BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De nieuwe trainer 2017-2018? Wie o Wie?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 14 juni 2017 - 22:58   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 juni 2017 door Ajax Warrior --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 15 juni 2017 - 01:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 juni 2017 - 14:14 schreef nummer10 het volgende:
en dan te bedenken dat wat bosz wou niet doormocht gaan... bosz kruzen keizer.. althans dat is wat deboer zegt dat bosz dit wou.. dus keizer ipv spijkerman.. denk echt dat dat de perfecte combi was, waarom het TH dit niet door wou laten gaan is me een raadsel
Dit is overigens niet waar.

Naar mijn weten wilde spijkerman een stap terug doen omdat hij niet meer onder Bosz wilde werken.

Ajax wilde Spijkerman bij Jong Ajax stallen en zou Winter Jong Ajax nemen. En Keizer zou dan naar het 1ste gaan.
Om Bosz te gemoed te komen want het boterde niet tussen Spijkerman en Bosz. Dus eerst besloot Ajax Bosz te beschermen door Spijkerman weg te halen.

Maar Bosz wilde zelf bepalen wie zijn assistent zou worden of in ieder geval daar een stem in hebben.
Maar Ajax weigerde om Bosz het beleid te bepalen.

Dat is de reden waarom Bosz vervolgens weg wilde.

Dat is wat ik had begrepen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 juni 2017 door Positieve Arrogantie --
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 juni 2017 - 09:56   quote  deeplink  
met een aanbod van dortmund op zak later.. tjah.. maar goed ik wist het ook wel :)
JOOD
 JOOD - donderdag 15 juni 2017 - 13:59   quote  deeplink  
Nog steeds niet officieel.. wat speelt er..?
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 15 juni 2017 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 juni 2017 - 22:58 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja want je weet ook werkelijk welke werkzaamheden Spijkerman uitvoert??? Of oordeel je alleen op enkele verhaaltjes die de media in zijn gevlogen?
Het probleem is gewoon dat niemand van ons exact weet wat Spijkerman doet, we staan er allemaal te ver vanaf, maar het is duidelijk dat Spijkerman als jaren lang een verhaal apart is en het is duidelijk dat hij op een of andere manier veel macht heeft. 1 ding weet ik wel, Spijkerman is een assistent coach, als hij het niet eens is met de coach, dan moet je gewoon opstappen. Nu gaat hij een beetje hommeles maken op de achtergrond. Het zijn toch geen kinderen. Rotte appels moeten eruit, of het nu spelers zijn die het niet leuk vinden om op de bank te zitten of assistent coaches die niet achter het beleid van de coach staan.

In Cruijff zijn bewoordingen is het gewoon heel simpel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 juni 2017 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 14:14 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Het probleem is gewoon dat niemand van ons exact weet wat Spijkerman doet, we staan er allemaal te ver vanaf, maar het is duidelijk dat Spijkerman als jaren lang een verhaal apart is en het is duidelijk dat hij op een of andere manier veel macht heeft. 1 ding weet ik wel, Spijkerman is een assistent coach, als hij het niet eens is met de coach, dan moet je gewoon opstappen. Nu gaat hij een beetje hommeles maken op de achtergrond. Het zijn toch geen kinderen. Rotte appels moeten eruit, of het nu spelers zijn die het niet leuk vinden om op de bank te zitten of assistent coaches die niet achter het beleid van de coach staan.

