BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (Zondag 5 november 2017, 14.30 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - zondag 05 november 2017 - 18:01   quote  deeplink  
Ben ik even blij dat ik vandaag moest werken ;)
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 05 november 2017 - 18:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

De trainer is juist alles behalve een fundering. Een trainer is in eerste instantie een passant en niks meer.
Zonder een trainer kan een club niet spelen. Met een trainer begint alles bij een voetbalclub om te spelen.
AkaS
 AkaS - zondag 05 november 2017 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 17:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Als je wat meer zou lezen ipv meteen als een razende tekeer te gaan. Dan zou je zien dat er met heel veel mensen echt veel meer raakvlakken zijn dan jij nu ziet.
Was mij echt volledig ontgaan dat jij Younes bijvoorbeeld ook niets vind.
Ik zal dan maar wat beter gaan lezen dan :-)
Pietje
 Pietje - zondag 05 november 2017 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 17:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Ligt zeker aan meer. Maar ook vorig seizoen was Youness gewoon niet goed. Dan verdien je het gewoon om er een tijdje naast te staan. En ik houd echt wel van hem als speler. Maar nu is het gewoon een dramatisch slechte speler.
Eens! En inmiddels is het zo ver dat iedere voetbalanalist hier over praat. Zelfs Marcel Keizer begint er nu over te mekkeren, dat Younes zo langzamerhand moet gaan scoren. Hij vindt hem wel dreigend, maar dat is dan ook alles. De afronding is compleet dramatisch.
AkaS
 AkaS - zondag 05 november 2017 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 17:58 schreef remco k het volgende:

[..]

De trainer is juist alles behalve een fundering. Een trainer is in eerste instantie een passant en niks meer.
Nee, de trainer is idd niet de fundering van de club. Maar ik begrijp wel wat hij bedoelt. De fundering van het team...

... De trainer maakt de opstelling en bepaalt de tactiek. Al begin ik het idee te krijgen dat Keizer een soort stroman voor Spijkerman is.

Zag vandaag een close-up van de 2 waarbij Spijkerman stoïcijns voor zich uitkeek en Keizer zich vragend opzij naar hem wendde...

Ik wil Keizer overigens helemaal niet afserveren maar het lijkt mij voor iedereen beter dat hij een sterke man naast zich krijgt en even een paar jaartjes gaat assisteren. Dan een paar jaartjes goed functioneren bij een club als Pec Zwolle ofzo... Misschien Vitesse of Twente en dan wellicht nog eens terugkeert.
AkaS
 AkaS - zondag 05 november 2017 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 18:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Eens! En inmiddels is het zo ver dat iedere voetbalanalist hier over praat. Zelfs Marcel Keizer begint er nu over te mekkeren, dat Younes zo langzamerhand moet gaan scoren. Hij vindt hem wel dreigend, maar dat is dan ook alles. De afronding is compleet dramatisch.
Pietje, wat mij aan Younes opvalt is dat hij het spel vertraagt. Het ouderwets balletje laten vallen omdraaien en de diepte insprinten is hem niet bekend. Altijd balletje in de voeten en dan langzaam op zijn man af dribbelen... maar wanneer hij deze voorbij is wat hem overigens dan wel vaak lukt, dan heeft de tegenstander allang weer alle verdedigende stellingen ingenomen...
Pietje
 Pietje - zondag 05 november 2017 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 18:26 schreef AkaS het volgende:

[..]

Pietje, wat mij aan Younes opvalt is dat hij het spel vertraagt. Het ouderwets balletje laten vallen omdraaien en de diepte insprinten is hem niet bekend. Altijd balletje in de voeten en dan langzaam op zijn man af dribbelen... maar wanneer hij deze voorbij is wat hem overigens dan wel vaak lukt, dan heeft de tegenstander allang weer alle verdedigende stellingen ingenomen...
Absoluut waar, akaS. Maar vreemd genoeg, in zijn eerste jaar bij Ajax speelde hij de sterren van de hemel en was hij de relevatie van de eredivisie. Je zag ook aan hem, dat hij gelukkig was bij ons. Zijn lichaamshouding op dit moment is het tegenovergestelde. Ook het vorige seizoen was het weinig tot niets met hem.
p111
 p111 - zondag 05 november 2017 - 18:47   quote  deeplink  
Tnx Scheidsrechter voor die gekregen strafschop, en tnx eigen doelpunt van Twente in de 92ste minuut geweldig PSV.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 05 november 2017 - 18:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 18:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Absoluut waar, akaS. Maar vreemd genoeg, in zijn eerste jaar bij Ajax speelde hij de sterren van de hemel en was hij de relevatie van de eredivisie. Je zag ook aan hem, dat hij gelukkig was bij ons. Zijn lichaamshouding op dit moment is het tegenovergestelde. Ook het vorige seizoen was het weinig tot niets met hem.
Eigenlijk sinds Ziyech er is! ;-)
remco k
 remco k - zondag 05 november 2017 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 18:04 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Zonder een trainer kan een club niet spelen. Met een trainer begint alles bij een voetbalclub om te spelen.
Nee de fundering is het beleid van de club. Geen enkel persoon zou de fundering moeten zijn.
remco k
 remco k - zondag 05 november 2017 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 18:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nee, de trainer is idd niet de fundering van de club. Maar ik begrijp wel wat hij bedoelt. De fundering van het team...

