BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De nieuwe trainer 2017-2018? Wie o Wie?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 06 juni 2017 - 16:22   quote  deeplink  
Ik wil ook even vooropstellen dat ik het geen ramp vind dat Bosz weg is.

Wat mij dwarszit is de manier waarop. Het feit dat het vooral intern fout zit, waardoor dit soort dingen gebeurt. Het moet nu toch echt opgelost gaan worden, anders blijven we hangen waar we zitten en komen we als club niet vooruit.
Brandje
 Brandje - dinsdag 06 juni 2017 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 16:06 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hennie Spijkerman heeft een hele grote rol bij Ajax. Is het tactische meesterbrein achter de manier van spelen
Sorry dit kan ik niet serieus nemen aangezien meneertje bij zowel FdB als Bosz assistent was en er twee totaal verschillende stijlen gespeeld werden. Als je zegt dat hij onder De Boer belangrijker was dan onder Bosz dan geloof ik dat meteen maar het is absoluut geen meesterbrein. Eerder eem scholletje die zich overal inlikt. Net als L'ami.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 06 juni 2017 - 16:38   quote  deeplink  
De 'leiding' van Ajax mag opnieuw laten zien dat ze een juiste en Ajax 'waardige' trainer kunnen aanstellen.

Helaas kost het tijd dat een trainer en spelers aan elkaar moeten wennen. Opnieuw duurt het weer kort voordat de voorrondes van de CL gespeeld worden.

Helaas heeft de 'leiding' van Ajax bewezen op feiten dat ze geen topper zijn in anticiperen op situaties binnen de club. (die al dan niet door hen zelf gecreëerd zijn)

En voor je het weet loop je opnieuw achter de feiten aan. Vorig jaar op dit moment had ik dezelfde twijfels. Ik ben erg benieuwd of ze nu instaat zijn om ervan te leren en het beter te kunnen invullen......
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 juni 2017 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 16:22 schreef Jaccio het volgende:
Ik wil ook even vooropstellen dat ik het geen ramp vind dat Bosz weg is.

Wat mij dwarszit is de manier waarop. Het feit dat het vooral intern fout zit, waardoor dit soort dingen gebeurt. Het moet nu toch echt opgelost gaan worden, anders blijven we hangen waar we zitten en komen we als club niet vooruit.
Wat kan mij nou schelen of iedereen door 1 deur kan.

Dat is toch niet belangrijk??

CL winst en de dubbel, maar goh ze kunnen niet door 1 deur.

Wat een flauwekul.

Ajax vind het prima dat bosz vertrekt, punt.
Ajax wil nog steeds spelers opleiden
Ajax streeft nog steeds naar het allerhoogste, daar veranderd echt niet de trainer en zijn Assistent.
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 06 juni 2017 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 16:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wat kan mij nou schelen of iedereen door 1 deur kan.

Dat is toch niet belangrijk??

CL winst en de dubbel, maar goh ze kunnen niet door 1 deur.

Wat een flauwekul.

Ajax vind het prima dat bosz vertrekt, punt.
Ajax wil nog steeds spelers opleiden
Ajax streeft nog steeds naar het allerhoogste, daar veranderd echt niet de trainer en zijn Assistent.
Bij Ajax is het kennelijk wel belangrijk dat iedereen door 1 deur kan.. We zien het.
Ben je een beetje anders, dan ga je er gewoon uit. Hoe goed je het ook doet.

Het hoeven echt geen beste vriendjes te zijn allemaal hoor. Maar communicatie, duidelijke taakverdeling, iedereen op de juiste plek en geen kinderachtig gedoe.. Dat mogen we toch wel verwachten? of is dat teveel gevraagd?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 juni 2017 door Jaccio --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 juni 2017 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 16:48 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Bij Ajax is het kennelijk wel belangrijk dat iedereen door 1 deur kan.. We zien het.
Ben je een beetje anders, dan ga je er gewoon uit. Hoe goed je het ook doet.

Het hoeven echt geen beste vriendjes te zijn allemaal hoor. Maar communicatie, duidelijke taakverdeling, iedereen op de juiste plek en geen kinderachtig gedoe.. Dat mogen we toch wel verwachten? of is dat teveel gevraagd?
Er is een duidelijke taakverdeling. Bergkamp zorgt voor de langer termijn en de coach voor de korte termijn en dat botst wel eens.
Poepie wat heftig!!

Dortmund wil Bosz hebben, als Bergkamp vind dat Bosz het langere termijn niet serieus neemt, maar voor de korte termijn gaat. En vervolgens geeft Bergkamp het aan dat hij niet erg vind dat bosz vertrekt, waarom zou dat dan niet mogen??

Ajax heeft de transfer niet geblokkeerd omdat ze waarschijnlijk niet eens waren. Nou jeetje wat is dat erg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 juni 2017 door Positieve Arrogantie --
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 06 juni 2017 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 17:16 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Er is een duidelijke taakverdeling. Bergkamp zorgt voor de langer termijn en de coach voor de korte termijn en dat botst wel eens.
Poepie wat heftig!!

