BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2016/17

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - zondag 17 juli 2016 - 10:41   quote  deeplink  
Het is een mentale kwestie bij Ajax al jaren voetballen op 80% inzet en geen scherpte dan die gast onmiddelijk wisselen ze moeten aub meer karakter tonen en tot het gaatje gaan,als hij dat er in krijgt zie ik het positief tegemoet.
remco k
 remco k - zondag 17 juli 2016 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 08:35 schreef Eide het volgende:
Ach, we zullen wel zien. Je kan je hier enorm druk over maken maar op 26 of 27 juli is het pas voor het echie.
Zo is het.
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 17 juli 2016 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2016 - 19:39 schreef Eide het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat het seizoen niet een reflectie gaat worden van de voorbereiding.
Zo'n voorbereiding is hoe dan ook funest voor het zelfvertrouwen van de spelers. (En de supporters...).
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 17 juli 2016 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 00:29 schreef Loetje het volgende:
Goed, een weekje of 3 bezig in de voorbereiding en de eerste belangrijke wedstrijd van het seizoen is in zicht.

Eerst even over de aankopen, ik denk dat Ajax werkelijk uitstekend heeft aangekocht. Ik heb Sanchez veelvuldig gevolgd in de Copa Libertadores en dat niveau is ontzettend hoog en enorm fysiek. Sanchez speelt daar echt weergaloos. Cassiera is een veelzijdige spits die er kan staan wanneer Milik nog een jaartje blijft en dan zou vertrekken. Echter had ik zelf op Traore gehoopt maar dat is omdat ik waanzinnig fan van deze jongen ben.
Westermann is een waanzinnige stunt van Overmars en snap de hele ophef daarover ook totaal niet. Iedereen neemt constant alles over van een ander maar deze man was lange tijd de beste verdediger in de Bundesliga en is nog steeds prima. Waarom zevert iedereen over dat achterlijke vooruit verdedigen? De laatste jaren hebben bewezen dat daarin niets meer te halen valt. Dit is gewoon zoals een verdediger hoort te zijn, namelijk hard, positioneel erg sterk en altijd een killersmentaliteit.

Dan over de wedstrijden, wanneer Bosz daadwerkelijk meent dat iedereen op 0 begint heeft de beoogde basis een vet probleem. Hij kan zeggen dat de beoogde basis er pas staat tegen Marseille, maar opvallend genoeg speelt hij al 3x in min of meer dezelfde opstellingen en de jongens die na rust spelen, spelen aanzienlijk beter dan de rest.
Matthijs de Ligt, Robert Muric en Donny van de Beek zijn verreweg de beste tot nu toe en de namen van wie je in ieder geval scherpte verwacht geven nog niet thuis. Dit ligt niet aan kwaliteit maar gewoon aan mentaliteit en niks meer of minder.

Daarin is de omschakeling van het voetbal aardig groot en de arbeid moet omhoog om dit systeem goed uit te voeren en daar lijken vele nog niet aan te wennen. Dat vind ik vrij apart.

Nogmaals, ik ben geen fan van Bosz maar dit ligt vooralsnog echt enkel en alleen aan mentaliteit.
Prachtig verwoord, Loetje. Ik ben het volkomen met je eens, op één punt na: ik ben wel fan van Peter Bosz, althans zijn benadering van "het spelletje". Dominantie en aanvallend drukzetten. Ik hoop oprecht dat het kwartje bij de spelers heel erg snal gaat vallen.
Eide
 Eide - zondag 17 juli 2016 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 13:02 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Zo'n voorbereiding is hoe dan ook funest voor het zelfvertrouwen van de spelers. (En de supporters...).
Of het zet de selectie juist op scherp.

Begrijp me goed, ik maak mij ook zorgen hoor, maar tegelijkertijd wil ik Ajax en Bosz niet afrekenen op een paar oefenwedstrijden. Over 10 dagen volgt het eerste rapport en dan ga ik mij pas wagen aan een waardeoordeel.
Pavlov14
 Pavlov14 - zondag 17 juli 2016 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 13:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Of het zet de selectie juist op scherp.

Begrijp me goed, ik maak mij ook zorgen hoor, maar tegelijkertijd wil ik Ajax en Bosz niet afrekenen op een paar oefenwedstrijden. Over 10 dagen volgt het eerste rapport en dan ga ik mij pas wagen aan een waardeoordeel.
Ik begrijp je heel goed, Eide. Ik denk er net zo over. Ik ben, over het algemeen, een opgeruimd en positieve man. Bij mij is het glas altijd nog halfvol in plaats al half leeg.

