BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX NV: Voetbalclub of bedrijf?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - donderdag 07 september 2017 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 12:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ondanks dat het organogram van de drie topclubs er nagenoeg hetzelfde uit zal zien, denk ik dat er wel degelijk een verschil is door de beurs, en dat zit hem in het gevoel bij de bestuurders, ik denk dat het de club een stuk meer rust zal brengen als er een beursexit zou plaatsvinden.
Je zei zelfd in dit topic dat het zelden tot nooit rustig is bij Ajax. Daar gaat een beursexit echt niks aan veranderen behalve het feit dat je zo'n 60/70 miljoen kwijt bent.
De beurs komt altijd ter sprake als het minder gaat. Tijdens de vier titels op rij hoorde je er niemand over.
remco k
 remco k - donderdag 07 september 2017 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 13:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik suggereer niets, men kan best een punt hebben of juist niet. Dat doet er ook niet toe.

Ik vind enkel dat de ophef zwaar overtrokken is.

Want als we van Nice hadden gewonnen en de volgende ronde ook en in de competitie alle wedstrijden hadden gewonnen. Dan vraag ik mij af of men dan nog steeds zulke kritieken hadden geleverd.

Dat we die wedstrijden niet hebben gewonnen komt niet omdat Veltman aanvoerder is.
Komt niet omdat Overmars of RVC geen geld wil uitgeven. Komt ook niet omdat we op kunstgras spelen en komt ook niet omdat we een onervaren trainer hebben.

Dat er wellicht fouten zijn gemaakt, dat kan. Maar om hier nou zoveel ophef te veroorzaken, dat gaat mij echt te ver!
als als als..

Ik begrijp de ophef heel goed, voor het eerst in 50 jaar geen europees voetbal, en dat komt door voorvallen in de voorbereiding, maar zeker ook doordat de selectie niet voorzien is van een nodige impuls..
remco k
 remco k - donderdag 07 september 2017 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 14:46 schreef Brandje het volgende:

[..]

Je zei zelfd in dit topic dat het zelden tot nooit rustig is bij Ajax. Daar gaat een beursexit echt niks aan veranderen behalve het feit dat je zo'n 60/70 miljoen kwijt bent.
De beurs komt altijd ter sprake als het minder gaat. Tijdens de vier titels op rij hoorde je er niemand over.
Ook toen hoorde je er wel mensen over Brandje en dat weet je zelf ook..
nummer10
 nummer10 - donderdag 07 september 2017 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 16:32 schreef remco k het volgende:

[..]

als als als..

Ik begrijp de ophef heel goed, voor het eerst in 50 jaar geen europees voetbal, en dat komt door voorvallen in de voorbereiding, maar zeker ook doordat de selectie niet voorzien is van een nodige impuls..
of dat alleen met de impulsen van het aankoop temaken heeft moet je maar afwachten.. tuurlijk ben je erop achteruit gegaan en nice was zeker geen schande.. maar hoe we verloren hebben van rosenborg zelfde als heracles en het slechte spel, vooral eerste helft vvv.. mag niet en had je met deze selectie makkelijk moeten en kunnen halen en beter doen.. benieuwd wat dit seizoen ons brengt.. en of we gewoon ajax blijven ipv rare opstellingen temaken wat niet des ajax is.. kan me nor herrinderen dat jol een hele bak stront overzich heen kreeg terwijl die veruit de meeste doelpunten voor had.. dus ik hoop dat we het op de rit krijgen en dat we vast houden aan het ajax spelletje..
Zapata
 Zapata - donderdag 07 september 2017 - 18:02   quote  deeplink  
Het seizoen brengt ons voor het eerst in meer dan 50 jaar geen Europees voetbal voor Ajax. In Nederland gaan we gewoon weer hetzelfde beeld zien, Ajax domineert en laat de hoogste pieken zien maar zal uiteindelijk minder stabiel blijken dan PSV en/of Feyenoord. Een logisch gevolg van de disbalans t.v.a. leeftijd en kwaliteit In het elftal.

