BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX NV: Voetbalclub of bedrijf?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 september 2017 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 09:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet niet of het verstandig is om 1 iemand verantwoordelijk te maken, dan blijft je beleid grillig en heeft 1 persoon de macht over de centen bij Ajax, dat is no nooit goed geweest
Nou.. als iemand heeft laten zien netjes met geld om te gaan is het Overmars wel. Ik zou het wel eens willen zien. Natuurlijk moet de RvC nog steeds goedkeuring geven voor de grotere bedragen, maar als Marc ze goed kan onderbouwen mag hij van mij alles regelen wat dat betreft. Heb meer vertrouwen in hem alleen dan het TH met alle interne verdeeldheid op dit moment.
Zapata
 Zapata - dinsdag 05 september 2017 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 10:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Iedereen richt zich maar op die beurs terwijl het effect van die beurs zo goed als nul is voor Ajax. Van de beurs af gaan levert Ajax dus eigenlijk niets op. Wel kost het veel geld. Nu is er geld zat, maar het uitgeven op niets af slaat helemaal nergens op.
Prijzen winnen en terug naar de Europese top vind jij niets? Of vind jij geld gewoon belangrijker?

Door de hand op de knip te houden loopt Ajax inmiddels al een paar jaar achter de feiten aan. De Europese tour van vorig jaar biedt hoop maar toonde tevens aan dat het gat met de echte top nog steeds groot is.

Ajax spreekt dus wel de ambitie uit om weer terug naar de top te willen, ze hebben ook meer dan genoeg geld om stappen vooruit te maken en in ieder geval de competitie in Nederland te domineren. Ondertussen spelen ze in Nederland de 2e viool en doen ze Europees dit jaar niet eens mee.
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2017 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 10:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Die hele beurs maakt geen zak uit. Het enige waar Ajax "last" van heeft is dat ze meer openheid over de financiële zaken moeten geven. Organisatorisch zit Ajax niet anders in elkaar als andere grote clubs in Nederland. Ook in Rotterdam en Eindhoven is er een duidelijk onderscheid tussen de BVO en de vereniging, net zoals dat bij Ajax is. Ajax is niets meer of minder "bedrijf" als de andere BVO's in Nederland.

Iedereen richt zich maar op die beurs terwijl het effect van die beurs zo goed als nul is voor Ajax. Van de beurs af gaan levert Ajax dus eigenlijk niets op. Wel kost het veel geld. Nu is er geld zat, maar het uitgeven op niets af slaat helemaal nergens op.
Ondanks dat het organogram van de drie topclubs er nagenoeg hetzelfde uit zal zien, denk ik dat er wel degelijk een verschil is door de beurs, en dat zit hem in het gevoel bij de bestuurders, ik denk dat het de club een stuk meer rust zal brengen als er een beursexit zou plaatsvinden.
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2017 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 12:05 schreef Zapata het volgende:

[..]

Prijzen winnen en terug naar de Europese top vind jij niets? Of vind jij geld gewoon belangrijker?

Door de hand op de knip te houden loopt Ajax inmiddels al een paar jaar achter de feiten aan. De Europese tour van vorig jaar biedt hoop maar toonde tevens aan dat het gat met de echte top nog steeds groot is.

Ajax spreekt dus wel de ambitie uit om weer terug naar de top te willen, ze hebben ook meer dan genoeg geld om stappen vooruit te maken en in ieder geval de competitie in Nederland te domineren. Ondertussen spelen ze in Nederland de 2e viool en doen ze Europees dit jaar niet eens mee.
Beetje rare opmerking aangezien die twee niets met elkaar te maken heeft..
Zapata
 Zapata - dinsdag 05 september 2017 - 12:52   quote  deeplink  
Welke twee hebben niets met elkaar te maken Remco?
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 september 2017 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 12:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ondanks dat het organogram van de drie topclubs er nagenoeg hetzelfde uit zal zien, denk ik dat er wel degelijk een verschil is door de beurs, en dat zit hem in het gevoel bij de bestuurders, ik denk dat het de club een stuk meer rust zal brengen als er een beursexit zou plaatsvinden.
Zolang er toch niemand direct verantwoordelijk is lijkt me dat niet het geval. Als je de 4 kapiteins op het schip (TH, Sar, Overmars, Bergkamp en Oeiliali) zou vervangen door 1 verantwoordelijke met een goed klankbord, dan pas krijg je rust in de tent verwacht ik. Dan volgt de RvC echt wel deze bestuurder. Dan kun je ook evalueren en actie ondernemen.
Eide
 Eide - dinsdag 05 september 2017 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 13:12 schreef JOOD het volgende:

[..]

Zolang er toch niemand direct verantwoordelijk is lijkt me dat niet het geval. Als je de 4 kapiteins op het schip (TH, Sar, Overmars, Bergkamp en Oeiliali) zou vervangen door 1 verantwoordelijke met een goed klankbord, dan pas krijg je rust in de tent verwacht ik. Dan volgt de RvC echt wel deze bestuurder. Dan kun je ook evalueren en actie ondernemen.
Er is maar 1 kapitein op het schip, namelijk de CEO van Ajax, Edwin van der Sar. Hij wordt als algemeen verantwoordelijke gesteund door een aantal andere directieleden. De technische leiding van de club ressorteert bij het TH. Deze TH legt gewoon verantwoording af aan de CEO.

Mede daarom ben ik er wel voorstander van het idee dat Van der Sar geen onderdeel hoort uit te maken van het TH. Als CEO moet hij daar boven staan. Als onderdeel van het TH lijkt het mij moeilijk je hiervan te distantiëren als er echt een harde keuze gemaakt moet worden over het functioneren van het TH.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 september 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 05 september 2017 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 13:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Er is maar 1 kapitein op het schip, namelijk de CEO van Ajax, Edwin van der Sar. Hij wordt als algemeen verantwoordelijke gesteund door een aantal andere directieleden. De technische leiding van de club ressorteert bij het TH. Deze TH legt gewoon verantwoording af aan de CEO.

Mede daarom ben ik er wel voorstander van het idee dat Van der Sar geen onderdeel hoort uit te maken van het TH. Als CEO moet hij daar boven staan. Als onderdeel van het TH lijkt het mij moeilijk je hiervan te distantiëren als er echt een harde keuze gemaakt moet worden over het functioneren van het TH.
lijkt mij ook.. vdsar zou overmars en bergkamp nie snel afvallen.. denk ook niet als hij geen onderdeel meer uit zou maken
Zapata
 Zapata - dinsdag 05 september 2017 - 15:06   quote  deeplink  
Dat zou zeker een verbetering kunnen zijn Eide maar de essentie blijft toch wel dat men geen financieel risico durft te nemen om sportieve vooruitgang te realiseren. Je moet niet gokken met geld dat je niet hebt maar kom op... hoeveel geld hebben ze nu op de bank staan, 200M?