Ik verwacht dan ook dat Ajax er over ruim een week er wel staat. Ik repte alleen dat zo'n reeks nederlagen (en één gelijkspel tegen AFC) het zelfvertrouwen geen goed doet. Dat lijkt me een reeël gevaar voor zo'n jonge selectie. Eén overwinning kan dat zelfvertrouwen direct weer opkrikken.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 17 juli 2016 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 13:02 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Zo'n voorbereiding is hoe dan ook funest voor het zelfvertrouwen van de spelers. (En de supporters...).
Boeit nog weinig als ze er tegen Paok maar staan.. Of de eerste competitie wedstrijd. In de voorbereiding winnen is leuk maar geen noodzaak.
hjf
 hjf - zondag 17 juli 2016 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 14:21 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Boeit nog weinig als ze er tegen Paok maar staan.. Of de eerste competitie wedstrijd. In de voorbereiding winnen is leuk maar geen noodzaak.
Zo denk ik er ook over. Je weet niet hoe de spelers de oefenpotjes in gegaan zijn. Daarvoor nog een zware training gehad? Dit soort potjes motiveert nu echt nog niet, omdat er niets te winnen valt. Aan de andere kant vind ik het wel zwak, dat je de discipline niet kan opbrengen om dit soort wedstrijden met gemak te winnen. Daarom verwacht ik tegen PAOK een tot op het bot gemotiveerd team, die maar voor 1 ding gaan. De CL poulefase halen. Je bent dan verzekert van € 25 mln. aan inkomsten. Met andere woorden: het raakt dan wel je portemonnee als je de wedstrijden tegen PAOK niet wint.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 17 juli 2016 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 19:19 schreef hjf het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Je weet niet hoe de spelers de oefenpotjes in gegaan zijn. Daarvoor nog een zware training gehad? Dit soort potjes motiveert nu echt nog niet, omdat er niets te winnen valt. Aan de andere kant vind ik het wel zwak, dat je de discipline niet kan opbrengen om dit soort wedstrijden met gemak te winnen. Daarom verwacht ik tegen PAOK een tot op het bot gemotiveerd team, die maar voor 1 ding gaan. De CL poulefase halen. Je bent dan verzekert van € 25 mln. aan inkomsten. Met andere woorden: het raakt dan wel je portemonnee als je de wedstrijden tegen PAOK niet wint.
Die motivatie mis ik al langer bij Ajax. De mooie wedstrijden hebben ze het een aantal keer wel laten zien. Met de Graafschap nog vers in het geheugen en dan de slechte resultaten hoef je inderdaad niet erg blij te zijn met de instelling. Maar wat je zegt in deze potjes hoef je er ook niet te staan al is het wel een gelegenheid om je aan de nieuwe trainer te presenteren(de jonkies lijken het in de tweede helft wel te begrijpen). Komt goed nu nog geen zin om negatief te doen eerst maar een eerlijke kans geven aan Bosz om zich te bewijzen.
Eide
 Eide - zondag 17 juli 2016 - 22:08   quote  deeplink  
'Ajax raakt verdediger definitief kwijt aan Belgisch landskampioen'

Ricardo van Rhijn maakt zoals verwacht de overstap naar Club Brugge. De verdediger komt over van Ajax, waar hij al enige tijd niet meer in aanmerking kwam voor een basisplaats.

Volgens het Algemeen Dagblad tekent Van Rhijn voor drie seizoenen bij de kampioen van België. De verdediger wordt bij Brugge de opvolger van Thomas Meunier, die na het EK in Frankrijk de overstap maakte naar Paris Saint-Germain. Voor Van Rhijn wordt het zijn eerste buitenlandse overstap, nadat hij jarenlang in de hoofdmacht van Ajax speelde.

Bij de Amsterdammers was Van Rhijn lange tijd een vaste waarde, maar verloor hij afgelopen seizoen zijn basisplaats aan Kenny Tete. Van Rhijn speelde zijn wedstrijden daardoor voornamelijk in Jong Ajax. De verdediger is niet de eerste Nederlander die arriveert, want Stefano Denswil en Ruud Vormer zijn er ook actief.

Bron
Hummel10
 Hummel10 - zondag 17 juli 2016 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 22:08 schreef Eide het volgende:
'Ajax raakt verdediger definitief kwijt aan Belgisch landskampioen'

Ricardo van Rhijn maakt zoals verwacht de overstap naar Club Brugge. De verdediger komt over van Ajax, waar hij al enige tijd niet meer in aanmerking kwam voor een basisplaats.

