BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: SCHREUDER IS OPGEROT!! (Titel aangepast)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - dinsdag 08 november 2022 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 november 2022 - 14:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, volgens mij willen wij allebei spelers op de flanken zien die zodra zij de bal op hun positie aangespeeld krijgen zij in staat zijn om hun mannetje te passeren en of op snelheid de ruimte in duiken.

Zodra Tadic aangespeeld wordt moet hij uit pure armoede inhouden en wachten tot iemand over hem heen gaat, pas dan kan hij wat. Of meegeven of wegdraaien. Op zich is dit leuk, maar inmiddels weet iedereen wel dat dit het enige is wat hij kan en doet.

Zijn cijfers zijn leuk maar komen vooral voort uit wedstrijden tegen mindere goden dit seizoen. Plus niet te vergeten als hij 3x een voorzet heeft gegeven is dit in de cijfers leuk, maar wanneer 5x hoopvolle uitbraken stagneren omdat hij uit gebrek van snelheid de aanval laat doodbloeden zeggen mij die voorzetten ook niet meer zoveel.

Geldt ook voor Blind. Leuk de ballen vooruit tussen die linies. Maar daar staat tegenover dat hij veelvuldig direct of indirect verantwoordelijk is voor tegendoelpunten.

Maar de statistieken zijn dan goed.... En daarom kunnen statistieken zowel feiten zijn als ook rookgordijnen die de werkelijke invloed op het totale spel verbloemen.
+1
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 08 november 2022 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 november 2022 - 08:11 schreef p111 het volgende:
Door selecteren op tijd,als je dat niet doet krijg je hetzelfde als Barca.Dus Blind en Tadic pasveer/Steek na dit seizoen einde bericht
Ben ik wel mee eens.
Welke spelers zijn nu echt véél beter dan hun ?

Even uit mijn hoofd weet ik het (nog) niet, maar ze zijn welkom.
Het maakt niet uit of ze uit Nederland komen of niet.

Als ze maar véél beter zijn en boven de 24 jaar zijn.
Aan te jonge spelers hebben we ook helemaal niks aan, bijvoorbeeld zoals in de Champions League.
Scout2
 Scout2 - dinsdag 08 november 2022 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 november 2022 - 14:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, volgens mij willen wij allebei spelers op de flanken zien die zodra zij de bal op hun positie aangespeeld krijgen zij in staat zijn om hun mannetje te passeren en of op snelheid de ruimte in duiken.

Zodra Tadic aangespeeld wordt moet hij uit pure armoede inhouden en wachten tot iemand over hem heen gaat, pas dan kan hij wat. Of meegeven of wegdraaien. Op zich is dit leuk, maar inmiddels weet iedereen wel dat dit het enige is wat hij kan en doet.

Zijn cijfers zijn leuk maar komen vooral voort uit wedstrijden tegen mindere goden dit seizoen. Plus niet te vergeten als hij 3x een voorzet heeft gegeven is dit in de cijfers leuk, maar wanneer 5x hoopvolle uitbraken stagneren omdat hij uit gebrek van snelheid de aanval laat doodbloeden zeggen mij die voorzetten ook niet meer zoveel.

Geldt ook voor Blind. Leuk de ballen vooruit tussen die linies. Maar daar staat tegenover dat hij veelvuldig direct of indirect verantwoordelijk is voor tegendoelpunten.

Maar de statistieken zijn dan goed.... En daarom kunnen statistieken zowel feiten zijn als ook rookgordijnen die de werkelijke invloed op het totale spel verbloemen.
Eens, statistieken zeggen niet alles. Je hebt er inzicht en context bij nodig.
remco k
 remco k - dinsdag 08 november 2022 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 november 2022 - 14:16 schreef AkaS het volgende:

[..]

Remco, volgens mij willen wij allebei spelers op de flanken zien die zodra zij de bal op hun positie aangespeeld krijgen zij in staat zijn om hun mannetje te passeren en of op snelheid de ruimte in duiken.

Zodra Tadic aangespeeld wordt moet hij uit pure armoede inhouden en wachten tot iemand over hem heen gaat, pas dan kan hij wat. Of meegeven of wegdraaien. Op zich is dit leuk, maar inmiddels weet iedereen wel dat dit het enige is wat hij kan en doet.

Zijn cijfers zijn leuk maar komen vooral voort uit wedstrijden tegen mindere goden dit seizoen. Plus niet te vergeten als hij 3x een voorzet heeft gegeven is dit in de cijfers leuk, maar wanneer 5x hoopvolle uitbraken stagneren omdat hij uit gebrek van snelheid de aanval laat doodbloeden zeggen mij die voorzetten ook niet meer zoveel.

Geldt ook voor Blind. Leuk de ballen vooruit tussen die linies. Maar daar staat tegenover dat hij veelvuldig direct of indirect verantwoordelijk is voor tegendoelpunten.

