BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Standard Luik (dinsdag 07 aug 2018, 20:00 / dinsdag 14 aug 2018, 20:30); 5 - 2 (2 - 2 / 3 - 0)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 21:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou goed dan. Eens.
Haha we hoeven het niet eens te zijn ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 21:54   quote  deeplink  
Alles tot nu toe. We zijn er echt nog niet.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 21:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Gebrek aan energie bij twee of drie gasten.

Ziyech lijkt echt op.
Jawel, maar die heeft echt veel gelopen. En als je dan wat nonchalante ballen geeft die risicovol zijn en verkeerd uitpakken, ga je wel veel onnodige meters maken.
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 21:54   quote  deeplink  
Kimono zeg. Weer geen geel?
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 21:55   quote  deeplink  
Scheidsie heeft medelijden
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 21:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jawel, maar die heeft echt veel gelopen. En als je dan wat nonchalante ballen geeft die risicovol zijn en verkeerd uitpakken, ga je wel veel onnodige meters maken.
Zeker. Maar dat zijn echt momenten voor een trainer.

Zon jongen kan zichzelf en de ploeg dan echt onnodig veel energie kosten.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 21:56   quote  deeplink  
Duels ontwijken nu je er helemaal doorheen zit.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 14 augustus 2018 - 21:57   quote  deeplink  
Was wel degelijk een penalty. Zoals ik al zei, is de arbitrage erg matig en niet van een goed niveau.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 21:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Zeker. Maar dat zijn echt momenten voor een trainer.

Zon jongen kan zichzelf en de ploeg dan echt onnodig veel energie kosten.
Klopt. Anderzijds moet die zelf nu wel bewust zijn na zo'n goede pot nu te doseren en het simpel te houden.
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 21:57 schreef Onze Ajax het volgende:
Was wel degelijk een penalty. Zoals ik al zei, is de arbitrage erg matig en niet van een goed niveau.
Hij speelt gewoon de bal.
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 21:57 schreef Loetje het volgende:

[..]

Klopt. Anderzijds moet die zelf nu wel bewust zijn na zo'n goede pot nu te doseren en het simpel te houden.
Dat lijkt ie nu ook wel te doen. Speelt iets makkelijker.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:03   quote  deeplink  
Applaus!!!! Geel!!!!!!!!!!!!!!
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:03   quote  deeplink  
Denk meer dat het middenveld war vers bloed nodig heeft
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:04   quote  deeplink  
EINDELIJK dan de eerste gele kaart, van de minimale 5 die vooraf uitgedeeld had moeten worden.
Alleen al in de eerste helft had Standard er drie moeten krijgen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:05   quote  deeplink  
Ondanks het allemaal binnen de lijntjes is, gaan die Luikenaren er echt als gekken in. Snap Neres wel
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:06   quote  deeplink  
Hoe kun je deze missen dan? Wat een aanval
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:06   quote  deeplink  
Wat een fantastische aanval zeg. Zonde dat die bal er niet in gaat.
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:07   quote  deeplink  
Dat was een knappe redding zeg.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 22:07 schreef remco k het volgende:
Dat was een knappe redding zeg.
Zeg dat wel. Ondanks dat Onana weinig te doen had en zelf niet al teveel in actie hoefde te komen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 22:08 schreef Onze Ajax het volgende:

[..]

Zeg dat wel. Ondanks dat Onana weinig te doen had en zelf niet al teveel in actie hoefde te komen.
Hij was rustig. Zag de laatste tijd veel onrust bij hem
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:10   quote  deeplink  
Toch vind ik als een van de weinige kritiekpuntjes wel dat Ajax opnieuw veel en veel te veel kansen mist. Tegen Kiev krijg je er geheid minder
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:12   quote  deeplink  
Knappe invalbeurt van Kristensen trouwens.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:18   quote  deeplink  
Blij dat het al gespeeld is. Iets teveel gallery play nu. Enorme gaten ook
Jaccio
 Jaccio - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:19   quote  deeplink  
Had niet anders verwacht dan dit. Ik heb heerlijk genoten.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:20   quote  deeplink  
Nu moet Ajax laten zien hoe ze Dynamo Kiëv kunnen bestrijden.

