BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX NV: Voetbalclub of bedrijf?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Zapata
 Zapata - zondag 03 september 2017 - 22:40   quote  deeplink  
Meer benieuwd naar de top van Ajax, hebben we die nu weer gehad?
Loetje
 Loetje - zondag 03 september 2017 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 21:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar nog wel iets onder zitten.
Eriksen blijft eronder omdat hij de volgende stap maar niet maakt. Alderweireld is wel echt belachelijk goed geworden en ineens een beest wat die bij ons niet was.
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2017 - 01:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 23:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Eriksen blijft eronder omdat hij de volgende stap maar niet maakt. Alderweireld is wel echt belachelijk goed geworden en ineens een beest wat die bij ons niet was.
dat dacht ik eerlijk gezegt ook toen hij bij ajax zat.. hier top.. maar niet SUPER top.. toch in engeland stappen gemaakt.. wellicht met nog betere mensen om hem heen nog een stap hoger ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 september 2017 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - maandag 04 september 2017 - 02:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 01:11 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat dacht ik eerlijk gezegt ook toen hij bij ajax zat.. hier top.. maar niet SUPER top.. toch in engeland stappen gemaakt.. wellicht met nog betere mensen om hem heen nog een stap hoger ?
Laatste jaar was die super top!
Eide
 Eide - maandag 04 september 2017 - 06:31   quote  deeplink  
Als Eriksen bij een club ala Barca of Real komt is hij ook een van de beste. Ik zou Eriksen wel eens achter Messi en Suarez willen zien.
Loetje
 Loetje - maandag 04 september 2017 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 06:31 schreef Eide het volgende:
Als Eriksen bij een club ala Barca of Real komt is hij ook een van de beste. Ik zou Eriksen wel eens achter Messi en Suarez willen zien.
Jep. Zou hem heel graag op de plaats van Iniesta willen zien. Dat roep ik al heel lang. Denk echt dat hij de ideale opvolger is.
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2017 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 12:01 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jep. Zou hem heel graag op de plaats van Iniesta willen zien. Dat roep ik al heel lang. Denk echt dat hij de ideale opvolger is.
iniesta is natuurlijk nog wel een paar klasses beter.. maar houd ook een keer op en zou een ideale leer meester zijn.. maar met een messi suarez die veel bewegen kan eriksen denk ik zeker nog beter renderen..
Eide
 Eide - maandag 04 september 2017 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 13:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

iniesta is natuurlijk nog wel een paar klasses beter.. maar houd ook een keer op en zou een ideale leer meester zijn.. maar met een messi suarez die veel bewegen kan eriksen denk ik zeker nog beter renderen..
Dat, plus Eriksen's traptechniek en gevoel voor de steekpass. Ik denk dat Eriksen positioneel minder is als Iniesta, maar Barca kan het balletje al een tijd niet meer zo rond laten gaan als voorheen. Juist iemand als Eriksen, met meer loopvermogen, kan goed werk doen voor Barcelona.
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2017 - 15:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 15:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat, plus Eriksen's traptechniek en gevoel voor de steekpass. Ik denk dat Eriksen positioneel minder is als Iniesta, maar Barca kan het balletje al een tijd niet meer zo rond laten gaan als voorheen. Juist iemand als Eriksen, met meer loopvermogen, kan goed werk doen voor Barcelona.
barca is op dit moment niet meer het barca van voorheen.. (zijn de supporters niet blij mee) geven jeugd weinig kans en in dit geval zou dan indd eriksen een prima aankoop zijn ook qua bedrag.. maar zou een eriksen opgewassen zijn tegen een isco ronaldo ramos etc ? wil het eigenlijk wel eens zien !!
Loetje
 Loetje - maandag 04 september 2017 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 13:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

iniesta is natuurlijk nog wel een paar klasses beter.. maar houd ook een keer op en zou een ideale leer meester zijn.. maar met een messi suarez die veel bewegen kan eriksen denk ik zeker nog beter renderen..
Niet gek he als je wekelijks tussen de toppers speelt.
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2017 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 15:32 schreef Loetje het volgende:

[..]

