BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 oktober 2023 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 oktober 2023 - 14:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Brobbey was op het afwerken na gisteren echt heel goed. Door hem en zijn loopacties worden vrijwel alle kansen gecreëerd.

Ik was geen fan van hem, maar dat kwam juist doordat hij dit eerder ook niet deed. Hij is momenteel gewoon je gevaarlijke aanvaller.
Een beetje overdreven gesteld, oke hij werkt hard, geeft zich helemaal..

Een spits staat er om ze af te maken, zeker als hij 1 op 1 komt.

Ik vind hem meer een pinchhitter met veel energie zonder extra's
nummer10
 nummer10 - maandag 30 oktober 2023 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 oktober 2023 - 14:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Brobbey was op het afwerken na gisteren echt heel goed. Door hem en zijn loopacties worden vrijwel alle kansen gecreëerd.

Ik was geen fan van hem, maar dat kwam juist doordat hij dit eerder ook niet deed. Hij is momenteel gewoon je gevaarlijke aanvaller.
Knap zonder de andere 2 überhaupt echt te hebben gezien... Of bedoel je die 20 min in engeland zonder bruikbare ballen ?

Neemt niet weg dat ik gister Brobbey goed vond hoor, behalve het afronden dan..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 oktober 2023 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 oktober 2023 - 20:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Knap zonder de andere 2 überhaupt echt te hebben gezien... Of bedoel je die 20 min in engeland zonder bruikbare ballen ?

Neemt niet weg dat ik gister Brobbey goed vond hoor, behalve het afronden dan..
Als een spits niet afrond kan je net zo goed Sutalo of what ever in de spits zetten.

Een spits wordt afgerekend op doelpunten met name als hij 1 op 1voor de keeper komt.

Elke keeper in de eredivisie weet dat Brobbey recht door schiet, slalomt nooit rond de keeper, heeft niet het vernuft van een lobje in zijn loop, hij schiet alleen maar recht door.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 oktober 2023 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - dinsdag 31 oktober 2023 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 oktober 2023 - 16:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Een beetje overdreven gesteld, oke hij werkt hard, geeft zich helemaal..

Een spits staat er om ze af te maken, zeker als hij 1 op 1 komt.

Ik vind hem meer een pinchhitter met veel energie zonder extra's
Ga kijken welke loopacties hij gisteren maakte. Daar komen gewoon alle kansen door. En dat tegen psv. Die jongen speelde gewoon goed.

Mensen beoordelen spelers hier momenteel nog steeds alsof we in staat zouden moeten zijn om de cl finale te halen. Haal je kop uit het zand.

Brobbey is echt zichzelf aan het ontwikkelen momenteel. Een jaar geleden kon die jongen geen 90 minuten spelen. Nu is het de hardst werkende speler van je team.

Dat scoren gaat wel weer komen. Daar heb je ook vertrouwen voor nodig. En dat heeft niemand.
remco k
 remco k - dinsdag 31 oktober 2023 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 oktober 2023 - 20:36 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Knap zonder de andere 2 überhaupt echt te hebben gezien... Of bedoel je die 20 min in engeland zonder bruikbare ballen ?

Neemt niet weg dat ik gister Brobbey goed vond hoor, behalve het afronden dan..
Van alle minuten die ze nu gespeeld hebben heb ik geen enkel balcontact gezien waarvan ik denk zo. Die heeft potentie.

En die jongens zouden juist inniger voetballende deel sterker moeten zijn dan Brobbey.

Daarnaast spelen ze simpelweg niet. En komt Brobbey voor de goal. Creëert hij mogelijkheden en dat doen berghuis en Bergwijn niet. Dus ja van de jongens die minuten maken is hij momenteel je allerbeste aanvaller.
remco k
 remco k - dinsdag 31 oktober 2023 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 oktober 2023 - 21:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Als een spits niet afrond kan je net zo goed Sutalo of what ever in de spits zetten.

Een spits wordt afgerekend op doelpunten met name als hij 1 op 1voor de keeper komt.

Elke keeper in de eredivisie weet dat Brobbey recht door schiet, slalomt nooit rond de keeper, heeft niet het vernuft van een lobje in zijn loop, hij schiet alleen maar recht door.
Hoe Laak is het voorgenomen dat een Ajax spits meer dan 20 goals maakt in de afgelopen 30 jaar?

