BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - zaterdag 27 januari 2024 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 januari 2024 - 14:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het gaat idd niet goed, het bovenstaand Ajax forum bericht staat bij mij op:

08-10 (22:33) Ajax-AZ (zondag 7 oktober 2018, 16:45); 5-0

Bij jullie ook ?
Ja, ook bij mij. Al enkele dagen.
Het lijkt mij een mooi klusje voor Boudewijn!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 januari 2024 door Pietje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 27 januari 2024 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 januari 2024 - 16:00 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ja, ook bij mij. Al enkele dagen.
Het lijkt mij een mooi klusje voor Boudewijn!
Ja precies, wie kan Boudewijn hier over een berichtje sturen ?
Eide
 Eide - zaterdag 27 januari 2024 - 17:39   quote  deeplink  
Ik ben niet terug, maar laat even weten dat ik heel af en toe nog kijk. Succes vanavond allemaal.
remco k
 remco k - zaterdag 27 januari 2024 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 januari 2024 - 01:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Beelden gezien van Henderson bij Liverpool qua communicatie ? Het is niet zo dat dit al jaren geleden is he... Op zowel 6 en 8 een complete meerwaarde.. hopelijk gaat die luie Taylor een keer rennen..
Ja ik ken de voetballer Henderson heel goed.

En ik ben niet overtuigd dat hij het tij gaat doen draaien. Bij Liverpool zat hij in een machine en was hij een van de motoren. Hier moet hij de motor in zijn eentje zijn.

