BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 16 mei 2020 - 10:24   quote  deeplink  
Nieuws

Er is zeer veel nieuws rondom de selectie van Ajax. Naast de reeds bekende transfers ;ijkt een vertrek van Tagliafico ook aanstaande. Er is bovengemiddelde interesse in Haller en Antony. Ook Martinez en Alvarez kunnen op veel aandacht uit het buitenland rekenen hoewel een transfer van deze Zuid-Amerikaanse helden lijkt minder waarschijnlijk.

Ajax zou nog altijd interesse hebben in Bergwijn. Ondanks het mislukken van twee eerdere pogingen zou Ajax alweer in onderhandeling willen gaan met Londense werkgever van de geboren Amsterdammer. Daarnaast doen er geruchten de ronde over Wijndal.

Belangrijkste transfers

Uitgaande transfers
- Onana
- Mazraoui
- Brobbey
- Gravenberch

Inkomende transfers

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 mei 2022 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 16 mei 2020 - 10:25   quote  deeplink  
Botman zet officieel handtekening onder nieuw Ajax-contract

Sven Botman heeft vrijdag officieel z'n handtekening gezet onder een contract dat hem tot en met 30 juni 2023 aan Ajax verbindt. Eerder bereikten Ajax en de speler reeds overeenstemming over de verlenging en nu zijn alle formaliteiten afgerond. Zijn vorige contract liep tot en met 30 juni 2022. De verdediger speelde het afgelopen seizoen op huurbasis bij sc Heerenveen.

Botman (Badhoevedorp, 12 januari 2000) maakte op 17 augustus 2018 zijn debuut in het betaald voetbal in de wedstrijd Roda JC - Jong Ajax (2-1). In totaal speelde hij 28 officiële wedstrijden voor het beloftenelftal, waarin hij 2 keer scoorde. Bij sc Heerenveen kwam hij het afgelopen seizoen tot 30 officiële duels; 26 in de Eredivisie en 4 in de KNVB Beker.

Ajax.nl
Pietje
 Pietje - zaterdag 16 mei 2020 - 13:37   quote  deeplink  
En Noa Lang vorige week al teruggekeerd van FC Twente.
p111
 p111 - zaterdag 16 mei 2020 - 15:15   quote  deeplink  
Wordt weer een spannende tijd.
Eide
 Eide - zaterdag 16 mei 2020 - 22:01   quote  deeplink  
De zaakwaarnemer van Dest schermt met interesse van Barcelona. Goed ingelichte Catalaanse media zeggen ook dat Dest mogelijk een optie is voor Barca.

Ryan Gravenberch heeft nog geen handtekening gezet onder een langlopende verbinding. Gravenberch is nu 18 en zijn huidige contract loopt na aankomend seizoen af.
Eide
 Eide - zondag 17 mei 2020 - 21:34   quote  deeplink  
Ondertussen zwellen de geruchten over Dest aan. Bayern is concreet mar zou zijn geschrokken van de vraagprijs van Ajax. Barcelona, PSG en Dortmund zouden hebben bij z'n zaakwaarnemer hebben gevraagd wat zijn plannen zijn.
Onze Ajax
 Onze Ajax - zondag 17 mei 2020 - 21:53   quote  deeplink  
Dat er veranderingen gaan komen, dat geloof ik wel. Zowel bij aankoop als verkoop van spelers.
Nu maar afwachten hoe het verder (hopelijk goed) gaat verlopen met komst van nieuwe spelers.
Eide
 Eide - zondag 17 mei 2020 - 22:21   quote  deeplink  
Ik ben wel heel benieuwd naar die twee Brazilianen die Ajax heeft aangetrokken.
nummer10
 nummer10 - zondag 17 mei 2020 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2020 - 22:21 schreef Eide het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd naar die twee Brazilianen die Ajax heeft aangetrokken.
ik ook ! hoop ook dat ze er gelijk staan en dat neres weer volop terug is.. dan heb je natuurlijk nog een ziek goede voorhoede met promes neres en tadic, vraag me soms ook af of tadic geen perfecte 10 kan zijn trouwens..
Eide
 Eide - zondag 17 mei 2020 - 23:52   quote  deeplink  
De kwaliteit van de voorhoede staat ook niet ter discussie. De vraag is wie er voor voetballende creativiteit gaat zorgen en assists gaat geven.
nummer10
 nummer10 - maandag 18 mei 2020 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 17 mei 2020 - 23:52 schreef Eide het volgende:
De kwaliteit van de voorhoede staat ook niet ter discussie. De vraag is wie er voor voetballende creativiteit gaat zorgen en assists gaat geven.
zeker, maar zou tadic dat niet kunnen vanaf 10 ?

promes neres antony

tadic

martinez ?

