BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax (zondag 19 maart 2017, 14:30);

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 25 maart 2017 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 maart 2017 - 17:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg voortdurend dat ik het beter zou doen? Hoe kom je toch aan die onwaarheden vent.

En je praat wel degelijk Nederland kerel. Alleen enkel en alleen open deuren.
Wat voegen jouw onzinnigheden dan toe? Met een poppetje ergens anders neerzetten of een ander poppetje lossen de problemen echt niet op bij Ajax.

Kom dan zelf een keer met een zinnige oplossing.....
remco k
 remco k - zaterdag 25 maart 2017 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 maart 2017 - 18:25 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wat voegen jouw onzinnigheden dan toe? Met een poppetje ergens anders neerzetten of een ander poppetje lossen de problemen echt niet op bij Ajax.

Kom dan zelf een keer met een zinnige oplossing.....
Jawel. Juist door die kleine dingen worden problemen wel degelijk opgelost. Voetbal wordt namelijk wekelijks op details beslist. Dat is nooit anders geweest en zal ook nooit veranderen.

Met dure spelers kopen zoals jij graag ziet zijn meer clubs de mist in gegaan dan dat er succes mee behaald is.

Maar goed. Van jou dus nog steeds geen oplossingen met de namen erbij die het dan wel zouden koeten doen en het beleid dat daarbij geboerd moet worden. Kortom. Gewoon een dag zoals alle anderen.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 25 maart 2017 - 21:01   quote  deeplink  
Ziyech is een voorbeeld dat je een speler kunt kopen die ervaring heeft en direct een toegevoegde waarde kan brengen. Ziyech is echt niet de enige speler die er is die Ajax kan kopen voor een directe verbetering.

Neres is een mooi voorbeeld dat je voor heel veel geld een speler koopt die je niet direct kunt inpassen. Dat is op basis van de situatie niet dat gene wat je nodig hebt. Dus niet de meest logische beslissing.

Zo he Remco die het over details heeft, een woord wat ik ook veel gebruik. Weet je wat een detail is, een detail is dat wanneer je teveel jonge spelers gaat inpassen, dat je structureel meer wisselvalligheid kunt verwachten.

En waar zijn nu jou ideeën.........kom maarrrrrrr....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 maart 2017 door Bobby1972 --
RonBr
 RonBr - zaterdag 25 maart 2017 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 maart 2017 - 20:37 schreef Bobby1972 het volgende:
Ajax moet gewoon die spelers kopen die werkelijk nodig zijn. En als dat een keer meer kost dan het salarisplafond, dan moeten ze maar eens gaan leren om verder te kunnen en durven kijken....
Ik denk dat er geen individueel salarisplafond zou moeten zijn maar een salarisplafond voor de hele selectie. Dat kan een jaarlijks vast te stellen absoluut bedrag zijn of een percentage van de omzet.

Als Ajax dan eindelijk eens stopt met het kopen van zoveel middelmatige spelers (niveau Gudelj/Cassiera zeg maar) dan blijft er een hoop geld over om af en toe een echte topper (voor Nederlandse begrippen) te halen en spelers die je echt graag wilt houden wat langer aan je te binden.
046afca
 046afca - zaterdag 25 maart 2017 - 21:03   quote  deeplink  
Word wel echt veel druk op de schouders van De ligt neergelegd.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 25 maart 2017 - 22:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 maart 2017 - 21:03 schreef 046afca het volgende:
Word wel echt veel druk op de schouders van De ligt neergelegd.
Hoe doet hij het? Of deed
moa
 moa - zaterdag 25 maart 2017 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 maart 2017 - 22:07 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Hoe doet hij het? Of deed
Heel goed, zondag weer zo graag! :)
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 25 maart 2017 - 22:28   quote  deeplink  
Dit nl elftal.. Schuld van Blind of KNVB?
moa
 moa - zaterdag 25 maart 2017 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 maart 2017 - 22:28 schreef Jaccio het volgende:
Dit nl elftal.. Schuld van Blind of KNVB?
Dit elftal is de schuld van Blind.
Blind is de schuld van de KNVB.

De Ligt geeft 2 doelpunten weg, de rest van het elftal geeft trouwens ook niet thuis.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 25 maart 2017 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 maart 2017 - 21:02 schreef RonBr het volgende:

[..]

Ik denk dat er geen individueel salarisplafond zou moeten zijn maar een salarisplafond voor de hele selectie. Dat kan een jaarlijks vast te stellen absoluut bedrag zijn of een percentage van de omzet.

Als Ajax dan eindelijk eens stopt met het kopen van zoveel middelmatige spelers (niveau Gudelj/Cassiera zeg maar) dan blijft er een hoop geld over om af en toe een echte topper (voor Nederlandse begrippen) te halen en spelers die je echt graag wilt houden wat langer aan je te binden.
Het gevoerde beleid laat nu al diverse jaargangen zien dat geen groei is bij Ajax. En dat Ajax frequent wisselvallig speelt. Iedere jaar aan het begin van het seizoen zie je dat Ajax niet goed start.

Dit jaar was de terughoudendheid van het aannemen van een speler een belangrijke oorzaak (belangrijk detail Remco:) dat Ajax niet goed begon. En vanuit onrust wordt dan Ziyech op het laatste moment aangenomen. Terwijl Overmars een week eerder zei; we hebben iemand als Ziyech niet nodig.

De mensen die Ajax nu al een aantal jaar leiden hebben feitelijk laten zien dat er geen groei is bij Ajax. En dat vele spelers geen progressie tonen, of nog minder nu slechter zijn gaan spelen. Hoe kun je dan vrolijk verder blijven gaan met dit gevoerde beleid?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 maart 2017 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 25 maart 2017 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 maart 2017 - 22:11 schreef moa het volgende:

[..]

Heel goed, zondag weer zo graag! :)
Wat een klootzak die Blind. Iemand van 17 jaar jong opstellen in de basis. Hij had hem nooit mogen opstellen. Dit is de schuld van Blind. Hij mag er van mij per direct uit. Ik zie geen enkele reden meer om verder met hem te gaan.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 26 maart 2017 - 07:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 maart 2017 - 22:54 schreef moa het volgende:

[..]

Dit elftal is de schuld van Blind.
Blind is de schuld van de KNVB.

