BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX NV: Voetbalclub of bedrijf?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - zaterdag 02 september 2017 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 15:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Volgens mij zegt Overmars vooral dat zowel de RvC als de directie het geld echt wel willen uitgeven, maar dat ze niet willen kopen omdat het geld er is. Verder vind ik een een vrije vlakke uitspraak waar allerlei mensen vast heel veel in gaan lezen.
1ding is een feit.. halen we de titel niet kunnen we dit vooral het TH aanrekenen... keizer mag van mij blijven zitten, maar in dit geval dan wel een goeie trainer naast hem.. en de rest (spijkerman vooral, zit er allang zat helaas) wieberen... maar laten we voor de verandering vam het goeie uithaan en dat we #34 halen
JOOD
 JOOD - zaterdag 02 september 2017 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 16:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

1ding is een feit.. halen we de titel niet kunnen we dit vooral het TH aanrekenen... keizer mag van mij blijven zitten, maar in dit geval dan wel een goeie trainer naast hem.. en de rest (spijkerman vooral, zit er allang zat helaas) wieberen... maar laten we voor de verandering vam het goeie uithaan en dat we #34 halen
Ook een vreemde uitspraak; Wöber stond vanaf het begin (3 maanden dus) al op ons lijstje. We zijn blij dat we hem binnen hebben kunnen halen (aan het eind van de transferperiode) met een bod van naar verluid 2,5 miljoen hoger. Waarom biedt hij die 2,5 miljoen niet meteen in mei? Weer een gevalletje van proberen maar niet doortastend zijn. Ik heb sterk mijn twijfels bij het gehele aankoopbeleid, je mag het best allemaal wat leuker maken dan dat het is hoor. Misschien maar een chef inkoop aannemen? Kan Overmars de uitgaande transfers, contracten verlengen en geld tellen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 02 september 2017 - 16:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 16:50 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ook een vreemde uitspraak; Wöber stond vanaf het begin (3 maanden dus) al op ons lijstje. We zijn blij dat we hem binnen hebben kunnen halen (aan het eind van de transferperiode) met een bod van naar verluid 2,5 miljoen hoger. Waarom biedt hij die 2,5 miljoen niet meteen in mei? Weer een gevalletje van proberen maar niet doortastend zijn. Ik heb sterk mijn twijfels bij het gehele aankoopbeleid, je mag het best allemaal wat leuker maken dan dat het is hoor. Misschien maar een chef inkoop aannemen? Kan Overmars de uitgaande transfers, contracten verlengen en geld tellen.
Je gaat toch niet op voorhand te veel betalen? Dat is een kwestie van onderhandelen. Iedereen, in welke situatie dan ook, zal proberen om zo weinig mogelijk iets proberen binnen te halen. Anders ben je gekke Gerritje.
Eide
 Eide - zaterdag 02 september 2017 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 16:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

1ding is een feit.. halen we de titel niet kunnen we dit vooral het TH aanrekenen... keizer mag van mij blijven zitten, maar in dit geval dan wel een goeie trainer naast hem.. en de rest (spijkerman vooral, zit er allang zat helaas) wieberen... maar laten we voor de verandering vam het goeie uithaan en dat we #34 halen
Uiteraard mag je dat het TH aanrekenen, net zoals dat elk jaar mag en moet. Uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor het technisch beleid en dus in ultimo voor de resultaten van Ajax.

Verder doe ik niet aan de kritiek op Spijkerman, l'Ami en Bergkamp. Ik ken ze niet, ik weet niet hoe groot of klein hun invloed is en hoe goed ze hun werk doen. Ik denk dat veel van de kritiek op deze heren uit de bekende onderbuik komt. Dat wil niet zeggen dat de mensen met kritiek geen gelijk hebben, maar het is niet te bewijzen of te onderbouwen. Dan pas ik voor dergelijke uitgesproken meningen.

