BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Sturm Graz (woensdag 25 juli 2018; 20:30 / 01 augustus 2018; 20:30): 5 - 1 (2 - 0 / 1 - 3)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
3sterren
 3sterren - woensdag 01 augustus 2018 - 21:09   quote  deeplink  
Ik liep te vloeken op huntelaar maar dit is een knappe goal
remco k
 remco k - woensdag 01 augustus 2018 - 21:09   quote  deeplink  
Hahaa. Net op het moment dat ik begon te typen dat Tadic naar links moet en Neres naar rechts ivm aanvoer 16.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 21:09   quote  deeplink  
Dit is dan wel een knappe goal van HJK hoor. Veel ruimte natuurlijk maar toch. Prima voorzet ook.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 01 augustus 2018 - 21:09   quote  deeplink  
Eindelijk de gehoopte 0-1 voorsprong.
En dat ook nog voor de rust. Is wel lekker.
remco k
 remco k - woensdag 01 augustus 2018 - 21:09   quote  deeplink  
Prima voorzet en goal.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 01 augustus 2018 - 21:10   quote  deeplink  
goede voorzet, knappe goal
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 21:10   quote  deeplink  
Nu is het eigenlijk wel gedaan. Ik ben benieuwd of het duel nu doodbloed of dat Graz nu va-banque gaat spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 augustus 2018 door Eide --
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 21:11   quote  deeplink  
Niet makkelijk hoor, die aanname van KJH terwijl hij achteruit loopt. Technisch een hele knappe goal.
remco k
 remco k - woensdag 01 augustus 2018 - 21:11   quote  deeplink  
Oef. Die kop van van de beek bij het juichen van de bank.
remco k
 remco k - woensdag 01 augustus 2018 - 21:12   quote  deeplink  
Volgens mij raakt kjh die bal compleet verkeerd. Maar de aanname was we mooi.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 21:13   quote  deeplink  
Deze stand geeft Ten Hag wel de mogelijkheid wat te rouleren na rust. Labyad, Van de Beek. Misschien Sierhuis straks.
remco k
 remco k - woensdag 01 augustus 2018 - 21:14   quote  deeplink  
Sorry hoor. Maar de kansen die gemist worden is bijna asociaal man
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 01 augustus 2018 - 21:14   quote  deeplink  
Toch wel zwak, dat Neres niet even de bal opzij legt naar een medespeler.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 21:12 schreef remco k het volgende:
Volgens mij raakt kjh die bal compleet verkeerd. Maar de aanname was we mooi.
Hij zal em strak willen inschieten maar de bal gaat natuurlijk wel in de richting waar KJH em wil hebben. Beetje geluk maar echt niet compleet verkeerd.
p111
 p111 - woensdag 01 augustus 2018 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 16:56 schreef Loetje het volgende:

[..]

Labyad is meer voor de creatieve pass. Counter is snelheid, dat is Neres.
Kijk maar even Utrecht - Ajax counter Labyad
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 21:35   quote  deeplink  
Laat Labyad maar voor Tadic komen straks. Hoef je die ook niet overmatig te belasten.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 01 augustus 2018 - 21:36   quote  deeplink  
Heel erg mooi, de 0-2.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 21:36   quote  deeplink  
Prima goal. Eiting en Mazraoui weer goed vandaag.
remco k
 remco k - woensdag 01 augustus 2018 - 21:36   quote  deeplink  
Hele knappe goal hoor. Goed dat kjh van die bal afblijft.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 21:37   quote  deeplink  
Knappe redding van Onana
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 01 augustus 2018 - 21:38   quote  deeplink  
lekkerrr 0-2 Tadic
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 01 augustus 2018 - 21:47   quote  deeplink  
Dat we op voorsprong staan is wel erg goed, maar de wedstrijd moet veel beter worden voor Ajax.
Nu speelt Ajax op ca. 70% van zijn maximale kunnen.

In de komende weken moet Ajax nog erg veel trainen om wel richting de 100% te komen.
Vooral als we tegen Standart Luik moeten spelen.
Loetje
 Loetje - woensdag 01 augustus 2018 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 21:32 schreef p111 het volgende:

[..]