De Ligt geeft 2 doelpunten weg, de rest van het elftal geeft trouwens ook niet thuis.
Dat is ook niet echt iets nieuws bij dit team. Los zand is het. Veel spelers zeldzaam slecht.
remco k
 remco k - zondag 26 maart 2017 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 maart 2017 - 21:01 schreef Bobby1972 het volgende:
Ziyech is een voorbeeld dat je een speler kunt kopen die ervaring heeft en direct een toegevoegde waarde kan brengen. Ziyech is echt niet de enige speler die er is die Ajax kan kopen voor een directe verbetering.

Neres is een mooi voorbeeld dat je voor heel veel geld een speler koopt die je niet direct kunt inpassen. Dat is op basis van de situatie niet dat gene wat je nodig hebt. Dus niet de meest logische beslissing.

Zo he Remco die het over details heeft, een woord wat ik ook veel gebruik. Weet je wat een detail is, een detail is dat wanneer je teveel jonge spelers gaat inpassen, dat je structureel meer wisselvalligheid kunt verwachten.

En waar zijn nu jou ideeën.........kom maarrrrrrr....
Ziyech ervaring? Waarin dan? Een jongen van begin 20 die net twee goede seizoenen ED achter de rug had.

En op basis waarvan is dit een inhoudelijke post met goede ideeen hoe het anders en beter moet? Wederom namelijk niets anders dan open deuren van je. Details gebruik je veel? Je hebt het echter nooit over details enkel over grote open deuren die de hele wereld ziet staan. Heb je dan nog steeds niks geleerd van al die andere forums waar je compleet bent uitgekotst????
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 26 maart 2017 - 12:28   quote  deeplink  
Ziyech heeft laten zien dat hij op het moment dat hij bij Ajax kwam hij belangrijk was.

Gisteren zagen we opnieuw in het Nederlands elftal dat jeugd wisselvallig is en niet stabiel. En dat je die niet zo maar in het Nederlands Elftal kunt laten spelen.

Dat geldt ook voor Ajax. Ajax heeft gewoon een paar oudere spelers nodig met meer ervaing die tevens sturing kunnen geven aan de jongere spelers.

Vorige week tegen Excelsior ontbrak volledig de sturing van een speler die jonger spelers aanstuur op hun fouten en waar ze moeten staan. En ze moet simuleren wanneer het even niet gaat. Dat zijn details die ontbreken op dat moment Remco.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 26 maart 2017 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 10:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Ziyech ervaring? Waarin dan? Een jongen van begin 20 die net twee goede seizoenen ED achter de rug had.

En op basis waarvan is dit een inhoudelijke post met goede ideeen hoe het anders en beter moet? Wederom namelijk niets anders dan open deuren van je. Details gebruik je veel? Je hebt het echter nooit over details enkel over grote open deuren die de hele wereld ziet staan. Heb je dan nog steeds niks geleerd van al die andere forums waar je compleet bent uitgekotst????
Omdat een paar mensen hier een ander mening hebben, daar lig ik niet wakker van. Heb jij wel eens gelezen wat je schrijft en hoe je soms andere mensen kleineert. Net of jouw mening de enige is. Jij ben een falend mens die alleen maar denkt dat zijn mening de enige is en de juiste is.

Maar zo zit de wereld niet in elkaar. Het andere zwakke van jou is dat je soms ineens weer van mening veranderd. Je kunt zeggen wat je wil, ik ben extreem rechtlijnig. Dat kunnen we van jouw zeker niet zeggen.

Je moet jezelf eens in de spiegel gaan bekijken en lees eens hoe jij de laatste tijd op andere mensen overkomt. Ik heb het idee dat het je niks kan schelen. En jij denkt dat het forum hier alleen om jou draait. Hier zijn meer mensen die Ajax een warm hart toedragen. En iedereen die dat doet is even belangrijk.

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar jij kunt niet jou mening willen opdringen naar anderen. Het wordt tijd dat jij eens andere mensen hier hun mening respecteert en je realiseert dat het forum niet alleen om jou draait!!
Jaccio
 Jaccio - zondag 26 maart 2017 - 15:47   quote  deeplink  
Ben hier nog niet zo lang op het forum, dus geen idee of het vaker gebeurt.. Een goede discussie is leuk en interessant, maar moet het echt zo persoonlijk en op de man heren? Uiteindelijk willen we toch allemaal hetzelfde? Dat het goed met Ajax gaat..
p111
 p111 - zondag 26 maart 2017 - 16:23   quote  deeplink  
Beste Jaccio sommige hebben dat gelukkig niet allemaal.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 26 maart 2017 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 maart 2017 - 21:01 schreef Bobby1972 het volgende:
Ziyech is een voorbeeld dat je een speler kunt kopen die ervaring heeft en direct een toegevoegde waarde kan brengen. Ziyech is echt niet de enige speler die er is die Ajax kan kopen voor een directe verbetering.

Neres is een mooi voorbeeld dat je voor heel veel geld een speler koopt die je niet direct kunt inpassen. Dat is op basis van de situatie niet dat gene wat je nodig hebt. Dus niet de meest logische beslissing.

Zo he Remco die het over details heeft, een woord wat ik ook veel gebruik. Weet je wat een detail is, een detail is dat wanneer je teveel jonge spelers gaat inpassen, dat je structureel meer wisselvalligheid kunt verwachten.

