BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2016/17

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 14 juli 2016 - 22:57   quote  deeplink  
Sanchez zegt barca b af en alle andere clubs om bij Ajax op de bank te zitten.
Ajax heeft haast gemaakt, heeft de onze eigen rvc overtuigd om snel zaken te doen. Dat doen ze niet omdat ze in hem een bankzitter zien.

Sanchez speelt maar het duurt nog wel even. Eerst finale en dan vakantie, pas daarna komt hij trainen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 14 juli 2016 - 23:03   quote  deeplink  
Waarom zou westerman naar Ajax willen als hij meerdere aanbiedingen heeft gehad?

Westerman heeft bosz gesproken, waardoor is hij zo overtuigd dat er maar 1 keus was?
Dat was pas na het gesprek met bosz. Wat heeft bosz gezegd?

Heeft iemand daar ideeën over?
enough
 enough - donderdag 14 juli 2016 - 23:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2016 - 22:56 schreef Eide het volgende:
Zomaar even een videotje. Assist van Nouri bij Oranje 019

[ filmpje ]
Weergaloos !!
remco k
 remco k - vrijdag 15 juli 2016 - 08:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2016 - 22:22 schreef enough het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook eerder ..zal 1 van de 2 (huidige cv) opgeofferd worden voor de cl poule te halen .. of ?,maar
over 3 wkn moeten ze er staan .
De besten zullen spelen.. Dat heeft niks met de CL voorronde te maken, dat zal iedere wedstrijd zo zijn..
remco k
 remco k - vrijdag 15 juli 2016 - 08:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2016 - 22:30 schreef JOOD het volgende:

[..]

Denk het ook, maar verwacht toch dat Riedewald een zekerheidje is en dat Veltman uit de basis gespeeld gaat worden. Of dat direct bij de eerste wedstrijd is dat weet ik niet, hoop het wel dat zou namelijk betekenen dat Sanchez of Westermann beter is.
Veltman was afgelopen seizoen de tweede seizoenshelft misschien wel de beste Ajacied, zowel in het centrum als rechtsback vond ik hem echt geweldig, ik denk echt dat die niet even gepasseerd gaat worden..

Is ook reserve aanvoerder..
remco k
 remco k - vrijdag 15 juli 2016 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2016 - 23:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Waarom zou westerman naar Ajax willen als hij meerdere aanbiedingen heeft gehad?

Westerman heeft bosz gesproken, waardoor is hij zo overtuigd dat er maar 1 keus was?
Dat was pas na het gesprek met bosz. Wat heeft bosz gezegd?

Heeft iemand daar ideeën over?
Geen idee en vind het ook totaal niet interessant..

Het voetbal staat vol met loze beloftes..

Beiden zal niet definitief een basisplaats beloofd zijn..

Daarnaast vind ik onze defensie ook niet zo interessant..Dat is jaren de best presterende linie..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 15 juli 2016 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 08:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Geen idee en vind het ook totaal niet interessant..

Het voetbal staat vol met loze beloftes..

Beiden zal niet definitief een basisplaats beloofd zijn..

Daarnaast vind ik onze defensie ook niet zo interessant..Dat is jaren de best presterende linie..
Als je het niet interessant waarom reageer je dan?

Hoe weet jij dat het loze belofte zijn?
Zat jij aan tafel bij de gesprekken en kan jij in de hoofd van bosz kijken?

Jij vindt het de beste linie maar vind boss dat ook?
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 15 juli 2016 - 09:12   quote  deeplink  
De tijd zal het leren, hoe Ajax zich ontwikkeld onder Bosz.
p111
 p111 - vrijdag 15 juli 2016 - 09:31   quote  deeplink  
Gewoon dubbelle bezetting prima zaak
Eide
 Eide - vrijdag 15 juli 2016 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 09:31 schreef p111 het volgende:
Gewoon dubbelle bezetting prima zaak
Precies, met bovendien een fors aantal spelers die op meerdere plekken uit de voeten kunnen. De selectie zit, muv de linksbuitenpositie, gewoon goed in elkaar.