Ik zeg niet dat het een slechte aankoop is overigens. Alleen niet de ontbrekende factor.
remco k
 remco k - zaterdag 27 januari 2024 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 januari 2024 - 01:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Meeste fouten komen van Taylor die verdedigend echt geen flikker doet... Tahirovic qua cijfers gewoon de betere
Hele andere positie dus totaal niet te vergelijken. En Taylor maakt gewoon veel meters de laatste wedstrijden, die verzaakt steeds minder.
remco k
 remco k - zaterdag 27 januari 2024 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 januari 2024 - 01:22 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Wat ik zo las het b elftal omdat het a elftal tegen Arsenal al had gespeelt
Als je de namen gaat bekijken en vergelijkt met die in de competitie klopt dat niet helemaal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 27 januari 2024 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 januari 2024 - 17:39 schreef Eide het volgende:
Ik ben niet terug, maar laat even weten dat ik heel af en toe nog kijk. Succes vanavond allemaal.
Bedankt Eide, we hebben je gemist hier, dus houd dit niet te lang vol😂
Pietje
 Pietje - zaterdag 27 januari 2024 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 januari 2024 - 17:39 schreef Eide het volgende:
Ik ben niet terug, maar laat even weten dat ik heel af en toe nog kijk. Succes vanavond allemaal.
Heel, heel jammer van de eerste zin van jouw post. Ik mis je enorm met jouw genuanceerde mening. Denk er goed over na om weg te blijven! 😥
nummer10
 nummer10 - zondag 28 januari 2024 - 01:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 januari 2024 - 18:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Hele andere positie dus totaal niet te vergelijken. En Taylor maakt gewoon veel meters de laatste wedstrijden, die verzaakt steeds minder.
Veel meter maken, maar doet er niks mee..
hjf
 hjf - zondag 28 januari 2024 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 januari 2024 - 17:39 schreef Eide het volgende:
Ik ben niet terug, maar laat even weten dat ik heel af en toe nog kijk. Succes vanavond allemaal.
Als er iemand ooit op dit forum wordt gemist, dan ben jij dat Eide. Je wedstrijd topics zijn om door een ringetje te halen en ook jouw inhoudelijke commentaren over de wedstrijden waren spat zuiver man. Ik hoop, dat je weer eens terug komt. Ik ben ook om moverende redenen een tijd weggeweest. En het valt bij tijd en wijle nog steeds niet mee. Maar ik weet, dat je een echte Ajacied voor het leven bent. Ik hoop oprecht, dat er weer een tijd komt dat je terug komt. Was getekend hjf een groot bewonderaar van je!!
remco k
 remco k - zondag 28 januari 2024 - 09:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2024 - 01:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Veel meter maken, maar doet er niks mee..
Ook onzin. Ook gisteren weer veel tussen de linies lijnen dicht gelopen om counters eruit te halen. En ook aan de bal prima.
nummer10
 nummer10 - zondag 28 januari 2024 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2024 - 09:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook onzin. Ook gisteren weer veel tussen de linies lijnen dicht gelopen om counters eruit te halen. En ook aan de bal prima.
Tjah sorry ik vind hem echt niks vooralsnog.. ik weet dat die nog jong is he en hoop dat Henderson hem misschien dat zetje kan geven
wvb
 wvb - dinsdag 30 januari 2024 - 08:56   quote  deeplink  
Akpom, Forbes, indien buitenlandse interesse, vlug van de hand doen.
Is niet eens grauwe middelmaat, totaal geen techniek.
De ene loopt hard, zonder ook maar enige efficiëntie, de andere maakt af en toe een goal.
Beide à-technisch. Totaal niet het type voetballers waar Ajax altijd lof mee oogste.
Je kunt heel wat beters kopen, van het geld wat ze nu nog vertegenwoordigen.
Je mag nog in je handen klappen, dat er überhaupt enige buitenlandse interesse is.
Zulk een type spelers, wil je toch niet nog een 4,5 op de loonlijst hebben staan.
Miskopen uit de hoed van.......Sinterklaas.
De laatste 2 jaar, ongeveer 16 miskopen, wat een verkwanseling van club kapitaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 januari 2024 door wvb --
hjf
 hjf - dinsdag 30 januari 2024 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 30 januari 2024 - 08:56 schreef wvb het volgende:
Akpom, Forbes, indien buitenlandse interesse, vlug van de hand doen.
Is niet eens grauwe middelmaat, totaal geen techniek.
De ene loopt hard, zonder ook maar enige efficiëntie, de andere maakt af en toe een goal.
Beide à-technisch. Totaal niet het type voetballers waar Ajax altijd lof mee oogste.
Je kunt heel wat beters kopen, van het geld wat ze nu nog vertegenwoordigen.
Je mag nog in je handen klappen, dat er überhaupt enige buitenlandse interesse is.
Zulk een type spelers, wil je toch niet nog een 4,5 op de loonlijst hebben staan.
Miskopen uit de hoed van.......Sinterklaas.
De laatste 2 jaar, ongeveer 16 miskopen, wat een verkwanseling van club kapitaal.
Geef eens wat namen die dan nu wel een directe versterking zouden kunnen zijn.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 30 januari 2024 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 januari 2024 - 11:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Tjah sorry ik vind hem echt niks vooralsnog.. ik weet dat die nog jong is he en hoop dat Henderson hem misschien dat zetje kan geven
Ik had kritiek op hem want hij gaf 2 a 3 verkeerde passes in de eerste helft na een goed begin, later moest ik mijn woorden terug nemen want in de 2e helft was hij echt goed maar goed dit was tegen een Heracles die gaven hem alle ruimte.
wvb
 wvb - woensdag 31 januari 2024 - 09:06   quote  deeplink  
Eerst worden de miljoenen zo uit de boom geschud.
De TD krijgt nagenoeg vetorecht.
Nu wordt er beknibbeld op Rijkhoff.
Het gaat om een luttel bedrag, t.o.v de uitgaven en transacties, welke eerder dit seizoen bijna ongecontroleerd plaatsvonden.
Vele miljoenen werd er teveel betaald t.a.v. de marktwaarde van diverse 2e en 3e garnituur spelers.
Nu een 100% tegenoverstelde houding door sommigen van dezelfde verantwoordelijken, enigszins hypocriet toch wel.
Geloof me die Rijkhof is een echte Ajax spits, technisch zeer vaardig, een goede pasing, spelinzicht. Zo'n type kan Ajax juist nu heel goed gebruiken.
Ik begrijp ook wel de spaarpot is ver leeg, dr aandeelhouders welke in de nek hijgen, maar je zult toch iets moeten investeren om weer op te kunnen krabbelen en de boel weer op de rails te krijgen. Want er is niet genoeg potentie, noch kwaliteit, daarnaast je moet ook aan het publiek denken. Ze worden momenteel niet bepaald verwend, met wonderschoon en sprankelend voetbal.
Bovenal, met dit getreuzel en geneuzel, er liggen tal van andere clubs op de loer, zo ook Barcelona.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 31 januari 2024 door wvb --
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 31 januari 2024 - 12:16   quote  deeplink  
Forbs juist niet van de band doen, want na dit seizoen is Bergwijn weg, en dan heb je een prima vervanger!! Die jongen is 20 jaar en daar gaan we echt nog wel heel veel plezier van beleven.