En waar zijn nu jou ideeën.........kom maarrrrrrr....
Ziyech en ervaring? Sorry, maar heb ik dit seizoen iets gemist? Ziyech speelt 9 van de 10 wedstrijden dramatisch en zeker niet zoals hij het bij Twente heeft gedaan. Waaraan dat ligt? Simpel en al heel vaak hier gezegd. Spelen voor een club als Twente, Heerenveen of bijvoorbeeld Groningen is leuk, maar de ruimtes die je daar krijgt krijg je bij Ajax niet. Je ziet nu de tekortkomingen van hem, net zoals we die eerder al van diverse spelers zagen die overkwamen van subtoppers in Nederland. Hij brengt ook verder totaal niets extra's want zijn corners, vrije trappen en afstandsschoten zijn ook niet om over naar huis te schrijven.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 26 maart 2017 - 17:39   quote  deeplink  
Maar verder vooral doorgaan met die discussie tegen elkaar!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 maart 2017 door Ajax Warrior --
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 26 maart 2017 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 17:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ziyech en ervaring? Sorry, maar heb ik dit seizoen iets gemist? Ziyech speelt 9 van de 10 wedstrijden dramatisch en zeker niet zoals hij het bij Twente heeft gedaan. Waaraan dat ligt? Simpel en al heel vaak hier gezegd. Spelen voor een club als Twente, Heerenveen of bijvoorbeeld Groningen is leuk, maar de ruimtes die je daar krijgt krijg je bij Ajax niet. Je ziet nu de tekortkomingen van hem, net zoals we die eerder al van diverse spelers zagen die overkwamen van subtoppers in Nederland. Hij brengt ook verder totaal niets extra's want zijn corners, vrije trappen en afstandsschoten zijn ook niet om over naar huis te schrijven.
Mag ik je er even aan herinneren, dat voordat Ziyech er was, Ajax geen 1 keer dat seizoen ervoor via een corner had gescoord. Dus de feiten laten zien dat het toen niet veel beter was.

Ziyech is zeker nog niet zoals we hem willen zien, neemt niet weg dat zijn rendement assists en doelpunten) beter is dan vele andere Ajacieden.

De feiten laten zien dat Ajax heel veel spelers gekocht heeft die heel weinig gebracht hebben. En diverse totaal mislukt zijn. Dan zul je toch iets moeten veranderen wil je dat rendement hoger krijgen.

Aangezien we zowel onder de Boer, als onder Bosz al jaren wisselvallig zijn in resultaten is de trainer niet de oplossing omdat probleem te verbeteren.

Er is bij Ajax gewoonte weinig groei en stabiliteit, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is. En daarmee weet je toch dat een ander trainer ook niet dat zo even oplost. Dat probleem zit dieper en ergens anders.

Vanaf het begin ben ik geen Bosz fan en zal dat nooit worden. Neemt niet weg dat ik geloof dat het 'werkelijke'probleem ergens anders ligt en dat is het gevoerde beleid van de afgelopen jaren.

Ajax weet continu de boel de camoufleren met de positieve cijfers. Alleen die cijfers maken feitelijk het spel niet aantrekkelijk en overtuigend genoeg. Kijk nu eens hoe vaak we hier over een wedstrijd zitten te praten.

Waarbij Bosz of bepaalde spelers volgens mensen de oorzaak zijn. Natuurlijk maakt Bosz regelmatige onlogische keuzes en spelen bepaalde spelers ronduit teleurstellend. Ook daar zijn we het vaak wel over eens.

Maar een andere trainer er neerzetten en een paar spelers verkopen en dan een paar spelers erbij halen lost niks op. Dat zien we ook allemaal. Voor Ajax dit jaar begon had ik en ook anderen al onze twijfels. Even werden we op een aantal leuke wedstrijden getrakteerd. Maar al snel zagen we weer wedstrijden wat niet overtuigde.

Het moet in z'n geheel anders wil je eindelijk een keer een seizoen sterker en overtuigender beginnen. En een ander trainer is daarvoor niet voldoende. Omdat je altijd afhankelijk bent van de kwaliteiten die je selectie heeft.

Dan zeggen bepaalde mensen hier zoals Remco; we hebben de sterkste selectie. Als dat zo was dan stonden we bovenaan. Een seizoen is lang en je wordt kampioen op basis van stabiliteit en zo weinig mogelijk punten verliezen.

Ajax verliest juist de punten tegen zwakke tegenstanders. En omdat we zo nu en dan weer zien dat de drive en wil volledig ontbreekt. Die wisselvalligheid zien we al jaren bij Ajax. Het is niet iets wat er ineens is.

De wijze waarop Ajax haar selectie maakt tussen eigen jeugd en gekochte spelers is niet voldoende om kampioen te worden. En dat zo voor het 3e seizoen achterelkaar. Dan mag je toch hopen dat ze bij Ajax gaan denken; misschien moeten we het toch maar eens anders gaan doen.

De vraag is; hoe groot is de kans dat we in het nieuwe seizoen weer op een gelijksoortige wijze beginnen en een selectie hebben waarin we dezelfde wisselvalligheid zullen zien?

Ik denk op dit moment; groot. Omdat er geen tekenen zijn waarin het anders zal zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 maart 2017 door Bobby1972 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 26 maart 2017 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 19:03 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Mag ik je er even aan herinneren, dat voordat Ziyech er was, Ajax geen 1 keer dat seizoen ervoor via een corner had gescoord. Dus de feiten laten zien dat het toen niet veel beter was.

Ziyech is zeker nog niet zoals we hem willen zien, neemt niet weg dat zijn rendement assists en doelpunten) beter is dan vele andere Ajacieden.

De feiten laten zien dat Ajax heel veel spelers gekocht heeft die heel weinig gebracht hebben. En diverse totaal mislukt zijn. Dan zul je toch iets moeten veranderen wil je dat rendement hoger krijgen.

Aangezien we zowel onder de Boer, als onder Bosz al jaren wisselvallig zijn in resultaten is de trainer niet de oplossing omdat probleem te verbeteren.

Er is bij Ajax gewoonte weinig groei en stabiliteit, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is. En daarmee weet je toch dat een ander trainer ook niet dat zo even oplost. Dat probleem zit dieper en ergens anders.

Vanaf het begin ben ik geen Bosz fan en zal dat nooit worden. Neemt niet weg dat ik geloof dat het 'werkelijke'probleem ergens anders ligt en dat is het gevoerde beleid van de afgelopen jaren.

Ajax weet continu de boel de camoufleren met de positieve cijfers. Alleen die cijfers maken feitelijk het spel niet aantrekkelijk en overtuigend genoeg. Kijk nu eens hoe vaak we hier over een wedstrijd zitten te praten.

Waarbij Bosz of bepaalde spelers volgens mensen de oorzaak zijn. Natuurlijk maakt Bosz regelmatige onlogische keuzes en spelen bepaalde spelers ronduit teleurstellend. Ook daar zijn we het vaak wel over eens.