Volgens het Algemeen Dagblad tekent Van Rhijn voor drie seizoenen bij de kampioen van België. De verdediger wordt bij Brugge de opvolger van Thomas Meunier, die na het EK in Frankrijk de overstap maakte naar Paris Saint-Germain. Voor Van Rhijn wordt het zijn eerste buitenlandse overstap, nadat hij jarenlang in de hoofdmacht van Ajax speelde.

Bij de Amsterdammers was Van Rhijn lange tijd een vaste waarde, maar verloor hij afgelopen seizoen zijn basisplaats aan Kenny Tete. Van Rhijn speelde zijn wedstrijden daardoor voornamelijk in Jong Ajax. De verdediger is niet de eerste Nederlander die arriveert, want Stefano Denswil en Ruud Vormer zijn er ook actief.

Bron
Hopelijk voor hem kan hij een nieuwe start maken. Prima gozer helaas niet goed genoeg gebleken. Veel succes daar Ricardo!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 18 juli 2016 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 00:29 schreef Loetje het volgende:
Goed, een weekje of 3 bezig in de voorbereiding en de eerste belangrijke wedstrijd van het seizoen is in zicht.

Eerst even over de aankopen, ik denk dat Ajax werkelijk uitstekend heeft aangekocht. Ik heb Sanchez veelvuldig gevolgd in de Copa Libertadores en dat niveau is ontzettend hoog en enorm fysiek. Sanchez speelt daar echt weergaloos. Cassiera is een veelzijdige spits die er kan staan wanneer Milik nog een jaartje blijft en dan zou vertrekken. Echter had ik zelf op Traore gehoopt maar dat is omdat ik waanzinnig fan van deze jongen ben.
Westermann is een waanzinnige stunt van Overmars en snap de hele ophef daarover ook totaal niet. Iedereen neemt constant alles over van een ander maar deze man was lange tijd de beste verdediger in de Bundesliga en is nog steeds prima. Waarom zevert iedereen over dat achterlijke vooruit verdedigen? De laatste jaren hebben bewezen dat daarin niets meer te halen valt. Dit is gewoon zoals een verdediger hoort te zijn, namelijk hard, positioneel erg sterk en altijd een killersmentaliteit.

Dan over de wedstrijden, wanneer Bosz daadwerkelijk meent dat iedereen op 0 begint heeft de beoogde basis een vet probleem. Hij kan zeggen dat de beoogde basis er pas staat tegen Marseille, maar opvallend genoeg speelt hij al 3x in min of meer dezelfde opstellingen en de jongens die na rust spelen, spelen aanzienlijk beter dan de rest.
Matthijs de Ligt, Robert Muric en Donny van de Beek zijn verreweg de beste tot nu toe en de namen van wie je in ieder geval scherpte verwacht geven nog niet thuis. Dit ligt niet aan kwaliteit maar gewoon aan mentaliteit en niks meer of minder.

Daarin is de omschakeling van het voetbal aardig groot en de arbeid moet omhoog om dit systeem goed uit te voeren en daar lijken vele nog niet aan te wennen. Dat vind ik vrij apart.