? blind alvarez/schuurs ?
remco k
 remco k - maandag 18 mei 2020 - 07:11   quote  deeplink  
Ik denk niet dat Tadic daar de kwaliteiten voor heeft.
Eide
 Eide - maandag 18 mei 2020 - 22:17   quote  deeplink  
De 24-jarige doelman Timon Wellenreuther meldt dat hij transfervrij vertrekt bij Willem II. Hij meldt niet waar hij naartoe gaat. Met het oog op Onana toch interessant om in het oog te houden. Ik weet niet of Wellenreuther iets is voor Ajax, maar transfervrij met die leeftijd is altijd het overwegen waard.
p111
 p111 - maandag 18 mei 2020 - 22:30   quote  deeplink  
Tot op heden gebeurd er weinig qua transfer geruchten,hoogstens Veerman van Heerenveen.
nummer10
 nummer10 - maandag 18 mei 2020 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2020 - 07:11 schreef remco k het volgende:
Ik denk niet dat Tadic daar de kwaliteiten voor heeft.
helder, maar wie zou dit dan moeten doen... of zou er nog een leuke 10 bij komen.. of toch unuvar ?
Eide
 Eide - dinsdag 19 mei 2020 - 05:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 18 mei 2020 - 22:41 schreef nummer10 het volgende:

[..]

helder, maar wie zou dit dan moeten doen... of zou er nog een leuke 10 bij komen.. of toch unuvar ?
Antony misschien hoewel die ook heel jong is. Verder aan geruchten geen gebrek maar volgens mij is er niets wat heel concreet is. Althans, niet voor zover de buitenwacht kan zien.
p111
 p111 - dinsdag 19 mei 2020 - 09:27   quote  deeplink  
Saai pfff
nummer10
 nummer10 - dinsdag 19 mei 2020 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2020 - 09:27 schreef p111 het volgende:
Saai pfff
inderdaad.. ook al begrijp ik het wel.. maar ik mis de zondag middagpotjes met name toch echt wel ! Ik werk elke zondag en normaal had ik voetbal er dan mooi opstaan, werkte toch echt wel lekkerder dan nu.. tenzij we verloren :D