Keizer is verantwoordelijk voor Ajax 1. Het TH voor Ajax als club. Die mag je aanspreken op resultaat. Sterker nog, die zijn daar voor aangenomen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 september 2017 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 02 september 2017 - 17:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 16:50 schreef JOOD het volgende:

[..]

Waarom biedt hij die 2,5 miljoen niet meteen in mei?
Wie zegt dat Wober of zijn club dan al wil praten? Misschien wilde Rapid hem initieel helemaal niet laten gaan? Of wilde hij er over denken? Of was de verkoop van Sanchez pas de beslissende factor voor Ajax om een extra verdediger te halen?

Er zijn zoveel mogelijkheden dat ik de conclusie dat Ajax niet doortastend genoeg is vrij voorbarig vindt.
JOOD
 JOOD - zaterdag 02 september 2017 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 16:59 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je gaat toch niet op voorhand te veel betalen? Dat is een kwestie van onderhandelen. Iedereen, in welke situatie dan ook, zal proberen om zo weinig mogelijk iets proberen binnen te halen. Anders ben je gekke Gerritje.
Of slim zodat je je selectie op tijd rond hebt en CL kan spelen.

En daarbij, is er nu achteraf teveel betaald dan?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 02 september 2017 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 17:17 schreef Eide het volgende:

[..]

Uiteraard mag je dat het TH aanrekenen, net zoals dat elk jaar mag en moet. Uiteindelijk zijn zij verantwoordelijk voor het technisch beleid en dus in ultimo voor de resultaten van Ajax.

Verder doe ik net aan de kritiek op Spijkerman, l'Ami en Bergkamp. Ik ken ze niet, ik weet niet hoe groot of klein hun invloed is en hoe goed ze hun werk doen. Ik denk dat veel van de kritiek op deze heren uit de bekende onderbuik komt. Dat wil niet zeggen dat de mensen met kritiek geen gelijk hebben, maar het is te bewijzen of te onderbouwen. Dan pas ik voor dergelijke uitgesproken meningen.

Keizer is verantwoordelijk voor Ajax 1. Het TH voor Ajax als club. Die mag je aanspreken op resultaat. Sterker nog, die zijn daar voor aangenomen.
kzie het wel allemaal.. en hoop dat we met zijn allen JUICHEN... zoals vangaal.. wa had ik die nu graag bij ajax gezien met een bezem in zijn hand..
Pietje
 Pietje - zaterdag 02 september 2017 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 17:29 schreef JOOD het volgende:

[..]

Of slim zodat je je selectie op tijd rond hebt en CL kan spelen.

En daarbij, is er nu achteraf teveel betaald dan?
Wat teveel is weet je nooit, maar op voorhand meer bieden dan je eigenlijk wil, doe je niet. Je biedt een bedrag en vervolgens starten de onderhandelingen met loven en bieden, het handjeklap. Ik vind dat Ajax de onderhandelingen met Rapid Wien uitstekend gedaan heeft.
Zapata
 Zapata - zaterdag 02 september 2017 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 15:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Volgens mij zegt Overmars vooral dat zowel de RvC als de directie het geld echt wel willen uitgeven, maar dat ze niet willen kopen omdat het geld er is. Verder vind ik een een vrije vlakke uitspraak waar allerlei mensen vast heel veel in gaan lezen.
Ze moeten ook niet kopen omdat het geld er is maar omdat Ajax kwaliteit te kort komt. Je zou toch verwachten dat men ieder jaar een stap vooruit wil zetten. Het lijkt erop dat men ervoor kiest om 'mee te doen voor de titel' voorzover de begroting dat toe laat althans. Europese ambities blijken slechts woorden, Ajax is weer terug bij af en mag hopen dat Feyenoord en PSV het laten liggen dit jaar.
JOOD
 JOOD - zaterdag 02 september 2017 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 17:38 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat teveel is weet je nooit, maar op voorhand meer bieden dan je eigenlijk wil, doe je niet. Je biedt een bedrag en vervolgens starten de onderhandelingen met loven en bieden, het handjeklap. Ik vind dat Ajax de onderhandelingen met Rapid Wien uitstekend gedaan heeft.
Ik ook. Laat dat voorop staan.