Dortmund wil Bosz hebben, als Bergkamp vind dat Bosz het langere termijn niet serieus neemt, maar voor de korte termijn gaat. En vervolgens geeft Bergkamp het aan dat hij niet erg vind dat bosz vertrekt, waarom zou dat dan niet mogen??

Ajax heeft de transfer niet geblokkeerd omdat ze waarschijnlijk niet eens waren. Nou jeetje wat is dat erg.
Dus jij vind het allemaal wel prima gaan zo?
Niks aan de hand en gewoon op dezelfde voet verder
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 juni 2017 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 16:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Waar baseer jij dat op??
Er zijn diverse interviews geweest de laatste jaren vanuit eerst Frank de Boer en later ook van het bestuur waar dit meermaals is verteld. En als je zo over iemand praat die niet eens de trainer is, zal het zeker wel kloppen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 juni 2017 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 16:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry dit kan ik niet serieus nemen aangezien meneertje bij zowel FdB als Bosz assistent was en er twee totaal verschillende stijlen gespeeld werden. Als je zegt dat hij onder De Boer belangrijker was dan onder Bosz dan geloof ik dat meteen maar het is absoluut geen meesterbrein. Eerder eem scholletje die zich overal inlikt. Net als L'ami.
Waren niet alleen de woorden van FdB maar ook van Overmars en Kinsbergen destijds. Remco schreef er destijds nog iets moois over waarin het duidelijk beschreven stond
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 juni 2017 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 17:27 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Dus jij vind het allemaal wel prima gaan zo?
Niks aan de hand en gewoon op dezelfde voet verder
Ik weet niet hoe de langere termijn wat Bergkamp ziet, hoe die er uit gaat zien.

Als die koers goed is, waarom zou je er dan probleem mee hebben dat Bosz naar Dortmund gaat?

Dat er onenigheid tussen die 2 is gekomen, tja dat heb je wel eens dat korte en langer termijn niet de zelfde beslissingen tot gevolg hebben.

Bosz stelde Veltman, Traore, Younes en Schone op. Wellicht het beste voor de korte termijn maar voor langere termijn waarschijnlijk niet.
Als ze daarvan hun meningen verschillen, waarom zou het dan erg zijn als de trainer door de voordeur vertrekt, daarbij hebben ze geld gekregen ipv dat ze moesten betalen om iets daarin te wijzigen.

Waarom zou je daar niet blij mee zijn??
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 juni 2017 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 17:39 schreef Loetje het volgende:

[..]

Er zijn diverse interviews geweest de laatste jaren vanuit eerst Frank de Boer en later ook van het bestuur waar dit meermaals is verteld. En als je zo over iemand praat die niet eens de trainer is, zal het zeker wel kloppen.
Oke, prima!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 06 juni 2017 - 17:58   quote  deeplink  
Jari!! Come back as a trainer and prepare for glory!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 juni 2017 - 18:06   quote  deeplink  
Van de Sar meld dat ze ook intern naar mogelijke nieuwe trainer gaan kijken.

Keizer is volgens VI watcher een jeugd vriend van Bergkamp. Dus dat probleem heb je dan wel getackeld.
Hij heeft ook niet slecht gepresteerd met zeer jeudig Ajax, waar de betere spelers al bij het 1ste zat.
2de worden in een competitie waarin je eigenlijk niet eens elke wedstrijd hoeft te winnen omdat je toch niet mag promoveren.
Dik 2de worden en dat met de onzekerheid wie je nu tot je beschikking hebt.

Dat vind ik knap, en het voetbal zag er toch niet verkeerd uit. Met mooie grote uitslagen.

Waarom zouden ze hem niet doorschuiven? Omdat het geen grote trainer is? Of dat hij geen grote carrière heeft gehad als speler?
Volgens mij was dat op Van Gaal ook van toepassing??
jodocus
 jodocus - dinsdag 06 juni 2017 - 18:29   quote  deeplink  
zegt er eentje Blind , aub zeg dan wordt ik voor pec zwolle
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 juni 2017 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 18:29 schreef jodocus het volgende:
zegt er eentje Blind , aub zeg dan wordt ik voor pec zwolle
Wie zegt dat dan?

Schmidt of Ten Hag zie ik wel zitten
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 06 juni 2017 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 18:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Wie zegt dat dan?

Schmidt of Ten Hag zie ik wel zitten
Dat zei matthijs de ligt, dat hij dat wel ziet zitten
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 06 juni 2017 - 18:47   quote  deeplink  
'Dortmund wil Bosz hebben, als Bergkamp vind dat Bosz het langere termijn niet serieus neemt, maar voor de korte termijn gaat. En vervolgens geeft Bergkamp het aan dat hij niet erg vind dat bosz vertrekt, waarom zou dat dan niet mogen??

Ajax heeft de transfer niet geblokkeerd omdat ze waarschijnlijk niet eens waren. Nou jeetje wat is dat erg.'

Je kunt er pas iets over zeggen wanneer je weet wat de werkelijke reden is dat hij is vertrokken?

Feiten tonen aan dat wanneer de communicatie bij Ajax problemen geeft dat er mensen worden ontslagen. Jonk is daar ook een voorbeeld van.