anyway, wat denken we van dest ? vind hem persoonlijk niet eens heel goed maar toch is er intresse en wil hij zelf blijkbaar nu al weg..
p111
 p111 - dinsdag 19 mei 2020 - 12:08   quote  deeplink  
Over het paard getild mannetje die Des,ik zou op dit moment eerder voor Zeefuik gaan als voor Dest.Allebei nog geen top maar Zeefuik vind ik op dit moment completer.
p111
 p111 - dinsdag 19 mei 2020 - 12:10   quote  deeplink  
Ik zie trouwens ook wel wat in Veerman,in een deal met Huntelaar voor een redelijke prijs.
Eide
 Eide - dinsdag 19 mei 2020 - 12:57   quote  deeplink  
We hebben Tadic al. Daarachter Traore, Hansen, Brobbey en Danilo. Spitsen zat.
p111
 p111 - dinsdag 19 mei 2020 - 21:54   quote  deeplink  
Daarom mag Klaas/jan terug naar Heerenveen,en Veerman dan naar Ajax met bijbetaling.
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 mei 2020 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2020 - 21:54 schreef p111 het volgende:
Daarom mag Klaas/jan terug naar Heerenveen,en Veerman dan naar Ajax met bijbetaling.
nee, hunter is belangrijker dan men denkt.. ook buiten het veld ! perfect voor de aankomende talenten..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 20 mei 2020 - 09:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2020 - 00:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nee, hunter is belangrijker dan men denkt.. ook buiten het veld ! perfect voor de aankomende talenten..
Huntelaar moet je een mooi einde gunnen dus lekker laten spelen.
Voor Ajax misschien niet top meer een heel seizoen maar bij Heerenveen prikt hij er zat in.
Zal hem zelf de keuze laten maken dat wel, neemt hij genoegen met de bank mag hij blijven.
Eide
 Eide - woensdag 20 mei 2020 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 19 mei 2020 - 21:54 schreef p111 het volgende:
Daarom mag Klaas/jan terug naar Heerenveen,en Veerman dan naar Ajax met bijbetaling.
Maar waarom? Voorlopig heeft Ajax Martinez op die positie. Met Gravenberch en Taylor lopen er twee talenten die daar mogelijk ook uit de voeten kunnen en eventueel kan Blind er ook spelen, zeker nu linkspoot Botman terugkeert.
p111
 p111 - woensdag 20 mei 2020 - 22:43   quote  deeplink  
Ik heb het gevoel dat onze vriend Gravenberch niet gaat tekenen.Taylor en Gravenberch zijn nog niet stabiel genoeg voor de basis van Ajax,dus lijkt mij indien het financieel een leuke deal word met Herenveen (Huntelaar/Veerman)een slimme set om Veerman binnen te halen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 22 mei 2020 - 10:37   quote  deeplink  
schwolow als eventuele vervanger van onana ? keeper van freiburg, iemand enig idee of dat wat zou zijn ?
p111
 p111 - vrijdag 22 mei 2020 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2020 - 15:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar waarom? Voorlopig heeft Ajax Martinez op die positie. Met Gravenberch en Taylor lopen er twee talenten die daar mogelijk ook uit de voeten kunnen en eventueel kan Blind er ook spelen, zeker nu linkspoot Botman terugkeert.
Als je een prima middenvelder kan krijgen voor een leuke deal met Huntelaar dan zou ik hem zeker pakken,met taylor/Gravenberch/Einting heb je goede middenvelders maar nog niet erg stabiel.
Eide
 Eide - vrijdag 22 mei 2020 - 16:30   quote  deeplink  
‘Arsenal biedt € 22 miljoen voor Tagliafico’

Onlangs liet Nico Tagliafico weten dat hij Ajax een fantastische club vindt, maar de Eredivisie geen fantastische competitie. De Argentijnse linksback vindt het dan ook tijd om verder te gaan kijken en de uitdaging in een nieuwe competitie te zoeken.

Interesse lijkt er genoeg te zijn. De nieuwste club die interesse zou hebben in Tagliafico, is Arsenal. Volgens The Sun zouden The Gunners € 22 miljoen willen betalen voor de verdediger, die bij Ajax nog tot medio 2022 vast ligt.

Bron

De Sun is niet een krantje om heel serieus te nemen. Het is een echte Engelse tabloid dus niet te serieus nemen. Tegelijkertijd denk ik dat een voetballer als Nico een instant-hit zal zijn bij welke Engelse club dan ook.
Eide
 Eide - vrijdag 22 mei 2020 - 16:34   quote  deeplink  
En in het geruchtencircuit het verhaal dat Chelsean na 1 seizoen al is uitgekeken op Kepa en nu ook interesse heeft in Onana. Chelsea betaalde 80 miljoen voor Kepa maar Lampard is niet gecharmeerd van de keeper. Valencia zou Kepa willen huren waarna Lamarard dus Oanana zou willen halen.
Eide
 Eide - vrijdag 22 mei 2020 - 23:55   quote  deeplink  
Ter Stegen zou op het punt staan te verlengen bij Barca.
Eide
 Eide - dinsdag 26 mei 2020 - 21:58   quote  deeplink  
Ekstabladet (Denemarken) en de Telegraaf melden dat Ajax op het punt staat de 17-jarige Deense vleugelaanvaller Esklid Munk Dall te contracteren. Dall speelde deze winterstop al een stage bij Ajax en scoorde toen 3x bij de O16. Er wordt een transfersom van 400k, oplopend tot 700k genoemd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 mei 2020 door Eide --
p111
 p111 - dinsdag 26 mei 2020 - 23:02   quote  deeplink  
Oke,nou er mag van mij wel wat actie komen bij Ajax …. transfers enz enz
remco k
 remco k - donderdag 28 mei 2020 - 08:04   quote  deeplink  
Geloof niet dat dit gaat gebeuren. Alles ligt nog stil en Ajax gaat in Europa echt niet het voortouw nemen.
nummer10
 nummer10 - donderdag 28 mei 2020 - 12:11   quote  deeplink  
dat denk ik inderdaad ook niet, ajax zal vast een draaiboek klaar hebben liggen maar die wachten gewoon af tot clubs echt concreet worden voor onze spelers..
p111
 p111 - donderdag 28 mei 2020 - 12:36   quote  deeplink  
We gaan het zien
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 28 mei 2020 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2020 - 12:11 schreef nummer10 het volgende:
dat denk ik inderdaad ook niet, ajax zal vast een draaiboek klaar hebben liggen maar die wachten gewoon af tot clubs echt concreet worden voor onze spelers..
Inderdaad heeft ook helemaal geen nut nu al op voorhand spelers te gaan halen.
Ook Ajax zal wel zekerheid willen in deze tijd. Er wordt achter de schermen heus nog wel aan gewerkt.
Wel benieuwd wie er daadwerkelijk gaan en komen.

