu moet Ajax dat ook kunnen doorzetten over een hele wedstrijd. Waarom dat gister dan niet lukt weet ik eigenlijk niet. Ik kan mij niet voorstellen dat dat conditioneel is, dus dan denk je toch snel aan concentratie.
Pavlov14
 Pavlov14 - donderdag 21 juli 2016 - 13:23   quote  deeplink  
Bedankt voor alle posts hier, mannen.
Ik had me gisteren voorgenomen om op tijd naar huis te gaan om Ajax te zien ballen om 20:00. Dat is helaas niet gelukt, want is was pas rond 23:00 thuis :(

Ik heb begrepen dat Ajax een puike eerste helft heeft gespeeld en een mindere tweede helft. De penalty die Ajax tegenkreeg was een lachterje en de scheidrechter (een Fransman??) floot veel te veel af.

Waren er nog Ajax spelers die positief dan wel negatief opvielen?

Nogmaals bedankt, ik ben in grote lijnen bij.

En nu op naar de CL-voorronde tegen PAOK.
p111
 p111 - donderdag 21 juli 2016 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2016 - 09:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Jaïro Riedewald viel woensdag in het oefenduel van Ajax met Olympique Marseille (2-2) in positieve zin op. Normaliter staat hij in het hart van de defensie, maar tegen de Fransen gebruikte Peter Bosz hem als controlerende middenvelder. Het beviel van beide kanten goed.

"Ik speelde een linie vooruit. Daar worden andere dingen gevraagd", blikt Riedewald terug met Ajax TV. "Ik vond het aardig gaan. Ik heb veel ballen veroverd en probeerde zoveel mogelijk vooruit te spelen. Ik wilde een rustpunt zijn op het middenveld. De trainer zei ook dat ik voor balans moest zorgen en ik denk dat ik dat redelijk heb gedaan."

Bosz vindt dat de balans op het Ajax-middenveld ontbrak tijdens de voorbereiding. "Ik was al van plan om Jaïro daar neer te zetten, ook al had Riechedly Bazoer wél kunnen spelen. Dan had Donny van de Beek niet gespeeld", legt Bosz uit. "Jaïro is van nature een verdediger, maar kan ook erg goed voetballen. Ik moet zeggen dat het goed heeft uitgepakt."

Of Riedewald dinsdag tegen PAOK Saloniki terugkeert op het middenveld is afwachten. "We gaan de wedstrijd terugzien en gaan het dan verder bekijken", aldus Bosz. Riedewald: "Het is een leuke positie. Ik moet er sneller handelen, en kan me ook bemoeien met de aanval. Woensdag stuurde ik Anwar (El Ghazi, red.) een paar keer weg. Daar kan ik als voetballer van genieten. Ik houd alle opties open en speel waar de trainer mij nodig heeft."
------------------------------------------------------------------------------------------
Bosz heeft zijn 6 gevonden! Die hij eerder nog zocht.
Maar betekend dat Viergever dan nu een basisplek heeft?
Als Viergever een basisplek krijgt dan is het einde bericht voor meneer Bosz dit kan echt niet die man is gewoon niet Ajax waardig.
p111
 p111 - donderdag 21 juli 2016 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2016 - 12:21 schreef Eide het volgende:
Ik heb de 2e helft gister niet meer gezien. Ik was zelf sporten, ook belangrijk. Ik vond de eerste helft Riedewald, El Ghazi en Casseirra een goede indruk achterlaten.

Casseirra is in potentie een hele geschikte voor Ajax en liet zien ook het inzicht te hebben om een hele goede steekpass te hebben en mee te kunnen voetballen. Hij stond bij de 1-0 en 2-2 ook heel erg goed opgesteld. El Ghazi liet weer eens zien wat hem in potentie een buitenspeler van internationaal niveau maakt. Veel dreiging, goede acties en goede voorzetten. Helaas is Anwar tot dusver altijd erg wisselvallig geweest. Riedewald was, gedurende de eerste helft in ieder geval, met afstand de beste Ajacied. Won z'n duels, zette steeds goed druk en was voetballend nadrukkelijk aanwezig.