De RVC, zou wel heel dom zijn als ze voor de transfer van Rijkhof gaan liggen. Prima alternatief om Brobbey op te volgen, die echt on fire is en anders moeten we later nog veel meer gaan betalen voor een spits. Zeker omdat Achpom toch wel wordt verkocht volgend seizoen , het is niet erg om goede alternatieven al in je selectie te hebben. Wat is nu het risico als we voor 1,5m rijkhof binnen halen? We gaven godver 100m uit aan spelers die niets konden, dan mag je best 1,5m uitgeven aan een zeer groot talent, die wel verschil kan maken en bekend is met het Ajax spelletje!!!

Hierbij een beroep aan de RVC, doe nu geen domme dingen, Laat dit nu wel toe en dan hebben we maar iets meer verlies, maar deze aankoop gaat zich dubbel en dwars terugbetalen!!!! Mocht het niets worden, dan verkoop je hem voor hetzelfde bedrag weer door! Financieel gezien is er totaal geen risico
nummer10
 nummer10 - donderdag 01 februari 2024 - 10:04   quote  deeplink  
En het is rond...
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 01 februari 2024 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 februari 2024 - 10:04 schreef nummer10 het volgende:
En het is rond...
Ja zo'n open brief aan de RVC helpt dan toch wel ;-)

Het zou zonde en onnodig zijn geweest om dit te laten lopen. Nu rustig verder kijken naar potentiele versterkingen aan het eind van het seizoen en proberen om geen verlies te maken met de aankopen van Misletat. Blijft zonde dat we spelers hadden kunnen hebben due nu niet meer haalbaar zijn. Maarja zal Ajax hier ooit van leren??

Ben blij dat Kroes nu de touwtjes in handen gaat krijgen en dat we echt het Bayern Munchen van Nederland gaan worden. Want het was allemaal maar gebakken lucht met veel mensen op de verkeerde plekken.

Ajax in crisis is een mooi boek om te zien wat er allemaal mis zat bij Ajax. Tijd om een goede organisatie neer te zetten, met een duidelijke visie
wvb
 wvb - donderdag 01 februari 2024 - 20:19   quote  deeplink  
Akpom, nu het nog kan..., ze hebben al een vervanger in huis, sinds vanmiddag, een veel completere voetballer.
Steek het geld in je zak en kweek wat reserve.
Zo'n kans krijg je misschien niet/nooit meer.
Is totaal geen Ajax voetballer.
In Engeland, daar past hij beter.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 01 februari 2024 door wvb --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 01 februari 2024 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 februari 2024 - 20:19 schreef wvb het volgende:
Akpom, nu het nog kan..., ze hebben al een vervanger in huis, sinds vanmiddag, een veel completere voetballer.
Steek het geld in je zak en kweek wat reserve.
Zo'n kans krijg je misschien niet/nooit meer.
Is totaal geen Ajax voetballer.
In Engeland, daar past hij beter.
Omdat Mikautadze weg is hebben we achter Brobbey alleen Akpom nog als reserve spits.

Rijkhof gaat in eerste instantie tot aan het eind van dit seizoen naar Jong, hij traint wel met Ajax 1 mee

Dit is waar mee Ajax naar buiten komt.

Ik denk dat ze Akpom beter aan het eind van het seizoen moeten verkopen, wordt heus wel verkocht er is genoeg interesse voor
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 02 februari 2024 - 07:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 31 januari 2024 - 12:16 schreef Ajax we love you het volgende:
Forbs juist niet van de band doen, want na dit seizoen is Bergwijn weg, en dan heb je een prima vervanger!! Die jongen is 20 jaar en daar gaan we echt nog wel heel veel plezier van beleven.