Kijk maar even Utrecht - Ajax counter Labyad
Dus 1 goal maakt hem een counterspits?

Overigens, daar had een speler die 2 km per uur loopt nog gescoord. Want er was gewoon niemand van ons die anticipeerde.
Loetje
 Loetje - woensdag 01 augustus 2018 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 21:47 schreef Onze Ajax het volgende:
Dat we op voorsprong staan is wel erg goed, maar de wedstrijd moet veel beter worden voor Ajax.
Nu speelt Ajax op ca. 70% van zijn maximale kunnen.

In de komende weken moet Ajax nog erg veel trainen om wel richting de 100% te komen.
Vooral als we tegen Standart Luik moeten spelen.
Vorige week prima en vandaag zakelijk. Niks om te klagen lijkt me. Volgende week gaat het niveau omhoog en dat weet Ajax ook.
Loetje
 Loetje - woensdag 01 augustus 2018 - 21:50   quote  deeplink  
Basel eruit. Dat zou gunstig kunnen zijn voor Ajax.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 21:47 schreef Onze Ajax het volgende:

In de komende weken moet Ajax nog erg veel trainen
Dat valt wel mee. De periode dat er minimaal twee keer per week wordt gespeelt breekt aan. De intensiteit moet juist omlaag en er moet ritme en routine gaan komen.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 01 augustus 2018 - 21:58   quote  deeplink  
Het klopt wel dat deze wedstrijd zakelijk gespeeld wordt.
Ook weet ik wel dat er betere tijden gaan komen voor Ajax. Komt wel goed met Ajax.
Loetje
 Loetje - woensdag 01 augustus 2018 - 22:00   quote  deeplink  
Waarom inspannen terwijl je eigenlijk een haastige voorbereiding gehad hebt? Gewoon rustig aan. Volgende week wordt een loodzware wedstrijd.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 22:05   quote  deeplink  
Goede goal weer. Prima pass ook.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 01 augustus 2018 - 22:06   quote  deeplink  
Ja, ja, lekker hoor. Tikkie takkie. 0-3 van KJH.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 01 augustus 2018 - 22:16   quote  deeplink  
Op naar de volgende ronde, nu tegen Standard Luik.
Tegen hen Ajax wel zijn maximale inzet laten zien.
Onze Ajax
 Onze Ajax - woensdag 01 augustus 2018 - 22:18   quote  deeplink  
Toch onverwachts nog de 1-3. Maar oké, we zijn door.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 22:44   quote  deeplink  
Nou, wat zijn we wijzer na 2x Sturm Graz.

Ziyech en Tadic vinden elkaar heel makkelijk. Eiting en Mazraoui melden zich nadrukkelijk in de basis. Ajax springt nog altijd verkwistend om met de kansen. Donny van de Beek is waarschijnlijk z'n basisplaats kwijt in dit Ajax.

Bij vlagen hebben we een goed Ajax gezien. Het staat, het loopt en het belangrijkste: er wordt gewonnen.

Op naar Standard Luik. Een ploeg die sterker is maar ook een ploeg waar Ajax met Bosz met een B-elftal van won. Typisch Belgisch, dus rennen, vliegen en fysiek voetbal maar technisch niet briljant. Een ploeg waar je van moet kunnen winnen als je niet mee gaat in het Engels-achtige spel wat Belgische teams hanteren.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 augustus 2018 - 22:44   quote  deeplink  
Het klopt toch niet dat we nu al zeker van de EL groepsfase zijn. Dat is wat ik lees op ieder media.

Want als Ajax van Luik zou verliezen dan moeten we nog een voorronde in EL spelen.
Ajax stroomde vorig jaar in de ronde die aanstaande dinsdag begint. We moeten nu een extra ronde spelen.

Mochten we winnen van Luik dan zijn we zeker van europees voetbal EL of CL.

Maar heb ik het fout of hebben de media het fout?
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 22:44 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Het klopt toch niet dat we nu al zeker van de EL groepsfase zijn. Dat is wat ik lees op ieder media.
Nee, Ajax stroomt sowieso in in de groepsfase EL.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 22:47   quote  deeplink  
Graz moet nu een playoff spelen voor de EL. Ajax gaat sowieso Europa in. Voor de CL moet de 3e voorronde EN een playoff ronde worden gewonnen.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 22:49   quote  deeplink  
PSV begint trouwens ook in die playoff ronde.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 augustus 2018 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 22:44 schreef Eide het volgende:
Nou, wat zijn we wijzer na 2x Sturm Graz.