Nogmaals, ik ben geen fan van Bosz maar dit ligt vooralsnog echt enkel en alleen aan mentaliteit.
Volledig eens Brabo...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 18 juli 2016 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 13:07 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Prachtig verwoord, Loetje. Ik ben het volkomen met je eens, op één punt na: ik ben wel fan van Peter Bosz, althans zijn benadering van "het spelletje". Dominantie en aanvallend drukzetten. Ik hoop oprecht dat het kwartje bij de spelers heel erg snal gaat vallen.
Ook zo...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 18 juli 2016 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 21:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Die motivatie mis ik al langer bij Ajax. De mooie wedstrijden hebben ze het een aantal keer wel laten zien. Met de Graafschap nog vers in het geheugen en dan de slechte resultaten hoef je inderdaad niet erg blij te zijn met de instelling. Maar wat je zegt in deze potjes hoef je er ook niet te staan al is het wel een gelegenheid om je aan de nieuwe trainer te presenteren(de jonkies lijken het in de tweede helft wel te begrijpen). Komt goed nu nog geen zin om negatief te doen eerst maar een eerlijke kans geven aan Bosz om zich te bewijzen.
Zo is het Hummel...komt goed!
Eide
 Eide - maandag 18 juli 2016 - 05:22   quote  deeplink  
Ach, als onze start matig is... Celtic heeft z'n eerste partij in de 2e voorronde CL met 1-0 verloren van de kampioen van Gibraltar. Totaal aantal inwoners 30.000 maar de plaatselijke kampioen kan zich dus plaatsen voor de 3e voorronde CL als ze in Schotland ten minste gelijk spelen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - maandag 18 juli 2016 - 07:54   quote  deeplink  
Het lijkt wel, of Ajax met een andere trainer te maken heeft, een trainer de wel de feiten op de neus van de spelers geven. Is toch anders dan mij FdB. Ook al denk ik dat het wel goed komt met Ajax en Bosz.
remco k
 remco k - maandag 18 juli 2016 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 07:54 schreef Onze Ajax het volgende:
Het lijkt wel, of Ajax met een andere trainer te maken heeft, een trainer de wel de feiten op de neus van de spelers geven. Is toch anders dan mij FdB. Ook al denk ik dat het wel goed komt met Ajax en Bosz.
Ik begrijp je niet?
hjf
 hjf - maandag 18 juli 2016 - 08:23   quote  deeplink  
Ik lees zojuist in de telegraaf.nl, dat de twijfel over de gehanteerde speelwijze van Peter Bosz is toegeslagen. Er zijn spelers, die nu een behoudender speelwijze willen hanteren, dan dat Bosz dat wil. Er is nu te weinig tijd (3e voorronde CL) om een andere speelwijze in te bedden. Door de nieuwe speelwijze krijgen we te veel tegen goals. Een ander probleem voor de wedstrijden tegen PAOK is, dat we niet kunnen beschikken over de volledige selectie. Met name Milik zal gemist gaan worden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 juli 2016 - 08:47   quote  deeplink  
Andere speelwijze? In de hele jeugd heb je zo gespeeld. Nu weet je niet meer hoe dat moet?? Spelers willen tikkie breed en tikkie terug, op een laag tempo, dan maak je namelijk niet zo veel fouten.

Spelers zijn gewoon niet goed genoeg.

Ik hoop dat bosz gewoon voet bij stuk houdt. Als dat betekend dat we worden uitgeschakeld, dan is dat maar zo. Dan is deze selectie gewoon niet goed genoeg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
p111
 p111 - maandag 18 juli 2016 - 09:19   quote  deeplink  
Het heeft ook met karakter te maken volgens mij zitten er te weinig karakter jongens in,ik hoop dat ik het mis heb.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 18 juli 2016 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 09:19 schreef p111 het volgende:
Het heeft ook met karakter te maken volgens mij zitten er te weinig karakter jongens in,ik hoop dat ik het mis heb.
Nemanja Gudelj en sinds vorige week Heiko Westermann. En wie weet komt er nog wat bij want de transferwindow is nog meer dan een maand open.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 juli 2016 - 13:22   quote  deeplink  
Bij Ajax wordt je nog meer op prestaties beoordeeld dan op goed voetbal. Maar wanneer de prestaties niet goed zijn, is het maar de vraag of het spel dan als goed genoeg wordt gezien.

Wanneer nu blijkt dat Bosz zijn speelwijze niet op korte termijn is in te passen bij dit Ajax dan heeft Ajax 'misschien' een probleem erbij.

Ik zei eerder; je kunt het Bosz niet kwalijk nemen dat hij bij Ajax trainer is geworden. Maar wanneer het niet goed uitpakt is de leiding verantwoordelijk voor het feit dat ze hem aangenomen hebben.

Maar mensen zullen eerst naar Bosz gaan wijzen, ik vind dat te kortzichtig. Ik ben van mening dat de leiding juist verantwoordelijk is voor het aanstellen van een trainer die bij Ajax past en het optimale rendement uit de spelers weet te halen.

Je weet ook nog steeds niet wie er eventueel nog gaan vertrekken. Milik kan ook zomaar toch nog verkocht worden. En wat komt daar voor terug.......

We gaan het meemaken......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 juli 2016 door Bobby1972 --
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 18 juli 2016 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 13:22 schreef Bobby1972 het volgende:
Bij Ajax wordt je nog meer op prestaties beoordeeld dan op goed voetbal. Maar wanneer de prestaties niet goed zijn, is het maar de vraag of het spel dan als goed genoeg wordt gezien.

Wanneer nu blijkt dat Bosz zijn speelwijze niet op korte termijn is in te passen bij dit Ajax dan heeft Ajax 'misschien' een probleem erbij.

Ik zei eerder; je kunt het Bosz niet kwalijk nemen dat hij bij Ajax trainer is geworden. Maar wanneer het niet goed uitpakt is de leiding verantwoordelijk voor het feit dat ze hem aangenomen hebben.