De RVC, zou wel heel dom zijn als ze voor de transfer van Rijkhof gaan liggen. Prima alternatief om Brobbey op te volgen, die echt on fire is en anders moeten we later nog veel meer gaan betalen voor een spits. Zeker omdat Achpom toch wel wordt verkocht volgend seizoen , het is niet erg om goede alternatieven al in je selectie te hebben. Wat is nu het risico als we voor 1,5m rijkhof binnen halen? We gaven godver 100m uit aan spelers die niets konden, dan mag je best 1,5m uitgeven aan een zeer groot talent, die wel verschil kan maken en bekend is met het Ajax spelletje!!!

Hierbij een beroep aan de RVC, doe nu geen domme dingen, Laat dit nu wel toe en dan hebben we maar iets meer verlies, maar deze aankoop gaat zich dubbel en dwars terugbetalen!!!! Mocht het niets worden, dan verkoop je hem voor hetzelfde bedrag weer door! Financieel gezien is er totaal geen risico
Ben nog steeds niet overtuigd door Forbs hij is wel flink snel maar past dan denk ik beter in een counter ploeg. Aan de andere kant hij is inderdaad nog jong.

Snap ook niet zo goed waarom ze zo graag van Conceição af willen.
Forbs--Brobby(Rijkhoff)--Conceição lijkt me wel mooi voor de toekomst.

Vd zomer zullen er wel weer een aantal vertrekken:

Berghuis, Bergwijn, Akpom, Brobbey, Taylor enz kun je weer verder bouwen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 02 februari 2024 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 februari 2024 - 07:26 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ben nog steeds niet overtuigd door Forbs hij is wel flink snel maar past dan denk ik beter in een counter ploeg. Aan de andere kant hij is inderdaad nog jong.

Snap ook niet zo goed waarom ze zo graag van Conceição af willen.
Forbs--Brobby(Rijkhoff)--Conceição lijkt me wel mooi voor de toekomst.

Vd zomer zullen er wel weer een aantal vertrekken:

Berghuis, Bergwijn, Akpom, Brobbey, Taylor enz kun je weer verder bouwen.
Vaak is het zo dat spelers terug willen naar familie of het zachte klimaat, of hij speelt misschien liever in de Portugese competitie waar men over het algemeen Portugees praten.

Dus wij of Ajax zou wel willen dat het anders is maar je hebt met de speler zelf te maken.
wvb
 wvb - zaterdag 03 februari 2024 - 02:58   quote  deeplink  
https://youtu.be/LT7CXZ814ls?feature=shared

Chuba Apkom
Misschien heb ik me vergist, doelpunten maken kan hij nochtans wel.
Soms ook mooie doelpunten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 februari 2024 door wvb --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 03 februari 2024 - 08:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 februari 2024 - 19:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Vaak is het zo dat spelers terug willen naar familie of het zachte klimaat, of hij speelt misschien liever in de Portugese competitie waar men over het algemeen Portugees praten.

Dus wij of Ajax zou wel willen dat het anders is maar je hebt met de speler zelf te maken.
Klopt wel maar heb ook wel het idee dat hij een beetje genegeerd werd bij Ajax. En ja hij was gewoon nog niet productief genoeg maar kreeg ook erg weinig speeltijd. Terwijl Forbs een linksbuiten het dan maar op rechts moest doen.

Met iets meer rendement vind ik Conceição nog wel een prima Ajax speler.
Forbs toch meer een speler voor als er ruimtes vallen. Mist ook wat techniek en overzicht.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 03 februari 2024 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 februari 2024 - 02:58 schreef wvb het volgende:
https://youtu.be/LT7CXZ814ls?feature=shared

Chuba Apkom
Misschien heb ik me vergist, doelpunten maken kan hij nochtans wel.
Soms ook mooie doelpunten.
Doet hij bij Ajax ook als hij speeltijd krijgt. Vind hem wel wat houterig ogen en soms wat onwennig een beetje als Haller alleen die was iets completer.