En als je zijn goals bekijkt weet je zelf dat het onzin is dat hij alleen rechtdoor kan schieten.
remco k
 remco k - dinsdag 31 oktober 2023 - 09:11   quote  deeplink  
En ik ben geen fan van Brobbey hè. Totaal niet zelfs. Maar voetbal draait om het creëren van kansen. En hij is bij meer kansen betrokken dan welke andere speler dan ook bij Ajax. Dan ben je gewoon een beetje dom als je die er af haalt.

Wat je wel kan doen is er eerder en vaker iemand omheen laten spelen.

Mikautadze en Akpom zijn beiden namelijk ook helemaal geen 100% nummers 9. Beiden speelden er bij hun vorige clubs vaak gewoon omheen en Akpom zelfs meer op 10 dan uberhaubt op 9. Beiden ook helemaal niet in een drie spitsen systeem als spits.
Dus op basis van wat moeten ze nu dan Brobbey vervangen?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 31 oktober 2023 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 - 09:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoe Laak is het voorgenomen dat een Ajax spits meer dan 20 goals maakt in de afgelopen 30 jaar?

En als je zijn goals bekijkt weet je zelf dat het onzin is dat hij alleen rechtdoor kan schieten.
Daar lijkt het wel op, bekijk zijn laatste doel pogingen die er wel of niet in gingen maar eens..
Wanneer een spits 3x voor de goal komt en hij scoort er geen één is niet capabel of er is iets mis.
Van Basten benoemde Brobbey gisteren tijdens Rondo haalde daarbij als voorbeeld een doelpunt van Zirkzee aan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 oktober 2023 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 31 oktober 2023 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 - 09:11 schreef remco k het volgende:
En ik ben geen fan van Brobbey hè. Totaal niet zelfs. Maar voetbal draait om het creëren van kansen. En hij is bij meer kansen betrokken dan welke andere speler dan ook bij Ajax. Dan ben je gewoon een beetje dom als je die er af haalt.

Wat je wel kan doen is er eerder en vaker iemand omheen laten spelen.

Mikautadze en Akpom zijn beiden namelijk ook helemaal geen 100% nummers 9. Beiden speelden er bij hun vorige clubs vaak gewoon omheen en Akpom zelfs meer op 10 dan uberhaubt op 9. Beiden ook helemaal niet in een drie spitsen systeem als spits.
Dus op basis van wat moeten ze nu dan Brobbey vervangen?
Dat hoor je mij niet zeggen, hij was idd betrokken bij de kansen, met zijn sterke lichaamzorgde hij voor de kansen maar dat staat er los van.

Het is niet te zeggen of Akpom En/of Mikautadze goed genoeg zijn om Brobbey te vervangen, heb ze daar voor te weinig aan het werk gezien.

Ik vind wel dat ze een kans verdienen indien ze het laten zien op de training
hjf
 hjf - dinsdag 31 oktober 2023 - 11:41   quote  deeplink  
Ik zou Brobbey laten staan en Akpom en Mikautadze beide een kans geven op de 10 positie. Dat gaat dan ten koste van Berghuis die totaal niet in vorm is en in mijn ogen te weinig inzet toont.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 31 oktober 2023 - 16:09   quote  deeplink  
Laten we afwachten was van het schip gaat doen..

Ik denk oprecht dat we 532 gaan spelen en dan komen gaaei en sosa beter tot hun recht vermoed ik met hun aanvaldrang.
remco k
 remco k - dinsdag 31 oktober 2023 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 - 09:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op, bekijk zijn laatste doel pogingen die er wel of niet in gingen maar eens..
Wanneer een spits 3x voor de goal komt en hij scoort er geen één is niet capabel of er is iets mis.
Van Basten benoemde Brobbey gisteren tijdens Rondo haalde daarbij als voorbeeld een doelpunt van Zirkzee aan
Gelukkig voetbalt die jongen wat langer dan alleen zijn laatste paar doelpogingen.
remco k
 remco k - dinsdag 31 oktober 2023 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 - 09:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dat hoor je mij niet zeggen, hij was idd betrokken bij de kansen, met zijn sterke lichaamzorgde hij voor de kansen maar dat staat er los van.

Het is niet te zeggen of Akpom En/of Mikautadze goed genoeg zijn om Brobbey te vervangen, heb ze daar voor te weinig aan het werk gezien.