... De trainer maakt de opstelling en bepaalt de tactiek. Al begin ik het idee te krijgen dat Keizer een soort stroman voor Spijkerman is.

Zag vandaag een close-up van de 2 waarbij Spijkerman stoïcijns voor zich uitkeek en Keizer zich vragend opzij naar hem wendde...

Ik wil Keizer overigens helemaal niet afserveren maar het lijkt mij voor iedereen beter dat hij een sterke man naast zich krijgt en even een paar jaartjes gaat assisteren. Dan een paar jaartjes goed functioneren bij een club als Pec Zwolle ofzo... Misschien Vitesse of Twente en dan wellicht nog eens terugkeert.
Iedereen moet eens ophouden over dat Spijkerman verhaal.

Keijzer is een grote jongen en verantwoordelijk voor zijn eigen beslissingen.

Vandaag waren er echt een aantal beslissingen die ik niet goed vond op voorhand en die uiteindelijk ook gewoon slecht uitpakten.

Echter heeft hij met zijn hand van wisselen toch ook al veel goals geforceerd. Meer namelijk dan onder Bosz in het hele seizoen vorig jaar bijvoorbeeld.

Maar goed. Vandaag een dikke onvoldoende en zeker ook voor keijzer. Misschien vandaag juist devoot keijzer aangezien het helemaal niet nodig was.
nummer10
 nummer10 - zondag 05 november 2017 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 18:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Iedereen moet eens ophouden over dat Spijkerman verhaal.

Keijzer is een grote jongen en verantwoordelijk voor zijn eigen beslissingen.

Vandaag waren er echt een aantal beslissingen die ik niet goed vond op voorhand en die uiteindelijk ook gewoon slecht uitpakten.

Echter heeft hij met zijn hand van wisselen toch ook al veel goals geforceerd. Meer namelijk dan onder Bosz in het hele seizoen vorig jaar bijvoorbeeld.

Maar goed. Vandaag een dikke onvoldoende en zeker ook voor keijzer. Misschien vandaag juist devoot keijzer aangezien het helemaal niet nodig was.
met zijn wissels en opstellingen ook al genoeg punten verkut.. en die goals geforceerd ? tegen wie ? het speelt nog steeds bagger, zit geen lijn in, geen spelvreugde niks.. ze winnen de wedstrijden de laatsten maar moet je niet kijken met welk veld spel.. en wat heeft siem nu toegevoegd dan en dolberg ? had het laten staan en pas als het ellftal ECHT loopt kan je hier en daar wat proberen en uitesten..
bahbah
 bahbah - zondag 05 november 2017 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 18:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Iedereen moet eens ophouden over dat Spijkerman verhaal.

Keijzer is een grote jongen en verantwoordelijk voor zijn eigen beslissingen.

Vandaag waren er echt een aantal beslissingen die ik niet goed vond op voorhand en die uiteindelijk ook gewoon slecht uitpakten.

Echter heeft hij met zijn hand van wisselen toch ook al veel goals geforceerd. Meer namelijk dan onder Bosz in het hele seizoen vorig jaar bijvoorbeeld.

Maar goed. Vandaag een dikke onvoldoende en zeker ook voor keijzer. Misschien vandaag juist devoot keijzer aangezien het helemaal niet nodig was.
We hebben moeite met iedereen!
Het spel word er echt niet beter op.
En het puntenaantal bereikt een historisch dieptepunt als het zo doorgaat.
En dat gaat het...gewoon maar door en door...
hij is niet eens in de positie om die kleuter dolberg steeds maar weer kansen te geven.
En die youness....poeh...pijnlijk hoor...
De cijfers spreken voor zich...Het word pet saldo steeds slechter...
Dus laat mij maar azijnpissen.
bahbah
 bahbah - zondag 05 november 2017 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 19:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

met zijn wissels en opstellingen ook al genoeg punten verkut.. en die goals geforceerd ? tegen wie ? het speelt nog steeds bagger, zit geen lijn in, geen spelvreugde niks.. ze winnen de wedstrijden de laatsten maar moet je niet kijken met welk veld spel.. en wat heeft siem nu toegevoegd dan en dolberg ? had het laten staan en pas als het ellftal ECHT loopt kan je hier en daar wat proberen en uitesten..
+100
nummer10
 nummer10 - zondag 05 november 2017 - 19:44   quote  deeplink  
hoorde net het interview waarom hij hunterlaar niet bracht.. en alleen het stukje WIJ vonden dat niet slim.. hoezo WIJ ? alles in overleg dus.. die man beslist dus wel degelijk niet alleen..
bahbah
 bahbah - zondag 05 november 2017 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 19:44 schreef nummer10 het volgende:
hoorde net het interview waarom hij hunterlaar niet bracht.. en alleen het stukje WIJ vonden dat niet slim.. hoezo WIJ ? alles in overleg dus.. die man beslist dus wel degelijk niet alleen..
Ongelooflijk ....
AkaS
 AkaS - zondag 05 november 2017 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 19:44 schreef nummer10 het volgende:
hoorde net het interview waarom hij hunterlaar niet bracht.. en alleen het stukje WIJ vonden dat niet slim.. hoezo WIJ ? alles in overleg dus.. die man beslist dus wel degelijk niet alleen..
Precies. Snap overigens niet waarom Remco hier zo fel op reageert.
Spijkerman heeft wel degelijk een hele dikke vinger in de pap. Bosz was hier niet van gedient. Keizer heel duidelijk wel..Snap niet waarom hier zo fel op gereageerd op moet worden.