Maar een andere trainer er neerzetten en een paar spelers verkopen en dan een paar spelers erbij halen lost niks op. Dat zien we ook allemaal. Voor Ajax dit jaar begon had ik en ook anderen al onze twijfels. Even werden we op een aantal leuke wedstrijden getrakteerd. Maar al snel zagen we weer wedstrijden wat niet overtuigde.

Het moet in z'n geheel anders wil je eindelijk een keer een seizoen sterker en overtuigender beginnen. En een ander trainer is daarvoor niet voldoende. Omdat je altijd afhankelijk bent van de kwaliteiten die je selectie heeft.

Dan zeggen bepaalde mensen hier zoals Remco; we hebben de sterkste selectie. Als dat zo was dan stonden we bovenaan. Een seizoen is lang en je wordt kampioen op basis van stabiliteit en zo weinig mogelijk punten verliezen.

Ajax verliest juist de punten tegen zwakke tegenstanders. En omdat we zo nu en dan weer zien dat de drive en wil volledig ontbreekt. Die wisselvalligheid zien we al jaren bij Ajax. Het is niet iets wat er ineens is.

De wijze waarop Ajax haar selectie maakt tussen eigen jeugd en gekochte spelers is niet voldoende om kampioen te worden. En dat zo voor het 3e seizoen achterelkaar. Dan mag je toch hopen dat ze bij Ajax gaan denken; misschien moeten we het toch maar eens anders gaan doen.

De vraag is; hoe groot is de kans dat we in het nieuwe seizoen weer op een gelijksoortige wijze beginnen en een selectie hebben waarin we dezelfde wisselvalligheid zullen zien?

Ik denk op dit moment; groot. Omdat er geen tekenen zijn waarin het anders zal zijn.
tl;dr
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 26 maart 2017 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 17:39 schreef Ajax Warrior het volgende:
Maar verder vooral doorgaan met die discussie tegen elkaar!!
+1 want wat moet ik anders met al die borrelnoten?
JOOD
 JOOD - zondag 26 maart 2017 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 19:03 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Mag ik je er even aan herinneren, dat voordat Ziyech er was, Ajax geen 1 keer dat seizoen ervoor via een corner had gescoord. Dus de feiten laten zien dat het toen niet veel beter was.

Ziyech is zeker nog niet zoals we hem willen zien, neemt niet weg dat zijn rendement assists en doelpunten) beter is dan vele andere Ajacieden.

De feiten laten zien dat Ajax heel veel spelers gekocht heeft die heel weinig gebracht hebben. En diverse totaal mislukt zijn. Dan zul je toch iets moeten veranderen wil je dat rendement hoger krijgen.

Aangezien we zowel onder de Boer, als onder Bosz al jaren wisselvallig zijn in resultaten is de trainer niet de oplossing omdat probleem te verbeteren.

Er is bij Ajax gewoonte weinig groei en stabiliteit, ik denk dat iedereen het daar wel over eens is. En daarmee weet je toch dat een ander trainer ook niet dat zo even oplost. Dat probleem zit dieper en ergens anders.

Vanaf het begin ben ik geen Bosz fan en zal dat nooit worden. Neemt niet weg dat ik geloof dat het 'werkelijke'probleem ergens anders ligt en dat is het gevoerde beleid van de afgelopen jaren.

Ajax weet continu de boel de camoufleren met de positieve cijfers. Alleen die cijfers maken feitelijk het spel niet aantrekkelijk en overtuigend genoeg. Kijk nu eens hoe vaak we hier over een wedstrijd zitten te praten.

Waarbij Bosz of bepaalde spelers volgens mensen de oorzaak zijn. Natuurlijk maakt Bosz regelmatige onlogische keuzes en spelen bepaalde spelers ronduit teleurstellend. Ook daar zijn we het vaak wel over eens.

Maar een andere trainer er neerzetten en een paar spelers verkopen en dan een paar spelers erbij halen lost niks op. Dat zien we ook allemaal. Voor Ajax dit jaar begon had ik en ook anderen al onze twijfels. Even werden we op een aantal leuke wedstrijden getrakteerd. Maar al snel zagen we weer wedstrijden wat niet overtuigde.

Het moet in z'n geheel anders wil je eindelijk een keer een seizoen sterker en overtuigender beginnen. En een ander trainer is daarvoor niet voldoende. Omdat je altijd afhankelijk bent van de kwaliteiten die je selectie heeft.

Dan zeggen bepaalde mensen hier zoals Remco; we hebben de sterkste selectie. Als dat zo was dan stonden we bovenaan. Een seizoen is lang en je wordt kampioen op basis van stabiliteit en zo weinig mogelijk punten verliezen.

Ajax verliest juist de punten tegen zwakke tegenstanders. En omdat we zo nu en dan weer zien dat de drive en wil volledig ontbreekt. Die wisselvalligheid zien we al jaren bij Ajax. Het is niet iets wat er ineens is.

De wijze waarop Ajax haar selectie maakt tussen eigen jeugd en gekochte spelers is niet voldoende om kampioen te worden. En dat zo voor het 3e seizoen achterelkaar. Dan mag je toch hopen dat ze bij Ajax gaan denken; misschien moeten we het toch maar eens anders gaan doen.

De vraag is; hoe groot is de kans dat we in het nieuwe seizoen weer op een gelijksoortige wijze beginnen en een selectie hebben waarin we dezelfde wisselvalligheid zullen zien?

Ik denk op dit moment; groot. Omdat er geen tekenen zijn waarin het anders zal zijn.
Ik denk met goede vleugelspelers dat je volgend jaar veel sterker bent.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 26 maart 2017 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 20:45 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik denk met goede vleugelspelers dat je volgend jaar veel sterker bent.
Daar koopt Ajax nu niks voor.
remco k
 remco k - zondag 26 maart 2017 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 12:28 schreef Bobby1972 het volgende:
Ziyech heeft laten zien dat hij op het moment dat hij bij Ajax kwam hij belangrijk was.

Gisteren zagen we opnieuw in het Nederlands elftal dat jeugd wisselvallig is en niet stabiel. En dat je die niet zo maar in het Nederlands Elftal kunt laten spelen.

Dat geldt ook voor Ajax. Ajax heeft gewoon een paar oudere spelers nodig met meer ervaing die tevens sturing kunnen geven aan de jongere spelers.