Maar ik denk wel, als ze dit bedrag toch uit wilde geven. Had dan na de eerste onderhandelingen 1 of 2 weken gewacht en dan dit bedrag op tafel gelegd. Dan was het misschien ook wel gelukt. Altijd koffiedik kijken natuurlijk, je weet nooit hoe het precies gaat. Maar dan had je of je eerste speler van je lijstje binnen, of je had door kunnen schakelen naar de volgende op je lijstje. Ik snap niet dat dit 3 maanden moet duren.

Of denk je dat Ajax pas hoger heeft geboden nadat Sanchez weg was? Waarom duurt het dan zo lang en waarom wordt er dan alsnog meer betaald?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 02 september 2017 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 15:59 schreef Pietje het volgende:
Overigens mochten er zich vreemde dingen/woorden in mijn posts staan: sorry... mijn pc is kapot en ben nu actief op een zeer oude pc van mijn vrouw en die is nog trager dan Stoffel de schildpad en bovendien wordt de verbinding er steeds uitgegooid...
Onleesbaar dit. Zit je op je telefoon ofzo?
remco k
 remco k - zaterdag 02 september 2017 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 15:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

geen idee... ajax kreeg een mega bod, maybe bang dat hij zijn been brak en de deal niet doorging ? wie zou het zeggen
En weer vanuit negatievisme bekijken. Pfff wordt je niet moe van jezelf.
remco k
 remco k - zaterdag 02 september 2017 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 16:50 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ook een vreemde uitspraak; Wöber stond vanaf het begin (3 maanden dus) al op ons lijstje. We zijn blij dat we hem binnen hebben kunnen halen (aan het eind van de transferperiode) met een bod van naar verluid 2,5 miljoen hoger. Waarom biedt hij die 2,5 miljoen niet meteen in mei? Weer een gevalletje van proberen maar niet doortastend zijn. Ik heb sterk mijn twijfels bij het gehele aankoopbeleid, je mag het best allemaal wat leuker maken dan dat het is hoor. Misschien maar een chef inkoop aannemen? Kan Overmars de uitgaande transfers, contracten verlengen en geld tellen.
Omdat Wober destijds in een gesprek met Ajax heeft aangegeven met Sanchez en de Ligt weinig kans op speeltijd te zien en daarom heeft hij zelf besloten toen niet naar Ajax te gaan. Dat veranderde omdat Sanchez vertrok. En nadat de deal met Sanchez officieel beklonken was. Was Wober ok vrij snel binnen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 02 september 2017 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 22:24 schreef remco k het volgende:

[..]

En weer vanuit negatievisme bekijken. Pfff wordt je niet moe van jezelf.
wat is daar negatief aan ? het is mogelijkheid, en zet mijn vraagtekens met het niet gemotiveerd verhaal... en dat mag niet ? wie ben jij om te beslissen of ik daar vraagtekens bij heb ?
nummer10
 nummer10 - zaterdag 02 september 2017 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 22:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat Wober destijds in een gesprek met Ajax heeft aangegeven met Sanchez en de Ligt weinig kans op speeltijd te zien en daarom heeft hij zelf besloten toen niet naar Ajax te gaan. Dat veranderde omdat Sanchez vertrok. En nadat de deal met Sanchez officieel beklonken was. Was Wober ok vrij snel binnen.
en een paar mil meer... waarom als dat alleen de reden was die speelminuten ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 september 2017 door nummer10 --
Zapata
 Zapata - zaterdag 02 september 2017 - 23:08   quote  deeplink  
Het beleid is er op gericht alleen jonge spelers te kopen omdat dit de hoogste ROI oplevert. Oudere, ervaren, duurdere spelers leveren financieel minder op maar zijn sportief broodnodig.

