BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 19 februari 2016, 14:30); 0 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 19 februari 2017 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 16:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is wel een stuk stabieler als bij zijn andere ploegen. Maar goed is het zeker niet. En het sprankelende waarom half het forum Bosz verafgood heb ik na oktober al niet meer gezien
Het wordt ook met de week minder en dat weet jij ook.

quote:
Op donderdag 16 februari 2017 - 22:47 schreef remco k het volgende:
Au nou ben ik echt klaar met die achterlijke mongool van een Bosz. Zelfs nu haat ie de net ingebrachte Kliivert eraf en laat ie de het hele seizoen waardeloos spelende Youness weer staan.
Hier mag ik toch wel mijn bovengenoemde woorden uit concluderen lijkt me.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 19 februari 2017 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 16:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is wel een stuk stabieler als bij zijn andere ploegen. Maar goed is het zeker niet. En het sprankelende waarom half het forum Bosz verafgood heb ik na oktober al niet meer gezien
2 tot 3 wedstrijden. Verder niet.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2017 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 16:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het wordt ook met de week minder en dat weet jij ook.

[..]

Hier mag ik toch wel mijn bovengenoemde woorden uit concluderen lijkt me.
Sorry. Maar dat is echt wat anders dan dat ik wil dat ie opflikkert. Ik ben vaak klaar met zijn manier van wisselen. Maar ik heb vooraf gezegd dat ik hem het voordeel van de twijfel geef dit seizoen. En dut seizoen zal hij 100% zeker afmaken en dat is ook logisch.

Of ik hem volgend seizoen ook graag voor de groep zie staan weet ik niet.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2017 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 16:34 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

2 tot 3 wedstrijden. Verder niet.
Klopt. Sprankelende zat hem in de wedstrijden die hij niet won aan het begin van het seizoen.
Loetje
 Loetje - zondag 19 februari 2017 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 16:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry. Maar dat is echt wat anders dan dat ik wil dat ie opflikkert. Ik ben vaak klaar met zijn manier van wisselen. Maar ik heb vooraf gezegd dat ik hem het voordeel van de twijfel geef dit seizoen. En dut seizoen zal hij 100% zeker afmaken en dat is ook logisch.

Of ik hem volgend seizoen ook graag voor de groep zie staan weet ik niet.
Helemaal klaar met Bosz. Dat zeg je. En ik ben het eens want ik ben het al vanaf dag 1 eens met die conclusie.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2017 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 16:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Helemaal klaar met Bosz. Dat zeg je. En ik ben het eens want ik ben het al vanaf dag 1 eens met die conclusie.
ja dat post ik. En op welk moment deed ik dat?
Loetje
 Loetje - zondag 19 februari 2017 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 16:45 schreef remco k het volgende:

[..]

ja dat post ik. En op welk moment deed ik dat?
Gaat om de tekst die je plaatst. Ik zeg het net zo goed op een moment in de wedstrijd en ook niet voor niets en wilt vervolgens een ander erop wijzen. Tsja...
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2017 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 16:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gaat om de tekst die je plaatst. Ik zeg het net zo goed op een moment in de wedstrijd en ook niet voor niets en wilt vervolgens een ander erop wijzen. Tsja...
Nee. Verschil is dat jij vanaf dag 1 Bosz geen eerlijke kans hebt gegeven en je daarom dit soort berichten plaatst. Zie ik je anders nooit doen en het staat je slecht.
Loetje
 Loetje - zondag 19 februari 2017 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 17:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee. Verschil is dat jij vanaf dag 1 Bosz geen eerlijke kans hebt gegeven en je daarom dit soort berichten plaatst. Zie ik je anders nooit doen en het staat je slecht.
Ook dat klopt niet. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik tegen de komst van Bosz ben. Ik heb alle redenen daarvoor netjes benoemd en dat meermaals gedaan en wil het desnoods nog een keer doen. Vervolgens komen al die dingen stuk voor stuk uit. Dat was exact waar ik bang voor was. Dat is iets totaal anders dan iemand geen kans geven.
Eide
 Eide - zondag 19 februari 2017 - 17:19   quote  deeplink  
Weer met hangen en wurgen zeg. Poeh.
Brandje
 Brandje - zondag 19 februari 2017 - 17:42   quote  deeplink  
Wederom een zeer makkelijke overwinning van Ajax. Nee het was niet sprankelend maar we geven geen uitgespeelde kans kans. Ik zeg zoals het vandaag staat lekker laten staan. Je ziet dat Riedewald opbouwend en inschuivend beter is dam Viergever en Viergever is op zijn beurt weer de veel betere verdediger dan Sinkgraven.
Als Ajax gewoon die pingel maakt dan was het ineens een zakelijke 0-2 geweest en dat na een Europese wedstrijd.
Tuurlijk is heel veel te verbeteren maar Ajax bleef vandaag prima overeind en heeft dik verdiend gewonnen en als ik nu naar het gestuntel kijk van feyenoord en gisteren van psv dan zit et bij ons nog rek voldoende in.
Ik ben positief en zeer blij met deze overwinning.
Stanley
 Stanley - zondag 19 februari 2017 - 17:46   quote  deeplink  
Gegroet hoog vanuit de bergen.