Vorige week tegen Excelsior ontbrak volledig de sturing van een speler die jonger spelers aanstuur op hun fouten en waar ze moeten staan. En ze moet simuleren wanneer het even niet gaat. Dat zijn details die ontbreken op dat moment Remco.
Totaal niet relevant bij je stelling dat hij ervaren was..

Het enige verschil tussen Ajax en Feyenoord zijn onze doordeweekse wedstrijden..

Jij hebt het over ervaring.. Het gebeurt namelijk overal, zelfs Barcelona verspeelde dure punten na de overwinning op PSG, dat gebeurt nu eenmaal in het voetbal...Of ga je nu ook vertellen dat die jongens ook een ervaren gast missen..

Na complete euforie presteer je nu eenmaal minder, dat is al zo vaak bewezen dat het geen toeval is..

En daarnaast, de gemiddelde leeftijd van dit Ajax is een stuk hoger dan de laatste jaren, zeker voor Nederlandse begrippen..
remco k
 remco k - zondag 26 maart 2017 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 12:34 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Omdat een paar mensen hier een ander mening hebben, daar lig ik niet wakker van. Heb jij wel eens gelezen wat je schrijft en hoe je soms andere mensen kleineert. Net of jouw mening de enige is. Jij ben een falend mens die alleen maar denkt dat zijn mening de enige is en de juiste is.

Maar zo zit de wereld niet in elkaar. Het andere zwakke van jou is dat je soms ineens weer van mening veranderd. Je kunt zeggen wat je wil, ik ben extreem rechtlijnig. Dat kunnen we van jouw zeker niet zeggen.

Je moet jezelf eens in de spiegel gaan bekijken en lees eens hoe jij de laatste tijd op andere mensen overkomt. Ik heb het idee dat het je niks kan schelen. En jij denkt dat het forum hier alleen om jou draait. Hier zijn meer mensen die Ajax een warm hart toedragen. En iedereen die dat doet is even belangrijk.

We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar jij kunt niet jou mening willen opdringen naar anderen. Het wordt tijd dat jij eens andere mensen hier hun mening respecteert en je realiseert dat het forum niet alleen om jou draait!!
Whahaha, ik een falend mens, kerel je kent me niet eens, weet niet wat ik doe en of wie ik ben.

Daarnaast respecteer ik de mening van een ander wel degelijk, met mensen discussies aangaan waar je soms niet uit komt is iets anders dan een andermans mening niet respecteren..
Daarnaast onderbouw ik alles wat ik post, en gezien het gelijk dat ik uiteindelijk vaak krijg weet ik dat ik op voetbal gebied superieur aan jou ben, nou is daar ook niet veel voor nodig met al dat gelul in de ruimte zonder inhoudelijk ergens op te reageren of te posten.

Maar goed, blijf lekker draaien zonder echte eens wat te posten...

Je lijkt wel een beetje op Wilders, alleen maar schreeuwen over de in jouw optiek bestaande problemen, maar nooit met de echte oplossingen komen...

Een voorbeeld in jouw geval, je roept dat de leiding en het beleid niet deugt, maar kom dan eens met een opsomming van de exacte fouten die er bij Ajax gemaakt worden, noem daar eens bij waarom dit fouten zijn die wel voorkomen hadden kunnen worden met een goed te dragen financieel verhaal daarbij. Kom eens met een nieuw beleid met een stappenplan hoe dat te integreren binnen het bedrijf Ajax, geef daarbij dan ook aan waarom het volledige beleid van de club niet deugt,en kom vervolgens eens met de namen die deze echte Ajacieden zouden moeten gaan opvolgen, met de redenen daarbij waarom ze beter geschikt zouden zijn dan de huidige mensen.

Ik ben benieuwd.. Maar denk dat ik het antwoord wel kan raden..
JOOD
 JOOD - zondag 26 maart 2017 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 21:01 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Daar koopt Ajax nu niks voor.
Klopt, daarom roep ik dit al dik 2 jaar. Maar ik blijf het roepen, hier zit het grote probleem.
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 26 maart 2017 - 23:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 22:01 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt, daarom roep ik dit al dik 2 jaar. Maar ik blijf het roepen, hier zit het grote probleem.
Remco denkt altijd dat je met een paar veranderingen met de huidige selectie kampioen wordt. Als dat zo zou zijn, dan hadden we nu wel bovenaan gestaan.

Wanneer je keer op keer matige kwaliteit koopt omdat je gewoon niet meer wil uitgeven, blijft Ajax steken waar ze staan. 3 jaar geen prijzen winnen bij Ajax is niet normaal. Dan kun je nooit zeggen van; dat hoort erbij.
JOOD
 JOOD - zondag 26 maart 2017 - 23:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 23:50 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Remco denkt altijd dat je met een paar veranderingen met de huidige selectie kampioen wordt. Als dat zo zou zijn, dan hadden we nu wel bovenaan gestaan.

Wanneer je keer op keer matige kwaliteit koopt omdat je gewoon niet meer wil uitgeven, blijft Ajax steken waar ze staan. 3 jaar geen prijzen winnen bij Ajax is niet normaal. Dan kun je nooit zeggen van; dat hoort erbij.
Kluivert erin en Neres gewoon laten spelen. Had vanaf de winterstop gekunnen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 maart 2017 - 07:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 20:33 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

+1 want wat moet ik anders met al die borrelnoten?
Popcorn inmiddels op?
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 maart 2017 - 07:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 20:45 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik denk met goede vleugelspelers dat je volgend jaar veel sterker bent.
Understatement van de eeuw
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 maart 2017 - 07:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 maart 2017 - 21:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Totaal niet relevant bij je stelling dat hij ervaren was..

Het enige verschil tussen Ajax en Feyenoord zijn onze doordeweekse wedstrijden..

Jij hebt het over ervaring.. Het gebeurt namelijk overal, zelfs Barcelona verspeelde dure punten na de overwinning op PSG, dat gebeurt nu eenmaal in het voetbal...Of ga je nu ook vertellen dat die jongens ook een ervaren gast missen..

Na complete euforie presteer je nu eenmaal minder, dat is al zo vaak bewezen dat het geen toeval is..