Hoe kan ik dat anders zien dan het financieel belang boven het sportieve stellen?
Eide
 Eide - zaterdag 02 september 2017 - 23:23   quote  deeplink  
Gearriveerde spelers komen niet naar de Eredivisie. Andere competities zijn financieel en sportief aantrekkelijker. Als je een jonge jongen als Sanchez al niet kan behouden met, een voor Nederlandse begrippen, astronomisch salaris... Ik bedoel, dat moet jij toch ook zien?

En dan heb ik het niet over de gasten die hun carrière nieuw leven willen inblazen of willen afsluiten. Echt jongens die in hun sterkste fase van hun carrière zitten. Wat wij zoeken is op dat punt ook goed genoeg voor Engeland, Duitsland of Spanje of zelfs Frankrijk en Italië. Dus waar denk je zelf dat ze heen gaan?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 02 september 2017 door Eide --
Zapata
 Zapata - zaterdag 02 september 2017 - 23:57   quote  deeplink  
Genoeg spelers die met Ajax CL willen spelen die beter zijn dan er nu gehaald is. En ja dat kost dan een paar centen...
remco k
 remco k - zondag 03 september 2017 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 22:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wat is daar negatief aan ? het is mogelijkheid, en zet mijn vraagtekens met het niet gemotiveerd verhaal... en dat mag niet ? wie ben jij om te beslissen of ik daar vraagtekens bij heb ?
Ik heb een mening over je mening. Daar is een forum voor hè. En ja ik vind het negatief. Uitsluitend negatief.
nummer10
 nummer10 - zondag 03 september 2017 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 09:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb een mening over je mening. Daar is een forum voor hè. En ja ik vind het negatief. Uitsluitend negatief.
tedenken dat hij zelf nie gemotiveerd was is niet negatief dan ? komop zeg..
Pietje
 Pietje - zondag 03 september 2017 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 19:51 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Onleesbaar dit. Zit je op je telefoon ofzo?
Haha. Nee vriend. Dat deed ik wel tijdens onze recente vakantie. Maar de pc waarop ik nu zit is zo'n 15 jaar oud en zoooooooo vreselijk traag. Bovendien zijn er een aantal toetsen los en/of verdwenen.

Maandagmiddag krijg ik iemand van Seniorweb thuis om te kijken wat er met mijn eigen pc aan de hand is. Die laadt even op en vervolgens wordt het beeld zwart. Ik krijg hem niet aan de praat.
Pietje
 Pietje - zondag 03 september 2017 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 september 2017 - 23:23 schreef Eide het volgende:
Gearriveerde spelers komen niet naar de Eredivisie. Andere competities zijn financieel en sportief aantrekkelijker. Als je een jonge jongen als Sanchez al niet kan behouden met, een voor Nederlandse begrippen, astronomisch salaris... Ik bedoel, dat moet jij toch ook zien?

En dan heb ik het niet over de gasten die hun carrière nieuw leven willen inblazen of willen afsluiten. Echt jongens die in hun sterkste fase van hun carrière zitten. Wat wij zoeken is op dat punt ook goed genoeg voor Engeland, Duitsland of Spanje of zelfs Frankrijk en Italië. Dus waar denk je zelf dat ze heen gaan?
Eens! Plus het feit dat het niet aantrekkelijk is om te kiezen voor een club die niet Europees speelt.
bahbah
 bahbah - zondag 03 september 2017 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 12:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Eens! Plus het feit dat het niet aantrekkelijk is om te kiezen voor een club die niet Europees speelt.
Een jaar lang degradatievoetbal spelen zoals Richarlison bij Watford is toch ook niet echt goed voor je carriere...
Die gasten weten toch dondersgoed dat ze via Ajax de hele wereld over kunnen?

Dus in die zin is het echt wel aantrekkelijk voor die gasten om voor Ajax te spelen.

Daar zitten altijd scouts op de tribune.

Dus sommigen zijn door hun zaakwaarnemer naar 2de rangs clubs gepusht puur voor de centen.