Niet gek he als je wekelijks tussen de toppers speelt.
vandaar ook dat ik hem daar wel eens wil zien..
JOOD
 JOOD - maandag 04 september 2017 - 16:01   quote  deeplink  
Wat denken jullie? Gaan er nog koppen rollen?

Keizer/technische staf?
Vd Sar/Overmars?
RvC?
Loetje
 Loetje - maandag 04 september 2017 - 16:20   quote  deeplink  
Kwestie van tijd dat de ledenraad mensen gaan wegstemmem. Dat zal mogelijk de RvC zijn aangezien de cultuurbewaker daar weg is. In het TH wellicht Van der Sar al lijkt me dat sterk. Als echter de RvC mag blijven, denk ik dat Bergkamp weg wordt weggestuurd. En dat zou ik erg jammer vinden.
Eide
 Eide - maandag 04 september 2017 - 16:56   quote  deeplink  
Ik denk niet dat er op dat front iets zal gebeuren. De situatie is bij lange na niet zoals destijds met Jaakke en later Van de Boog. Er is onvrede... Dat is altijd bij Ajax.
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2017 - 17:27   quote  deeplink  
mwah zal niet zoon vaart lopen, denk als dit seizoen geen titel word behaald, dan wel..
Eide
 Eide - maandag 04 september 2017 - 17:37   quote  deeplink  
Ook niet, tenzij de resultaten EN het voetbal enorm tegenvallen.
Eide
 Eide - maandag 04 september 2017 - 17:38   quote  deeplink  
Ook niet, tenzij de resultaten EN het voetbal enorm tegenvallen.
Zapata
 Zapata - maandag 04 september 2017 - 17:51   quote  deeplink  
Net als bij alle andere bedrijven veranderd er bij Ajax helemaal niets zolang men zoveel geld verdient.
Eide
 Eide - maandag 04 september 2017 - 18:22   quote  deeplink  
Succesvolle bedrijven innoveren en veranderen juist constant. Bovendien was de fluwelen revolutie van Cruijff ook niet ingegeven door geld terwijl er wel verandering kwam. Die uitspraak lijkt mij dus aantoonbaar onjuist.
Zapata
 Zapata - maandag 04 september 2017 - 18:39   quote  deeplink  
Want ten tijde van de revolutie maakte Ajax ook al zoveel winst?
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2017 - 19:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 18:22 schreef Eide het volgende:
Succesvolle bedrijven innoveren en veranderen juist constant. Bovendien was de fluwelen revolutie van Cruijff ook niet ingegeven door geld terwijl er wel verandering kwam. Die uitspraak lijkt mij dus aantoonbaar onjuist.
de echte revolutie is er alleen niet echt van gekomen.. teminste niet zoals die bedoelt was
remco k
 remco k - maandag 04 september 2017 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 september 2017 - 21:40 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ben wel benieuwd waar hun plafond ligt eerlijk gezegt...
Ik zat er later nog even over na te denken. En ik denk dat ik dit soort jongens niet als wereldtop benoem om de ddoeenvoudige reden dat ze niet bij een club uit de wereld top spelen.

Een eriksen zou namelijk een prima vervanger zijn van Iniesta. En vertongen en alder zouden centraal iedere andere Barca speler uit de basis spelen.
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2017 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 19:23 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zat er later nog even over na te denken. En ik denk dat ik dit soort jongens niet als wereldtop benoem om de ddoeenvoudige reden dat ze niet bij een club uit de wereld top spelen.