Het kan een zware dobber worden, maar zoals we vanavond hebben gespeeld, moet dat toch wel te realiseren zijn over twee wedstrijden.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:22   quote  deeplink  
Uitstekend dit!!! Nog één hele zware opgave
Eide
 Eide - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:22   quote  deeplink  
Keurig. Ik kan niets anders zeggen. Keu-rig.
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:23   quote  deeplink  
Voor mij geen motm. Gewoon een heel erg goed Ajax gezien met het spel dat we allemaal graag zien denk ik. Heerlijk avondje.

Enige minpuntje inderdaad toch weer het afmakenvan de vele kansen. Die ga je niet in ieder pot zo veel krijgen.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 22:20 schreef Onze Ajax het volgende:
Nu moet Ajax laten zien hoe ze Dynamo Kiëv kunnen bestrijden.

Het kan een zware dobber worden, maar zoals we vanavond hebben gespeeld, moet dat toch wel te realiseren zijn over twee wedstrijden.
Dinamo gaat heel compact spelen en op de counter. Dan zal er in ieder geval nog effectiever met de kansen opgegaan moeten worden en die 0 daar is echt heilig. Want 0-1 en Ajax ligt er uit denk ik.
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:24   quote  deeplink  
Nu kiev. Ik heb geen idee wat we mogen verwachten. Ik ga ze van de week eens even bekijken.
Loetje
 Loetje - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 22:24 schreef remco k het volgende:
Nu kiev. Ik heb geen idee wat we mogen verwachten. Ik ga ze van de week eens even bekijken.
Die speelde zelfs tegen Slavia thuis amper op de aanval
AkaS
 AkaS - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:32   quote  deeplink  
Genoten!!!

Ik zou ik niet zijn om op te merken dat ik alleen Blind niet het niveau van de rest haalde...
AkaS
 AkaS - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:32   quote  deeplink  
Genoten!!!

Ik zou ik niet zijn om op te merken dat ik alleen Blind niet het niveau van de rest vond halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 augustus 2018 door AkaS --
remco k
 remco k - dinsdag 14 augustus 2018 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 22:32 schreef AkaS het volgende:
Genoten!!!

Ik zou ik niet zijn om op te merken dat ik alleen Blind niet het niveau van de rest vond halen.
Bijzonder. Ik vond hem juist bij de beste 4 a5 Ajacieden horen. Heel
Veel goede inspeelpasses het middenveld in. En waar dat niet kon toch gewoon kiezen voor de veilige bal breed of terug.
AkaS
 AkaS - dinsdag 14 augustus 2018 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 22:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Bijzonder. Ik vond hem juist bij de beste 4 a5 Ajacieden horen. Heel
Veel goede inspeelpasses het middenveld in. En waar dat niet kon toch gewoon kiezen voor de veilige bal breed of terug.
Hahahaha hij heeft bij elkaar nog geen 3km gelopen en ging juist op een zeker moment volledig in de fout door de bal zomaar in te leveren zonder dat hij onder druk stond.

Maar verder lekker boeien, heb genoten van Ajax.

Maar Labyad voor Ziyech is als niveautje Barça versus fc balophetdak.