En daarnaast, de gemiddelde leeftijd van dit Ajax is een stuk hoger dan de laatste jaren, zeker voor Nederlandse begrippen..
En toch hebben we alsnog het jongste team

http://www.vi.nl/web/nieuws/ajax-en-fc-twente-zijn-de-jongste-teams-dit-seizoen.htm?channel=phone

En daarbij kwalitatief is een Feyenoord echt niet veel beter dan ons. De mix klopt en er lopen jongens bij die opstaan als het niet loopt. Ook die ervaring hebben om dan als nog de overwinning uit het vuur te slepen. Ze komen na de rust nog wel eens anders uit de kleedkamer.

Ajax is te vaak los zand en mist vaak sturing. Ook hebben we geen tweede plan waardoor vaak alles op een zelfde tempo gaat. Het is dit seizoen gewoon niet goed genoeg en vrees dat we het kampioenschap al hebben laten liggen. En tegen wat voor teams Roda, Willem 2, Excelsior. Niet best.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 maart 2017 door Hummel10 --
p111
 p111 - maandag 27 maart 2017 - 09:12   quote  deeplink  
Je hebt ook winnaars nodig,die zitten er te weinig op dit moment bij Ajax.Een stapje extra en drang naar voren en ook het fysiek wordt onderschat bij Ajax.
p111
 p111 - maandag 27 maart 2017 - 09:17   quote  deeplink  
De beroepszaak van Vilhena wordt waarschijnlijk weer uitgesteld.
De juristen van de KNVB moeten deze week eerst de beëindiging van een arbeidsovereenkomst afhandelen [:)]
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 27 maart 2017 - 13:53   quote  deeplink  
Het probleem bij Ajax is dat ze ieder jaar weer op dezelfde manier hun keuzes maken en extreem terughoudend zijn. En vaak hele jonge spelers opnieuw kopen. Dan is het ook niet meer dan logisch dat de problemen die we nu allemaal zien ontstaan.

Wanneer je dan voor het seizoen 2017-2018 geen veranderingen doorvoert dan komen we niks verder. Ajax toont niet de groei zoals men het wou zien. Een andere trainer maakt niet het verschil in resultaat.

Het positieve is dit jaar dat we nog mee doen in de EL. Maar daarmee worden we nog steeds niet kampioen. Ik geloof nog altijd dat Ajax met de juiste sturing gemakkelijk kampioen had kunnen worden dit jaar.

Maar dat de afwachtende houding en keuzes van teveel jonge spelers een belangrijke oorzaak zijn van het opnieuw mislopen van het kampioenschap. Omdat we er heel dicht op zitten. Maar net tekort komen.

Over details gesproken, dat is dan net een detail waardoor je net geen kampioen wordt. Terwijl je met ervaren spelers zeker meer kans had gemaakt. Omdat de feiten nu laten zien dat het rendement van de vleugelspelers erg laag is dit seizoen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 maart 2017 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 maart 2017 - 13:53 schreef Bobby1972 het volgende:
Het probleem bij Ajax is dat ze ieder jaar weer op dezelfde manier hun keuzes maken en extreem terughoudend zijn. En vaak hele jonge spelers opnieuw kopen. Dan is het ook niet meer dan logisch dat de problemen die we nu allemaal zien ontstaan.

Wanneer je dan voor het seizoen 2017-2018 geen veranderingen doorvoert dan komen we niks verder. Ajax toont niet de groei zoals men het wou zien. Een andere trainer maakt niet het verschil in resultaat.

Het positieve is dit jaar dat we nog mee doen in de EL. Maar daarmee worden we nog steeds niet kampioen. Ik geloof nog altijd dat Ajax met de juiste sturing gemakkelijk kampioen had kunnen worden dit jaar.

Maar dat de afwachtende houding en keuzes van teveel jonge spelers een belangrijke oorzaak zijn van het opnieuw mislopen van het kampioenschap. Omdat we er heel dicht op zitten. Maar net tekort komen.

Over details gesproken, dat is dan net een detail waardoor je net geen kampioen wordt. Terwijl je met ervaren spelers zeker meer kans had gemaakt. Omdat de feiten nu laten zien dat het rendement van de vleugelspelers erg laag is dit seizoen.
Gemakkelijk? Feyenoord laat bijna niets liggen en stevent af op een record. Je kan het ook overdrijven. Dat we voor de derde keer op rij geen kampioen worden kun je ze best kwalijk nemen en dat er geen groei is ook. Maar feit blijft dat Feyenoord dit seizoen erg sterk is en zelfs Ajax het nog niet eens heel slecht doet.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 maart 2017 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 maart 2017 - 09:12 schreef p111 het volgende:
Je hebt ook winnaars nodig,die zitten er te weinig op dit moment bij Ajax.Een stapje extra en drang naar voren en ook het fysiek wordt onderschat bij Ajax.
Vind dat je met Sanches en Onana juist wel meer krakter krijgt alleen zijn dit helaas ook weer jonge jongens. Er is ervaring om op terug te vallen. Ontbreekt aan echte leiders binnen de lijnen. Maar dit is ook al jaren een probleem dus daar kijk ik niet meer van op.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 27 maart 2017 - 18:16   quote  deeplink  
Balans, Stabiliteit, Fysiek, Kwaliteit, Karakter, ervaring kernwoorden die helaas jaarlijks terugkomen. En genoeg redenen waarom we niet groeien als team.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 27 maart 2017 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 maart 2017 - 18:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gemakkelijk? Feyenoord laat bijna niets liggen en stevent af op een record. Je kan het ook overdrijven. Dat we voor de derde keer op rij geen kampioen worden kun je ze best kwalijk nemen en dat er geen groei is ook. Maar feit blijft dat Feyenoord dit seizoen erg sterk is en zelfs Ajax het nog niet eens heel slecht doet.
Feyenoord als excuus gebruiken, ja dat is natuurlijk de oorzaak. Je moet altijd naar jezelf kijken. En als je dan goed in de spiegel kijkt zijn er genoeg dingen die Ajax heeft laten liggen. En die details zorgen ervoor dat je voor het 3e jaar op rij geen prijs wint.

Je moet er alles aan doen om de beste te willen zijn. Goed is voor losers en alleen het best is wat telt. Ajax heeft duidelijk de afgelopen jaren laten zien dat ze structureel niet maximaal zich inzetten.