Een eriksen zou namelijk een prima vervanger zijn van Iniesta. En vertongen en alder zouden centraal iedere andere Barca speler uit de basis spelen.
dat denk ik indd zelf ook.. maar of het er ooit van komt...
remco k
 remco k - maandag 04 september 2017 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 15:25 schreef nummer10 het volgende:

[..]

barca is op dit moment niet meer het barca van voorheen.. (zijn de supporters niet blij mee) geven jeugd weinig kans en in dit geval zou dan indd eriksen een prima aankoop zijn ook qua bedrag.. maar zou een eriksen opgewassen zijn tegen een isco ronaldo ramos etc ? wil het eigenlijk wel eens zien !!
Ik denk dat eriksen beter is dan isco. Die is al veel langer op zijn huidige niveau. Isco heeft het nog niet eens een half seizoen laten zien.

Maar ik denk het wel.
remco k
 remco k - maandag 04 september 2017 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 16:01 schreef JOOD het volgende:
Wat denken jullie? Gaan er nog koppen rollen?

Keizer/technische staf?
Vd Sar/Overmars?
RvC?
Waarom zou de technische staf er nu ineens uitvliegen.
remco k
 remco k - maandag 04 september 2017 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 18:39 schreef Zapata het volgende:
Want ten tijde van de revolutie maakte Ajax ook al zoveel winst?
Het was niet de drijfveer en dus in Eide zijn post terecht niet aangehaald.
Eide
 Eide - maandag 04 september 2017 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 19:07 schreef nummer10 het volgende:

[..]

de echte revolutie is er alleen niet echt van gekomen.. teminste niet zoals die bedoelt was
In hoofdlijnen natuurlijk wel. Ik weet niet of de huidige gang van zaken nu echt zo ver af ligt van wat Johan voor ogen had. Ik had en heb het idee dat het toch vooral om ego's en details ging.
nummer10
 nummer10 - maandag 04 september 2017 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 19:58 schreef Eide het volgende:

[..]

In hoofdlijnen natuurlijk wel. Ik weet niet of de huidige gang van zaken nu echt zo ver af ligt van wat Johan voor ogen had. Ik had en heb het idee dat het toch vooral om ego's en details ging.
heb geen idee hoe de jeugd nu word getraint.. en wat ervan doorbreekt zins de revolutie.. ben benieuwd
JOOD
 JOOD - maandag 04 september 2017 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 19:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom zou de technische staf er nu ineens uitvliegen.
Dat is mijn vraag niet.
Zapata
 Zapata - maandag 04 september 2017 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 19:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Het was niet de drijfveer en dus in Eide zijn post terecht niet aangehaald.
De omstandigheden ten tijde vande fluwelen revolutie waren compleet anders dan nu. Het belangrijkste verschil is dat JC er niet meer is. En verder bijvoorbeeld dat er nu zo ontzettend veel geld wordt verdient waardoor er voorlopig niets aan het beleid zal wijzigen.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 05 september 2017 - 00:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 21:54 schreef Zapata het volgende:

[..]

De omstandigheden ten tijde vande fluwelen revolutie waren compleet anders dan nu. Het belangrijkste verschil is dat JC er niet meer is. En verder bijvoorbeeld dat er nu zo ontzettend veel geld wordt verdient waardoor er voorlopig niets aan het beleid zal wijzigen.
tenzij ajax gewn bedrijf meer is maar weer een voetbalclub.. iemand enig idee wat het kost om van die kut beurs af te komen ? zat geld in kas...
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2017 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 21:29 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dat is mijn vraag niet.
Het is een wedervraag op jouw post..

Jij vraagt of er nog wat gaat gebeuren, waarom zou er nu nog wat gebeuren.
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2017 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 september 2017 - 21:54 schreef Zapata het volgende:

[..]