Ik verwacht dat er op korte termijn wel meer informatie naar boven gaat komen wat nu de werkelijke redenen zijn. De 'klaverjas club' zal waarschijnlijk nu liever een trainer zien die beter is te kneden en aan te sturen.

Ik heb nog altijd de twijfels bij de leiding binnen Ajax en deze situatie neemt dat wantrouwen niet weg.

Stam is ook wel een risico omdat hij net als Bosz best eigenzinnig is. Daarom denk ik dat de 'klaverjas club' deze keer eerder een 'bescheiden' persoonlijkheid zullen kiezen.
JOOD
 JOOD - dinsdag 06 juni 2017 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 16:22 schreef Jaccio het volgende:
Ik wil ook even vooropstellen dat ik het geen ramp vind dat Bosz weg is.

Wat mij dwarszit is de manier waarop. Het feit dat het vooral intern fout zit, waardoor dit soort dingen gebeurt. Het moet nu toch echt opgelost gaan worden, anders blijven we hangen waar we zitten en komen we als club niet vooruit.
Of de fout ligt bij Bosz, lijkt me eerder het geval.
JOOD
 JOOD - dinsdag 06 juni 2017 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 16:48 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Bij Ajax is het kennelijk wel belangrijk dat iedereen door 1 deur kan.. We zien het.
Ben je een beetje anders, dan ga je er gewoon uit. Hoe goed je het ook doet.

Het hoeven echt geen beste vriendjes te zijn allemaal hoor. Maar communicatie, duidelijke taakverdeling, iedereen op de juiste plek en geen kinderachtig gedoe.. Dat mogen we toch wel verwachten? of is dat teveel gevraagd?
Niks teveel gevraagd. Wel duidelijk dat Bosz dus niet in dit plaatje past.
Brandje
 Brandje - dinsdag 06 juni 2017 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 17:40 schreef Loetje het volgende:

[..]

Waren niet alleen de woorden van FdB maar ook van Overmars en Kinsbergen destijds. Remco schreef er destijds nog iets moois over waarin het duidelijk beschreven stond
Daarom zeg ik ook dat ik best geloof dat het onder de Boer zo was maar onder Bosz zeer zeker niet. Dat is waarschijnlijk ook de reden geweest dat hij zich zo opstelt. Hij voelt zich gepasseerd en terecht dat hij gepasseerd is.
Maar geen zorgen bij monde van van der Sar is er al gezegd dat de nieuwe trainer zich moet kunnen vinden in de voetbalvisie van Spijkerman en Bergkamp. Maw die twee bepalen. Ik begin Bosz steeds meer te begrijpen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 06 juni 2017 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 18:57 schreef JOOD het volgende:

[..]

Of de fout ligt bij Bosz, lijkt me eerder het geval.
Mij dus totaal niet want bij elk akkefietje is Bergkamp erbij betrokken. Daarbij speelde Ajax weer zoals Ajax hoort te spelen. Er is meer dan ooit jeugd door gebroken dit seizoen. Als Spijkerman en Bergkamp er een andere visie op nahielden dan wil ik weleens weten welke dat dan is.
JOOD
 JOOD - dinsdag 06 juni 2017 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 19:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Mij dus totaal niet want bij elk akkefietje is Bergkamp erbij betrokken. Daarbij speelde Ajax weer zoals Ajax hoort te spelen. Er is meer dan ooit jeugd door gebroken dit seizoen. Als Spijkerman en Bergkamp er een andere visie op nahielden dan wil ik weleens weten welke dat dan is.
Ja, sorry hoor. Maar de resultaten zijn nog steeds gruwelijk kut. Ben dus maar wat blij dat Bergkamp, Spijkerman, Overmars en vd Sar zich 100% in blijven zetten voor onze mooie club.

We willen terug naar de top toch? Dan is een goede trainer een middel, geen doel.

Als je een eigenwijze trainer hebt die korte termijn keuzes blijft maken, terwijl duidelijk is dat Ajax met een TH werkt waarbij talent en eigen club bovenaan staan, wat moet je dan?

Schone, geweldige comeback gemaakt. Had na de winterstop zijn plek aan Donny moeten afstaan. Donny bewijst keer op keer dat hij verdedigend veel meer brengt.
Youness, ongelofelijk dat we een 24 jarige Duitser op blijven stellen zonder dat hij ook maar een deuk in een pakje boter schiet. Dit alles terwijl een van onze grootste talenten (Kluivert) staat te popelen om te spelen? Dit heeft maar 1 reden, kortzichtigheid.
Traore, heeft Bosz gemaakt bij Vitesse. Zakt zwaar door het ijs in Amsterdam. Daarnaast ook nog een huurling, als dat geen korte termijn denken is.. dit alles terwijl hij gewoon mag blijven staan. Ongelofelijk.
Veltman. Twijfelgeval. Misschien was hij inderdaad beter in bepaalde details. De fans vonden in ieder geval van niet.

Ik verwacht dat dit de redenen zijn. Als dat zo is, petje af voor Bergkamp en de rest van het TH.