Maar de statistieken zijn dan goed.... En daarom kunnen statistieken zowel feiten zijn als ook rookgordijnen die de werkelijke invloed op het totale spel verbloemen.
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom je nu iets van Tadic verwacht wat hij nooit deed of heeft gedaan.

Maar zoals ik al wel vaker heb aangegeven. Van mij part spelen blind en Tadic nooit meer een minuut voor Ajax. De beste 11 moeten spelen en wie dat zijn boeit me niet.

Statistieken zijn uiteindelijk statistieken, zeker als het kansen creëren assists en goals betreft.

Vorig seizoen was er dezelfde discussie over Haller. Nu blijkt dat die jongen gewoon heel erg belangrijk was voor dit Ajax.
Onze Ajax
 Onze Ajax - dinsdag 08 november 2022 - 21:59   quote  deeplink  
Mijn gevoel zegt dat Ajax vooral spelers mist zoals Rijkaard, Seedorf, Stam, Tagliafico en Litmanen / Kluivert.
Het geeft al aan waar we tot op heden (erg laag) staan qua selectieniveau.

Maar dat is mijn eigen mening, tenzij er nóg betere keuzes zijn als deze spelers.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 09 november 2022 - 20:55   quote  deeplink  
Het begint nu echt een probleem te worden. Die Schreuder mag wat mij betreft nu het stadion uit geholpen worden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 november 2022 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2022 - 20:55 schreef Ajax Warrior het volgende:
Het begint nu echt een probleem te worden. Die Schreuder mag wat mij betreft nu het stadion uit geholpen worden.
Hij alleen is niet genoeg, wat een dramatisch slechte spelers zijn er ingekocht
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 november 2022 - 21:00   quote  deeplink  
Deze trainer direct een ticket richting Duitsland geven
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 09 november 2022 - 22:18   quote  deeplink  
Is wel klaar nu.
Maar wie dan?
remco k
 remco k - woensdag 09 november 2022 - 22:29   quote  deeplink  
Deze trainer gaat niet weggestuurd worden. Die zit er nog steeds in januari.
Loetje
 Loetje - woensdag 09 november 2022 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2022 - 22:29 schreef remco k het volgende:
Deze trainer gaat niet weggestuurd worden. Die zit er nog steeds in januari.
Denk het ook, maar om een reden en dat is dat iedereen weet dat er dan meer koppen moeten rollen

Maar ik zou het logisch vinden dat hij na zaterdag oprot

Staan straks 3e in de winterstop
Scout2
 Scout2 - donderdag 10 november 2022 - 00:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2022 - 22:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Denk het ook, maar om een reden en dat is dat iedereen weet dat er dan meer koppen moeten rollen

Maar ik zou het logisch vinden dat hij na zaterdag oprot

Staan straks 3e in de winterstop
Overmars terughalen en Slot bij Feyenoord.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 10 november 2022 - 06:48   quote  deeplink  
Gaat 'm helaas niet worden. Overmars wordt hier niet meer gepruimd en is afgemaakt.
Misschien over paar jaar...
remco k
 remco k - donderdag 10 november 2022 - 08:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2022 - 22:34 schreef Loetje het volgende:

[..]

Denk het ook, maar om een reden en dat is dat iedereen weet dat er dan meer koppen moeten rollen

Maar ik zou het logisch vinden dat hij na zaterdag oprot

Staan straks 3e in de winterstop
Van mij hoeven er niet direct meer koppen te rollen.

Er is gewoon een verkeerde trainer aangesteld.

Ik vind oprecht dat we van de aankopen nog niet veel kunnen zeggen aangezien ze moeten samenwerken met een kut trainer.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 10 november 2022 - 08:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 08:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Van mij hoeven er niet direct meer koppen te rollen.

Er is gewoon een verkeerde trainer aangesteld.

Ik vind oprecht dat we van de aankopen nog niet veel kunnen zeggen aangezien ze moeten samenwerken met een kut trainer.
Laten we het hopen maar ik zie een wezenlijk verschil in kwaliteit met vorig seizoen.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ben bang dat we op meerdere posities te kort schieten
jodocus
 jodocus - donderdag 10 november 2022 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2022 - 22:18 schreef bertus bikkel het volgende:
Is wel klaar nu.
Maar wie dan?
Peter Bosz natuurlijk
remco k
 remco k - donderdag 10 november 2022 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 08:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Laten we het hopen maar ik zie een wezenlijk verschil in kwaliteit met vorig seizoen.
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ben bang dat we op meerdere posities te kort schieten
Vrij logisch toch gezien de resultaten, dan is het spel ook niet om aan te zien..

Gewoon een slechte hoofdtrainer, en spelers die niet naar hem luisteren..
remco k
 remco k - donderdag 10 november 2022 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 09:17 schreef jodocus het volgende:

[..]

Peter Bosz natuurlijk
Om vervolgens geen prijzen mee te winnen??
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 november 2022 - 09:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 09:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Om vervolgens geen prijzen mee te winnen??
Komt die weer met geen prijzen...

Heracles gewoon kampioen met erg weinig geworden..
En in de eredivisie ook gewoon prima gedaan met weinig materiaal..