Maar mensen zullen eerst naar Bosz gaan wijzen, ik vind dat te kortzichtig. Ik ben van mening dat de leiding juist verantwoordelijk is voor het aanstellen van een trainer die bij Ajax past en het optimale rendement uit de spelers weet te halen.

Je weet ook nog steeds niet wie er eventueel nog gaan vertrekken. Milik kan ook zomaar toch nog verkocht worden. En wat komt daar voor terug.......

We gaan het meemaken......
En daarnaast: Peter Bosz is zegge en schrijve twee weken in training met Ajax!!
Kom op zeg, laten we onze trainer nou eens een eerlijk kans geven om Ajax weer mooi te laten voetballen in plaats van al die tikkies-breed en tikkies-terug van de afgelopen jaren. Welke Ajax-supporter was daar niet op uitgekeken?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 juli 2016 - 13:34   quote  deeplink  
Ik hoop echt dat Bosz niet gaat luisteren naar de kleine kinderen in de selectie.

Als je het niveau niet aan kan, dan is daar de deur.
Als je er niet in thuis hoort dan is daar de deur.

Bosz is geslecteerd om zijn manier van spelen, als hij dat aanpast aan de wensen van de spelers, dan had Ajax hem ook niet hoeven halen. Dan is hij niet geschikt en dan is daar de deur van Bosz.

Kleine kinderen moeten groot worden, dat doen je niet door ze kind te laten blijven. Maar door ze aan te pakken. Hou op met dat gejammer en ga voetballen.
Dat is Ajax onwaardig en dat is ook onwaardig naar de supporters toe die wel hard werken en flink betalen om jullie te mogen zien voetballen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 18 juli 2016 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 13:22 schreef Bobby1972 het volgende:
Bij Ajax wordt je nog meer op prestaties beoordeeld dan op goed voetbal. Maar wanneer de prestaties niet goed zijn, is het maar de vraag of het spel dan als goed genoeg wordt gezien.

Wanneer nu blijkt dat Bosz zijn speelwijze niet op korte termijn is in te passen bij dit Ajax dan heeft Ajax 'misschien' een probleem erbij.

Ik zei eerder; je kunt het Bosz niet kwalijk nemen dat hij bij Ajax trainer is geworden. Maar wanneer het niet goed uitpakt is de leiding verantwoordelijk voor het feit dat ze hem aangenomen hebben.

Maar mensen zullen eerst naar Bosz gaan wijzen, ik vind dat te kortzichtig. Ik ben van mening dat de leiding juist verantwoordelijk is voor het aanstellen van een trainer die bij Ajax past en het optimale rendement uit de spelers weet te halen.

Je weet ook nog steeds niet wie er eventueel nog gaan vertrekken. Milik kan ook zomaar toch nog verkocht worden. En wat komt daar voor terug.......

We gaan het meemaken......
We hebben een trainer die juist het echte Ajax spelletje wil spelen. Er kunnen vee meer redenen zijn dat iets niet lukt. Altijd maar naar de leiding wijzen. Pfff
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 juli 2016 - 14:00   quote  deeplink  
Resultaten bepalen nu eenmaal de stemming en het gevoel van mensen. Ik schrijf dat er een kans is dat het niet goed uitpakt. En dan zul je zien dat iedereen naar Bosz gaat zitten wijzen.

Natuurlijk hoopt iedereen dat het wel goed uitpakt en dat Ajax er over 2 weken staat. Ik ben benieuwd als het niet goed uitpakt wie daar verantwoordelijk voor wordt gehouden.

Mocht Milik worden verkocht, wat koopt Ajax dan terug......
remco k
 remco k - maandag 18 juli 2016 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 14:00 schreef Bobby1972 het volgende:
Resultaten bepalen nu eenmaal de stemming en het gevoel van mensen. Ik schrijf dat er een kans is dat het niet goed uitpakt. En dan zul je zien dat iedereen naar Bosz gaat zitten wijzen.

Natuurlijk hoopt iedereen dat het wel goed uitpakt en dat Ajax er over 2 weken staat. Ik ben benieuwd als het niet goed uitpakt wie daar verantwoordelijk voor wordt gehouden.

Mocht Milik worden verkocht, wat koopt Ajax dan terug......
Jij roept niet alleen hier, maar bij alles wat negatief is direct richting de leiding.
Jij hebt iets tegen die mensen en het maakt niet uit wat er gebeurt, je wijst naar die mensen..
remco k
 remco k - maandag 18 juli 2016 - 14:36   quote  deeplink  
Nederlands voetbal staat er ook goed voor trouwens..