Onana vd beek Tagliafico (Ziyech) Dest Mazroui ?
Neres(denk ik niet) Al met al doe je dan een aardig jasje uit.
Eide
 Eide - donderdag 28 mei 2020 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2020 - 12:11 schreef nummer10 het volgende:
dat denk ik inderdaad ook niet, ajax zal vast een draaiboek klaar hebben liggen maar die wachten gewoon af tot clubs echt concreet worden voor onze spelers..
Bovendien is vooralsnog alleen Ziyech weg. We weten niet hoe Ten Hag de successie achter Ziyech ziet. Daarnaast heeft Ajax natuurlijk een schaduwlijst voor als spelers vertrekken.
Onze Ajax
 Onze Ajax - donderdag 28 mei 2020 - 19:51   quote  deeplink  
Dat Ajax met de aankopen en verkopen flink veranderd, lijkt wel zeker.

Nu maar de vraag hoe Ten Hag zich gaat gedragen (of doet veranderen).
Dan zal het wel goed komen, dacht ik zo.
Eide
 Eide - donderdag 28 mei 2020 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2020 - 19:51 schreef Onze Ajax het volgende:
Dat Ajax met de aankopen en verkopen flink veranderd, lijkt wel zeker.

Dat zou best nog wel mee kunnen vallen. Heel veel clubs uit de grote competities hebben gewoon geen geld voor transfers op dit moment.
AkaS
 AkaS - zaterdag 30 mei 2020 - 06:59   quote  deeplink  
sorry, totaal geen geloof in goed seizoen.

Reden hiervan: onze debiele trainer.

Heeft fucking veel geluk gehad. Maar wie verder kijkt dan het voordehandliggende ziet een ongeschikte trainer.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 31 mei 2020 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 mei 2020 - 20:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zou best nog wel mee kunnen vallen. Heel veel clubs uit de grote competities hebben gewoon geen geld voor transfers op dit moment.
Mwah zijn nog genoeg clubs die wel geld hebben helaas. Vanaf 1 juli is transferwindow geopend toch?
Eide
 Eide - zondag 31 mei 2020 - 21:18   quote  deeplink  
Misschien wordt er nog wel geschoven met transferwindows omdat competities nog doorlopen. Ik denk dat er nu nog weinig over definitieve data te zeggen valt.
Eide
 Eide - zondag 31 mei 2020 - 22:51   quote  deeplink  
Antony zou 1 juli "gewoon" op de stoep moeten staan in Amsterdam. Dat is de eerste dag van zijn contract. Verder talloze geruchten. De interesse voor Van de Beek zou zijn opgedroogd vanwege de Coronacrisis. PSG zou ook in de markt zijn voor Dest en Marin zou naar Turkije kunnen vertrekken.