Ik vind wel dat ze een kans verdienen indien ze het laten zien op de training
Denk jij dat er een trainer is die voor Brobbey kiest als die andere twee op de training laten zien beter te zijn?
remco k
 remco k - dinsdag 31 oktober 2023 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 - 16:09 schreef nummer10 het volgende:
Laten we afwachten was van het schip gaat doen..

Ik denk oprecht dat we 532 gaan spelen en dan komen gaaei en sosa beter tot hun recht vermoed ik met hun aanvaldrang.
Zou zomaar kunnen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 31 oktober 2023 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 - 17:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Denk jij dat er een trainer is die voor Brobbey kiest als die andere twee op de training laten zien beter te zijn?
Nee dan zijn ze waarschijnlijk niet beter
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 31 oktober 2023 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 - 16:09 schreef nummer10 het volgende:
Laten we afwachten was van het schip gaat doen..

Ik denk oprecht dat we 532 gaan spelen en dan komen gaaei en sosa beter tot hun recht vermoed ik met hun aanvaldrang.
Riep ik al veel eerder, lijkt me heel wijs, denk ook dat van Gaal dit ambieert.

Ergens dom van Steyn en Maduro want de defensie rammelt aan alle kanten, kijk eens even hoeveel doelpunten tegen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 oktober 2023 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - dinsdag 31 oktober 2023 - 18:21   quote  deeplink  
Gaaei satulo hato Kaplan sosa

Gaaei satulo Medic(kopsterk) Hato sosa

532 is natuurlijk niet perse een verdedigend iets vind ik, het is maar net hoe je het invult

Ik denk oprecht dat dit veel beter past bij de spelers die we hebben.. dit zie je bijv bij Bergwijn ook in oranje toen Hartman eroverheen kwam
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 31 oktober 2023 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 - 18:21 schreef nummer10 het volgende:
Gaaei satulo hato Kaplan sosa

Gaaei satulo Medic(kopsterk) Hato sosa

532 is natuurlijk niet perse een verdedigend iets vind ik, het is maar net hoe je het invult

Ik denk oprecht dat dit veel beter past bij de spelers die we hebben.. dit zie je bijv bij Bergwijn ook in oranje toen Hartman eroverheen kwam
Opstelling met wingbacks

....Sutalo(Medic)...Hato...Kaplan....
.Rensch.........................Sosa.
...........Vos.....vd Boomen.........
.............Berghuis................
.......Bergwijn....Brobbey(Forbs)....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 oktober 2023 door Jack Huntelaar --
p111
 p111 - dinsdag 31 oktober 2023 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 - 20:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Opstelling met wingbacks

....Sutalo(Medic)...Hato...Kaplan....
.Rensch.........................Sosa.
...........Vos.....vd Boomen.........
.............Berghuis................
.......Bergwijn....Brobbey(Forbs)....
Volgens mij is Kaplan nog niet zo ver.
AkaS
 AkaS - woensdag 01 november 2023 - 07:04   quote  deeplink  
Als Sutalo daadwerkelijk heimwee heeft dan begrijp ik zijn functioneren beter. Hij functioneert voorlopig niet namelijk. En met zijn toch wel belangrijke positie is het niet spreken van Engels toch ook wel een dingetje.

En hij loopt niet over van inzicht, althans daar vertoont hij geen tekenen van.

Ik hoop dat Ajax daarom een ervaren RVC kan halen. En twee fatsoenlijke backs. Van mij mogen Sosa en Avila beide bij het grofvuil.

Die jonge Noor daar zie ik nog wel iets van potentie in terug.

------------------------Rammetje-------------------------

------------------Rensch----------Hato--------------------

Noortje---------------------------------------------Sala-

------------Vos--------------------Taylor----------------

----------------- Georgischekapsonesleijer--------------

Berghuis--------------------------------------------Bergwijn

-------------------------Brobbey---------------------------

Ik zeg Georgische kapsonesleijer omdat hij eindelijk een kans kreeg om zich te profileren en hij blonk uitsluitend uit in gemakzucht en sloffen in plaats van het vuur uit zijn schenen werken om zich te bewijzen. Wat ik wal zag was dat hij comfortabel aan de bal was. Misschien met hem kort achter Brobbey in zijn rug gedekt door hardwerkende Vos en Taylor zou het weleens wat kunnen opleveren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 november 2023 door AkaS --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 01 november 2023 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 - 23:21 schreef p111 het volgende:

[..]