Sommige spelers kiezen toch voor een zorgvuldiger opbouw carriere zoals Eriksen of een Dolberg.

Ik denk dat bv Richarlison via Ajax binnen no-time bij europese top had gezeten.

Nu zal hij echt lelijk degradatie voetbal gaan spelen.

En spring er dan nog maar eens uit!
Pietje
 Pietje - zondag 03 september 2017 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 14:26 schreef bahbah het volgende:

[..]

Een jaar lang degradatievoetbal spelen zoals Richarlison bij Watford is toch ook niet echt goed voor je carriere...
Die gasten weten toch dondersgoed dat ze via Ajax de hele wereld over kunnen?

Dus in die zin is het echt wel aantrekkelijk voor die gasten om voor Ajax te spelen.

Daar zitten altijd scouts op de tribune.

Dus sommigen zijn door hun zaakwaarnemer naar 2de rangs clubs gepusht puur voor de centen.

Sommige spelers kiezen toch voor een zorgvuldiger opbouw carriere zoals Eriksen of een Dolberg.

Ik denk dat bv Richarlison via Ajax binnen no-time bij europese top had gezeten.

Nu zal hij echt lelijk degradatie voetbal gaan spelen.

En spring er dan nog maar eens uit!
In alle eerlijkheid denk ik niet dat je financieel gezien Engeland met Nederland kunt vergelijken. De TV-gelden daar zijn exorbitant hoog. Zelfs clubs uit de 2e en 3e klasse beuren aanzienlijk meer geld dan onze topclubs. Dus die hebben veel meer te bieden. En ja, veel spelers kiezen voor geld. Helaas.

Wat die scouts betreft heb je uiteraard hartstikke gelijk.
nummer10
 nummer10 - zondag 03 september 2017 - 15:03   quote  deeplink  
negatieve saldos..

1. Paris Saint-Germain - -308 miljoen euro
2. AC Milan - -199 miljoen euro
3. Manchester United - -156 miljoen euro
4. Manchester City - -148 miljoen euro
5. Chelsea - -80 miljoen euro
6. Zenit Sint-Petersburg - -71 miljoen euro
7. Bayern München - -71 miljoen euro
8. Marseille - -60 miljoen euro
9. Everton - -51 miljoen euro
10. Napoli - -49 miljoen euro

positieve saldos

1. AS Monaco - +210,5 miljoen euro
2. Benfica - +122 miljoen euro
3. Borussia Dortmund - +85,5 miljoen euro
4. Real Madrid - +76,5 miljoen euro
5. Olympique Lyon - +69 miljoen euro
6. Ajax - +63,5 miljoen euro
7. Torino - +56,5 miljoen euro
8. FC Porto - +49 miljoen euro
9. Bayer Leverkusen - +47,5 miljoen euro

tis toch tegek voor woorden, dat dit gewoon mogelijk is..
Loetje
 Loetje - zondag 03 september 2017 - 15:27   quote  deeplink  
Financieel top beleid noemen ze dat
remco k
 remco k - zondag 03 september 2017 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 14:26 schreef bahbah het volgende:

[..]

Een jaar lang degradatievoetbal spelen zoals Richarlison bij Watford is toch ook niet echt goed voor je carriere...
Die gasten weten toch dondersgoed dat ze via Ajax de hele wereld over kunnen?

Dus in die zin is het echt wel aantrekkelijk voor die gasten om voor Ajax te spelen.

Daar zitten altijd scouts op de tribune.

Dus sommigen zijn door hun zaakwaarnemer naar 2de rangs clubs gepusht puur voor de centen.

Sommige spelers kiezen toch voor een zorgvuldiger opbouw carriere zoals Eriksen of een Dolberg.

Ik denk dat bv Richarlison via Ajax binnen no-time bij europese top had gezeten.

Nu zal hij echt lelijk degradatie voetbal gaan spelen.