Hier een heerlijke vakantie en 3 punten uit Arnhem meegenomen... Lekker hoor.

Yoeness weer kut gespeel?

Mag ik vragen hoe Riedewald heeft gespeeld?
Eide
 Eide - zondag 19 februari 2017 - 17:48   quote  deeplink  
Riedewald prima, samen met Klaassen en Viergever de beste. Verder alle aanvallers en aanvallende middenvelders beroerd eigenlijk. Verdedigend weer solide.
p111
 p111 - zondag 19 februari 2017 - 17:49   quote  deeplink  
De beste waren Klaasen en Viergever veruit de slechtste Traore en de eerste helt ook Veltman dramatisch.voor de rest zo,n moeilijke ploeg als Vitesse na de zware wedstrijd tegen die polen ,ik had er vooraf voor getekend.
Loetje
 Loetje - zondag 19 februari 2017 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 17:46 schreef Stanley het volgende:
Gegroet hoog vanuit de bergen.

Hier een heerlijke vakantie en 3 punten uit Arnhem meegenomen... Lekker hoor.

Yoeness weer kut gespeel?

Mag ik vragen hoe Riedewald heeft gespeeld?
Riedewald was een van de betere aan Ajax kant. Younes was niet best maar ietsje beter dan normaal.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2017 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 17:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ook dat klopt niet. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik tegen de komst van Bosz ben. Ik heb alle redenen daarvoor netjes benoemd en dat meermaals gedaan en wil het desnoods nog een keer doen. Vervolgens komen al die dingen stuk voor stuk uit. Dat was exact waar ik bang voor was. Dat is iets totaal anders dan iemand geen kans geven.
Inderdaad ook netjes benoemd. Volgens mij benoemden we samen destijds dezelfde dingen. Maar ik heb nou niet bepaald het idee dat jij hem überhaupt een kans hebt gegeven.
Loetje
 Loetje - zondag 19 februari 2017 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 18:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad ook netjes benoemd. Volgens mij benoemden we samen destijds dezelfde dingen. Maar ik heb nou niet bepaald het idee dat jij hem überhaupt een kans hebt gegeven.
Zeker wel, mijn tekst was ook meteen dat ik de keuze niet snap om de eerdergenoemde redenen maar dat ik het zou intrekken als het tegendeel waar was. Dus geef ik wel degelijk een kans want anders zou me dat tegendeel totaal niet interesseren.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 19 februari 2017 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 17:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ook dat klopt niet. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik tegen de komst van Bosz ben. Ik heb alle redenen daarvoor netjes benoemd en dat meermaals gedaan en wil het desnoods nog een keer doen. Vervolgens komen al die dingen stuk voor stuk uit. Dat was exact waar ik bang voor was. Dat is iets totaal anders dan iemand geen kans geven.
Klopt, jij had toen exact dezelfde mening als mij en Peter! Alleen ik kreeg het verwijt dat ik hem alleen vanwege zijn verleden niet zou willen. Dat is gewoon pure onzin en tot op heden heb ik nog geen bevestiging dat wij naast onze mening zaten toen.
Loetje
 Loetje - zondag 19 februari 2017 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 18:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Klopt, jij had toen exact dezelfde mening als mij en Peter! Alleen ik kreeg het verwijt dat ik hem alleen vanwege zijn verleden niet zou willen. Dat is gewoon pure onzin en tot op heden heb ik nog geen bevestiging dat wij naast onze mening zaten toen.
Wordt met de week meer bevestigd ouwe...
Eide
 Eide - zondag 19 februari 2017 - 20:47   quote  deeplink  
Ik zat die aanval nog even te kijken, maar Klaassen zet die aanval ook zelf op he. En eindelijk geeft Younes daar eens een bal simpel af. Dat zou Amin wat vaker moeten doen in plaats van steeds krampachtig op zoek naar de verre hoek met z'n linker.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 19 februari 2017 - 21:10   quote  deeplink  
Ik heb het diverse keren aangekaart, Ajax heeft gewoon teveel spelers die structureel te weinig brengen. En je ziet ook niet dat deze spelers groeien door meer te spelen. Hoelang kun je doorgaan met dit soort spelers? Aan de andere kant wanneer je niet veel alternatieven hebt dan kun je dat ook nu niet oplossen.