Feyenoord is ons sportief de baas terwijl die voor de komst van van Geel toch echt op sterven na dood waren. Ajax werd vervolgens 4x achter elkaar kampioen, speelde jaren CL en heeft bakken met geld kunnen verdienen. Dat je dan geen grotere afstand kunt nemen van PSV (maar vooral van Feyenoord) is veelzeggend, dat Feyenoord nu CL speelt en Ajax niet eens Europees verteld de rest.
bahbah
 bahbah - dinsdag 05 september 2017 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 15:06 schreef Zapata het volgende:
Dat zou zeker een verbetering kunnen zijn Eide maar de essentie blijft toch wel dat men geen financieel risico durft te nemen om sportieve vooruitgang te realiseren. Je moet niet gokken met geld dat je niet hebt maar kom op... hoeveel geld hebben ze nu op de bank staan, 200M?

Feyenoord is ons sportief de baas terwijl die voor de komst van van Geel toch echt op sterven na dood waren. Ajax werd vervolgens 4x achter elkaar kampioen, speelde jaren CL en heeft bakken met geld kunnen verdienen. Dat je dan geen grotere afstand kunt nemen van PSV (maar vooral van Feyenoord) is veelzeggend, dat Feyenoord nu CL speelt en Ajax niet eens Europees verteld de rest.
Dit zijn toch echt de harde feiten.

Er is geen enkel excuus mogelijk om geen kampioen te worden.
Eide
 Eide - dinsdag 05 september 2017 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 15:06 schreef Zapata het volgende:
Dat zou zeker een verbetering kunnen zijn Eide maar de essentie blijft toch wel dat men geen financieel risico durft te nemen om sportieve vooruitgang te realiseren. Je moet niet gokken met geld dat je niet hebt maar kom op... hoeveel geld hebben ze nu op de bank staan, 200M?
Ajax had 31 december 2016 een eigen vermogen van €138,7 miljoen. Daarin zijn alle zaken opgenomen die omgezet kunnen worden in geld, dus niet alleen de "bankrekening".

We kunnen lang en breed over risico's blijven praten, maar spelers moeten ook nog naar Nederland willen komen. Richarlison blijft het beste voorbeeld. Ajax had 12 a 15 miljoen over voor die gozer en had zelfs een mondeling akkoord... zodra er dan een Engelse club komt ben je kansloos. Is Wesley Sneijder 2.5 miljoen per jaar waard?

Ik ben echt niet tegen geld uitgeven of risico's nemen hoor. Dat Ajax 12 mio heeft uitgegeven aan Neres vind ik prima. Voor geen enkel bedrag heb je garantie dat een speler slaagt. Ik betwijfel alleen of Ajax door "financiële risico's" te nemen nu een zoveel betere selectie kan samenstellen.

Wat ik eerder al eens schreef, het niveau wat Ajax nastreeft zijn spelers die ook (minimaal) goed genoeg zijn voor de middenmoot en subtop in Duitsland, Engeland en Spanje. Als je dat niveau hebt kan je waarschijnlijk ook in die competities aan de slag, danwel bij een topploeg in Frankrijk of Italië. Welke gek kiest er dan in vredesnaam voor de Eredivisie met z'n kunstgrasvelden en Mickey Mouse uitstraling?
p111
 p111 - dinsdag 05 september 2017 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 09:44 schreef remco k het volgende:

[..]

rechtsback is een nieuwe speler gehaald..
Klopt even afwachten of hij dit al kan invullen ik hoop van wel,zag er in jong Ajax gunstig uit.
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2017 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 15:06 schreef Zapata het volgende:
Dat zou zeker een verbetering kunnen zijn Eide maar de essentie blijft toch wel dat men geen financieel risico durft te nemen om sportieve vooruitgang te realiseren. Je moet niet gokken met geld dat je niet hebt maar kom op... hoeveel geld hebben ze nu op de bank staan, 200M?

Feyenoord is ons sportief de baas terwijl die voor de komst van van Geel toch echt op sterven na dood waren. Ajax werd vervolgens 4x achter elkaar kampioen, speelde jaren CL en heeft bakken met geld kunnen verdienen. Dat je dan geen grotere afstand kunt nemen van PSV (maar vooral van Feyenoord) is veelzeggend, dat Feyenoord nu CL speelt en Ajax niet eens Europees verteld de rest.
1 x kanpioen worden ten gunste van Ajax vind ik niet vallen onder ons sportief echt de baas zijn.
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2017 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 16:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax had 31 december 2016 een eigen vermogen van €138,7 miljoen. Daarin zijn alle zaken opgenomen die omgezet kunnen worden in geld, dus niet alleen de "bankrekening".

We kunnen lang en breed over risico's blijven praten, maar spelers moeten ook nog naar Nederland willen komen. Richarlison blijft het beste voorbeeld. Ajax had 12 a 15 miljoen over voor die gozer en had zelfs een mondeling akkoord... zodra er dan een Engelse club komt ben je kansloos. Is Wesley Sneijder 2.5 miljoen per jaar waard?

Ik ben echt niet tegen geld uitgeven of risico's nemen hoor. Dat Ajax 12 mio heeft uitgegeven aan Neres vind ik prima. Voor geen enkel bedrag heb je garantie dat een speler slaagt. Ik betwijfel alleen of Ajax door "financiële risico's" te nemen nu een zoveel betere selectie kan samenstellen.

Wat ik eerder al eens schreef, het niveau wat Ajax nastreeft zijn spelers die ook (minimaal) goed genoeg zijn voor de middenmoot en subtop in Duitsland, Engeland en Spanje. Als je dat niveau hebt kan je waarschijnlijk ook in die competities aan de slag, danwel bij een topploeg in Frankrijk of Italië. Welke gek kiest er dan in vredesnaam voor de Eredivisie met z'n kunstgrasvelden en Mickey Mouse uitstraling?
Helemaal eens.
aaadjuh
 aaadjuh - dinsdag 05 september 2017 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 16:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Ajax had 31 december 2016 een eigen vermogen van €138,7 miljoen. Daarin zijn alle zaken opgenomen die omgezet kunnen worden in geld, dus niet alleen de "bankrekening".

We kunnen lang en breed over risico's blijven praten, maar spelers moeten ook nog naar Nederland willen komen. Richarlison blijft het beste voorbeeld. Ajax had 12 a 15 miljoen over voor die gozer en had zelfs een mondeling akkoord... zodra er dan een Engelse club komt ben je kansloos. Is Wesley Sneijder 2.5 miljoen per jaar waard?