Hopen maar dat Ziyech blijft...
Eide
 Eide - dinsdag 14 augustus 2018 - 23:06   quote  deeplink  
Ik vond vandaag niemand buiten de boot vallen. Van de Beek en Kristensen vielen ook goed in.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 14 augustus 2018 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 23:06 schreef Eide het volgende:
Ik vond vandaag niemand buiten de boot vallen. Van de Beek en Kristensen vielen ook goed in.
was natuurlijk ook veel makkelijker voetballen toen hun invielen.. gewoon een wereld van verschil met tegen heracles.. dit was toch weer het ajax van graz en luik bepaalde momenten, een fout van tenhag dat hij 4 spelers rust gaf.. maar ook zeker de fout van de spelers die hij wel opstelde door amper inzet te tonen. niet dat tenhag nu hossana is want dat vind ik nog niet, maar als dit het spel is wat ajax wekelijks op de mat kan leggen ben ik een tevreden supporter.
Paulio 1953.
 Paulio 1953. - dinsdag 14 augustus 2018 - 23:32   quote  deeplink  
Heb genoten vanavond, eindelijk een Ajax in goede doen. 15 kansen gezien, abnormaal op dit niveau. Hoe kan je dan gelijkspelen tegen Heracles? Ten Hag moet ophouden met zijn gerouleer en zien het circus iedere wedstrijd scherp te houden.
p111
 p111 - dinsdag 14 augustus 2018 - 23:33   quote  deeplink  
Geweldige pot gespeeld,klasse beter als Luik,aub wel meer kansen benutten echt genoten vanavond.Nou nog een horde de counter ploeg bij uitstek.
Paulio 1953.
 Paulio 1953. - dinsdag 14 augustus 2018 - 23:37   quote  deeplink  
Tagliafico een 10, wat een beest. Maxwell 2.0. Voor 10 miljoen naar Betis Sevilla? maak er maar 50 van.
AkaS
 AkaS - woensdag 15 augustus 2018 - 00:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2018 - 22:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Bijzonder. Ik vond hem juist bij de beste 4 a5 Ajacieden horen. Heel
Veel goede inspeelpasses het middenveld in. En waar dat niet kon toch gewoon kiezen voor de veilige bal breed of terug.
Misschien zie ik het te negatief Remco.

Kan je mij dan een aantal opvallende positieve acties van Blind benoemen die jou in het oog zijn gesprongen en ik wellicht over het hoofd zie?

Wat ik namelijk zag was een weergaloos Ajax met een speler van >20mln die geen zweetdruppel op zijn voorhoofd had, zijn reet niet verder dan 2 a 3 meter voorbij de 16m kreeg... En zijn hoogtepunt had in balletjes breed en terug. Er dankzij de snelheid van de Ligt een counter in de kiem gesmoord zag worden waar hij al voorbij gerend was en op de 16m zomaar zonder enige druk de bal over 5 a 10 meter in de voeten van een vrijstaande tegenspeler speelde...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer enthousiast over het vertoonde spel, maar de gedachte dat Ziyech weg zou gaan en vervangen wordt door Labyad plus het gevaar van Blind achterin want die gaat spelen gezien het betaalde bedrag...

Dan gaan we een flinke jas uitdoen.

Maar goed wie dan liegt wie dan zorgt zal 99% zeggen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2018 door AkaS --
nummer10
 nummer10 - woensdag 15 augustus 2018 - 01:11   quote  deeplink  
grappig hoe mensen nu bang zijn dat ziyech weggaat waar ze hem eerst juist weg wilde hebben..
p111
 p111 - woensdag 15 augustus 2018 - 07:55   quote  deeplink  
Ja dat komt alleen door zijn aparte houding,niet voor zijn kwaliteiten.
Eide
 Eide - woensdag 15 augustus 2018 - 08:03   quote  deeplink  
Vandaag berusting in de Belgische media die eensgezind zeggen dat Ajax veel te goed was voor Standard. Vooral Tadic en KJH worden geroemd door de zuiderburen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 15 augustus 2018 - 08:04   quote  deeplink  
Niemand twijfelt aan de kwaliteiten van ziyech maar ergert eerder aan zijn houding of anders zijn mentaliteit
Want er zijn ook wedstrijden dat tie heel slecht speelt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2018 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 15 augustus 2018 - 08:09   quote  deeplink  
Als je zo speelt krijgt je tegen de subtop van Europa genoeg kansen. Zie de thuiswedstrijden van 2 jaar geleden.
Als je zo speelt dan win je ook van Kiev.

Maar ja, als je zo speelt had je ook met 7-0 van Heracles gewonnen.
AkaS
 AkaS - woensdag 15 augustus 2018 - 08:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 01:11 schreef nummer10 het volgende:
grappig hoe mensen nu bang zijn dat ziyech weggaat waar ze hem eerst juist weg wilde hebben..
Ziyech heeft van zijn Ajaxsupporters een wake up call gekregen en deze call is een positieve stap in zijn verdere ontwikkeling.