Ik blijf erbij dat Ajax gewoon kwaliteit mist en dat ligt niet alleen aan Bosz. Ook al ben ik nog steeds geen fan van hem we moeten het ermee doen.

Wat ik vandaag dan ronduit stuitend vind is dat Ajax het niet kan opbrengen om met meer inzet tegen Vitesse voor de dag kan komen. Dan heb je niet de wil om kampioen te willen worden.

Ik ben benieuwd wat Neres op korte termijn kan toevoegen aan Ajax. Beetje nieuw bloed kan zeker geen kwaad. Misschien gaat het beter lopen, we gaan het zien.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 19 februari 2017 - 21:14   quote  deeplink  
Klaassen is echt onmisbaar in dit Ajax. Ik zou als ik kleine Marc zou zijn hem een beter contract geven. En gewoon het salarisplafond wat omhoog schroeven. Maak maar eens een uitzondering. Dat is toch het nieuwe voetbalzaken doen bij Ajax?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 februari 2017 door Bobby1972 --
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2017 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:10 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik heb het diverse keren aangekaart, Ajax heeft gewoon teveel spelers die structureel te weinig brengen. En je ziet ook niet dat deze spelers groeien door meer te spelen. Hoelang kun je doorgaan met dit soort spelers? Aan de andere kant wanneer je niet veel alternatieven hebt dan kun je dat ook nu niet oplossen.

Ik blijf erbij dat Ajax gewoon kwaliteit mist en dat ligt niet alleen aan Bosz. Ook al ben ik nog steeds geen fan van hem we moeten het ermee doen.

Wat ik vandaag dan ronduit stuitend vind is dat Ajax het niet kan opbrengen om met meer inzet tegen Vitesse voor de dag kan komen. Dan heb je niet de wil om kampioen te willen worden.

Ik ben benieuwd wat Neres op korte termijn kan toevoegen aan Ajax. Beetje nieuw bloed kan zeker geen kwaad. Misschien gaat het beter lopen, we gaan het zien.
Ach kerel hou toch op man. Ajax heeft met afstand de beste selectie van Nederland. En al die jongens die nu weer worden afgekraakt. Waren voor de winter grote helden en de verlossers.
remco k
 remco k - zondag 19 februari 2017 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:14 schreef Bobby1972 het volgende:
Klaassen is echt onmisbaar in dit Ajax. Ik zou als ik kleine Marc zou zijn hem een beter contract geven. En gewoon het salarisplafond wat omhoog schroeven. Maak maar eens een uitzondering. Dat is toch het nieuwe voetbalzaken doen bij Ajax?
Die krijgt al meer dan het plafond.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 19 februari 2017 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Die krijgt al meer dan het plafond.
Ik zou hem graag langer willen zien blijven bij Ajax.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 19 februari 2017 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach kerel hou toch op man. Ajax heeft met afstand de beste selectie van Nederland. En al die jongens die nu weer worden afgekraakt. Waren voor de winter grote helden en de verlossers.
Sorry Remco, Younes heeft dan vorige week een prima wedstrijd eens gespeeld. Maar daar staan vele wedstrijden tegenover die heel matig waren. Kijk eens naar Traore die heeft ook veel wedstrijden heel matig gespeeld.