Dat geldt voor zowel de spelers als de mensen die Ajax leiden. Dan zul je harder moeten gaan werken. Maar wanneer Ajax het ieder jaar op dezelfde manier gaat invullen, dan wordt het nog een lange rit voordat Ajax weer eens iets gaat winnen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 27 maart 2017 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 27 maart 2017 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 maart 2017 - 18:16 schreef Hummel10 het volgende:
Balans, Stabiliteit, Fysiek, Kwaliteit, Karakter, ervaring kernwoorden die helaas jaarlijks terugkomen. En genoeg redenen waarom we niet groeien als team.
dan is het toch niet meer dan logisch dat het anders moet..............

Alleen ik zie bijna ieder jaar weer hetzelfde!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 28 maart 2017 - 07:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 maart 2017 - 19:56 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Feyenoord als excuus gebruiken, ja dat is natuurlijk de oorzaak. Je moet altijd naar jezelf kijken. En als je dan goed in de spiegel kijkt zijn er genoeg dingen die Ajax heeft laten liggen. En die details zorgen ervoor dat je voor het 3e jaar op rij geen prijs wint.

Je moet er alles aan doen om de beste te willen zijn. Goed is voor losers en alleen het best is wat telt. Ajax heeft duidelijk de afgelopen jaren laten zien dat ze structureel niet maximaal zich inzetten.

Dat geldt voor zowel de spelers als de mensen die Ajax leiden. Dan zul je harder moeten gaan werken. Maar wanneer Ajax het ieder jaar op dezelfde manier gaat invullen, dan wordt het nog een lange rit voordat Ajax weer eens iets gaat winnen!
Verandering heeft nou eenmaal tijd nodig dus misschien dat Bosz van de zomer de zwakke punten in zijn selectie aan kan wijzen. Dat er dan een sterker team komt te staan. Hij heeft er in ieder geval al een aantal weg gewerkt tijdens dit seizoen.

Feyenoord mag niet het excuus zijn maar als zij niet dit uitzonderlijke seizoen draaiden had je in ieder geval boven Psv gestaan en bovenaan. Neemt niet weg dat je het nu niet staat door eigen fouten. Maar dat het structureel niet goed genoeg is zei ik ook al zelfs toen de Boer kampioen werd.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 28 maart 2017 - 07:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 maart 2017 - 19:58 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

dan is het toch niet meer dan logisch dat het anders moet..............

Alleen ik zie bijna ieder jaar weer hetzelfde!
Helaas wel het lijkt ook wel of ze genoegen nemen met de sterkste selectie van Nederland hebben wn voor plaats 1 tm 3 gaan. Lijkt of ze niet willen groeien of er bovenuit steken. We hebben nu al jaren op rij het meeste geld verdiend en kunnen al jaren het meeste uitgeven. Dit is nog steeds niet op het veld terug te zien. Nu geven ze zelfs 12 miljoen uit aan een speler die niet direct inzetbaar is...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 maart 2017 door Hummel10 --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 28 maart 2017 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 maart 2017 - 07:18 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Helaas wel het lijkt ook wel of ze genoegen nemen met de sterkste selectie van Nederland hebben wn voor plaats 1 tm 3 gaan. Lijkt of ze niet willen groeien of er bovenuit steken. We hebben nu al jaren op rij het meeste geld verdiend en kunnen al jaren het meeste uitgeven. Dit is nog steeds niet op het veld terug te zien. Nu geven ze zelfs 12 miljoen uit aan een speler die niet direct inzetbaar is...
Het woord rendement kennen ze bij Ajax helaas niet. Want bij Ajax maken zowel de trainer als de leiding eerder onlogische keuzes. En dat die dan net ff minder goed uitpakken voor de resultaten das dan jammer.

De supporters moeten niet zo zeuren zegt Ajax. Kijk eens naar onze fantastische jaar cijfers, en hoe succesvol we hierin zijn. Bij een bedrijf gaat het om resultaat in wat je verdiend en aangezien Ajax ook een beurs genoteerd bedrijf is, doen we het geweldig.

En we gaan voor het nieuwe seizoen weer verder op dezelfde manier en dan maken we nog meer winst. En kunnen we wederom aantonen aan onze trouwe supporters hoe goed we het doen. En daarmee mogen de supporters ons wel dankbaar zijn dat veel zoveel geld voor hen (uhhhhh ik bedoel ons) verdienen.

De resultaten zijn toch meer dan acceptabel? Kijk eens hoeveel punten we al hebben. In jaren heeft Ajax niet zoveel punten behaald. Dus is er wel degelijk sprake van groei zegt en denkt Ajax.

Ajax heeft mensen nodig die zich volledig focussen op het spel, resultaten (in punten en CL splen) en supporters. Helaas hebben de supporters de pech dat de mensen die we echt nodig hebben niet Ajax leiden.

Kunnen we straks in het nieuwe seizoen 2017-2018 weer op dezelfde manier onze ongenoegen met elkaar delen over de onlogische keuzes van de trainer en het vertoonde spel. En de fouten die de spelers maken en het slechte rendement.

Gebed zonder einde.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 maart 2017 door Bobby1972 --
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 28 maart 2017 - 14:16   quote  deeplink  
Ajax koopt alleen als ze denken dat ze het 1 of 2 seizoenen later met winst kunnen doorverkopen. Ze investeren niet om kampioen te worden. Dat is wat er mis is met Ajax op het moment.

Maar dat neemt niet weg dat je met deze selectie gewoon landskampioen behoort te worden natuurlijk.

Buiten dat.. Wat denken jullie dat er moet gaan gebeuren bij de KNVB en het NL elftal?
Het NL niveau gaat rap achteruit en in principe zouden wij daaraan meewerken door buitenlandse spelers te kopen ipv op eigen jeugd te bouwen..
remco k
 remco k - dinsdag 28 maart 2017 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 maart 2017 - 07:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En toch hebben we alsnog het jongste team

http://www.vi.nl/web/nieuws/ajax-en-fc-twente-zijn-de-jongste-teams-dit-seizoen.htm?channel=phone

En daarbij kwalitatief is een Feyenoord echt niet veel beter dan ons. De mix klopt en er lopen jongens bij die opstaan als het niet loopt. Ook die ervaring hebben om dan als nog de overwinning uit het vuur te slepen. Ze komen na de rust nog wel eens anders uit de kleedkamer.