In Cruijff zijn bewoordingen is het gewoon heel simpel.
Lees de reactie van PA eens wat juist Spijkerman wilde mee veranderen. Echter wilde Bosz zelf een nieuwe assistent bepalen en Ajax heeft dat tegengehouden. Daarna heeft Bosz de onenigheid misbruikt om weg te komen. De enige judas is dus Bosz!
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 15 juni 2017 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 15:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Lees de reactie van PA eens wat juist Spijkerman wilde mee veranderen. Echter wilde Bosz zelf een nieuwe assistent bepalen en Ajax heeft dat tegengehouden. Daarna heeft Bosz de onenigheid misbruikt om weg te komen. De enige judas is dus Bosz!
Ik vind dit een beetje zwart wit. Als Spijkerman het niet eens is, moet hij zelf opstappen tenzij de assistent coaches de baas zijn voor het eerste elftal.
Ik vind het heel normaal dat de hoofdcoach wel zeggenschap heeft in wie er naast hem komt. Dit om de dood eenvoudige reden dat ze samen moeten werken. Natuurlijk heeft Bosz iets geforceerd, maar was dit ook gebeurt zonder dat gezeik van Spijkerman en Bergkamp?
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 juni 2017 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 15:49 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Lees de reactie van PA eens wat juist Spijkerman wilde mee veranderen. Echter wilde Bosz zelf een nieuwe assistent bepalen en Ajax heeft dat tegengehouden. Daarna heeft Bosz de onenigheid misbruikt om weg te komen. De enige judas is dus Bosz!
achjaaaa je was erij he is waar ook.. dat jij bosz niet mocht is al vanaf het begin dus nemen we/ik deze reactie dan ook niet serieus.. bosz wou ajax nog beter maken en doorgroeien.. helaas wou het TH hierin niet mee werken.. of wou je zeggen dat het normaal is dat spijkermannetje maar blijft zitten... die man straalt niks uit en niemand weet wat die nu eigenlijk doet.. pionnen ophalen ? waterzak bijvulllen ? 1 ding weet ik wel die man heeft 0.0 uitstraling..
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 juni 2017 - 16:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 15:54 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje zwart wit. Als Spijkerman het niet eens is, moet hij zelf opstappen tenzij de assistent coaches de baas zijn voor het eerste elftal.
Ik vind het heel normaal dat de hoofdcoach wel zeggenschap heeft in wie er naast hem komt. Dit om de dood eenvoudige reden dat ze samen moeten werken. Natuurlijk heeft Bosz iets geforceerd, maar was dit ook gebeurt zonder dat gezeik van Spijkerman en Bergkamp?
dus dat...
remco k
 remco k - donderdag 15 juni 2017 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 15:54 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje zwart wit. Als Spijkerman het niet eens is, moet hij zelf opstappen tenzij de assistent coaches de baas zijn voor het eerste elftal.
Ik vind het heel normaal dat de hoofdcoach wel zeggenschap heeft in wie er naast hem komt. Dit om de dood eenvoudige reden dat ze samen moeten werken. Natuurlijk heeft Bosz iets geforceerd, maar was dit ook gebeurt zonder dat gezeik van Spijkerman en Bergkamp?
Spijkerman is juist opgestapt als assistent van Bosz omdat hij het niet met hem eens was.

De hoofdcoach heeft ook zeggenschap over de persoon die naast hem zit. Over een van die mensen. Bij Ajax is het de procedure dat het th de rest van de ts invult. Dat wist Bosz op voorhand al dis niet nu ineens gaan lopen zeiken.
Eide
 Eide - donderdag 15 juni 2017 - 17:41   quote  deeplink  
Als ik eerlijk ben vind ik de mening van het vaste kader bij Ajax belangrijker als dat van een trainer die een paar jaar komt buurten. Bosz kan van alles vinden, maar in deze krijgt Ajax bij mij echt wel het voordeel van de twijfel.

Eerst kreeg Dennis Bergkamp een emmer stront over zich uitgestort, toen Marc Overmars. In beide bevallen bleek dat al snel niet te kloppen. Nu is Henny Spijkerman plotseling aan de beurt. Tja, zo ken ik er nog een paar.

Er is er maar 1 die zich breed heeft gemaakt en daarna is vertrokken en dat is Peter Bosz. Dezelfde Peter Bosz die en huis kocht, steeds zei verder te willen buij Ajax behalve toen Dortmund aanbelde. Toen was het hier te breed en daar te kort en waren Bergkamp, Spijkerman en consorten plots de gebeten hond.

Koekkoek, wie laat zich hier nu door voor de gek houden?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 15 juni 2017 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 16:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

achjaaaa je was erij he is waar ook.. dat jij bosz niet mocht is al vanaf het begin dus nemen we/ik deze reactie dan ook niet serieus.. bosz wou ajax nog beter maken en doorgroeien.. helaas wou het TH hierin niet mee werken.. of wou je zeggen dat het normaal is dat spijkermannetje maar blijft zitten... die man straalt niks uit en niemand weet wat die nu eigenlijk doet.. pionnen ophalen ? waterzak bijvulllen ? 1 ding weet ik wel die man heeft 0.0 uitstraling..
Volgens mij waren die berichten gewoon in de media te lezen.

Maar de media komt wel eens met tegenstrijdige berichten.

Zoals gisteren dat Keizer niet 1ste keus zou zijn. Omdat ze schrijven dat Ajax voor het weekend iemand wilde presenteren, dat presenteren ze als een feit maar nergens waar die feit uit blijkt. Maar omdat Ajax pas officieel met keizer zaterdag is gaan praten, trekken ze de conclusie dat keizer geen 1ste keus was. Overigens zonder een naam te noemen wie afviel.