Volgens mij is Kaplan nog niet zo ver.
Klopt maar komt er aan
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 01 november 2023 - 09:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2023 - 07:04 schreef AkaS het volgende:
Als Sutalo daadwerkelijk heimwee heeft dan begrijp ik zijn functioneren beter. Hij functioneert voorlopig niet namelijk. En met zijn toch wel belangrijke positie is het niet spreken van Engels toch ook wel een dingetje.

En hij loopt niet over van inzicht, althans daar vertoont hij geen tekenen van.

Ik hoop dat Ajax daarom een ervaren RVC kan halen. En twee fatsoenlijke backs. Van mij mogen Sosa en Avila beide bij het grofvuil.

Die jonge Noor daar zie ik nog wel iets van potentie in terug.

------------------------Rammetje-------------------------

------------------Rensch----------Hato--------------------

Noortje---------------------------------------------Sala-

------------Vos--------------------Taylor----------------

----------------- Georgischekapsonesleijer--------------

Berghuis--------------------------------------------Bergwijn

-------------------------Brobbey---------------------------

Ik zeg Georgische kapsonesleijer omdat hij eindelijk een kans kreeg om zich te profileren en hij blonk uitsluitend uit in gemakzucht en sloffen in plaats van het vuur uit zijn schenen werken om zich te bewijzen. Wat ik wal zag was dat hij comfortabel aan de bal was. Misschien met hem kort achter Brobbey in zijn rug gedekt door hardwerkende Vos en Taylor zou het weleens wat kunnen opleveren
Taylor was onzichtbaar de laatste wedstrijden, speelt aanvallend goed bij Jong Oranje maar verdedigend komt hij te kort, dus heb je defensief een probleem.

Onze Georgier is een spits, is technisch zou misschien kunnen op 10, zou wel een flater zijn van Steyn mocht hij daar een verademing zijn.

Rensch is een rechtsback, denk dan eerder aan Medic mocht Sutalo weer door zijn ondergrens gaan

Maar goed soms kunnen bepaalde omzettingen werken

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 november 2023 door Jack Huntelaar --
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 november 2023 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2023 - 20:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Opstelling met wingbacks

....Sutalo(Medic)...Hato...Kaplan....
.Rensch.........................Sosa.
...........Vos.....vd Boomen.........
.............Berghuis................
.......Bergwijn....Brobbey(Forbs)....
Rensch ? omdat Gaaei makkelijk Lozano liet lopen ? De fout die rensch echt elke week maakt bij mindere spelers dan Lozano ? 🤔
p111
 p111 - woensdag 01 november 2023 - 14:20   quote  deeplink  
Doel Duitser/liefst Rulli
Rensch/Suta/Hato/Sato
Boom/Vos/Berghuis/Ijslander
Georgier/Bergwijn
Dit wil ik wel eens zien.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 01 november 2023 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2023 - 12:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Rensch ? omdat Gaaei makkelijk Lozano liet lopen ? De fout die rensch echt elke week maakt bij mindere spelers dan Lozano ? 🤔
Een Rensch IN VORM is beter dan Gaaei, Gaaei is een talent heeft snelheid maar moet zich nog verder ontwikkelen
remco k
 remco k - woensdag 01 november 2023 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2023 - 09:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Taylor was onzichtbaar de laatste wedstrijden, speelt aanvallend goed bij Jong Oranje maar verdedigend komt hij te kort, dus heb je defensief een probleem.

Onze Georgier is een spits, is technisch zou misschien kunnen op 10, zou wel een flater zijn van Steyn mocht hij daar een verademing zijn.

Rensch is een rechtsback, denk dan eerder aan Medic mocht Sutalo weer door zijn ondergrens gaan

Maar goed soms kunnen bepaalde omzettingen werken
Taylor zet Brobbey voor een open goal om de 2-0 te maken. Dat is niet onzichtbaar en aan de bal precies wat een middenvelder moet doen.

Afgelopen weekend de middenvelder die de meeste meters heeft gemaakt van allemaal. Dat was eerder wel anders bij hem.
p111
 p111 - woensdag 01 november 2023 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2023 - 18:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Taylor zet Brobbey voor een open goal om de 2-0 te maken. Dat is niet onzichtbaar en aan de bal precies wat een middenvelder moet doen.