Het is toch duidelijk dat het nog steeds niet deugt bij Ajax en als gevolg dat mensen of beter gezegd verkeerde mensen op belangrijke functies zitten.

Het kan toch geen toeval zijn dat ik al voor de competitie begon, ik voorspelde dat het een helemaal niets seizoen zou worden. Geen Europees voetbal en nu al 8 punten achter op psv en nog altijd geen hoopgevend spel met indicatie tot betere resultaten.
remco k
 remco k - zondag 05 november 2017 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 19:44 schreef nummer10 het volgende:
hoorde net het interview waarom hij hunterlaar niet bracht.. en alleen het stukje WIJ vonden dat niet slim.. hoezo WIJ ? alles in overleg dus.. die man beslist dus wel degelijk niet alleen..
Dat zeggen trainers toch altijd man. Je bent gewoon aan het zoeken

Op het veld goed genoeg of niet goed genoeg kan allemaal. Maar kap toch eens met dat zielige gedoe van je over dingen waar je helemaal niks van af weet en wat ook gewoon niet waar is man.
remco k
 remco k - zondag 05 november 2017 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 20:02 schreef AkaS het volgende:

[..]

Precies. Snap overigens niet waarom Remco hier zo fel op reageert.
Spijkerman heeft wel degelijk een hele dikke vinger in de pap. Bosz was hier niet van gedient. Keizer heel duidelijk wel..Snap niet waarom hier zo fel op gereageerd op moet worden.

Het is toch duidelijk dat het nog steeds niet deugt bij Ajax en als gevolg dat mensen of beter gezegd verkeerde mensen op belangrijke functies zitten.

Het kan toch geen toeval zijn dat ik al voor de competitie begon, ik voorspelde dat het een helemaal niets seizoen zou worden. Geen Europees voetbal en nu al 8 punten achter op psv en nog altijd geen hoopgevend spel met indicatie tot betere resultaten.
Trainers hebben contact met hun assistenten en soms gebeurt dat wat de een wil en soms dat wat de assistent aangeeft. Dat is bij Ajax echt niet anders en ja Spijkerman is zijn assistent. Dus vrij logisch dat ie daar wat van aanneemt lijkt me toch.

En Bosz was geen fan van Spijkerman. Dat kan en mag, maar je zou voor de grap de Duitse forums eens moeten doorlezen als het over Bosz en Kruze gaat.

Daarnaast was de Boer heel erg blij met Spijkerman bij de 4 landstitels die ze samen hebben gewonnen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 05 november 2017 - 20:50   quote  deeplink  
Weet je wat ik niet snap, wekenlang borduur je het elftal op Huntelaar. Geef je hem het vertrouwen en zie je dat Ajax gevaarlijk is met kansen. Vandaag zet je ijskonijn Dolberg weer in de spits en laat je Huntelaar zelfs niet eens invallen??? Ik heb echt het idee dat Keizer zijn opstellingen maakt op basis van de media. Zo van, o jee ze roepen in de media om Dolberg en De Jong dus laat ik ze er maar inzetten!

Daarnaast is er afgelopen week intern weer het 1 en ander gebeurt bij Ajax en iemand die enorm veel heeft betekent binnen Ajax gewoon van de ene op de andere dag aan de kant geschoven! Met de woorden dat het tijd is voor een frisse wind. Jaja, dat betekent dat Overmars, v.d. Sar en anderen ook volgend jaar vertrekken???
nummer10
 nummer10 - zondag 05 november 2017 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 20:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zeggen trainers toch altijd man. Je bent gewoon aan het zoeken

Op het veld goed genoeg of niet goed genoeg kan allemaal. Maar kap toch eens met dat zielige gedoe van je over dingen waar je helemaal niks van af weet en wat ook gewoon niet waar is man.
onzin.. heb never een trainer horen zeggen WIJ vonden... en over dat WIJ had ik al gepost in het begin en wat ik had gehoord.. niemand geloofde me dat spijkerman meer macht krijgt nu en dat dat gewoon niet kan.. en kijk nu.. WIJ vonden.. niks met vissen temaken.. keizer is een angst haast en wil iedereen tevriend houden omdat hij bang is voor weerstand uit de groep vandaar die rare wissels en opstellingrn waarbij iedereen een beetje speeltikd krijgt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 november 2017 door nummer10 --
nummer10
 nummer10 - zondag 05 november 2017 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 20:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Trainers hebben contact met hun assistenten en soms gebeurt dat wat de een wil en soms dat wat de assistent aangeeft. Dat is bij Ajax echt niet anders en ja Spijkerman is zijn assistent. Dus vrij logisch dat ie daar wat van aanneemt lijkt me toch.

En Bosz was geen fan van Spijkerman. Dat kan en mag, maar je zou voor de grap de Duitse forums eens moeten doorlezen als het over Bosz en Kruze gaat.