En zo kan ik er nog wel een aantal noemen. Mag ik je er even aan herinneren dat jij als pessimist geloofde dat Ajax deze wedstrijd zou verliezen. Of heb je je roze bril weer op en is het ineens weer mooi weer geworden!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 februari 2017 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - zondag 19 februari 2017 - 21:54   quote  deeplink  
Daarnaast is Davy waarschijnlijk onhoudbaar. Klaassen wordt overmorgen 24, is aanvoerder van Ajax en is de belangrijkste speler van de Eredivisie. Hij is misschien niet de meest begenadigde voetballer, maar hij is wel een geweldige combinatie van fysiek vermogen, scorend vermogen en een onverzettelijkheid die je maar weinig ziet in Nederland.

Ik denk dat er aankomende zomer verschillende clubs uit Engeland en Duitsland bij Ajax zullen aankloppen voor Davy Klaassen en dan wordt hij moeilijk te houden.Gelukkig heeft Ajax met Donny van de Beek, Frenkie de Jong en Andelhak Nouri 3 potentiële vervangers.
nummer10
 nummer10 - zondag 19 februari 2017 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 16:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij hoeft dat helemaal niet.

Spelers hoeven van mij niet op te rotten hoor. Technische staf ook niet. Maar het moet wel een stuk beter.

Bosz zit voor mij wel tegen het randje aan. Want het lijkt nergens op.
lekker makkelijk weer... ook jij weet dat ploegen nu compleet anders spelen tegen ajax en dat dat niet makkelijk is.. net zo min dat jij zegt dat het profvoetbal is en dat ze het maar moeten kunnen incl reisen etc.. maar ach
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 19 februari 2017 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 22:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

lekker makkelijk weer... ook jij weet dat ploegen nu compleet anders spelen tegen ajax en dat dat niet makkelijk is.. net zo min dat jij zegt dat het profvoetbal is en dat ze het maar moeten kunnen incl reisen etc.. maar ach
Nu ineens????
nummer10
 nummer10 - maandag 20 februari 2017 - 00:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 22:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nu ineens????
dit seizoen nog meer als de voorafgaande.. daarbij hadden we vorige seizoenen voorin meer dan nu.. of igg meer mensen in vorm

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 februari 2017 door nummer10 --
Stanley
 Stanley - maandag 20 februari 2017 - 08:00   quote  deeplink  
Dank voor de informatie allemaal en goed om te horen.
Hopelijk is Neres zo goed als dat we allemaal hopen, is dat ook weer opgelost :-)
Eide
 Eide - maandag 20 februari 2017 - 08:41   quote  deeplink  
Dolberg blijft nummer één bij Ajax

"Kasper blijft mijn beste spits en daarom blijft hij staan.” Peter Bosz brak zondag na de 0-1 zeg bij Vitesse een lans voor zijn aanvalsleider Kasper Dolberg.

De Ajax-trainer gaf toe dat de Deen te weinig scoort. "Maar ik kijk ook naar andere zaken. Hij bindt continu twee centrale verdedigers en omdat zij geen rugdekking durven te geven aan hun backs komt er ruimte vrij op de flanken. Dat is de verdienste van Dolberg.”

In de slotfase verloste Bosz zijn spits uit zijn lijden. Letterlijk lijden, volgens Bosz omdat Dolberg zijn inziens te weinig wordt beschermd door de scheidsrechter – ’het verbaasde wat allemaal mocht’- en vanwege zijn tweede wedstrijd in 65 uur na de zware confrontatie met Legia Warschau donderdagavond in Polen. Vandaar kwam Mateo Cassierra hem een minuut voor tijd aflossen. "Ik heb alle respect voor dat ventje en uiteindelijk leert hij hier ook weer van.”

Bron
remco k
 remco k - maandag 20 februari 2017 - 09:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:53 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Sorry Remco, Younes heeft dan vorige week een prima wedstrijd eens gespeeld. Maar daar staan vele wedstrijden tegenover die heel matig waren. Kijk eens naar Traore die heeft ook veel wedstrijden heel matig gespeeld.

En zo kan ik er nog wel een aantal noemen. Mag ik je er even aan herinneren dat jij als pessimist geloofde dat Ajax deze wedstrijd zou verliezen. Of heb je je roze bril weer op en is het ineens weer mooi weer geworden!
Wat heeft het een met het ander te maken?
Ik heb uberhaubt geen lekker gevoel bij dit Ajax, maar dat heeft alles met de trainer te maken en helemaal niets met de spelers die de trainer tot zijn beschikking heeft.