Dus ook die berichten neem ik dan met een korreltje zout maar in de achterhoofd te houden dat er ergens een waarheid in zit.

Dus lees alles en trek dan je eigen conclusie, niet gemotiveerd door gevoel voor de degene waar het over gaat.
Want meningen over mensen werkt niet. Daarvoor heb je een feit nodig.

Van der Sar heeft zelf gezegd dat Spijkerman naar Jong Ajax zou gaan. Dat vond Bosz en Spijkerman een goed idee.
Dan moet je een opvolger zoeken en daar ging het fout want Bosz wilde iets wat Ajax niet wilde.
Bosz kreeg een aanbieding en drukte zijn mening door. Maar Ajax veranderde zijn mening niet en ging Ajax onderhandelen.

Rest is geschied
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 juni 2017 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 18:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens mij waren die berichten gewoon in de media te lezen.

Maar de media komt wel eens met tegenstrijdige berichten.

Zoals gisteren dat Keizer niet 1ste keus zou zijn. Omdat ze schrijven dat Ajax voor het weekend iemand wilde presenteren, dat presenteren ze als een feit maar nergens waar die feit uit blijkt. Maar omdat Ajax pas officieel met keizer zaterdag is gaan praten, trekken ze de conclusie dat keizer geen 1ste keus was. Overigens zonder een naam te noemen wie afviel.

Dus ook die berichten neem ik dan met een korreltje zout maar in de achterhoofd te houden dat er ergens een waarheid in zit.

Dus lees alles en trek dan je eigen conclusie, niet gemotiveerd door gevoel voor de degene waar het over gaat.
Want meningen over mensen werkt niet. Daarvoor heb je een feit nodig.

Van der Sar heeft zelf gezegd dat Spijkerman naar Jong Ajax zou gaan. Dat vond Bosz en Spijkerman een goed idee.
Dan moet je een opvolger zoeken en daar ging het fout want Bosz wilde iets wat Ajax niet wilde.
Bosz kreeg een aanbieding en drukte zijn mening door. Maar Ajax veranderde zijn mening niet en ging Ajax onderhandelen.

Rest is geschied
daarom en vind het prima zo.. enige wat ik hoop is dat spijkerman niet zoveel inbloed heeft op het spel dat wat ik vermoed en dat keizer zijn spel en dat van bosz kan doorzetten in ajax 1.. we wachten af
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 15 juni 2017 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 18:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

daarom en vind het prima zo.. enige wat ik hoop is dat spijkerman niet zoveel inbloed heeft op het spel dat wat ik vermoed en dat keizer zijn spel en dat van bosz kan doorzetten in ajax 1.. we wachten af
Volgens mij heeft hij dan een groter probleem met keizer dan met Bosz immers speelde Jong aanvallender dan het 1ste.

Keizer gaat niet zo aanvallend spelen omdat er nu druk op staat.

Maar waarom ze ruzie kregen, dat is geheel duidelijk. Ze hadden een meningsverschil maar waar het over gaat, dat weet niemand.

Kan wel eens te maken hebben met het opstellen van spelers, dat bosz te lang spelers zijn hand boven hun hoofd heeft gehouden.
Schone, traore, sinkgraven, younes, veltman. Wellicht wilde spijkerman die een keer wisselen maar luisterde bosz niet naar hem.
JOOD
 JOOD - donderdag 15 juni 2017 - 19:27   quote  deeplink  
En weer een dag zonder trainer. Lekker voor de selectie ook. Lekker vrij, maar wedden dat ze hun telefoon bij de hand hebben om eventueel nieuws over de nieuwe trainer te checken?
JOOD
 JOOD - donderdag 15 juni 2017 - 19:42   quote  deeplink  
http://m.goal.com/s/nl/news/786/transfers/2017/06/15/36391912/ronald-de-boer-de-boer-beslist-na-zijn-vakantie

Zou er alsnog een konijn uit de hoge hoed getoverd worden??

Keizer en Ajax zien elkaar iedere dag, vandaar dat ik het heel vreemd vindt dat er nog geen nieuws is...
nummer10
 nummer10 - donderdag 15 juni 2017 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 18:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij dan een groter probleem met keizer dan met Bosz immers speelde Jong aanvallender dan het 1ste.

Keizer gaat niet zo aanvallend spelen omdat er nu druk op staat.

Maar waarom ze ruzie kregen, dat is geheel duidelijk. Ze hadden een meningsverschil maar waar het over gaat, dat weet niemand.