Daarnaast was de Boer heel erg blij met Spijkerman bij de 4 landstitels die ze samen hebben gewonnen.
tjah over 2 weken als het ingeslepen is weer anders.. en ook onder de boer was ik geen fan van spijkerman zoals je weet
nummer10
 nummer10 - zondag 05 november 2017 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 20:50 schreef Ajax Warrior het volgende:
Weet je wat ik niet snap, wekenlang borduur je het elftal op Huntelaar. Geef je hem het vertrouwen en zie je dat Ajax gevaarlijk is met kansen. Vandaag zet je ijskonijn Dolberg weer in de spits en laat je Huntelaar zelfs niet eens invallen??? Ik heb echt het idee dat Keizer zijn opstellingen maakt op basis van de media. Zo van, o jee ze roepen in de media om Dolberg en De Jong dus laat ik ze er maar inzetten!

Daarnaast is er afgelopen week intern weer het 1 en ander gebeurt bij Ajax en iemand die enorm veel heeft betekent binnen Ajax gewoon van de ene op de andere dag aan de kant geschoven! Met de woorden dat het tijd is voor een frisse wind. Jaja, dat betekent dat Overmars, v.d. Sar en anderen ook volgend jaar vertrekken???
eens.. maar wie is eruit ? niet meegekregen..
p111
 p111 - zondag 05 november 2017 - 21:09   quote  deeplink  
Keizer is gewoon een aardige man,niet meer dan dat geen persoonlijkheid durft geen beslssingen te nemen en mist ervaring,met een bloedgang een ervaren trainer er naast zetten dan mag je keizer als aas/zetten en Spijk bij de de veteranen laten coachen.
AkaS
 AkaS - zondag 05 november 2017 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 20:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Trainers hebben contact met hun assistenten en soms gebeurt dat wat de een wil en soms dat wat de assistent aangeeft. Dat is bij Ajax echt niet anders en ja Spijkerman is zijn assistent. Dus vrij logisch dat ie daar wat van aanneemt lijkt me toch.

En Bosz was geen fan van Spijkerman. Dat kan en mag, maar je zou voor de grap de Duitse forums eens moeten doorlezen als het over Bosz en Kruze gaat.

Daarnaast was de Boer heel erg blij met Spijkerman bij de 4 landstitels die ze samen hebben gewonnen.
Kijk Remco, hier gaat het dus iedere keer fout. Hoe kan het toch dat andere het niet kunnen weten en jij zogenaamd wel?

De Boer was zeker blij met Spijkerman en ik heb een interview met de Boer gezien waarin hem werd gevraagd waarom hij zo blij met Spijkerman was... En het leuke was dat de Boer antwoorde dat het werk van een trainer tegenwoordig veel meer eist dan trainen en opstellingen maken. En dat Hennie hem op de andere gebieden veel zorgen uit handen nam zodat hij zich primair kon richten op de voetbalzaken !!!

Maar de Boer is gegaan en Spijkerman gebleven en hoe langer je ergens zit hoe groter je rol wordt... Volgens mij heeft hij teveel te vertellen gekregen doordat hij al zolang aan boord is. Gecombineerd met de onervarenheid van Keizer maakt dat meneer Spijkerman zichzelf voorbij is gelopen ;-)
remco k
 remco k - zondag 05 november 2017 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 21:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

onzin.. heb never een trainer horen zeggen WIJ vonden... en over dat WIJ had ik al gepost in het begin en wat ik had gehoord.. niemand geloofde me dat spijkerman meer macht krijgt nu en dat dat gewoon niet kan.. en kijk nu.. WIJ vonden.. niks met vissen temaken.. keizer is een angst haast en wil iedereen tevriend houden omdat hij bang is voor weerstand uit de groep vandaar die rare wissels en opstellingrn waarbij iedereen een beetje speeltikd krijgt
Als jij dat nooit gehoord hebt moet je echt wat beter op gaan letten.
remco k
 remco k - zondag 05 november 2017 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 21:02 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tjah over 2 weken als het ingeslepen is weer anders.. en ook onder de boer was ik geen fan van spijkerman zoals je weet
Ach kerel. Jij en ik kunnen helemaa niet beoordelen wat Spijkerman exact doet zegt en bijdraagt. Je bent er niet bij en je hoort niet wat ie zegt.
nummer10
 nummer10 - zondag 05 november 2017 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 21:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach kerel. Jij en ik kunnen helemaa niet beoordelen wat Spijkerman exact doet zegt en bijdraagt. Je bent er niet bij en je hoort niet wat ie zegt.
je hebt ogen toch ? en dan het woordje WIJ.. wie zijn anders wij.. 1+1 is 2.. maar is goed wij kunnen niet oordelen dus kan je ook nie zeggen dat ik ernaast zit.. en toch wijst alles erop dat dit wel het geval is
nummer10
 nummer10 - zondag 05 november 2017 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 21:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Als jij dat nooit gehoord hebt moet je echt wat beter op gaan letten.
niet in deze context dat ze BEIDEN beslissen wat er gebeurt in het veld..
wvb
 wvb - zondag 05 november 2017 - 22:01   quote  deeplink  
Weinig daadkrachtig ingrijpen door de trainer, tactisch wisselen is niet bepaald zijn sterkste kant. Allerminst een dominante persoonlijkheid, geen echte chef d'équipe.
Elftal voetbalde weer eens en ondermaats en ongeïnspireerd, amateur voetbal , weinig spierballen, geen mannetjesputters uitgezonderd misschien Viergever en Neres, die werken in ieders geval nog hard.
Loetje
 Loetje - zondag 05 november 2017 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 21:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach kerel. Jij en ik kunnen helemaa niet beoordelen wat Spijkerman exact doet zegt en bijdraagt. Je bent er niet bij en je hoort niet wat ie zegt.
Zelfde omtrent Bergkamp. Medialand roept van alles, maar net als hier kunnen ze wérkelijk niet een ding melden of onderbouwen wat hij dan verkeerd doet. Dat vind ik erg apart
nummer10
 nummer10 - zondag 05 november 2017 - 23:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 23:28 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zelfde omtrent Bergkamp. Medialand roept van alles, maar net als hier kunnen ze wérkelijk niet een ding melden of onderbouwen wat hij dan verkeerd doet. Dat vind ik erg apart
je weet van mij dat ik hem nooit heb gemoeten.. gewoon in zijn voorkomen.. en dan heb ik het over spijkerman
Loetje
 Loetje - maandag 06 november 2017 - 01:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 23:33 schreef nummer10 het volgende:

