BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: LIVE: ERNSTIGE EN BLIJVENDE HERSENSCHADE NOURI!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - zaterdag 08 juli 2017 - 17:39
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Grote zorgen rond Nouri: Ajacied valt ineens neer op het veld, ambulance aanwezig (VoetbalPrimeur)

Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 17:46   quote  deeplink  
Grote zorgen rond Nouri: Ajacied valt ineens neer op het veld, ambulance aanwezig

Een schrikmoment rond Abdelhak Nouri in het oefenduel van Ajax met Werder Bremen. De middenvelder viel opeens op de grond zonder tegenstanders in de buurt.

De medische staf van zowel Ajax als Werder kwam het veld snel opgerend en met een brancard in hun kielzog. Terwijl de geschrokken Ajax-spelers zich verzamelden bij de dug-out en Nouri de ruimte gaven, waren er vier leden van de medische staf bezig om Nouri te behandelen. Het is onduidelijk wat er met hem aan de hand is, maar zodra dat bekend is wordt dit bericht geupdate. 

Update 17.41: Er is inmiddels een tweede ambulance op het veld gereden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 juli 2017 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 17:48   quote  deeplink  
Hopelijk valt het allemaal mee. Nog geen duidelijkheid op dit moment!
marius
 marius - zaterdag 08 juli 2017 - 17:48   quote  deeplink  
ik zag net al dat ze aan het reanimeren waren. laten we hopen op het beste!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 17:53   quote  deeplink  
Update 17.46: De Ajax-spelers en de spelers van Werder wachten gezamenlijk op het veld. Nouri is inmiddels afgeschermd door het ambulancepersoneel.

Update 17.48: De staf en spelers van Ajax zijn geschokt. Er is grote ontzetting op het gezicht van trainer Marcel Keizer te zien. De coach heeft tranen op zijn wangen.

Update 17.50: Uit steeds meer hoeken de melding dat Nouri op het veld gereanimeerd wordt. 
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 juli 2017 - 17:53   quote  deeplink  
Ik kijk op ziggo. En spelers waren onderweg naar de overkant, om naar binnen te gaan. Halverwege gestopt.

Daarna werden de spelers in vergroot in beeld gebracht en daar zag je de schrik enorm op een gezichten.

Schietgebedje spelers zien doen
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 17:54   quote  deeplink  
ik zeg maar even niks
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 juli 2017 - 17:54   quote  deeplink  
Traumahelikopter is onderweg
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 17:54 schreef nummer10 het volgende:
ik zeg maar even niks
Ga alsjeblieft niet zeggen dat dit ligt aan trainingsarbeid.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 17:55   quote  deeplink  
Update 17.51: De stadionspeaker roept nu om dat iedereen van het veld moet, inclusief de spelers.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 17:59   quote  deeplink  
Update 17.55: Er is een traumahelikopter onderweg die elk moment kan landen. Vandaar dat de spelers ook van het veld moesten.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 17:59   quote  deeplink  
AW... je hartspier vergroot bij hoge inspanningen... als dit teveel word kan je hart het niet aan.. ik zeg niet dat dit perse door deze dagen komt maar toevallig is het wel !!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 18:03   quote  deeplink  
Update 18.00: De traumahelikopter is inmiddels gearriveerd.

Update 18.01: Het publiek wordt nu verzocht het stadion te verlaten, meldt Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 17:59 schreef nummer10 het volgende:
AW... je hartspier vergroot bij hoge inspanningen... als dit teveel word kan je hart het niet aan.. ik zeg niet dat dit perse door deze dagen komt maar toevallig is het wel !!
Als je het niet erg vind wil ik daar nu even niet over discussiëren!
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 08 juli 2017 - 18:06   quote  deeplink  
Je zult het nu moeten afwachten, geen enkele discussie is zinnig nu.