Maar geef die man een heel seizoen.. dus nu instappen net zoals ten Hag en dan dat jaar erop goed inkopen en niet zoals nu en dan beoordelen..

Wel met Bogarde erbij voor de verdediging..

Krijgen we tenminste weer herkenbaar voetbal, iets waar tenhag op verder heeft kunnen bouwen..

Andere namen zijn overigens ook welkom hoor, alleen zou ik niet weten wie.. en wie haalbaar zou zijn...
jodocus
 jodocus - donderdag 10 november 2022 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 09:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Om vervolgens geen prijzen mee te winnen??
nee nu gaat t goed
jodocus
 jodocus - donderdag 10 november 2022 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 10:28 schreef jodocus het volgende:

[..]

nee nu gaat t goed
t loopt en vliegt alle kanten op , weg met die gozer
jodocus
 jodocus - donderdag 10 november 2022 - 10:37   quote  deeplink  
Of Slot halen , of Bosz in mijn ogen , logisch
jodocus
 jodocus - donderdag 10 november 2022 - 10:38   quote  deeplink  
Schreuder licht toe: 'We waren niet helemaal tevreden over het koppel' en wij zijn niet tevreden over jou
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 10 november 2022 - 10:59   quote  deeplink  
Schreuder rot op!!!! Denk als we voor het stadion gaaan eisen om zijn ontslag dat ze pas gaan bewegen.
remco k
 remco k - donderdag 10 november 2022 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 09:44 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Komt die weer met geen prijzen...

Heracles gewoon kampioen met erg weinig geworden..
En in de eredivisie ook gewoon prima gedaan met weinig materiaal..

Maar geef die man een heel seizoen.. dus nu instappen net zoals ten Hag en dan dat jaar erop goed inkopen en niet zoals nu en dan beoordelen..

Wel met Bogarde erbij voor de verdediging..

Krijgen we tenminste weer herkenbaar voetbal, iets waar tenhag op verder heeft kunnen bouwen..

Andere namen zijn overigens ook welkom hoor, alleen zou ik niet weten wie.. en wie haalbaar zou zijn...
Serieus, waar ten hag op verder heeft kunnen bouwen. Laat dat toch eens los man en erken gewoon je ongelijk in de trainer ten Hag.

Bosz heeft ook na Ajax vooralsnog bewezen er niet zoveel van te kunnen...

Maar heel eerlijk, nog liever Bosz dan schreuder
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 november 2022 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 11:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Serieus, waar ten hag op verder heeft kunnen bouwen. Laat dat toch eens los man en erken gewoon je ongelijk in de trainer ten Hag.

Bosz heeft ook na Ajax vooralsnog bewezen er niet zoveel van te kunnen...

Maar heel eerlijk, nog liever Bosz dan schreuder
In mijn ogen gewoon waar, en hoe langer tenhag er zat hoe minder het spel weer werd... Ten Hag heeft overigens nog niks bewezen bij ManU en afwachten hoe het daar gaat op iets langere termijn..

Maar goed dat is allemaal verledentijd... En de enige trainer (haalbare) is in mijn ogen Bosz of misschien grim.. Heb jij andere namen? Ben heel benieuwd...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 november 2022 door nummer10 --
Loetje
 Loetje - donderdag 10 november 2022 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 08:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Van mij hoeven er niet direct meer koppen te rollen.

Er is gewoon een verkeerde trainer aangesteld.

Ik vind oprecht dat we van de aankopen nog niet veel kunnen zeggen aangezien ze moeten samenwerken met een kut trainer.
Het hangt er vanaf hoe je er naar kijkt.

Alle goede bewezen spelers uit vorm en ontevreden. Dat ondersteund jou stukje.

Echter, een Sanchez en Bassey zijn totaal geen Ajax spelers. Die hebben de dynamiek van een slak met Alzheimer. En dan heb je een verdediging zonder lengte en heb je een Kaplan wat je langste man is. Als die goed genoeg zou zijn, speelde die zeker en vast. Even los van vmzijn blessures, maar lengte heb je nodig.

Bergwijn moest zo nodig komen terwijl die nog nooit iets in de kleine ruimte heeft laten zien. Er is 100 miljoen weg en we hebben nog weinig kwaliteit gezien.

En dat is niet alleen Schreuder maar ook her volstrekt negeren van scouting.
AkaS
 AkaS - donderdag 10 november 2022 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 november 2022 - 17:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Wat ik niet zo goed begrijp is waarom je nu iets van Tadic verwacht wat hij nooit deed of heeft gedaan.

Goedemiddag Remco, het is niet zozeer dat ik iets van Tadic verwacht wat hij nooit deed of heeft gedaan. Ik kijk naar het geheel en dus ook naar de invulling per positie afgestemd op het geheel. In de voorgaande jaren was er een bepaalde samenstelling van spelers en kwaliteiten die in elkaar overvloeiden. Binnen die samenstelling had de invulling zoals Tadic dit heeft een toegevoegde waarde. Dit jaar is de samenstelling anders en zijn er andere kwaliteiten en dus wordt er mijns inziens ook een andere invulling gevraagd ten aanzien van de invulling zoals Tadic dit doet. Hierbij opgeteld dat de jaren beginnen te tellen voor Tadic en dat zijn invulling op zich ook minder sterk begint te worden.