Afgelopen weekend de middenvelder die de meeste meters heeft gemaakt van allemaal. Dat was eerder wel anders bij hem.
Totaal geen Ajax niveau Tylor,scoort amper en verdedigd geen meter mee,fysiek komt hij te kort enz
AkaS
 AkaS - woensdag 01 november 2023 - 19:40   quote  deeplink  
Volgens mij speelde Rensch in de jeugd veelvuldig als CV´r

Wat betreft Sutalo... Voordat hij kwam heb ik al eens een post gedaan dat ik het vreemd vond dat er werd gedaan alsof hij e.e.a. verlosser zou zijn terwijl als dit zo zou zijn er wel meerdere clubs hem hadden gepakt.

Er is gewoon een spel gespeeld met Ajax... En het zou mij niet verbazen als er de komende jaren op zeker moment een heel dirty netwerk wordt blootgelegd waar Mislintat onderdeel van is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 november 2023 door AkaS --
AkaS
 AkaS - woensdag 01 november 2023 - 19:47   quote  deeplink  
We zouden met twee goede backs en een goede en ervaren Centrale verdediger naast Hato al een gigantische stap voorwaarts kunnen maken.

En Brobbey moet behalve goed spelen ook gewoon gaan scoren want zonder goals win je geen wedstrijd. Dus of een veelvuldig scorende nummer 10 die gaat renderen door het waanzinnige sleurwerk van Brobbey of een scorende spits. Maar zoals het nu gaat kan het niet langer.
AkaS
 AkaS - woensdag 01 november 2023 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2023 - 19:00 schreef p111 het volgende:

[..]

Totaal geen Ajax niveau Tylor,scoort amper en verdedigd geen meter mee,fysiek komt hij te kort enz
Zodra Taylor van zichzelf inziet dat hij niet de nieuwe Sneijder is maar een hardwerkende gifkikker op het middenveld kan hij best een vaste en gewaardeerde kracht worden.

Maar hij mag stoppen om zichzelf zo geweldig te vinden en mocht hij onverhoopt eens scoren na kans nummer 5 of 6 dan aub gewoon blij zijn en niet dat misplaatste arrogante gedrag!
nummer10
 nummer10 - woensdag 01 november 2023 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2023 - 19:47 schreef AkaS het volgende:
We zouden met twee goede backs en een goede en ervaren Centrale verdediger naast Hato al een gigantische stap voorwaarts kunnen maken.

En Brobbey moet behalve goed spelen ook gewoon gaan scoren want zonder goals win je geen wedstrijd. Dus of een veelvuldig scorende nummer 10 die gaat renderen door het waanzinnige sleurwerk van Brobbey of een scorende spits. Maar zoals het nu gaat kan het niet langer.
Die had je in de naam van Klaassen.. maar die mocht banken van Steijn en dus vertrekken..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 01 november 2023 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2023 - 18:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Taylor zet Brobbey voor een open goal om de 2-0 te maken. Dat is niet onzichtbaar en aan de bal precies wat een middenvelder moet doen.

Afgelopen weekend de middenvelder die de meeste meters heeft gemaakt van allemaal. Dat was eerder wel anders bij hem.
Nu heb je het over één moment over heel de wedstrijd.

Wat ik al diverse malen heb aangegeven aanvallend goed maar verdedigend gewoon niet goed genoeg.

Hij is soms in geen velden of wegen te zien, ik heb het idee dat hij zich verschuilt in verdedigend opzicht.

We spelen met de punt naar voor, dan moet hij zoals Vos die wel goed mee verdedigd net zo hard mee verdedigen

Maar goed ik zie waarschijnlijk een andere Taylor dan zoals jij hem ziet
remco k
 remco k - donderdag 02 november 2023 - 19:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 november 2023 - 20:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Nu heb je het over één moment over heel de wedstrijd.

Wat ik al diverse malen heb aangegeven aanvallend goed maar verdedigend gewoon niet goed genoeg.

Hij is soms in geen velden of wegen te zien, ik heb het idee dat hij zich verschuilt in verdedigend opzicht.