Nu lekker op zoek naar de beste trainer voor de komende 3 jaar. Alle vertrouwen in Ajax! WZAWZDB, volgend jaar prijzen pakken.
Eide
 Eide - dinsdag 06 juni 2017 - 19:55   quote  deeplink  
Ik heb me bewust niet gemengd in deze discussie. Ik denk dat sommigen/velen mijn mening te gematigd zullen vinden.

Gezien de verhalen tot nu toe krijg ik sterk de indruk dat er van twee kanten wederzijds onbegrip is ontstaan. In het ene kamp zitten de traditiebewakers Spijkerman, l'Ami en Bergkamp en in het andere kamp nieuwkomers Bosz en Krüzen. Beide kampen zijn enorm op elkaar ingespeeld en bouwen vooral op elkaar. Ik dus niet dat er één partij aan te wijzen is als schuldige. Ik denk dat er van twee kanten iets mis was in de onderlinge relatie.

Ik kan mij niet indenken dat er op technisch vlak echt grote meningsverschillen waren. Daarvoor ligt het voetbal van Bosz te dicht tegen de Ajax filosofie aan. Wel denk ik dat er mogelijk spanning kan hebben gezeten op het gebruik van bepaalde spelers en het moeten laten gaan van bepaalde jongens. Dit is echter speculatief van mijn kant.

Kennelijk is dat meningsverschil tussen de cultuurbewaker en de hoofdtrainer dusdanig groot geworden dat de directie heeft moeten kiezen. Kiezen tussen de lange termijn van de clubfilosofie en de groep die die filosofie bewaakt en de korte termijn waar een succesvolle trainer stond waarmee Ajax stevig aan de weg kon gaan timmeren.

Welke keuze de directie ook had gemaakt, het had altijd weer tot drama geleid. Als de cultuurbewakers de deur waren gewezen waren de headlines net zo dikgedrukt geweest als dat nu met lede ogen afscheid wordt genomen van Peter Bosz. Er was voor Van der Sar misschien wel geen goede keuze te maken. Er is nu een keuze gemaakt en Ajax zal daar mee moeten leven.

Waar ik mij ernstig zorgen over maak is wat dit betekent voor de toekomst. Wat nu als de volgende trainer ook weer problemen krijgt met die cultuurbewakers. Dit is dezelfde groep waardoor Ajax ook al afscheid heeft moeten nemen van Louis van Gaal, Wim Jonk en nog een aantal anderen. Je kan je niet laten gijzelen door een klein groepje personen die de directie feitelijk dwingen keuzes te maken die je als directie niet wil en eigenlijk ook niet zou moeten hoeven maken.

Gedane zaken nemen geen keer. Bosz is weg en daar kan je het mee eens zijn of niet. Wat je daar van vindt maakt gen drol uit want hij is linksom of rechtsom toch vertrokken. Ik hoop wel dat Van der Sar en zijn directie de "cultuurbewakers" nu de wacht aan gaan zeggen. Dit kan en mag geen gewoonte gaan worden waar het wel alle blijk van heeft.

Ik vind het gewoon oud-Hollandsch kut. Dit is drama waar Ajax niet op zat te wachten. Ik had gehoopt dat we na dit seizoen, met wat selectieve ingrepen in de selectie, een waanzinnig mooi seizoen tegemoet zouden gaan. Nu is het maar weer afwachten of de volgende trainer de groep goed op poten krijgt. Kortom, hier wordt Ajax niet beter van.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 06 juni 2017 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 18:58 schreef JOOD het volgende:

[..]

Niks teveel gevraagd. Wel duidelijk dat Bosz dus niet in dit plaatje past.
Waar baseer je dat op? De mens maakt vooral beslissingen op basis van persoonlijke belangen. En bij Ajax is dat niet anders. Ik zou opnieuw het liefste een onafhankelijk onderzoek zien naar het functioneren van de leiding bij Ajax.

Omdat ik van mening ben dat je mensen moet beoordelen op basis van hun persoonlijke verantwoordelijkheden en prestaties. Het gaat om feiten en niet op aannames.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 06 juni 2017 - 20:20   quote  deeplink  
"Ja, sorry hoor. Maar de resultaten zijn nog steeds gruwelijk kut. Ben dus maar wat blij dat Bergkamp, Spijkerman, Overmars en vd Sar zich 100% in blijven zetten voor onze mooie club."

Ik zie dat totaal anders, omdat ik het te veel persoonlijk handelen vind. Ik vind dat de leiding in de winter gefaald heeft door posities die in rendement niet optimaal waren niet heeft aangevuld.

Daar kun je de prestaties van de afgelopen maanden niet ineens alles goedpraten. Ajax is al 3 jaar geen kampioen en geen prijs. Daarom blijf ik van mening dat in rendement de leiding niet optimaal gepresteerd heeft.

Ik zie Overmars en ook van der Sar nog altijd graag vertrekken. Wanneer blijkt dat Bosz op basis van zijn visie en ideeën nul op zijn rekest kreeg en zich volledig moest schikken naar de leiding heb ik echt mijn vraagtekens.

Waarom?