Nu nog eens een beetje fatsoenlijk voetbal laten zien, dat is een veel grotere en acutere zorg.
Eide
 Eide - vrijdag 15 juli 2016 - 09:52   quote  deeplink  
Vandaag is trouwens de loting voor de voorronde CL.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 15 juli 2016 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 09:52 schreef Eide het volgende:
Vandaag is trouwens de loting voor de voorronde CL.
Weet jij toevallig hoe laat Eide???

Heb het antwoord al gevonden. Loting is vandaag om 12.00 uur.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 juli 2016 door Ajax Warrior --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 15 juli 2016 - 11:53   quote  deeplink  
Deze ronde overleven is toch sowieso europees voetbal tot aan de winter? CL of EL
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 15 juli 2016 - 12:18   quote  deeplink  
Ajax-PAOK

Daar wonnen we 6 jaar geleden ook van, toen we voor het laatst door de kwalficatie kwamen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - vrijdag 15 juli 2016 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 08:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als je het niet interessant waarom reageer je dan?

Hoe weet jij dat het loze belofte zijn?
Zat jij aan tafel bij de gesprekken en kan jij in de hoofd van bosz kijken?

Jij vindt het de beste linie maar vind boss dat ook?
Ik reageer omdat ik dat wil. Het boeit me niet wat daar gezegd is, dat is wat anders dan dat de discussie me niet boeit.

Maar ik zal de vraag even omdraaien..Je hebt namelijk je mening aardig klaar over wat ze allemaal belooft is.. Ben jij daar bij geweest??
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 15 juli 2016 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 12:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik reageer omdat ik dat wil. Het boeit me niet wat daar gezegd is, dat is wat anders dan dat de discussie me niet boeit.

Maar ik zal de vraag even omdraaien..Je hebt namelijk je mening aardig klaar over wat ze allemaal belooft is.. Ben jij daar bij geweest??
Ik ben er ook niet geweest. anders had ik ook niet hoeven vragen want dan had ik je wel gezien!

Het is een aanname. Een aanname die ik gegrond vind, omdat ik mij niet kan voorstellen dat een speler zoals Sanchez naar Ajax komt om vervolgens wedstrijden te spelen bij Jong Ajax. Anders zegt hij ook niet Barcelona B af.

De aanname die jij neemt, die begrijp ik. Zeer goed zelfs. Je gaat namelijk niet vooraf iemand een basisplek geven zonder hem in het team te hebben zien.

Neem van mij aan dat dit een grotere talent is dan dat we nu hebben. De vraag is of een spaanse talige in een team past. We hebben namelijk wel meerdere spaanstalige gehad, bleek niet echt een aanvulling.

Dus als alles goed gaat dan gaat er 1 van de 4 basis klanten van vorig jaar eruit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
JOOD
 JOOD - vrijdag 15 juli 2016 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 13:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet geweest. anders had ik ook niet hoeven vragen want dan had ik je wel gezien!

Het is een aanname. Een aanname die ik gegrond vind, omdat ik mij niet kan voorstellen dat een speler zoals Sanchez naar Ajax komt om vervolgens wedstrijden te spelen bij Jong Ajax. Anders zegt hij ook niet Barcelona B af.

De aanname die jij neemt, die begrijp ik. Zeer goed zelfs. Je gaat namelijk niet vooraf iemand een basisplek geven zonder hem in het team te hebben zien.

Neem van mij aan dat dit een grotere talent is dan dat we nu hebben. De vraag is of een spaanse talige in een team past. We hebben namelijk wel meerdere spaanstalige gehad, bleek niet echt een aanvulling.

Dus als alles goed gaat dan gaat er 1 van de 4 basis klanten van vorig jaar eruit.
Weer appels met peren vergelijken, iedere spaans talige past niet in ons team? Hoe kom je daar nou weer bij zeg? Gabri en Luque. Gabri wel, Luque niet. Sanchez dan misschien ook wel niet omdat hij spaans spreekt...?

Blij dat ik jouw gedachtengang niet heb ;) haha
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 15 juli 2016 - 15:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2016 - 17:51 schreef remco k het volgende:
Goed verhaal man.
Alleen niet lekker kort...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 15 juli 2016 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2016 - 17:59 schreef enough het volgende:

[..]