De eerste helft was er een van een niveau waar je overal, ook Europees, goed mee aan kan komen. Nu moet Ajax dat ook kunnen doorzetten over een hele wedstrijd. Waarom dat gister dan niet lukt weet ik eigenlijk niet. Ik kan mij niet voorstellen dat dat conditioneel is, dus dan denk je toch snel aan concentratie.
Klopt Riedewalt erg goed en Casseirra is een aanwinst zoals hij gisteren voetbalde Anwar was prima maar had zeker 2x moeten scooren,ik vond ook van de Beek niet slecht.De slechtste waren veruit Viergever en Dijks.
remco k
 remco k - donderdag 21 juli 2016 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2016 - 18:27 schreef p111 het volgende:

[..]

Als Viergever een basisplek krijgt dan is het einde bericht voor meneer Bosz dit kan echt niet die man is gewoon niet Ajax waardig.
Nou, die vond ik afgelopen wedstrijd een prima indruk achterlaten, durfde vooruit te voetballen en schoof in de opbouw prima in..

Ook na de winterstop speelde die gewoon goed..
Eide
 Eide - donderdag 21 juli 2016 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2016 - 18:27 schreef p111 het volgende:

[..]

Als Viergever een basisplek krijgt dan is het einde bericht voor meneer Bosz dit kan echt niet die man is gewoon niet Ajax waardig.
Gudelj is geschorst. Als Riedewald daardoor op 6 komt te spelen vind ik een basisplaats voor Viergever niet onlogisch. Overigens zou een keuze voor Westermann ook verdedigbaar zijn. Afwachten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 21 juli 2016 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 juli 2016 - 18:27 schreef p111 het volgende:

[..]

Als Viergever een basisplek krijgt dan is het einde bericht voor meneer Bosz dit kan echt niet die man is gewoon niet Ajax waardig.
Hoe kom jij tot de conclusie dat hij ajax onwaardig is?

Volgens mij had jij je oordeel al klaar voordat hij überhaupt 1 wedstrijd heeft gespeeld.
Als dat niet zo is vertel dan maar hoe het dan zit?
p111
 p111 - vrijdag 22 juli 2016 - 00:41   quote  deeplink  
1 wedstrijd ik weet niet of je opgelet hebt maar hij speelt al een paar jaar bij Ajax en gelukkig veel als reserve speler, en dat is ook zijn plek.
hjf
 hjf - vrijdag 22 juli 2016 - 08:21   quote  deeplink  
Het aantal tegendoelpunten in de voorbereiding baart mij zorgen. Wat vinden jullie van het volgende idee? Veltman rechtsachter, Tete linksachter en in het centrum Westermann met Sanchez. En natuurlijk kun je druk op de verdediging verminderen als je voorin wat beter met de kansen omgaat (wordt tijd dat Milik weer gauw terug komt).
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 22 juli 2016 - 08:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 08:21 schreef hjf het volgende:
Het aantal tegendoelpunten in de voorbereiding baart mij zorgen. Wat vinden jullie van het volgende idee? Veltman rechtsachter, Tete linksachter en in het centrum Westermann met Sanchez. En natuurlijk kun je druk op de verdediging verminderen als je voorin wat beter met de kansen omgaat (wordt tijd dat Milik weer gauw terug komt).
Het nadeel is alleen dat Sanchez er volgende week niet bij is. Speelt nog 1 finalewedstrijd om de Copa Libertadores. Dus mogelijk voor de competitie een optie.
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2016 - 09:20   quote  deeplink  
Ik zie voorlopig geen reden om Dijks te passeren. Ik denk wel dat Ajax met Sanchez echt een potentiële basisklant binnen heeft. Het zal interessant zijn om te zien wat er gebeurt als hij aansluit.
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 22 juli 2016 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 09:20 schreef Eide het volgende:
Ik zie voorlopig geen reden om Dijks te passeren. Ik denk wel dat Ajax met Sanchez echt een potentiële basisklant binnen heeft. Het zal interessant zijn om te zien wat er gebeurt als hij aansluit.
Dan kan er toch zomaar veel gebeuren, want dat is Westerman ook.