En spring er dan nog maar eens uit!
Het is niet bepaald zo dat je via Ajax de top bereikt. Zo heel veel spelers lukt dat niet. Suarez is de laatste. En daarvoor Sneijder.
Eide
 Eide - zondag 03 september 2017 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 12:48 schreef Pietje het volgende:

[..]

Eens! Plus het feit dat het niet aantrekkelijk is om te kiezen voor een club die niet Europees speelt.
Ik denk dat dat de reden niet eens is. Als je subtop in een van de grote 5 competities speelt is Europa ook ver weg. Het niveau is er wel structureel hoger en het salaris toch wel.

Als je als Ajax ervaren mannen zoekt, zoek je het niveau Klaassen minimaal. Jongens in de kracht van hun leven die iets extra kunnen... Je bent als Ajax volslagen kansloos om mannen van dat niveau op die leeftijd binnen te hengelen. Dat kon Ajax voor het laatst in de jaren 70 met Vasovic.
Eide
 Eide - zondag 03 september 2017 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 15:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is niet bepaald zo dat je via Ajax de top bereikt. Zo heel veel spelers lukt dat niet. Suarez is de laatste. En daarvoor Sneijder.
Eriksen, Alderweireld, Vertonghen. Vorig jaar gewoon 2e in de EPL he.
nummer10
 nummer10 - zondag 03 september 2017 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 15:27 schreef Loetje het volgende:
Financieel top beleid noemen ze dat
klopt.. had het ook over de negatieve cijfers.. mag toch nooit mogelijk zijn..
bahbah
 bahbah - zondag 03 september 2017 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 15:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is niet bepaald zo dat je via Ajax de top bereikt. Zo heel veel spelers lukt dat niet. Suarez is de laatste. En daarvoor Sneijder.
Eriksen verthongen alderwereld....klaassen
bahbah
 bahbah - zondag 03 september 2017 - 16:07   quote  deeplink  
Kijk het kan ook zo zoals Drenthe toen...naar real toe en waar is ie nu,?
Carrière naar de klote toch?
En die Richarlison gaat zo nooit bij de top uitkomen.
Geld of carriere....zorgvuldige afwegingen zullen echt wel weer meer komen.
Ieder nadeel heb zijn voordeel zei ooit een wijs man.
JOOD
 JOOD - zondag 03 september 2017 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 15:03 schreef nummer10 het volgende:
negatieve saldos..

1. Paris Saint-Germain - -308 miljoen euro
2. AC Milan - -199 miljoen euro
3. Manchester United - -156 miljoen euro
4. Manchester City - -148 miljoen euro
5. Chelsea - -80 miljoen euro
6. Zenit Sint-Petersburg - -71 miljoen euro
7. Bayern München - -71 miljoen euro
8. Marseille - -60 miljoen euro
9. Everton - -51 miljoen euro
10. Napoli - -49 miljoen euro

positieve saldos

1. AS Monaco - +210,5 miljoen euro
2. Benfica - +122 miljoen euro
3. Borussia Dortmund - +85,5 miljoen euro
4. Real Madrid - +76,5 miljoen euro
5. Olympique Lyon - +69 miljoen euro
6. Ajax - +63,5 miljoen euro
7. Torino - +56,5 miljoen euro
8. FC Porto - +49 miljoen euro
9. Bayer Leverkusen - +47,5 miljoen euro

tis toch tegek voor woorden, dat dit gewoon mogelijk is..
Zie je Benfica?