Alweer ja!! ..ja ik Blijf ze eruit gooien gap.

leuk dat jij ER weer op reageer ..ook niets te doen zeker hahaha

IK dacht dat Apik scherp was ,maar ......

Hup WESTERMANN ;-)
Scherp? Ik? Nee man, ik ben bot
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 15 juli 2016 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2016 - 18:08 schreef Eide het volgende:
Wat ik lees is dat Westermann sterk en snel is, maar opbouwend zwak. Een typische verdediger oude stijl zeg maar.
Meer type Jaap Stam?
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 15 juli 2016 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 14 juli 2016 - 21:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Zowel Sanchez als Westerman gaan niet direct basis worden en gaan een hele flinke kluif krijgen om uberhaubt in de basis te komen..
Sanchez ben ik met je eens. Westermann verwacht ik wel direct in de basis. Het is puur mijn vermoeden.
remco k
 remco k - vrijdag 15 juli 2016 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 13:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet geweest. anders had ik ook niet hoeven vragen want dan had ik je wel gezien!

Het is een aanname. Een aanname die ik gegrond vind, omdat ik mij niet kan voorstellen dat een speler zoals Sanchez naar Ajax komt om vervolgens wedstrijden te spelen bij Jong Ajax. Anders zegt hij ook niet Barcelona B af.

De aanname die jij neemt, die begrijp ik. Zeer goed zelfs. Je gaat namelijk niet vooraf iemand een basisplek geven zonder hem in het team te hebben zien.

Neem van mij aan dat dit een grotere talent is dan dat we nu hebben. De vraag is of een spaanse talige in een team past. We hebben namelijk wel meerdere spaanstalige gehad, bleek niet echt een aanvulling.

Dus als alles goed gaat dan gaat er 1 van de 4 basis klanten van vorig jaar eruit.
Ik vind het geen groter talent dan jongens die bij Ajax als groot talent te boek staan.
En ik heb hem zien spelen..
remco k
 remco k - vrijdag 15 juli 2016 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 15:04 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Alleen niet lekker kort...
Dit weer wel..
remco k
 remco k - vrijdag 15 juli 2016 - 16:13   quote  deeplink  
Beide oefenwedstrijden voor morgen afgelast i.v.m. signalen voor ongeregeldheden.
Pavlov14
 Pavlov14 - vrijdag 15 juli 2016 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 16:13 schreef remco k het volgende:
Beide oefenwedstrijden voor morgen afgelast i.v.m. signalen voor ongeregeldheden.
Dat is geen goed nieuws. Zijn er alternatieven? In deze fase is het belangrijk om oefenwedstrijden te spelen om aan elkaar (de coach aan de spelers) en aan een ander systeem te wennen.
remco k
 remco k - vrijdag 15 juli 2016 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 16:19 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Dat is geen goed nieuws. Zijn er alternatieven? In deze fase is het belangrijk om oefenwedstrijden te spelen om aan elkaar (de coach aan de spelers) en aan een ander systeem te wennen.
Zullen wel interne wedstrijden gespeeld gaan worden vermoed ik..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 15 juli 2016 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 16:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Dit weer wel..
Dit ook.
p111
 p111 - vrijdag 15 juli 2016 - 18:24   quote  deeplink  
Wat een klote zooi lekkere voorbereiding zo
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 16 juli 2016 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 16:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Zullen wel interne wedstrijden gespeeld gaan worden vermoed ik..
Inderdaad. Je zult als Ajax toch iets moeten doen. Wat een waardeloze voorbereiding zo, terwijl ze al zo vroeg in het seizoen moeten gaan vlammen tegen de Grieken.
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 16 juli 2016 - 15:25   quote  deeplink  
Toch is het wel heel bizar. Volgens mij (corrigeer me wanneer ik het fout heb) heeft Ajax pas twee oefenwedstrijdjes gespeeld, terwijl bijvoorbeeld Feyenoord en PSV er al vier hebben gespeeld.