Omdat dit geen goede basis is bij de trainer die nu wordt aangetrokken. Ik zie zo weer een herhaling van vorig jaar ontstaan en dat Ajax wederom de CL poulefase gaat mislopen door te laat anticiperen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 06 juni 2017 - 20:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 19:55 schreef Eide het volgende:
Ik heb me bewust niet gemengd in deze discussie. Ik denk dat sommigen/velen mijn mening te gematigd zullen vinden.

Gezien de verhalen tot nu toe krijg ik sterk de indruk dat er van twee kanten wederzijds onbegrip is ontstaan. In het ene kamp zitten de traditiebewakers Spijkerman, l'Ami en Bergkamp en in het andere kamp nieuwkomers Bosz en Krüzen. Beide kampen zijn enorm op elkaar ingespeeld en bouwen vooral op elkaar. Ik dus niet dat er één partij aan te wijzen is als schuldige. Ik denk dat er van twee kanten iets mis was in de onderlinge relatie.

Ik kan mij niet indenken dat er op technisch vlak echt grote meningsverschillen waren. Daarvoor ligt het voetbal van Bosz te dicht tegen de Ajax filosofie aan. Wel denk ik dat er mogelijk spanning kan hebben gezeten op het gebruik van bepaalde spelers en het moeten laten gaan van bepaalde jongens. Dit is echter speculatief van mijn kant.

Kennelijk is dat meningsverschil tussen de cultuurbewaker en de hoofdtrainer dusdanig groot geworden dat de directie heeft moeten kiezen. Kiezen tussen de lange termijn van de clubfilosofie en de groep die die filosofie bewaakt en de korte termijn waar een succesvolle trainer stond waarmee Ajax stevig aan de weg kon gaan timmeren.

Welke keuze de directie ook had gemaakt, het had altijd weer tot drama geleid. Als de cultuurbewakers de deur waren gewezen waren de headlines net zo dikgedrukt geweest als dat nu met lede ogen afscheid wordt genomen van Peter Bosz. Er was voor Van der Sar misschien wel geen goede keuze te maken. Er is nu een keuze gemaakt en Ajax zal daar mee moeten leven.

Waar ik mij ernstig zorgen over maak is wat dit betekent voor de toekomst. Wat nu als de volgende trainer ook weer problemen krijgt met die cultuurbewakers. Dit is dezelfde groep waardoor Ajax ook al afscheid heeft moeten nemen van Louis van Gaal, Wim Jonk en nog een aantal anderen. Je kan je niet laten gijzelen door een klein groepje personen die de directie feitelijk dwingen keuzes te maken die je als directie niet wil en eigenlijk ook niet zou moeten hoeven maken.

Gedane zaken nemen geen keer. Bosz is weg en daar kan je het mee eens zijn of niet. Wat je daar van vindt maakt gen drol uit want hij is linksom of rechtsom toch vertrokken. Ik hoop wel dat Van der Sar en zijn directie de "cultuurbewakers" nu de wacht aan gaan zeggen. Dit kan en mag geen gewoonte gaan worden waar het wel alle blijk van heeft.

Ik vind het gewoon oud-Hollandsch kut. Dit is drama waar Ajax niet op zat te wachten. Ik had gehoopt dat we na dit seizoen, met wat selectieve ingrepen in de selectie, een waanzinnig mooi seizoen tegemoet zouden gaan. Nu is het maar weer afwachten of de volgende trainer de groep goed op poten krijgt. Kortom, hier wordt Ajax niet beter van.
ik kan mij wel vinden in jouw reactie. De meesten wilden de weg van JC volgen en die is voor de lange termijn. JC wilde ook niet dat een hoofdtrainer te veel macht zou krijgen.

Als het goed is wilde PB andere mensen in te trainersstaf en dan wordt er al heel snel gezed door de buitenwacht: Zij eruit of ik eruit, als er dan ook nog een club komt die wel geld wil neer wil leggen voor PB, dan is het niet zo heel moeilijk meer.
Stel dat de rest van de TS eruit was gezet en er zou een club komen die koste wat het kost PB wil hebben... er onstaat dan een heel andere situatie.......

Helaas, het is zo als het is. Ik ben wel benieuwd wie de opvolger van PB gaat worden.....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 06 juni 2017 - 20:25   quote  deeplink  
BTW; Matthijs de Ligt vindt Blind wel een goede trainer voor ajax......
comments....?
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 06 juni 2017 - 20:36   quote  deeplink  
Ik denk ook dat er 2 partijen schuldig aan zijn. Maar juiste daarom geeft dit aan dat ego's belangrijker zijn dan Ajax. En daarom vind ik dat deze situatie een verlies situatie is van 2 kanten.

Ik hou mijn hart vast voor het begin van het nieuwe seizoen!!
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 06 juni 2017 - 20:44   quote  deeplink  
Eide begrijpt het tenminste ook, er zijn weer een paar 'kortzichtigen' hier op het forum die het niet begrijpen. Omdat dit veel meer is dan alleen Bosz die vertrekt.

Juist door de manier waarop Ajax wordt geleid blijf ik enorm veel twijfels overhouden of dit de juiste manier is om Ajax te leiden.