[..]

je weet van mij dat ik hem nooit heb gemoeten.. gewoon in zijn voorkomen.. en dan heb ik het over spijkerman
Heel Bergkamp is nooit voorgekomen dus onmogelijk te stellen. En ook jij kraakt hem zonder reden.... Eerst feiten en dan zeiken.
Jaccio
 Jaccio - maandag 06 november 2017 - 02:39   quote  deeplink  
Kunnen we tot de conclusie komen dat Keizer te licht is voor Ajax? Ik weet het niet eigenlijk.
Aan dat 'wij' stoor ik me overigens niet eens, dus vind het onzin om daar zo veel achter te zoeken als je de context niet weet..
Kan evengoed zo zijn geweest dat Keizer er zelf mee aankwam dat het niet handig was om Huntelaar te brengen en aan zijn assistent heeft gevraagd of hij een andere mening heeft.. Is ook gewoon logisch dat een trainer en een assistent dingen in overleg doen.

Heb de wedstrijd niet helemaal gezien, dus daar kan ik (nog) niet over meepraten, maar de eerste helft (die ik wel heb kunnen kijken) vond ik afgezien van de eerste 10 minuten niet eens zo slecht.

Wat Younes betreft, zijn we het hier voor 98% over eens dat het een drama is. Hij heeft aangegeven dat hij rust nodig heeft, maar dat krijgt hij niet. Dat is vreemd. Maar aan de andere kant was het vorig seizoen ook een drama, dus misschien is hij gewoon niet goed genoeg. Ik vraag me dan toch af wat de mensen die dagelijks met hem werken zien wat wij niet zien. Hij mag ook bijna iedere wedstrijd blijven staan, dus hij moet toch iets belangrijks toevoegen..

Keizer is nu de gebeten hond en hij kan niks goed doen.
Had hij met Huntelaar gespeeld dan werd er gezeikt dat hij met Dolberg had moeten beginnen, had hij Siem niet opgesteld dan werd er gezegd dat hij niet goed bij zijn hoofd is..
Misschien moeten we de beste man gewoon steunen, ipv hem op alles afzeiken. Het loopt niet op het moment, maar hij zit er nog wel eventjes hoor.. Hoe hard we ook schreeuwen.

Dit is ook gewoon de ED joh, de ene week win je van de titelverdediger, de andere week verlies je van een degradatie kandidaat. Het niveau van de hele competitie is om te lachen, dus ook Ajax past er momenteel prima bij.

En dan is punten verspelen tegen Utrecht niet eens een schande. We hebben het altijd lastig tegen die gasten en bij hen komen er extra krachten los als ze tegen ons spelen. Tis wel vermakelijk, als je het allemaal niet te serieus neemt.
nummer10
 nummer10 - maandag 06 november 2017 - 07:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 november 2017 - 02:39 schreef Jaccio het volgende:
Kunnen we tot de conclusie komen dat Keizer te licht is voor Ajax? Ik weet het niet eigenlijk.
Aan dat 'wij' stoor ik me overigens niet eens, dus vind het onzin om daar zo veel achter te zoeken als je de context niet weet..
Kan evengoed zo zijn geweest dat Keizer er zelf mee aankwam dat het niet handig was om Huntelaar te brengen en aan zijn assistent heeft gevraagd of hij een andere mening heeft.. Is ook gewoon logisch dat een trainer en een assistent dingen in overleg doen.

Heb de wedstrijd niet helemaal gezien, dus daar kan ik (nog) niet over meepraten, maar de eerste helft (die ik wel heb kunnen kijken) vond ik afgezien van de eerste 10 minuten niet eens zo slecht.