Kan wel eens te maken hebben met het opstellen van spelers, dat bosz te lang spelers zijn hand boven hun hoofd heeft gehouden.
Schone, traore, sinkgraven, younes, veltman. Wellicht wilde spijkerman die een keer wisselen maar luisterde bosz niet naar hem.
tjah dat kan, deed deboer ook vaak zat en nam ook rare beslissingen.. iedereen heeft zijn eigen voorkeur.. bosz won.. geen reden tot verandering lijkt me
AkaS
 AkaS - donderdag 15 juni 2017 - 20:20   quote  deeplink  
Ik vind dat iedereen overtuigd mag zijn van zijn eigen idee. Zover ik echter weet is er niemand van dit forum onderdeel van het technisch hart of zit in de rvc en daardoor is iedere geventileerde mening op dit forum een aanname en nimmer een feit.

De een zegt Overmars is geweldig en de ander vindt hem een onbenul. Geldt ook voor van der Sar. Dat schijnt een enorme arrogante kwal te zijn....

Frank de Boer is een man van de praktijk die in Spijkerman een waardevolle assistent zag omdat deze zo gestructureerd werkte en verstand had van " andere zaken" die ook belangrijk waren, zo goed op de hoogte was....

Nog nooit heeft onze spijkerman als hoofdcoach iets bijzonders gepresteerd en als assistent trainer nog nooit gehoord dat hij spelers beter maakt, een goede veldtrainer is of een geniale visie heeft. Ik vermoed dat hij uitstekend zijn weg kent in Excel en andere office paketten....

Bosz is en blijft een kakkerlak! Hoe kan je in godsnaam lachen zoals hij bij psv uit deed als het fluitsignaal klinkt en je het kampioenschap definitief hebt verspeeld. Mede omdat je eigenwijs hebt gekozen voor oververmoeide en zelfs geblesseerde spelers...

Hoe kan je in de EL finale zolang je middenveld laten verzuipen en aan fysieke overmacht ten gronde laten gaan...

Hoe dan ook... ergens klopt er iets niet!

Tete is een geweldenaar en precies gebouwd voor het hedendaagse Europese topvoetbal. Heeft nooit gelazer veroorzaakt en altijd gepresteerd als hij weer eens die kutkakkerlak uit de stront moest trekken omdat de geliefde Veltman weer eens niet beschikbaar was !!!

Nee Veltman willen ze heel graag zien bijtekenen en Tete mag blijven als hij zelf HEEL GRAAG wil, aldus de vriend van Gordon, Mark Overmars!

Vanuit journalistiek oogpunt is alles ongefundeerd, maar als supporter voordat de heren Overmars, van der Sar bij Ajax kwamen, wel even lekker om te spuien...

En in theorie....kan iedereen het oneens zijn met mij op dit forum en zonder dat we het weten, kan ik toch gelijk hebben ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 juni 2017 door AkaS --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 juni 2017 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 15:54 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik vind dit een beetje zwart wit. Als Spijkerman het niet eens is, moet hij zelf opstappen tenzij de assistent coaches de baas zijn voor het eerste elftal.
Ik vind het heel normaal dat de hoofdcoach wel zeggenschap heeft in wie er naast hem komt. Dit om de dood eenvoudige reden dat ze samen moeten werken. Natuurlijk heeft Bosz iets geforceerd, maar was dit ook gebeurt zonder dat gezeik van Spijkerman en Bergkamp?
Dan had hij nooit moeten instappen want dat is hem vanaf dag 1 verteld! En dat had niets te maken met Bergkamp of Spijkerman maar gewoon met de contractafspraken met het TH!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 juni 2017 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 16:48 schreef nummer10 het volgende:

[..]

achjaaaa je was erij he is waar ook.. dat jij bosz niet mocht is al vanaf het begin dus nemen we/ik deze reactie dan ook niet serieus.. bosz wou ajax nog beter maken en doorgroeien.. helaas wou het TH hierin niet mee werken.. of wou je zeggen dat het normaal is dat spijkermannetje maar blijft zitten... die man straalt niks uit en niemand weet wat die nu eigenlijk doet.. pionnen ophalen ? waterzak bijvulllen ? 1 ding weet ik wel die man heeft 0.0 uitstraling..
Dat jij Bosz en Kruzen al vanaf dag 1 in de reet kruipt is overduidelijk! Dus nemen we/ik deze reactie dan ook niet serieus. Als Bosz zo faliekant tegen deze afspraak was had hij niet moeten instappen. Het beleid van Cruijff was namelijk een TH die de zeggenschap had over dit soort zaken en niet de trainer. Dat wist de judas vanaf dag 1. Hij heeft uiteindelijk de onenigheid misbruikt om weg te komen. En tja, tis niet voor het eerst dat Judas wegloopt. Vraag maar na in Israël en bij Vitesse.