Omdat Ajax juiste eenheid, structuur en rust nodig heeft. En nu met een nieuwe trainer creëer je hoe je het wend of keert onrust. En dat is nooit bevorderlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 juni 2017 door Bobby1972 --
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 06 juni 2017 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 20:25 schreef Ronald 1960 het volgende:
BTW; Matthijs de Ligt vindt Blind wel een goede trainer voor ajax......
comments....?
Als degene die het wordt maar braaf luistert naar Bergkamp en Spijkerman kan hij daar iniedergeval niet meer stuk en zal hij een aantal seizoenen mogen blijven zitten.

Als het aan mij ligt komt er iemand die een sterke visie heeft, zijn eigen gang durft te gaan en die koppelt aan resultaten en mooi voetbal.

Maar het zal een ja-knikker gaan worden.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 06 juni 2017 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 20:25 schreef Ronald 1960 het volgende:
BTW; Matthijs de Ligt vindt Blind wel een goede trainer voor ajax......
comments....?
Volgensmij manier van vraagstelling waardoor de Ligt natuurlijk geen negatief antwoord gaat geven over zijn oud-werkgever.

Van wat betreft Blind als trainer: doe maar niet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 juni 2017 door Hasjkoph --
Eide
 Eide - dinsdag 06 juni 2017 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 20:44 schreef Bobby1972 het volgende:

Juist door de manier waarop Ajax wordt geleid blijf ik enorm veel twijfels overhouden of dit de juiste manier is om Ajax te leiden.
Ajax wordt uitstekend geleid. Ik vind dat Edwin van der Sar het ontzettend goed doet. Bovendien vind ik dat sinds de RcV Overmars meer ruimte geeft het transferbeleid van Ajax gedurfd en vrij succesvol. Ik denk dus dat Ajax op zich prima wordt geleid door een kundige directie die het ondertussen op beleidsniveau uitstekend doet

Waar het (nog altijd) schuurt is die laag onder de directie, waar beleidsuitvoerende leidinggevenden elkaar moeten vinden. Dat zijn de de hoofdtrainer en zijn staf, het hoofd jeugdopleidingen en meer werknemers van Ajax die op dat niveau functioneren. Op enig moment moet je dan als directie een keuze maken.

Of dat de juiste is kom je meestal achteraf pas achter. Dat is de uitdaging van leidinggevende zijn. Je neemt beslissingen op basis van informatie, gekozen beleid en soms gevoel waarbij je doet waarvan je denkt dat dat het beste is voor het bedrijf of de club, maar je neemt altijd risico's. Dat is ook wel een kenmerk van leidinggevende zijn, risico's durven nemen.

De directie laat momenteel zien dat het staat voor een gekozen voetbalfilosofie en dat het durft risicovolle keuzes te maken die passen binnen die filosofie. Dus ik ben het zeker niet met je eens dat Ajax slecht wordt geleid. Absoluut niet. Men staat achter de gekozen filosofie, men durft geld uit te geven en men durft de risico's die daarbij horen te accepteren. Dat is in de basis uitstekend op beleidsmatig gebied.

Wel ben ik van mening dat het tijd is dat de directie aan tafel gaat met de onderliggende laag werknemers want dit moet je binnen de perken blijven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 juni 2017 door Eide --
JOOD
 JOOD - dinsdag 06 juni 2017 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 20:14 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? De mens maakt vooral beslissingen op basis van persoonlijke belangen. En bij Ajax is dat niet anders. Ik zou opnieuw het liefste een onafhankelijk onderzoek zien naar het functioneren van de leiding bij Ajax.

Omdat ik van mening ben dat je mensen moet beoordelen op basis van hun persoonlijke verantwoordelijkheden en prestaties. Het gaat om feiten en niet op aannames.
Nog een onderzoek? Rapportje maken?

Gewoon doorgaan met de lijn Cruijf en daarbij behorende keuzes. Dit is er 1 van, al denk ik dat het groter wordt gemaakt dan het eigenlijk is.
JOOD
 JOOD - dinsdag 06 juni 2017 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 20:20 schreef Bobby1972 het volgende:
"Ja, sorry hoor. Maar de resultaten zijn nog steeds gruwelijk kut. Ben dus maar wat blij dat Bergkamp, Spijkerman, Overmars en vd Sar zich 100% in blijven zetten voor onze mooie club."

Ik zie dat totaal anders, omdat ik het te veel persoonlijk handelen vind. Ik vind dat de leiding in de winter gefaald heeft door posities die in rendement niet optimaal waren niet heeft aangevuld.

Daar kun je de prestaties van de afgelopen maanden niet ineens alles goedpraten. Ajax is al 3 jaar geen kampioen en geen prijs. Daarom blijf ik van mening dat in rendement de leiding niet optimaal gepresteerd heeft.

Ik zie Overmars en ook van der Sar nog altijd graag vertrekken. Wanneer blijkt dat Bosz op basis van zijn visie en ideeën nul op zijn rekest kreeg en zich volledig moest schikken naar de leiding heb ik echt mijn vraagtekens.

Waarom?