Hopen en bidden dat het goed komt.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 18:07   quote  deeplink  
Is de discussie ook niet waard en hoop dat et met nouri (favo jeugd speler) alles goed komt !!!
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 08 juli 2017 - 18:11   quote  deeplink  
Jeetje zeg. Wat erg. Hopen en bidden dat het goed komt en hij er geen last van houdt in zijn carrière
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 18:13   quote  deeplink  
Lees net dat de mensen niet rennen van de trauma... of hij is stabiel... of het is te laat... :( laten we maar het eerste hopen... :(
marius
 marius - zaterdag 08 juli 2017 - 18:14   quote  deeplink  
AFC Ajax‏Verified account @AFCAjax 34s35 seconds ago
More
UPDATE NOURI | Er was sprake van hartritmestoornissen. Hij is stabiel, heeft hartslag & wordt in slaap gehouden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 18:15   quote  deeplink  
Volgens Ajax was er sprake van hartritmestoornissen. Is hij nu stabiel en wordt in slaap gehouden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 18:13 schreef nummer10 het volgende:
Lees net dat de mensen niet rennen van de trauma... of hij is stabiel... of het is te laat... :( laten we maar het eerste hopen... :(
Zoals Ajax meldt is hij stabiel en wordt hij in slaap gehouden. Nu is het afwachten!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 18:17   quote  deeplink  
Update 18.13: Nouri is onder applaus van het publiek ingepakt de traumahelikopter ingedragen. De helikopter is inmiddels opgestegen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 juli 2017 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 18:13 schreef nummer10 het volgende:
Lees net dat de mensen niet rennen van de trauma... of hij is stabiel... of het is te laat... :( laten we maar het eerste hopen... :(
Heeft ook niet heel veel zin om te gaan rennen als al veel mensen eromheen zitten.

Trauma word meestal gehaald als die snel naar het ziekenhuis moet. Sneller dan met ziekenwagen. En in trauma heli heb je ook meer mogelijkheden dan in de auto
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 18:19   quote  deeplink  
Ja dus zou je verwachten dat de mensen van de traumaheli rennen toch... anyway stabiel..
bruticus willis 2nd
 bruticus willis 2nd - zaterdag 08 juli 2017 - 18:20   quote  deeplink  
Gelukkig maar zeg!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 18:19 schreef nummer10 het volgende:
Ja dus zou je verwachten dat de mensen van de traumaheli rennen toch... anyway stabiel..
Hangt van situatie af. Oostenrijk is qua vervoer met trauma sneller met helikopter. Kan zo maar zijn dat die alleen is opgeroepen voor vervoer. Hopelijk komt alles goed. Wel blij dat Ajax open en eerlijk communiceert.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 18:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hangt van situatie af. Oostenrijk is qua vervoer met trauma sneller met helikopter. Kan zo maar zijn dat die alleen is opgeroepen voor vervoer. Hopelijk komt alles goed. Wel blij dat Ajax open en eerlijk communiceert.
eens.. gvd zeg wat een voorbereiding.. brengt de groep wel dichterbij elkaar maar dat had ik liever op een andere manier gehad !
Brandje
 Brandje - zaterdag 08 juli 2017 - 18:25   quote  deeplink  
Godver wat een nieuws. Hopen dat alles goed komt en wij nog van je mogen genieten. Komop Dapp're strijder!!!!
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 08 juli 2017 - 18:36   quote  deeplink  
Die voetbalt nooit meer op hoog niveau. :(
Ongelofelijk, heel veel sterkte aan zijn familie, de spelers en iedereen die om hem geeft.
AkaS
 AkaS - zaterdag 08 juli 2017 - 18:38   quote  deeplink  
Veel sterkte en positieve energie gewenst voor onze dappere strijder Nouri !!!!!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 18:36 schreef NatjosFC het volgende:
Die voetbalt nooit meer op hoog niveau. :(
Ongelofelijk, heel veel sterkte aan zijn familie, de spelers en iedereen die om hem geeft.
Laten we eerst maar afwachten hoe hij überhaupt wakker wordt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 18:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

eens.. gvd zeg wat een voorbereiding.. brengt de groep wel dichterbij elkaar maar dat had ik liever op een andere manier gehad !
Dat ben ik helemaal met je eens! Het brengt zelfs ons dichter tot elkaar! ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 juli 2017 - 18:53   quote  deeplink  
Het gaat wel even duren voordat we weer iets gaan horen, ben ik bang
Eide
 Eide - zaterdag 08 juli 2017 - 18:53   quote  deeplink  
Man oh man, dat is schrikken.
Eide
 Eide - zaterdag 08 juli 2017 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 18:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Het gaat wel even duren voordat we weer iets gaan horen, ben ik bang
Allereerst hoop ik dat hij hier gezond en wel uit komt. Dat is het allerbelangrijkste.