Slecht spelen is wat anders dan een slechte voetballer zijn..
remco k
 remco k - maandag 20 februari 2017 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:49 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik zou hem graag langer willen zien blijven bij Ajax.
Eens, maar zoals Eide al aangeeft gaat dat lastig zijn..

Overigens heb je ook wel andere dingen over hem geschreven..
remco k
 remco k - maandag 20 februari 2017 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 22:35 schreef nummer10 het volgende:

[..]

lekker makkelijk weer... ook jij weet dat ploegen nu compleet anders spelen tegen ajax en dat dat niet makkelijk is.. net zo min dat jij zegt dat het profvoetbal is en dat ze het maar moeten kunnen incl reisen etc.. maar ach
Ploegen doen tegen Ajax niets anders dan voorheen, namelijk inzakken en proberen op de counter wat te forceren.

Vitesse deed dat gister overigens totaal niet, en probeerde zelfs veel druk vooruit te geven.

Ajax is onder Bosz in mijn optiek vanaf Oktober/November alleen maar minder goed gaan spelen, en dat is Bosz wel degelijk aan te rekenen..

Ik hoop dat het hem lukt om de punten te blijven pakken, want daar ligt het niet aan.

Maar het spel is gewoon heel slordig en heeft niets te maken met attractiever voetbal willen spelen..
remco k
 remco k - maandag 20 februari 2017 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 00:51 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dit seizoen nog meer als de voorafgaande.. daarbij hadden we vorige seizoenen voorin meer dan nu.. of igg meer mensen in vorm
En waar zou het aan kunnen liggen dat de voerige trainer Youness wel aan het voetballen kreeg, en de huidige niet??
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 februari 2017 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 09:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat heeft het een met het ander te maken?
Ik heb uberhaubt geen lekker gevoel bij dit Ajax, maar dat heeft alles met de trainer te maken en helemaal niets met de spelers die de trainer tot zijn beschikking heeft.

Slecht spelen is wat anders dan een slechte voetballer zijn..
Dit is iets wat je structureel al jaren roept, bij de Boer was dat exact zo. En al jaren roep je dat Ajax de beste selectie heeft. En iedere keer zijn het de beslissingen die de trainer neemt waardoor Ajax volgens jou speelt zoals ze spelen.

Een trainer heeft zeker invloed op het spel, dat is wel duidelijk. Maar het is en blijft een feit dat spelers bij Ajax fluctueren in prestaties en daadkracht.

Ook al was Bosz nooit mijn keuze, je blijft ook afhankelijk van de stabiliteit van het niveau van spelers. Dat is en blijft meer de verantwoordelijkheid van spelers zelf. Ajax kiest zelf voor jonge spelers, die zijn minder volwassen. Dus heeft dat logische consequenties.

Je wordt kampioen op basis van details, kwaliteit en daadkracht. Spelers moeten leren om verder te kunnen en willen gaan dan wat ze nu doen.

Voor Ajax is een gelijkspel bij Feyenoord tegen PSV de meest gunstige uitslag. Omdat dan de druk automatisch groter wordt, en Ajax vanuit de luwte zich naar boven moet zien te komen.

Spelers moeten zich veel volwassener en meer gefocust opstellen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 februari 2017 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - maandag 20 februari 2017 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 12:46 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Spelers moeten zich veel volwassener en meer gefocust opstellen.
Dit vind ik juist dik in orde. Ajax is trouwens al jarenlang in staat steeds beter op resultaat te spelen. Is het punt niet juist dat we die volwassen en professionele insteek gecombineerd willen zien met verzorgd, aanvallend voetbal?
p111
 p111 - maandag 20 februari 2017 - 13:13   quote  deeplink  
Wat een geneuzel over de trainer hij zit er en blijft ook zitten en doet het na behoren.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 20 februari 2017 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 18:13 schreef Loetje het volgende:

[..]

Riedewald was een van de betere aan Ajax kant. Younes was niet best maar ietsje beter dan normaal.
Iets minder slecht dan normaal.. Ik heb Younes echt niet hoog zitten. Leuke dribbel maar verder speelt ie weinig klaar.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 20 februari 2017 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 10:02 schreef remco k het volgende:

[..]