Wat Younes betreft, zijn we het hier voor 98% over eens dat het een drama is. Hij heeft aangegeven dat hij rust nodig heeft, maar dat krijgt hij niet. Dat is vreemd. Maar aan de andere kant was het vorig seizoen ook een drama, dus misschien is hij gewoon niet goed genoeg. Ik vraag me dan toch af wat de mensen die dagelijks met hem werken zien wat wij niet zien. Hij mag ook bijna iedere wedstrijd blijven staan, dus hij moet toch iets belangrijks toevoegen..

Keizer is nu de gebeten hond en hij kan niks goed doen.
Had hij met Huntelaar gespeeld dan werd er gezeikt dat hij met Dolberg had moeten beginnen, had hij Siem niet opgesteld dan werd er gezegd dat hij niet goed bij zijn hoofd is..
Misschien moeten we de beste man gewoon steunen, ipv hem op alles afzeiken. Het loopt niet op het moment, maar hij zit er nog wel eventjes hoor.. Hoe hard we ook schreeuwen.

Dit is ook gewoon de ED joh, de ene week win je van de titelverdediger, de andere week verlies je van een degradatie kandidaat. Het niveau van de hele competitie is om te lachen, dus ook Ajax past er momenteel prima bij.

En dan is punten verspelen tegen Utrecht niet eens een schande. We hebben het altijd lastig tegen die gasten en bij hen komen er extra krachten los als ze tegen ons spelen. Tis wel vermakelijk, als je het allemaal niet te serieus neemt.
.....
p111
 p111 - maandag 06 november 2017 - 08:41   quote  deeplink  
Nou Jaccio in iedergeval is deze trainer te licht.
AkaS
 AkaS - maandag 06 november 2017 - 08:42   quote  deeplink  
Keizer wisselde Siem omdat deze helemaal op was...
Weten we dat ook weer. Siem is niet in staat om een
hele wedstrijd te spelen. Handige beslissing geweest
om hem in de basis te laten starten?

Verder overwoog hij om Huntelaar te brengen, maar wilde
tegen Utrecht niet heel opportunistisch gaan spelen...
en koos voor Sinkgraven om via hem aanvallender te gaan
spelen...

Wow! Ik wist niet dat Huntelaar in de spits opportunistisch
is. En hoe lang is Sinkgraven er ook alweer uit geweest...?

Er zitten gedachten achter de keuzes, maar of deze van iemand
zijn die geschikt is om in de trainersstaf van Ajax te mogen
zitten en werken lijkt mij niet.
AkaS
 AkaS - maandag 06 november 2017 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 21:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Als jij dat nooit gehoord hebt moet je echt wat beter op gaan letten.
Je hoort dat vaker bij trainers als het slecht gaat en
deze onder druk staat :-)
remco k
 remco k - maandag 06 november 2017 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 21:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

je hebt ogen toch ? en dan het woordje WIJ.. wie zijn anders wij.. 1+1 is 2.. maar is goed wij kunnen niet oordelen dus kan je ook nie zeggen dat ik ernaast zit.. en toch wijst alles erop dat dit wel het geval is
Helemaal niks wijst daarop.. Of kan je liplezen en les je iedere wedstrijd dat Keijzer exact doet wat Spijkerman wil?
remco k
 remco k - maandag 06 november 2017 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 21:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

niet in deze context dat ze BEIDEN beslissen wat er gebeurt in het veld..
En dat is nu ook totaal niet zo..
remco k
 remco k - maandag 06 november 2017 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 november 2017 - 08:42 schreef AkaS het volgende:
Keizer wisselde Siem omdat deze helemaal op was...
Weten we dat ook weer. Siem is niet in staat om een
hele wedstrijd te spelen. Handige beslissing geweest
om hem in de basis te laten starten?

Verder overwoog hij om Huntelaar te brengen, maar wilde
tegen Utrecht niet heel opportunistisch gaan spelen...
en koos voor Sinkgraven om via hem aanvallender te gaan
spelen...

Wow! Ik wist niet dat Huntelaar in de spits opportunistisch
is. En hoe lang is Sinkgraven er ook alweer uit geweest...?

Er zitten gedachten achter de keuzes, maar of deze van iemand
zijn die geschikt is om in de trainersstaf van Ajax te mogen
zitten en werken lijkt mij niet.
Bijzonder om op basis van 1 wedstrijd te stellen dat Siem geen 90 minuten zou kunnen.

Wedstrijd ritme zorgt ervoor dat je inhoud groter wordt tijdens wedstrijden, daarnaast kreeg hij een flinke tik te verwerken en zou dat ook zomaar invloed kunnen hebben gehad.

De wissels gister vond ik eigenlijk allemaal bijzonder.. De basis opstelling eerlijk gezegd niet.

Ik had gister na 3 minuten Schone gewisseld voor vd Beek en deze jongen verteld dat ie de rest van het seizoen speelt op CVM..

Ik had Kluivert gebracht voor Youness na 60 minuten en in minuut 80 Huntelaar voor de Ligt of Wober..

Uiteindelijk is hij gister met zijn wissels niet anders gaan spelen terwijl dat wel nodig was. Of dat ook heeft gezorgd voor het verlies, ik weet het niet..

Youness mist uiteindelijk een kans die je 99 van de 100 keer maakt, en ook de tegengoal doet Youness iets wat hij normaal nooit doet op eigen helft, namelijk een bal inleveren op een gevaarlijke plek..