Minder belangrijk maar niet minder waar is dat het seizoen voor Appie er eigenlijk wel op zit. Hij zal nu eerst moeten herstellen. Daarna zal men moeten onderzoeken wat de oorzaak is en hoe groot de schade aan zijn hart is. Daarna kan men pas eens kijken welke mogelijkheden er verder zijn en wat het vooruitzicht is.

Sterkte Appie!
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 18:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens! Het brengt zelfs ons dichter tot elkaar! ;-)
hahaha ben het ook wel eens met jou hoor.. alleen niet qua bosz.. haha maar die is weg en tijd voor een nieuw tijdperk...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 19:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Allereerst hoop ik dat hij hier gezond en wel uit komt. Dat is het allerbelangrijkste.

Minder belangrijk maar niet minder waar is dat het seizoen voor Appie er eigenlijk wel op zit. Hij zal nu eerst moeten herstellen. Daarna zal men moeten onderzoeken wat de oorzaak is en hoe groot de schade aan zijn hart is. Daarna kan men pas eens kijken welke mogelijkheden er verder zijn en wat het vooruitzicht is.

Sterkte Appie!
eens.. wat een drama deze voorbereiding van nouri.. eerste 2 dagen al gelijk een blessure en nu dit als grootste klap.. zou die al verzwakt zijn vraag ik me dan af waardoor hij lichamelijk minder was... maargoed dat zullen we nooit weten denk ik...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 08 juli 2017 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 19:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Allereerst hoop ik dat hij hier gezond en wel uit komt. Dat is het allerbelangrijkste.

Minder belangrijk maar niet minder waar is dat het seizoen voor Appie er eigenlijk wel op zit. Hij zal nu eerst moeten herstellen. Daarna zal men moeten onderzoeken wat de oorzaak is en hoe groot de schade aan zijn hart is. Daarna kan men pas eens kijken welke mogelijkheden er verder zijn en wat het vooruitzicht is.

Sterkte Appie!
Dat hoop ik ook. Dat hij hier gezond en wel uitkomt.

En zijn herstel, want daar ga ik wel vanuit, dat gaat wel even duren. De vraag is of hij terugkeert bij Ajax en zijn carrière niet voorbij is.
Al kan je wel voetballen met zo kastje naast je hart.

Ben wel positief gestemd in deze.

Alleen zit zijn seizoen er wel op!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 19:38   quote  deeplink  
Nouri succesvol gereanimeerd en toen in slaap gebracht

We hebben een eerste update over de toestand van Appie Nouri. Ajax meldt via de persman dat Nouri met succes is gereanimeerd op het veld en vervolgens in stabiele toestand per helikopter is vervoerd naar een ziekenhuis. Na de succesvolle reanimatie is Nouri in slaap gebracht.

Nouri zakte halverwege de tweede helft van Ajax - Werder Bremen plotseling in elkaar, terwijl de bal aan de andere kant van het veld was. Hij werd vervolgens ruim twintig minuten lang verzorgd op het veld, voordat hij naar het ziekenhuis werd gevlogen.

Nouri ging om onduidelijke redenen onderuit op het veld, maar het vermoeden van de dokteren is dat er sprake was van hartritmestoornissen. Als je het puur feitelijk bekijkt, is de reanimatie van Nouri geslaagd. Vandaar dat er wordt gesproken over stabiele toestand.

Na de geslaagde reanimatie is Nouri in slaap gebracht. Hij heeft een hartslag en ademde zelfstandig, maar de dokteren vonden hem beter om hem in slaap te brengen en te beademen. Dit omdat er dan sprake is van een betere ademhaling.

De teamgenoten van Nouri zijn in de kleedkamer geinformeerd over de toestand van hun ploeggenoot. De dokter van Ajax reist met de politie mee naar het ziekenhuis waar Nouri ook naartoe wordt gebracht. De spelers stappen in de bus en gaan terug naar het hotel waar ze al de complete trainingsweek verbleven.