Ziyech en Tadic vinden elkaar heel makkelijk. Eiting en Mazraoui melden zich nadrukkelijk in de basis. Ajax springt nog altijd verkwistend om met de kansen. Donny van de Beek is waarschijnlijk z'n basisplaats kwijt in dit Ajax.

Bij vlagen hebben we een goed Ajax gezien. Het staat, het loopt en het belangrijkste: er wordt gewonnen.

Op naar Standard Luik. Een ploeg die sterker is maar ook een ploeg waar Ajax met Bosz met een B-elftal van won. Typisch Belgisch, dus rennen, vliegen en fysiek voetbal maar technisch niet briljant. Een ploeg waar je van moet kunnen winnen als je niet mee gaat in het Engels-achtige spel wat Belgische teams hanteren.
Waarom zou van der beek zijn basisplek kwijt zijn? Omdat hij nu niet in de basis speelde?
Beetje voorbarig op 1 wedstrijd af te gaan. Overigens zal eiting slachtoffer worden als Blind in de basis begint, dat denk ik.
En Schone zal niet 3 wedstrijden in de week spelen, lukte vorig jaar al heel moeilijk. Overigens kan Ziyech nog vertrekken.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 22:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Waarom zou van der beek zijn basisplek kwijt zijn? Omdat hij nu niet in de basis speelde?
Beetje voorbarig op 1 wedstrijd af te gaan. Overigens zal eiting slachtoffer worden als Blind in de basis begint, dat denk ik.
En Schone zal niet 3 wedstrijden in de week spelen, lukte vorig jaar al heel moeilijk. Overigens kan Ziyech nog vertrekken.
Omdat Ten Hag met een 10 speelt met 2 controleurs daar achter. Die 10 zal altijd Tadic of Ziyech zijn. We weten dat Donny totaal niet uit de verf komt op 6 en dat Frenkie de Jong daar ook nog zal inschuiven.

Dus op basis van de tactische keuzes van Ten Hag in beide wedstrijden tegen Graz lijkt Donny kind van de rekening te worden op dit middenveld.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 augustus 2018 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 22:45 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, Ajax stroomt sowieso in in de groepsfase EL.
Ik lees het op de engelse wikipedia. Heel vreemd. Dat de 6 verliezers van Q3 in de champions round wel naar de playoff van de EL gaan. En de verliezers van League round wel groepsfase van EL.

Overigens was dit vorig seizoen niet het geval. Toen stroomde we in de Q3 in en gingen daarna nog play off spelen voor EL. Waardoor we er vroeg uitlagen. Dit seizoen moesten we zelfs een ronde eerder beginnen.
En zijn we door 1 overwinning zeker van europees voetbal.

Vandaar de verwarring..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 augustus 2018 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 22:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat Ten Hag met een 10 speelt met 2 controleurs daar achter. Die 10 zal altijd Tadic of Ziyech zijn. We weten dat Donny totaal niet uit de verf komt op 6 en dat Frenkie de Jong daar ook nog zal inschuiven.

Dus op basis van de tactische keuzes van Ten Hag in beide wedstrijden tegen Graz lijkt Donny kind van de rekening te worden op dit middenveld.
Spelen we met een 10? Volgens mij niet hoor!

Hoe speelde vorige wedstrijd dan? Speelde Schone op 10 of van der beek. Want Ziyech speelde in de basis als rechtsbuiten.
En speelde Eiting op 6 en schone en van der beek ervoor.