En blijkbaar wordt het werk wat Spijkerman doet enorm gewaardeerd bij Ajax, want anders had hij echt zo lang niet bij de club gezeten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 juni 2017 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - donderdag 15 juni 2017 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 17:41 schreef Eide het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik de mening van het vaste kader bij Ajax belangrijker als dat van een trainer die een paar jaar komt buurten. Bosz kan van alles vinden, maar in deze krijgt Ajax bij mij echt wel het voordeel van de twijfel.

Eerst kreeg Dennis Bergkamp een emmer stront over zich uitgestort, toen Marc Overmars. In beide bevallen bleek dat al snel niet te kloppen. Nu is Henny Spijkerman plotseling aan de beurt. Tja, zo ken ik er nog een paar.

Er is er maar 1 die zich breed heeft gemaakt en daarna is vertrokken en dat is Peter Bosz. Dezelfde Peter Bosz die en huis kocht, steeds zei verder te willen buij Ajax behalve toen Dortmund aanbelde. Toen was het hier te breed en daar te kort en waren Bergkamp, Spijkerman en consorten plots de gebeten hond.

Koekkoek, wie laat zich hier nu door voor de gek houden?
Eens
Eide
 Eide - donderdag 15 juni 2017 - 20:42   quote  deeplink  
Ajax en Keijzer zouden trouwens gister tot een mondeling akkoord zijn gekomen voor een contract voor 2 jaar met een optie voor nog een jaar. Wachten is nu op het papierwerk.
Bron
remco k
 remco k - donderdag 15 juni 2017 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 20:10 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tjah dat kan, deed deboer ook vaak zat en nam ook rare beslissingen.. iedereen heeft zijn eigen voorkeur.. bosz won.. geen reden tot verandering lijkt me
De boer won ook. Meer punten meer goals minder tegengoals.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 15 juni 2017 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 17:41 schreef Eide het volgende:
Als ik eerlijk ben vind ik de mening van het vaste kader bij Ajax belangrijker als dat van een trainer die een paar jaar komt buurten. Bosz kan van alles vinden, maar in deze krijgt Ajax bij mij echt wel het voordeel van de twijfel.

Eerst kreeg Dennis Bergkamp een emmer stront over zich uitgestort, toen Marc Overmars. In beide bevallen bleek dat al snel niet te kloppen. Nu is Henny Spijkerman plotseling aan de beurt. Tja, zo ken ik er nog een paar.

Er is er maar 1 die zich breed heeft gemaakt en daarna is vertrokken en dat is Peter Bosz. Dezelfde Peter Bosz die en huis kocht, steeds zei verder te willen buij Ajax behalve toen Dortmund aanbelde. Toen was het hier te breed en daar te kort en waren Bergkamp, Spijkerman en consorten plots de gebeten hond.

Koekkoek, wie laat zich hier nu door voor de gek houden?
+33 ouwe, maar dat kan je (piep) Bosz-idolaat Nummer10 niet wijs maken. Iedereen heeft het fout gedaan behalve die judas en zijn kontenbonkende vriendje Kruzen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 juni 2017 door Ajax Warrior --
AkaS
 AkaS - donderdag 15 juni 2017 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 20:42 schreef Eide het volgende:
Ajax en Keijzer zouden trouwens gister tot een mondeling akkoord zijn gekomen voor een contract voor 2 jaar met een optie voor nog een jaar. Wachten is nu op het papierwerk.
Bron
Daar schijnt Spijkerman erg sterk in te zijn !
JOOD
 JOOD - donderdag 15 juni 2017 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 20:44 schreef remco k het volgende:

[..]

De boer won ook. Meer punten meer goals minder tegengoals.
En een veel minder sterke selectie.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 16 juni 2017 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 21:43 schreef JOOD het volgende:

[..]