Als er op een later moment meer nieuws valt te melden, gebeurt dit via de kanalen van Ajax. Maar niet nadat eerst de familie van Nouri op de hoogte is gebracht. Het valt op dit moment uiteraard niet te voorspellen wanneer er een update komt en of ook die positief zal zijn.

Dit artikel is tot stand gekomen op basis van een verklaring van de perschef van Ajax tegenover de verzamelde pers in het Lindenstadion, waarbij ook Ajax Life van de partij was.
bahbah
 bahbah - zaterdag 08 juli 2017 - 19:45   quote  deeplink  
Jezus man.....brrrrrrr....
Joeve
 Joeve - zaterdag 08 juli 2017 - 19:48   quote  deeplink  
Pfffff.....laten we het hopen dat het goed komt!
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 08 juli 2017 - 19:57   quote  deeplink  
Weet iemand wat dit in grote lijnen inhoudt voor zijn carrière?
Weet dat Sno nog wel heeft gevoetbald verder, is alleen nooit meer op zijn niveau gekomen. Maar die was al wat ouder natuurlijk en heeft er meerdere keren last van gehad

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 juli 2017 door Jaccio --
Eide
 Eide - zaterdag 08 juli 2017 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 19:57 schreef Jaccio het volgende:
Weet iemand wat dit in grote lijnen inhoudt voor zijn carrière?
Nee. Dat hangt af van de oorzaak en de schade. Er zijn veel topatleten die met hartritmestoornissen door kunnen spelen. Er zijn er ook talloze die daardoor aan het eind van hun loopbaan zijn. Het is echt afwachten wat de diagnose blijkt te zijn.
Jaccio
 Jaccio - zaterdag 08 juli 2017 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 19:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee. Dat hangt af van de oorzaak en de schade. Er zijn veel topatleten die met hartritmestoornissen door kunnen spelen. Er zijn er ook talloze die daardoor aan het eind van hun loopbaan zijn. Het is echt afwachten wat de diagnose blijkt te zijn.
Kippenvel man. Echt heel erg geschrokken
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 08 juli 2017 - 20:22   quote  deeplink  
UPDATE: Abdelhak Nouri is na zijn aankomst in het ziekenhuis uitvoerig onderzocht, meldt Ajax via haar officiële kanalen. De middenvelder heeft een eigen hartslag, maar hij ligt nog wel aan de beademing.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zaterdag 08 juli 2017 - 21:28   quote  deeplink  
https://www.vi.nl/nieuws/ajacied-ebecilio-vertrouwt-nu-op-zijn-pacemaker

Er zijn wel meer voorbeelden van jonge voetballers die te kampen hadden met hartproblemen, maar er toch bovenop zijn gekomen. Vorig jaar nog een jongen van Twente en zelfs onze eigen Ebecilio loopt al jaren met een pacemaker rond. Hopelijk komt Nouri er weer helemaal bovenop. Hoewel voetbal op dit moment natuurlijk even bijzaak is...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 21:39   quote  deeplink  
klopt harm.. maar ook zat waarvan de carriere ten einde is... het is gewoon de vraag wat voor tik het lichaam heeft gehad en hoop natuurlijk op het beste !!
dorien
 dorien - zaterdag 08 juli 2017 - 22:19   quote  deeplink  
nouri beterschap jongen, en familie en ajacieden sterkte.ik ben feyenoorder maar respect dit gun je niemand!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 08 juli 2017 - 22:22   quote  deeplink  
Langs deze weg: Heel veel sterkte voor Appie!
Ook voor familie en vrienden.
Hopelijk herstelt hij volledig en wordt hij weer 100% gezond. Dat is wat nu telt.
p111
 p111 - zaterdag 08 juli 2017 - 23:23   quote  deeplink  
Verschrikkelijk ik zat met tranen in mijn ogen te kijken naar die behandeling,mijn god ik hoop zo dat hij er weer bovenop komt en ook sterkte voor zijn familie die dat waarschijnlijk ook hebben moeten meemaken via de TV.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 08 juli 2017 - 23:45   quote  deeplink  
laatste update is dat hij buiten levensgevaar is... godzijdank !!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5942
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: LIVE: ERNSTIGE EN BLIJVENDE HERSENSCHADE NOURI!









0.0074758