Met Feyenoord weer helemaal terug is het speelveld veranderd. De titelkansen zijn lager dan Ajax gewoon is en daarvoor zijn de beleidmakers verantwoordelijk. Diezelfde club is ook verantwoordelijk voor de ongekende financiële successen. Er zal dus weinig veranderen.
aaadjuh
 aaadjuh - donderdag 07 september 2017 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 18:02 schreef Zapata het volgende:
Het seizoen brengt ons voor het eerst in meer dan 50 jaar geen Europees voetbal voor Ajax. In Nederland gaan we gewoon weer hetzelfde beeld zien, Ajax domineert en laat de hoogste pieken zien maar zal uiteindelijk minder stabiel blijken dan PSV en/of Feyenoord. Een logisch gevolg van de disbalans t.v.a. leeftijd en kwaliteit In het elftal.

Met Feyenoord weer helemaal terug is het speelveld veranderd. De titelkansen zijn lager dan Ajax gewoon is en daarvoor zijn de beleidmakers verantwoordelijk. Diezelfde club is ook verantwoordelijk voor de ongekende financiële successen. Er zal dus weinig veranderen.
Ajax wordt gewoon kampioen, maak je geen zorgen.
Brandje
 Brandje - donderdag 07 september 2017 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 16:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook toen hoorde je er wel mensen over Brandje en dat weet je zelf ook..
Nee want anders zeg ik het niet
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 07 september 2017 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 18:02 schreef Zapata het volgende:
Het seizoen brengt ons voor het eerst in meer dan 50 jaar geen Europees voetbal voor Ajax. In Nederland gaan we gewoon weer hetzelfde beeld zien, Ajax domineert en laat de hoogste pieken zien maar zal uiteindelijk minder stabiel blijken dan PSV en/of Feyenoord. Een logisch gevolg van de disbalans t.v.a. leeftijd en kwaliteit In het elftal.

Met Feyenoord weer helemaal terug is het speelveld veranderd. De titelkansen zijn lager dan Ajax gewoon is en daarvoor zijn de beleidmakers verantwoordelijk. Diezelfde club is ook verantwoordelijk voor de ongekende financiële successen. Er zal dus weinig veranderen.
Laten we dit soort conclusies niet al trekken na drie gespeelde competitiewedstrijden. Het is heel zuur dat we geen Europees spelen, dat klopt helemaal. Het kwartje viel helaas de andere kant op, want je had mensen niet (of veel minder) horen zeiken als we door waren ten koste van Nice en in mindere mate tegen Rosenborg. Qua selectie verliezen we zowat elk jaar sterkhouders binnen de selectie, dat verandert niet. Aankopen zijn, afgezonderd van een goeie linksback, gericht gedaan en er zijn ook geen paniekaankopen verricht in mijn ogen. Met deze selectie, juist zonder de focus een keer op Europa, zouden we het prima moeten redden dit jaar.

Verder vind ik PSV niet echt stabiel en vind ik persoonlijk dat het alleen maar goed is als we meer concurrentie krijgen in de vorm van een goed lopend Feijenoord. Juist hoor je mensen vaak dat we zogenaamd kampioen van de armoede waren in de vier kampioenschappen onder De Boer. Het is dan ook niet voor niets dat ik zou pleiten voor een Nederlands-Belgische competitie, maar dat is een andere discussie.
Zapata
 Zapata - donderdag 07 september 2017 - 23:43   quote  deeplink  
Beneliga? ZSM, meteen ook kunstgras uitbannen en nivellering TV gelden!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 08 september 2017 - 07:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 22:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee want anders zeg ik het niet
U zei??

http://forum.headliner.nl/topic-27520/
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 september 2017 - 07:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 16:32 schreef remco k het volgende:

[..]

als als als..

Ik begrijp de ophef heel goed, voor het eerst in 50 jaar geen europees voetbal, en dat komt door voorvallen in de voorbereiding, maar zeker ook doordat de selectie niet voorzien is van een nodige impuls..
Inderdaad er is gewoon niet goed gehandeld. Selectie was niet tijdig in balans.
Is gewoon geen excuus voor want de middelen zijn er. En van een aantal spelers wist je dat ze zouden vertrekken.

De trainer Bosz weggepest lijkt het steeds meer op heeft ook wel een impact op de selectie gehad. Keizer heeft het eigenlijk ook nog niet laten zien(moeilijk natuurlijk met een selectie in onbalans, treurig gebeuren Nouri).