Ik ben echt niet tegen geld uitgeven of risico's nemen hoor. Dat Ajax 12 mio heeft uitgegeven aan Neres vind ik prima. Voor geen enkel bedrag heb je garantie dat een speler slaagt. Ik betwijfel alleen of Ajax door "financiële risico's" te nemen nu een zoveel betere selectie kan samenstellen.

Wat ik eerder al eens schreef, het niveau wat Ajax nastreeft zijn spelers die ook (minimaal) goed genoeg zijn voor de middenmoot en subtop in Duitsland, Engeland en Spanje. Als je dat niveau hebt kan je waarschijnlijk ook in die competities aan de slag, danwel bij een topploeg in Frankrijk of Italië. Welke gek kiest er dan in vredesnaam voor de Eredivisie met z'n kunstgrasvelden en Mickey Mouse uitstraling?
Met 1 voordeel als je naar Ajax gaat is dat je meer kans hebt op speeltijd
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2017 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 20:01 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Met 1 voordeel als je naar Ajax gaat is dat je meer kans hebt op speeltijd
Dan in de subtop van Spanje of Engeland? Daar spelen best veel jeugdige spelers hoor.
aaadjuh
 aaadjuh - dinsdag 05 september 2017 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 20:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan in de subtop van Spanje of Engeland? Daar spelen best veel jeugdige spelers hoor.
Wie heeft het over jeugdige spelers?
Eide
 Eide - dinsdag 05 september 2017 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 20:01 schreef aaadjuh het volgende:

[..]

Met 1 voordeel als je naar Ajax gaat is dat je meer kans hebt op speeltijd
En dat is precies waarom Ajax jonge spelers zoekt. Die hebben iets te bewijzen, moeten minuten maken en zitten hopelijk nog niet aan hun top. En Ajax krijgt dan spelers die groeien en beter worden. Als neveneffect gaan ze dan veelal voor veel meer weg dan ze gekost hebben.

Dat heeft alleen niets te maken met niet willen of durven spenderen, maar met de manier waarop Ajax voldoende kwaliteit probeert aan te trekken.
aaadjuh
 aaadjuh - dinsdag 05 september 2017 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 21:45 schreef Eide het volgende:

[..]

En dat is precies waarom Ajax jonge spelers zoekt. Die hebben iets te bewijzen, moeten minuten maken en zitten hopelijk nog niet aan hun top. En Ajax krijgt dan spelers die groeien en beter worden. Als neveneffect gaan ze dan veelal voor veel meer weg dan ze gekost hebben.

Dat heeft alleen niets te maken met niet willen of durven spenderen, maar met de manier waarop Ajax voldoende kwaliteit probeert aan te trekken.
ja maar ook bijvoorbeeld een Huntelaar, waarvan ik denk dat hij bij Ajax meer aan spelen toekomt dan bij bijvoorbeeld een Stoke city of Celta de Vigo
Zapata
 Zapata - woensdag 06 september 2017 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 21:45 schreef Eide het volgende:

[..]

En dat is precies waarom Ajax jonge spelers zoekt. Die hebben iets te bewijzen, moeten minuten maken en zitten hopelijk nog niet aan hun top. En Ajax krijgt dan spelers die groeien en beter worden. Als neveneffect gaan ze dan veelal voor veel meer weg dan ze gekost hebben.

Dat heeft alleen niets te maken met niet willen of durven spenderen, maar met de manier waarop Ajax voldoende kwaliteit probeert aan te trekken.
Is het niet gewoon andersom, Ajax scout jonge talenten omdat de waarde van een voetballer op die leeftijd het snelst toeneemt. Ajax koopt ook steeds meer om de eigen jeugd aan te vullen, willen de goede naam van jeugdopleiding verder uitmelken want daardoor kunnen ze voor Ajax' spelers ook nog een premium price vragen. Dat levert geld op maar geen prijzen, tis maar waar je de focus op wil leggen.

Want wat is dan eigenlijk 'voldoende' kwaliteit, voldoende voor wat? Om weer eens de wereldbeker te winnen? Overwinteren in de CL? Kampioen van Nederland? De beker? Meedoen om de prijzen is genoeg of is het al voldoende wanneer we niet degraderen?

Het huidige beleid goedpraten kan alleen vanuit een business perspectief. Wanneer je de beste opleiding, de beste selectie, het meeste geld hebt dan kan je sportief gezien toch niet tevreden zijn met waar we staan nu.

Vergelijk dit even met onze rivaal Feyenoord, en ja, die zijn ons sportief gezien voorbij!! Onder van Geel heeft Feyenoord de afgelopen jaren alleen maar eigen jeugd, huurspelers, remigranten, transfervrije spelers, bankzitters en andere C-categorie kunnen halen/lenen/huren. Van Geel heeft de lat echter ieder jaar een beetje hoger gelegd en rustig doorgebouwd, had vorig seizoen voor het eerst de selectie al voor de start van het seizoen op orde en zie waar ze nu staan. Wie denkt dat de Rotterdamse opleving een toevalstreffer is mag zich nog even omdraaien om deze droom vast te houden.
remco k
 remco k - woensdag 06 september 2017 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 11:04 schreef Zapata het volgende:

[..]

Is het niet gewoon andersom, Ajax scout jonge talenten omdat de waarde van een voetballer op die leeftijd het snelst toeneemt. Ajax koopt ook steeds meer om de eigen jeugd aan te vullen, willen de goede naam van jeugdopleiding verder uitmelken want daardoor kunnen ze voor Ajax' spelers ook nog een premium price vragen. Dat levert geld op maar geen prijzen, tis maar waar je de focus op wil leggen.

Want wat is dan eigenlijk 'voldoende' kwaliteit, voldoende voor wat? Om weer eens de wereldbeker te winnen? Overwinteren in de CL? Kampioen van Nederland? De beker? Meedoen om de prijzen is genoeg of is het al voldoende wanneer we niet degraderen?

Het huidige beleid goedpraten kan alleen vanuit een business perspectief. Wanneer je de beste opleiding, de beste selectie, het meeste geld hebt dan kan je sportief gezien toch niet tevreden zijn met waar we staan nu.