Daarom denk ik dat om het geheel sterker te maken en het hoge druk zetten van onze tegenstanders in te dammen vraagt om andere kwaliteiten en dus andere spelers.

Anthony was explosief, balvaardig en kon een mannetje uitspelen. Door deze dreiging was een tegenstander ook voorzichtiger. Conceicao is zo´n speler. Wel wat minder ver in zijn ontwikkeling als dat Anthony was op het moment van zijn transfer maar hij heeft wel de juiste wapens of kwaliteiten om zo maar te noemen.

Het is ook des Ajax om zo´n speler speeltijd te geven om zich te ontwikkelen en daarmee te laten groeien. Nu krijgt hij nauwelijks speeltijd en kan hij minder snel groeien en is onze aanvalskracht beperkt. Want of het nu Tadic is die in de omschakeling wordt aangespeeld of het is Blind die in die positie in de omschakeling in balbezit komt, in beide gevallen stokt de snelheid en de verrassing en dreiging omdat zij door gebrek aan snelheid en gebrek aan vaardigheden om een man uit te spelen in een 1 tegen 1 situatie niet echt kunnen doorstoten.

Hierdoor krijgt de tegenstander de tijd om te hergroeperen. En bovendien lijkt het alsof de rest van het team hier ook rekening mee houdt en veel te voorzichtig en omslachtig in de opbouw is.

Al met al is onze opbouw voorzichtig en stroperig met veel balletjes breed en terug om tenslotte gedwongen te worden tot het spelen van de lange bal waarbij wij niet de juiste spitsen in de basis hebben om die lange bal te verwerken.

Aangezien Schreuder geroemd wordt om zijn tactisch inzicht kan het niet anders dan dat hij dit ook ziet maar omwille van belangen gedwongen wordt om de keuzes te maken die hij maakt. Ook wel te verwoorden als pappen en nat houden tegen beter weten in. Met dit klote voetbal als resultaat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 november 2022 door AkaS --
remco k
 remco k - donderdag 10 november 2022 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 11:59 schreef nummer10 het volgende:

[..]

In mijn ogen gewoon waar, en hoe langer tenhag er zat hoe minder het spel weer werd... Ten Hag heeft overigens nog niks bewezen bij ManU en afwachten hoe het daar gaat op iets langere termijn..

Maar goed dat is allemaal verledentijd... En de enige trainer (haalbare) is in mijn ogen Bosz of misschien grim.. Heb jij andere namen? Ben heel benieuwd...
Ten Hag heeft heel veel bewezen al in de korte periode dat hij daar zit.

Hij kreeg een elftal dat niets voor elkaar over heeft, en heeft daar een team van gemaakt dat inmiddels 8 van de 10 keer 90 minuten lang voor elkaar knokt. Het spel wordt steeds herkenbaarder.

En belangrijker. Hij heeft de volle steun van de achterban en een groot deel van de oud spelers.

Dat alles is nog geen voorganger gelukt sinds Ferguson vertrokken is.
remco k
 remco k - donderdag 10 november 2022 - 18:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 13:33 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf hoe je er naar kijkt.

Alle goede bewezen spelers uit vorm en ontevreden. Dat ondersteund jou stukje.

Echter, een Sanchez en Bassey zijn totaal geen Ajax spelers. Die hebben de dynamiek van een slak met Alzheimer. En dan heb je een verdediging zonder lengte en heb je een Kaplan wat je langste man is. Als die goed genoeg zou zijn, speelde die zeker en vast. Even los van vmzijn blessures, maar lengte heb je nodig.

Bergwijn moest zo nodig komen terwijl die nog nooit iets in de kleine ruimte heeft laten zien. Er is 100 miljoen weg en we hebben nog weinig kwaliteit gezien.

En dat is niet alleen Schreuder maar ook her volstrekt negeren van scouting.
Bergwijn zie ik als een grote miskoop.

Bassey en Sanchez absoluut nog niet. Die hebben beiden ook al hele goede momenten gehad, ze zouden alleen nog niet zo belangrijk moeten zijn.

Bassey speelde bij rangers ook veel op de helft van de tegenstander en deed dat gewoon erg goed.

Ik zie in beiden wel de potentie om heel goed te worden.

Een goede trainer met een visie en duidelijke afspraken gaan spelers echt helpen om in een betere vorm te komen.
remco k
 remco k - donderdag 10 november 2022 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2022 - 14:38 schreef AkaS het volgende:

[..]