Vooral de bizarre hoeveelheid geruchten rond Dest wekt bij mij veel verbazing. Dest draaide een leuk eerste seizoen, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij daarmee op de radar staat bij Bayern, Barca en PSG. Ik heb sterk het idee dat vooral zijn zaakwaarnemer heel veel kabaal aan het maken is.
nummer10
 nummer10 - maandag 01 juni 2020 - 11:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 mei 2020 - 22:51 schreef Eide het volgende:
Antony zou 1 juli "gewoon" op de stoep moeten staan in Amsterdam. Dat is de eerste dag van zijn contract. Verder talloze geruchten. De interesse voor Van de Beek zou zijn opgedroogd vanwege de Coronacrisis. PSG zou ook in de markt zijn voor Dest en Marin zou naar Turkije kunnen vertrekken.

Vooral de bizarre hoeveelheid geruchten rond Dest wekt bij mij veel verbazing. Dest draaide een leuk eerste seizoen, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij daarmee op de radar staat bij Bayern, Barca en PSG. Ik heb sterk het idee dat vooral zijn zaakwaarnemer heel veel kabaal aan het maken is.
dest had indd een leuk debuut jaar, maar zo goed was hij niet vond ik.. niet voor die topclubs in iedergeval, misschien uit commercieel oogpunt ?
remco k
 remco k - maandag 01 juni 2020 - 11:57   quote  deeplink  
Of ze zien potentie. Natuurlijk voorbeelden zat van die grote clubs die gewoon 3 of 4 van dit soort spelers per seizoen halen. Als er dan eentje van doorbreekt is het al prima.
nummer10
 nummer10 - maandag 01 juni 2020 - 12:03   quote  deeplink  
dat kan natuurlijk ook, maar dat had/heeft mazz ook en die heeft toch echt, vind ik meer laten zien in de cl..
remco k
 remco k - maandag 01 juni 2020 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 juni 2020 - 12:03 schreef nummer10 het volgende:
dat kan natuurlijk ook, maar dat had/heeft mazz ook en die heeft toch echt, vind ik meer laten zien in de cl..
Ander type speler. Andere drive andere uitstraling.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 02 juni 2020 - 12:09   quote  deeplink  
dat sowieso, maar ik doel enkel op wie meer heeft laten zien.. ook al vond ik mazz dit seizoen niks en hadden we gelukkig dest.. maar goed als die nu al weg wil mooi laten gaan, zelfde voor gravenberch trouwens met rioolrat
Eide
 Eide - dinsdag 02 juni 2020 - 16:03   quote  deeplink  
Ajax zet contractbesprekingen met grootste talenten even stop

Marc Overmars trekt de stekker voorlopig even uit de onderhandelingen met een aantal grote talenten. Dat meldt Voetbal International. Tot nu toe gingen de onderhandelingen moeizaam en kwam er geen akkoord.

Brian Brobbey, Sontje Hansen, Kenneth Taylor en de broers Jurriën en Quinten Timber hebben een contract dat in de zomer van 2021 afloopt. De verbintenis van Naci Ünüvar loopt nog een jaar langer door. "Ajax wil met al deze spelers uit 2002 en 2003 verlengen voordat ze transfervrij de deur uitlopen", schrijft het voetbalblad.

De talenten willen naast financiële ook sportieve waardering. VI: "Niet dat ze zichzelf al een Ajax 1-speler vinden, maar ze willen het liefst wel al iedere dag volwaardig meetrainen met de hoofdmacht. De groep genoemde spelers ziet dat Ajax echter in de selectie ook spelers zoals Edson Álvarez, Sven Botman, Carel Eiting, Jürgen Ekkelenkamp, Zakaria Labyad, Lisandro Magallán, Razvan Marin, Kik Pierie en Perr Schuurs heeft die meestal geen basisspeler zijn en hun doorstroom richting de eerste selectie blokkeren."

Met Ryan Gravenberch is ook nog geen akkoord bereikt. "Probleem voor Ajax is dat voor de meeste van deze talenten voldoende belangstelling is van mooie clubs in Europa die de status van hun contract ook kennen. Zij komen met aanbiedingen die dat van Ajax twee, drie, soms vier keer overstijgen. Technisch directeur Marc Overmars wacht de komende weken even af tot de eerste emoties zijn gezakt. Daarna zal hij met iedere speler afzonderlijk om de tafel gaan om alsnog te komen tot contractverlenging", aldus VI.


Bron: VI.nl

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Selectie en transfers: Seizoen 2022/23









0.0072228