De omstandigheden ten tijde vande fluwelen revolutie waren compleet anders dan nu. Het belangrijkste verschil is dat JC er niet meer is. En verder bijvoorbeeld dat er nu zo ontzettend veel geld wordt verdient waardoor er voorlopig niets aan het beleid zal wijzigen.
En meer dan terecht, het beleid is ook prima..
p111
 p111 - dinsdag 05 september 2017 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2017 - 11:59 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nigel had er oren naar. Siem is teruggekomen. Hadden ze Sneijder serieus een aanbieding gedaan was hij gekomen. Huntelaar is terug.

Ze proberen het niet verdomme! Nu komt naar buiten dat Overmars Youness niet wilde laten gaan. Zeker ook een bod voor Veltman afgeslagen? Tijd voor een hele grote schoonmaak. Directie eruit en het TH eruit. Van Gaal technisch directeur, een goede ervaren algemeen directeur en een ervaren trainer om Keizer erbovenop te helpen, Advocaat of Co bijvoorbeeld.
ha ha dus je wilt met een veredeld veteranen team gaan spelen en met die halve gare Advocaat als trainer ? hoe jaag ik mijn fans de het stadion uit.
p111
 p111 - dinsdag 05 september 2017 - 08:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2017 - 12:56 schreef JOOD het volgende:

[..]

Hier verschillen de meningen over. Hij weet in ieder geval de weg, heeft geloof ik meer dan 200 wedstrijden voor Ajax gespeeld en heeft veel geleerd van zijn avontuur in Engeland. Dat hij nu, op 28 jarige leeftijd (meest ideale leeftijd voor een profvoetballer) terugkomt om alles te geven wat hij heeft voor onze mooie club zegt voor mij genoeg. Liever een Siem die constant een 7 speelt, dan een Ziyech die de ene keer een 8 en de andere keer een 4 speelt.
Inderdaad heeft veel ervaring in het buitenland opgedaan in het fitnes hok en op de bank.
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 september 2017 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 08:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is een wedervraag op jouw post..

Jij vraagt of er nog wat gaat gebeuren, waarom zou er nu nog wat gebeuren.
Ik denk wel dat er iets zal moeten veranderen. Waar precies is onduidelijk, vandaar mijn open vraag.

Het begint met goede cijfers en eindelijk bijpassende sportieve prestaties vorig seizoen. Goede trainer voor de groep, goede aankopen, iedereen dezelfde richting op, namelijk vooruit! Eindelijk weer met vlagen sprankelend voetbal wat perfect aansluit bij de sprankelende cijfers.

Dan gaat het heel erg snel.

Gekonkel, succestrainer wordt getransferreerd. Onenigheid over zijn vervanger intern. Klaassen vertrekt (wat overigens prima is voor speler en de club, zijn vervanger heb je immers al in huis in de vorm van de Jong en vd Beek), Veltman wordt aanvoerder!, nog geen verdere aankopen gedaan. Riedewald en Tete laten vertrekken en nadien op zoek naar een links en rechtsback? Waar is onze cultuurbewaker? CL voetbal gemist. Trainer mist ervaring en heeft meer hulp nodig. (Ziet iedereen). Dan mis je ook nog Europees voetbal sinds weet ik hoe lang. Sanchez vertrekt, wederom geen vervanger(s) voor. Nog steeds geen topaankopen gedaan. Achteraf hoor je dan ook nog dat Youness ten koste van alles behouden moet worden voor de club.. en waarschijnlijk kun je aan dit rijtje nog wel 2-3 dubieuse beslissingen toevoegen.

Het gevolg, het technische RvC lid stapt op omdat hij zich niet kan vinden in het technische beleid. Heel vreemd en wederom ruik ik gekonkel. Deze man had gesteund moeten worden. Dappere strijders aan de ronde tafel :(

Dus daarom denk ik dat er zeker nog wat moet gebeuren. Dit werkt namelijk niet. Met democratie (TH) kun je niet snel en rechtlijnig handelen in de voetbalwereld. Of alle! Leden moeten op dezelfde lijn zitten. Wat dus duidelijk niet het geval is.