Het is hoe dan ook een rotseizoen zowel binnen als buiten de lijnen.
Enige wat echt goed gaat is het financiële succes belangrijk voor een bedrijf, sportief gezien schieten we er op het moment helaas weinig mee op.
Eide
 Eide - vrijdag 08 september 2017 - 10:31   quote  deeplink  
Van der Sar heeft trouwens aangegeven dat Ajax meer aandelen van de ArenA wil kopen om zo meer zeggenschap te krijgen.
remco k
 remco k - vrijdag 08 september 2017 - 19:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 22:31 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nee want anders zeg ik het niet
Dan heb je niet opgelet.
remco k
 remco k - vrijdag 08 september 2017 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 september 2017 - 07:44 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad er is gewoon niet goed gehandeld. Selectie was niet tijdig in balans.
Is gewoon geen excuus voor want de middelen zijn er. En van een aantal spelers wist je dat ze zouden vertrekken.

De trainer Bosz weggepest lijkt het steeds meer op heeft ook wel een impact op de selectie gehad. Keizer heeft het eigenlijk ook nog niet laten zien(moeilijk natuurlijk met een selectie in onbalans, treurig gebeuren Nouri).

Het is hoe dan ook een rotseizoen zowel binnen als buiten de lijnen.
Enige wat echt goed gaat is het financiële succes belangrijk voor een bedrijf, sportief gezien schieten we er op het moment helaas weinig mee op.
Een excuus kan er altijd zijn.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 08 september 2017 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 september 2017 - 19:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Een excuus kan er altijd zijn.
Dat is waar alleen de vraag is wil je je daar achter verschuilen..
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 september 2017 - 21:53 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat is waar alleen de vraag is wil je je daar achter verschuilen..
Ik vind dat naar buiten toe niet zo relevant. Als men het intern maar veranderd. Komende zomer zal blijken of het anders gaat.
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 13:29   quote  deeplink  
Mocht het met Keijzer niet gaan lukken zou ik me als Ajax zijnde eens verdiepen in Pepijn Lijnders. Is de assistent trainer bij Liverpool en ademt het dna uit waar Ajax mee wil spelen.

Zag hem net langskomen bij de preview over city Liverpool
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 13:30   quote  deeplink  
https://www.google.nl/amp/inbedwithmaradona.com/journal/2017/6/22/pepijn-lijnders-a-manager-in-the-making%3fformat=amp
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 13:30   quote  deeplink  
Een leuk stukje leesvoer over deze trainer.
p111
 p111 - zaterdag 09 september 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 18:02 schreef Zapata het volgende:
Het seizoen brengt ons voor het eerst in meer dan 50 jaar geen Europees voetbal voor Ajax. In Nederland gaan we gewoon weer hetzelfde beeld zien, Ajax domineert en laat de hoogste pieken zien maar zal uiteindelijk minder stabiel blijken dan PSV en/of Feyenoord. Een logisch gevolg van de disbalans t.v.a. leeftijd en kwaliteit In het elftal.

Met Feyenoord weer helemaal terug is het speelveld veranderd. De titelkansen zijn lager dan Ajax gewoon is en daarvoor zijn de beleidmakers verantwoordelijk. Diezelfde club is ook verantwoordelijk voor de ongekende financiële successen. Er zal dus weinig veranderen.
Misschien komt het ook dat Feyenoord na een aantal moeilijke jaren er weer boven op is.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 09 september 2017 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 13:30 schreef remco k het volgende:
Een leuk stukje leesvoer over deze trainer.
of die wil is het 2de.. maar als je dan toch voor iemand anders kiest moet je indd zoiemand zoeken..
remco k
 remco k - zaterdag 09 september 2017 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 14:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]

of die wil is het 2de.. maar als je dan toch voor iemand anders kiest moet je indd zoiemand zoeken..
Geen idee hoor. Maar hoor al een poosje louter mooie berichten over die man. Het was ook een harde eis van Liverpool bij het aanstellen van Klopp.

Hij schijnt overigens wel terug te willen naar Nederland als hij voor het eerst hoofdtrainer wordt. Maar dat zou hij nu nog niet willen.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 09 september 2017 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 september 2017 - 14:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Geen idee hoor. Maar hoor al een poosje louter mooie berichten over die man. Het was ook een harde eis van Liverpool bij het aanstellen van Klopp.

Hij schijnt overigens wel terug te willen naar Nederland als hij voor het eerst hoofdtrainer wordt. Maar dat zou hij nu nog niet willen.
in de gaten houden dus ajax !

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5114
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX NV: Voetbalclub of bedrijf?









0.0102958