En waar zou het aan kunnen liggen dat de voerige trainer Youness wel aan het voetballen kreeg, en de huidige niet??
Ja ligt ook weer aan de trainer.. Tegen Red Bull die Duitse was Younes ook top dus hij kan het wel maar inderdaad Bosz zal hem geen vertrouwen geven (laat hem elke week staan).
remco k
 remco k - maandag 20 februari 2017 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 12:46 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Dit is iets wat je structureel al jaren roept, bij de Boer was dat exact zo. En al jaren roep je dat Ajax de beste selectie heeft. En iedere keer zijn het de beslissingen die de trainer neemt waardoor Ajax volgens jou speelt zoals ze spelen.

Een trainer heeft zeker invloed op het spel, dat is wel duidelijk. Maar het is en blijft een feit dat spelers bij Ajax fluctueren in prestaties en daadkracht.

Ook al was Bosz nooit mijn keuze, je blijft ook afhankelijk van de stabiliteit van het niveau van spelers. Dat is en blijft meer de verantwoordelijkheid van spelers zelf. Ajax kiest zelf voor jonge spelers, die zijn minder volwassen. Dus heeft dat logische consequenties.

Je wordt kampioen op basis van details, kwaliteit en daadkracht. Spelers moeten leren om verder te kunnen en willen gaan dan wat ze nu doen.

Voor Ajax is een gelijkspel bij Feyenoord tegen PSV de meest gunstige uitslag. Omdat dan de druk automatisch groter wordt, en Ajax vanuit de luwte zich naar boven moet zien te komen.

Spelers moeten zich veel volwassener en meer gefocust opstellen.
Niet helemaal waar, in de jaren onder Koeman vond ik dat ze daar de beste selectie hadden, zeker in het top jaar van Pelle hadden ze kampioen moeten worden en dat heb ik toen ook vaker dan eens aangegeven.

Maar ik vind inderdaad dat wij over het algemeen de betere selectie hebben, de problemen die jij namelijk opnoemt zijn ook op PSV en Feyenoord van toepassing. En dus zou je dan als trainer net dat stukje extra mee kunnen geven...

Ik begrijp bijvoorbeeld niet zo goed dat spelers zo lang de vooerkeur blijven krijgen..

Neem een Youness, die speelt dit jaar zo verschrikkelijk slecht, het is echt Bosz die hem maar blijft opstellen hoor.. Zelfde voor Traore, ook die mag maar blijven falen, daar mag men in NEderland echt veel harder in worden..
Vertrouwen geven aan een jongen is iets anders dan hem maar structureel in de basis laten staan..

Moet je in alle andere "grotere" landen eens proberen, 10 wedstrijden op rij een onvoldoende spelen, dan ga je er zelfs bij de degradatie kandidaten nog vanaf..
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 februari 2017 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 12:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit vind ik juist dik in orde. Ajax is trouwens al jarenlang in staat steeds beter op resultaat te spelen. Is het punt niet juist dat we die volwassen en professionele insteek gecombineerd willen zien met verzorgd, aanvallend voetbal?
Die slordigheden in het spel is toch ook een vorm van laksheid en je niet maximaal kunnen focussen op je spel.
remco k
 remco k - maandag 20 februari 2017 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 12:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit vind ik juist dik in orde. Ajax is trouwens al jarenlang in staat steeds beter op resultaat te spelen. Is het punt niet juist dat we die volwassen en professionele insteek gecombineerd willen zien met verzorgd, aanvallend voetbal?
Ik vind inderdaad ook dat men best volwassen met voldoende inzet.

Maar toch zie je zo veel van die kleine dingen verkeerd gaat, die foute ballen van Veltman het eerste half uur, terwijl hij niet eens onder druk gezet wordt, Youness die in de laatste tien minuten 3 of 4 keer zijn eigen man laat lopen waar ook nog eens twee gevaarlijke voorzetten uit komen..

Ziyech die aangeeft dat men bij Ajax weet dat hij niet twee keer in de week op deze intensiteit 90 minuten kan spelen.

Ik denk dat dit aan het accaptatieniveau van de trainer ligt..