Ik zou zeggen voor de korte termijn een ervaren coach naast Keizer zetten en Veltman de band afnemen.
Lange termijn, TH opheffen. Overmars technisch directeur en dus volledig verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie. Vd Sar algemeen directeur, dus handjes af van de technische zaken. Opgelost.
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 september 2017 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 08:41 schreef p111 het volgende:

[..]

ha ha dus je wilt met een veredeld veteranen team gaan spelen en met die halve gare Advocaat als trainer ? hoe jaag ik mijn fans de het stadion uit.
Je leest denk ik wat je wilt lezen :)

Een ervaren trainer naast Keizer.
Sneijder ipv Siem de Jong
Nigel de Jong als extra middenvelder
p111
 p111 - dinsdag 05 september 2017 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2017 - 13:09 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld. Maar wat is het waard om uit de CL geknikkerd te worden, en om de blamage helemaal compleet te maken weet je je ook nog niet te plaatsen voor de Europa League. Wat is dat waard in geld? -40, -50 miljoen?

Ik kan me bijvoorbeeld een zeker Leon Bailey herrinneren vorig jaar. Alles was al zo goed als in kannen en kruiken. Rostov, BAM! We vliegen er dik uit en de speler wil niet meer komen. Wat is dat waard? -10, -20 miljoen?

Geef gewoon die paar miljoen meer uit en haal spelers op zoals Lozano en Richarlison. Sneijder idem. Betaal hem gewoon 3 miljoen per jaar. Kunnen we toch makkelijk missen op de begroting? Als we dan CL gehaald hadden, wat was dat waard? Al die miljoenen ongeveer, 30, 40 miljoen. Dan verkoop je deze zoner ook nog Sanchez en Klaassen voor gruwelijke bedragen. Tete en Riedewald (ideale links en rechtsback geweest dit seizoen!) voor een kleine 10-15 miljoen. Staat je totaal op plus 60-80 miljoen en speel je ook nog fucking CL. Zonder goede spelers en een goede coach is Ajax niks meer dan een lege huls vol met bobo's die geilen op organigrammen en beleidsstructuren. Ajax is een voetbalclub, zet dat weer voorop aub.
Snijder is over en uit,blijf niet hangen in de romantiek hoe ze vroeger waren.
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 september 2017 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 08:44 schreef p111 het volgende:

[..]

Inderdaad heeft veel ervaring in het buitenland opgedaan in het fitnes hok en op de bank.
Kort door de bocht. Of je bent zelf nog nooit getergd geweest zodat je er sterker uitkomt?
p111
 p111 - dinsdag 05 september 2017 - 08:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 01 september 2017 - 14:46 schreef JOOD het volgende:

[..]

Het enige wat jij tegenwoordig heel erg goed kunt is het kraken van andermans mening. Geen respect voor de ander, jouw mening is waarheid. Nooit kom je eens met een verbieuwende oplossing of iets dergelijks. Altijd maar afvallen van anderen en verwijzen naar je illustere posts die ergens op het forum rondzweven.

Ik ben gewoon helemaal klaar met deze malaise bij onze mooie club! Gooi er miljoenen tegen, schop de hele directie buiten, slachtoffer de onbekwame trainer, neem onze aanvoerder de band af, ontsla de directie, ga van de beurs... weet ik veel! Maar doe iets! Dit is echt schande en zolang we maar doorsukkelen zal het inderdaad nooit veranderen en krijg je iedere keer gelijk. Zoethouders, slappe hap, te laat anticiperen en een sporadisch goed seizoen (met veel geluk) praat alles weer goed. Mannen, klaar voor de komende 5 jaar van kutbeleid en kutvoetbal?
Inderdaad dan zijn we volgend jaar falliet.
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 september 2017 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 08:47 schreef p111 het volgende:

[..]