Vergelijk dit even met onze rivaal Feyenoord, en ja, die zijn ons sportief gezien voorbij!! Onder van Geel heeft Feyenoord de afgelopen jaren alleen maar eigen jeugd, huurspelers, remigranten, transfervrije spelers, bankzitters en andere C-categorie kunnen halen/lenen/huren. Van Geel heeft de lat echter ieder jaar een beetje hoger gelegd en rustig doorgebouwd, had vorig seizoen voor het eerst de selectie al voor de start van het seizoen op orde en zie waar ze nu staan. Wie denkt dat de Rotterdamse opleving een toevalstreffer is mag zich nog even omdraaien om deze droom vast te houden.
1 keer kampioen worden, dan ben je ons sportie fniet voorbij.. Sorry, maar dat is gewoon onzin, AZ en Twente zijn ons ook nooit voorbij geweest...
Eide
 Eide - woensdag 06 september 2017 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 11:04 schreef Zapata het volgende:

[..]

Is het niet gewoon andersom
Welke argumenten heb je daar dan voor? We zien toch elke transferperiode weer dat Ajax gearriveerde spelers niet kan behouden en dat andere gearriveerde spelers geen trek hebben om bij Ajax te spelen? Hoe vaak heb jij berichten gezien van spelers tussen de 25 en 30 (niveau Klaassen minimaal) die zeggen "Zo jammer dat Ajax niet heeft gebeld!"
Zapata
 Zapata - woensdag 06 september 2017 - 12:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 11:18 schreef remco k het volgende:

[..]

1 keer kampioen worden, dan ben je ons sportie fniet voorbij.. Sorry, maar dat is gewoon onzin, AZ en Twente zijn ons ook nooit voorbij geweest...
Gevoelsmatig blijft dat arbitrair, rationeel gezien wint Feyenoord de beker, de titel, de JC schaal en Ajax al drie jaar helemaal niets.

Het is natuurlijk niet alleen omdat Ajax het laat liggen, in Rotterdam doen ze het gewoon ook heel goed. Daar investeert men in een compleet nieuw jeugdcomplex wat volgend seizoen klaar is en stelt men Jan de Jong aan om met Feyenoord City de volgende stap te zetten. Die zitten duidelijk in een opwaartse flow en zullen dat met de dynamiek rondom het nieuwe stadion de komende jaren ook vast kunnen houden.

Kan jij mij uitleggen waarom jij denkt dat Ajax sportief verder is dan Feyenoord?
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 september 2017 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 11:18 schreef remco k het volgende:

[..]

1 keer kampioen worden, dan ben je ons sportie fniet voorbij.. Sorry, maar dat is gewoon onzin, AZ en Twente zijn ons ook nooit voorbij geweest...
en dan die 2 clubs ook nog met een rare boekhouding... kijk maar waar twente nu staat..
Eide
 Eide - woensdag 06 september 2017 - 12:35   quote  deeplink  
Overigens gaat Ajax waarschijnlijk ook een nieuw jeugdcomplex bouwen. De gemeente wil huizen bouwen waar nubde Toekomst staat. Het is al wel een tijdje stil rind die plannen trouwens.
Zapata
 Zapata - woensdag 06 september 2017 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 11:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Welke argumenten heb je daar dan voor? We zien toch elke transferperiode weer dat Ajax gearriveerde spelers niet kan behouden en dat andere gearriveerde spelers geen trek hebben om bij Ajax te spelen? Hoe vaak heb jij berichten gezien van spelers tussen de 25 en 30 (niveau Klaassen minimaal) die zeggen "Zo jammer dat Ajax niet heeft gebeld!"
Ik hoef dit toch niet aan te tonen, dit is wat we allemaal zien.

Men haalt geen SambaSam maar wel Dennis Johnsen waar de eerste afgelopen jaar bij Heerenveen een bepalende rol heeft gespeeld en de tweede vooralsnog vooral op de bank zat. Dat is toch een heel duidelijke keuze voor op termijn geld willen verdienen versus nu kwaliteit toevoegen.

PSV haalt Lozano, van Ginkel, Guardado, Moreno, Arias, Luuk de Jong. Feyenoord wint prijzen met Elia, Kuyt en Berghuis. Onzin om te stellen dat het onmogelijk is om versterkingen uit het buitenland (terug) te halen in de oudere leeftijdscategorie, alsof alleen de absolute top het niveau van Ajax zou opwaarderen...

Haps, van Drongelen waren gewoon op te halen. Van Drongelen vond men niet goed genoeg maar speelt nu wel bij HSV. En Haps? Te oud om nog veel aan te kunnen verdienen ofzo? Eindstand is dat we het met Dijks moeten gaan doen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 06 september 2017 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 13:03 schreef Zapata het volgende:

[..]

Ik hoef dit toch niet aan te tonen, dit is wat we allemaal zien.

Men haalt geen SambaSam maar wel Dennis Johnsen waar de eerste afgelopen jaar bij Heerenveen een bepalende rol heeft gespeeld en de tweede vooralsnog vooral op de bank zat. Dat is toch een heel duidelijke keuze voor op termijn geld willen verdienen versus nu kwaliteit toevoegen.

PSV haalt Lozano, van Ginkel, Guardado, Moreno, Arias, Luuk de Jong. Feyenoord wint prijzen met Elia, Kuyt en Berghuis. Onzin om te stellen dat het onmogelijk is om versterkingen uit het buitenland (terug) te halen in de oudere leeftijdscategorie, alsof alleen de absolute top het niveau van Ajax zou opwaarderen...

Haps, van Drongelen waren gewoon op te halen. Van Drongelen vond men niet goed genoeg maar speelt nu wel bij HSV. En Haps? Te oud om nog veel aan te kunnen verdienen ofzo? Eindstand is dat we het met Dijks moeten gaan doen.
Hou maar op dat krijg je er hier toch niet in.. Of ze willen niet komen of ze zijn niet goed genoeg om te slagen bij Ajax. En ja ik snap dat het lastig is in een op hol geslagen markt maar onmogelijk is het zeker niet. Nu konden ze niets beters vinden dan Dijks en kopen ze een paar spelers die afgeraden waren door scouts. Die Barac(ofzoiets) werd waarschijnlijk ook gescout omdat hij het wel lekker deed tegen PSV! Ik zeg ongeschikt!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 september 2017 door Hummel10 --
Eide
 Eide - woensdag 06 september 2017 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 13:03 schreef Zapata het volgende:

[..]