Ik denk dat dit er vrij snel ongeveer zal gebeuren:

Cillessen
Veltman(Tete) - Sanchez - Westermann - Dijks (Viergever)
Riedewald (Bazoer)
Klaassen-Gudelj
El Ghazi (Schone) - Milik (Cassierra) - Younes (Cerny)

Van mij persoonlijk mag er best geëxperimenteerd worden zonder buitenspelers. (ja gevoelige snaar, ik weet het, maar je hebt meer optie nodig, ipv het voorspelbare altijd zelfde tactiek spelende)
Dan hoef je ook een verdediger minder op te stellen,

Cillessen
Veltman - Sanchez - Westermann
Riedewald
El Ghazi - Gudelj of Bazoer - Younes
Klaassen
Cassiera - Milik

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2016 door Peterhs --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 22 juli 2016 - 09:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 00:41 schreef p111 het volgende:
1 wedstrijd ik weet niet of je opgelet hebt maar hij speelt al een paar jaar bij Ajax en gelukkig veel als reserve speler, en dat is ook zijn plek.
Speelt hij al jaren. Haha. Op welke positie heeft hij al jaren gespeeld? Op de bank is geen positie, want je speelt niet. Sorry maar ik oordeel als ik iemand een lange periode heb zien voetballen. Pas toen tete een blessure kreeg, kreeg viergever een basisplek. Hij deed het met van der hoorn niet onverdienstelijk.

Dus hoe kom jij op het idee dat hij Ajax onwaardig zou zijn? Ik verdedig hem niet, wellicht heb je gelijk maar ik weet het namelijk niet. Zoveel heb ik van hem niet gezien, periode lang achter elkaar
remco k
 remco k - vrijdag 22 juli 2016 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 08:21 schreef hjf het volgende:
Het aantal tegendoelpunten in de voorbereiding baart mij zorgen. Wat vinden jullie van het volgende idee? Veltman rechtsachter, Tete linksachter en in het centrum Westermann met Sanchez. En natuurlijk kun je druk op de verdediging verminderen als je voorin wat beter met de kansen omgaat (wordt tijd dat Milik weer gauw terug komt).
Ben geen fan van een rechtsbenige linksback..
remco k
 remco k - vrijdag 22 juli 2016 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 08:37 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Het nadeel is alleen dat Sanchez er volgende week niet bij is. Speelt nog 1 finalewedstrijd om de Copa Libertadores. Dus mogelijk voor de competitie een optie.
Er gaan in ieder geval wat potentiele basis klanten bankzitter worden. Daar wordt Ajax alleen maar sterker van..
p111
 p111 - vrijdag 22 juli 2016 - 10:34   quote  deeplink  
Ondertussen houdt Van der Vaart zijn conditie goed in de gaten. "Ik ben iedere dag met een privé-trainer keihard aan het trainen in Amsterdam. Ik moet natuurlijk wel goed fit aan komen. Daarom knok ik keihard om, waar dan ook, aan te komen. Contact met clubs is er altijd, maar concreet is het nog niet", besluit de middenvelder.

Ja Rafael had bij Ajax gaan trainen misschien zien ze bij Ajax dan misschien jou extra meerwaarde, nou zitten we te kijken naar eental goede maar ook een aantal middelmaatjes.
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2016 - 11:23   quote  deeplink  
Safe standing op eerste ring Zuid

In september worden de eerste constructies voor de pilot ‘safe standing’ op de eerste ring Zuid geplaatst en zijn daardoor voor het eerst zichtbaar voor het publiek. Supportersgroepen Vak410 en de F-side zullen op de nieuwe tribune worden samengebracht.

In de eerste fase worden circa tweehonderd plekken in de safe standing-constructie gerealiseerd. Vervolgens zal dit gefaseerd uitgebreid worden. Streven is dat alles aan het begin van de winsterstop gerealiseerd is en dus na de winterstop klaar is voor gebruik. Er zal in de nieuwe situatie een uitbreiding plaatsvinden in de gracht waardoor er extra capaciteit ontstaat.

Alleen bij Eredivisie en KNVB beker
Safe standing wordt alleen toegepast tijdens wedstrijden in de Eredivisie en het KNVB bekertoernooi. Bij Europese duels is dit niet toegestaan. De staalconstructies die worden geplaatst, dienen als valbrekers. In deze constructie zit een stoel verwerkt die bij Eredivisiewedstrijden en bekerduels vergrendeld zit. Bij Europese wedstrijden kunnen ze ontgrendeld worden waardoor er gezeten kan worden.

Ajax.nl
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2016 - 21:10   quote  deeplink  
Nieuw veld Arena bestaat voor zo'n 10 procent uit kunstgras

De Amsterdam Arena en Ajax stappen over op een ander soort grasmat. Het gaat om een hybride veld dat grotendeels uit echt gras bestaat. Ter versteviging van de stabiliteit en dichtheid zijn er kunstgrassprieten toegevoegd.