Snijder is over en uit,blijf niet hangen in de romantiek hoe ze vroeger waren.
Die zou voor Ajax wel zo gruwelijk veel waarde kunnen hebben. Ben je vergeten hoe slecht het niveau in de Eredivisie is tegenwoordig? 5 kunstgrasvelden en maar 2 teams in Europa?
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 september 2017 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 08:49 schreef p111 het volgende:

[..]

Inderdaad dan zijn we volgend jaar falliet.
Wederom heel kort door de bocht en totaal niet onderbouwd.

Heb je zelf ook een mening? Zo ja, dan zou ik die graag horen. Misschien heb je wel gelijk.
p111
 p111 - dinsdag 05 september 2017 - 08:56   quote  deeplink  
Ik begrijp je onvrede over het elftal wat er nu staat,ze hebben niet goed geanticipeerd op de zwakke plekken in het team zoals de linksback positie de rechtsback positie en misschien de nummer 6 positie,voor de rest ziet het team er niet slecht uit en heb ik er nog wel vertrouwen in.Maar met zo,n goede fin/positie en een redelijk elftal kan je nou eenmaal niet zeggen rot de directie er uit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 september 2017 door p111 --
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 september 2017 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 08:56 schreef p111 het volgende:
Ik begrijp je onvrede over het elftal wat er nu staat,ze hebben niet goed geanticipeerd op de zwakke plekken in het team zoals de linksback positie de rechtsback positie en misschien de nummer 6 positie,voor de rest ziet het team er niet slecht uit en heb ik er nog wel vertrouwen in.Maar met zo,n goede fin/positie en een redelijk elftal kan je nou eenmaal niet zeggen rot de directie er uit.
Mee eens. 100% zelfs.

Lees mijn post van 8.45 nog eens, zou dat een oplossing zijn? Hoeft er niemand ontslagen te worden.
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2017 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 00:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tenzij ajax gewn bedrijf meer is maar weer een voetbalclub.. iemand enig idee wat het kost om van die kut beurs af te komen ? zat geld in kas...
Ik vraag me eigenlijk af of je er uberhaubt wel vanaf kan als je dat zou willen.

Uiteindelijk zijn er aandelen verkocht, en als mensen die niet terug willen verkopen, heb je wel een probleem lijkt me, maar goed, ik ben niet zo thuis in de beurs..
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2017 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 08:45 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik denk wel dat er iets zal moeten veranderen. Waar precies is onduidelijk, vandaar mijn open vraag.

Het begint met goede cijfers en eindelijk bijpassende sportieve prestaties vorig seizoen. Goede trainer voor de groep, goede aankopen, iedereen dezelfde richting op, namelijk vooruit! Eindelijk weer met vlagen sprankelend voetbal wat perfect aansluit bij de sprankelende cijfers.

Dan gaat het heel erg snel.

Gekonkel, succestrainer wordt getransferreerd. Onenigheid over zijn vervanger intern. Klaassen vertrekt (wat overigens prima is voor speler en de club, zijn vervanger heb je immers al in huis in de vorm van de Jong en vd Beek), Veltman wordt aanvoerder!, nog geen verdere aankopen gedaan. Riedewald en Tete laten vertrekken en nadien op zoek naar een links en rechtsback? Waar is onze cultuurbewaker? CL voetbal gemist. Trainer mist ervaring en heeft meer hulp nodig. (Ziet iedereen). Dan mis je ook nog Europees voetbal sinds weet ik hoe lang. Sanchez vertrekt, wederom geen vervanger(s) voor. Nog steeds geen topaankopen gedaan. Achteraf hoor je dan ook nog dat Youness ten koste van alles behouden moet worden voor de club.. en waarschijnlijk kun je aan dit rijtje nog wel 2-3 dubieuse beslissingen toevoegen.