Geen typische spitsen voor het Ajax spel maar wel nuttig.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 februari 2024 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 februari 2024 - 08:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Doet hij bij Ajax ook als hij speeltijd krijgt. Vind hem wel wat houterig ogen en soms wat onwennig een beetje als Haller alleen die was iets completer.

Geen typische spitsen voor het Ajax spel maar wel nuttig.
Inderdaad nuttig als invaller, als extra voor de goal naast Brobbey omdat hij een betere kopper is

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 februari 2024 door Jack Huntelaar --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 03 februari 2024 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 februari 2024 - 13:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad nuttig als invaller, als extra voor de goal naast Brobbey omdat hij een betere kopper is
Hij scoort wel makkelijk en andere kwaliteiten dan Brobbey.
Kan ook naast Brobbey spelen prima voor erbij.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 03 februari 2024 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 februari 2024 - 17:34 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij scoort wel makkelijk en andere kwaliteiten dan Brobbey.
Kan ook naast Brobbey spelen prima voor erbij.
Zo zie ik het ook
remco k
 remco k - zondag 04 februari 2024 - 08:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 februari 2024 - 19:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Vaak is het zo dat spelers terug willen naar familie of het zachte klimaat, of hij speelt misschien liever in de Portugese competitie waar men over het algemeen Portugees praten.

Dus wij of Ajax zou wel willen dat het anders is maar je hebt met de speler zelf te maken.
Ja en als je zegt dat ie niet weg mag blijft ie gewoon. Die jongen had nu juist veel kansen gehad.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 04 februari 2024 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 februari 2024 - 08:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ja en als je zegt dat ie niet weg mag blijft ie gewoon. Die jongen had nu juist veel kansen gehad.
Ze moeten hem eigenlijk niet verkopen dan, aan zijn contract houden, hier in heb je gelijk.
Hij is jong en wordt nu alleen maar volwassener in de Portugese competitie.

Later speelt hij dan wel zijn contract uit, en loopt hij gratis de deur uit, dus lastig

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 04 februari 2024 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - zondag 04 februari 2024 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 februari 2024 - 08:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ze moeten hem eigenlijk niet verkopen dan, aan zijn contract houden, hier in heb je gelijk.
Hij is jong en wordt nu alleen maar volwassener in de Portugese competitie.

Later speelt hij dan wel zijn contract uit, en loopt hij gratis de deur uit, dus lastig
Ook dat weet je niet. Als hij gewoon zijn minuten maakt en steeds beter wordt, veranderd ook zijn hele houding naar de club je ziet zo vaak jongens bijtekenen die eerst ongelukkig waren.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 05 februari 2024 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 02 februari 2024 - 07:26 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ben nog steeds niet overtuigd door Forbs hij is wel flink snel maar past dan denk ik beter in een counter ploeg. Aan de andere kant hij is inderdaad nog jong.

Snap ook niet zo goed waarom ze zo graag van Conceição af willen.
Forbs--Brobby(Rijkhoff)--Conceição lijkt me wel mooi voor de toekomst.

Vd zomer zullen er wel weer een aantal vertrekken:

Berghuis, Bergwijn, Akpom, Brobbey, Taylor enz kun je weer verder bouwen.
Komt door Sven, die heeft deze kut deal geregeld, slaat natuurlijk nergens op, want we hebben bijna geen rechtsbuiten. Sven laat maar weer zien dat hij Ajax echt verneukt heeft
nummer10
 nummer10 - dinsdag 06 februari 2024 - 09:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 februari 2024 - 12:37 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Komt door Sven, die heeft deze kut deal geregeld, slaat natuurlijk nergens op, want we hebben bijna geen rechtsbuiten. Sven laat maar weer zien dat hij Ajax echt verneukt heeft
Het komt door Sven dat Steijn geen beroep op hem deed ? Idem met klaassen bijv ?
Pietje
 Pietje - zondag 17 maart 2024 - 11:17   quote  deeplink  
Even wat anders: Owen Wijndal.
Bij AZ een grote meneer en aanvoerder. Verdiende een mooie transfer naar Ajax, maar eindigde als miskoop op de reservebank in Amsterdam en ging met de staart tussen de benen naar FC Antwerp bij Mark van Bommel en Marc Overmars. Daar is Wijndal weet een grote meneer en is hij niet uit de basis-elf te krijgen. Journalisten in België lopen met hem weg.
Rara hoe kan dat? Is dat de druk van Ajax?
p111
 p111 - zondag 17 maart 2024 - 14:09   quote  deeplink  
Ik las vandaag ook dat hij het erg goed doet op dit moment bij Antwerpen,nog steeds eigendom van Ajax dacht ik.
Pietje
 Pietje - zondag 17 maart 2024 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2024 - 14:09 schreef p111 het volgende:
Ik las vandaag ook dat hij het erg goed doet op dit moment bij Antwerpen,nog steeds eigendom van Ajax dacht ik.
Ah oké. Dat is inderdaad mogelijk dat hij slechts verhuurd is. En een koopoptie door Antwerp?
hjf
 hjf - zondag 17 maart 2024 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2024 - 11:17 schreef Pietje het volgende:
Even wat anders: Owen Wijndal.
Bij AZ een grote meneer en aanvoerder. Verdiende een mooie transfer naar Ajax, maar eindigde als miskoop op de reservebank in Amsterdam en ging met de staart tussen de benen naar FC Antwerp bij Mark van Bommel en Marc Overmars. Daar is Wijndal weet een grote meneer en is hij niet uit de basis-elf te krijgen. Journalisten in België lopen met hem weg.
Rara hoe kan dat? Is dat de druk van Ajax?
Het is zeker de druk bij ons Pietje. Maar hij heeft ook een hele domme uitspraak gedaan over de beste linkerkant van Europa of de Wereld. Das niet handig, want dan wordt elke fout die je maakt onder een vergrootglas gezet.
Maar even iets anders. De zomer transferwindow gaat een hele belangrijke worden. Afscheid nemen van het grootste deel van de transfers van die Duitser die ons in de figuurlijke zin heeft vergast. Steven Bergwijn en Berghuis zullen nog een aardige transfersom opbrengen. En vervolgens kijken wat we in onze eigen gelederen overhouden. Wat het niveau niet aan kan: wegwezen. En de rest doorschuiven zoals Mika Godts en Dies Janze en wat ik zoal vergeten ben. Er zullen ongetwijfeld ook een aantal twijfelgevallen bij zitten. Om een naam te noemen: Van Axel van Dongen.
Pietje
 Pietje - zondag 17 maart 2024 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 maart 2024 - 15:58 schreef hjf het volgende:

[..]

Het is zeker de druk bij ons Pietje. Maar hij heeft ook een hele domme uitspraak gedaan over de beste linkerkant van Europa of de Wereld. Das niet handig, want dan wordt elke fout die je maakt onder een vergrootglas gezet.
Maar even iets anders. De zomer transferwindow gaat een hele belangrijke worden. Afscheid nemen van het grootste deel van de transfers van die Duitser die ons in de figuurlijke zin heeft vergast. Steven Bergwijn en Berghuis zullen nog een aardige transfersom opbrengen. En vervolgens kijken wat we in onze eigen gelederen overhouden. Wat het niveau niet aan kan: wegwezen. En de rest doorschuiven zoals Mika Godts en Dies Janze en wat ik zoal vergeten ben. Er zullen ongetwijfeld ook een aantal twijfelgevallen bij zitten. Om een naam te noemen: Van Axel van Dongen.
Inderdaad niet slim van hem die uitspraak.
Ik weet het hjf, dat we voor een enorme uitdaging staan tijdens de zomerse transferperiode. Ik kijk er met spanning naar uit. Ik verwacht ook dat de beide Stevens nog een klapper willen maken. En dat is natuurlijk prima, mits Ajax adequate vervangers voor hen kan strikken. Met alleen jeugdspelers gaat het niets worden. Jeugdspelers staan garant voor wisselvalligheid. Er zal een uitgebalanceerde selectie moeten komen: jeugd, maar ook ervaren spelers. Ik ben zeer benieuwd.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.1146209