We spelen met de punt naar voor, dan moet hij zoals Vos die wel goed mee verdedigd net zo hard mee verdedigen

Maar goed ik zie waarschijnlijk een andere Taylor dan zoals jij hem ziet
Hij is ook niet defensief je slot op de deur hè.
remco k
 remco k - donderdag 02 november 2023 - 19:39   quote  deeplink  
Van t Schip vertelt net dat Brobbey naar hem toe is gekomen om te vragen of hij met een spitsentrainer zou mogen trainen.

Hij zegt erbij niet te weten wat er wel of niet gebeurt is en daar ook niet op in te willen gaan.

Maar het suggereert mij wel dat Brobbey als spits niet de extra aandacht heeft gekregen die nodig is geweest.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 07 november 2023 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 november 2023 - 19:39 schreef remco k het volgende:
Van t Schip vertelt net dat Brobbey naar hem toe is gekomen om te vragen of hij met een spitsentrainer zou mogen trainen.

Hij zegt erbij niet te weten wat er wel of niet gebeurt is en daar ook niet op in te willen gaan.

Maar het suggereert mij wel dat Brobbey als spits niet de extra aandacht heeft gekregen die nodig is geweest.
Inderdaad Remco, hij is op de goede weg

Maar ben niet blij wat Koeman gisteren zei over Brobbey bij Rondo, hij heeft misschien een punt maar foe dit niet via de Media.

Triest en dom hoe hij hierbij een selectie speler openlijk afvalt.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 07 november 2023 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 november 2023 - 17:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad Remco, hij is op de goede weg

Maar ben niet blij wat Koeman gisteren zei over Brobbey bij Rondo, hij heeft misschien een punt maar foe dit niet via de Media.

Triest en dom hoe hij hierbij een selectie speler openlijk afvalt.
Het is net Steijn...

Leuke is wel dat Weghorst dan gewoon basis is... Als er iemand al geen techniek heeft is het Weghorst wel
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 07 november 2023 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 november 2023 - 17:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Het is net Steijn...

Leuke is wel dat Weghorst dan gewoon basis is... Als er iemand al geen techniek heeft is het Weghorst wel
Inderdaad is hij geen haar beter
remco k
 remco k - dinsdag 07 november 2023 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 november 2023 - 17:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad Remco, hij is op de goede weg

Maar ben niet blij wat Koeman gisteren zei over Brobbey bij Rondo, hij heeft misschien een punt maar foe dit niet via de Media.

Triest en dom hoe hij hierbij een selectie speler openlijk afvalt.
Koeman is als trainer toch een complete mafkees.

Hoe kan hij dit vertellen, terwijl hij hem zelf selecteert en in diezelfde wedstrijd laat hij hem debuteren. Echt ongehoord.
AkaS
 AkaS - dinsdag 07 november 2023 - 21:46   quote  deeplink  
Jammer dat je als club zijnde eerst zover moet wegzakken om in te zien dat je fout bezig bent.

Vorig jaar kon je zien dat er onder Schreuder geen geheel tot stand kwam en ze lieten hem maar zitten zonder dat er enige indicatie uit het spel te halen viel dat het puzzeltje ging vallen.

Dan laten ze Reiziger vallen ten faveure van Heitinga en kijk hoe hij is afgeserveerd.

Vervolgens komt Maurice Stein uit de hoge hoed, nadat daarvoor al Mislintat als een konijn uit een hoge hoed tevoorschijn kwam.

Maar goed, na regen komt altijd weer zonnenschijn ook al wordt dit wel een hele lange regenbui en zullen de gevolgen nog lang nagevoeld worden.

We hebben de weg omhoog gevonden!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 07 november 2023 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 november 2023 - 20:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Koeman is als trainer toch een complete mafkees.

Hoe kan hij dit vertellen, terwijl hij hem zelf selecteert en in diezelfde wedstrijd laat hij hem debuteren. Echt ongehoord.
Inderdaad een triest figuur, totaal geen inzicht mede omdat Gravenbergh niet geselecteerd is, zeker nu dat Frenkie geblesseerd is

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 november 2023 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 11 november 2023 - 13:15   quote  deeplink  
Ajax heeft naarste behoefte aan een leider op het middenveld, klinkt het in de nieuwste aflevering van #DoneDeal.