Nu speelde Eiting op 6 en Schone en Ziyech ervoor.
Loetje
 Loetje - woensdag 01 augustus 2018 - 23:28   quote  deeplink  
Nog helemaal niet relevant, maar wel de moeite waard om te lezen.

https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/114265/wie-kan-ajax-treffen-na-standard-luik.amp?__twitter_impression=true
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 01 augustus 2018 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Heb het gelezen, men spreekt van een loting. Maar er valt weinig te loten als er maar 1 combinatie mogelijk is.,
Want Rusland en Oekraïne mogen nog steeds niet tegen elkaar.
Eide
 Eide - woensdag 01 augustus 2018 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 23:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Spelen we met een 10? Volgens mij niet hoor!
Echt wel. Ajax speelt 4-2-3-1, met 4 verdedigers, 2 controleurs, een 10, 2 buitenspelers die veel naar binnen komen en een spits. Maar hou rustig vol dat Ten Hag niet met een 10 speelt hoor. Lees ook rustig het stuk van Pieter Zwart nog eens. Misschien geloof je die wel.

quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 23:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Hoe speelde vorige wedstrijd dan? Speelde Schone op 10 of van der beek. Want Ziyech speelde in de basis als rechtsbuiten.
En speelde Eiting op 6 en schone en van der beek ervoor.

Nu speelde Eiting op 6 en Schone en Ziyech ervoor.
De eerste wedstrijd speelde Donny op 10, vandaag was dat Ziyech omdat Tadic erbij kwam. Schöne en Eiting spelen als controleur. Dat was vandaag ook al het geval.

Zie hier ook: http://forum.headliner.nl/topic-30360/p3/#1667735

En dan vooral de veldbezetting bij punt 2.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 augustus 2018 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 02 augustus 2018 - 07:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 22:44 schreef Eide het volgende:
Nou, wat zijn we wijzer na 2x Sturm Graz.

Ziyech en Tadic vinden elkaar heel makkelijk. Eiting en Mazraoui melden zich nadrukkelijk in de basis. Ajax springt nog altijd verkwistend om met de kansen. Donny van de Beek is waarschijnlijk z'n basisplaats kwijt in dit Ajax.

Bij vlagen hebben we een goed Ajax gezien. Het staat, het loopt en het belangrijkste: er wordt gewonnen.

Op naar Standard Luik. Een ploeg die sterker is maar ook een ploeg waar Ajax met Bosz met een B-elftal van won. Typisch Belgisch, dus rennen, vliegen en fysiek voetbal maar technisch niet briljant. Een ploeg waar je van moet kunnen winnen als je niet mee gaat in het Engels-achtige spel wat Belgische teams hanteren.
Ben ook wijzer dat ze niet te nonchalant moeten worden. Bij vlagen erg slordig. Ziyech bij vlagen geniale ballen maar ook weer over 3 meter die niet aankwamen. Zonde.

Huntelaar mist de scherpte die hij vroeger had. Werkt wel hard en daarom best nuttig.

Neres beetje vrijblijvend allemaal.

Als team prima gespeeld.
remco k
 remco k - donderdag 02 augustus 2018 - 08:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 augustus 2018 - 22:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat Ten Hag met een 10 speelt met 2 controleurs daar achter. Die 10 zal altijd Tadic of Ziyech zijn. We weten dat Donny totaal niet uit de verf komt op 6 en dat Frenkie de Jong daar ook nog zal inschuiven.

Dus op basis van de tactische keuzes van Ten Hag in beide wedstrijden tegen Graz lijkt Donny kind van de rekening te worden op dit middenveld.
Donny totaal niet uit de verf op zes? Ik vond hem daar prima spelen destijds, daarnaast geef je aan dat ie met een 10 speelt en dus niet met een zes, maar met twee voetballende controleurs naast elkaar, daar kan van de Beek echt prima spelen, deed ie vorige week ook bij het inbrengen van Tadic en Blind.

Ondanks dat Ajax tegen Graz kansen zat heeft gekregen vond ik de bezetting voor de goal in de eerste wedstrijd wel beter, met van de Beek.

Maar ten Hag lijkt wel fan van Eiting ( terecht overigens).

Ik zou het in ieder geval een hele rare keuze vinden om van de Beek te passeren.
remco k
 remco k - donderdag 02 augustus 2018 - 08:45   quote  deeplink  
Een elftal speelt overigens zijn beste wedstrijden echt niet aan het begin van het seizoen, dat moet ook allemaal nog groeien..

Maar de eerste twee potjes stemmen in ieder geval hoopvol.
nummer10
 nummer10 - donderdag 02 augustus 2018 - 09:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 08:45 schreef remco k het volgende:
Een elftal speelt overigens zijn beste wedstrijden echt niet aan het begin van het seizoen, dat moet ook allemaal nog groeien..