Hoe fucking belangrijk is aanhaken bij de Europese top??
Eide
 Eide - zondag 03 september 2017 - 16:33   quote  deeplink  
Opmerkelijk ook, Real Madrid, en die 76 mio nog even bovenop de 1 na grootste begroting ter wereld. Die schuld die ze hadden stelt helemaal niets meer voor.
Brandje
 Brandje - zondag 03 september 2017 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 31 augustus 2017 - 20:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar. Ook toen waren er al discussies over de bedrijfsstructuur. die discussie is er over Ajax al zolang ik me kan herinneren.
Ik zeg nergens dat er geen discussie was. Ik zeg wel dat de RvC zelden tot nooit ter sprake kwam voor de revolutie. Trainers en TD hadden bijna de vrije hand en je hoorde ze nooit. Met als dieptepunt MvB die zowel trainer als TD was leek het wel.
Brandje
 Brandje - zondag 03 september 2017 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2017 - 13:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, niet dus. De begroting van Ajax is op basis van het huidige salarishuis sluitend. Als je een nieuwe speler plots 3 miljoen gaat betalen hou je dus een fors gat in de begroting over. Als je die gaten dan gaat vullen met incidentele inkomsten van transfers zijn we echt terug bij af en lopen we straks weer tegen verliezen van 22+ miljoen aan zoals in 2009/2010.

Ajax boekt prachtige winsten omdat het spelers gratis of voor weinig geld haalt en ze later voor forse bedragen verkoopt. Dat is inherent aan het beleid van Ajax. Je kan echter geen huishoudboekje bouwen op de mogelijkheid dat een speler voor een mooi bedrag verkocht gaat worden. Dat gaar gewoon niet. Dat is zowel PSV als Feyenoord bijna op een faillissement komen te staan en Ajax heeft ook een verleden om dergelijke onacceptabele risico's.
Oneens, Ajax heeft vorig seizoen zoveel geld aan spelersmakelaars uit gegeven wat gelijk stond aan de de halve salarishouding van Feyenoord wat neer komt op 7,5 miljoen euro. Verder zie je bij Ajax nog steeds elk jaar een groei van het aantal FTE's. Ajax is jaarlijks 51 miljoen kwijt aan salarissen in vergelijking met psv(32 miljoen en feyenoord (29 miljoen). Dat is dus 19 en 22 miljoen meer dan de concurrentie. Als je dan bekijkt dat voor alledrie de clubs het salarisplafond rond de een miljoen ligt dan gaat er dus bij Ajax is niet goed. Er is dus wel degelijk ruimte om het salarisplafond structureel te verhogen. Begin eens met je organisatie door te lichten. Heb je echt zoveel mensen nodig. Geef spelers in JA en A1 waarvan je weet dat die het toch gaan redden geen contract ipv ze alleen als opvulling te gebruiken. De vergoedingen voor makelaars moeten naar beneden. Wij geven daar 5 miljoen meer aan uit dan psv en ruim 6 dan feyenoord. Ajax Cape Town is ook verliesgevend en levert eigenlijk niks op.
Kortom. Er zijn velen manieren om wel het plafond te verhogen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 september 2017 door Brandje --
Eide
 Eide - zondag 03 september 2017 - 17:27   quote  deeplink  
Uit het jaarverslag 2015/16

quote:
Lonen, salarissen en sociale lasten
Deze post is toegenomen met € 2,0 miljoen van € 44,9 miljoen
naar € 46,9 miljoen.
De spelerssalarissen zijn toegenomen met € 3,7 miljoen. De
spelerspremies zijn afgenomen met € 0,2 miljoen. De daling in
de kosten van de technische staf en medische staf van € 0,1
miljoen is het gevolg van lagere uitkering aan bonussen.
Voor het overig personeel geldt dat de salarislasten zijn
afgenomen met € 1,6 miljoen onder andere door lagere variabele
beloningen voor de directie.
Bij Ajax Amsterdam is het aantal FTE’s per 30 juni gestegen van
307 naar 319.
De stijging van 12 FTE’s bestaat uit: spelers (2), technisch (1),
medisch (4) en ondersteunend personeel de Toekomst (1) en de
ArenA (4).
Misschien kan Ajax inderdaad wel effectiever zijn met de salarissen. Met name in de jeugd staan relatief veel spelers onder contract. Ik vraag mij echter af of Ajax daarmee echt een structurele ophoging van het salarisplafond kan bewerkstelligen.
Brandje
 Brandje - zondag 03 september 2017 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 17:27 schreef Eide het volgende:
Uit het jaarverslag 2015/16

[..]