Goedemiddag Remco, het is niet zozeer dat ik iets van Tadic verwacht wat hij nooit deed of heeft gedaan. Ik kijk naar het geheel en dus ook naar de invulling per positie afgestemd op het geheel. In de voorgaande jaren was er een bepaalde samenstelling van spelers en kwaliteiten die in elkaar overvloeiden. Binnen die samenstelling had de invulling zoals Tadic dit heeft een toegevoegde waarde. Dit jaar is de samenstelling anders en zijn er andere kwaliteiten en dus wordt er mijns inziens ook een andere invulling gevraagd ten aanzien van de invulling zoals Tadic dit doet. Hierbij opgeteld dat de jaren beginnen te tellen voor Tadic en dat zijn invulling op zich ook minder sterk begint te worden.

Daarom denk ik dat om het geheel sterker te maken en het hoge druk zetten van onze tegenstanders in te dammen vraagt om andere kwaliteiten en dus andere spelers.

Anthony was explosief, balvaardig en kon een mannetje uitspelen. Door deze dreiging was een tegenstander ook voorzichtiger. Conceicao is zo´n speler. Wel wat minder ver in zijn ontwikkeling als dat Anthony was op het moment van zijn transfer maar hij heeft wel de juiste wapens of kwaliteiten om zo maar te noemen.

Het is ook des Ajax om zo´n speler speeltijd te geven om zich te ontwikkelen en daarmee te laten groeien. Nu krijgt hij nauwelijks speeltijd en kan hij minder snel groeien en is onze aanvalskracht beperkt. Want of het nu Tadic is die in de omschakeling wordt aangespeeld of het is Blind die in die positie in de omschakeling in balbezit komt, in beide gevallen stokt de snelheid en de verrassing en dreiging omdat zij door gebrek aan snelheid en gebrek aan vaardigheden om een man uit te spelen in een 1 tegen 1 situatie niet echt kunnen doorstoten.

Hierdoor krijgt de tegenstander de tijd om te hergroeperen. En bovendien lijkt het alsof de rest van het team hier ook rekening mee houdt en veel te voorzichtig en omslachtig in de opbouw is.

Al met al is onze opbouw voorzichtig en stroperig met veel balletjes breed en terug om tenslotte gedwongen te worden tot het spelen van de lange bal waarbij wij niet de juiste spitsen in de basis hebben om die lange bal te verwerken.

Aangezien Schreuder geroemd wordt om zijn tactisch inzicht kan het niet anders dan dat hij dit ook ziet maar omwille van belangen gedwongen wordt om de keuzes te maken die hij maakt. Ook wel te verwoorden als pappen en nat houden tegen beter weten in. Met dit klote voetbal als resultaat.
Ik vraag me af of schreuder wel zo’n tactisch wonder was als men riep.

Eens over concencao, die moet gewoon lekker blijven staan.

Tadic is voor mij met ruime afstand de nummer 1 op linksbuiten maar als een ander het daar beter doet mag hij uiteraard naar de bank.

Voorin is er amper een andere dynamiek, Brobbey is het type speler wat goed rendeert bij een type Tadic en ons middenveld is ongewijzigd.
Wijndal kan prima samen spelen met een type Tadic alleen zal dat wel even aan elkaar moeten wennen.

Maar goed, voor mij is het heel simpel, met de getallen van Tadic en nog belangrijker de gecreëerde kansen van hem die niemand anders creëert hoort hij altijd te spelen.

Maar he, ook daar kan uiteraard verandering in komen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 10 november 2022 - 21:52   quote  deeplink  
AD: Ajax niet van plan Schreuder te ontslaan, zoektocht naar 'td' wel gestart

21:18, Vandaag

De beleidsbepalers van Ajax zijn vooralsnog niet van plan om Alfred Schreuder te ontslaan. Dat meldt het Algemeen Dagblad. Onder meer algemeen directeur Edwin van der Sar vindt dat de trainer tijd verdient, net als voorgangers als Peter Bosz en Erik ten Hag.

Schreuder heeft zijn krediet verspeeld bij een groot deel van de achterban. Na de verloren topper tegen PSV kwamen de Amsterdammers niet verder dan een remise tegen degradatiekandidaat Vitesse, waardoor slechts vier van de laatste twaalf duels een zege opleverden. Bovendien blijft de Barnevelder zoekende naar de ideale formatie en wist hij de lekkende defensie nog niet te dichten.

Het AD stelt dat Schreuder 'met die onzekerheid zijn geloofwaardigheid en autoriteit in de kleedkamer op het spel zette'. Toch sijpelen na de teleurstellende avond tegen Vitesse 'niet heel andere geluiden vanuit de clubleiding door'. De technische beleidsbepalers blijven de oefenmeester steunen. Hij kampt immers met de loodzware erfenis van Ten Hag. Ook drukte Van der Sar de komst van Schreuder er door. Als de oud-doelman hem na een halfjaar ontslaat, spelt hij zichzelf ook een brevet van onvermogen op, schetst de krant.