Omdat dit geen goede basis is bij de trainer die nu wordt aangetrokken. Ik zie zo weer een herhaling van vorig jaar ontstaan en dat Ajax wederom de CL poulefase gaat mislopen door te laat anticiperen.
Hoe kan een keuze, gemaakt door minimaal 4 technisch beleidsbepalers bij Ajax, een persoonlijke tint hebben? Lekker zo door blijven gaan, maar het is wel van belang nu de juiste kandidaat aan te stellen. Misschien eentje zonder ego.
JOOD
 JOOD - dinsdag 06 juni 2017 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 20:25 schreef Ronald 1960 het volgende:
BTW; Matthijs de Ligt vindt Blind wel een goede trainer voor ajax......
comments....?
Misschien wel de ideale kandidaat.. juist geen ego, maar een meeloper. Laat hem maar met de juiste mensen meelopen.

Al denk ik niet dat ze dat bij Ajax aandurven ;)
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 06 juni 2017 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 21:12 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nog een onderzoek? Rapportje maken?

Gewoon doorgaan met de lijn Cruijf en daarbij behorende keuzes. Dit is er 1 van, al denk ik dat het groter wordt gemaakt dan het eigenlijk is.
Cruijff kon zich niet meer vinden in de manier waarop Ajax werd geleid. Vergeet niet dat hij voor zijn overlijden al afstand had genomen van Ajax helaas.Lijn Cruijff is 'enigszins' schijnheilig wanneer je die woorden gaan gebruiken.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 06 juni 2017 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 21:15 schreef JOOD het volgende:

[..]

Hoe kan een keuze, gemaakt door minimaal 4 technisch beleidsbepalers bij Ajax, een persoonlijke tint hebben? Lekker zo door blijven gaan, maar het is wel van belang nu de juiste kandidaat aan te stellen. Misschien eentje zonder ego.
Met een 'ja knikker' gaan we prijzen pakken!!
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 juni 2017 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 18:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat zei matthijs de ligt, dat hij dat wel ziet zitten
Tsja, verdedigen kan die, nadenken nog niet...
Loetje
 Loetje - dinsdag 06 juni 2017 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 19:16 schreef Brandje het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat ik best geloof dat het onder de Boer zo was maar onder Bosz zeer zeker niet. Dat is waarschijnlijk ook de reden geweest dat hij zich zo opstelt. Hij voelt zich gepasseerd en terecht dat hij gepasseerd is.
Maar geen zorgen bij monde van van der Sar is er al gezegd dat de nieuwe trainer zich moet kunnen vinden in de voetbalvisie van Spijkerman en Bergkamp. Maw die twee bepalen. Ik begin Bosz steeds meer te begrijpen.
Zou het echt alleen maar aan die andere liggen? Ik weet dat je groot fan van Bosz was, omdat die goed voetbal speelde...
nummer10
 nummer10 - dinsdag 06 juni 2017 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 20:44 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Als degene die het wordt maar braaf luistert naar Bergkamp en Spijkerman kan hij daar iniedergeval niet meer stuk en zal hij een aantal seizoenen mogen blijven zitten.

Als het aan mij ligt komt er iemand die een sterke visie heeft, zijn eigen gang durft te gaan en die koppelt aan resultaten en mooi voetbal.

Maar het zal een ja-knikker gaan worden.
tjah die had je met bosz en kruzen... maar moet een kontenkruiper zijn
morkanne
 morkanne - dinsdag 06 juni 2017 - 21:55   quote  deeplink  
Fred Grim,
Een nobody volgens de media maar de spelers lopen er mee weg.
p111
 p111 - dinsdag 06 juni 2017 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 20:20 schreef Bobby1972 het volgende:
"Ja, sorry hoor. Maar de resultaten zijn nog steeds gruwelijk kut. Ben dus maar wat blij dat Bergkamp, Spijkerman, Overmars en vd Sar zich 100% in blijven zetten voor onze mooie club."

Ik zie dat totaal anders, omdat ik het te veel persoonlijk handelen vind. Ik vind dat de leiding in de winter gefaald heeft door posities die in rendement niet optimaal waren niet heeft aangevuld.

Daar kun je de prestaties van de afgelopen maanden niet ineens alles goedpraten. Ajax is al 3 jaar geen kampioen en geen prijs. Daarom blijf ik van mening dat in rendement de leiding niet optimaal gepresteerd heeft.

Ik zie Overmars en ook van der Sar nog altijd graag vertrekken. Wanneer blijkt dat Bosz op basis van zijn visie en ideeën nul op zijn rekest kreeg en zich volledig moest schikken naar de leiding heb ik echt mijn vraagtekens.

Waarom?

Omdat dit geen goede basis is bij de trainer die nu wordt aangetrokken. Ik zie zo weer een herhaling van vorig jaar ontstaan en dat Ajax wederom de CL poulefase gaat mislopen door te laat anticiperen.
81 punten in de Eredivisie en finale EL en schitterende wedstrijden gezien dus kut vind ik zwaar overdreven.
p111
 p111 - dinsdag 06 juni 2017 - 22:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 21:55 schreef morkanne het volgende:
Fred Grim,
Een nobody volgens de media maar de spelers lopen er mee weg.
De grootste nobody aub NEE want dan zijn we echt van het padje af.
JOOD
 JOOD - dinsdag 06 juni 2017 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 22:10 schreef p111 het volgende:

[..]