Dit terwijl Ajax er al over 10 dagen echt moet staan tegen PAOK. Ik vind dat behoorlijk storend, juist ook omdat we niks horen van Ajax. Of vergis ik me hier ook?
p111
 p111 - zaterdag 16 juli 2016 - 15:37   quote  deeplink  
Nou na dit drama in Turkije wordt het toch echt tijd voor Wesley en zijn gezin met spoed de koffers te pakken en weer in die heerlijke stad Amsterdam te komen wonen.Dan ga je gewoon weer bij je oude cluppie je laatste voetbal jaren te slijten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 juli 2016 door p111 --
Stanley
 Stanley - zaterdag 16 juli 2016 - 17:01   quote  deeplink  
Ik hoop....

Hoop dat ajax echt blij is met aanblijven Milik en niet dat het voortkomt uit een gevalletje achter het net vissen voor een spits die ons echt naar een hoger plan brengt!

Ik hoop dat we eindelijk weer eens aangnaam verrast zullen worden door een ajax dat attractief voetbal speelt en resultaat boekt.

Ik hoop dat ajax vroeger ook van amateurs verloor in oefenwedstrijden en dat we ons geen zorgen hoeven te maken....

Ik hoop ....op een mooi seizoen voor ons allemaal !!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 juli 2016 door Stanley --
p111
 p111 - zaterdag 16 juli 2016 - 17:07   quote  deeplink  
Ja ik hoop het ook maar een sterke voorbereiding geeft meer vertrouwen toch
Eide
 Eide - zaterdag 16 juli 2016 - 17:30   quote  deeplink  
Ajax speelt achter gesloten deuren toch tegen Gent en wint opnieuw niet

Ajax heeft zaterdag toch tegen AA Gent gespeeld, meldt De Telegraaf. Het duel van de Amsterdammers zou aanvankelijk in Nieuwleusen gespeeld worden, maar dat treffen werd afgelast vanwege angst voor ongeregeldheden. Achter gesloten deuren heeft Ajax alsnog gespeeld en met 0-2 verloren van Gent.

Wie de doelpunten hebben gescoord is niet bekend. Door de nederlaag wacht Ajax na drie wedstrijden altijd nog op de eerste overwinning onder Peter Bosz. De eerste twee oefenduels werden ook al niet gewonnen. Tegen FC Liefering werd het 3-4, tegen AFC 2-2. Gent verloor vrijdagavond nog met 3-0 van PEC Zwolle.

De tegenstander van Ajax in de derde voorronde van de Champions League, PAOK Saloniki, heeft zaterdag wel zijn oefenwedstrijd gewonnen. De Grieken versloegen FC Twente met 2-0. Voor PAOK scoorden Evgen Shakhov en Jairo nadat Hakim Ziyech na een uur werd gewisseld bij FC Twente. Over tien dagen treffen Ajax en PAOK elkaar in de strijd om een plekje in de play-offs van de Champions League.

Bron

---------------------------------

Startende 11 van Ajax: Cillessen; Tete, Veltman, Riedewald, Dijks; Bazoer, Klaassen, Gudelj, El Ghazi, Dolberg, Younes voor dit duel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 16 juli 2016 - 17:45   quote  deeplink  
Pompidompidompidommedipom!!
3sterren
 3sterren - zaterdag 16 juli 2016 - 18:00   quote  deeplink  
We moeten wel de winning spirit beginnen te krijgen! Dan kan iedereen wel zeggen bij oefenwedstrijden gaat het niet om het resultaat, maar dat gaat echt in je hoofd zitten als je niet lekker heb gespeeld en je neemt het onbewust mee naar de volgende wedstrijd!
Ja ze moeten wennen aan de speelstijl maar verwacht tegen veeell mindere tegenstanders wel een betere resultaat.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 16 juli 2016 - 18:20   quote  deeplink  
Ajax ondanks doelpunt nieuweling ook in tweede oefenduel onderuit

Naast een oefenduel met AA Gent, dat met 0-2 werd verloren, oefende Ajax zaterdagmiddag ook tegen Krylya Sovetov. Met een B-elftal ging ook die wedstrijd verloren voor Ajax: de Russen bleken op De Toekomst met 1-2 te sterk voor de Amsterdammers.