En een veel minder sterke selectie.
Dat valt wel mee. Vertonghen, Eriksen
JOOD
 JOOD - vrijdag 16 juni 2017 - 08:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 00:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Vertonghen, Eriksen
Wil je de rest ook even opnoemen aub? Daar zit namelijk het verschil.
remco k
 remco k - vrijdag 16 juni 2017 - 08:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 00:34 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Vertonghen, Eriksen
Het laatste jaar..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 juni 2017 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 20:24 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dan had hij nooit moeten instappen want dat is hem vanaf dag 1 verteld! En dat had niets te maken met Bergkamp of Spijkerman maar gewoon met de contractafspraken met het TH!
je hebt het contract gelezen ? ik kruip niks in zijn kont gewoon voorstander van zijn visie.. en wat blijkt ? ajax weer laten voetballen zoals het hoord, 2de plek met punten waarme je normaal kampioen bent.. en finale EL.. en een mooie transfer naar dortmund.. vanaf de eerste dag kan hij niks goed doen bij een aantal dus tjah... en zeg nie bij mij niks fout want heb vaak zat aangegeven dat bosz ook fouten maakt
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 juni 2017 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 20:44 schreef remco k het volgende:

[..]

De boer won ook. Meer punten meer goals minder tegengoals.
en ook 2x geen prijs en saai voetbal en winterstop EL nog niet halen.. tjah
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 juni 2017 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 21:43 schreef JOOD het volgende:

[..]

En een veel minder sterke selectie.
minder sterke selectie ? wel nee man.. langer samen als team.. en dit jaar veel nieuwr gezichten waarmee het maar de vraag was of ze uberhaubt sterker waren..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 16 juni 2017 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 09:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

je hebt het contract gelezen ? ik kruip niks in zijn kont gewoon voorstander van zijn visie.. en wat blijkt ? ajax weer laten voetballen zoals het hoord, 2de plek met punten waarme je normaal kampioen bent.. en finale EL.. en een mooie transfer naar dortmund.. vanaf de eerste dag kan hij niks goed doen bij een aantal dus tjah... en zeg nie bij mij niks fout want heb vaak zat aangegeven dat bosz ook fouten maakt
Jij bent er toch stellig van overtuigd dat het komt door Spijkerman en Bergkamp? Weet jij dan wat hun werkzaamheden zijn?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 juni 2017 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 09:41 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jij bent er toch stellig van overtuigd dat het komt door Spijkerman en Bergkamp? Weet jij dan wat hun werkzaamheden zijn?
weet jij het ? enige wat ik weet is dat ik spijkerman geen man voor ajax vind.. vond ik onder deboer al niet en nu nog niet..
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 juni 2017 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 10:03 schreef nummer10 het volgende:

[..]

weet jij het ? enige wat ik weet is dat ik spijkerman geen man voor ajax vind.. vond ik onder deboer al niet en nu nog niet..
Zoals Warrior al vraagt, leg dan ook een keer uit waarom?! Je roept altijd alles maar enige onderbouwing heb ik nog niet kunnen zien bij je
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 16 juni 2017 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 17:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Spijkerman is juist opgestapt als assistent van Bosz omdat hij het niet met hem eens was.

De hoofdcoach heeft ook zeggenschap over de persoon die naast hem zit. Over een van die mensen. Bij Ajax is het de procedure dat het th de rest van de ts invult. Dat wist Bosz op voorhand al dis niet nu ineens gaan lopen zeiken.
Klopt misschien, maar iedere leidinggevende weet wel dat ze even moeten kijken of het wel zou passen als je mensen bij elkaar zet. Daar ga je gesprekken over aan met de desbetreffende mensen.

Spijkerman zat daar en dat werd hommeles, dus na zo'n aanvaring, zou ik als coach ook hebben gezegd: "allemaal leuk en aardig, maar ik wil toch wel een beetje zeggenschap hebben om te voorkomen dat er weer een nieuwe spijkerman naats me komt, dat is niet goed voor de sfeer in de groep"
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 16 juni 2017 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 juni 2017 - 20:20 schreef AkaS het volgende:
Ik vind dat iedereen overtuigd mag zijn van zijn eigen idee. Zover ik echter weet is er niemand van dit forum onderdeel van het technisch hart of zit in de rvc en daardoor is iedere geventileerde mening op dit forum een aanname en nimmer een feit.

De een zegt Overmars is geweldig en de ander vindt hem een onbenul. Geldt ook voor van der Sar. Dat schijnt een enorme arrogante kwal te zijn....

Frank de Boer is een man van de praktijk die in Spijkerman een waardevolle assistent zag omdat deze zo gestructureerd werkte en verstand had van " andere zaken" die ook belangrijk waren, zo goed op de hoogte was....

Nog nooit heeft onze spijkerman als hoofdcoach iets bijzonders gepresteerd en als assistent trainer nog nooit gehoord dat hij spelers beter maakt, een goede veldtrainer is of een geniale visie heeft. Ik vermoed dat hij uitstekend zijn weg kent in Excel en andere office paketten....