Voetbal is blijft beslist worden op details, gister had Keijzer de details niet voor elkaar, de afgelopen weken was dat wel het geval..
AkaS
 AkaS - maandag 06 november 2017 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 november 2017 - 12:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Bijzonder om op basis van 1 wedstrijd te stellen dat Siem geen 90 minuten zou kunnen.

1. Ik stel dit niet... Keizer gaf dit aan in een interview en zei letterlijk dat Siem er doorheen zat!
Wedstrijd ritme zorgt ervoor dat je inhoud groter wordt tijdens wedstrijden, daarnaast kreeg hij een flinke tik te verwerken en zou dat ook zomaar invloed kunnen hebben gehad.

De wissels gister vond ik eigenlijk allemaal bijzonder.. De basis opstelling eerlijk gezegd niet.

2. Gedeeltelijk eens... de basis vond ik ook vreemd want daar had vd. Beek ipv Schöne moeten staan en volgens mij vind jij dat ook gezien je aanvullende commentaar!

Ik had gister na 3 minuten Schone gewisseld voor vd Beek en deze jongen verteld dat ie de rest van het seizoen speelt op CVM..

Ik had Kluivert gebracht voor Youness na 60 minuten en in minuut 80 Huntelaar voor de Ligt of Wober..

3. Eens!

Uiteindelijk is hij gister met zijn wissels niet anders gaan spelen terwijl dat wel nodig was. Of dat ook heeft gezorgd voor het verlies, ik weet het niet..

Youness mist uiteindelijk een kans die je 99 van de 100 keer maakt, en ook de tegengoal doet Youness iets wat hij normaal nooit doet op eigen helft, namelijk een bal inleveren op een gevaarlijke plek..

Voetbal is blijft beslist worden op details, gister had Keijzer de details niet voor elkaar, de afgelopen weken was dat wel het geval..

4. Duidelijk oneens, geluk is weliswaar een detail maar geen controleerbaar detail. Keizer en Spijkerman zijn ongeschikt voor de job.

5. Overigens heb jij mijn onderbouwing van waarom de Boer happy met Spijkerman genegeerd.... is dat omdat je er niets tegenin kunt brengen?

Zie mijn toevoegingen in de quote. Sorry voor de onduidelijkheid..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 november 2017 door AkaS --
remco k
 remco k - maandag 06 november 2017 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 november 2017 - 13:02 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zie mijn toevoegingen in de quote. Sorry voor de onduidelijkheid..
Ik heb gister een aantal filmpjes van de Boer over Spijkerman terug gekeken op Youtube, daarin geeft hij juist aan blij te zijn met hem op het tactische deel, zijn inbreng op de bank en zijn technische bagage wat veldtrainingen betreft.

Wat Siem betreft, het klopt dat Keijzer dat gister zei, maar dan nog steeds betekend dit toch niet dat hij dat niet aankan? Hij kon het gister niet 90 minuten vol houden, dat klopt, maar ik denk ook dat dit deels door Schone komt, die komt zelden tot nooit eens tussen een counter in en sjokt overal maar achteraan.. Daardoor moeten andere middenvelders meer lopen dan noodzakelijk..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 06 november 2017 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 05 november 2017 - 21:14 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kijk Remco, hier gaat het dus iedere keer fout. Hoe kan het toch dat andere het niet kunnen weten en jij zogenaamd wel?

De Boer was zeker blij met Spijkerman en ik heb een interview met de Boer gezien waarin hem werd gevraagd waarom hij zo blij met Spijkerman was... En het leuke was dat de Boer antwoorde dat het werk van een trainer tegenwoordig veel meer eist dan trainen en opstellingen maken. En dat Hennie hem op de andere gebieden veel zorgen uit handen nam zodat hij zich primair kon richten op de voetbalzaken !!!

Maar de Boer is gegaan en Spijkerman gebleven en hoe langer je ergens zit hoe groter je rol wordt... Volgens mij heeft hij teveel te vertellen gekregen doordat hij al zolang aan boord is. Gecombineerd met de onervarenheid van Keizer maakt dat meneer Spijkerman zichzelf voorbij is gelopen ;-)
Tering jantje (o nee AkaS)! Ik ben het gewoon met je eens en kan mij wel vinden in deze uitleg.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 06 november 2017 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 november 2017 - 12:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Bijzonder om op basis van 1 wedstrijd te stellen dat Siem geen 90 minuten zou kunnen.

Wedstrijd ritme zorgt ervoor dat je inhoud groter wordt tijdens wedstrijden, daarnaast kreeg hij een flinke tik te verwerken en zou dat ook zomaar invloed kunnen hebben gehad.

De wissels gister vond ik eigenlijk allemaal bijzonder.. De basis opstelling eerlijk gezegd niet.

Ik had gister na 3 minuten Schone gewisseld voor vd Beek en deze jongen verteld dat ie de rest van het seizoen speelt op CVM..

Ik had Kluivert gebracht voor Youness na 60 minuten en in minuut 80 Huntelaar voor de Ligt of Wober..

Uiteindelijk is hij gister met zijn wissels niet anders gaan spelen terwijl dat wel nodig was. Of dat ook heeft gezorgd voor het verlies, ik weet het niet..