Men haalt geen SambaSam maar wel Dennis Johnsen waar de eerste afgelopen jaar bij Heerenveen een bepalende rol heeft gespeeld en de tweede vooralsnog vooral op de bank zat. Dat is toch een heel duidelijke keuze voor op termijn geld willen verdienen versus nu kwaliteit toevoegen.
Larsson... je bedoelt die gozer die tegen topploegen structureel niet presteert en nu bankzitter is in Rotterdam? Als je het nu hebt over dat Ajax kwaliteit moet aankopen is Larsson precies het verkeerde voorbeeld. Leuke voetballer voor de Eredivisie maar komt echt tekort voor de Europese ambities van de Nederlandse top.

quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 13:03 schreef Zapata het volgende:
PSV haalt Lozano, van Ginkel, Guardado, Moreno, Arias, Luuk de Jong. Feyenoord wint prijzen met Elia, Kuyt en Berghuis. Onzin om te stellen dat het onmogelijk is om versterkingen uit het buitenland (terug) te halen in de oudere leeftijdscategorie, alsof alleen de absolute top het niveau van Ajax zou opwaarderen...
Van Ginkel en De Jong zijn beide gefaald in het buitenland en uit armoede terug gekomen. Dat is vergelijkbaar met bijvoorbeeld Siem de Jong. Lozano is jong talent waar Ajax ook naar speurt. Arias is een ongelooflijke prutser die bij Ajax terecht volkomen afgebrand zou worden. Guardado en Moreno waren twee knappe en goede aankopen, dat zeker.

Maar goed, Ajax stelt daar in dezelfde periode Sanchez, Ziyech, Onana en Milik tegenover om er even een paar te noemen. Gewoon kwaliteitsinvesteringen. Dat punt dat PSV dus iets anders doet als Ajax in wat mij betreft onhoudbaar. En dat PSV er ook in slaagt goede voetballers aan te trekken doet natuurlijk niets af aan het feit dat Ajax dat ook doet. En beter ook gezien de transferinkomsten van Ajax.

quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 13:03 schreef Zapata het volgende:
Haps, van Drongelen waren gewoon op te halen. Van Drongelen vond men niet goed genoeg maar speelt nu wel bij HSV. En Haps? Te oud om nog veel aan te kunnen verdienen ofzo? Eindstand is dat we het met Dijks moeten gaan doen.
Van Drongelen was inderdaad een goede geweest. Voor die linksbackpositie heeft Ajax inderdaad zitten slapen. Men was bezig met andere voetballers en toen dat allemaal niet lukte waren deze jongens al weg. Daar heb je gelijk in, maar dat heeft in mijn ogen niets te maken met niet willen uitgeven maar de pijlen op de verkeerde gericht hebben.

Ik verwacht overigens dat Dijks naar de bank gaat verdwijnen zodra Orejuela ingedribbeld is. Die gozer zou zowel op links als op rechts uit de voeten moeten kunnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 september 2017 door Eide --
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 september 2017 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 14:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Larsson... je bedoelt die gozer die tegen topploegen structureel niet presteert en nu bankzitter is in Rotterdam? Als je het nu hebt over dat Ajax kwaliteit moet aankopen is Larsson precies het verkeerde voorbeeld. Leuke voetballer voor de Eredivisie maar komt echt tekort voor de Europese ambities van de Nederlandse top.

[..]

Van Ginkel en De Jong zijn beide gefaald in het buitenland en uit armoede terug gekomen. Dat is vergelijkbaar met bijvoorbeeld Siem de Jong. Lozano is jong talent waar Ajax ook naar speurt. Arias is een ongelooflijke prutser die bij Ajax terecht volkomen afgebrand zou worden. Guardado en Moreno waren twee knappe en goede aankopen, dat zeker.

Maar goed, Ajax stelt daar in dezelfde periode Sanchez, Ziyech, Onana en Milik tegenover om er even een paar te noemen. Gewoon kwaliteitsinvesteringen. Dat punt dat PSV dus iets anders doet als Ajax in wat mij betreft onhoudbaar. En dat PSV er ook in slaagt goede voetballers aan te trekken doet natuurlijk niets af aan het feit dat Ajax dat ook doet. En beter ook gezien de transferinkomsten van Ajax.

[..]

Van Drongelen was inderdaad een goede geweest. Voor die linksbackpositie heeft Ajax inderdaad zitten slapen. Men was bezig met andere voetballers en toen dat allemaal niet lukte waren deze jongens al weg. Daar heb je gelijk in, maar dat heeft in mijn ogen niets te maken met niet willen uitgeven maar de pijlen op de verkeerde gericht hebben.

Ik verwacht overigens dat Dijks naar de bank gaat verdwijnen zodra Orejuela ingedribbeld is. Die gozer zou zowel op links als op rechts uit de voeten moeten kunnen.
orejuela liever rb...dus orejuela veltman deligt wober ? teminste dacht dat wober ook LB kon en drang naar voren heeft
Zapata
 Zapata - woensdag 06 september 2017 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 14:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Larsson... je bedoelt die gozer die tegen topploegen structureel niet presteert en nu bankzitter is in Rotterdam? Als je het nu hebt over dat Ajax kwaliteit moet aankopen is Larsson precies het verkeerde voorbeeld. Leuke voetballer voor de Eredivisie maar komt echt tekort voor de Europese ambities van de Nederlandse top.

[..]

Van Ginkel en De Jong zijn beide gefaald in het buitenland en uit armoede terug gekomen. Dat is vergelijkbaar met bijvoorbeeld Siem de Jong. Lozano is jong talent waar Ajax ook naar speurt. Arias is een ongelooflijke prutser die bij Ajax terecht volkomen afgebrand zou worden. Guardado en Moreno waren twee knappe en goede aankopen, dat zeker.

Maar goed, Ajax stelt daar in dezelfde periode Sanchez, Ziyech, Onana en Milik tegenover om er even een paar te noemen. Gewoon kwaliteitsinvesteringen. Dat punt dat PSV dus iets anders doet als Ajax in wat mij betreft onhoudbaar. En dat PSV er ook in slaagt goede voetballers aan te trekken doet natuurlijk niets af aan het feit dat Ajax dat ook doet. En beter ook gezien de transferinkomsten van Ajax.

[..]

Van Drongelen was inderdaad een goede geweest. Voor die linksbackpositie heeft Ajax inderdaad zitten slapen. Men was bezig met andere voetballers en toen dat allemaal niet lukte waren deze jongens al weg. Daar heb je gelijk in, maar dat heeft in mijn ogen niets te maken met niet willen uitgeven maar de pijlen op de verkeerde gericht hebben.

Ik verwacht overigens dat Dijks naar de bank gaat verdwijnen zodra Orejuela ingedribbeld is. Die gozer zou zowel op links als op rechts uit de voeten moeten kunnen.
Larsson was tegen Feyenoord beslissend dus die vlieger gaat niet op. Misschien komt Larson inderdaad tekort voor de Europese ambities van de Nederlandse top maar dat wil nog niet zeggen dat het geen versterking voor het huidige Ajax zou zijn. Mij ging het er overigens vooral om dat Ajax wel geld naar Heerenveen overmaakt voor een volgend talent wat zich nog zal moeten bewijzen. In die jonge categorie durft men wel risico te nemen en in de oudere categorie niet. Dat er bij Ajax in die jonge categorie ook goede aankopen zitten wil niet zeggen dat men geen goede oudere spelers nodig heeft om sportief te kunnen groeien.