Het gevolg, het technische RvC lid stapt op omdat hij zich niet kan vinden in het technische beleid. Heel vreemd en wederom ruik ik gekonkel. Deze man had gesteund moeten worden. Dappere strijders aan de ronde tafel :(

Dus daarom denk ik dat er zeker nog wat moet gebeuren. Dit werkt namelijk niet. Met democratie (TH) kun je niet snel en rechtlijnig handelen in de voetbalwereld. Of alle! Leden moeten op dezelfde lijn zitten. Wat dus duidelijk niet het geval is.

Ik zou zeggen voor de korte termijn een ervaren coach naast Keizer zetten en Veltman de band afnemen.
Lange termijn, TH opheffen. Overmars technisch directeur en dus volledig verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie. Vd Sar algemeen directeur, dus handjes af van de technische zaken. Opgelost.
Iets veranderen prima, maar waarom moet dat dan in andere mensen zitten? Ik denk dat het beleid prima is, ik denk alleen dat er met name dit seizoen in de uitvoering fouten zijn gemaakt.. Daarom hoef je mensen nog niet direct te ontslaan..
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2017 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 08:56 schreef p111 het volgende:
Ik begrijp je onvrede over het elftal wat er nu staat,ze hebben niet goed geanticipeerd op de zwakke plekken in het team zoals de linksback positie de rechtsback positie en misschien de nummer 6 positie,voor de rest ziet het team er niet slecht uit en heb ik er nog wel vertrouwen in.Maar met zo,n goede fin/positie en een redelijk elftal kan je nou eenmaal niet zeggen rot de directie er uit.
rechtsback is een nieuwe speler gehaald..
JOOD
 JOOD - dinsdag 05 september 2017 - 09:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 09:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Iets veranderen prima, maar waarom moet dat dan in andere mensen zitten? Ik denk dat het beleid prima is, ik denk alleen dat er met name dit seizoen in de uitvoering fouten zijn gemaakt.. Daarom hoef je mensen nog niet direct te ontslaan..
Ik zeg nerens dat we mensen moeten ontslaan.

Wel zeg ik dat ik denk dat het opheffen van het TH de beste keus zou zijn. 1 directeur voor de algemene zaken en 1 directeur voor het technische beleid. Ook zou een ervaren trainer naast Keizer geen luxe zijn. Neem hem in bescherming ipv hem in de winter de laan uit te sturen.
remco k
 remco k - dinsdag 05 september 2017 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 09:55 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik zeg nerens dat we mensen moeten ontslaan.

Wel zeg ik dat ik denk dat het opheffen van het TH de beste keus zou zijn. 1 directeur voor de algemene zaken en 1 directeur voor het technische beleid. Ook zou een ervaren trainer naast Keizer geen luxe zijn. Neem hem in bescherming ipv hem in de winter de laan uit te sturen.
Ik weet niet of het verstandig is om 1 iemand verantwoordelijk te maken, dan blijft je beleid grillig en heeft 1 persoon de macht over de centen bij Ajax, dat is no nooit goed geweest
Eide
 Eide - dinsdag 05 september 2017 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 september 2017 - 00:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tenzij ajax gewn bedrijf meer is maar weer een voetbalclub.. iemand enig idee wat het kost om van die kut beurs af te komen ? zat geld in kas...
Die hele beurs maakt geen zak uit. Het enige waar Ajax "last" van heeft is dat ze meer openheid over de financiƫle zaken moeten geven. Organisatorisch zit Ajax niet anders in elkaar als andere grote clubs in Nederland. Ook in Rotterdam en Eindhoven is er een duidelijk onderscheid tussen de BVO en de vereniging, net zoals dat bij Ajax is. Ajax is niets meer of minder "bedrijf" als de andere BVO's in Nederland.

Iedereen richt zich maar op die beurs terwijl het effect van die beurs zo goed als nul is voor Ajax. Van de beurs af gaan levert Ajax dus eigenlijk niets op. Wel kost het veel geld. Nu is er geld zat, maar het uitgeven op niets af slaat helemaal nergens op.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX NV: Voetbalclub of bedrijf?









0.0083351