Het enige doelpunt van Ajax kwam op naam van aanwinst Mateo Cassierra, die met zijn eerste treffer voor zijn nieuwe club de eer redde voor de ploeg van Peter Bosz. De nieuwe coach blijft echter nog altijd zonder overwinning. Voorafgaand aan de duels met Gent en Krylya kwam Ajax niet verder dan een nederlaag tegen FC Liefering en een gelijkspel tegen AFC.

Over vier dagen speelt de club opnieuw twee oefenwedstrijden op één dag: tegen AS Béziers en Olympique Marseille. Zes dagen later wacht de eerste ontmoeting met PAOK Saloniki in de voorronde van de Champions League. De Grieken oefenden zaterdag overigens tegen FC Twente en wonnen die wedstrijd met 0-2.

Tekst: Voetbalzone.nl
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 16 juli 2016 - 18:20   quote  deeplink  
4 wedstrijden gespeeld, 3 verloren en 1 gelijk. Goed begin is het halve werk zeggen ze dan! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 16 juli 2016 door Ajax Warrior --
p111
 p111 - zaterdag 16 juli 2016 - 19:20   quote  deeplink  
Waar ik in ieder geval een beetje positief van word is dat ze beter waren tegen Gent en alleen vele kansen miste.Alleen krijgen ze wel te veel doelpunten tegen das minder positief.
Eide
 Eide - zaterdag 16 juli 2016 - 19:39   quote  deeplink  
Ik hoop in ieder geval dat het seizoen niet een reflectie gaat worden van de voorbereiding.
Eide
 Eide - zaterdag 16 juli 2016 - 21:58   quote  deeplink  
Ajax - KAA Gent: 0 - 2



Ajax - Krylya Sovetov: 1 - 2

enough
 enough - zaterdag 16 juli 2016 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 15 juli 2016 - 17:36 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Dit ook.
OKè joh !
enough
 enough - zaterdag 16 juli 2016 - 23:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2016 - 19:39 schreef Eide het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat het seizoen niet een reflectie gaat worden van de voorbereiding.
Voorgaande jaren werd er nog wel iets vertrouwen opgebouwd,maar
heeft dit nu zoveel te maken met het aanpassen van het Bosz systeem ? ALSOF AjAX voorheen nooit zoveel druk heeft gegeven..
Kom op hè tegen kut amateurs en ook deze tegenstanders moet je gewoon nu al wegspelen .
enough
 enough - zaterdag 16 juli 2016 - 23:09   quote  deeplink  
IK Mis CRUIJFF !!
Loetje
 Loetje - zondag 17 juli 2016 - 00:29   quote  deeplink  
Goed, een weekje of 3 bezig in de voorbereiding en de eerste belangrijke wedstrijd van het seizoen is in zicht.

Eerst even over de aankopen, ik denk dat Ajax werkelijk uitstekend heeft aangekocht. Ik heb Sanchez veelvuldig gevolgd in de Copa Libertadores en dat niveau is ontzettend hoog en enorm fysiek. Sanchez speelt daar echt weergaloos. Cassiera is een veelzijdige spits die er kan staan wanneer Milik nog een jaartje blijft en dan zou vertrekken. Echter had ik zelf op Traore gehoopt maar dat is omdat ik waanzinnig fan van deze jongen ben.
Westermann is een waanzinnige stunt van Overmars en snap de hele ophef daarover ook totaal niet. Iedereen neemt constant alles over van een ander maar deze man was lange tijd de beste verdediger in de Bundesliga en is nog steeds prima. Waarom zevert iedereen over dat achterlijke vooruit verdedigen? De laatste jaren hebben bewezen dat daarin niets meer te halen valt. Dit is gewoon zoals een verdediger hoort te zijn, namelijk hard, positioneel erg sterk en altijd een killersmentaliteit.

Dan over de wedstrijden, wanneer Bosz daadwerkelijk meent dat iedereen op 0 begint heeft de beoogde basis een vet probleem. Hij kan zeggen dat de beoogde basis er pas staat tegen Marseille, maar opvallend genoeg speelt hij al 3x in min of meer dezelfde opstellingen en de jongens die na rust spelen, spelen aanzienlijk beter dan de rest.
Matthijs de Ligt, Robert Muric en Donny van de Beek zijn verreweg de beste tot nu toe en de namen van wie je in ieder geval scherpte verwacht geven nog niet thuis. Dit ligt niet aan kwaliteit maar gewoon aan mentaliteit en niks meer of minder.