Gewoon netjes in de poule fase al naar huis gestuurd na een verschrikkelijke oorwassing van Frankrijk onder 19..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 juli 2016 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 14:36 schreef remco k het volgende:
Nederlands voetbal staat er ook goed voor trouwens..

Gewoon netjes in de poule fase al naar huis gestuurd na een verschrikkelijke oorwassing van Frankrijk onder 19..
Gelukkig zijn er andere sporten waar we het wel beter doen dan de afgelopen jaren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 18 juli 2016 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 15:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er andere sporten waar we het wel beter doen dan de afgelopen jaren.
Het merendeel van die sporten boeit me niet zo veel..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 18 juli 2016 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 14:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Jij roept niet alleen hier, maar bij alles wat negatief is direct richting de leiding.
Jij hebt iets tegen die mensen en het maakt niet uit wat er gebeurt, je wijst naar die mensen..
Ik heb niks tegen de mensen persoonlijk. Ik ben van mening dat Ajax op basis van haar geschiedenis, spelers, financiële middelen en supporters meer moet kunnen laten zien.

Wanneer de prestaties tegenvallen gaan mensen direct wijzen naar Bosz. De weg van de kortste weerstand.

Het feit dat de spelers nu al vraagtekens hebben bij het spel is niet bemoedigend. Natuurlijk is het nog vroeg.

Ik ga het eens anders stellen: wanneer Ajax de eerste ronde van de CL voorronde niet gaat halen en matig begint aan het nieuwe seizoen. Wie is dan verantwoordelijk?
remco k
 remco k - maandag 18 juli 2016 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 15:38 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen de mensen persoonlijk. Ik ben van mening dat Ajax op basis van haar geschiedenis, spelers, financiële middelen en supporters meer moet kunnen laten zien.

Wanneer de prestaties tegenvallen gaan mensen direct wijzen naar Bosz. De weg van de kortste weerstand.

Het feit dat de spelers nu al vraagtekens hebben bij het spel is niet bemoedigend. Natuurlijk is het nog vroeg.

Ik ga het eens anders stellen: wanneer Ajax de eerste ronde van de CL voorronde niet gaat halen en matig begint aan het nieuwe seizoen. Wie is dan verantwoordelijk?
Supporters en verleden zijn niet bepalend voor de te leveren prestaties, selectie en financiele middelen zijn dat wel..

Om op je vraag antwoord te geven.. Daar is in persoon niemand verantwoordlijk voor. Dat is namelijk de gehele club en Bosz is eindverantwoord voor de prestaties van het eerste.

Ik vind alleen wel dat je binnen de club niemand echt verantwoordelijk kan houden.

Ik ben namelijk van mening dat het onmogelijk is om in deze periode al optimaal te presteren.. Als je het namelijk eerlijk bekijkt, zijn de eerste 4 wedstrijden van het seizoen ook de belangrijkste van het gehele seizoen. En je kan simpelweg nog niet top zijn in zon korte tijd. Daarnaast kan je het niet anders invullen, want spelers hebben nu eenmaal vakantie nodig..

Ik ben van mening dat je pas kan oordelen rond de winterstop..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 juli 2016 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 15:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Supporters en verleden zijn niet bepalend voor de te leveren prestaties, selectie en financiele middelen zijn dat wel..

Om op je vraag antwoord te geven.. Daar is in persoon niemand verantwoordlijk voor. Dat is namelijk de gehele club en Bosz is eindverantwoord voor de prestaties van het eerste.

Ik vind alleen wel dat je binnen de club niemand echt verantwoordelijk kan houden.

Ik ben namelijk van mening dat het onmogelijk is om in deze periode al optimaal te presteren.. Als je het namelijk eerlijk bekijkt, zijn de eerste 4 wedstrijden van het seizoen ook de belangrijkste van het gehele seizoen. En je kan simpelweg nog niet top zijn in zon korte tijd. Daarnaast kan je het niet anders invullen, want spelers hebben nu eenmaal vakantie nodig..

Ik ben van mening dat je pas kan oordelen rond de winterstop..
Rond de winterstop? Je doelstelling ligt toch aan het eind van het seizoen?
Het seizoen is toch niet afgelopen rond de winterstop?

Rond de winterstop is moment om een indicatie te geven waar je oordeel naar toe gaat.

Als het goed is zijn we zowel Europees als in de beker als in de competitie nog na de winterstop actief.
remco k
 remco k - maandag 18 juli 2016 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 15:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Rond de winterstop? Je doelstelling ligt toch aan het eind van het seizoen?
Het seizoen is toch niet afgelopen rond de winterstop?