Het zit hem in mindset van spelers en trainer.. Bij Klaassen en Viergever zie ik echt de enige twee uitzonderingen bij Ajax, want ook dat vind ik bij Bosz ontbreken..
remco k
 remco k - maandag 20 februari 2017 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 14:24 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ja ligt ook weer aan de trainer.. Tegen Red Bull die Duitse was Younes ook top dus hij kan het wel maar inderdaad Bosz zal hem geen vertrouwen geven (laat hem elke week staan).
Een oefenwedstrijd, serieus???
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 februari 2017 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 14:20 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Iets minder slecht dan normaal.. Ik heb Younes echt niet hoog zitten. Leuke dribbel maar verder speelt ie weinig klaar.
Het probleem is dat je bij te veel spelers structureel een te laag rendement ziet. Bij andere ploegen zie je dat ook met regelmaat. De vraag is en blijft; ligt dat meer aan de houding, werkelijke kwaliteit van de speler of aan de trainer. Of een combinatie van al deze onderdelen.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 20 februari 2017 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 14:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, in de jaren onder Koeman vond ik dat ze daar de beste selectie hadden, zeker in het top jaar van Pelle hadden ze kampioen moeten worden en dat heb ik toen ook vaker dan eens aangegeven.

Maar ik vind inderdaad dat wij over het algemeen de betere selectie hebben, de problemen die jij namelijk opnoemt zijn ook op PSV en Feyenoord van toepassing. En dus zou je dan als trainer net dat stukje extra mee kunnen geven...

Ik begrijp bijvoorbeeld niet zo goed dat spelers zo lang de vooerkeur blijven krijgen..

Neem een Youness, die speelt dit jaar zo verschrikkelijk slecht, het is echt Bosz die hem maar blijft opstellen hoor.. Zelfde voor Traore, ook die mag maar blijven falen, daar mag men in NEderland echt veel harder in worden..
Vertrouwen geven aan een jongen is iets anders dan hem maar structureel in de basis laten staan..

Moet je in alle andere "grotere" landen eens proberen, 10 wedstrijden op rij een onvoldoende spelen, dan ga je er zelfs bij de degradatie kandidaten nog vanaf..
Waar ik het 100% mee eens ben is het feit dat Bosz spelers als Younes en Traore blijft opstellen. En ja dat is zijn eigenwijze houding helaas. Maar de andere spelers hebben op die posities ook niet altijd direct beter spel laten zien.

Ik snap jouw frustratie wel op basis van het getoonde spel. Dat vind ik zelf ook al een hele tijd zorgelijk. Feyenoord won gisteren ook met geluk uiteindelijk de wedstrijd. Ook daar is het spel niet overtuigend genoeg.

De spelers die in de winter vertrokken zijn, zijn sommige toch om dubieuze redenen vertrokken. En dat vind ik persoonlijk ook niet gezond.

Je moet het nu van week tot week bekijken hoe we ervoor staan. Bij een gelijkspel staan we op 3 punten van Feyenoord (van Heracles moet je toch kunnen winnen?) en lopen we 2 punten uit op PSV.

Het is wel spannend en dat maakt het ook wel weer boeiend.
Eide
 Eide - maandag 20 februari 2017 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 14:29 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Die slordigheden in het spel is toch ook een vorm van laksheid en je niet maximaal kunnen focussen op je spel.
Maar dat heeft dus niets met volwassenheid te maken? En focus is ook discutabel. Ik geloof in ieder geval niet dat het in een wedstrijd als gister met laksheid heeft te maken. Dat in contrast met het duel een week eerder waar verschillende Ajacieden aangaven het tegen het einde van de wedstrijd wel te geloven.
nummer10
 nummer10 - maandag 20 februari 2017 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 20 februari 2017 - 10:02 schreef remco k het volgende:

[..]

En waar zou het aan kunnen liggen dat de voerige trainer Youness wel aan het voetballen kreeg, en de huidige niet??
vind younes niet minder voetballen hoor.. scoort alleen niet meer.. en dat moet hij toch echt zelf doen.. daarbij kent iedereen hem nu ook.. dus totale onzin wat je nu zegt.. geen enkele speler is slechter geworden door de komst.. integendeel.. kijk viergever maar.. sinkgraven.. klaassen.. veltman..
nummer10
 nummer10 - maandag 20 februari 2017 - 15:09   quote  deeplink  
http://www.ajaxprimeur.nl/mobile/724341/verheijen-snapt-er-niets-van-en-geeft-ajacied-gelijk-gewoon-oneerlijk-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

gewoon profvoetbal toch ? alsjeblieft zeg...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - Ajax (zondag 19 februari 2016, 14:30); 0 - 1









0.0088679