Bosz is en blijft een kakkerlak! Hoe kan je in godsnaam lachen zoals hij bij psv uit deed als het fluitsignaal klinkt en je het kampioenschap definitief hebt verspeeld. Mede omdat je eigenwijs hebt gekozen voor oververmoeide en zelfs geblesseerde spelers...

Hoe kan je in de EL finale zolang je middenveld laten verzuipen en aan fysieke overmacht ten gronde laten gaan...

Hoe dan ook... ergens klopt er iets niet!

Tete is een geweldenaar en precies gebouwd voor het hedendaagse Europese topvoetbal. Heeft nooit gelazer veroorzaakt en altijd gepresteerd als hij weer eens die kutkakkerlak uit de stront moest trekken omdat de geliefde Veltman weer eens niet beschikbaar was !!!

Nee Veltman willen ze heel graag zien bijtekenen en Tete mag blijven als hij zelf HEEL GRAAG wil, aldus de vriend van Gordon, Mark Overmars!

Vanuit journalistiek oogpunt is alles ongefundeerd, maar als supporter voordat de heren Overmars, van der Sar bij Ajax kwamen, wel even lekker om te spuien...

En in theorie....kan iedereen het oneens zijn met mij op dit forum en zonder dat we het weten, kan ik toch gelijk hebben ;-)
Whahaha, mooi stukje. IK kan me er wel helemaal in vinden :)
remco k
 remco k - vrijdag 16 juni 2017 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 09:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en ook 2x geen prijs en saai voetbal en winterstop EL nog niet halen.. tjah
Ik zeg toch ook niet dat het goed was die twee jaar. Integendeel zelfs het was namelijk niet goed.

Maar statistisch gezien van Bosz dus nog minder
remco k
 remco k - vrijdag 16 juni 2017 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 09:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

minder sterke selectie ? wel nee man.. langer samen als team.. en dit jaar veel nieuwr gezichten waarmee het maar de vraag was of ze uberhaubt sterker waren..
Helemaal niet waar wat je zegt. Ieder jaar vertrokken de echte sterkhouders en transfers zoals van zyech was toen uit den boze.
remco k
 remco k - vrijdag 16 juni 2017 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 12:06 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Klopt misschien, maar iedere leidinggevende weet wel dat ze even moeten kijken of het wel zou passen als je mensen bij elkaar zet. Daar ga je gesprekken over aan met de desbetreffende mensen.

Spijkerman zat daar en dat werd hommeles, dus na zo'n aanvaring, zou ik als coach ook hebben gezegd: "allemaal leuk en aardig, maar ik wil toch wel een beetje zeggenschap hebben om te voorkomen dat er weer een nieuwe spijkerman naats me komt, dat is niet goed voor de sfeer in de groep"
Spijkerman zou ook al weggaan. Dat heeft Bosz samen met het th en Spijkerman afgesproken. En ze zouden vanuit het th een nieuwe man erbij zetten. Gewoon volgens procedure.
JOOD
 JOOD - vrijdag 16 juni 2017 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 09:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

minder sterke selectie ? wel nee man.. langer samen als team.. en dit jaar veel nieuwr gezichten waarmee het maar de vraag was of ze uberhaubt sterker waren..
Ken je Ebecillio en Sigthorsson nog bijvoorbeeld? Wat een aanfluiting dat dit kaliber spelers ooit in Ajax 1 gespeeld heeft. Kwamen keer op keer te kort. Nu is de een nog beter dan de ander. Iedere positie dubbel bezet en een 4 tal jeugdspelers wat ook goed mee kan.

Groot verschil. Daarbij een Dolberg die zich stormachtig ontwikkeld, Sanchez is een aankoop die je maar 1x per eeuw ziet, zo gestroomlijnd. Ziyech als creatieveling. Goede aanvoerder, ga zo maar door.

Dat iedere aanval onder de Boer stroef liep, lag voor een groot gedeelte echt niet aan de trainer. Nogmaals, de spelers waren stukken minder dan nu. Daarom ben ik benieuwd of we volgend jaar nog sterker kunnen worden met een paar gerichtte aankopen. Huntelaar is daar een perfect voorbeeld van.
Eide
 Eide - vrijdag 16 juni 2017 - 14:18   quote  deeplink  
De Boer met De Jong en Eriksen op het middenveld en Alderweireld en Vertonghen er achter was gewoon zeer attractief en aanvallend voetbal. Dat Ajax een aantal spelers die er daarna hebben gelopen minder attractief speelde is een feit. Ik weet niet of het minder aanvallend was. Onder FdB scoorde Ajax niet minder als onder Bosz. Het laatste seizoen FdB was 81 voor en 21 tegen met 82 punten. Dit seizoen was 79 voor en 23 tegen met 81 punten....