Rond de winterstop is moment om een indicatie te geven waar je oordeel naar toe gaat.

Als het goed is zijn we zowel Europees als in de beker als in de competitie nog na de winterstop actief.
Mooi dat jij dat vind, ik vind dat je dan kan oordelen over de prestaties tot nu toe..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 18 juli 2016 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 16:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Mooi dat jij dat vind, ik vind dat je dan kan oordelen over de prestaties tot nu toe..
Oké dan ben ik heel benieuwd naar je oordeel!

We zullen zien!

Ik vind het te kort om daar dan over te oordelen. Evalueren mag best! Dat mag je zelfs na de voorbereidingsperiode doen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 18 juli 2016 - 16:36   quote  deeplink  
We worden kampioen dit seizoen, makkie!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 18 juli 2016 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 09:19 schreef p111 het volgende:
Het heeft ook met karakter te maken volgens mij zitten er te weinig karakter jongens in,ik hoop dat ik het mis heb.
http://www.ajaxlife.nl/updates/nu-al-anoniem-geklaag-vanuit-selectie-over-speelstijl-bosz?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Mag de media niet geloven maar ze lopen nu al te janken dat ze liever inzakken.. Verwende jochies die bang zijn dat ze door de mand vallen? Mocht er nu echt al anoniem gezeurd worden is dat wel triest hoor!
p111
 p111 - maandag 18 juli 2016 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 14:36 schreef remco k het volgende:
Nederlands voetbal staat er ook goed voor trouwens..

Gewoon netjes in de poule fase al naar huis gestuurd na een verschrikkelijke oorwassing van Frankrijk onder 19..
Kan ook niet anders met 6 man van PSV in de basis.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 18 juli 2016 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 18:10 schreef p111 het volgende:

[..]

Kan ook niet anders met 6 man van PSV in de basis.
Hahaha right!
enough
 enough - maandag 18 juli 2016 - 21:02   quote  deeplink  
1 dode maak geen zwaluw !!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 18 juli 2016 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 21:02 schreef enough het volgende:
1 dode maak geen zwaluw !!
1 biertje maakt jou nog geen alcoholist, maar wel een debiel!
enough
 enough - maandag 18 juli 2016 - 23:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 juli 2016 - 22:53 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

1 biertje maakt jou nog geen alcoholist, maar wel een debiel!
Doe me Best,maar ril nog steeds niet ..
Eide
 Eide - dinsdag 19 juli 2016 - 12:22   quote  deeplink  
Ajax met 26 spelers naar Frankrijk

Ajax reist dinsdag met 26 spelers naar Frankrijk, waar de laatste twee oefenduels van de voorbereiding op het programma staan. Het team van Peter Bosz speelt woensdag om 15:00 uur tegen AS Béziers en om 20:00 uur tegen Olympique Marseille.

De selectie werkt voor vertrek naar Frankrijk eerst nog een training af in Amsterdam. Ajax arriveert in de namiddag in Béziers.

Live via Ajax.nl en Fox Sports
Beide duels worden gespeeld in het Stade de la Méditerranée. AS Béziers - Ajax wordt live uitgezonden via Ajax.nl en Olympique – Ajax is live via Fox Sports.

Spelerslijst
Jasper Cillessen
Joël Veltman
Jairo Riedewald
Riechedly Bazoer
Anwar El Ghazi
Daley Sinkgraven
Davy Klaassen
Heiko Westermann
Vaclav Cerny
Robert Muric
Mateo Cassierra
Lasse Schöne
Frenkie de Jong
Kenny Tete
Andre Onana
Kasper Dolberg
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Donny van de Beek
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Damil Dankerlui
Matthijs de Ligt
Sheraldo Becker
Richairo Zivkovic
Terry Lartey- Sanniez

Ajax.nl
Pavlov14
 Pavlov14 - dinsdag 19 juli 2016 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2016 - 12:22 schreef Eide het volgende:
Ajax met 26 spelers naar Frankrijk

Ajax reist dinsdag met 26 spelers naar Frankrijk, waar de laatste twee oefenduels van de voorbereiding op het programma staan. Het team van Peter Bosz speelt woensdag om 15:00 uur tegen AS Béziers en om 20:00 uur tegen Olympique Marseille.

De selectie werkt voor vertrek naar Frankrijk eerst nog een training af in Amsterdam. Ajax arriveert in de namiddag in Béziers.

Live via Ajax.nl en Fox Sports
Beide duels worden gespeeld in het Stade de la Méditerranée. AS Béziers - Ajax wordt live uitgezonden via Ajax.nl en Olympique – Ajax is live via Fox Sports.