81 punten in de Eredivisie en finale EL en schitterende wedstrijden gezien dus kut vind ik zwaar overdreven.
Ok, overdreven.

Maar al 4 jaar geen titel. Europa League dit seizoen geluk met loten en de heenwedstrijden. Begin van het seizoen kansloos tegen kleine clubs en vergeet Rostov niet.

We zijn er nog lang niet, ik hoop dat het TH nog een paar jaar gas mag geven. Als we dan sportief dezelfde stijging zien als dat we financieel gezien hebben...
remco k
 remco k - dinsdag 06 juni 2017 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 16:38 schreef Bobby1972 het volgende:
De 'leiding' van Ajax mag opnieuw laten zien dat ze een juiste en Ajax 'waardige' trainer kunnen aanstellen.

Helaas kost het tijd dat een trainer en spelers aan elkaar moeten wennen. Opnieuw duurt het weer kort voordat de voorrondes van de CL gespeeld worden.

Helaas heeft de 'leiding' van Ajax bewezen op feiten dat ze geen topper zijn in anticiperen op situaties binnen de club. (die al dan niet door hen zelf gecreëerd zijn)

En voor je het weet loop je opnieuw achter de feiten aan. Vorig jaar op dit moment had ik dezelfde twijfels. Ik ben erg benieuwd of ze nu instaat zijn om ervan te leren en het beter te kunnen invullen......
Huh. De vorige keer dat er een nieuwe trainer moest komen is er wel degelijk heel goed geanticipeerd. Dat geld overigens voor het eerst maar zeker ook boor de aneee elftallen.
remco k
 remco k - dinsdag 06 juni 2017 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 20:44 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Als degene die het wordt maar braaf luistert naar Bergkamp en Spijkerman kan hij daar iniedergeval niet meer stuk en zal hij een aantal seizoenen mogen blijven zitten.

Als het aan mij ligt komt er iemand die een sterke visie heeft, zijn eigen gang durft te gaan en die koppelt aan resultaten en mooi voetbal.

Maar het zal een ja-knikker gaan worden.
Wat is er kerel. Stok weer opgepakt en maar weer hetzelfde roepen. Als je dat maar lang genoeg doet is er vanzelf een moment waarbij het lijkt dat je gelijk hebt.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 06 juni 2017 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 22:10 schreef p111 het volgende:

[..]

81 punten in de Eredivisie en finale EL en schitterende wedstrijden gezien dus kut vind ik zwaar overdreven.
Dat zwaar kut staat achter aanhalingstekens. Dat zijn mijn woorden niet. Het was zeker niet kut. Neemt niet weg dat ik van mening ben dat Ajax in 3 jaar tijd met betere beleid zeker een prijs had kunnen winnen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 06 juni 2017 - 23:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 23:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Huh. De vorige keer dat er een nieuwe trainer moest komen is er wel degelijk heel goed geanticipeerd. Dat geld overigens voor het eerst maar zeker ook boor de aneee elftallen.
Ik heb altijd gezegd en wil dat nog wel een keer herhalen dat ik het Bosz niet kwalijk neem dat Ajax zo stroef begon. Maar dat de leiding zo stroperig was met het versterken van de selectie.

Daarom......hoop ik dat het in het nieuwe seizoen beter gaat. Dus nu Bosz weg is, ben ik daar wel iets minder zeker van.

Volgende maand zijn de voorrondes CL alweer. Is een mooie testcase voor de leiding. Ik laat me graag verrassen en we gaan eens kijken of ze van begin vorig jaar geleerd hebben!!
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 07 juni 2017 - 00:08   quote  deeplink  
"Ziyech is niet de enige in de Ajax-selectie die baalt van de Bosz-move. "Ik denk dat het niet alleen voor mij persoonlijk jammer is, maar voor heel veel spelers. Het is jammer, maar we moeten ook door. Ik denk dat wij als spelers en ook de club hem het allerbeste wensen."

Ik heb vaak niet de indruk dat Overmars en van der Sar vanuit een oprecht Ajax hart hun werk uitoefenen. Het probleem is dat ze elkaar back-up geven.

De nieuwe trainer kan alleen functioneren als het een ja-knikker wordt. Die gene zal zich moeten schikken aan de 'klaverjas club' binnen Ajax. Ik blijf dat ongezond vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 juni 2017 door Bobby1972 --
Jaccio
 Jaccio - woensdag 07 juni 2017 - 07:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 juni 2017 - 23:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat is er kerel. Stok weer opgepakt en maar weer hetzelfde roepen. Als je dat maar lang genoeg doet is er vanzelf een moment waarbij het lijkt dat je gelijk hebt.
Gelijk hebben interesseert me niks. Ik vind het gewoon een zeer vreemde situatie en wil dat graag anders zien. That's all

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5879
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De nieuwe trainer 2017-2018? Wie o Wie?









0.0114700