Dat van Ginkel en de Jong gefaald zijn in het buitenland bevestigd dat bepalende spelers uit het buitenland haalbaar zijn. Ook voor de Ariassen, Moreno's e.d. er is nooit een garantie dat een speler het goed gaat doen maar dat er niemand te vinden is die zou willen komen is complete onzin. Nogmaals, spelers van het nivo Ginkel, de Jong, de 34 jarige Kuyt of een rehabiliterende Elia steken er in Nederland met kop en schouders boven uit en helpen hun team aan prijzen.

Jij stelt dat PSV en Ajax zo'n beetje hetzelfde doen... ik zie Ajax geen kwaliteit kopen in de categorie 22+ Dan schrijf je ook nog dat Ajax dat eigenlijk beter doet gezien de transferinkomsten. Dat is voor jou dus de benchmark... transferinkomsten? Need I say more?
Eide
 Eide - woensdag 06 september 2017 - 15:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 15:00 schreef Zapata het volgende:

[..]

Larsson was tegen Feyenoord beslissend dus die vlieger gaat niet op.
Dat was de eerste en enige keer in al zijn wedstrijden tegen de top 3. Die vlieger gaat dus wel degelijk op. Ook in de Europese westrijden van Heerenveen is Larsson systematisch onzichtbaar geweest. Een zwaluw maakt geen zomer dus die enige goal tegen Feyenoord veranderd niets aan het feit dat Larsson gewoon niet presteert als het echt nodig is.

quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 15:00 schreef Zapata het volgende:
+ Dan schrijf je ook nog dat Ajax dat eigenlijk beter doet gezien de transferinkomsten. Dat is voor jou dus de benchmark... transferinkomsten? Need I say more?
Leuk hoor, zo woorden verdraaien. Ik gebruik transferinkomsten als middel om te meten wat voor kwaliteit spelers Ajax voortbrengt ten opzichte van andere ploegen en toon daarmee aan dat het aankoopbeleid van Ajax gewoon kwaliteit voort brengt,

Ik vind dit een leuke discussie, maar laten we niet op zo'n flauwe manier woorden gaan verdraaien. Dan ben ik er namelijk onmiddellijk klaar mee.
Zapata
 Zapata - woensdag 06 september 2017 - 15:53   quote  deeplink  
Wil niet flauw doen en reageer juist op jouw inhoudelijke reactie. Ik verdraai imo jouw woorden ook niet, jij stelt dat het Ajax' aankoopbeleid succesvoller is en als argument gebruik je de transferinkomsten.

Los van het feit dat tranferinkomsten o.a. ook afhankelijk zijn van leeftijd, de duur en de waarde van het huidige contract wil ik je vragen na te denken over het scenario waarbij Ajax Sanchez had gehouden.

Was deze Window dan 45M minder succesvol?
Eide
 Eide - woensdag 06 september 2017 - 16:46   quote  deeplink  
Natuurlijk niet. Ajax heeft ook geprobeerd Sanchez te behouden door (naar verluid) ruimschoots boven het salarisplafond te gaan zitten. De speler wilde echter niet en wilde bovendien niet langer deel uitmaken van de selectie. Er lag 40 miljoen op tafel. Ajax kon gewoon niet veel anders.

Ik denk dat Ajax zwakker uit de transferperiode is gekomen. Dat kan ook niet anders als je je twee beste spelers kwijt raakt. Dat is echter wel inherent aan Ajax. Jonge spelers hebben tijd nodig om te groeien. Je hoopt dat een Ziyech dan in de leegte kan stappen die Klaassen achterlaat. De realiteit is dat dat tijd nodig heeft. Laten we niet vergeten dat Bosz ook gewoon een dik half jaar nodig had om Ajax echt aan het voetballen te krijgen.
Eide
 Eide - woensdag 06 september 2017 - 16:55   quote  deeplink  
Het aardige is juist dat het voorbeeld Sanchez jouw zou moeten tonen dat Ajax niet op de centen wil zitten. Er lag 40 miljoen op tafel waar Ajax eigenlijk nee tegen wilde zeggen en hoopte dat ze de speler konden overtuigen te blijven. Idem met Ziyech trouwens waar in extremis ook nog een enorm bod voor kwam.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 06 september 2017 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 15:15 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat was de eerste en enige keer in al zijn wedstrijden tegen de top 3. Die vlieger gaat dus wel degelijk op. Ook in de Europese westrijden van Heerenveen is Larsson systematisch onzichtbaar geweest. Een zwaluw maakt geen zomer dus die enige goal tegen Feyenoord veranderd niets aan het feit dat Larsson gewoon niet presteert als het echt nodig is.

[..]

Leuk hoor, zo woorden verdraaien. Ik gebruik transferinkomsten als middel om te meten wat voor kwaliteit spelers Ajax voortbrengt ten opzichte van andere ploegen en toon daarmee aan dat het aankoopbeleid van Ajax gewoon kwaliteit voort brengt,

Ik vind dit een leuke discussie, maar laten we niet op zo'n flauwe manier woorden gaan verdraaien. Dan ben ik er namelijk onmiddellijk klaar mee.
Toch denk ik dat Larsson ondanks zijn lage aantal speelminuten een beter rendement gaat halen dan onze Younes..

Dat hij het niet in grote wedstrijden laat zien ligt dat vaak niet aan de kwaliteit van de ploeg en het verschil met een top 3 ploeg? Ziyech liet het in grote wedstrijden tegen top 3 ook niet altijd zien. Zo zijn er nog genoeg voorbeelden.
Eide
 Eide - woensdag 06 september 2017 - 21:25   quote  deeplink  
Misschien, misschien niet. Feit is en blijft dat het een jongen is die zelden of niet weet te overtuigen als de tegenstander sterk is. Ziyech vond ik wat dat betert echt een pak beter. Daar droop de klasse al 2 seizoenen vanaf voordat Ajax hem haalde.

Uiteindelijk is het koffiedik kijken hoor, maar Larsson vind ik echt een klasse minder als bijvoorbeeld Ziyech en op dit moment niet beter als Younes (misschien gelijkwaardig, maar zeker niet beter) en met veel minder potentie als Kluivert. En dus vind ik het terecht dat Ajax zo'n jongen links laat liggen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 06 september 2017 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 21:25 schreef Eide het volgende:
Misschien, misschien niet. Feit is en blijft dat het een jongen is die zelden of niet weet te overtuigen als de tegenstander sterk is. Ziyech vond ik wat dat betert echt een pak beter. Daar droop de klasse al 2 seizoenen vanaf voordat Ajax hem haalde.