Spelerslijst
Jasper Cillessen
Joël Veltman
Jairo Riedewald
Riechedly Bazoer
Anwar El Ghazi
Daley Sinkgraven
Davy Klaassen
Heiko Westermann
Vaclav Cerny
Robert Muric
Mateo Cassierra
Lasse Schöne
Frenkie de Jong
Kenny Tete
Andre Onana
Kasper Dolberg
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Donny van de Beek
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Damil Dankerlui
Matthijs de Ligt
Sheraldo Becker
Richairo Zivkovic
Terry Lartey- Sanniez

Ajax.nl
Bedankt voor deze info, Eide.
En nu maar hopen dat Ajax in Frankrijk wel succes heeft. Dat is hoe dan ook goed voor het zelfvertrouwen.

Btw heb je nog last van de wespensteek?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 juli 2016 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2016 - 12:22 schreef Eide het volgende:
Ajax met 26 spelers naar Frankrijk

Ajax reist dinsdag met 26 spelers naar Frankrijk, waar de laatste twee oefenduels van de voorbereiding op het programma staan. Het team van Peter Bosz speelt woensdag om 15:00 uur tegen AS Béziers en om 20:00 uur tegen Olympique Marseille.

De selectie werkt voor vertrek naar Frankrijk eerst nog een training af in Amsterdam. Ajax arriveert in de namiddag in Béziers.

Live via Ajax.nl en Fox Sports
Beide duels worden gespeeld in het Stade de la Méditerranée. AS Béziers - Ajax wordt live uitgezonden via Ajax.nl en Olympique – Ajax is live via Fox Sports.

Spelerslijst
Jasper Cillessen
Joël Veltman
Jairo Riedewald
Riechedly Bazoer
Anwar El Ghazi
Daley Sinkgraven
Davy Klaassen
Heiko Westermann
Vaclav Cerny
Robert Muric
Mateo Cassierra
Lasse Schöne
Frenkie de Jong
Kenny Tete
Andre Onana
Kasper Dolberg
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Donny van de Beek
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Damil Dankerlui
Matthijs de Ligt
Sheraldo Becker
Richairo Zivkovic
Terry Lartey- Sanniez

Ajax.nl
wie is die laatste?

edit: ik weet het al. is de rechtsback van jong

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 juli 2016 - 13:53   quote  deeplink  
Woensdag, voor eerst dit seizoen kan ik naar Ajax kijken.

Ben benieuwd of ik verandering zie ten opzichte van vorig jaar, ik hou mij hart vast.

laffe kleuters
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 juli 2016 - 14:19   quote  deeplink  
Schone gaat ook niet mee naar Frankrijk. Dit vanwege lichte knieklachten.

Dus geen 26 spelers naar Frankrijk maar 25. Aldus
http://ajax.nl/streams/ajax-actueel/ajax-met-25-spelers-naar-frankrijk.htm

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
JOOD
 JOOD - dinsdag 19 juli 2016 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2016 - 13:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Woensdag, voor eerst dit seizoen kan ik naar Ajax kijken.

Ben benieuwd of ik verandering zie ten opzichte van vorig jaar, ik hou mij hart vast.

laffe kleuters
Gelukkig voor jou telt de voorbereiding niet :)

Ik hoop geen Veltmannetje te zien, voor de rest moet er toch echt wel een lijn te zien zijn nu. Anders zijn we tegen PAOK zeker niet klaar..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 juli 2016 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 juli 2016 - 15:02 schreef JOOD het volgende:

[..]

Gelukkig voor jou telt de voorbereiding niet :)

Ik hoop geen Veltmannetje te zien, voor de rest moet er toch echt wel een lijn te zien zijn nu. Anders zijn we tegen PAOK zeker niet klaar..
De laatste offiele wedstrijd die telde wel. Graafschap uit.

Ik kon gewoon de angstzweet door de tv ruiken.

Dat bericht in de voorbereiding van dat spelers klaagde over de 'nieuwe' spelwijze.
Dat zint mij niet.

Ik ruik de angstzweet nu al.

Ze gedragen zich als 7jarige terwijl de jongste toch echt 17 is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 19 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 19 juli 2016 - 15:50   quote  deeplink  
http://ajax.nl/streams/ajax-actueel/vertrek-frankrijk.htm?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Kijk de kleuters gaan op reis. Over een maand zal de reisjes naar het buitenland voor dit seizoen over zijn(zowel CL als EL)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2016/17









0.0133359