In alle hosanna van het en zijn goede spel was het gisteren toch ook bijna raak uit een counter nadat Ziyech volkomen onnodig en slap de bal verloor.

Dit seizoen zou hij deze momenten verdere moeten terugdringen en hij zal dan zeker zijn toptransfer krijgen.
remco k
 remco k - woensdag 15 augustus 2018 - 09:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 00:54 schreef AkaS het volgende:

[..]

Misschien zie ik het te negatief Remco.

Kan je mij dan een aantal opvallende positieve acties van Blind benoemen die jou in het oog zijn gesprongen en ik wellicht over het hoofd zie?

Wat ik namelijk zag was een weergaloos Ajax met een speler van >20mln die geen zweetdruppel op zijn voorhoofd had, zijn reet niet verder dan 2 a 3 meter voorbij de 16m kreeg... En zijn hoogtepunt had in balletjes breed en terug. Er dankzij de snelheid van de Ligt een counter in de kiem gesmoord zag worden waar hij al voorbij gerend was en op de 16m zomaar zonder enige druk de bal over 5 a 10 meter in de voeten van een vrijstaande tegenspeler speelde...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer enthousiast over het vertoonde spel, maar de gedachte dat Ziyech weg zou gaan en vervangen wordt door Labyad plus het gevaar van Blind achterin want die gaat spelen gezien het betaalde bedrag...

Dan gaan we een flinke jas uitdoen.

Maar goed wie dan liegt wie dan zorgt zal 99% zeggen.
Wat ik eigenlijk al zei. Diverse hele goede inspeelpasses op Huntelaar een aantal keer op Tadic of Ziyech. En het middenveld werd makkelijk bereikt.

En ik vind het juist goed dat hij zo af en toe kiest voor een bal beeed of terug. Juist dat brengt ook een beetje rust en balans hè. Je zag hem dat nadrukkelijk doen toen bijvoorbeeld Ziyech schone en de jong een aantal keer laconiek balverlies leden. Gewoon even rustig worden in het veld als ploeg zijnde. Daarin vond ik hem gister belangrijk.

Dekte verschillende keren goed door om het afstandschot eruit te halen.

Ik denk eerlijk gezegd dat Vd beek met name weer gaat spelen als Zyech weg zou gaan.

En ja deze is heel flauw. Maar Ziyech was toch een groot drama?
remco k
 remco k - woensdag 15 augustus 2018 - 10:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 augustus 2018 - 08:26 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ziyech heeft van zijn Ajaxsupporters een wake up call gekregen en deze call is een positieve stap in zijn verdere ontwikkeling.

In alle hosanna van het en zijn goede spel was het gisteren toch ook bijna raak uit een counter nadat Ziyech volkomen onnodig en slap de bal verloor.

Dit seizoen zou hij deze momenten verdere moeten terugdringen en hij zal dan zeker zijn toptransfer krijgen.
Nou sorry. Maar zie hem echt totaal niet anders spelen dan vorig seizoen. Legt nog steeds heel veel risico in zijn spel en verloor ook nu meerdere risicovolle ballen.

Enige wat anders is. Is dat hij nu meer plezier lijkt te hebben.
JV
 JV - woensdag 15 augustus 2018 - 10:16   quote  deeplink  
De ideale opstelling stapje dichterbij? tadic op 10 en hakim rechtsvoor is duidelijk beter, tadic heeft minder balverlies en kan beter en hakim en neres bedienen. rest alleen blind of frenkie CV en of beek of schone of eiting als verdedigende MV. Probleem eiting is dat hij te lief is geen harde tackle.Dat heeft Donny helaas ook niet zo en dat is wel cruciaal voor die plek. Rasmussen prima alternatief voor back positie

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8734
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Standard Luik (dinsdag 07 aug 2018, 20:00 / dinsdag 14 aug 2018, 20:30); 5 - 2 (2 - 2 / 3 - 0)









0.0116519