Ajax is te vaak los zand en mist vaak sturing. Ook hebben we geen tweede plan waardoor vaak alles op een zelfde tempo gaat. Het is dit seizoen gewoon niet goed genoeg en vrees dat we het kampioenschap al hebben laten liggen. En tegen wat voor teams Roda, Willem 2, Excelsior. Niet best.
Echt het enige verschil zit hem in het aantal wedstrijden, Ajax verspeelt de titel doordat het na de winter Europees speelt, Feyenoord is al maanden uitgerust en speelt 1 pot per week, die hoeven dus niet zo veel spelers rust te geven..

Ajax had dat veel eerder al wel moeten doen, heeft dat nagelaten en daarom ga je nu de titel verspelen..
remco k
 remco k - dinsdag 28 maart 2017 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 maart 2017 - 13:53 schreef Bobby1972 het volgende:
Het probleem bij Ajax is dat ze ieder jaar weer op dezelfde manier hun keuzes maken en extreem terughoudend zijn. En vaak hele jonge spelers opnieuw kopen. Dan is het ook niet meer dan logisch dat de problemen die we nu allemaal zien ontstaan.

Wanneer je dan voor het seizoen 2017-2018 geen veranderingen doorvoert dan komen we niks verder. Ajax toont niet de groei zoals men het wou zien. Een andere trainer maakt niet het verschil in resultaat.

Het positieve is dit jaar dat we nog mee doen in de EL. Maar daarmee worden we nog steeds niet kampioen. Ik geloof nog altijd dat Ajax met de juiste sturing gemakkelijk kampioen had kunnen worden dit jaar.

Maar dat de afwachtende houding en keuzes van teveel jonge spelers een belangrijke oorzaak zijn van het opnieuw mislopen van het kampioenschap. Omdat we er heel dicht op zitten. Maar net tekort komen.

Over details gesproken, dat is dan net een detail waardoor je net geen kampioen wordt. Terwijl je met ervaren spelers zeker meer kans had gemaakt. Omdat de feiten nu laten zien dat het rendement van de vleugelspelers erg laag is dit seizoen.
Feyenoord wordt kampioen met een punten aantal wat richting de beteren ooit in de Eredivisie gaat..

Dus ga nu niet roepen dat Ajax makkelijk kampioen had moeten worden. Dan heb je simpelweg de feiten verkeerd..
remco k
 remco k - dinsdag 28 maart 2017 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 maart 2017 - 19:56 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Feyenoord als excuus gebruiken, ja dat is natuurlijk de oorzaak. Je moet altijd naar jezelf kijken. En als je dan goed in de spiegel kijkt zijn er genoeg dingen die Ajax heeft laten liggen. En die details zorgen ervoor dat je voor het 3e jaar op rij geen prijs wint.

Je moet er alles aan doen om de beste te willen zijn. Goed is voor losers en alleen het best is wat telt. Ajax heeft duidelijk de afgelopen jaren laten zien dat ze structureel niet maximaal zich inzetten.

Dat geldt voor zowel de spelers als de mensen die Ajax leiden. Dan zul je harder moeten gaan werken. Maar wanneer Ajax het ieder jaar op dezelfde manier gaat invullen, dan wordt het nog een lange rit voordat Ajax weer eens iets gaat winnen!
Inderdaad, je moet na jezelf kijken, en normaal gesproken is een puntenaantal in de 80 voldoende om kampioen te worden, kijk de geschiedenis er maar op na, en op dat puntenaantal stevent Ajax af, dus op basis van wat jij zegt draai je gewoon een heel goed seizoen..

Dit zijn dingen die jij allemaal zelf aandraagt he, dus ga niet roepen dat ik aan het draaien ben, jouw feiten zijn gewoon zoals vaker verkeerd..
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 28 maart 2017 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 maart 2017 - 07:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Popcorn inmiddels op?
Nee, ff geen trek meer in ;)
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 28 maart 2017 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 maart 2017 - 18:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad, je moet na jezelf kijken, en normaal gesproken is een puntenaantal in de 80 voldoende om kampioen te worden, kijk de geschiedenis er maar op na, en op dat puntenaantal stevent Ajax af, dus op basis van wat jij zegt draai je gewoon een heel goed seizoen..

Dit zijn dingen die jij allemaal zelf aandraagt he, dus ga niet roepen dat ik aan het draaien ben, jouw feiten zijn gewoon zoals vaker verkeerd..
Ajax had gewoon kampioen kunnen worden wanneer ze vorig jaar aan het begin hun selectie beter op orde hadden gehad. En ook hadden ze dan waarschijnlijk de voorronde van de CL kunnen halen.

Wanneer Ajax in de winter op de flanken betere spelers erbij had gehaald hadden ze vast meer rendement kunnen creëren dat de extreem slechte en feitelijke cijfers van onze vleugelspelers op dit moment.

Ga niet zeggen dat Ajax er alles aan gedaan heeft, want dat is niet zo. En ook daarmee is iedereen het nagenoeg wel eens.
remco k
 remco k - dinsdag 28 maart 2017 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 28 maart 2017 - 21:28 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ajax had gewoon kampioen kunnen worden wanneer ze vorig jaar aan het begin hun selectie beter op orde hadden gehad. En ook hadden ze dan waarschijnlijk de voorronde van de CL kunnen halen.

Wanneer Ajax in de winter op de flanken betere spelers erbij had gehaald hadden ze vast meer rendement kunnen creëren dat de extreem slechte en feitelijke cijfers van onze vleugelspelers op dit moment.

Ga niet zeggen dat Ajax er alles aan gedaan heeft, want dat is niet zo. En ook daarmee is iedereen het nagenoeg wel eens.
Ajax heeft binnen haar mogelijkheden voldoende gedaan. Meer zelfs dan dat. Kijk eens naar de uitgegeven bedragen de laatste jaren. Er wordt zat geld in gepompt.

Youness was vorig seizoen geweldig. Dus dat hij dit seizoen de basis speler zou worden was iedereen het over eens met daarachter een jonge Cerny. Lijkt me een prima combinatie. El Ghazi op rechts was ook meer dan hoed. Maar is door Bosz verneukt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Excelsior - Ajax (zondag 19 maart 2017, 14:30);









0.0157508