Daarin is de omschakeling van het voetbal aardig groot en de arbeid moet omhoog om dit systeem goed uit te voeren en daar lijken vele nog niet aan te wennen. Dat vind ik vrij apart.

Nogmaals, ik ben geen fan van Bosz maar dit ligt vooralsnog echt enkel en alleen aan mentaliteit.
enough
 enough - zondag 17 juli 2016 - 03:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 00:29 schreef Loetje het volgende:
Goed, een weekje of 3 bezig in de voorbereiding en de eerste belangrijke wedstrijd van het seizoen is in zicht.

Eerst even over de aankopen, ik denk dat Ajax werkelijk uitstekend heeft aangekocht. Ik heb Sanchez veelvuldig gevolgd in de Copa Libertadores en dat niveau is ontzettend hoog en enorm fysiek. Sanchez speelt daar echt weergaloos. Cassiera is een veelzijdige spits die er kan staan wanneer Milik nog een jaartje blijft en dan zou vertrekken. Echter had ik zelf op Traore gehoopt maar dat is omdat ik waanzinnig fan van deze jongen ben.
Westermann is een waanzinnige stunt van Overmars en snap de hele ophef daarover ook totaal niet. Iedereen neemt constant alles over van een ander maar deze man was lange tijd de beste verdediger in de Bundesliga en is nog steeds prima. Waarom zevert iedereen over dat achterlijke vooruit verdedigen? De laatste jaren hebben bewezen dat daarin niets meer te halen valt. Dit is gewoon zoals een verdediger hoort te zijn, namelijk hard, positioneel erg sterk en altijd een killersmentaliteit.

Dan over de wedstrijden, wanneer Bosz daadwerkelijk meent dat iedereen op 0 begint heeft de beoogde basis een vet probleem. Hij kan zeggen dat de beoogde basis er pas staat tegen Marseille, maar opvallend genoeg speelt hij al 3x in min of meer dezelfde opstellingen en de jongens die na rust spelen, spelen aanzienlijk beter dan de rest.
Matthijs de Ligt, Robert Muric en Donny van de Beek zijn verreweg de beste tot nu toe en de namen van wie je in ieder geval scherpte verwacht geven nog niet thuis. Dit ligt niet aan kwaliteit maar gewoon aan mentaliteit en niks meer of minder.

Daarin is de omschakeling van het voetbal aardig groot en de arbeid moet omhoog om dit systeem goed uit te voeren en daar lijken vele nog niet aan te wennen. Dat vind ik vrij apart.

Nogmaals, ik ben geen fan van Bosz maar dit ligt vooralsnog echt enkel en alleen aan mentaliteit.
WORDT sowieso weer afwachten met de nieuwe aankopen ,maar van die 2 columbianen geloof ik wel dat daar potentie in zit en laat die Westermann nu ook eens aankoop zijn die een elftal kan helpen sturen en niet alleen klaassen .
En dat achterlijke vooruit verdedigen heeft alleen te maken dat ze dat onder de Boer nooit hebben kunnen waarmaken .
tot de 16m en toen wisten ze het niet meer .Er moet meer gogme in/rond de 16 komen
Eide
 Eide - zondag 17 juli 2016 - 08:35   quote  deeplink  
Ach, we zullen wel zien. Je kan je hier enorm druk over maken maar op 26 of 27 juli is het pas voor het echie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 juli 2016 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 17 juli 2016 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 16 juli 2016 - 18:20 schreef Ajax Warrior het volgende:
4 wedstrijden gespeeld, 3 verloren en 1 gelijk. Goed begin is het halve werk zeggen ze dan! ;-)
Kan eigenlijk alleen maar beter.... ;-)
Hummel10
 Hummel10 - zondag 17 juli 2016 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 juli 2016 - 09:06 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Kan eigenlijk alleen maar beter.... ;-)
Moet
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 17 juli 2016 - 09:24   quote  deeplink  
Ze hebben geen andere keuze meer.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2016/17









0.0116438