Het percentage kunstgras is uiteindelijk minder dan tien procent van het totale speelveld. Het betreft een vrij nieuw systeem, hoewel dit type veld inmiddels al in verschillende Europese stadions te vinden is, waaronder Santiago Bernabéu in Madrid.

Tijdens het EK van 2012 bestonden de velden op een eindronde voor het eerst deels uit kunstgras. Het idee blijft hetzelfde, maar er wordt nu gebruik gemaakt van een iets ander systeem. Bij het veld van Ajax is het kunstgras al in de mat verwerkt tijdens het kweekproces, weet Ajax Life.

De grasmat van de Arena was sowieso aan vervanging toe vanwege de concerten tijdens de zomerstop. Dat is allemaal gepland en dus niets bijzonders. Routine zelfs. De hybride mat is de afgelopen periode bij de kweker gevuld met zand en ingezaaid met graszaad.

Inmiddels is deze volgroeid en de geoogst. De graszoden worden vrijdag uitgerold in de Arena volgens het zogenaamde 'lay-and-play-systeem'. De mat wordt dinsdag in gebruik genomen als Ajax om 20.45 uur aantreedt tegen PAOK Saloniki.

Bron

-----------------------------

Dat wordt dan waarschijnlijk een Desso Grassmaster veld zoals in heel veel grote stadions ligt. Het Nederlandse bedrijf Desso heeft al eens een mat in de ArenA gehad trouwens. Desso heeft dit voorjaar ook de velden op de Toekomst onder handen genomen dus een een bekende van Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2016 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 22 juli 2016 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 11:23 schreef Eide het volgende:
Safe standing op eerste ring Zuid

In september worden de eerste constructies voor de pilot ‘safe standing’ op de eerste ring Zuid geplaatst en zijn daardoor voor het eerst zichtbaar voor het publiek. Supportersgroepen Vak410 en de F-side zullen op de nieuwe tribune worden samengebracht.

In de eerste fase worden circa tweehonderd plekken in de safe standing-constructie gerealiseerd. Vervolgens zal dit gefaseerd uitgebreid worden. Streven is dat alles aan het begin van de winsterstop gerealiseerd is en dus na de winterstop klaar is voor gebruik. Er zal in de nieuwe situatie een uitbreiding plaatsvinden in de gracht waardoor er extra capaciteit ontstaat.

Alleen bij Eredivisie en KNVB beker
Safe standing wordt alleen toegepast tijdens wedstrijden in de Eredivisie en het KNVB bekertoernooi. Bij Europese duels is dit niet toegestaan. De staalconstructies die worden geplaatst, dienen als valbrekers. In deze constructie zit een stoel verwerkt die bij Eredivisiewedstrijden en bekerduels vergrendeld zit. Bij Europese wedstrijden kunnen ze ontgrendeld worden waardoor er gezeten kan worden.

Ajax.nl
Zo gaat het eruit zien:

tribune.jpg

Er komen in totaal zo'n 400 plaatsen bij op Zuid1 die tijdens KNVB duels staanplaatsen zullen zijn. De trap centraal op Zuid1 komt te vervallen, ook dat worden staanplaatsen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 juli 2016 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 22 juli 2016 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 09:43 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Dan kan er toch zomaar veel gebeuren, want dat is Westerman ook.

Ik denk dat dit er vrij snel ongeveer zal gebeuren:

Cillessen
Veltman(Tete) - Sanchez - Westermann - Dijks (Viergever)
Riedewald (Bazoer)
Klaassen-Gudelj
El Ghazi (Schone) - Milik (Cassierra) - Younes (Cerny)

Van mij persoonlijk mag er best geëxperimenteerd worden zonder buitenspelers. (ja gevoelige snaar, ik weet het, maar je hebt meer optie nodig, ipv het voorspelbare altijd zelfde tactiek spelende)
Dan hoef je ook een verdediger minder op te stellen,