Uiteindelijk is het koffiedik kijken hoor, maar Larsson vind ik echt een klasse minder als bijvoorbeeld Ziyech en op dit moment niet beter als Younes (misschien gelijkwaardig, maar zeker niet beter) en met veel minder potentie als Kluivert. En dus vind ik het terecht dat Ajax zo'n jongen links laat liggen.
Vind het in dit geval ook helemaal niet erg hoor al vind ik rendement wel erg belangrijk en aangezien Ajax vaak sterker is en balbezit heeft vind ik hem wel beschikken over de juiste kwaliteiten om de spits te bedienen. Zonder aanvoer is Dolberg ook niks en laat Younes nou alles hebben behalve rendement.

Haps zelfde verhaal is naar mijn mening nuttiger dan een Dijks. Dat ze daar geen betere voor konden vinden vind ik echt schandalig.

Garantie dat een Larsson en een Haps bij ons zouden slagen heb je niet dus dat blijft inderdaad koffiedik kijken. Onze linkerkant vind ik hoe dan ook ondermaats..
Eide
 Eide - woensdag 06 september 2017 - 21:51   quote  deeplink  
Maar misschien maakt Larsson het dit seizoen plotseling helemaal waar hoor. Ik bedoel, wie weet en moet ik aan het einde van het seizoen concluderen dat hij het wel waard was geweest. Ik vind hem alleen verre van een no-brainer, zoals ik dat al 2 seizoenen van Ziyech wel vond.
Eide
 Eide - woensdag 06 september 2017 - 21:52   quote  deeplink  
En linksback kunnen we lang of kort over praten. Daar heeft Ajax echt steken laten vallen. Riedewald laten vertrekken, Sinkgraven is het niet en de opties waar Ajax mee bezig was wilden allemaal niet. Dat je dan uiteindelijk met lege handen staat terwijl er twee goede opties in de Eredivisie beschikbaar waren is gewoon slecht.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 06 september 2017 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 21:51 schreef Eide het volgende:
Maar misschien maakt Larsson het dit seizoen plotseling helemaal waar hoor. Ik bedoel, wie weet en moet ik aan het einde van het seizoen concluderen dat hij het wel waard was geweest. Ik vind hem alleen verre van een no-brainer, zoals ik dat al 2 seizoenen van Ziyech wel vond.
Larsson gaat het zo goed doen dat er hier op het forum geklaagd gaat worden dat wij hem niet hebben gehaald.
Komt in een goed draaiend team terecht, betere spelers om zich heen en aanvallers die zijn passes en loopacties op waarde kunnen schatten.
Die gaat goed renderen daar in Rotterdam verwacht ik.
Loetje
 Loetje - woensdag 06 september 2017 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 14:23 schreef Eide het volgende:

[..]

Larsson... je bedoelt die gozer die tegen topploegen structureel niet presteert en nu bankzitter is in Rotterdam? Als je het nu hebt over dat Ajax kwaliteit moet aankopen is Larsson precies het verkeerde voorbeeld. Leuke voetballer voor de Eredivisie maar komt echt tekort voor de Europese ambities van de Nederlandse top.

[..]

Van Ginkel en De Jong zijn beide gefaald in het buitenland en uit armoede terug gekomen. Dat is vergelijkbaar met bijvoorbeeld Siem de Jong. Lozano is jong talent waar Ajax ook naar speurt. Arias is een ongelooflijke prutser die bij Ajax terecht volkomen afgebrand zou worden. Guardado en Moreno waren twee knappe en goede aankopen, dat zeker.

Maar goed, Ajax stelt daar in dezelfde periode Sanchez, Ziyech, Onana en Milik tegenover om er even een paar te noemen. Gewoon kwaliteitsinvesteringen. Dat punt dat PSV dus iets anders doet als Ajax in wat mij betreft onhoudbaar. En dat PSV er ook in slaagt goede voetballers aan te trekken doet natuurlijk niets af aan het feit dat Ajax dat ook doet. En beter ook gezien de transferinkomsten van Ajax.

[..]

Van Drongelen was inderdaad een goede geweest. Voor die linksbackpositie heeft Ajax inderdaad zitten slapen. Men was bezig met andere voetballers en toen dat allemaal niet lukte waren deze jongens al weg. Daar heb je gelijk in, maar dat heeft in mijn ogen niets te maken met niet willen uitgeven maar de pijlen op de verkeerde gericht hebben.

Ik verwacht overigens dat Dijks naar de bank gaat verdwijnen zodra Orejuela ingedribbeld is. Die gozer zou zowel op links als op rechts uit de voeten moeten kunnen.
En over Guardado gesproken, die bakte er helemaal niets van bij Valencia he. Was ook een pure gok en speelde het laatste jaar als een natte krant en liet structureel zijn man lopen.
Loetje
 Loetje - woensdag 06 september 2017 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 15:53 schreef Zapata het volgende:
Wil niet flauw doen en reageer juist op jouw inhoudelijke reactie. Ik verdraai imo jouw woorden ook niet, jij stelt dat het Ajax' aankoopbeleid succesvoller is en als argument gebruik je de transferinkomsten.

Los van het feit dat tranferinkomsten o.a. ook afhankelijk zijn van leeftijd, de duur en de waarde van het huidige contract wil ik je vragen na te denken over het scenario waarbij Ajax Sanchez had gehouden.

Was deze Window dan 45M minder succesvol?
Eide en woorden omdraaien? Dan moet je echt goed lezen ouwe
Zapata
 Zapata - woensdag 06 september 2017 - 23:12   quote  deeplink  
Het gaat niet om SambaSam maar om het feit dat Ajax niet bij Heerenveen een sterkhouder haalt maar wel weer een jonger talent die bij Heerenveen nog geen basisspeler was. Topdeal waar Ajax mogelijk veel geld aan gaat verdienen en weinig financieel risico mee loopt. Sportief gezien schiet je er geen ruk mee op.

Zulke deal zijn noodzakelijk voor een voetbalclub maar wanneer Ajax alleen maar dat soort deals sluit redden ze het niet eens in Nederland, laat staan Europa.

Van de Sar had ook voor die deal met Sanchez kunnen gaan liggen. Gewoon een signaal afgeven en buiten de selectie plaatsen. Die draait wel weer bij na een tijdje. Worse case heb je een financiële strop maar sportief gezien maakt het geen verschil met verkopen. Ajax maakt een andere keuze.