Oud-Ajacied Azor Matusiwa (Stade Reims) wordt genoemd als mogelijke versterking, maar ook Pierre Emile Hojbjerg (Tottenham Hotspur) passeert de revue als mogelijke versterking
remco k
 remco k - zondag 12 november 2023 - 00:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 november 2023 - 13:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ajax heeft naarste behoefte aan een leider op het middenveld, klinkt het in de nieuwste aflevering van #DoneDeal.

Oud-Ajacied Azor Matusiwa (Stade Reims) wordt genoemd als mogelijke versterking, maar ook Pierre Emile Hojbjerg (Tottenham Hotspur) passeert de revue als mogelijke versterking
Dat zijn wat jongens die namen noemen een podcast. Dus een individueel zonder enige betekenis die een naam noemt.

Dat is niks anders dan dat jij of ik zelf een naam noem compleet willekeurig. Kom op zeg. Dat is toch niet eens een gerucht.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 12 november 2023 - 01:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 november 2023 - 00:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zijn wat jongens die namen noemen een podcast. Dus een individueel zonder enige betekenis die een naam noemt.

Dat is niks anders dan dat jij of ik zelf een naam noem compleet willekeurig. Kom op zeg. Dat is toch niet eens een gerucht.
Inderdaad, ze hebben opties aan gegeven.

Ik had gedacht dat er hier op deze namen ingegaan werd want ik ken ze niet, ook Azor Matusiwa die ooit bij Ajax heeft gespeeld niet (meer)
nummer10
 nummer10 - zondag 12 november 2023 - 11:10   quote  deeplink  
Vd boomen kan prima een leider zijn op het middenveld, we hebben de beelden gezien van de voorbereiding en toen werd zelfs geroepen dat hij misschien wel de aanvoerder moest worden..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 12 november 2023 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 november 2023 - 11:10 schreef nummer10 het volgende:
Vd boomen kan prima een leider zijn op het middenveld, we hebben de beelden gezien van de voorbereiding en toen werd zelfs geroepen dat hij misschien wel de aanvoerder moest worden..
Vind ik ook, hij of Berghuis

Ik hoop ergens dat van den boomen speelt vanmiddag, met zijn passes slaat hij linies over, zijn pass nauwkeurigheid is uit de kunst, al moet hij niet overdrijven.
remco k
 remco k - zondag 12 november 2023 - 14:51   quote  deeplink  
Ajax gewoon slecht. Middenveld is echt bedroevend zo.

Waarom zoveel wisselen terwijl er juist bepaalde dingen goed gingen de laatste wedstrijden.

Mikautadze valt me ook bepaald niet mee aan de bal en al helemaal niet zonder bal de eerste twintig minuten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 13 november 2023 - 19:36   quote  deeplink  
Volledig mee eens, het speelveld was daarnaast weer veel te groot.
Dit ligt toch aan ons middenveld en dus ook aan vh Schip

Het is vervelend dat van der Boomen niet kan spelen maar Hlynsson als VM opstellen is vragen om moeilijkheden.

Het elftal was totaal niet in balans.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 13 november 2023 - 19:42   quote  deeplink  
Bergwijn en Brobbey zijn niet inzetbaar de komende interlandperiode voor Oranje. Bergwijn ging zondagmiddag in het duel van Ajax tegen Almere City eerder naar de kant, maar Brobbey speelde in het Yanmar Stadion wel de volledige wedstrijd. Wat de aard van de blessures is die het tweetal heeft opgelopen, is nog onbekend.
De melding was niet fit.

Dallinga is daardoor opgeroepen voor Oranje

Ben benieuwd wat ze precies mankeren, ik hoop dat het mee valt
JOOD
 JOOD - donderdag 23 november 2023 - 09:18   quote  deeplink  
Deze winter:

-Eriksen (haalbaar?)
-vd Beek
-Matisuwa
-die buitenspeler van Atalanta (die te duur was)
-een goede Nederlandse verdediger (de Vrij?)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 november 2023 door JOOD --
p111
 p111 - donderdag 23 november 2023 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 november 2023 - 09:18 schreef JOOD het volgende:
Deze winter:

-Eriksen (haalbaar?)
-vd Beek
-Matisuwa
-die buitenspeler van Atalanta (die te duur was)
-een goede Nederlandse verdediger (de Vrij?)
Prima aanwinsten,behalve de Vrij geen Ajax speler

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5924
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.1152770