Maar de eerste twee potjes stemmen in ieder geval hoopvol.
en die hoop hadden weinig mensen verwacht... ik ook..
Eide
 Eide - donderdag 02 augustus 2018 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 augustus 2018 - 08:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Donny totaal niet uit de verf op zes? Ik vond hem daar prima spelen destijds, daarnaast geef je aan dat ie met een 10 speelt en dus niet met een zes, maar met twee voetballende controleurs naast elkaar, daar kan van de Beek echt prima spelen, deed ie vorige week ook bij het inbrengen van Tadic en Blind.

Ondanks dat Ajax tegen Graz kansen zat heeft gekregen vond ik de bezetting voor de goal in de eerste wedstrijd wel beter, met van de Beek.

Maar ten Hag lijkt wel fan van Eiting ( terecht overigens).

Ik zou het in ieder geval een hele rare keuze vinden om van de Beek te passeren.
Keizer en Bosz hebben het beide met Van de Beek op CVM geprobeerd. Bij beide viel de keuze op Schöne of Frenkie de Jong. Donny is gewoon niet goed genoeg in de passing en het balveroveren voor die positie. Dat zijn gewoon niet zijn kwaliteiten.

Ajax heeft nu heel veel middenvelders die ruimschoots goed genoeg zijn voor de basis. Op de plek van Van de Beek kunnen Ziyech, Tadic en De Jong ook allen uit de voeten. Het wordt gewoon heel moeilijk voor Donny.

In het verlengde daarvan is Siem kansloos bij dit Ajax.
remco k
 remco k - donderdag 02 augustus 2018 - 12:51   quote  deeplink  
Soms gebeuren er tijdens een wedstrijd dingen die een aardig verhaal opleveren. Dat was na afloop van Sturm Graz - Ajax (1-3) ook het geval en de verteller van het verhaal was de uitstekend spelende Noussair Mazraoui.

Door Floris Roos

Een zichtbaar opgetogen Mazraoui kwam als laatste speler de mixed-zone binnenwandelen, terwijl de rest van de selectie al in de spelersbus zat te wachten, klaar om te vertrekken. De twintigjarige Ajacied had eerst nog verplichtingen op het veld voor de camera’s van Ziggo Sports en daarna stonden wij van Ajax Life nog voor hem klaar voor een fijn één-op-één gesprekje.

Mazraoui staat er goed op bij Erik ten Hag, zo veel is wel duidelijk. Ook in de Merkur Arena liet hij zien als moderne rechtsback prima uit de voeten te kunnen. De zelfopgeleide speler kreeg tot tweemaal toe de voorkeur boven aankoop Rasmus Kristensen. Verdedigend heeft de van origine middenvelder de boel aardig voor elkaar, maar vooral ook in aanvallend opzicht is ‘Nous’ van waarde. Dat bleek ook bij de 0-2 van Dusan Tadic. De assist kwam van de voet van Mazraoui.
Mazraoui wil nog niet spreken over een gewonnen concurrentiestrijd

“Ik kreeg de bal in de diepte en haalde de achterlijn. Dat was trouwens echt een goede bal van Carel Eiting met buitenkantje links,” haalt Mazraoui het moment in aanloop naar zijn assist nog eens terug. Sowieso ging aan de treffer van Tadic wel iets aardigs vooraf, zo blijkt als Mazraoui zijn assist nog eens terughaalt en beschrijft.

“Tadic had mij in de rust al gezegd: luister, als je de bal hebt en je bent bij de achterlijn, geef de bal dan laag en strak voor tussen de verdediger en de keeper. Ik zorg dan dat ik daar sta. Twee minuten later was precies dat ook het geval. Het ging exact zoals hij voorspelde, dus dat was wel echt gaaf. Het was een goede goal!”

https://www.ajaxlife.nl/updates/handige-tip-van-tadic-leverde-mazraoui-zijn-assist-op

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Sturm Graz (woensdag 25 juli 2018; 20:30 / 01 augustus 2018; 20:30): 5 - 1 (2 - 0 / 1 - 3)









0.0119729