Daarnaast wordt binnen Ajax op de verzachtende omstandigheden gewezen: dat Lisandro Martínez en Antony nog vertrokken na een toch al drukke transferzomer, was tegen de afspraak. Schreuder wilde vervolgens dolgraag 'protegé' Hakim Ziyech aantrekken, net als een nieuwe doelman. Die wensen werden niet ingewilligd door ingrijpen van de raad van commissarissen. Wel luidt het oordeel dat Schreuder de huidige pijnpunten al had voorzien.

Technisch directeur
Ajax lijkt in de winterstop enigszins orde op zaken te willen stellen, maar de transferzomer biedt weinig houvast om nu wel succesvol in te kopen. Niet voor niets is de zoektocht naar een nieuwe technisch directeur gestart, besluit het AD.

**********************************************

We zijn voorlopig niet van hem af, we gaan waardeloos verder zo...
AkaS
 AkaS - vrijdag 11 november 2022 - 10:28   quote  deeplink  
Ojee, het lijkt er inderdaad op dat hij gehandhaafd blijft, terwijl met het wk in aantocht er toch een mooie tijd is om een nieuwe trainer te vinden...

Ik heb geen trainersdiploma, maar als je persé Tadic wil handhaven, dan kan er geen plek voor Blind zijn op linksachter. Heel simpel. Beter gaat hij ze allebei eruit knikkeren, sorry en met alle respect voor het verleden, maar nu gaat het om de toekomst en die zit bij Bergwijn, Brobbey en Conceicao wat betreft de aanval. Verdedigend moeten Baas en Regeer een kans krijgen en wellicht is er in de jeugd nog een goede LCV of Kaplan moet ons spoedig gaan verrassen... Hoewel ik Bassey niet zo slecht vind als sommigen dat vinden...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 11 november 2022 - 15:43   quote  deeplink  
Berghuis: ’Wij kijken positief tegen Schreuder aan’

Een deel van de fans van Ajax liet tijdens en na het debacle tegen Vitesse (2-2) blijken Alfred Schreuder liever vandaag dan morgen te zien vertrekken. Maar volgens Steven Berghuis geniet de geplaagde trainer van de Amsterdammers nog het vertrouwen van zijn spelers. „Wij kijken goed tegen hem aan, werken samen en proberen hier uit te komen”, aldus de middenvelder van Ajax.

Ook bij Berghuis is tijd het toverwoord. „We zijn nog niet zo lang met elkaar bezig. We komen naar de club om beter te worden en dat begint bij jezelf. Als team moet het groeien. Ik hoor het ook en begrijp het ook”, doelt hij op het gefluit. „Als je het voetbal lang genoeg volgt, dan weet je dat het zo gaat. En dan moet je gewoon een grote jongen zijn, denk ik. We spelen bij Ajax en er zijn hoge verwachtingen. Incasseer hem op je kin.”

Ajax hielp tegen Vitesse kans na kans om zeep. „Dat we hadden kunnen en moeten winnen, is wel duidelijk. Maar al met al vond ik die 2-2 wel verdiend”, aldus Berghuis. „Maar als we onze ambities willen waarmaken, moet het qua spelbeeld in fases over de hele linie beter. Deze 2-2 is natuurlijk wel teleurstellend. We verzuimen de 2-0 te maken. Of dat komt door de fase waarin we zitten, weet ik niet, want als we hadden gewonnen, stonden we ’gewoon’ bovenaan. In de tweede helft hadden we echt goede bedoelingen, maar liepen we onszelf soms voorbij. Als je het zo graag goed wilt doen, de goal wilt maken en wilt winnen, dan loopt op een gegeven moment iedereen naar voren en kan Million Manhoef vanaf zijn eigen strafschopgebied zó doorlopen.”

Berghuis zegt dat het Ajax mogelijk parten speelt dat er veel basisspelers vertrokken en er een karrenvracht nieuwelingen kwam. „Vorig jaar waren Remko Pasveer en ik de enige nieuwe basisspelers en bleef de rest redelijk intact. Dat zou een verklaring voor het mindere spel kunnen zijn.”

Telegraaf
nummer10
 nummer10 - vrijdag 11 november 2022 - 18:16   quote  deeplink  
Ik weet zeker dat een aantal bankzitters (Klaassen, blind) er anders tegen aan kijken... Misschien ligt daar wel het probleem, tweedeling in de groep ?
remco k
 remco k - vrijdag 11 november 2022 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 november 2022 - 18:16 schreef nummer10 het volgende:
Ik weet zeker dat een aantal bankzitters (Klaassen, blind) er anders tegen aan kijken... Misschien ligt daar wel het probleem, tweedeling in de groep ?
En spelers spreken zich zelden eerlijk uit.
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 november 2022 - 00:45   quote  deeplink  
Echt, zelden zo'n vermoeiend persoon gezien.

De tering man
nummer10
 nummer10 - zaterdag 12 november 2022 - 01:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 november 2022 - 00:45 schreef Loetje het volgende:
Echt, zelden zo'n vermoeiend persoon gezien.