Cillessen
Veltman - Sanchez - Westermann
Riedewald
El Ghazi - Gudelj of Bazoer - Younes
Klaassen
Cassiera - Milik
Je gaat toch niet Veltman rechtsback zetten als Tete fit is?
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 22 juli 2016 - 23:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 22:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Je gaat toch niet Veltman rechtsback zetten als Tete fit is?
Nee, maar als ze hun eigen beleid aanhouden betreft contracten dan kan hij zomaar op de bank plaats gaan nemen. Ik zeg ook niet voor niks, wat ik denk hoe het gaat gebeuren. Niet zo zeer wat ik zou willen zien.
remco k
 remco k - zaterdag 23 juli 2016 - 08:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 23:51 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Nee, maar als ze hun eigen beleid aanhouden betreft contracten dan kan hij zomaar op de bank plaats gaan nemen. Ik zeg ook niet voor niks, wat ik denk hoe het gaat gebeuren. Niet zo zeer wat ik zou willen zien.
Dan had ie nu al niet meer gespeeld. Tete zit gewoon bij de selectie en zal gewoon spelen als ie fit is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 23 juli 2016 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 juli 2016 - 23:51 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Nee, maar als ze hun eigen beleid aanhouden betreft contracten dan kan hij zomaar op de bank plaats gaan nemen. Ik zeg ook niet voor niks, wat ik denk hoe het gaat gebeuren. Niet zo zeer wat ik zou willen zien.
Hij heeft een contract nog voor 2 seizoenen. Normaal kijkt de coach ergens in maart al een beetje naar volgend seizoen. Is er geen goede vervanger dan blijft diegene spelen tot aan de zomerstop. Pas dan keert hij niet meer terug.

Zover is het nog niet. overmars zal nog wel een poging wagen, dan zullen we het horen of het geslaagd is of niet

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 08 mei 2017 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2016 - 11:01 schreef riveco het volgende:
Dit is het bandje van Hummel10: Haal Ziyech, koop Ziyech, Binnenhalen van Ziyech bepaalt of we kampioen worden. Zonder Ziyech kunnen we niet. Ziyech is top onze jongens zijn flop. Waarom Ziyech niet halen? En misschien is Ziyech iets voor Ajax.
Als ik nog iets vergeten ben hoor ik het graag.
Goede aankoop hoor! :D
Wanderlei Silva
 Wanderlei Silva - maandag 08 mei 2017 - 19:54   quote  deeplink  
Het is hopen dat er geen leegloop komt.

Klaassen, onze supporter onze clubman, ik gun het hem wel.
Tuurlijk hoop ik dat hij blijft, maar ik snap voor zijn carrière
Als hij die stap wilt maken.
Helaas zie ik Tete ook weggaan, een betere RB is er niet te krijgen, dus zonde.
Ik hoop dat Sanchez blijft!! Hij met De Ligt is een geweldig duo!
Ziyech hopelijk blijft hij ook nog een jaar!

Traore gaat, Huntelaar zou top zijn, Sneijder misschien mocht Klaassen en of Ziyech weggaan. Veel talent die we hebben met o.a Nouri, vd Beek, De Jong,
Maar ervaring als Sneijder, Huntelaar bij de groep ik denk dat dat niet verkeerd is.

Onana, Overmars geef hem een goed contract! Hij is ongelofelijk waardevol!

Een LB erbij, al is Riedewald ook niet verkeerd voor die positie en Viergever kan
ook op die positie.

Als we volgend jaar maar kunnen verder bouwen op het succes, en niet dat Bosz weer
wat maanden nodig heeft om alles erin te slijpen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 08 mei 2017 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 mei 2017 - 19:54 schreef Wanderlei Silva het volgende:
Het is hopen dat er geen leegloop komt.

Klaassen, onze supporter onze clubman, ik gun het hem wel.
Tuurlijk hoop ik dat hij blijft, maar ik snap voor zijn carrière
Als hij die stap wilt maken.
Helaas zie ik Tete ook weggaan, een betere RB is er niet te krijgen, dus zonde.
Ik hoop dat Sanchez blijft!! Hij met De Ligt is een geweldig duo!
Ziyech hopelijk blijft hij ook nog een jaar!

Traore gaat, Huntelaar zou top zijn, Sneijder misschien mocht Klaassen en of Ziyech weggaan. Veel talent die we hebben met o.a Nouri, vd Beek, De Jong,
Maar ervaring als Sneijder, Huntelaar bij de groep ik denk dat dat niet verkeerd is.

Onana, Overmars geef hem een goed contract! Hij is ongelofelijk waardevol!

Een LB erbij, al is Riedewald ook niet verkeerd voor die positie en Viergever kan
ook op die positie.

Als we volgend jaar maar kunnen verder bouwen op het succes, en niet dat Bosz weer
wat maanden nodig heeft om alles erin te slijpen.
Juist

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2016/17









0.0212988