Misschien kan Ajax inderdaad wel effectiever zijn met de salarissen. Met name in de jeugd staan relatief veel spelers onder contract. Ik vraag mij echter af of Ajax daarmee echt een structurele ophoging van het salarisplafond kan bewerkstelligen.
Dat denk ik ook en je hoeft natuurlijk niet voor elke speler boven het plafond uit te komen. In deze selectie zou bijvoorbeeld in mijn ogen alleen Ziyech daarvoor in aanmerking komen en vergeet niet dat Ajax wel fors uitkeert bij een titel.
aaadjuh
 aaadjuh - zondag 03 september 2017 - 17:41   quote  deeplink  
Ze moeten gewoon hele hoge bonussen uitkeren per bijvoorbeeld 100 gespeelde wedstrijden in het 1e. zo houd je misschien ook wat langer de spelers bij je club????
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 03 september 2017 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 17:35 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat denk ik ook en je hoeft natuurlijk niet voor elke speler boven het plafond uit te komen. In deze selectie zou bijvoorbeeld in mijn ogen alleen Ziyech daarvoor in aanmerking komen en vergeet niet dat Ajax wel fors uitkeert bij een titel.
Ziyech? Serieus? Zie die gozer liever zo snel mogelijk vertrekken! ;-)
Brandje
 Brandje - zondag 03 september 2017 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 17:41 schreef aaadjuh het volgende:
Ze moeten gewoon hele hoge bonussen uitkeren per bijvoorbeeld 100 gespeelde wedstrijden in het 1e. zo houd je misschien ook wat langer de spelers bij je club????
100???? Als ze tegenwoordig 30 wedstrijden goed zijn dan ben je ze al kwijt.
remco k
 remco k - zondag 03 september 2017 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 15:32 schreef Eide het volgende:

[..]

Eriksen, Alderweireld, Vertonghen. Vorig jaar gewoon 2e in de EPL he.
Maar geen wereldtop. Winnen geen prijzen.

Maar absoluut goede voetballers.
remco k
 remco k - zondag 03 september 2017 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 16:01 schreef bahbah het volgende:

[..]

Eriksen verthongen alderwereld....klaassen
Klaassen is nog geen top. Gewoon een subtopper in Engeland.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 03 september 2017 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 18:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar geen wereldtop. Winnen geen prijzen.

Maar absoluut goede voetballers.
Blind? EL gewonnen natuurlijk.
Eide
 Eide - zondag 03 september 2017 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 18:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar geen wereldtop. Winnen geen prijzen.

Maar absoluut goede voetballers.
Eriksen en Alderweireld zijn in mijn ogen echt wel wereldtop.
nummer10
 nummer10 - zondag 03 september 2017 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 19:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Eriksen en Alderweireld zijn in mijn ogen echt wel wereldtop.
eriksen alder vertonghen (voorheen vermealen)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 03 september 2017 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 18:26 schreef Brandje het volgende:

[..]

100???? Als ze tegenwoordig 30 wedstrijden goed zijn dan ben je ze al kwijt.
30???? Na 1 goede wedstrijd openen ze al een topic om over je waarde te discussiëren! ;-)
remco k
 remco k - zondag 03 september 2017 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 19:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Eriksen en Alderweireld zijn in mijn ogen echt wel wereldtop.
Ik denk dat ze daar nog wel iets onder zitten.
remco k
 remco k - zondag 03 september 2017 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 19:06 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Blind? EL gewonnen natuurlijk.
Die stond niet bij de namen. Maar ook blind is geen wereldtop.
nummer10
 nummer10 - zondag 03 september 2017 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 21:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar nog wel iets onder zitten.
ben wel benieuwd waar hun plafond ligt eerlijk gezegt...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX NV: Voetbalclub of bedrijf?









0.0070228