Dat het onder Bosz leuker was om naar te kijken is een feit. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Of het per definitie aanvallender was.... Het systeem was identiek alleen koos FdB steeds vaker voor controle waar Bosz liever wilde dat er diepte werd gezocht. Beide varianten zijn in de basis aanvallend. De uitvoering is bij het zoeken van diepte natuurlijk veel spectaculairder.

Ik denk wel dat het aantrekken van Sanchez en de wisselwerking met Viergever en een middenveld met Ziyech Bosz opties gaf die FdB niet heeft gehad sinds het vertrek van Alderweireld, Vertonghen en Eriksen. Die 3 zijn niet voor niets absolute top in Engeland.

Voor ik afdwaal, dat het stroever en stroperiger liep onder FdB lag deels aan de spelers maar zeker ook wel aan de keuzes van de trainer. FdB was uitgesproken in dat hij combinatiespel en balbezit zocht terwijl Bosz acties en risico verlangd. Desondanks was FdB ook een aanvallend ingestelde coach in mijn optiek, alleen met een andere uitgangspositie als Bosz.

Marcel Keizer lijkt meer op de Bosz lijn te zitten. Wel was Jong Ajax soms suïcidaal in het aanvallende spel, zoals meer talententeams bij Ajax dat zijn. Bij Jong Ajax mag dat natuurlijk ook omdat het resultaat niet voorop staat, of zelfs op de 2e plek komt. Bij Jong Ajax telt de ontwikkeling van spelers boven het belang van het team. Ik verwacht ook niet dat Ajax 1 in de valkuilen van Jong Ajax gaat lopen. Er tellen nu eenmaal andere prioriteiten als bij Jong Ajax.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 juni 2017 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 juni 2017 - 14:18 schreef Eide het volgende:
De Boer met De Jong en Eriksen op het middenveld en Alderweireld en Vertonghen er achter was gewoon zeer attractief en aanvallend voetbal. Dat Ajax een aantal spelers die er daarna hebben gelopen minder attractief speelde is een feit. Ik weet niet of het minder aanvallend was. Onder FdB scoorde Ajax niet minder als onder Bosz. Het laatste seizoen FdB was 81 voor en 21 tegen met 82 punten. Dit seizoen was 79 voor en 23 tegen met 81 punten....

Dat het onder Bosz leuker was om naar te kijken is een feit. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Of het per definitie aanvallender was.... Het systeem was identiek alleen koos FdB steeds vaker voor controle waar Bosz liever wilde dat er diepte werd gezocht. Beide varianten zijn in de basis aanvallend. De uitvoering is bij het zoeken van diepte natuurlijk veel spectaculairder.

Ik denk wel dat het aantrekken van Sanchez en de wisselwerking met Viergever en een middenveld met Ziyech Bosz opties gaf die FdB niet heeft gehad sinds het vertrek van Alderweireld, Vertonghen en Eriksen. Die 3 zijn niet voor niets absolute top in Engeland.

Voor ik afdwaal, dat het stroever en stroperiger liep onder FdB lag deels aan de spelers maar zeker ook wel aan de keuzes van de trainer. FdB was uitgesproken in dat hij combinatiespel en balbezit zocht terwijl Bosz acties en risico verlangd. Desondanks was FdB ook een aanvallend ingestelde coach in mijn optiek, alleen met een andere uitgangspositie als Bosz.

Marcel Keizer lijkt meer op de Bosz lijn te zitten. Wel was Jong Ajax soms suïcidaal in het aanvallende spel, zoals meer talententeams bij Ajax dat zijn. Bij Jong Ajax mag dat natuurlijk ook omdat het resultaat niet voorop staat, of zelfs op de 2e plek komt. Bij Jong Ajax telt de ontwikkeling van spelers boven het belang van het team. Ik verwacht ook niet dat Ajax 1 in de valkuilen van Jong Ajax gaat lopen. Er tellen nu eenmaal andere prioriteiten als bij Jong Ajax.
ondnks het aanvallende spel toch weinig tegen goals.. en we hadden ook gewoon pech dat een younnes en traore gewoon amper scoorde.. waren de flanken zo scherp als onder deboer had je meer voordoelpuntrn gehad.. maar goed we gaan het zien onder keizer

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De nieuwe trainer 2017-2018? Wie o Wie?









0.0167760