De tering man
Dan moet je gaan slapen... Maar je ziet de groepjes niet ?
Tadic doet geen hond meer op uit..
Klaassen en blind lopen constant samen, en andere groepjes lopen ook samen, elke keer dezelfde mensen... kijk de filmpjes erop na bij de e trainingen en aankomst bij wedstrijden... Het is geen eenheid en dat zie je terug in de wedstrijden (timber die tadic ff een grote bek geeft, de aanvoerder en leider) en na de tijd.. dit was de afgelopen jaren echt niet zo, onder Bosz niet en onder ten Hag ook niet..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 12 november 2022 door nummer10 --
remco k
 remco k - zaterdag 12 november 2022 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 november 2022 - 01:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dan moet je gaan slapen... Maar je ziet de groepjes niet ?
Tadic doet geen hond meer op uit..
Klaassen en blind lopen constant samen, en andere groepjes lopen ook samen, elke keer dezelfde mensen... kijk de filmpjes erop na bij de e trainingen en aankomst bij wedstrijden... Het is geen eenheid en dat zie je terug in de wedstrijden (timber die tadic ff een grote bek geeft, de aanvoerder en leider) en na de tijd.. dit was de afgelopen jaren echt niet zo, onder Bosz niet en onder ten Hag ook niet..
Dat is bij ieder team en altijd.

Kijk de beelden zelfs maar terug van het succes jaar onder ten Hag.

Zo werkt dat in de wereld ook met vrienden van elkaar hè.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 12 november 2022 - 12:51   quote  deeplink  
Dat klopt Remco, maar ook het knokken voor elkaar etc.. nahja of het nu wel of niet zo is, er zit iets goed mis..
Loetje
 Loetje - zaterdag 12 november 2022 - 14:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 12 november 2022 - 01:13 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dan moet je gaan slapen... Maar je ziet de groepjes niet ?
Tadic doet geen hond meer op uit..
Klaassen en blind lopen constant samen, en andere groepjes lopen ook samen, elke keer dezelfde mensen... kijk de filmpjes erop na bij de e trainingen en aankomst bij wedstrijden... Het is geen eenheid en dat zie je terug in de wedstrijden (timber die tadic ff een grote bek geeft, de aanvoerder en leider) en na de tijd.. dit was de afgelopen jaren echt niet zo, onder Bosz niet en onder ten Hag ook niet..
Gaaaap
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 12 november 2022 - 20:31   quote  deeplink  
ROT OP SCHREUDER!!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 12 november 2022 - 20:33   quote  deeplink  
Laatste wedstrijd Schreuder
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 14 november 2022 - 18:43   quote  deeplink  
NOS Voetbal

Vandaag, 00:49
'Bijna niet te lijmen, Ajax-spelers willen niet meer werken voor Schreuder'

Dit artikel is een verslag van gesprekken in het opiniërende voetbalpraatprogramma Studio Voetbal.

Presentator Sjoerd van Ramshorst nam met Pierre van Hooijdonk, Rafael van der Vaart, Ibrahim Afellay en Jeroen Stekelenburg de voetbalweek door.

Ajax gaf zaterdag in een belabberde tweede helft tegen FC Emmen een 3-1 voorsprong weg (3-3). De positie van trainer Alfred Schreuder kwam daarmee verder onder druk te staan. "Het leek of sommige spelers in de tweede helft bewust hebben gesaboteerd", stelt Rafael van der Vaart in Studio Voetbal.

Van der Vaart wijst op Daley Blind. De linkspoot stond voor de vierde keer op rij niet in de basis en kwam na rust als vervanger van Calvin Bassey als centrale verdediger in de ploeg. "Hij speelde de eerste vijf ballen naar de tegenstander", aldus Van der Vaart.

"Die had een blik in zijn ogen, zo boos", gaat de oud-Ajacied verder. "Die loopt geen meter meer voor de trainer. Dat zag je in zijn ogen. Zo van: lekker, die is ook weg. Ik heb het gevoel dat spelers saboteerden. Daar schaam ik me voor."

1:55'Leek of Ajax-spelers tegen Emmen saboteerden'
"Ik geloof niet dat spelers bewust slecht spelen", reageert Ibrahim Afellay. "Maar ik begrijp het punt. Als je naar Blind keek, leek het op werkweigering. Hij deed vreemde dingen aan de bal."

Van der Vaart: "Dus eigenlijk ben je het eens."

Jeroen Stekelenburg vindt dat Schreuder onvoldoende heeft nagedacht over het wisselen van Blind, eerst door Owen Wijndal en toen die geblesseerd was door Devyne Rensch. "Blind was superbelangrijk voor het voetbal. Dan haal je hem er niet uit zonder plan."

Pierre van Hooijdonk: "Toen was hij Blind al kwijt."

Interview Bergwijn: 'Als je dit zegt ben je ook aan het saboteren'
Afellay wijst op een interview met Steven Bergwijn na afloop tegen ESPN. "We hebben de hele tweede helft achter Emmen aangelopen", zei Bergwijn. "Ik heb geen flauw idee wat we aan het doen waren. Ik had het gevoel dat we niet wisten wat we deden. Schandalig."