Youness mist uiteindelijk een kans die je 99 van de 100 keer maakt, en ook de tegengoal doet Youness iets wat hij normaal nooit doet op eigen helft, namelijk een bal inleveren op een gevaarlijke plek..

Voetbal is blijft beslist worden op details, gister had Keijzer de details niet voor elkaar, de afgelopen weken was dat wel het geval..
Helaas mist Younes deze kansen 99 van de 100x totaal ongeschikt voor Ajax in deze vorm die al 1.5 jaar aanhoud. Keer op keer mag hij hele wedstrijden blijven staan echt onbegrijpelijk.

Vd Beek moet ook gewoon spelen en Huntelaar zijn ervaring had ook gewoon nuttig kunnen zijn.

Keizer heeft gewoon gefaald.
AkaS
 AkaS - maandag 06 november 2017 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 november 2017 - 13:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik heb gister een aantal filmpjes van de Boer over Spijkerman terug gekeken op Youtube, daarin geeft hij juist aan blij te zijn met hem op het tactische deel, zijn inbreng op de bank en zijn technische bagage wat veldtrainingen betreft.

Wat Siem betreft, het klopt dat Keijzer dat gister zei, maar dan nog steeds betekend dit toch niet dat hij dat niet aankan? Hij kon het gister niet 90 minuten vol houden, dat klopt, maar ik denk ook dat dit deels door Schone komt, die komt zelden tot nooit eens tussen een counter in en sjokt overal maar achteraan.. Daardoor moeten andere middenvelders meer lopen dan noodzakelijk..
Sorry Remco, dat geloof ik niet!
De Boer die wereldvoetballer is en tactisch van ene nog nooit iets gepresteerd als voetbaltrainer tactisch hulp nodig heeft.... No way.

Kom maar op met dat youtube filmpje :-)
nummer10
 nummer10 - maandag 06 november 2017 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 november 2017 - 12:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Bijzonder om op basis van 1 wedstrijd te stellen dat Siem geen 90 minuten zou kunnen.

Wedstrijd ritme zorgt ervoor dat je inhoud groter wordt tijdens wedstrijden, daarnaast kreeg hij een flinke tik te verwerken en zou dat ook zomaar invloed kunnen hebben gehad.

De wissels gister vond ik eigenlijk allemaal bijzonder.. De basis opstelling eerlijk gezegd niet.

Ik had gister na 3 minuten Schone gewisseld voor vd Beek en deze jongen verteld dat ie de rest van het seizoen speelt op CVM..

Ik had Kluivert gebracht voor Youness na 60 minuten en in minuut 80 Huntelaar voor de Ligt of Wober..

Uiteindelijk is hij gister met zijn wissels niet anders gaan spelen terwijl dat wel nodig was. Of dat ook heeft gezorgd voor het verlies, ik weet het niet..

Youness mist uiteindelijk een kans die je 99 van de 100 keer maakt, en ook de tegengoal doet Youness iets wat hij normaal nooit doet op eigen helft, namelijk een bal inleveren op een gevaarlijke plek..

Voetbal is blijft beslist worden op details, gister had Keijzer de details niet voor elkaar, de afgelopen weken was dat wel het geval..
de goals verbloemde het spel en daar had keizer gewoon geluk mee.. en dan het geluk dat hij onana op doel had..
nummer10
 nummer10 - maandag 06 november 2017 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 november 2017 - 12:15 schreef remco k het volgende:

[..]

En dat is nu ook totaal niet zo..
zo grappig.. hoe weet jij het dan wel als ik het niet zou weten ? korton je geeft mensen ongelijk terwijl jij het zelf ook niet 100% zeker weet.. als een trainer zegt WIJ ga ik ervan uit dat een spijkerman gewoon meebeslist in de keuzes van de trainer..
Pietje
 Pietje - maandag 06 november 2017 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 november 2017 - 17:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zo grappig.. hoe weet jij het dan wel als ik het niet zou weten ? korton je geeft mensen ongelijk terwijl jij het zelf ook niet 100% zeker weet.. als een trainer zegt WIJ ga ik ervan uit dat een spijkerman gewoon meebeslist in de keuzes van de trainer..
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Wanneer Marcel Keizer praat over "WIJ" kan hij ook bedoelen de club Ajax en dan praat je al gauw in het meervoud. Ik zeg niet dat het zo is, maar wat jij schrijft hoeft ook niet het geval te zijn. WIJ, Ajax.

Hoe dan ook: hij/zij/wij heeft/hebben gefaald. En niet zo'n beetje ook.

Ik ben er nog steeds ziek van. Maar ik ben dan ook "pas" 63 jaar Ajax-supporter...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 november 2017 door Pietje --
bahbah
 bahbah - maandag 06 november 2017 - 18:15   quote  deeplink  
Ik word kotsmisselijk van die dolberg.
Werkelijk kotsmisselijk.
Hoe kun je nou die snotpiemel verkiezen boven Huntelaar,die van levensbelang is met zijn ervaring en wedstrijdspirit.
Kijk die Dolberg dan lopen...presteert werkelijk niks .....
Die eindigd gewoon bij de club van vd vaart.
Wat een kutzak die Keizer.
Prutser 2.0.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - FC Utrecht (Zondag 5 november 2017, 14.30 uur)









0.0102319