Ajax had bijvoorbeeld ook Bosz zijn gang kunnen laten gaan en hem 60M geven voor 2 a 3 directe versterkingen.
JOOD
 JOOD - woensdag 06 september 2017 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 23:12 schreef Zapata het volgende:
Het gaat niet om SambaSam maar om het feit dat Ajax niet bij Heerenveen een sterkhouder haalt maar wel weer een jonger talent die bij Heerenveen nog geen basisspeler was. Topdeal waar Ajax mogelijk veel geld aan gaat verdienen en weinig financieel risico mee loopt. Sportief gezien schiet je er geen ruk mee op.

Zulke deal zijn noodzakelijk voor een voetbalclub maar wanneer Ajax alleen maar dat soort deals sluit redden ze het niet eens in Nederland, laat staan Europa.

Van de Sar had ook voor die deal met Sanchez kunnen gaan liggen. Gewoon een signaal afgeven en buiten de selectie plaatsen. Die draait wel weer bij na een tijdje. Worse case heb je een financiële strop maar sportief gezien maakt het geen verschil met verkopen. Ajax maakt een andere keuze.

Ajax had bijvoorbeeld ook Bosz zijn gang kunnen laten gaan en hem 60M geven voor 2 a 3 directe versterkingen.
Eens.

Alleen je laatste zin druist zwaar tegen het ingezette beleid in. Al was dit wel echt de uitgelezen kans om gericht te investeren en een stap te maken...
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 september 2017 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 23:17 schreef JOOD het volgende:

[..]

Eens.

Alleen je laatste zin druist zwaar tegen het ingezette beleid in. Al was dit wel echt de uitgelezen kans om gericht te investeren en een stap te maken...
maar doen ze dat nu ook niet met het halen van spelers die eventueel de eigenjeugd in de weg staan en geen bewezen feit is dat het een directe versterking is ? want dat is wat ze telkens zeggen.. dat ze alleen spelers kopen voor het eerste als het een directe versterking blijkt te zijn..

orejuela wober afwachten.. siem maar afwachten wat die nog kan brengen.. huntelaar was als 2de spits gehaald... dus infeitte gaan ze al tegen hun eigen beleid in..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 07 september 2017 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 21:51 schreef Eide het volgende:
Maar misschien maakt Larsson het dit seizoen plotseling helemaal waar hoor. Ik bedoel, wie weet en moet ik aan het einde van het seizoen concluderen dat hij het wel waard was geweest. Ik vind hem alleen verre van een no-brainer, zoals ik dat al 2 seizoenen van Ziyech wel vond.
Dit ben ik met je eens en met de linksback inderdaad ook..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 september 2017 - 13:11   quote  deeplink  
Tjonge, wat een ophef!

En dat omdat Ajax in Europa is uitgeschakeld. We in de competitie alweer achter de feiten aanlopen.

Dan geven we iedereen maar de schuld, want dat is wel zo gemakkelijk.

Maar zodra het goed loopt dan is iedereen weer tevreden. Dan doet iedereen perfect zijn werk.

Sorry, maar daar trap ik niet in!

Veltman aanvoerder! Prima, je kan ook te veel waarde hechten aan de aanvoerders schap. Je speelt voetbal met ze 11 en daarvan is maar 1 die dan met de scheids praat en mag beslissen of je begint met bal of waar gaat staan. Verder voegt het niets toe. Ja, als je een prijs wint dan mag je die huldigen en in ontvangst nemen. Verder stelt aanvoerder helemaal niet zoveel voor, want ook zonder zo'n band kan je iets zeggen in de kleedkamer.

Aankopen, helemaal geen probleem mee. Een linksbenige centrale verdediger gehaald, vrijwel direct na vertrek van Sanchez, dat Sanchez niet wilde spelen, terwijl hij nog wel betaald kreeg. Dat kan je TH niet verwijten. Vervanger van Tete is ook al lang binnen, alleen zijn werkvergunning niet, als overheid niet mee wil werken, tjah. Viergever gaat linksback spelen, zal dijks gewoon op de bank plaatsnemen en haast niet spelen omdat sinkgraven eerder speelt.

En de verloren wedstrijden, tja als je je niet goed voorbereid dan verliest je wel eens een wedstrijd. Ook al zaten we er heel dichtbij. Ik denk dat Ajax de wedstrijd tegen Nice wel had gewonnen als de voorbereiding beter zou zijn geweest.
Vervolgens ben je dan sowieso zeker van dat je tot aan de winsterstop europees voetbal speelt.
Maar ja, moet je dan als gevoelloze botte boeren te werk gaan en spelers verplichten hun werk te doen alsof er niks is gebeurd?

Dus wat is dan nu eigenlijk het probleem?
Zapata
 Zapata - donderdag 07 september 2017 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 september 2017 - 23:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar doen ze dat nu ook niet met het halen van spelers die eventueel de eigenjeugd in de weg staan en geen bewezen feit is dat het een directe versterking is ? want dat is wat ze telkens zeggen.. dat ze alleen spelers kopen voor het eerste als het een directe versterking blijkt te zijn..

orejuela wober afwachten.. siem maar afwachten wat die nog kan brengen.. huntelaar was als 2de spits gehaald... dus infeitte gaan ze al tegen hun eigen beleid in..
Met al die buitenlandse toptalenten blijft er minder ruimte over voor Nederlandse jeugd. Wanneer deze spelers zich idd goed ontwikkelen zijn ze nog sneller vertrokken dan de Nederlanders omdat zij de keuze om de thuissituatie achter te laten al eerder hebben genomen.

Ajax vervreemd zich zo van haar achterban maar het levert wel geld op!!
remco k
 remco k - donderdag 07 september 2017 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 13:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

Maar zodra het goed loopt dan is iedereen weer tevreden. Dan doet iedereen perfect zijn werk.

Je suggureerd niet iets dat op dit forum zeker niet waar is..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 07 september 2017 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 07 september 2017 - 13:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Je suggureerd niet iets dat op dit forum zeker niet waar is..
Ik suggereer niets, men kan best een punt hebben of juist niet. Dat doet er ook niet toe.

Ik vind enkel dat de ophef zwaar overtrokken is.

Want als we van Nice hadden gewonnen en de volgende ronde ook en in de competitie alle wedstrijden hadden gewonnen. Dan vraag ik mij af of men dan nog steeds zulke kritieken hadden geleverd.

Dat we die wedstrijden niet hebben gewonnen komt niet omdat Veltman aanvoerder is.
Komt niet omdat Overmars of RVC geen geld wil uitgeven. Komt ook niet omdat we op kunstgras spelen en komt ook niet omdat we een onervaren trainer hebben.

Dat er wellicht fouten zijn gemaakt, dat kan. Maar om hier nou zoveel ophef te veroorzaken, dat gaat mij echt te ver!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5981
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX NV: Voetbalclub of bedrijf?









0.0530359