"Als je dit zegt ben je ook bijna aan het saboteren", zegt Jeroen Stekelenburg.

"Dan help je je trainer niet", vindt ook Van Hooijdonk.

Van der Vaart: "Dan ben je geen topspeler. Je speelt niet voor de trainer, maar voor de eer, voor Ajax."

3:37'Bijna niet meer te lijmen, spelers willen niet meer werken voor Schreuder'
"Schreuder hoeft er van mij niet uit", stelt Van der Vaart. "Maar het is bijna niet meer te lijmen. Jammer, want het is een goede trainer. Ze willen niet meer voor hem werken. Het hele team doet niks."

"Er moet iets gebeuren in de spelersgroep", zegt Afellay.

Van Hooijdonk vindt dat de clubleiding moet opstaan: "Er komt nu een periode aan dat de leiding moet aangeven dat ze door willen met Schreuder. De bondscoach had het over het opschudden van hiërarchie. Dan moet je Blind er ook niet meer bij hebben. Laat hem transfervrij vertrekken. De negatieve geesten moeten uit jouw selectie. Die kan je er als trainer niet bij hebben."

******************************

In één woord: kutAjaxseizoen!!!!
nummer10
 nummer10 - maandag 14 november 2022 - 20:32   quote  deeplink  
Dus blind is de stoor zender in hun ogen.. heeft legio kansen gehad en werd een keer gewisseld.. maar dat kan en mag blijkbaar niet.. zoals sommigen al aangeven, voelt zich groter dan de club.. dat hele voetbal weghalen viel ook reuze mee overigens aangezien die echt niet meer zo goed was als voorheen hierin.. zoals Akas al vaker heeft aangegeven, het woog niet op tegen zijn tegendoelpunten en fouten..

Zo red natuurlijk geen enkele andere trainer het bij Ajax zolang zulke spelers er nog tussen zitten...

Rotte appels eruit en je komt al een heel eind...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 november 2022 door nummer10 --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 14 november 2022 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2022 - 20:32 schreef nummer10 het volgende:
Dus blind is de stoor zender in hun ogen.. heeft legio kansen gehad en werd een keer gewisseld.. maar dat kan en mag blijkbaar niet.. zoals sommigen al aangeven, voelt zich groter dan de club.. dat hele voetbal weghalen viel ook reuze mee overigens aangezien die echt niet meer zo goed was als voorheen hierin.. zoals Akas al vaker heeft aangegeven, het woog niet op tegen zijn tegendoelpunten en fouten..

Zo red natuurlijk geen enkele andere trainer het bij Ajax zolang zulke spelers er nog tussen zitten...

Rotte appels eruit en je komt al een heel eind...
We krijgen van alles mee van uit de media maar weten niet hoe het werkelijk zit.

Ik denk wel dat Schreuder een schappelijke man is die veel kan verdragen maar eens is het op , of hij een goede manager is wel of niet..
remco k
 remco k - dinsdag 15 november 2022 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2022 - 20:32 schreef nummer10 het volgende:
Dus blind is de stoor zender in hun ogen.. heeft legio kansen gehad en werd een keer gewisseld.. maar dat kan en mag blijkbaar niet.. zoals sommigen al aangeven, voelt zich groter dan de club.. dat hele voetbal weghalen viel ook reuze mee overigens aangezien die echt niet meer zo goed was als voorheen hierin.. zoals Akas al vaker heeft aangegeven, het woog niet op tegen zijn tegendoelpunten en fouten..

Zo red natuurlijk geen enkele andere trainer het bij Ajax zolang zulke spelers er nog tussen zitten...

Rotte appels eruit en je komt al een heel eind...
Niets meer dan aannames.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 15 november 2022 - 09:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2022 - 09:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Niets meer dan aannames.
Waar rook is... Ook tenhag heeft die al gezeik mee gehad.. misschien precies om die reden bleef tenhag ook maar zoeken naar een plekje voor hem terwijl er betere opties waren zoals Martinez centraal en taqlifico linksback? Beiden zijn ook een tijd tenkoste gegaan van blind..
jodocus
 jodocus - dinsdag 15 november 2022 - 14:56   quote  deeplink  
nou ben bang dat ie blijft , pfffff
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 15 november 2022 - 15:00   quote  deeplink  
Beste v.d. Sar, zak in de stront! Je trainer laten aanmodderen omdat je bang bent dat het anders ook je eigen baantje kost! Jullie hebben er een zielige vriendenclub van gemaakt die elkaar niet durft terecht te wijzen! Heb altijd diep respect gehad voor je, maar wat mij betreft mag je nu opbokken en neem die hele teringbende van je mee! Zelfs 3 dagen later doet die 3-3 tegen Emmen pijn. Maar weet je wat, we trekken gewoon weer de portemonnee. Alles om deze kansloze peniskop te laten slagen, zodat jij achteraf kan zeggen "zie je, ik had gelijk"!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: SCHREUDER IS OPGEROT!! (Titel aangepast)









0.0078971